Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie může posílat auta na technickou, dělá to sporadicky

Policisté mohou od loňského dubna posílat auta ke kontrole jejich technického stavu na stanice technické kontroly, svého oprávnění však v praxi téměř nevyužívají. Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u75k16á97š 44V96a85ň15u75r96a 1495504403833

Vidím jezdit dost vraků, ale také auta s nedovolenými úpravami, jako jsou třeba nepovolené HID v předních světlech. Přesto tyto auta dál jezdí. Dokud nebude mít policie možnost auto pro nepovolený technický stav zabavit nebo odstavit, tak se nic nezmění. Jen třeba těch co svítí jen jedním světlem vídám desítky.

0/−1
5.2.2013 23:27

J61i54r73i 10K97m41o49t29r 4164962681661

nevyužívají to pro to že třeba po praze už skoro žádné vraky nejezdí. a vážná závada se na první pohled na silnici pozná celkem špatně. tedy pokud to není chybějící blatník.

+1/0
5.2.2013 11:05

A30n53t87o84n17í66n 67S11e10b91e65r53a 7513988780779

Kdyby moje  auto označili za vrak s vážnou závadou, tak si vezmu rádio, předám jim klíče ať si auto převezmou a odvezou na nejbližší vrakoviště. A zavolal bych si taxíka. ;-D

+2/0
4.2.2013 23:46

A69l45a73n 56K56i84e72s61l36i80n65g58e68r 2321694198399

Policista, pokud zjistí závažnou závadu na vozidle, může zakázat další jízdu.

Ovšem také může hnát nepojízdný vrak na DERA do vzdálenosti 4 km.

Malinko to koliduje s onou částí sloganu "a  chránit".

+1/0
4.2.2013 22:00

R77a75d42e26k 90K88o81p82a39r 4828691872299

Dojíždím za pací 130 km. (jedna cesta). Denně na dálnici potkávám auta, co mají xenony pro socky (výbojky) a jsou jak ohnivá koule. Stačí pár těchto tydýtů posbírat a hned by se daly věci do pohybu. Jenže ono dávat lupeny za parkování, nebo číhat někde za bukem je pohodlnější.

Zase na druhou stranu jsou PČR v pozici, kdy nic nemžou a dělají bezplatné úředníky pokišťovnám, které po nich chtějí sepisovat a "vyšetřovat" všechny malicherné škody...

+4/0
4.2.2013 21:56

P58e97t61r71a 59M69a32l21á 7191458791365

Na STK nikdy neoznačí špatně seřízené světla za vážnou vadu a proto by to vždy muselo jít z kapsy PČR

+1/0
4.2.2013 23:02

R58a35d11e19k 41K76o31p56a24r 4738321462619

neříkám špatně seřízená, ale nehomologovaná /a to v zásadě všechny výbojky jsou/ už vážná vada je. Xenony musí mít např. ostřikovače a automatické seřizování.

+2/0
4.2.2013 23:05

P77e55t91r73a 27M11a13l73á 7161318661955

seřizování asi ano, ale absence ostřikovačů si myslím taky vážná závada nebude

0/−1
4.2.2013 23:54

M96a71r98e85k 27H67r40u61b88y 6427632801728

Pokud nejsou origo od vyrobce, tzn. s nivelaci a ostriky, tak to vazna zavada je.

+3/0
5.2.2013 0:53

P96e15t47r40a 15M83a74l25á 7191808241405

Mám origo xenony, nivelaci mám, bohužel ostřikovače nejsou. Nový origo nárazník s ostřikovačema stojí dost peněz, to si radši před a po jízdě kontroluju jestli nemám světla zasviněné.

0/0
5.2.2013 3:39

J47i91n43d76ř62i51c13h 44Š22k44o15p32e69k 4955161900835

Přesně tak, nedávno jsem viděl něco jako xenony na felicii a kroutil jsem hlavou ještě další kilometr.

0/0
5.2.2013 7:30

J71i45r91i 20S10i29m94a64k 9428118478903

prestavbovy (HID) kit s xenonovymi vybojkami made in china nemusi byt vubec zadny problem. Pokud neni ridic pako a neporidi nejaky ultra tuzing kit 10 000K ale sadu s teplotou do 5400 K. Pak v protijedoucim aute nemate sanci poznat, ze se jedna o prestavbu. Dava to uplne normalni nazloutle svetlo, nevypaluje to v aute zrcadla a svetelna intenzita je tak akorat, tj o neco malo vice nez jsou bezne H7 cky, coz je u auta s puvodnima H4 kama zarovkama jako presednout z kolobezky do Rollse. A kdyz jsme u tech samonivelizacnich setu s ostrikovacema. Veskere auta s xenonama tezce oslnuji, kdyz vyjizdeji spoza kopce. Jediny rozdil je v tom, ze origo xenon stoji 70 tisic a prestavbovy 5tisic a ze origo xenon ma nejaky rozumny rozsah teplot zatimco prestavbovy nabizi i totalni ulety. Rv

0/0
5.2.2013 9:02

J80i86n90d83ř55i79c75h 95Š84k36o89p59e45k 4605611100245

přestavba není problém, pokud ji dotyčný nacpe do vhodných světel a neskončí u výbojek, ale dodělá i automatické řízení sklonu/ostřikovače, což se zpravidla nestává

+2/0
5.2.2013 9:04

L70u18k77á82š 40V47a45ň31u29r46a 1715484213293

Svítivost HID v klasických parabolách bez čočky je výrazně vyšší jak H7 se svítivostí +90%. Také úhel osvícení vozovky je jiný, méně vhodný.

0/0
5.2.2013 23:40

J50a65n 52F40i57k23a47r 9237257405944

Chtělo by to zvětšit vzdálenost a taky pokuty ... vraky nemaj na silnicích co  dělat EU[>-]

+2/−6
4.2.2013 19:53
Foto

P45a54v42e73l 49P67o93k50o71r91n68ý 2176504490542

Stačilo by, kdyby aspoň upozorňovali slepé řidiče, že jim nesvítí světlo či světla, že jim šilhají nahoru tak, že oslňují či že mají moc silná světla, která také zřetelně oslňují. Světlo nesmí oslňovat.

+6/0
4.2.2013 16:53

M36i43r13o57s72l16a48v 92S92i29n14d85e75l56a92r 2475877404112

Na to by meli upozornovat predevsim pokutou, hlavne v noci, kdy to lze oboji lehce poznat. Nicmene rada soferu jezdi klidne se zcela nesviticim svetlem (i bez obrysovky; klidne i levym), svetly sviticimi nahoru atd.... :-/

+1/−3
4.2.2013 18:20

D89a88v54i95d 14R53y70c57h58e96t45s89k17ý 9686841860800

Spíš si nechají světla seřídit při prázdném voze a pak vozí vzadu pytle cementu. A na co je takové to kolečko vedle zapínače světel :-(, že jo...

+1/0
4.2.2013 18:52

M36i46r36o39s15l48a80v 29S62i17n73d25e98l30a28r 2195477644722

Kdyz nekdo cudlik ovladat neumi, tak se za pokutove skolne nauci... pripadne ho to (mozna) donuti nechat si ovladani sklonu svetel opravit.

0/−1
4.2.2013 20:42

M81i46r98o13s12l57a89v 95S57i39n95d27e90l68a21r 2215517144712

"Minusaci" se patrne domnivaji, ze vedoma jizda s nesviticim svetlem je v poradku...

0/−1
5.2.2013 17:49

J83i50n72d76ř50i46c95h 42Š59k75o26p79e69k 4135211140445

nesvícení jednoho světla si musí všimnout řidič sám, říkám si, jak s tím někdo může v noci jezdit, nemůže vidět na polovině nic.

0/0
5.2.2013 7:38

J37o43s33e80f 25V51y33s89k65o89č82i55l 5868190769142

Ano, toho si řidič všimnout musí. Ale na druhou stranu je u spousty současných aut prostá výměna žárovky na silnici nemožná. Je sice hezké, že náhradní žárovky jsou součástí povinné výbavy, ale co dělat v případě, že je k výměně potřeba rozebrat půl motoru, nebo sundat nárazník?

+1/0
5.2.2013 8:23

D75a79v32i18d 69R57y66c15h25e40t30s40k58ý 9366231780630

Strpět zajížďku 8 kilometrů je zbytečná buzerace, nemůžu za to že nemáme mobilní STK jako v německu. Horší je strpět 3 hodiny čekání, což na některých STK není problém ;-€;-€;-€

+6/0
4.2.2013 16:42

M76i82r17o80s89l68a97v 48S85i83n56d23e85l71a65r 2485757924332

V priade zjevneho vraku to buzerace neni.. otazka je koho tam budou v realu tahat.

0/−2
4.2.2013 18:21

P88e95t73r 78K76n28ě65b83o31r91t 8412398759130

Kde končí nevrak a kde začíná vrak?

+4/−1
4.2.2013 19:03

M90i20r36o69s33l85a21v 33S69i82n72d19e90l38a68r 2645917824432

Ale no tak.....

Ostatne kvuli tomu, abych se vyhnul nekonecnym dohadum co je a neni vrak, napsal jsem zjevny vrak. Tj. vozidlo v takovem stavu, kdy zjevne zjistene vlastnosti vylucuji jeho zpusobilost k provozu na pozemni komunikaci (nesvitci/chybejci osvetleni, pneu sjete na kordy, nepruhledne folie na oknech, kde byt nemohou, extremne pokrocila koroze...).

+1/−1
4.2.2013 20:50

J89i89r67i 12S14i40m62a33k 9838768568543

Cele to je nesmysl. Na to netreba technicka, aby policista obesel auto a zjistil, ze ma totalne sjete pneu, takze lezou draty, ze je na bocnich oknech brutalni folie 95% nepropustna, ze z motoru vali proudem olej,ze  z vyfuku stoupaji oblaky bledemodreho dymu a v karoserii je o mnoho vice der, nez tam naprojektovali v tovarne .

Policiste by meli mit moznost na zaklade takovychto ZJEVNYCH vad vyzvat ridice k odstaveni vozidla a takove auto pripadne zajistit anebo dat ridici pokutu, opet na miste. Zadne zbytecne papirovani, od toho tu mame technickou co dva roky.

;-)

A pak je tu dalsi aspekt, takovychto hruznych vraku potkavam v posledni dobe naproste minimum, kdyz to srovnam s divokymi devadesatymi lety.

+5/−1
4.2.2013 15:56

R54i79c20h94a60r39d 78K51á16b21a 8649368900150

Oni takove pravo maji, nicmene tahle zrudnost byla vyprojektovana, aby:

1. na objednavku STK lobby

2. aby zvysili moznosti buzerace

Nastesti je tam klauzule, ze pokud STK nic nenajde, tak musi dotcenemu ridici uradit veskere naklady, tak se do toho moc nepousteji.

+4/−1
4.2.2013 16:26

O66l36a37f 25F65r10a57n94t84i23š32e18k 5310380705613

Jenže pokud budou fíz..policisté domluveni s technikama na STK, vždycky něco najdou !!

+2/0
4.2.2013 20:49

J36a56n 23M37o27h39y80l42a 3178358226408

To není pravda. Musí najít závažnou závadu a tu zas tolik vozů nemá. A pokud ji má, pak tak či tak nemá na silnici co dělat.

+1/0
4.2.2013 22:16

J36i77ř34í 41K21o97c73u35r95e68k 6215554955598

v karoserii je o mnoho vice der...

Ano, policista u sebe nosí typáky všech vozidel vyrobených za posledních 50 let. A proto je schopen posoudit, zda sání vyvedené nad střechu Tatry 805 je z výroby nebo tunning.

+1/−4
4.2.2013 16:45

J94a95n 71F52i17k49a79r 9547847185234

Jistě na silnicích jezdí opravdu hodně tater 805 ... .

+5/−1
4.2.2013 19:54

M62a86x 37B55r93a17u40n 7862264683

R^;-D

0/−1
4.2.2013 22:16

J16i87n89d95ř33i64c45h 64Š67k45o66p41e67k 4445831690645

to co píšeš pozná, ale zda můžou být namontovány např. xenony, vědět nemusí

0/−1
5.2.2013 7:41

R27i72c60h81a92r26d 28K58á20b45a 8799128600790

Co je to zase za totalni wording ? "Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici." Tak mame tu policii aby pomahala a chranila, jak maji napsano na autech, nebo slouzi verejnosti, jak deklaruje zakon anebo bojuji jak stale do kola omyla iDnes - tu s vraky, tu s ridici, tu dokonce s piraty ...

+3/−1
4.2.2013 15:19

R68i78c89h87a17r81d 55K83á83b44a 8889278720550

pardon, melo byt: "totalitni wording"

0/−1
4.2.2013 15:19

J31i29ř91í 71K33o52c22u24r65e86k 6235714715478

Asi v občasnké válce neboť za hranicemi státu policista zasahovat nesmí.

0/−1
4.2.2013 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.