Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video jen pro otrlé: křup a z audiny je balík plechu

Milovníkům aut se zastaví srdce: rezatá klepeta se zahryznou do karoserie jako do papírové hračky. Auto zbavené interiéru se zhoupne ve vzduchu a s rachotem přistane v lisu. Jeho stisku nic neodolá. Po několika desítkách sekund plechové úpění, plastové praskání a sypání skla ustane. Z lisu vypadne neforemný balík. Sledujte poslední sekundy červené audiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S22t41a33n42i25s37l40a63v 74T96e22s64a41ř 9607524372774

No tady ta ekologie dostala na frak. Strčit to do lisu všechno najednou může jen hňup, co umí tahat za dvě páčky a u toho se udělá do trenek. Ale o ekologii ví kulový.

+1/0
15.2.2013 19:41

M94a58r59t75i43n 38V49o37j15í48ř 2557733556748

A co jste čekali? Krevety?;-D

0/0
15.2.2013 16:48

J48a21n 14F44i71k67a30r 9677607885964

Překvapuje mě, kolik plastu (přístrojovka, náraznáky, světla, ...) a skla na tom nechali.

+1/0
10.2.2013 12:42

P11a32v87e87l 69K59r52e50u27z40i61g80e19r 7784130830149

Ještě mě napadlo, proč se v rámci ekozlodějny neplatí ekopoplatek při koupi nového auta (analogie k poplatku za historický elektrospotřebič), ale musí to platit nebohý nový majitel favorita (kterému se rázem zdvojnásobí cena), případně cennějších veteránů. A nikdy jsem nepochopil logiku EUROnormy. EURv

+2/0
7.2.2013 10:15

L20u88d84v88í29k 32G72a52j36d26o79š68í56k 2365973694782

Tak tohle k pochopení není zas tak složité.

To je pouze motivační daň k tomu, aby majitel dal staré auto raději sešrotovat a nepokoušel se ho dál někomu prodat. Je to vedeno celkem oprávněnou snahou stará auta co nejrychleji odstranit ze silnic. Je to naprosto v pořádku a je to pořád lepší, než například plošný zákaz provozu aut vyrobených před rokem dejmetomu 1995. To by majitele těchto starých křápů asi bolelo daleko víc.

+2/0
7.2.2013 17:30

P42a16v60e48l 44K88r12e33u37z43i85g40e94r 7644680830259

Když vidím ty asexuální žehličky, co se dnes prohánějí po ulicích, s nostalgií vzpomínám na 90. léta. Proč by se měla stará auta odstraňovat ze silnic? Je to snad každého věc, čím jezdí, a stát by do toho neměl kecat. Kdyby radši automobilky místo politického lobbingu zlevnily auta, to by pak možná lidi víc nakupovali nová i bez nečistých praktik (politické odstraňování konkurence = starých, ale sloužících aut). Mám rád třeba stará volva a saaby, ale jako člověk s mírně podprůměrným výdělkem (a také výdaji v jiných oblastech) musím jezdit ve 12 let starém opelu, protože za něj jsem prostě nemusel platit ekovýpalné. Jeho následky na životní prostředí jsou ale více méně stejné jako u toho volva z 90. roku. A mimochodem velice podobné dnešním SUV, za která se ekovýpalné neplatí.

+1/0
7.2.2013 20:48

J56a70n 14F17i81k10a24r 9457427435724

Možná proto že jsou často ve špatném stavu, nebezpečná a technicky neodpovídají současným požadavkům? ... asi proto

0/−1
10.2.2013 12:44

P81a69v14e63l 20K40r45e96u33z64i74g10e82r 7654900870869

Volva řady 7xx a 9xx a Saaby z 80. let jsou bezpečnější než hodně současných plastových aut. A jinak, zajímavý poznatek je, že nejekologičtější auto je to, které se už nemusí vyrábět (= už je vyrobené). Jinými slovy, nejekologičtěji se (hned po tom, co jezdí na kole) chová člověk, který si auto koupí z druhé ruky. A nezatěžuje životní prostředí zpracováváním materiálu pro tvorbu nového auta. Samozřejmě nemluvím o žigulech poskládaných z pěti různých aut, za kterými se čadí jak ze spalovny, ale třeba o těch Seveřanech. Nebo soused sbírá škodovky 120 a skládá je do původního stavu, je to puntičkář. A těch 10 litrů, co dá za každé auto navíc, je fakt zlodějna.

+2/0
10.2.2013 13:35

M22i41l60a21n 84B41a78s36e65l 9709600168460

...auto se zbaví všech plastů :) LOL asi máme všichni vlčí mhu. Nu což, tavící pec si se vším poradí a splodiny neřešit.. :) Vskutku ekologická likvidace.

+7/0
7.2.2013 9:42

P13a11v55e39l 51S67t38a32v30j63a28n70í59k 1600806700301

A to si fakt myslíte, že se ten kvádr strčí do tavící pece? Bóóže…

0/−2
7.2.2013 12:47

J51a89n 21F37i32k11a81r 9607957385344

Jistě, šrot se používá jako příměs do vysoké pece. Co si myslíš, že ten kvádr zase rozeberou a budou z něj ty plasty šroubovat? Bóóže…

+3/0
10.2.2013 12:45

P36e53t68r 84G90a86z60d73a 6538522249337

Dobrý lis :)

0/0
7.2.2013 8:40

K58a64r91e76l 41Š49u34n80k96a 2648441294695

tak jsme názorně viděli že "ekologická" likvidace tu je jenom kvůli uspokojení nějakého byrokrata. S ekologií to nemá co dělat. Rv

+6/−2
6.2.2013 19:56

M93i18r80o10s72l77a54v 38B13u94d75a 9942422797722

Chudinka Audííí, vozila tchána i zetě a nakonec skončí jako kostka šrotu. No, když jsem prodával své první auto, Škoda 110 R tak se mnou nebyla 14 dní řeč.;-(

+4/0
6.2.2013 18:53

V98á17c26l77a36v 66H61o72s40c34h 8496218712571

takhle by se dali zapracovavat nepohodlni lidi

+4/0
6.2.2013 15:21

M37i71r18o49s25l95a77v 79A72l80e73x68a 4937543685

Podáváte mylnou informaci.  Při vyřazení vozidla z evidence nemusí být potvrzení o ekologické likvidaci vraku. Viz 

Metodický pokyn 9/2008-150-METO MD ČR

+4/0
6.2.2013 15:00

M25a81r97t69i60n 80K88u47ř66í91t12k42a 6457496758325

Prý stačí čestné prohlášení o změně užívání, např. jako zahradní chata.

+2/0
6.2.2013 18:47

V66l82a79s75t33i66m54i27l 82W94a28i44c 8450133667717

Mnohé úřady tento metodický pokyn bohužel nerespektují. Konkrétně v Chomutově odmítli vozidlo odhlásit, i když jsem jim ten pokyn přímo předložil. A nenaděláte nic, můžete se obrátit na soud.

0/0
7.2.2013 12:14

J16a13n 25F51i50k51a20r 9767477335514

A nebo na jejich nadřízeného.

0/0
10.2.2013 12:45

V56l22a63s41t40i96m57i17l 85W24a78i45c 8580363807857

Zkoušel jsem vedoucího odboru na magistrátu a následně odbor dopravy na krajském úřadu. Bez šance.

0/0
12.2.2013 13:45

J64a62n 54V12e62l34e40b35a 7423348339809

Bylo by vhodné vysvětlit co se děje s autem poté. Většina čtenářů to neví a proto jim likvidace rozhodně nemůže připadat ekologická...

+8/0
6.2.2013 14:18

J25i71r13k38a 98S24t96r15á28n63s86k46ý 9879954806573

Auta je mi líto, zase na druhou stranu, co s ním:-/A že to svýho času tady v Čechách, plných favoritů a stodvacítek, byla pořádná kára:-)Ostatně i dneska by měla svoje kouzlo, kdyby vypadala dobře:-)

+5/0
6.2.2013 12:52

V37i66k65y25r 69B64o54h23u91m31i88l 31S81t38r98a16n73s75k91y 9237208506469

Jo, lépe by bylo demontovat ručně, ale pokud by si firma účtovala jen 200 Kč/hod., tak by se to nevyplatilo a v ČR jde přeci o peníze až v první řadě8-o

0/0
6.2.2013 10:18

T43o39m75á66š 11K74n17a24i66f53l 6813970747670

Jenom v ČR?

0/0
6.2.2013 17:19

S17t21e59p27a88n 45T77o35t74h 8328899635808

Co je na tom tak ekologickyho, kdyz na aute zbylo milion dilu, ktere by se jiste daly prodat lepe - Zrcatka, reflektory, disky, ale i skla, sedacky, pokud nejsou poniceny. Tohle jsou soucasti, ktere pak stoji tisice. Treba ty zrcatka nekoupite pod litr, beze skel kolem 600kc. Disky... disky se kupuji porad. Nekdo chce dve sady kol, ale po takovymhle zachazeni? A jeste vic by me zajimalo, jak nakladaj s kapalinama... RvRvRv

+15/−1
6.2.2013 9:46

J72i21ř14í 67Z46ý85k30a 9329853931970

také si myslím, že využití dílů z autovraku jako náhradních pro jiné vozidlo je pro přírodu mnohem příznivější.

+13/0
6.2.2013 11:17

J52a48n 84Š17p31e77c98i39á34n 2480650649419

U některých dílů nezbyde nic jinýho,než kontaktovat dealera originálních dílů, přitom tady se ty díly likvidujou Rv Rv

+1/−1
6.2.2013 17:11

V95l31a15d67i17m63í52r 75B47a92l44í12n 2615851459219

Kdo zase tuhle "reportáž" připravil ??? Tohle přece nemá s ekologií naprosto nic společnýho . Plastové nárazníky , přístrojová deska , zrcátka , světla .....Co to má jako být ??? Zase jeden moc hodnotnej článek...

+18/0
6.2.2013 9:44

L53u44d31v26í61k 73G49a60j70d13o96š33í60k 2395423164562

No jo. "...Nejprve se odstraní plasty..." A přitom na autě vidíme, jak se šrotují přední i zadní plastové světlomety, zpětná zrcátka, nárazníky, mřížka chladiče...

Opravdu ekologivká likvidace. Jen co je pravda.

+16/0
6.2.2013 9:39

T71o71m25á80š 62M25a32r51n31ý 4150552492156

njn... a v áčkách by to ještě prodali jako málo jetý po důchodci z německa...

+8/0
6.2.2013 9:17

M69a91r63t28i79n 13C44i47n79g31e80l 5535962134664

Neprehanajte. Toto by uz nevyklepali ani v ackach.:-)

+7/−1
6.2.2013 9:42

F29r25a17n60t38i54š89e24k 30S39k90o29č98d73o39p67o93l20e 9659434146683

Mě to teda moc ekologický nepřijde. Zůstane tam kupa plastů, skla, zaolejovaný motor.. A tu kostku pak pohodí někde na poli a říkají tomu "ekologická" likvidace? 8-o

+9/−3
6.2.2013 6:39

R42i58c38h71a18r90d 49P43o36d64z21i64m31e15k 2971937216

Tu hromadu šrotu pak rozšmelcujou, kovový věci se vytřídí magnetem a části plastů se pošlou do spalovny. To že je to trochu zaolejovaný ničemu nevadí. Co jinýho by se s tím autem mělo dělat?

+7/−1
6.2.2013 7:50

T59o78m77á42š 87M88a83r44n73ý 4490622852426

jen technická - magnetem vytřídíte jen část kovů. Hliník, nerez, měď, apod jsou nemagnetické ;-)

+1/0
6.2.2013 9:19

S40t69e61p59a82n 57T31o65t45h 8978739855128

No pak se to tridi ofukem a nasavanim... jde to... ikdyz si myslim, ze pred sesrotovanim by to bylo lepsi.

+3/0
6.2.2013 9:47

M35a18r43t51i33n 69N10e98r15m63u36t 9367537698549

před sešrotováním by to byla úmorná ruční práce, navíc ne 100% účinná

0/0
8.2.2013 18:55

R37i44c50h86a57r92d 34P50o13d71z32i49m72e54k 2241807136

To je pravda. Netuším jakým způsobem se třídí ostatní kovy. Možná to roztaví a podle hustoty jednotlivých materiálů to v roztavené formě dokážou roztřídit. Každopádně se to nějakým způsobem recykluje.

0/0
6.2.2013 11:35

M56a84r62t74i10n 31N26e91r84m43u35t 9157357338389

neželezné kovy se třídí taky magneticky - v materiálu se vybudí vířivé proudy a v tu chvíli je z něj slabý magnet

0/0
8.2.2013 18:53

V86l76a38d10i56m86í38r 18B11a66l40í79n 2115301379539

Plasty se nelikvidujou ekologicky ve spalovně , sklo se taky vyndavá , tohle je likvidace , ne EKOLOGICKÁ !!!!!!

+3/−1
6.2.2013 9:49

R90i82c32h79a68r17d 78P36o23d34z93i71m59e97k 2451767486

Vzhledem k tomu, že není plast jako plast a o jaký typ plastu se jedná je prakticky nerozpoznatelné, se dá s plastama v autě těžko co jinýho dělat než je prohnat komínem. (samozřejmě moderní spalovny pálí odpad při vysoké teplotě a mají různé odlučovače pevných částic a jedovatých spalin, takže to není zas taková tragédie, že se to pálí). Něco málo plastů se taky dá zrecyklovat, ale tipnul bych si že to nebude moc. Co se dělá se sklem netuším. Možná se dá taky recyklovat.

0/0
6.2.2013 11:40

J93a61n 94F26i23k33a26r 9277757615184

Co to plácáš. Ty nárazníky a pravděpodbně velká část vnitřku je ABS ... co za plast by to mělo být?

0/0
10.2.2013 12:47

R69i50c25h71a57r88d 43P31o12d52z69i79m96e12k 2861317916

Tak předně nárazníky se z ABS nedělají, protože ABS je dost praskací materiál zrovna na použití v nárazníkách. Většinou se to dělá s blendu PP+EPDM, kterej je jednak levnej a za druhý pružnej i v nízkejch teplotách. Dělám ve firmě, která vyrábí plastový součástky pro různý automobilky, a používáme tady 120 různejch materiálů. Co díl v autě to zpravidla jinej materiál. Některý jsou vysoce teplotně odolný, jiný odolný olejům a palivům, jinde je zase obyčejný PP nebo i ten ABS co zmiňuješ. Někdy plněný sklem, křídou. Pak konstrukční plasty POM, PBT, PA 6, 66, 46, 12 rovněž různě plněný a aditivovaný podle toho jaký jsou na ně kladený požadavky. To jsem tu nevyjmenoval samozřejmě všechno. Čili auto to je taková neskutečná směs různejch plastů že je to podle mě prakticky netříditelný. Leda do spalovny.

0/0
11.2.2013 8:46

P65a58v12e31l 62M40a16r67e41š 6370777596157

Pokud se dobře pamatuji ze školy,tak skleněné střepy se přidávají ve sklárnách do taveniny,při výrobě nového.

0/0
10.2.2013 17:28

P61e91t55r70a 65M71a19l32á 7231698641245

Wall-I;-D

+3/0
6.2.2013 4:25

P74a94t34r81i97k 24M36a11r33e61k 8272587858166

neni to moc dobry, poskrabalo to lak :-/ se to bude blbe kitovat

+1/0
6.2.2013 2:48
Foto

J19a18n 13P26e61š65e71k 1951907764340

Jsem též ročník 1991 a přesně dnes je mi 22 let. To jste mi tu audinku nemohli dát? :-(

+6/−4
6.2.2013 0:46

T35o45m24á22š 69M51a87r46n16ý 4870452812856

Gratuluji :-)

+3/0
6.2.2013 9:18

P43e23t51r 57M81a98r73š95o83u59n 5625118286966

budte rad, ze vas taky nechteji sesrotovat ;-D;-)

+4/0
6.2.2013 13:47

J18a98n 52F77i14k56a56r 9717777225884

Takovýh vraků jsou plná vrakoviště ... .

+1/0
10.2.2013 12:46

J63i19ř39í 21Z79ý28k73a 9359273821470

vozidlo se dá odhlásit z registru i bez ekologické likvidace. Stačí doložit jiný způsob využití autovraku a "čestně prohlásit", že vozidlo již nebude provozováno na pozemních komunikacích. Ale je to makačka přesvědčit úředníka. 

Pokud by to nešlo odhlásit jinak, tak by to byla pěkná zlodějina. Nabourám auto, které se nevyplatí opravovat, pojišťovna mi od pojistného plnění odečte vytěžitelné díly, které bych podle tohoto článku a některých úředníků nesměl demontovat, resp. byl bych za to pokutován tou "specializovanou" firmou (bezplatný odběr je podmíněn kompletností vraku).

+2/0
6.2.2013 0:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.