- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je velmi obecné. Řidiči většinou nemají problémy na zasněženém povrchu jaký je na videu, ale na namrzlé silnici nebo na silnici se zmrzlými kolejemi. Brždění motorem není vždy vhodné, pokud auto nemá MRS (http://cs.autolexicon.net/articles/msr-motor-schleppmoment-regelung) tak při brždění motorem může dojít k utržení předku a pokud řidič nepřidá, tak je auto neovladatelné. V takovém případě je lepší brzdit jen brzdami s ABS. Brždění najížděním do hlubšího sněhu u krajnice také není vždy vhodné, protože může dojít ke sjetí do škarpy (viděl jsem minulý víkend dva takové případy - bylo vidět i na videu). Tento díl autoškoly mi z tohoto pohledu připadá zavádějící a přímo nebezpečný.
Ja bych jeste zkusil na zacatku kopce uplne zastavit s pomoci abs. Osahat si povrch a zkusit si to pred tim, nez se dostanu do problemu.
Pokud je to samej led, musite si bejt jisty, ze brzdy fungujou perfektne- jakmile jedno ze zadnich kol brzdi vic, uz se tocite.
Čerstvý uježděný sníh, to zase není špatná varianta, narozdíl od nasolené břečky, uježděného zledovatělého sněhu, nebo to co je za oknem dnes, -8°C a slabě prší ... Příště bych rád od borce viděl sjíždění jemně zledovatělého kopečku, nebo rozsolené břečky.
Já jednou zažil v břečce jet autobus skoro bokem. Z kopce, klouzalo mu to šíleně, na sebemenším hrbolku uletěl minimálně metr bokem. Zázrak, že jsme neskončili v příkopu.
Dnes genteman je na silnici považován za blbce a u žen za hlupáka. Alespoň má dobrý pocit sám za sebe, když byl takto vychován.
Jeden táhlý kopec jsem při nedávné ledovce absolvoval. Dolů to šlo, zařazená rychlost a bezpečně dolů. Ovšem zpátky do kopce po ledu je to sranda. Zastavit v půlce jsem si vůbec netroufnul. Takže jsem vystoupal šnečí 30, protože rychleji mi kola prokluzovala. Stejně se na prázdné silnici objevil jeden mírně rychlejší chytrák, který mě musel předjet. Naštěstí ani jedno auto neustřelilo a výlet do příkopu se nekonal. V noci by to nepotěšilo.
"Proto platí to nepsané pravidlo gentlemana silnic" Jezdím už více než 20 let a těch gentlemanů silnic jsem potkal tolik že by je spočítal i nešikovný truhlář na jedné ruce...
tenhle typek se mi libi. Jeho rady jsou fakt k uzitku a maji hlavu a patu. Jen aby si z toho co nejvic ridicu vzalo ponauceni.
Souhlasim, clovek na svym miste
"Proto platí to nepsané pravidlo gentlemana silnic: první jede na úzké cestě ten do kopce. Dolů se rozjede každý, nahoru to jde o poznání hůř".
Ovšem do kopce zas každý lehce zastaví.
pokud to klouže tak, že ten co jede dolů nemůže zastavit, tak nahoru těžko někdo může jet