Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O nové octavie je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavia, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři už konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, zjistila v anketě ČTK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o97m24á44š 17H59r13u32b81ý 4103410321536

Tak mi to nedalo a podival jsem se do ceníku OIII a ještě teď si utírám slzy. Mám od září Civica 1.8 Sport, což odpovídá (cena, výkon motoru, +-výbava) OIII 1.4TSI Ambition se spoustou příplatkové výbavy. V základní ceně výbavy Sport mám třeba 18" kola, couvací kameru, boční airbagy vzadu, mlhovky vpředu, světelný senzor - který přepíná světla z LED na normální a zpět, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, LED světla vzadu, loketní opěrku se dvěma držáky na pití vzadu, ECO mód (kompletně přenastaví řídící jednotku, převodovku, tempomat, klimatizaci), sklopná zrcátka a stahování všech okýnek na dálkovém ovládání, asistent rozjezdu do kopce, sedačky Magic Seats, 5ti letá záruka, metalíza, start-stop system, 6 reproduktorů, kožený multifunkční volant a hlavici řadící páky, hliníkové pedály, elektrická okna vzadu. Co nemám je odskakovací kapota a vyhřívané sedačky s bederními opěrkami. Vzhled je individuální veličina, ale uznávám, že Octavia vypadá skvěle, Civic je zas více airodynamický a individuální (což preferuji, nechci, aby soused jezdil tim co já). Když jsem si to všechno našel v ceníku, tak jsem nestačil valit očka. Je pravda, že bez spousty věcí se člověk obejde, třeba LED světla vzadu a podobný pitomosti, ale nechat si připlácet za tempomat, dvouzonovou klimatizaci, velká kola, metalízu, rozjezd do kopce (ne že bych to potřeboval, stejně jako tempomat, dual klimu, dešťový senzor, atd. ale jsou to pomocníci) - to je dnes celkem standart v prostředních stupních výbavy. Čekal jsem teda více prvků u jednotlivých paketů "Plus", více paketů, levnější holá auta s motorem, nebo alespoň levnější individuální prvky výbavy. Skoro všechny ty reklamní taháky jsou za nemalý příplatek (třeba balíček Traveller Assistant). Takže mi tu vyplynulo, že levně koupíte jen krásný základ bez moderní techniky, nebo s kompromisy a já se ptám z čeho jsou tak všichni nadšení? Za peníze vybavené OIII koupíte větší luxusnější auto s lepšim motorem. Trhák.

+2/0
16.1.2013 13:15

M10a69r45t28i91n 75K13u54b88á84t 2257185871391

az na ten start stop system je to moc pekny ale to se snad da vypnout :)

0/0
17.1.2013 0:14

T64o77m36á79š 58H96r96u20b95ý 4293460771736

start-stop (v Hondě Auto-Stop) systém se dá samozřejmě vypnout (do vytažení klíčku, stejně jako ESP), nebo jen v zácpě podržíte spojku a motor nezhasne. Jinak brzdy normálně fungují, jsou natlakované, motor naskočí okamžitě po sešlápnutí spojky, při otočení volantem (posilovač je vypnutý, ale když vemete víc za volant, tak motor naskočí), nebo z kopce, když se auto rozjede (při rychlosti asi 3km/h), takže i v zácpě se dá z kopce popojiždět s vypnutym motorem. V autosalonu mi tvrdili, že je posílená baterie, ve skutečnosti je zesílený i starter. Motor nezhasne, dokud neni zařazený neutrál, zcela uvolněná spojka a na tacháči neni 0 km/h, zahřátý motor alespoň na minimu stupnice a nabitá baterka, nebo pokud je zapnutý ofuk předního skla - to je taky docela vychytaná věc, která funguje podobně jako vyhřívané sklo. Ráno nastartuju, zapnu a za 3-4 minuty setřu stěračema, mezitim škrabu boční okna. Nevýhoda je, pokud jste v koloně za dodávkou, zastavíte, zhasne vám to - dodávka se rozjede, před vámi je mezera vy už máte sešláplou spojku a zařazíno a nic, motor naskočí třeba až po vteřině, páč okamžitě po chcípnutí to chce nějakou chvilku, než se motor úplně zastaví a připraví na další start. Další věc: vypne se klima, což nepotěší v létě na sluníčku, ale jak už jsem psal dá se to vypnout, dokonce pohodlně jednim stisknutim velkýho knoflíku, nemusíte nic držet 10 vteřin a do toho tančit gangam-styleR^

0/0
17.1.2013 8:38

P27e50t92r 81H27o50r44á31k 1199313649684

Honda civic je to auto, co vypadá trochu jako fabie? Octavia se oproti tomu velikostně blíží mondeu. Takže nějaká z většiny nepotřebná výbava nemůže tady hrát roli.

0/0
19.1.2013 17:15

T23o65m11á24š 23H97r36u29b29ý 4473540551296

Civic 9. generace má délku 4300mm, O3 4659mm, Fábie 2 3997mm, Mondeo 4870mm. Octavia je vlastně postavená na podvozku nového Golfu (Audi A3) a ten má délku 4255mm (4237mm). Objem kufru Fabie 2 315l, po sklopení sedadel 1180l. Civic 477l, po sklopení sedadel 1368l. O3 590l. K fábii se hodí Jazz ten má 3900mm a kufr 337-883l. Civic není tak velký a to možná kvůli tomu že je to hatchback (stejně jako Golf a A3), zatímco Octávia liftback, nicméně stále spadají do segmentu C - střední třída, Fabie s jazzem jsou v nížší třídě Mondeo s Accordem ve vyšší. Proto porovnávám Octavii s Civicem. Octavia se mi moc líbí, ale jsem rád, že mám kvalitnější a technicky vyspělejší auto s atmosferickým motorem za nížší cenu a s lepší výbavou, za kterou si Škoda (potažmo VW) nechává nestandartní přirážku. U takhle velkého auta bych jako samozřejmost  bral aspoň tu parkovací kameru (škoda má jen senzory), s motorizací 1.4TSI tempomat, s těmi LED diodami aspoň to přepínání světel. Dešťový senzor, elektriku vzadu a duální klimu měla auta už před 15ti lety. U Civica jsem to bral jako příjemný bonus u Octy se na to nedá koukat jinak, než jako na zbytečnosti :-( A k tomu ještě je Honda bezporuchové a bezúdržbové auto. Například na první prohlídku do servisu si mě pozve samo auto, nejdéle se tam musim ukázat do dvou let - na první prohlídku8-oTehdy vám ve Škodě už končí standartní (bezpříplatková) záruka. Na auto za půl mega mít záruku jako na topinkovač, ale proti gustu... Jestli vám za to těch 37 cm stojíR^

0/0
23.1.2013 21:12

P82e34t55r 88N73e26s81v24a12d84b14a 2954125966679

Jen co se doprodají skladové zásoby OII cena rapidu spadne na stravitelnější hladinu. Je logické že by OII za 312 000,- už nikdo nekoupil kdyby stál  rapid 250 000,- s vyšší nebo stejnou výbavou.

0/0
15.1.2013 20:20

J52a18n 55N56o70v21á44k 3415953956829

pak už by to byla rozumnější volba, protože teď je to tak že při stejné konfiguraci vychází  C-ELYSEE o více než sto tisíc levněji... jak se nakonec píše i v článku..

+1/0
16.1.2013 7:44

P30e19t57r 53N79e94s47v61a44d25b87a 2424455156829

Až budete mít možnost se podívat n Elysee z blízka a podrobně zjistíte že to není vůbec výhodnější volba. Pokud vám tedy nevadí auto na úrovni Felicie :-( To už bych sáhl raději po Thalii nebo Loganu pak bych mluvil o rozumné volbě.

+2/0
16.1.2013 10:08

Z54d21e79n96e28k 20Z11a68j75í21c91e97k 1841186472927

Rapid je interiérově hodně ochuzen a použité materiály jsou z těch lacinějších.Ale ,jako auto celek je stavěno poctivě.Proto získalo v nárazovkách plných 5 hvězd .Kdežto C -ELYSSE a Peguot jsou interiérově taky hodně ochuzený , navíc karoserie je taková bída , že v nárazovkách dostali jen 3Hvězdy.To už i ty Korejci jsou daleko lepšší.

+1/0
16.1.2013 10:21

M59a92r89t94i71n 65K57o15t18e58k 6509613517631

Jsem ze Skodovky na rozpacich. Kdyz chci auto s dobrou vybavou a solidnim motorem  (pro me zacina na 77 konich), tak ta oktavka stoji uz docela balik. U Rapida me odrazuje, ze je to vevnitr opravdu male levne udelane auto. 

I kdybych si chtel koupit Skodovku, tak opravdu radsi sahnu po Korejcich nebo po Golfu (i kdyz u toho se taky plati za kazdy svetylko na palubce).

+2/−2
15.1.2013 17:31

D74u19š50a86n 65P33e61š97e77k 3715299504800

Nepletete si koně s kilowatty?

I ta nejlevnější a nejslabší Octavia III má 63 kW, tedy přes 80 koní. A vzhledem k nižší hmotnosti cca o 100 kg s nimi pojede líp, než Octavia II s motorem 1.6 75 kW.

+2/0
15.1.2013 17:46

J42a87k96u61b 53T96r31e38n49k 3548195212876

Také bych řekl, že si předdiskutující spletl jednotky. Nicméně mi 77kW stejně přijde na 1300kg vážící auto dost málo.

0/0
15.1.2013 19:29

P62e73t87r 69N69e48s26v21a45d81b56a 2964515236419

Nejde o KW ale o NM;-)

0/−1
15.1.2013 19:49

J60a24k27u75b 30T84r25e27n20k 3958955642296

No, to je otázka. Většinou mají víc nM dýzly, no že by byli celkově lepší se říct nedá. Hodně záleží na co je člověk zvyklý a jak jezdí.

0/0
15.1.2013 19:57

P35e35t64r 41N74e77s70v86a20d18b12a 2794345696969

Přeplňovaný zážehový motor co se týče krouťáku nestrádá. Mám OI 1,6 74 KW a krouťák 145 NM  kdy vrchol je při 3800 ot/min na 1260kg bohatě stačí. Tudíž oněch 175 NM motoru 1,2 TSI 77 KW v rozsahu 1550 až 4100 ot/min. je bez debat velmi slušné.

+1/0
15.1.2013 20:14

J16a50k63u11b 82T89r77e34n37k 3428905132476

Nedokážu posoudit. V poslední době jsem jezdil jedním dýzlem s 200nM, přišlo mi to dost zoufalé (hlavně když jsem nejel sám), sám mám benzín s cca 220nM, to mi přijde lepší ale také ne ideální.

0/0
15.1.2013 20:46

P56e77t72r 72N82e95s85v19a27d25b32a 2724525546509

Oněch NM v naftě jste měl v rozsahu od 1200 do 3000 pak už tupé neslané nemastané chápu že není důvod k radosti. Budete li mít možnost svézt se třeba se Superbem 3,6 FSI 191 KW a 360 nm. více méně kdykoliv Vás nadchne. Otřepaná fráze že obsah ničím nenahradíš je zde na místě.

+1/0
15.1.2013 21:17

M16a25r95t95i24n 28K21o69t41e94k 6819393567111

Mate pravdu, myslim kW.

0/0
16.1.2013 1:18

P36e97t83r 74N33e39s42v44a38d96b37a 2824865876349

Dle mého názoru je základ dostačující, jediné za co se vyplatí připlatit je klima za 10 000,-. Jinak má auto vše "potřebné". Je to pouze můj názor, neberte to jako vyvracení toho vašeho. Co se týče těch "světýlek" například u Mercedesu se ve Velké británii připlácí za el. ovládaná zrcátka 175 liber! A to u modelu B za který chtěji 28 000,- liber:-/.

+1/0
15.1.2013 19:54

P41e37t40r 45H37o27r22á46k 1939873289454

Octavia je zaměřením jiné auto než golf, směřuje do střední třídy. Golf bych nekoupil, ani kdyby byl o sto tisíc levnější než octavia.

+1/0
15.1.2013 21:07

T17o41m77á11š 66H39r17u89b27ý 4473970281246

Oboje je střední třída na stejném podvozku. Golf je čistokrevný hatch, Octavia je paskvil, kterému se řiká liftback. Kdybych se musel rozhodnout, taky bych bral OIII, naštěstí jsou tu i mnohem lepší auta ve stejné tříděR^

+1/−3
16.1.2013 8:53

P18e71t85r 97U67l41l40m32a45n10n 2667518937292

Ještě aby ne. Myslím si, že O3 bude opravdu úspěšné auto. Nebude se líbit pouze diskutérům na internetu, stejně jako všechny VW, peugeoty, renaulty, citroeny, hyundaie, kie, fiaty, mazdy, atd. Myslím si, že tady všichni jezdí ve Ferrari.

+8/−3
15.1.2013 16:53

L83u24k60á88š 86D14u93d34a 9132593948705

Mě VW ani KIA nevadí :-)

+3/0
15.1.2013 18:03

J53a79k97u17b 92T39r21e30n29k 3558355472366

Mě vadí evropský přístup (tedy + Ford), kdy downsizing a elektronické nesmysly ničí životnost a spolehlivost auta. Nechápu, proč nemůžou udělat (klidně i dražší) model kde bude normální atmosférický benzín (k O3 bych to viděl tak na 2,2l) a bez elektronických kravin.

+3/0
15.1.2013 19:15

P55e87t23r 71N40e21s59v71a19d33b74a 2654585216249

Proto že bez elektronických kravin nejsou schopní dosáhnout stupidních emisních limitů. Jinak s vámi souhlasím a plně vám rozumímR^

+3/0
15.1.2013 20:08

J30a82k67u35b 13T96r86e60n33k 3378165372396

Je zajímavé, že například Japonci a Korejci to nějak dokáží. Mazda považuje za základní motorizaci dvoulitrový benzín, nemůžu než s ní souhlasit. Hodně mě také zajímá, jak na tom přeplňovaný motor bude po cca 300 000km.

0/0
15.1.2013 20:48

P72e10t37r 87N22e62s40v26a79d62b71a 2484455976439

Nevím ale Korejci mají nejvyšší obsah snad 1,6 litru? Japonci to dokáží s vyšším obsahem, ale tyhle motory jsou složitější než například TSI, výkone nic moc a co se týče kvality taky nepatří k vrcholu.

+1/0
15.1.2013 21:21

J55a32k50u44b 27T96r98e45n86k 3108445392686

Korejci dělají max. dvoulitry jak naftu tak dýzl (tedy ve vozech prodávaných tady).Vyjímkou je V6 3,8l v genesis :-) Jinak by mě hodně zajímalo, proč je nepřeplňovaný motor složitější méně spolehlivý než přeplňovaný. Není to naopak?

+1/−2
15.1.2013 22:06

P36e88t43r 33N83e29s98v19a94d86b53a 2954805976499

K tomu aby jste dosáhl u nepřeplňováného motoru ne jen na dnešní dobu uspokojivých hodnot je za potřebí, proměnné časování ventilů, variabilní sání a spousty jiných serepetiček. Hlavně japonské motory jimy překypují .

0/0
16.1.2013 10:05

T29o94m85á66š 97H53r15u10b85ý 4713190421736

Mýlíte se. i-VTEC motory jsou daleko spolehlivější, než ty oturbený tintítka a o dost jednodušší a důmyslnější. Však na to přijdete;-)

0/0
16.1.2013 10:50

P63e49t87r 76N32e71s88v90a28d47b64a 2264985346599

Oturbený tintítka jak píšete jsou nespolehlivý v rukou slabomyslných a až tupých lidí.

0/0
16.1.2013 11:53

Z45d96e47n46e98k 58Z25a90j23í77c40e25k 1311876562617

Jaký je rozdíl mezi naftou a dízlem? není to náhodou jedno a to samé?, Rozdíl mezi benzinovým , neboli zážehovým a dízlovým to je naftový motor.

0/0
16.1.2013 10:15

C73y86r35i54l 55P98a75v72e19l18k58a 4116562318495

Přesně tak! I odborníci, kteří nejsou uplacení VW, dlouhodobě tvrdí, že downsizing a poddimenzované díly jsou cestou do pekel. Jedinou alternativou je třeba nová Mazda 6 s 2.0 a spotřebou 6-7 L. Poctivý motor bez blbostí, které se rozbíjejí.

+1/0
15.1.2013 23:34

J28i54ř64í 88S33c72h43w24a48c57h 5736989917564

downsizing a poddimenzované dily nemají žádnou přímou spojitost. Příčinou poddimenzování je nejčastěji snaha snížit náklady. Poddimenzovaný díl se proto může vyskytnout i v tzv. "poctivé atmosféře"

0/0
16.1.2013 9:22

A66l12e70š 85J90e39t73m79a14r 1469315743364

Divný

+1/0
15.1.2013 16:00

L89u10k24á44š 91D38u41d95a 9762333678375

Mě to přijde že si z nás Škodovka dělá srandu s tím designem, ale budiž já si ji rozhodně nekoupím. Ta vaničková maska byla in tak před 5 lety, tak nezbývá než doufat že u škodovky dostanou časem rozum.

+3/−6
15.1.2013 15:05

K10a52r20e16l 96V34a76c80h62u50t 9563392709403

... to je proto, aby to vypadalo víc  "user friendly" ... ;-)

+1/−1
15.1.2013 16:47

P20e34t48r 50N27e67s58v45a52d24b33a 2234815706599

Co člověk to jiný vkus naštěstí. Já třeba moc nemusím korejce, nového Fokuse, dnešní Peugeoty, ale když se to někomu líbí. OIII je podle mne velmi povedené autoR^

+3/0
15.1.2013 20:18

J59a89n 77M13o58h89y85l62a 3728178216538

Současné Peugeoty snad nemají rádi ani lidé z Peugeotu;-D

+2/−1
16.1.2013 0:01

P93a73v48e52l 83L72e61h27n16e57r36t 9150105788

Jo je pěkná akorát že to je těžká kopie AUDI.

0/0
16.1.2013 20:30

P63e10t95r 81N82e52s16v30a13d60b77a 2364225506339

Krom zadních lamp nevidím osobně přímou podobu. Podobnost je dnes běžná věc ono se nedá vymýšlet pořád něco nového;-(

0/0
16.1.2013 20:38







Najdete na iDNES.cz