Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Video jen pro otrlé: křup a z audiny je balík plechu

Milovníkům aut se zastaví srdce: rezatá klepeta se zahryznou do karoserie jako do papírové hračky. Auto zbavené interiéru se zhoupne ve vzduchu a s rachotem přistane v lisu. Jeho stisku nic neodolá. Po několika desítkách sekund plechové úpění, plastové praskání a sypání skla ustane. Z lisu vypadne neforemný balík. Sledujte poslední sekundy červené audiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S40t33a79n79i96s62l46a88v 76T97e80s34a91ř 9967454602954

No tady ta ekologie dostala na frak. Strčit to do lisu všechno najednou může jen hňup, co umí tahat za dvě páčky a u toho se udělá do trenek. Ale o ekologii ví kulový.

+1/0
15.2.2013 19:41

M24a25r18t70i68n 51V55o52j18í96ř 2337803466538

A co jste čekali? Krevety?;-D

0/0
15.2.2013 16:48

J46a31n 73F71i81k32a30r 9817587465274

Překvapuje mě, kolik plastu (přístrojovka, náraznáky, světla, ...) a skla na tom nechali.

+1/0
10.2.2013 12:42

P92a26v69e27l 14K51r20e13u26z86i94g72e89r 7704810340369

Ještě mě napadlo, proč se v rámci ekozlodějny neplatí ekopoplatek při koupi nového auta (analogie k poplatku za historický elektrospotřebič), ale musí to platit nebohý nový majitel favorita (kterému se rázem zdvojnásobí cena), případně cennějších veteránů. A nikdy jsem nepochopil logiku EUROnormy. EURv

+2/0
7.2.2013 10:15

L88u65d23v17í40k 54G44a13j27d34o62š37í75k 2425653714522

Tak tohle k pochopení není zas tak složité.

To je pouze motivační daň k tomu, aby majitel dal staré auto raději sešrotovat a nepokoušel se ho dál někomu prodat. Je to vedeno celkem oprávněnou snahou stará auta co nejrychleji odstranit ze silnic. Je to naprosto v pořádku a je to pořád lepší, než například plošný zákaz provozu aut vyrobených před rokem dejmetomu 1995. To by majitele těchto starých křápů asi bolelo daleko víc.

+2/0
7.2.2013 17:30

P75a35v84e35l 14K54r23e77u30z65i51g57e83r 7114980960929

Když vidím ty asexuální žehličky, co se dnes prohánějí po ulicích, s nostalgií vzpomínám na 90. léta. Proč by se měla stará auta odstraňovat ze silnic? Je to snad každého věc, čím jezdí, a stát by do toho neměl kecat. Kdyby radši automobilky místo politického lobbingu zlevnily auta, to by pak možná lidi víc nakupovali nová i bez nečistých praktik (politické odstraňování konkurence = starých, ale sloužících aut). Mám rád třeba stará volva a saaby, ale jako člověk s mírně podprůměrným výdělkem (a také výdaji v jiných oblastech) musím jezdit ve 12 let starém opelu, protože za něj jsem prostě nemusel platit ekovýpalné. Jeho následky na životní prostředí jsou ale více méně stejné jako u toho volva z 90. roku. A mimochodem velice podobné dnešním SUV, za která se ekovýpalné neplatí.

+1/0
7.2.2013 20:48

J92a91n 32F20i62k70a35r 9237857275564

Možná proto že jsou často ve špatném stavu, nebezpečná a technicky neodpovídají současným požadavkům? ... asi proto

0/−1
10.2.2013 12:44

P74a49v54e38l 11K46r94e56u48z11i84g20e10r 7384200870919

Volva řady 7xx a 9xx a Saaby z 80. let jsou bezpečnější než hodně současných plastových aut. A jinak, zajímavý poznatek je, že nejekologičtější auto je to, které se už nemusí vyrábět (= už je vyrobené). Jinými slovy, nejekologičtěji se (hned po tom, co jezdí na kole) chová člověk, který si auto koupí z druhé ruky. A nezatěžuje životní prostředí zpracováváním materiálu pro tvorbu nového auta. Samozřejmě nemluvím o žigulech poskládaných z pěti různých aut, za kterými se čadí jak ze spalovny, ale třeba o těch Seveřanech. Nebo soused sbírá škodovky 120 a skládá je do původního stavu, je to puntičkář. A těch 10 litrů, co dá za každé auto navíc, je fakt zlodějna.

+2/0
10.2.2013 13:35

M54i43l33a62n 39B82a48s72e48l 9429220638590

...auto se zbaví všech plastů :) LOL asi máme všichni vlčí mhu. Nu což, tavící pec si se vším poradí a splodiny neřešit.. :) Vskutku ekologická likvidace.

+7/0
7.2.2013 9:42

P22a27v37e65l 13S79t21a22v55j47a15n52í58k 1900186810321

A to si fakt myslíte, že se ten kvádr strčí do tavící pece? Bóóže…

0/−2
7.2.2013 12:47

J80a52n 82F42i67k52a93r 9927447655154

Jistě, šrot se používá jako příměs do vysoké pece. Co si myslíš, že ten kvádr zase rozeberou a budou z něj ty plasty šroubovat? Bóóže…

+3/0
10.2.2013 12:45

P64e62t13r 82G92a88z88d66a 6828432349397

Dobrý lis :)

0/0
7.2.2013 8:40

K76a79r98e94l 27Š20u80n91k40a 2908251614695

tak jsme názorně viděli že "ekologická" likvidace tu je jenom kvůli uspokojení nějakého byrokrata. S ekologií to nemá co dělat. Rv

+6/−2
6.2.2013 19:56

M80i27r53o74s42l72a67v 24B15u56d92a 9442322587682

Chudinka Audííí, vozila tchána i zetě a nakonec skončí jako kostka šrotu. No, když jsem prodával své první auto, Škoda 110 R tak se mnou nebyla 14 dní řeč.;-(

+4/0
6.2.2013 18:53

V12á50c98l88a56v 22H15o61s68c56h 8756818632731

takhle by se dali zapracovavat nepohodlni lidi

+4/0
6.2.2013 15:21

M74i73r46o51s22l22a70v 44A91l49e70x65a 4257703325

Podáváte mylnou informaci.  Při vyřazení vozidla z evidence nemusí být potvrzení o ekologické likvidaci vraku. Viz 

Metodický pokyn 9/2008-150-METO MD ČR

+4/0
6.2.2013 15:00

M16a60r93t60i21n 88K88u91ř36í15t56k74a 6647846278655

Prý stačí čestné prohlášení o změně užívání, např. jako zahradní chata.

+2/0
6.2.2013 18:47

V89l14a50s40t82i55m92i19l 46W97a66i58c 8580273897967

Mnohé úřady tento metodický pokyn bohužel nerespektují. Konkrétně v Chomutově odmítli vozidlo odhlásit, i když jsem jim ten pokyn přímo předložil. A nenaděláte nic, můžete se obrátit na soud.

0/0
7.2.2013 12:14

J44a39n 62F94i81k31a51r 9837847805204

A nebo na jejich nadřízeného.

0/0
10.2.2013 12:45

V45l65a46s15t59i73m82i80l 61W74a40i48c 8590673837237

Zkoušel jsem vedoucího odboru na magistrátu a následně odbor dopravy na krajském úřadu. Bez šance.

0/0
12.2.2013 13:45

J23a32n 40V42e18l24e58b40a 7353318329839

Bylo by vhodné vysvětlit co se děje s autem poté. Většina čtenářů to neví a proto jim likvidace rozhodně nemůže připadat ekologická...

+8/0
6.2.2013 14:18

J68i62r65k54a 11S45t56r53á10n91s16k83ý 9759464386323

Auta je mi líto, zase na druhou stranu, co s ním:-/A že to svýho času tady v Čechách, plných favoritů a stodvacítek, byla pořádná kára:-)Ostatně i dneska by měla svoje kouzlo, kdyby vypadala dobře:-)

+5/0
6.2.2013 12:52

V13i89k12y36r 96B17o37h61u53m48i11l 31S16t16r79a38n51s97k22y 9977188846469

Jo, lépe by bylo demontovat ručně, ale pokud by si firma účtovala jen 200 Kč/hod., tak by se to nevyplatilo a v ČR jde přeci o peníze až v první řadě8-o

0/0
6.2.2013 10:18

T21o40m23á31š 25K56n65a71i85f35l 6363450287940

Jenom v ČR?

0/0
6.2.2013 17:19

S86t60e35p13a11n 62T44o35t47h 8938219775428

Co je na tom tak ekologickyho, kdyz na aute zbylo milion dilu, ktere by se jiste daly prodat lepe - Zrcatka, reflektory, disky, ale i skla, sedacky, pokud nejsou poniceny. Tohle jsou soucasti, ktere pak stoji tisice. Treba ty zrcatka nekoupite pod litr, beze skel kolem 600kc. Disky... disky se kupuji porad. Nekdo chce dve sady kol, ale po takovymhle zachazeni? A jeste vic by me zajimalo, jak nakladaj s kapalinama... RvRvRv

+15/−1
6.2.2013 9:46

J77i34ř39í 24Z27ý52k87a 9259653921150

také si myslím, že využití dílů z autovraku jako náhradních pro jiné vozidlo je pro přírodu mnohem příznivější.

+13/0
6.2.2013 11:17

J46a96n 81Š38p44e79c78i44á19n 2550200609719

U některých dílů nezbyde nic jinýho,než kontaktovat dealera originálních dílů, přitom tady se ty díly likvidujou Rv Rv

+1/−1
6.2.2013 17:11

V15l83a83d78i85m91í29r 20B46a23l87í47n 2555211199919

Kdo zase tuhle "reportáž" připravil ??? Tohle přece nemá s ekologií naprosto nic společnýho . Plastové nárazníky , přístrojová deska , zrcátka , světla .....Co to má jako být ??? Zase jeden moc hodnotnej článek...

+18/0
6.2.2013 9:44

L39u79d30v66í30k 66G13a79j15d89o66š25í76k 2685853664722

No jo. "...Nejprve se odstraní plasty..." A přitom na autě vidíme, jak se šrotují přední i zadní plastové světlomety, zpětná zrcátka, nárazníky, mřížka chladiče...

Opravdu ekologivká likvidace. Jen co je pravda.

+16/0
6.2.2013 9:39

T66o18m43á68š 19M38a73r73n94ý 4980832932896

njn... a v áčkách by to ještě prodali jako málo jetý po důchodci z německa...

+8/0
6.2.2013 9:17

M87a67r68t51i78n 75C89i92n51g48e79l 5135722944354

Neprehanajte. Toto by uz nevyklepali ani v ackach.:-)

+7/−1
6.2.2013 9:42

F13r42a77n36t31i74š87e13k 74S33k30o50č56d91o34p66o29l85e 9249124976553

Mě to teda moc ekologický nepřijde. Zůstane tam kupa plastů, skla, zaolejovaný motor.. A tu kostku pak pohodí někde na poli a říkají tomu "ekologická" likvidace? 8-o

+9/−3
6.2.2013 6:39

R35i89c19h76a78r25d 69P62o64d45z42i47m70e61k 2311567726

Tu hromadu šrotu pak rozšmelcujou, kovový věci se vytřídí magnetem a části plastů se pošlou do spalovny. To že je to trochu zaolejovaný ničemu nevadí. Co jinýho by se s tím autem mělo dělat?

+7/−1
6.2.2013 7:50

T25o98m64á93š 28M57a35r42n10ý 4260802592266

jen technická - magnetem vytřídíte jen část kovů. Hliník, nerez, měď, apod jsou nemagnetické ;-)

+1/0
6.2.2013 9:19

S58t92e36p57a17n 87T26o53t94h 8728429215678

No pak se to tridi ofukem a nasavanim... jde to... ikdyz si myslim, ze pred sesrotovanim by to bylo lepsi.

+3/0
6.2.2013 9:47

M84a17r18t31i72n 44N72e23r97m12u43t 9617167418839

před sešrotováním by to byla úmorná ruční práce, navíc ne 100% účinná

0/0
8.2.2013 18:55

R44i78c97h87a12r48d 86P48o21d22z54i43m39e28k 2301357326

To je pravda. Netuším jakým způsobem se třídí ostatní kovy. Možná to roztaví a podle hustoty jednotlivých materiálů to v roztavené formě dokážou roztřídit. Každopádně se to nějakým způsobem recykluje.

0/0
6.2.2013 11:35

M81a59r71t28i33n 77N53e46r86m13u59t 9907917958109

neželezné kovy se třídí taky magneticky - v materiálu se vybudí vířivé proudy a v tu chvíli je z něj slabý magnet

0/0
8.2.2013 18:53

V55l42a19d26i74m53í18r 29B97a67l96í19n 2275111429949

Plasty se nelikvidujou ekologicky ve spalovně , sklo se taky vyndavá , tohle je likvidace , ne EKOLOGICKÁ !!!!!!

+3/−1
6.2.2013 9:49

R77i75c21h78a56r68d 65P20o10d53z51i25m44e36k 2571287266

Vzhledem k tomu, že není plast jako plast a o jaký typ plastu se jedná je prakticky nerozpoznatelné, se dá s plastama v autě těžko co jinýho dělat než je prohnat komínem. (samozřejmě moderní spalovny pálí odpad při vysoké teplotě a mají různé odlučovače pevných částic a jedovatých spalin, takže to není zas taková tragédie, že se to pálí). Něco málo plastů se taky dá zrecyklovat, ale tipnul bych si že to nebude moc. Co se dělá se sklem netuším. Možná se dá taky recyklovat.

0/0
6.2.2013 11:40

J53a86n 96F18i14k60a77r 9727407735594

Co to plácáš. Ty nárazníky a pravděpodbně velká část vnitřku je ABS ... co za plast by to mělo být?

0/0
10.2.2013 12:47

R36i68c36h44a54r17d 81P24o80d26z53i85m75e98k 2261317126

Tak předně nárazníky se z ABS nedělají, protože ABS je dost praskací materiál zrovna na použití v nárazníkách. Většinou se to dělá s blendu PP+EPDM, kterej je jednak levnej a za druhý pružnej i v nízkejch teplotách. Dělám ve firmě, která vyrábí plastový součástky pro různý automobilky, a používáme tady 120 různejch materiálů. Co díl v autě to zpravidla jinej materiál. Některý jsou vysoce teplotně odolný, jiný odolný olejům a palivům, jinde je zase obyčejný PP nebo i ten ABS co zmiňuješ. Někdy plněný sklem, křídou. Pak konstrukční plasty POM, PBT, PA 6, 66, 46, 12 rovněž různě plněný a aditivovaný podle toho jaký jsou na ně kladený požadavky. To jsem tu nevyjmenoval samozřejmě všechno. Čili auto to je taková neskutečná směs různejch plastů že je to podle mě prakticky netříditelný. Leda do spalovny.

0/0
11.2.2013 8:46

P92a83v70e19l 77M91a72r24e44š 6850727256437

Pokud se dobře pamatuji ze školy,tak skleněné střepy se přidávají ve sklárnách do taveniny,při výrobě nového.

0/0
10.2.2013 17:28

P15e26t94r15a 83M40a27l17á 7691378541435

Wall-I;-D

+3/0
6.2.2013 4:25

P47a10t10r10i30k 19M87a39r74e79k 8552127498586

neni to moc dobry, poskrabalo to lak :-/ se to bude blbe kitovat

+1/0
6.2.2013 2:48
Foto

J76a62n 30P19e30š18e97k 1471207374900

Jsem též ročník 1991 a přesně dnes je mi 22 let. To jste mi tu audinku nemohli dát? :-(

+6/−4
6.2.2013 0:46

T69o25m84á14š 94M32a56r26n75ý 4400902722236

Gratuluji :-)

+3/0
6.2.2013 9:18

P24e76t84r 85M67a35r69š91o65u34n 5625638866606

budte rad, ze vas taky nechteji sesrotovat ;-D;-)

+4/0
6.2.2013 13:47

J16a45n 44F98i89k72a18r 9597937125354

Takovýh vraků jsou plná vrakoviště ... .

+1/0
10.2.2013 12:46

J79i56ř98í 85Z73ý28k84a 9899163941530

vozidlo se dá odhlásit z registru i bez ekologické likvidace. Stačí doložit jiný způsob využití autovraku a "čestně prohlásit", že vozidlo již nebude provozováno na pozemních komunikacích. Ale je to makačka přesvědčit úředníka. 

Pokud by to nešlo odhlásit jinak, tak by to byla pěkná zlodějina. Nabourám auto, které se nevyplatí opravovat, pojišťovna mi od pojistného plnění odečte vytěžitelné díly, které bych podle tohoto článku a některých úředníků nesměl demontovat, resp. byl bych za to pokutován tou "specializovanou" firmou (bezplatný odběr je podmíněn kompletností vraku).

+2/0
6.2.2013 0:33







Najdete na iDNES.cz