Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O nové octavie je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavia, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři už konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, zjistila v anketě ČTK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o73m38á73š 82H15r22u84b40ý 4213820461836

Tak mi to nedalo a podival jsem se do ceníku OIII a ještě teď si utírám slzy. Mám od září Civica 1.8 Sport, což odpovídá (cena, výkon motoru, +-výbava) OIII 1.4TSI Ambition se spoustou příplatkové výbavy. V základní ceně výbavy Sport mám třeba 18" kola, couvací kameru, boční airbagy vzadu, mlhovky vpředu, světelný senzor - který přepíná světla z LED na normální a zpět, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, LED světla vzadu, loketní opěrku se dvěma držáky na pití vzadu, ECO mód (kompletně přenastaví řídící jednotku, převodovku, tempomat, klimatizaci), sklopná zrcátka a stahování všech okýnek na dálkovém ovládání, asistent rozjezdu do kopce, sedačky Magic Seats, 5ti letá záruka, metalíza, start-stop system, 6 reproduktorů, kožený multifunkční volant a hlavici řadící páky, hliníkové pedály, elektrická okna vzadu. Co nemám je odskakovací kapota a vyhřívané sedačky s bederními opěrkami. Vzhled je individuální veličina, ale uznávám, že Octavia vypadá skvěle, Civic je zas více airodynamický a individuální (což preferuji, nechci, aby soused jezdil tim co já). Když jsem si to všechno našel v ceníku, tak jsem nestačil valit očka. Je pravda, že bez spousty věcí se člověk obejde, třeba LED světla vzadu a podobný pitomosti, ale nechat si připlácet za tempomat, dvouzonovou klimatizaci, velká kola, metalízu, rozjezd do kopce (ne že bych to potřeboval, stejně jako tempomat, dual klimu, dešťový senzor, atd. ale jsou to pomocníci) - to je dnes celkem standart v prostředních stupních výbavy. Čekal jsem teda více prvků u jednotlivých paketů "Plus", více paketů, levnější holá auta s motorem, nebo alespoň levnější individuální prvky výbavy. Skoro všechny ty reklamní taháky jsou za nemalý příplatek (třeba balíček Traveller Assistant). Takže mi tu vyplynulo, že levně koupíte jen krásný základ bez moderní techniky, nebo s kompromisy a já se ptám z čeho jsou tak všichni nadšení? Za peníze vybavené OIII koupíte větší luxusnější auto s lepšim motorem. Trhák.

+2/0
16.1.2013 13:15

M50a91r78t74i72n 66K66u53b92á53t 2717115621761

az na ten start stop system je to moc pekny ale to se snad da vypnout :)

0/0
17.1.2013 0:14

T42o84m30á49š 88H37r35u25b63ý 4773260401266

start-stop (v Hondě Auto-Stop) systém se dá samozřejmě vypnout (do vytažení klíčku, stejně jako ESP), nebo jen v zácpě podržíte spojku a motor nezhasne. Jinak brzdy normálně fungují, jsou natlakované, motor naskočí okamžitě po sešlápnutí spojky, při otočení volantem (posilovač je vypnutý, ale když vemete víc za volant, tak motor naskočí), nebo z kopce, když se auto rozjede (při rychlosti asi 3km/h), takže i v zácpě se dá z kopce popojiždět s vypnutym motorem. V autosalonu mi tvrdili, že je posílená baterie, ve skutečnosti je zesílený i starter. Motor nezhasne, dokud neni zařazený neutrál, zcela uvolněná spojka a na tacháči neni 0 km/h, zahřátý motor alespoň na minimu stupnice a nabitá baterka, nebo pokud je zapnutý ofuk předního skla - to je taky docela vychytaná věc, která funguje podobně jako vyhřívané sklo. Ráno nastartuju, zapnu a za 3-4 minuty setřu stěračema, mezitim škrabu boční okna. Nevýhoda je, pokud jste v koloně za dodávkou, zastavíte, zhasne vám to - dodávka se rozjede, před vámi je mezera vy už máte sešláplou spojku a zařazíno a nic, motor naskočí třeba až po vteřině, páč okamžitě po chcípnutí to chce nějakou chvilku, než se motor úplně zastaví a připraví na další start. Další věc: vypne se klima, což nepotěší v létě na sluníčku, ale jak už jsem psal dá se to vypnout, dokonce pohodlně jednim stisknutim velkýho knoflíku, nemusíte nic držet 10 vteřin a do toho tančit gangam-styleR^

0/0
17.1.2013 8:38

P45e91t92r 41H78o54r54á68k 1809513299194

Honda civic je to auto, co vypadá trochu jako fabie? Octavia se oproti tomu velikostně blíží mondeu. Takže nějaká z většiny nepotřebná výbava nemůže tady hrát roli.

0/0
19.1.2013 17:15

T92o53m17á71š 30H89r60u50b82ý 4773440491616

Civic 9. generace má délku 4300mm, O3 4659mm, Fábie 2 3997mm, Mondeo 4870mm. Octavia je vlastně postavená na podvozku nového Golfu (Audi A3) a ten má délku 4255mm (4237mm). Objem kufru Fabie 2 315l, po sklopení sedadel 1180l. Civic 477l, po sklopení sedadel 1368l. O3 590l. K fábii se hodí Jazz ten má 3900mm a kufr 337-883l. Civic není tak velký a to možná kvůli tomu že je to hatchback (stejně jako Golf a A3), zatímco Octávia liftback, nicméně stále spadají do segmentu C - střední třída, Fabie s jazzem jsou v nížší třídě Mondeo s Accordem ve vyšší. Proto porovnávám Octavii s Civicem. Octavia se mi moc líbí, ale jsem rád, že mám kvalitnější a technicky vyspělejší auto s atmosferickým motorem za nížší cenu a s lepší výbavou, za kterou si Škoda (potažmo VW) nechává nestandartní přirážku. U takhle velkého auta bych jako samozřejmost  bral aspoň tu parkovací kameru (škoda má jen senzory), s motorizací 1.4TSI tempomat, s těmi LED diodami aspoň to přepínání světel. Dešťový senzor, elektriku vzadu a duální klimu měla auta už před 15ti lety. U Civica jsem to bral jako příjemný bonus u Octy se na to nedá koukat jinak, než jako na zbytečnosti :-( A k tomu ještě je Honda bezporuchové a bezúdržbové auto. Například na první prohlídku do servisu si mě pozve samo auto, nejdéle se tam musim ukázat do dvou let - na první prohlídku8-oTehdy vám ve Škodě už končí standartní (bezpříplatková) záruka. Na auto za půl mega mít záruku jako na topinkovač, ale proti gustu... Jestli vám za to těch 37 cm stojíR^

0/0
23.1.2013 21:12

P62e17t39r 23N65e63s21v94a49d36b37a 2574615776699

Jen co se doprodají skladové zásoby OII cena rapidu spadne na stravitelnější hladinu. Je logické že by OII za 312 000,- už nikdo nekoupil kdyby stál  rapid 250 000,- s vyšší nebo stejnou výbavou.

0/0
15.1.2013 20:20

J82a32n 87N26o49v96á68k 3275423716569

pak už by to byla rozumnější volba, protože teď je to tak že při stejné konfiguraci vychází  C-ELYSEE o více než sto tisíc levněji... jak se nakonec píše i v článku..

+1/0
16.1.2013 7:44

P15e95t49r 64N93e18s25v95a38d91b91a 2604515386639

Až budete mít možnost se podívat n Elysee z blízka a podrobně zjistíte že to není vůbec výhodnější volba. Pokud vám tedy nevadí auto na úrovni Felicie :-( To už bych sáhl raději po Thalii nebo Loganu pak bych mluvil o rozumné volbě.

+2/0
16.1.2013 10:08

Z55d81e57n66e45k 91Z42a98j71í22c93e22k 1611446222207

Rapid je interiérově hodně ochuzen a použité materiály jsou z těch lacinějších.Ale ,jako auto celek je stavěno poctivě.Proto získalo v nárazovkách plných 5 hvězd .Kdežto C -ELYSSE a Peguot jsou interiérově taky hodně ochuzený , navíc karoserie je taková bída , že v nárazovkách dostali jen 3Hvězdy.To už i ty Korejci jsou daleko lepšší.

+1/0
16.1.2013 10:21

M69a94r33t91i63n 88K52o85t71e62k 6529623727541

Jsem ze Skodovky na rozpacich. Kdyz chci auto s dobrou vybavou a solidnim motorem  (pro me zacina na 77 konich), tak ta oktavka stoji uz docela balik. U Rapida me odrazuje, ze je to vevnitr opravdu male levne udelane auto. 

I kdybych si chtel koupit Skodovku, tak opravdu radsi sahnu po Korejcich nebo po Golfu (i kdyz u toho se taky plati za kazdy svetylko na palubce).

+2/−2
15.1.2013 17:31

D39u95š64a97n 68P15e71š59e23k 3885699144170

Nepletete si koně s kilowatty?

I ta nejlevnější a nejslabší Octavia III má 63 kW, tedy přes 80 koní. A vzhledem k nižší hmotnosti cca o 100 kg s nimi pojede líp, než Octavia II s motorem 1.6 75 kW.

+2/0
15.1.2013 17:46

J65a32k94u30b 83T75r56e78n50k 3808425392626

Také bych řekl, že si předdiskutující spletl jednotky. Nicméně mi 77kW stejně přijde na 1300kg vážící auto dost málo.

0/0
15.1.2013 19:29

P27e68t23r 59N30e79s55v19a49d49b82a 2654795246509

Nejde o KW ale o NM;-)

0/−1
15.1.2013 19:49

J63a33k73u78b 74T29r48e77n16k 3408565412876

No, to je otázka. Většinou mají víc nM dýzly, no že by byli celkově lepší se říct nedá. Hodně záleží na co je člověk zvyklý a jak jezdí.

0/0
15.1.2013 19:57

P78e81t26r 23N26e35s75v18a42d53b74a 2194825376209

Přeplňovaný zážehový motor co se týče krouťáku nestrádá. Mám OI 1,6 74 KW a krouťák 145 NM  kdy vrchol je při 3800 ot/min na 1260kg bohatě stačí. Tudíž oněch 175 NM motoru 1,2 TSI 77 KW v rozsahu 1550 až 4100 ot/min. je bez debat velmi slušné.

+1/0
15.1.2013 20:14

J22a55k80u11b 19T76r64e98n27k 3188645832526

Nedokážu posoudit. V poslední době jsem jezdil jedním dýzlem s 200nM, přišlo mi to dost zoufalé (hlavně když jsem nejel sám), sám mám benzín s cca 220nM, to mi přijde lepší ale také ne ideální.

0/0
15.1.2013 20:46

P49e73t80r 24N49e97s77v60a69d10b49a 2664965246879

Oněch NM v naftě jste měl v rozsahu od 1200 do 3000 pak už tupé neslané nemastané chápu že není důvod k radosti. Budete li mít možnost svézt se třeba se Superbem 3,6 FSI 191 KW a 360 nm. více méně kdykoliv Vás nadchne. Otřepaná fráze že obsah ničím nenahradíš je zde na místě.

+1/0
15.1.2013 21:17

M25a40r34t98i19n 64K50o94t27e11k 6609863687151

Mate pravdu, myslim kW.

0/0
16.1.2013 1:18

P60e23t98r 27N20e33s89v14a10d38b68a 2874215436939

Dle mého názoru je základ dostačující, jediné za co se vyplatí připlatit je klima za 10 000,-. Jinak má auto vše "potřebné". Je to pouze můj názor, neberte to jako vyvracení toho vašeho. Co se týče těch "světýlek" například u Mercedesu se ve Velké británii připlácí za el. ovládaná zrcátka 175 liber! A to u modelu B za který chtěji 28 000,- liber:-/.

+1/0
15.1.2013 19:54

P20e10t69r 20H67o84r39á92k 1349593529394

Octavia je zaměřením jiné auto než golf, směřuje do střední třídy. Golf bych nekoupil, ani kdyby byl o sto tisíc levnější než octavia.

+1/0
15.1.2013 21:07

T19o40m28á31š 95H27r73u11b94ý 4873520961966

Oboje je střední třída na stejném podvozku. Golf je čistokrevný hatch, Octavia je paskvil, kterému se řiká liftback. Kdybych se musel rozhodnout, taky bych bral OIII, naštěstí jsou tu i mnohem lepší auta ve stejné tříděR^

+1/−3
16.1.2013 8:53

P76e91t50r 29U97l80l95m61a82n83n 2167498857972

Ještě aby ne. Myslím si, že O3 bude opravdu úspěšné auto. Nebude se líbit pouze diskutérům na internetu, stejně jako všechny VW, peugeoty, renaulty, citroeny, hyundaie, kie, fiaty, mazdy, atd. Myslím si, že tady všichni jezdí ve Ferrari.

+8/−3
15.1.2013 16:53

L93u92k38á69š 34D85u73d46a 9732903968505

Mě VW ani KIA nevadí :-)

+3/0
15.1.2013 18:03

J66a25k26u30b 19T14r81e66n69k 3868615102826

Mě vadí evropský přístup (tedy + Ford), kdy downsizing a elektronické nesmysly ničí životnost a spolehlivost auta. Nechápu, proč nemůžou udělat (klidně i dražší) model kde bude normální atmosférický benzín (k O3 bych to viděl tak na 2,2l) a bez elektronických kravin.

+3/0
15.1.2013 19:15

P39e54t58r 23N77e44s46v89a77d86b12a 2104935246379

Proto že bez elektronických kravin nejsou schopní dosáhnout stupidních emisních limitů. Jinak s vámi souhlasím a plně vám rozumímR^

+3/0
15.1.2013 20:08

J72a90k28u14b 54T16r82e54n94k 3678665842396

Je zajímavé, že například Japonci a Korejci to nějak dokáží. Mazda považuje za základní motorizaci dvoulitrový benzín, nemůžu než s ní souhlasit. Hodně mě také zajímá, jak na tom přeplňovaný motor bude po cca 300 000km.

0/0
15.1.2013 20:48

P80e26t37r 33N50e18s33v13a43d91b25a 2774285156299

Nevím ale Korejci mají nejvyšší obsah snad 1,6 litru? Japonci to dokáží s vyšším obsahem, ale tyhle motory jsou složitější než například TSI, výkone nic moc a co se týče kvality taky nepatří k vrcholu.

+1/0
15.1.2013 21:21

J35a48k43u16b 14T87r52e42n24k 3708815782836

Korejci dělají max. dvoulitry jak naftu tak dýzl (tedy ve vozech prodávaných tady).Vyjímkou je V6 3,8l v genesis :-) Jinak by mě hodně zajímalo, proč je nepřeplňovaný motor složitější méně spolehlivý než přeplňovaný. Není to naopak?

+1/−2
15.1.2013 22:06

P47e74t67r 82N76e78s14v47a15d85b72a 2704725296489

K tomu aby jste dosáhl u nepřeplňováného motoru ne jen na dnešní dobu uspokojivých hodnot je za potřebí, proměnné časování ventilů, variabilní sání a spousty jiných serepetiček. Hlavně japonské motory jimy překypují .

0/0
16.1.2013 10:05

T87o83m22á39š 38H64r48u75b42ý 4283510321766

Mýlíte se. i-VTEC motory jsou daleko spolehlivější, než ty oturbený tintítka a o dost jednodušší a důmyslnější. Však na to přijdete;-)

0/0
16.1.2013 10:50

P37e83t89r 36N46e50s33v59a53d50b20a 2454385496309

Oturbený tintítka jak píšete jsou nespolehlivý v rukou slabomyslných a až tupých lidí.

0/0
16.1.2013 11:53

Z10d38e30n40e26k 79Z23a74j82í97c65e54k 1191206282177

Jaký je rozdíl mezi naftou a dízlem? není to náhodou jedno a to samé?, Rozdíl mezi benzinovým , neboli zážehovým a dízlovým to je naftový motor.

0/0
16.1.2013 10:15

C43y60r62i24l 37P57a88v79e45l81k97a 4636342678875

Přesně tak! I odborníci, kteří nejsou uplacení VW, dlouhodobě tvrdí, že downsizing a poddimenzované díly jsou cestou do pekel. Jedinou alternativou je třeba nová Mazda 6 s 2.0 a spotřebou 6-7 L. Poctivý motor bez blbostí, které se rozbíjejí.

+1/0
15.1.2013 23:34

J27i28ř20í 35S21c27h22w12a46c21h 5136769607634

downsizing a poddimenzované dily nemají žádnou přímou spojitost. Příčinou poddimenzování je nejčastěji snaha snížit náklady. Poddimenzovaný díl se proto může vyskytnout i v tzv. "poctivé atmosféře"

0/0
16.1.2013 9:22

A51l67e14š 44J40e90t38m94a88r 1679855113714

Divný

+1/0
15.1.2013 16:00

L51u45k43á40š 76D29u73d97a 9652903918185

Mě to přijde že si z nás Škodovka dělá srandu s tím designem, ale budiž já si ji rozhodně nekoupím. Ta vaničková maska byla in tak před 5 lety, tak nezbývá než doufat že u škodovky dostanou časem rozum.

+3/−6
15.1.2013 15:05

K80a31r42e49l 21V89a46c84h13u83t 9283552959293

... to je proto, aby to vypadalo víc  "user friendly" ... ;-)

+1/−1
15.1.2013 16:47

P33e57t35r 88N24e46s53v41a21d40b94a 2744685456839

Co člověk to jiný vkus naštěstí. Já třeba moc nemusím korejce, nového Fokuse, dnešní Peugeoty, ale když se to někomu líbí. OIII je podle mne velmi povedené autoR^

+3/0
15.1.2013 20:18

J43a77n 68M47o52h48y82l57a 3728568286748

Současné Peugeoty snad nemají rádi ani lidé z Peugeotu;-D

+2/−1
16.1.2013 0:01

P20a35v65e42l 59L22e30h33n53e73r17t 9640125928

Jo je pěkná akorát že to je těžká kopie AUDI.

0/0
16.1.2013 20:30

P44e77t11r 37N80e94s70v25a66d10b83a 2764365806799

Krom zadních lamp nevidím osobně přímou podobu. Podobnost je dnes běžná věc ono se nedá vymýšlet pořád něco nového;-(

0/0
16.1.2013 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.