Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlevnější auta nanovo: první svezení s Daciemi Logan a Sandero

Když se v roce 2004 představila první generace Dacie Logan, asi ani výrobce netušil, jak úspěšnou kariéru má před sebou. Velké levné auto původně určené pro méně náročné trhy se totiž úspěšně etablovalo i v západní Evropě, stejně jako hatchback sandero, který rozšířil nabídku o čtyři roky později. Teď jsou tu oblíbené dacie podruhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e28t96r 55G39a77z89d65a 6788792589117

cigansky supersport ;-)

0/−4
23.1.2013 22:54

R47a32d42i47m 41T58u55č12n95í61k 7673178194901

Dávám plus za rozšíření základní výbavy - konečně vypadá použitelně. R^

A VELKÉ MINUS za nabídku benzínových motorů.Rv

Objem 0,9 litru s turbem, kterému nevěřím, co se týče životnosti a 1,2 slaboch, se kterým bude nebezpečné předjíždět. A spotřeba hrůza. Zlaté staré 1.4 a 1.6!!

+8/0
21.1.2013 19:33

M27i38l46o46š 83B60o79u52k89a42l 8703287353414

"Cokoliv" nového, než jakoukoliv olítaninu. Kdo nemá auto na naparování před Kauflandem a má to na běžné poježdění, neudělá s Dačií chybu.

+7/−4
21.1.2013 13:19

M14i39l90a92n 62S31z56a32b25ó 4797571354266

No nevim .. asi radši budu ta socka a spokojim se se svym Accordem 2.4 190HP než abych byl ten namachrovanej frajer v nový Dacii za stejnej peníz :))

+7/−6
21.1.2013 13:29

M69i23l29o69š 51B52o42u26k32a58l 8693887403724

No, vidíš to. S Dáčií právě nikdo machrovat nebude.. ale kdejakej potrefenej Lojza hned uvede objemy a výkony aby se předved.;-D

+11/−2
21.1.2013 13:38

M11i84l57a85n 61S16z64a69b35ó 4427411744146

O tom to není spíš jsem narážel na to, jak autor článku psal o tom , že díky šrotovnému si někdo koupil novoou Dacii a jinak by se SPOKOJIL s ojetinou. To je podle mě trochu nešťastná formulace, protože i sama nová Dacie je víceméně auto se kterým se lze jen "spokojit" zatímco takově lehce jeté BMW M3 asi udělá více srandy :-D

+4/−4
21.1.2013 13:46

V60l36a44d83i25m37í38r 63H71r41u17b53ý 1584221227442

Jistě, zájemce o ojeté M3 je přece typický zákazník, kterého šrotovné motivovalo k nákupu dacie ;-D.

.

Ale když se podívám na ojetiny v obdobné rozměrové a výkonostní kategorii, pak už pro spoustu lidí může být zajímavé si například místo ojeté fabie koupit nový logan.

+4/0
21.1.2013 16:13

R86i47c60h45a98r96d 62P36o48d84z33i40m21e36k 2671637856

Já ti rozumím. Za 200-250 tis bych si vybral úplně jiný byť lehce jetý auto. Investovat to do Dacie by mi prostě bylo líto.

+2/−2
22.1.2013 7:43

J82a17n 82M89a83c64e37k 6131370272690

Škoda, že k těm autům nenabízejí automatickou převodovku. Tím nechci rozpoutat diskusi, zda je lepší převodovka manuální nebo automatická. Prostě každá z nich má svou klientelu. U nás zatím méně příznivců má ta automatická, ale své kupce by si jistě takto vybavená auta našla.

Takhle zatím nejlevnější auto s velkým kufrem a automatickou převodovkou je Peugeot 301 za 300000 Kč.

0/0
21.1.2013 13:13

J30i57ř96í 43S33c61h80w83a29c62h 5686739887834

auta v tomto segmentu šetří na každém šroubku, takže automat v autě pod 200.000 moc nehrozí....

+3/0
21.1.2013 17:23

P47e25t40r 74M37a32r56š83o23u47n 5855548806106

nekde na netu jsem videl kopii paproveho navodu k sanderu, a v nem byl popisovan i automat, takze se musel vyrabet (zda i nove sandero to nevim to jsem nikde zatim neasel) k nam se ale nedovazel, pokud vim

0/0
21.1.2013 17:47

V63í53ť62a 19N23o97v98á45k 1568153705891

Automat s tím 0,9 motorem ? A kdo by si ho koupil,když příplatek za něj zvedne cenu o 25%

+1/0
21.1.2013 23:20

M78a69r29t62i30n 35M98a69t30e94r62n24a 1527790535893

Zdravím teda trochu mě Dacia zklamala, jsem již 4roky

majitelem Sandera, plná palba 1,6 a jsem nadmíru spokojen, kde bych sehnal

takovou funglovku za 260tacu...

Ale dávat do auta 1,2motor za stejné peníze,

nebo 0,9 chjo kam ten svět spěje...

+3/−1
21.1.2013 11:57

J82i69ř20í 76S77c66h46w43a18c87h 5736349407834

dyť ta tvoje 1,6-ka má o 2 kW méně jak ta devitistovka, tam ten svět spěje....

+3/−1
21.1.2013 12:14

J16a26r75o37s86l98a77v 52B56r17ü83m60m46e42r 7274633486

Papír snese všechno, ale máme Logan s 1,4, ten měl mít, jestli se pamatuji cca 60 kW, a přitom žádné problémy, jako v článku s tou 1,2.

+1/0
21.1.2013 12:36

M91a13r46t30i14n 35M27a10t94e98r19n85a 1527670615363

to jest pravda když koukám na techničák, k porovnání je bohužel nemám, možná budou jezdit stejně, ale spíše bych tvrdil že ne, až na ten výkon a možná spotřebu, ale teda za 219 bych si ji nekoupil. dejme tomu tak 100 strop.

0/0
21.1.2013 12:37

J22i17ř88í 88S22c94h46w72a16c42h 5326769987244

za 100 tady nekoupíš ani Tatu;-)

+2/0
21.1.2013 12:59

P89e35t33r 36Š36v90e23c 1302673337

Jel jsi i v jiném autě ???;-D;-D;-D

0/0
21.1.2013 14:42

M72a90r66t94i52n 34M55a21t83e51r60n89a 1587110215793

A vtipálek jel/jezdil/vlastnil

favorit, dawee, opel astra, passat (trabyho nepočítám)

a s vlastním autem Sandero jsem nadmíru spokojen, za ty prachy to byla výborná koupě, za 4 roky nalítáno 150tisíc a bez velkých problému (jedinkrát výměna stabilizační tyče). Jen mě mrzí že už nedělaj vice než 1.2. sic je ta 1.2 třeba výkoná. Ale prostě začali to spíše předělávat k horšímu...

+2/0
21.1.2013 22:58

V95í56ť41a 90N39o79v36á88k 1668853185521

Upřímnou soustrast...150t km v tomhle??

0/−3
21.1.2013 23:09

M52a71r10t87i79n 62M96a98t74e78r48n43a 1507650815563

Hale je v tom pohodlí, dobře se do toho leze, vyhovuje mi to.

Někdo hold má na audi nějak kej ten pulmilionek neli víc, někdo má jen na Dacii.

Kdyby se mě někdo zeptal, tak Sandero vřele doporučím. (hlavní je že to v zimě topí, v létě to chladí, žere to 6,8l/100km a jezdí to, ne co víc potřebovat?)

+1/0
22.1.2013 7:52

R88i43c24h49a83r74d 10G63e29n55š53e76r43o35v13s23k54ý 2285325264656

jel jsem v novem sanderu (rv 2012) a nez sandero za 200 tisic, tak radeji 6 let stare auto stredni tridy.

+3/−2
21.1.2013 11:19

P51e47t15r 38M20a90r25š93o43u91n 5645118876556

tak jste jel v novem nebo starem? (rv.2012 nic nerekne, to se toto nove teprve vubec unas objevilo v salonech koncem roku)

+5/0
21.1.2013 11:21

P26e30t35r 94M62a37r85š48o95u86n 5955448546326

jen nevim kde udelali soudruzi z EU chybu. diky emisim je v tu downsizing, a pak se doctu, ze nový motor zere 6-7litrů. koukam oproti stare felicii 1,3 si motorista pomuze o 1litr, za cenu amputace valce, no nevim...

+3/0
21.1.2013 11:17

D94u65š16a40n 78P42e44š25e91k 3325289324620

Ani Felicie nebrala přes 7 litrů, když se s ní nejezdilo brzda/plyn.

+1/−1
21.1.2013 11:29

J57i89ř45í 61S61c49h90w21a58c53h 5406759107454

ale to víš, že při brzda-plyn brala mnohem více...... jinak by musela při klidné jízdě jezdit tak za 4....

0/0
21.1.2013 13:02

V26l51a51d10i34s52l28a16v 46B56u19r77y92š88e19k 1889562617284

a kolikpak asi tak ta felicie vážila? půlku? trochu víc, soudruhu

0/0
21.1.2013 11:31

P22e92t25r 77M63a43r86š64o86u42n 5145668486666

omyl souhruhu, nez vysmech, zjistete si fakta (polovinu tu opravdu nevidim): 

Felicie 1,3:

pohotovostni hmotnost: 935 až 985 kg (dle vybavy)

(udaje se na ruznych mistech drobne lisi, ale max o cca 5 kg)

Dacie Sandero(Stepway) 0,9TCe:

pohotovostni hmotnost: 962 (1023) kg

0/0
21.1.2013 12:24

J83a89r83o25s32l82a16v 20B16r88ü21m19m42e42r 7544643486

Je to logické. Základ je prostě práce, tedy odvézt X kg na X vzdálenost. A na to je prostě potřebné určité množství energie, takže i paliva. Ano, dá se zlepšit účinnost motoru atd. ale to je max. 15-20% paliva.

+1/0
21.1.2013 13:26

P75e47t86r 89M55a68r88š33o86u40n 5375508516136

tak tak a protoze spalim stejne mnozstvi paliva, tak vypustim i stejne mnozstvi nejakeho co2. (jen v laboratori to vypada hezky)

+1/0
21.1.2013 15:02

J69a54k90u59b 84T52r50e88n77k 3378385772926

Osobně mi přijdou Dacie docela fajn. Já bych si ji sice nekoupil (jelikož bych se v tak slabém autě necítil bezpečně) ale pro ty, co hledají levný vůz s jednoduchou technikou je to dobrá volba. Lepší si koupit auto, které je od počátku vyvíjeno a prezentováno jako levné, slabé a jednoduché, než si koupit koncern v holobytu, které je také slabý a jednoduchý ale levný není ani omylem.

+22/−1
21.1.2013 7:12

V93í57t 32P79i74š74t33ě70k 4334935124450

V dacii nazuli sedmimílové boty. Nejde srovnat se starou generací (hlavně výbavou)

+8/−1
21.1.2013 1:49

P24e46t38r 41N36o46v30á81k 2110797808900

Dávat do 1,2 LPG mi přijde trochu zbytečné. Vlastním SUV 2.0 se spotřebou cca 12l LPG a při přepočtu 1:2 s benzínem pak člověk jezdí za 6l benzínu. To je fajn na 2t auto. Jen ta nádrž v rezervě na LPG by mohla být o trochu větší, každých 250-300km nutno tankovati, ale to v ČR a i při cestě do HR opravdu problém není, pumpy jsou více než dostupné každých pár desítek km (jen na HK dálnici na to ještě bohužel nepřišli). Všem LPGistům přeji mnoho zdaru.

+2/−1
21.1.2013 0:55

P90e51t93r 92Š83v86e11c 1472153797

Už se vám to krátí... levné LPG ... škoda, že nemohu najít tabulku zdanění LPG.. tuším první skok je v 2014 a pak další, až se to vyrovná benzinu;-(;-(;-(

+1/−1
21.1.2013 9:27

J21a94k58u62b 43T55r93e79n88k 3798255352236

Nikde jsem nenašel, že by to nakonec udělali. Vám se to podařilo?

0/0
21.1.2013 11:15

R29i55c85h41a22r90d 49P60o67d20z11i96m72e94k 2511797426

Jen jedna otázka. Jakým plynem se vlastně topí? Není to LPG. Já jen že jestli ho budou chtít ještě zdražit uvalením daně, tak se to musí promítnout i do topení domácností, což mi přijde už krajně neúnosný.

0/0
21.1.2013 12:29

P51e17t51r 40M58a36r92š31o66u19n 5865528276476

topi se zemnim plynem (tedy CNG), LPG je vedlejsi produkt pri tezbe, nebo odpad zpracovani ropy

0/0
21.1.2013 15:07

J44a95r70o15s23l68a60v 87B28r58ü92m79m81e66r 7224813876

LPG by měl být propan butan, což se prodávalo na vaření v bombách.

0/0
21.1.2013 16:52

P82e77t90r 16M30a83r43š85o13u77n 5895818426226

ano a stale prodava

0/0
21.1.2013 17:48

P67e45t53r 91M20a30r76š14o44u45n 5795128376706

pokracovani: na zahrade na nem stale varime ;-)

tak tak, cng a lpg maji jine slozeni

0/0
21.1.2013 17:49

R96i47c74h71a72r39d 14P84o14d64z56i23m92e24k 2171487766

To jsem nevěděl. Díky za vysvětlení.

+1/0
22.1.2013 7:41

M53a41r54t24i88n 10K34o10t24e52k 6399843797851

Tak hlavne, ze mate to SUV. Skoda, ze vas nenapadlo dat do plynu treba Porsche.

+4/0
21.1.2013 11:02

J52a79k98u50b 32T75r61e20n44k 3738915722796

Koupit/nechat udělat V6 nebo V8 do plynu je zřejmě velice výhodné. Máte dostatek výkonu a také životnost bude drasticky vyšší než dnešní utrápené ufoukané motorky ze sekaček.

+3/0
21.1.2013 11:15

J62i16r45i 71S49i87m32a86k 9878308328303

porsche v plynu neni vubec zadny technicky problem, lidi maji predsudky :)

jedine proc se to nedela je, ze benzin je u porsche ta uplne nejmensi a nejzanedbatelnejsi polozka.

maly priklad rozpocet Porsche Boxster/sezona pro takove drobne obcasne pojizdeni.

Benzin 30tis Kc

Pneu   20tis Kc

bezne opravy a udrzba, pokud se nic nerozbije 30tis Kc havarijni pojisteni a amortizace ... podle rocniku a rozsahu az 60tis Kc pojisteni a 200 tis amortizace tak v cem by se mi asi projevilo 15tis uspory LPG krom toho, ze bych zatizil auto a snizil vykon motoru 8-o

0/0
22.1.2013 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.