Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Videošpionáž Octavie RS: Aktivní kapotu mají nové škodovky povinnou

Škoda Octavia se začíná prodávat, prozatím je k mání jen liftback. Už za pět týdnů se však na autosalonu v Ženevě představí kombiverze a ještě letos dorazí i rychlá Octavia RS. Čtenář iDNES.cz Jan Havránek natočil nejrychlejší octavii při testech. V pondělí odpoledne se pak proháněl kanárkově žlutý kombík Octavie RS po hradecké dálnici D11.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T25o20m34á18š 85V64a94l10o16u21c70h 2258464756533

No jo. Čím levnější model, tím dražší díly a servis. Obyč. člověk si koupí levné auto v základu, ale prohne se na druhotných nákladech a opravách. Jenom nechápu proč to není opačně. Mechanické na zacvaknutí u levnějších variant a patrony za 6000 u těch dražších. Ale nějak musí výrobci dotovanou cenu dostat zpátky. Ale jinak-pěkná vychytávka

+3/0
31.1.2013 22:55

M69a91r27t91i26n 26K78a47r11á42s11e75k 1868954529684

Mercedesu stačí pružiny které se nemusí měnit. Jak to že na takovou krásně jednduchou věc pánové ze škodovky nepřišli taky? No co, další důvod proč si koupit slušnou ojetinu. Až si budou výrobci aut ztěžovat že klesají prodeje, že lidi kupují ojetiny, ať se vykašlou na celou EU s jejíma zlepšovákama a vyrábí jednoduchá funkční auta. EU byla pokud vím původně ekonomické společenství, tak kde se bere ta tuna pi_ovin každý rok, co nemají s ekonomikou nic společného. Teda krom toho že nás stojí peníze. A se zdravým rozumem taky ne.

+4/−1
30.1.2013 17:07

T64o77m58á52š 71Ž53i36t91n75ý 6501510171241

Tak blbí zas nejsou. Prostě kšeft - v čechách si na výtlukách každoročně si pár set oktávek odstřelí kapotu a to nějaký obrat hodí...

+1/0
1.2.2013 8:55

V64á83c96l61a14v 56P39c56h91á54l73e97k 8406852171532

Velmi okatě udělaný PR článek. Nebo je tady někdo, kdo by věřil tomu, že p. "Havránek" je jen náhodný čtenář idnes? Evidentně se s řidiči testovacích vozů zná a nejspíš od nich dostává echo.

Jakoby náhodné odhalení nových vozů je velmi dobrý psychologický tah jak si zajistit, že o voze se bude mluvit a bude o něj zájem ještě dříve, než se vůbec začne prodávat...8-o

+1/−1
30.1.2013 8:42

J63i29ř22í 20S67c12h60w68a27c10h 5966479907984

no jasně, v PR článku se budou chlubit, že jim kapota zatím nefunguje jak má....

+3/0
30.1.2013 11:26

T49o74m37á40š 86Ž76i26t78n35ý 6901940381171

Geniální. Servisy se už těší. Zvlášť když si to takhle občas bouchne jen tak samo od sebe. (to bylo jako co, to se to "leklo" kolemjedoucího auta, nebo to reaguje i na výtluky nebo co8-o)

Btw. pokud se to aktivuje od 30ti km výš - chodcům to bude nejspíš na houby. Nad 30km/h je chodec tak jako tak dobitej. A jde už většinou do skla, ne na kapotu. Chodci končí na kapotě většinou v rychlostech nižších...

+2/−1
30.1.2013 8:35

M84a13r78t73i23n 49P84u32c86h31e93r14n95a 9817450919867

To je sikovny. Hlavne takhle na dalnici. Stat se to zensky, tak se lekne a vyseka. No a s kapotou pres predni sklo se vysekam taky... Hmm

+4/−2
29.1.2013 23:30

S56t42a19n10i54s34l32a13v 54M29a75r46e50š 7862284724729

Určitě bude možné ty patrony lehce vyndat, tak jako jdou xenony a kolumbusové

+1/−1
29.1.2013 19:25

J52i82n23d30ř33i34c50h 23Š27k87o15p46e82k 4805441420425

pár blbých zkušeností uživatelů a čidla pyropatron bude čekat osud např. filtru pevných částic...:-)

+8/−2
29.1.2013 17:39

D13a47v95i97d 84R58y54c50h20e94t65s55k49ý 9806161840330

Super jak nám EU hází klacky pod nohy. Ještě předpokládám, že se bude deaktivovat povinný e-call, alias štěnice a černá skříňka v autě.

+2/−1
29.1.2013 17:42

J18i92n19d73ř35i18c84h 59Š40k16o43p96e18k 4465941120175

jasně, že jo. Část lidí hned, zbytek, až se tato zbytečná elektronika začne sypat a vyžadovat návštěvy servisu. Výhoda je, že oproti absenci filtru pevných části na STK odpojený pyropatrony nezjistí - nepředpokládám, že by se testovala jejich funkčnost :-)

0/0
29.1.2013 17:51

D54a25v34i76d 54R97y64c75h81e24t55s57k70ý 9476341400960

Úřední šiml nikdy nespí. Za odpojení velkého bratra v autě budou postihy.

+1/0
29.1.2013 18:48

D57a36v48i33d 39R22y86c23h34e27t47s16k22ý 9866281590470

A taky mi přijde že deaktivované ppyropatrony by někdo šeredně odsral, pokud už by byl nějakého chodce srazil. Bez fungující výbušniny je "nová" kapota nebezpečnější než stará, je měkčí (hurá krupobití).

0/0
29.1.2013 18:52

M61i69r97o40s48l20a19v 58S36i70n14d82e44l95a72r 2765497474752

Treba by stacilo te ridici jednotce podsouvat upravene zpravy o rychlosti... na to by se tak snadno neprislo.

0/−1
29.1.2013 19:08

T68o30m84á21š 88Ž41i73t46n38ý 6741110681381

No budeš tam muset dát nějaký elektronický šidítko, aby to nepoznala a nenabonzovala ř. jednotka.

0/0
30.1.2013 8:31

P21e10t60r 78N36e58s94v10a22d30b62a 2604525306439

S černou skříňkou v autě bych neměl sebemenší problém. Slušného řidiče bude chránit a hovádka usvědčovat. Co víc si přát?

+5/−6
29.1.2013 20:35

M12i20c49h19a78l 22B71u14d40í83k 4856514178463

Co víc si přát ? No přece kamery do bytu a čip pod kůži na hlavě, co bude kontrolovat, zda nemáte zlé úmysly. Doporučuji filmy Minority Report a 1984, třeba pochopíte.

+2/−2
29.1.2013 22:40

P71e30t60r 68N44e53s33v94a21d97b22a 2874805676189

Možná by to chtělo méně koukat na televizi a víc žít reálným životem;-D. Černá skříňka v autě by měla za úkol to samé jako v letadle krom záznamu komunikace posádky. Policie přijede k místu nehody třeba ještě na místě se napojí na skříňku a zjistí kdo kolik jel, kdo dal blinkr před přejetím do pruhu nebo odbočování atd. Nevidím na tom nic špatného. A něčí obavy z toho že někdo někoho bude hlídat lze usoudit pouze to že POTREFENÁ HUSA SE VŽDY OZVE CO? :-P

+3/−3
30.1.2013 9:00

D64a58v38i88d 52R13y35c64h60e58t59s97k38ý 9556471520710

Nevím jak vy, ale já si svých občanských svobod vážím. Jejich kruh se snažením státu neustále zužuje. Vy si klidně třeba dejte webkameru na záchod. Kdo se vzdá svobody, aby získal bezpečí, přijde o obojí.

+3/0
30.1.2013 10:03

P53e92t75r 57N41e98s82v84a89d77b24a 2384205666349

Za to si ovšem mohou lidé sami bohužel. Nevím co by měla řešit web kamera na záchodě. Po zkušenosti z ruským zákazníkem jí však mám v kanceláři záznam se ukládá na server. Po páru špatných zkušeností mám kameru i v autě a již ne jednou se záznam pro policii hodil.

0/0
30.1.2013 10:28

M90i46c31h29a37l 22B28u92d68í94k 4956184848933

Ale prosim, kameru v aute si klidne mejte, zaznam z ni pouzijete jen vy a jen tehdy, pokud budete chtit. Zaznam z auta proti vam pouzije nekdo jiny a vy s tim neudelate nic. Pak jednou nekde pojedete na rovnem a prehlednem useku rychleji, protoze to tam znate a nebude tam zadny provoz a po nejake nezavinene havarii vam pojistovna najednou odmitne plnit, protoze jste v minulosti jezdil jako "pirat" a jeste prijde pokuta od PCR. Mozna jsem paranoidni, ale nejruznejsi forma sledovani a cenzury se nam tu znovu pod plastikem EU vkrada do nasich zivotu.

0/0
30.1.2013 17:43

P35e66t65r 60N68e25s36v74a42d16b26a 2394155676229

Paranoidní jste no možná by jste to měl začít řešit. :-/

0/0
30.1.2013 19:56

T56o49m32á48š 91M73a46r19n25ý 4330442402736

to že někdo paranoidní ještě neznamená, ře po něm nejdou :-P

0/0
30.1.2013 20:39

P81e88t46r 13N74e98s94v52a57d71b59a 2964185636709

Pokud po něm jdou tak určitě ne bezdůvodně:-P

0/0
30.1.2013 20:45

D88a22v20i82d 22R35y55c47h55e84t46s12k60ý 9296551440450

E-call je zařízení, vytvářené vládou (EU), které nelze vyjmout nebo deaktivovat pod hrozbou postihu. Toto zařízení má mikrofon (! - ano, pro "komunikaci po nehodě"), GPS a využívá bezdrátový přenos dat, který nelze uživatelsky monitorovat. Glorifikovat totalitní fízlování v zájmu postihu nějakých přestupků může opravdu jen ... nezkušená osoba. Hlavně, že to zachrání byť i jeden lidský život, že ;-O Rv EU

+2/0
30.1.2013 9:57

P80e95t10r 59N27e79s35v40a68d27b13a 2904595876939

Já se bavím o černé skříňce, zápisu provedených úkonů a dat během jízdy vozidla. stačí 20 minutová smyčka která se bude automaticky přemazávat. Pouze záznam o nárazu nehodě zastaví nahrávání. Jde o to aby se pokud možno co nejvíc zkrátila doba vyšetřování nehody. Ten kdo jezdí normálně se nemá čeho bát. E-Call samozřejmě taky chválím není jediný důvod proč by neměl být plošně rozšířen. Byť by zachránil jeden život ročně, nejlíp život řidiče který byl v nehodě nevinně!!

+1/0
30.1.2013 10:22

J64i82r48i 36K20m33o57t61r 4564432971561

já mám jeden důvod, já ho ve svém autě nechci. já NECHCI být někým zachraňován.

0/0
31.1.2013 13:09

P88e61t92r 90M37a26r25š60o37u67n 5695388946406

pak treba bude stacit nasadit cepici z alobalu ;-D (futurama)

0/0
3.2.2013 12:15

T56o80m66á37š 43M63a35r57n17ý 4950462172186

A ještě mě napadl jeden efekt tohoto vylepšení... Po srážce se sněhovým jazykem, papírovou krabicí na dálnici nebo třeba zajícem nejen že zaplatíte 6000 za nové panty a pyropatrony, možná drobnou opravu poškozeného dílu a taky co?

No odtah!!! Ono by to i mohlo jet samo, ale díky šikovnosti našich inženýrů nepojede..

+6/−2
29.1.2013 17:34

D34a56v47i48d 13R82y80c77h51e16t33s22k63ý 9436721430370

Odpálí se to po srážce s dopravním kuželem, vyzkoušeno na Mercedesu E. Akorát u MB se používá mozek, takže kapotu stačí pouze zatlačit zpět.

+2/−2
29.1.2013 17:40

P25e77t96r 25N92e11s79v88a15d63b92a 2634145856949

Neznalost je hezká věc, zvlášť když lidé píší takové nesmysly jako Vy.

+1/−4
29.1.2013 20:36

T90o18m17á36š 79M29a31r34n21ý 4580782392606

Děkuji za opravdu hodnotný komentář plný neotřesitelných argumentů :-P

+4/0
29.1.2013 20:51

P13e31t10r 90N84e73s67v30a39d20b19a 2634465676249

U Vás je cokoliv marný Tomáši Marný

+1/−3
29.1.2013 20:59

T76o26m84á86š 12M47a26r71n34ý 4650162562946

Další vynález bude autodestrukční systém, kdy při drobné nehodě odpadnou kola, pyropatrony odpálí střechu a dveře.

Auto už sice nepůjde opravit, ale bude o moc bezpečnější, protože z auta bez dveří a bez střechy se leze mnohem lépe než z kompletního vozu....

A to je skvělé, už se těším na oslavné články, jak to zachrání aspoň jeden život R^

+5/−1
29.1.2013 15:53

M55a71r13t43i31n 49B38ř12e42z91i71n28a 8228365690782

Nebo nainstalovat vystřelovací sedačky jako v letadle.:-);-)

+5/0
29.1.2013 17:23
Foto

T95o26m26á82š 63V20a44l42o92u51c57h 2658144376663

;-D;-DR^

+1/0
31.1.2013 22:55

M28a66r20t35i82n 48B15ř29e24z27i84n74a 8838915250822

Ať se dívám jak se dívám , výstražný trojúhelník označující překážku silničního provozu nikde. Co to příště pořádně označit. :-)

+2/0
29.1.2013 14:10

M35a88r12e54k 69H89r40u22b91y 6617682111378

Modifikace pro Rusko, Rumunsko a Asii, kde se cast obyvatelstva zivi skoky pod auto a naslednym vymahanim odskodneni po ridici, bude aktivni kapota modifikovana. Pyropatrony budou daleko silnejsi, takze takovy skokan vzapeti zmizi v dali ;-)

+14/0
29.1.2013 13:36

L97u79k45á37š 64R15a98d55o 3254446945571

Když už zkouší nové věci pro ochranu chodců, chtělo by to se zamyslet pořádně... a zjistit jak takové nehody vypadají. Dát čidla pod rz je kravina... při většině srážek aut s chodci se chodec snaží ještě uskočit nebo se nějak vyhnout (stejně jako většina řidičů se snaží vyhnout chodci) a tak se nestává že auto nabere chodce přímo veprostřed kde je registrační značka, ale zpravidla z kraje u světel.

 

Jinak mi neni moc jasný proč až v rychlostech nad 30 km... ono se nezdá, ale to už je taková rychlost že chodec poletí hlavou proti čelnímu sklu a po kapotě se jen sklouzne. Podle mě jen další zbytečnost na který se napakujou pod záminkou bezpečnosti.

+3/−1
29.1.2013 12:23

J21a95n 67M45o35h68y57l11a 3368748396258

Ad1) Když chodec narazí na straně přední části vozu, zpravidla ho to pošle mimo vůz nebo do oblastí sloupku - tedy místa, kde je onen prostor pod kapotou zbytný. Ad2) při menších rychlostech prostě nemá člověk takovou energii, aby "potřeboval" tolik prostoru navíc oproti tomu, který tam už je. Ad3) 30km/h není zas tolik, aby člověk divoce létal po okolí

0/−3
29.1.2013 14:44

T34o21m58á75š 79V22a90l86d45e28r 7853290149

Ad3: člověk je docela slušně katapultován nárazem dopředu. Při padesátce i přes dvacet metrů. Záleží na postavě.Záleží samozřejmě na rychlosti a úhlu střetu. Vystřelovací kapota je opravdu pro menší rychlosti a vidím opodstatnění. Problém je spíše že vypilování systému pro bezporuchový provoz.

0/0
30.1.2013 18:58

M38i55r36o20s82l79a72v 67B59u22d77a 9432542567362

Máte někdo bližší informace jak velký náraz..nebo do čeho to aktivuje? Zajíc, srnka(ta určitě) náraz do závěje, najetí do křoví atd?

0/0
29.1.2013 11:33

M10i52r36o71s15l15a22v 39B92u50d78a 9452312147702

Kolikrát při jízdě na chatu projíždím sněhové jazyky, kdy sníh lítá až přes střechu auta v rychlosti rozhodně nad 30 km/h. Tak aby mne každá cesta nestála návštěvu servisu a šestku8-o

+3/−1
29.1.2013 11:37

J74a77n 80M25o30h39y12l74a 3258918596518

To rozhodně ne.;-D Energie sněhu ze sněhového jazyku není tak velká. Rád bych upozornil na to, že jsou to senzory nárazu, ne dotyku.

+1/−2
29.1.2013 14:45

M66i61r46o97s46l67a44v 59B45u74d59a 9572982327432

On to je náraz...docela citelný...

+1/0
29.1.2013 19:51

J95a27n 42M10o37h45y54l50a 3128648726408

Já vím, pro řidiče subjektivně ano, pro techniku nikoli.

+1/−1
29.1.2013 23:06

P15e69t50r 61N55e23s55v70a72d40b13a 2794975636689

Záleží na síle nárazu. airbag vám taky nevystřelí kdykoliv;-). Informace o funkci sytému nejsou popsány přesně. Součástí je čidlo na čelním okně které monitoruje prostor před autem. Fotbalová míč na vašem nárazníku zatoulaný na silnici kapotu určitě nevystřelí stejně jako závěj, nebo šípkový keř.

+2/0
29.1.2013 20:49

T20o39m13á31š 67Z30e16m67a77n 3975588584235

Zásadní otázka zní: bude postižitelné vyřazení pyropatron z provozu?

+2/−1
29.1.2013 11:15

D30a16v94i94d 80K93r14e54j75č33í 9972120856764

dokud někoho nesrazíte, tak snad ani ne :-) až se tak stane, těžko říct...

0/0
29.1.2013 11:24

M72i33r85o39s29l38a81v 84J40o72c60h 3512721843628

Nebude, klasika... ups ten konektor tam prostě nedrží, drát mi musel zrovna vypadnout atd. . A kolik bude těchto Oktávek s odpojenými pyropatronami jezdit. Dost na to si vsadím. ;-)

0/0
29.1.2013 15:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.