Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Crash test do nového svodidla, které potkáme na D1

Velká rekonstrukce a s ní spojené dlouhé kolony a krizové situace na tepně Česka vedoucí z Prahy do Brna mají začít na jaře. Redakce iDNES.cz exkluzivně získala záběry z testu speciálního svodidla, které by v průběhu rekonstrukce mělo zabránit tragickým nehodám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R33a98d42e98k 69L85i76č83k27a 6803558572380

Upřímně dost nechápu tuto debatu. Je-li někde takové omezení kde je třeba přidat svodidla, tak je tam i omezení rychlosti. Samozřejmě jen z důvodu bezpečnosti. Čili budou-li řidiči dodržovat předepsanou rychlost, bezpečnou vzdálenost, používat blinkry, přizpůsobí rychlost situaci a stavu a povaze silnice, tak by tam klidně mohly být papírové svodidla.

Na okreskách taky nemáte uprostřed cesty svodila a je tam 90km/h a opět je třeba dodržovat vše co jsem popsal.

V rámci práce jezdím po různých částech EU a pominu-li ty státy, kde porušování pravidel je stejný koníček jako v ČR, tak se vždy těším až vyjedu za hranice a citím se na cestě bezpečněji.

Podotýkám, že jezdím osobákem a mám najeté statísíce km takže můj názor je z pohledu malých aut.

Čili, dodržujte pravidla bezpečné jízdy a bude vám docela jedno kde jsou jaké svodila, bohužel neovlivníme co jezdí v autech kolem nás :-/.

Spíš mě trápí značení našich cest, což by bylo na samostaný článek...

+4/0
4.2.2013 16:48

V77l40a51d32i65m36í18r 40S22l56a73v63í84k 5545852509429

Líbí se mi, že test proběhl na silnici, která je stejně kvalitní jako naše dálnice a tak byl test velmi věrný :oP

+2/0
3.2.2013 13:18

J65i12ř42í 87K24o22c61u87r91e68k 6255594955738

Jestli nebylo lepší napřed postavit R35 z Mohelnice do Pardubic, aby řidiči jedoucí Praha - Ostrava vůbec nemuseli na D1, údajně je to až 30 % zátěže D1.

+12/0
31.1.2013 19:32

P13e81t12r 20N50e27s49v90a76d30b65a 2924565196439

Kdyby byl tenhle úsek dostavěn uleví se D1 dle mého názoru víc jak o 30%. Jelikož by pro dalších 20% bylo příjemnější jet touhle trasou i do Brna.

+5/0
31.1.2013 20:20

K42a76r46e71l 70N16o90v71á83k 1900893190660

Z počátku by stačilo postavit úsek R 35 ze současného konce v Opatovicích po Holice. Tím by se čas jízdy Olomouc-Praha severní trasou téměř vyrovnal času jízdy trasou kolem Brna. Tento úsek již mohl být postaven, ŘSD si jeho důležitou roli uvědomuje, ale kromě nedostatku financí jsou překážkou taky kupčení s pozemky a stížnosti místních nimbáků.

+1/0
5.2.2013 13:42

R62o93m30a25n 10M93á85c70a 7255390352537

no jak by D1 vypadala v roce 2050, kdy treba R35 postavi... nebo postavi za x miliard dva kilometry R35 a s velkou slavou se otevrou... jste v Cechistanu, mily Pane...

0/−1
5.2.2013 14:09

J67o62s29e39f 77V73y93s22k95o24č48i58l 7660489630693

Svodidlo je podle mě celkem dobrý, v opravovaných úsecích bejvá v německu stejně buď 60 nebo 80, a takhle zboku není prakticky možný do toho narazit.

Spíš by mě zajímalo, pro koho je levej pruh určen, když se tam nevejde přes 90% aut... Jako VIP pro motorky a Smarty? a že jich po těch dálnicích jezdí...

P.S. Můj miláček má v papírech 180cm, a se zrcátky málem 220... taky jsem tama jezdil... A pokutování aut kvůli zrcátkům je volovina, neb jsou nad svodidlem:-/

Jo, a průjezd vedle plechového svodidla , ze kterého jsou občas ulámaná zrcátka je rozhodně příjemnější, než průjezd kolem různě rozházenejch plastovejch konin

0/0
31.1.2013 19:20

J49a35n72a 77M55o42l98á14k46o73v13á 7477526796484

Tam psali o 80ti procentech. Takze je urcen pro tech zbylych 20. Co na tom nechapete? Jenze u nas se nehlida nic, takze je videt bezne dodavka v levem, kde je omezeni na 2.0m sirky...,

+1/0
4.2.2013 8:28

L56u31d70v76í30k 30G56a53j65d45o50š13í42k 2635513514162

Mě hlavně přijde vtipné, že posunuté zábrany stejně zahradí protisměrný pruh v délce nějakých 50m. V protisměru jedoucí řidič tak stejně zruší auto o zábrany. Je to sice o trochu lepší, než čelní střet dvou aut, ale jako velká bezpečnostní pecka mi to moc nepřijde.

+2/−3
31.1.2013 18:33

P80e88t56r 76L79u68d14a14n91e79k 1147154947473

o trochu lepší? to může být rozdíl mezi smrtí nebo těžkým zraněním a jenom pár škrábancema.

0/0
5.2.2013 20:06

B79l95a20ž12e84j 63M11o20t89y10č77k51a 8177787215780

jsem rád že se tam dá jezdit 100

0/0
31.1.2013 14:26

M57i91c17h66a95l 49L46e83m15o78n 8645952410726

Proč tady všichni pořád píšete, jak auto provalí zábrany do protisměru? Podívejte se z jakého úhlu do nich to auto najíždí. Když pojedete těsně vedle nich, tak je prohnete max o pár centimetrů a samozřejmě vás to taky nehodí nikam zpátky do pravého pruhu. Kdežto když vjedete do těch plastových zábran, rozházíte je po celé dálnici. Proč místo přemýšlení stále všichni musí všechno kritizovat!

+16/−2
31.1.2013 13:51

J78i72r96i 41S46i21m62a58k 9458558678103

no jeste tam mohli dat betonove.... ;-)

+2/0
31.1.2013 14:46
Foto

P92a45v74e94l 15Č12e92r12n78í36k 1638875680680

co jsem sledoval, tak většina prasklých gum případně smyků končí právě velmi ostrou zatáčkou od směru jízdy - tedy buďto ze silnice ven (v tom lepším případě) nebo do protijedoucího pruhu. Ve skutečnosti i ty plastové by vydržely víc, kdyby byly lanem zaháknuty do sebe, To je zásadní konstrukční výhoda, protože pak je síla nárazu rozložena i do mnoha okolních bloků a ne jen do těch několika, které jsou v přímém střetu s autem.

Případy kdy někdo jen tak lehce zavadí o svodidlo jsou vcelku výjimečné proti těm stačí i kus papíru (obrazně řečeno)

+2/0
31.1.2013 19:32

P26e62t19r 76T95r15u70h52l25a72ř71í51k 3810791166777

Už jste někdy zkoušel přes silnici natahnout ocelové lano ve výšce 0,5m? Já tedy ne, ale dokážu si představit co by to udělalo s autam a osobama v ním sedící.

0/−1
2.2.2013 11:40

P28ř20e35m59e38k 83P35a68v33k95a 8948472378141

Nejspíš jsi ještě nejel po staré cestě na Ostravu, za Příborem.

+4/0
2.2.2013 12:08

K77a91r38e53l 18J82u32r81c67e98k41a 1755829641271

Tam to je...ale i tak jsem se bál ;-)

+1/−1
2.2.2013 23:07

P18e96t31r 58N62e62t91u45š85i87l 1209835896652

Ještě by mě zajímal test ve 180 km/h, jak se tam běžně jezdí :-P to by asi nedopadly dobře ani tyto svodidla :-P

+3/−5
31.1.2013 13:29

J70a55k42u68b 89Š13a48f55a86n41d77a 7735507281951

Na zúženém úseku se běžně jezdí 180?

+5/0
31.1.2013 14:46

J15i29r10i 12S86i64m95a62k 9718538488593

130 uplne v klidu. a jak bude prazdna dalnice, tak verim, ze tam pojedou pres 160.

+2/−1
31.1.2013 14:48

P82e41t31r 58N29e68t88u32š22i52l 1649975746602

když je zašpuntovaná, tak nikoliv samozřejmě, ale v menším provozu no problem...

+1/−1
31.1.2013 15:42

J47a51k87u89b 71Š58a53f89a98n56d41a 7205497471731

Mě to smazali. Ale jestliže píšete no problem tak s tím nějakou osobní zkušenost mít musíte. Jak jinak víte, že s tím nemají problém?

0/0
31.1.2013 16:37

P49a22v68e87l 26S82t58a33v68j33a34n89í45k 1640836700791

V odstavném pruhu se dá jet 190 km/h.

+3/−1
31.1.2013 18:53

E42d96a 42D82r19á16b55e73k 7979452883427

prý i 200

+1/0
1.2.2013 19:49

P68e56t20r 45H41a23n95á33k 9871351232721

A co takhle bublinková folie? To nikdo nezkoušel?;-D

+10/−1
31.1.2013 13:06

B12l74a30ž83e42j 69M40o74t86y18č84k58a 8127187645510

ušetří lak a naleští

+1/0
31.1.2013 14:24

J87i54r29i 50S74i23m62a77k 9608908108753

pozitivum 1/ je to drahe, bude na tom pekna marze.

pozitivum 2/ pokud do toho nekdo napali, bude se misto zametani plastu muset stopnout cela dalnice n X hodin, nez ricne plechy odmontuji, odpoji, odnesou pryc a pruh se zprovozni.

:-P

a ted negativa.

v pripade plastovych zabran se nadzvednou predni kola a rizeni jde do haje, nasledne  neriditelne auto skoci do protismeru, v pripade kovovych zabran vas svodidlo hodi pod kamion , ktery jede vedle vas v pomalem pruhu.

Oboji dvoji je myslim prast jako uhod a jasna smrt. Aby to melo smysl, muselo by se to auto po plechovem svodidle opravdu jenom "sklouznout:, ne byt odmrstene doprava. A to to jeste na tom videu ten borecek srovnaval, pokudy nechal rizeni rovne, tak jde do hodin a mozna i pres boudu. Rv Takze plechova svodidla , ale pevne ukotvena do zeme. a proti vybocenemu kamionu by to bylo asi taky hodne srandovni....

+1/−2
31.1.2013 12:45

M50i11c32h32a60l 10L69e23m82o66n 8485842710866

Ale on do něho najížděl skoro kolmo. Když pojedeš těsě vedle něj, tak si asi skutečně maximálně odřeš blatník a neprovalíš ho.

+6/−1
31.1.2013 13:43

J66i47r72i 76S74i10m48a19k 9248128758213

jel tam cca 30 stupnu a ta svodidla jsou neukotveny plech.. takze se prohnou. navic mondeo ve stovce je cajicek, po dalnici bezne jezdi dodavky 150..., stovkou v rychlem nejede snad nikdo.

+1/−2
31.1.2013 14:48

P63e46t33r 41Z39á22l29e65s61n34ý 3394344660111

Četl jste vůbec ten článek, tady se mluví o svodidla pro opravy, když jsou oba směry svedené na jednu stranu dálnice, tak opravdu 100 nejezdí téměř nikdo, neboť se tam jezdí do devadesáti.

+4/−1
31.1.2013 18:29

J42i24r49i 65S32i68m49a15k 9108788208223

to je zajimave, ze v Nemecku se ve zuzenych mistech jede v pravym 90 a v levem 110 +- ;-)

0/0
1.2.2013 9:14

J16a37k87u82b 63Š59a54f84a98n30d13a 7675647711721

Tak prašť jako uhoď to není. U těchto svojí vlastní chybou vlítnete pod kamion a zahynete jen vy (nebo spolucestující) V případě plastových svodidel Vlítnete do protisměru a odnese to někdo naprosto nevinný.

+1/0
31.1.2013 14:49

J17i50r43i 15S42i64m55a44k 9868848848773

az na to ze ten nevinny na druhe strane naboura do vyboulenych svodidel a skonci nikoliv v protismeru, ale pod koly kamionu na svoji strane.. :-/

0/−1
31.1.2013 17:27

V18l19a31s32t82i75m17i53l 78W60a60i54c 8280213607737

Co je na tom bezpečného, když se tím nárazem to svodidlo provalí? Chápal jsem to tak, že nová svodidla zajistí, aby nebyla ohrožena vozidla v protisměru, ale takhle? Je celkem jedno, jestli to do mě v protisměru napálí auto, nebo mezi námi bude prohnuté svodidlo.

+3/−3
31.1.2013 12:28

J54i40r85i 15S76i82m49a83k 9958208558493

to svodidlo je tam evidentne jenom jako psychologicky efekt, aby se lidi nezapomneli a nezacali se predjizdet pres tri pruhy. Z tohodle pohledu by stacily uplne i ty plastove svodidla, akorat ty maji tu blbou vlastnost, ze se po narazu nacpou pod auto a nadzvednou predni kola, takze ridic je totalne v haji, i kdyby se nahodou stihl probrat a chtel neco udelat. Jinak souhlas potud, ze pokud to prohnute svodidlo zpusobi nehodu v protismeru, tak to neni zrovna moc velky bezpecnostni prinos.

+2/0
31.1.2013 12:54

M42i30c46h49a57l 26M89o39j64ž43í28š 8824859622

No, nevím, ale kravštější systém než v Německu jsem ještě nikde jinde neviděl. Při opravách pruhy zúží natolik (navíc jsou lemovaný vysokýma "svodidlama"), že jsou prakticky nepoužitelný i s obyčejným osobákem. Levej pruh je tam zcela na nic. Náklaďáky a často i menší auta se do pravýho nevejdou, částečně přesahují do levýho, takže předjíždění nehrozí. A i pokud se zrovna předjet objektivně dá, tak se vždy najde dost aut před váma, který se nacpat do té štěrbiny vedle náklaďáku bojí (a člověk se jim vůbec nediví). K tomu Němčouři vždycky nepochopitelně zavřou 10 km naráz, po 16hod a o víkendech nikde nikdo (často se tam dokonce celý týdny ani nekopne), takže se ty uzavírky vždycky pěkně protáhnou. Například most u Špíru opravují už x dlouhých let. Rv

+5/−2
31.1.2013 10:32

M63a85r28t60i38n 35K20o75t82e35k 6399653667571

V Nemecku jsou i jine stavby a tam pracuji i o vikendech a pruhy rozsiruji, jakmile je to mozne na 2,5 metru.

Kdyz nekdo nevi, jak siroke ma auto a cpe se do pruhu, co ma 2 m (on ma samozrejme vzdycky min. 2,2) a pak zjistuje, ze se boji, tak je trouba a ma zustat v pravem pruhu. 

Na nejexponovanejsich mistech je stejne zakaz predjizdeni, takze si v peknem odpolednim provozu nejakym stresem v levem pruhu stejne nepomuze.

+3/−1
31.1.2013 12:09

M45i75c91h96a70l 39M70o39j76ž64í43š 8724709272

No, německo mám procestovaný křížem krážem a po +/- 16 hod a o víkendech jsem nikde nikoho pracovat neviděl.

že je někdo trouba, je možný, nicméně rozhodující je výsledek a ten je, že ten levej pruh je většinou nepoužitelnej. V žádné jiné zemi jsem při opravách tak úzký pruhy neviděl.

Když jsou tam dva pruhy, tak tam asi zákaz předjíždění není. ;-)

+1/−1
31.1.2013 12:17

M52a17r89t37i87n 86K53o84t49e76k 6379693857771

To se ale mylite, i kdyz jsou na useku stavby 2 pruhy, byva na nich obcas zakaz predjizdeni (prave v tech nejuzsich mistech a to i v preipade, je-li tam prerusovana cara). Doplneno to byva ceduli "versetzt fahren". Viz napr. A5 v obou smerech mezi Karlsruhe a Offenburgem.

+3/0
31.1.2013 14:26
Foto

I44v28a88n 29K89o78p62t80a 5187872261297

S autem velikosti Fabky nebo Oktavie se tam dá jet naprosto bez problémů. Samozřejmě pokud je to do zatáčky tak se vedle kamionu necpu.

0/0
31.1.2013 17:14

J15o28s19e36f 63V67y95s49k46o16č70i95l 7920949390913

oktávka se zrcátky má opřes 2m

0/0
31.1.2013 19:23
Foto

I67v11a68n 81K51o26p53t36a 5867152121837

Ano má 18 mm přes, spíš jsem to myslel tak že se ve zůženém pruhu dá jet. Ovšem ne 130.

0/0
1.2.2013 8:03

D48a18v88i11d 18R96y18c89h13e41t88s21k49ý 9806591340910

Je to bezpečnejší, při smyku se zabijete už o svodidla ;-D Taky nevím jestli je víc nebezpečné, když auto po ztrátě kontroly proletí přes protisměr - nebo se zarazí o svodidlo a do protisměru nahází betonové bloky 8-o

+1/−4
31.1.2013 9:07

J34i60r93k38a 26K74o46c91h 7324334743355

auto neproleti pres protismer ale do protismeru a v te hustote dopravy vzdycky nekoho trrefi. cokoliv je lepsi nez celni stret dvou vozidel. pri celnim stretu se rychlost vozidel scita. takze je lepsi narazit do odhozenyho svodila nez protijedouciho auta

+2/−3
31.1.2013 10:46

J50a34r93o84s53l32a91v 78L83e89b89e20d89a 3836789987600

přestaňte sčítat :-) a počítejte s dvěma deformačními zónami

+4/−1
31.1.2013 11:36

J83i43r36i 49S94i96m93a61k 9138888828953

hlavne v pravem pojede snura kamionu a auto v rychlem se odrazi primo pred kamion.

Podle me to  nebude zadna hitparada. jakoze ten v protismeru se o tu bouli na svodidlech taky odrazi pred kamion, takze nezemrou oba pri celnim stretu, ale zemrou oba pod koly kamionu. Kde je ten bezpecnostni prinos, ptam se ? :-/:-/:-/

0/0
31.1.2013 12:48

J75i56r13k78a 73K38o93c95h 7874264153345

dve deformacni zony jsou vam v tomto pripade k hounu

mel byste se vratit do autoskoly - uz tam uci ze cokoliv je lepsi nez celni stret dvou aut

+1/−3
31.1.2013 16:45
Foto

I83v66a40n 74K49o15p33t94a 5627112411227

No myslím, že naopak pokud už je to nevyhnutelné tak čelně. Jelikož tam jsou největší deformační zóny a tudíž možnost přežít je vyšší než střet na bok (koukněte kolik místa máte vedle sedadla) a jsou na to konstruovány pásy, bagy apod. . Pokud ty dvě auta jedou každý stovkou tak už je to uplně jedno, stejně nepřežijete. Snad jedině poslat to do pole, ale zas se musíte trefit mezi stromy.

0/0
31.1.2013 17:11

J84a51r70o34s43l11a20v 95L51e82b85e94d37a 3176119117810

vám možná, mně ne... dvě pohltí vc energie než jedna

a že něco učí v autoškole a je to blbost, mně opravdu nedrásá ... takže raději do stromu nebo betonového sloupu, než do trabanta?

+1/0
31.1.2013 21:09







Najdete na iDNES.cz