Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Crash test do nového svodidla, které potkáme na D1

Velká rekonstrukce a s ní spojené dlouhé kolony a krizové situace na tepně Česka vedoucí z Prahy do Brna mají začít na jaře. Redakce iDNES.cz exkluzivně získala záběry z testu speciálního svodidla, které by v průběhu rekonstrukce mělo zabránit tragickým nehodám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R15a61d88e93k 62L40i16č14k38a 6553118282750

Upřímně dost nechápu tuto debatu. Je-li někde takové omezení kde je třeba přidat svodidla, tak je tam i omezení rychlosti. Samozřejmě jen z důvodu bezpečnosti. Čili budou-li řidiči dodržovat předepsanou rychlost, bezpečnou vzdálenost, používat blinkry, přizpůsobí rychlost situaci a stavu a povaze silnice, tak by tam klidně mohly být papírové svodidla.

Na okreskách taky nemáte uprostřed cesty svodila a je tam 90km/h a opět je třeba dodržovat vše co jsem popsal.

V rámci práce jezdím po různých částech EU a pominu-li ty státy, kde porušování pravidel je stejný koníček jako v ČR, tak se vždy těším až vyjedu za hranice a citím se na cestě bezpečněji.

Podotýkám, že jezdím osobákem a mám najeté statísíce km takže můj názor je z pohledu malých aut.

Čili, dodržujte pravidla bezpečné jízdy a bude vám docela jedno kde jsou jaké svodila, bohužel neovlivníme co jezdí v autech kolem nás :-/.

Spíš mě trápí značení našich cest, což by bylo na samostaný článek...

+4/0
4.2.2013 16:48

V15l84a34d93i34m33í97r 35S65l94a69v17í67k 5215312429509

Líbí se mi, že test proběhl na silnici, která je stejně kvalitní jako naše dálnice a tak byl test velmi věrný :oP

+2/0
3.2.2013 13:18

J23i30ř48í 68K46o70c91u30r90e84k 6345864535278

Jestli nebylo lepší napřed postavit R35 z Mohelnice do Pardubic, aby řidiči jedoucí Praha - Ostrava vůbec nemuseli na D1, údajně je to až 30 % zátěže D1.

+12/0
31.1.2013 19:32

P38e59t21r 85N21e44s14v79a71d56b23a 2484665286859

Kdyby byl tenhle úsek dostavěn uleví se D1 dle mého názoru víc jak o 30%. Jelikož by pro dalších 20% bylo příjemnější jet touhle trasou i do Brna.

+5/0
31.1.2013 20:20

K93a29r83e70l 87N41o80v79á17k 1670233420730

Z počátku by stačilo postavit úsek R 35 ze současného konce v Opatovicích po Holice. Tím by se čas jízdy Olomouc-Praha severní trasou téměř vyrovnal času jízdy trasou kolem Brna. Tento úsek již mohl být postaven, ŘSD si jeho důležitou roli uvědomuje, ale kromě nedostatku financí jsou překážkou taky kupčení s pozemky a stížnosti místních nimbáků.

+1/0
5.2.2013 13:42

R42o48m73a48n 21M76á41c57a 7555350202977

no jak by D1 vypadala v roce 2050, kdy treba R35 postavi... nebo postavi za x miliard dva kilometry R35 a s velkou slavou se otevrou... jste v Cechistanu, mily Pane...

0/−1
5.2.2013 14:09

J46o43s57e90f 54V97y14s72k43o95č65i49l 7260659840563

Svodidlo je podle mě celkem dobrý, v opravovaných úsecích bejvá v německu stejně buď 60 nebo 80, a takhle zboku není prakticky možný do toho narazit.

Spíš by mě zajímalo, pro koho je levej pruh určen, když se tam nevejde přes 90% aut... Jako VIP pro motorky a Smarty? a že jich po těch dálnicích jezdí...

P.S. Můj miláček má v papírech 180cm, a se zrcátky málem 220... taky jsem tama jezdil... A pokutování aut kvůli zrcátkům je volovina, neb jsou nad svodidlem:-/

Jo, a průjezd vedle plechového svodidla , ze kterého jsou občas ulámaná zrcátka je rozhodně příjemnější, než průjezd kolem různě rozházenejch plastovejch konin

0/0
31.1.2013 19:20

J78a14n27a 96M11o39l46á32k81o74v37á 7887856386484

Tam psali o 80ti procentech. Takze je urcen pro tech zbylych 20. Co na tom nechapete? Jenze u nas se nehlida nic, takze je videt bezne dodavka v levem, kde je omezeni na 2.0m sirky...,

+1/0
4.2.2013 8:28

L72u71d51v97í32k 88G61a69j19d69o39š46í81k 2335313544912

Mě hlavně přijde vtipné, že posunuté zábrany stejně zahradí protisměrný pruh v délce nějakých 50m. V protisměru jedoucí řidič tak stejně zruší auto o zábrany. Je to sice o trochu lepší, než čelní střet dvou aut, ale jako velká bezpečnostní pecka mi to moc nepřijde.

+2/−3
31.1.2013 18:33

P84e78t51r 18L23u96d16a96n35e18k 1787694247853

o trochu lepší? to může být rozdíl mezi smrtí nebo těžkým zraněním a jenom pár škrábancema.

0/0
5.2.2013 20:06

B15l57a72ž76e53j 24M86o33t89y51č56k86a 8417107105500

jsem rád že se tam dá jezdit 100

0/0
31.1.2013 14:26

M58i52c81h96a11l 59L96e83m58o74n 8445112960796

Proč tady všichni pořád píšete, jak auto provalí zábrany do protisměru? Podívejte se z jakého úhlu do nich to auto najíždí. Když pojedete těsně vedle nich, tak je prohnete max o pár centimetrů a samozřejmě vás to taky nehodí nikam zpátky do pravého pruhu. Kdežto když vjedete do těch plastových zábran, rozházíte je po celé dálnici. Proč místo přemýšlení stále všichni musí všechno kritizovat!

+16/−2
31.1.2013 13:51

J81i98r94i 82S34i88m19a56k 9768408148603

no jeste tam mohli dat betonove.... ;-)

+2/0
31.1.2013 14:46
Foto

P88a98v61e36l 64Č16e95r83n59í36k 1878265830550

co jsem sledoval, tak většina prasklých gum případně smyků končí právě velmi ostrou zatáčkou od směru jízdy - tedy buďto ze silnice ven (v tom lepším případě) nebo do protijedoucího pruhu. Ve skutečnosti i ty plastové by vydržely víc, kdyby byly lanem zaháknuty do sebe, To je zásadní konstrukční výhoda, protože pak je síla nárazu rozložena i do mnoha okolních bloků a ne jen do těch několika, které jsou v přímém střetu s autem.

Případy kdy někdo jen tak lehce zavadí o svodidlo jsou vcelku výjimečné proti těm stačí i kus papíru (obrazně řečeno)

+2/0
31.1.2013 19:32

P59e87t27r 78T79r85u36h19l68a56ř90í57k 3740211406117

Už jste někdy zkoušel přes silnici natahnout ocelové lano ve výšce 0,5m? Já tedy ne, ale dokážu si představit co by to udělalo s autam a osobama v ním sedící.

0/−1
2.2.2013 11:40

P75ř51e92m50e69k 97P32a32v19k37a 8148222308551

Nejspíš jsi ještě nejel po staré cestě na Ostravu, za Příborem.

+4/0
2.2.2013 12:08

K21a78r97e77l 38J31u38r97c60e28k34a 1785409141441

Tam to je...ale i tak jsem se bál ;-)

+1/−1
2.2.2013 23:07

P16e40t84r 53N57e59t46u33š43i84l 1619645946692

Ještě by mě zajímal test ve 180 km/h, jak se tam běžně jezdí :-P to by asi nedopadly dobře ani tyto svodidla :-P

+3/−5
31.1.2013 13:29

J51a80k23u88b 22Š45a22f59a96n81d18a 7725777891731

Na zúženém úseku se běžně jezdí 180?

+5/0
31.1.2013 14:46

J25i90r66i 27S86i12m96a28k 9688718958733

130 uplne v klidu. a jak bude prazdna dalnice, tak verim, ze tam pojedou pres 160.

+2/−1
31.1.2013 14:48

P55e63t92r 76N65e42t37u19š47i21l 1899275686322

když je zašpuntovaná, tak nikoliv samozřejmě, ale v menším provozu no problem...

+1/−1
31.1.2013 15:42

J56a43k13u44b 83Š81a55f58a28n93d93a 7475177661531

Mě to smazali. Ale jestliže píšete no problem tak s tím nějakou osobní zkušenost mít musíte. Jak jinak víte, že s tím nemají problém?

0/0
31.1.2013 16:37

P62a54v26e26l 70S66t94a14v14j52a40n49í80k 1360146100491

V odstavném pruhu se dá jet 190 km/h.

+3/−1
31.1.2013 18:53

E57d64a 55D63r24á33b86e23k 7289952453977

prý i 200

+1/0
1.2.2013 19:49

P82e28t34r 70H64a83n65á72k 9111971642601

A co takhle bublinková folie? To nikdo nezkoušel?;-D

+10/−1
31.1.2013 13:06

B38l97a91ž53e42j 73M32o23t92y53č88k52a 8217897475300

ušetří lak a naleští

+1/0
31.1.2013 14:24

J38i12r52i 69S59i15m31a33k 9158778268513

pozitivum 1/ je to drahe, bude na tom pekna marze.

pozitivum 2/ pokud do toho nekdo napali, bude se misto zametani plastu muset stopnout cela dalnice n X hodin, nez ricne plechy odmontuji, odpoji, odnesou pryc a pruh se zprovozni.

:-P

a ted negativa.

v pripade plastovych zabran se nadzvednou predni kola a rizeni jde do haje, nasledne  neriditelne auto skoci do protismeru, v pripade kovovych zabran vas svodidlo hodi pod kamion , ktery jede vedle vas v pomalem pruhu.

Oboji dvoji je myslim prast jako uhod a jasna smrt. Aby to melo smysl, muselo by se to auto po plechovem svodidle opravdu jenom "sklouznout:, ne byt odmrstene doprava. A to to jeste na tom videu ten borecek srovnaval, pokudy nechal rizeni rovne, tak jde do hodin a mozna i pres boudu. Rv Takze plechova svodidla , ale pevne ukotvena do zeme. a proti vybocenemu kamionu by to bylo asi taky hodne srandovni....

+1/−2
31.1.2013 12:45

M47i36c48h59a98l 93L34e26m40o43n 8805532720316

Ale on do něho najížděl skoro kolmo. Když pojedeš těsě vedle něj, tak si asi skutečně maximálně odřeš blatník a neprovalíš ho.

+6/−1
31.1.2013 13:43

J15i38r39i 81S59i73m46a44k 9448978558943

jel tam cca 30 stupnu a ta svodidla jsou neukotveny plech.. takze se prohnou. navic mondeo ve stovce je cajicek, po dalnici bezne jezdi dodavky 150..., stovkou v rychlem nejede snad nikdo.

+1/−2
31.1.2013 14:48

P11e33t75r 68Z48á63l57e80s75n65ý 3154394520261

Četl jste vůbec ten článek, tady se mluví o svodidla pro opravy, když jsou oba směry svedené na jednu stranu dálnice, tak opravdu 100 nejezdí téměř nikdo, neboť se tam jezdí do devadesáti.

+4/−1
31.1.2013 18:29

J65i30r89i 94S31i97m95a37k 9108928938323

to je zajimave, ze v Nemecku se ve zuzenych mistech jede v pravym 90 a v levem 110 +- ;-)

0/0
1.2.2013 9:14

J28a51k14u12b 91Š49a13f14a91n11d49a 7715937261941

Tak prašť jako uhoď to není. U těchto svojí vlastní chybou vlítnete pod kamion a zahynete jen vy (nebo spolucestující) V případě plastových svodidel Vlítnete do protisměru a odnese to někdo naprosto nevinný.

+1/0
31.1.2013 14:49

J91i54r49i 32S10i39m42a18k 9258548488753

az na to ze ten nevinny na druhe strane naboura do vyboulenych svodidel a skonci nikoliv v protismeru, ale pod koly kamionu na svoji strane.. :-/

0/−1
31.1.2013 17:27

V56l97a72s33t81i74m25i45l 15W75a72i72c 8650353487347

Co je na tom bezpečného, když se tím nárazem to svodidlo provalí? Chápal jsem to tak, že nová svodidla zajistí, aby nebyla ohrožena vozidla v protisměru, ale takhle? Je celkem jedno, jestli to do mě v protisměru napálí auto, nebo mezi námi bude prohnuté svodidlo.

+3/−3
31.1.2013 12:28

J63i80r28i 11S14i12m13a81k 9598708928923

to svodidlo je tam evidentne jenom jako psychologicky efekt, aby se lidi nezapomneli a nezacali se predjizdet pres tri pruhy. Z tohodle pohledu by stacily uplne i ty plastove svodidla, akorat ty maji tu blbou vlastnost, ze se po narazu nacpou pod auto a nadzvednou predni kola, takze ridic je totalne v haji, i kdyby se nahodou stihl probrat a chtel neco udelat. Jinak souhlas potud, ze pokud to prohnute svodidlo zpusobi nehodu v protismeru, tak to neni zrovna moc velky bezpecnostni prinos.

+2/0
31.1.2013 12:54

M84i43c88h57a53l 72M55o15j28ž77í66š 8964779802

No, nevím, ale kravštější systém než v Německu jsem ještě nikde jinde neviděl. Při opravách pruhy zúží natolik (navíc jsou lemovaný vysokýma "svodidlama"), že jsou prakticky nepoužitelný i s obyčejným osobákem. Levej pruh je tam zcela na nic. Náklaďáky a často i menší auta se do pravýho nevejdou, částečně přesahují do levýho, takže předjíždění nehrozí. A i pokud se zrovna předjet objektivně dá, tak se vždy najde dost aut před váma, který se nacpat do té štěrbiny vedle náklaďáku bojí (a člověk se jim vůbec nediví). K tomu Němčouři vždycky nepochopitelně zavřou 10 km naráz, po 16hod a o víkendech nikde nikdo (často se tam dokonce celý týdny ani nekopne), takže se ty uzavírky vždycky pěkně protáhnou. Například most u Špíru opravují už x dlouhých let. Rv

+5/−2
31.1.2013 10:32

M89a26r81t75i66n 73K90o18t53e44k 6369473717531

V Nemecku jsou i jine stavby a tam pracuji i o vikendech a pruhy rozsiruji, jakmile je to mozne na 2,5 metru.

Kdyz nekdo nevi, jak siroke ma auto a cpe se do pruhu, co ma 2 m (on ma samozrejme vzdycky min. 2,2) a pak zjistuje, ze se boji, tak je trouba a ma zustat v pravem pruhu. 

Na nejexponovanejsich mistech je stejne zakaz predjizdeni, takze si v peknem odpolednim provozu nejakym stresem v levem pruhu stejne nepomuze.

+3/−1
31.1.2013 12:09

M93i90c72h21a80l 32M59o71j86ž25í29š 8914789422

No, německo mám procestovaný křížem krážem a po +/- 16 hod a o víkendech jsem nikde nikoho pracovat neviděl.

že je někdo trouba, je možný, nicméně rozhodující je výsledek a ten je, že ten levej pruh je většinou nepoužitelnej. V žádné jiné zemi jsem při opravách tak úzký pruhy neviděl.

Když jsou tam dva pruhy, tak tam asi zákaz předjíždění není. ;-)

+1/−1
31.1.2013 12:17

M15a85r23t30i32n 33K22o86t10e83k 6149293127761

To se ale mylite, i kdyz jsou na useku stavby 2 pruhy, byva na nich obcas zakaz predjizdeni (prave v tech nejuzsich mistech a to i v preipade, je-li tam prerusovana cara). Doplneno to byva ceduli "versetzt fahren". Viz napr. A5 v obou smerech mezi Karlsruhe a Offenburgem.

+3/0
31.1.2013 14:26
Foto

I88v53a30n 15K11o12p20t37a 5147552251547

S autem velikosti Fabky nebo Oktavie se tam dá jet naprosto bez problémů. Samozřejmě pokud je to do zatáčky tak se vedle kamionu necpu.

0/0
31.1.2013 17:14

J30o28s38e65f 55V73y94s57k12o67č30i15l 7240479410173

oktávka se zrcátky má opřes 2m

0/0
31.1.2013 19:23
Foto

I89v87a17n 61K30o82p82t42a 5937232891767

Ano má 18 mm přes, spíš jsem to myslel tak že se ve zůženém pruhu dá jet. Ovšem ne 130.

0/0
1.2.2013 8:03

D31a76v80i67d 15R76y13c93h57e44t37s39k33ý 9536731300320

Je to bezpečnejší, při smyku se zabijete už o svodidla ;-D Taky nevím jestli je víc nebezpečné, když auto po ztrátě kontroly proletí přes protisměr - nebo se zarazí o svodidlo a do protisměru nahází betonové bloky 8-o

+1/−4
31.1.2013 9:07

J25i89r63k69a 13K47o25c48h 7634344463445

auto neproleti pres protismer ale do protismeru a v te hustote dopravy vzdycky nekoho trrefi. cokoliv je lepsi nez celni stret dvou vozidel. pri celnim stretu se rychlost vozidel scita. takze je lepsi narazit do odhozenyho svodila nez protijedouciho auta

+2/−3
31.1.2013 10:46

J94a70r42o83s27l35a35v 85L62e10b47e43d47a 3586559607760

přestaňte sčítat :-) a počítejte s dvěma deformačními zónami

+4/−1
31.1.2013 11:36

J37i75r18i 61S19i78m33a36k 9168288398653

hlavne v pravem pojede snura kamionu a auto v rychlem se odrazi primo pred kamion.

Podle me to  nebude zadna hitparada. jakoze ten v protismeru se o tu bouli na svodidlech taky odrazi pred kamion, takze nezemrou oba pri celnim stretu, ale zemrou oba pod koly kamionu. Kde je ten bezpecnostni prinos, ptam se ? :-/:-/:-/

0/0
31.1.2013 12:48

J29i50r51k65a 58K61o72c94h 7554164283485

dve deformacni zony jsou vam v tomto pripade k hounu

mel byste se vratit do autoskoly - uz tam uci ze cokoliv je lepsi nez celni stret dvou aut

+1/−3
31.1.2013 16:45
Foto

I44v69a24n 52K29o32p54t91a 5647702361587

No myslím, že naopak pokud už je to nevyhnutelné tak čelně. Jelikož tam jsou největší deformační zóny a tudíž možnost přežít je vyšší než střet na bok (koukněte kolik místa máte vedle sedadla) a jsou na to konstruovány pásy, bagy apod. . Pokud ty dvě auta jedou každý stovkou tak už je to uplně jedno, stejně nepřežijete. Snad jedině poslat to do pole, ale zas se musíte trefit mezi stromy.

0/0
31.1.2013 17:11

J37a82r85o91s18l57a20v 17L94e30b42e59d94a 3776879957810

vám možná, mně ne... dvě pohltí vc energie než jedna

a že něco učí v autoškole a je to blbost, mně opravdu nedrásá ... takže raději do stromu nebo betonového sloupu, než do trabanta?

+1/0
31.1.2013 21:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.