Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hledá se mamataxi. Auto, které odveze tři děti

"Jak dostat tři děti do auta?" píše do redakce Jana Kolomazníková. Není sama, kterou podobná potíž trápí. Auta jsou sice stále větší, ale tři sedačky do nich nacpete jen s obtížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62a40r59t55i24n 78P34e43t32r28t35ý61l 8371579249617

Doporučuji z vlastní zkušenosti Hondu F-RV. Sice se už nevyrábí, ale je to spolehlivý stroj, skvělý motor (2.2 cTDi) a dozadu dáte poměrně v pohodě 3 sedačky i do řady. Snad jen majzla na ty sedačky, co mají z boku ještě ty plastové nárazníky navíc, ale i to se takm vejde, pokud se posune prostřední křeslo lehce dozadu. No kurf není extra velký, ale vzhledem k tomu, že mám 2 prcky a příležitostně v něm vezeme další dva od kamarádů, tak to auto je mezi 6 sedadlovými to nelepší a zároveň nejpěknější řešení. R^ teď je v bazarech je za cca 200.000Kč

0/0
15.2.2013 14:03

R86a35d72e41k 44Ž35i23ž83k10a 9336915664520

Mame Dacii Logana MCV a tri detske sedacky uplne s prehledem.Ale jsou uplne u bocnich dveri takze bezpecnost asi nic moc.Dale je plus 750l kufr.Pro lidi,kteri nemaji tolik penez je to dobra volba.Koupil jsem ji tri roky starou v dci 1.5 za 140tis.

0/0
13.2.2013 20:00

D65a96n72i71e16l 42T52o72m58e80k 8319215888326

Multipla bylo zajímavé auto, určitě stojí za zvážení pro tyto účely. Jenom to tvrzení o pohodlném svezení 6 dospělých je v ČR s otázkou, když máme myslím největší procento mužů s nadváhou v Evropě. V tý Multiple se tlustej vešel celkem s problémy - pohodlně to nebylo určitě.

+1/0
13.2.2013 10:18

J11i65ř95í 78V47o21g47e95l 6592912266118

Dvakrát jste užil slova "pokud", tedy tím jste to vymezil do specifické situace. Osobně mi vlak pro děti přijde jako dobré zpestření, nebo nástroj pro cestování na konkrétní místo, kde je dobré spojení. Ale na pravidelné cestování s kočárkem a třemi dětmi to rozhodně ideál není. A na 14 dní dovolené bych si v mé konkrétní situaci taky netroufal.

+2/0
13.2.2013 9:02

J37i26ř75í 55V90o85g66e90l 6662312616888

Pardon... tohle patřilo pod příspěvek pána, jež psal o výhodách cestování s dětmi vlakem.

0/0
13.2.2013 9:03
Foto

M25a70t87e38j 53J51a29c55i12n21a 4280139539547

volvo xc90 v 7miestnej verzii, druhy rad bezproblemov 3 sedacky, a ked treba 2 mensi dospelaky sa v 3 rade odvezu resp sa deti vymenia ... neviem preco nespomenuli aj toto auto, mame ho a uplna spokojnost.

0/0
12.2.2013 23:52

D55a14g69o46b80e55r14t 15J35a96n12í89k 6448548966

Protože ve výčtu praktických aut pro rodinu jsou jen tzv. auta pro českou střední vrstvu t.j. auta s pořizovací cenou do 500 000 korun, a tam to XC 90 rozhodně nepatří, (tz BMW a Mercedesy jsou v článku jen pro spestření).

0/0
14.2.2013 8:54

M65a79r13t16i57n 32P50l58a66t16i49l 9951553341158

Máme Citroen Berlingo Multispace a dáme do něj naprosto v pohodě 3 děcké sedačky. Do kufru se pak vejdou 3 děcké kufříky, 2 velké tašky, batoh s foťáekm, piknikový koš, dětská skládací postýlka, velká madrace a dvě dětská kola. A ještě by se nco vešlo. Takže po nás naprosto ideální auto pro 5ti člennou rodinu.

+2/0
12.2.2013 22:38

J56i51ř47í 41V21o85g95e83l 6802422266198

Má někdo zkušenost s Fordem Transit Tourneo Custom? Je to novinka a neznám nikoho, kdo by jej měl. Současně zvažuji jeho koupi. Vypadá to takhle - http://images.gizmag.com/hero/ford-tourneo-custom-concept-7.jpg 

Díky.

+1/0
12.2.2013 22:22

I44v90a35n63a 16V73e57s46e41l24á 2961943329145

mít ty prachy, sla bych do nej :-) ... videla jsem ho v zeneve provedeni prave pro prepravu lidi a vypadal luxusne a prostorne ...

0/0
12.2.2013 22:27

S54l13á40v40e58k 58V80r30b49a 2609517138436

Mam S-Max v druhe rade vozim tri sedacky v ISOFIXU, takze ti co tady tvrdi, ze nesou plnohodnotne nevi o cem mluvi. S-Max je stejne velky jako Galaxy, je to v podstate pro Ford jedna kategorie Galaxy/S-Max. Ta treti rada ma mensi odstup od podlahy takze to neni pro dospeleho na dlouhe jezdeni, ale deti v sedacce v pohode. Doporucuji S-Max mam v nem najeto 40000 za rok i rodinou, bezne 1000km i v 7 lidech. Sharan je stejne dobry ale o dost drazsi a navic se mi nelibi, S-Max je vic sportovnejsi. Howgh!!R^

+2/−2
12.2.2013 21:54

M20i68c94h31a72l 41V22a15l67e40n51t43a 6314966870

Mám 3 děti a běžně jsme je vozili ve Felicii combi, chce to jen dobře vybrat dětské sedačky, potom jsme měli Renault Lagunu hatchback - dost malé, ale i tam se tři sedačky vešly - většinou nejsou potřeba tři kompletní sedačky, ale jak děti povyrostly, tak jsme potřebovali 2 sedačky a 1 podsedák. Nyní máme ještě Toyotu Yaris a ve třídvéřové verzi je vzadu tolik místa, že i tam se tři sedačky pohodlně vejdou - ve verzi 2 plnohodnotné + 1 podsedák doprostřed. Když jsem kupoval Felicii - před 13 lety, zkoušel jsem dát ty samé sedačky i do Octavie - a tam se díky větším výplním dveří nevešly... Toliko vlastní zkušenosti

+1/−1
12.2.2013 20:47

P72a42v53e51l 18S16t40a92v53j50a83n66í38k 1240506730211

Já vozil tři děti v sedanu Honda Legend. Sice jsem nepotřeboval 3 sedačky, ale na šířku 1.5 m na zadním sedadle bych je pravděpodobně dostal. Takže sedany bych zas tak nezatracoval.

0/0
12.2.2013 21:52

M12a40r46t76i45n 91N33o62v20o98t86n71ý 7878958365603

Jedině VW Multivan. Pro tyto účely je to nejlepší auto na světě.

0/−2
12.2.2013 20:15

J91i57ř17í 16V10o93g37e78l 6752512796888

Multivana jsme měli. Když jel, tak to bylo super. Několik dovolených, spali jsme v něm i s dětma... jenže on taky docela často nejel. Prakticky jsme nezvládli 15 000 Km mezi výměnou oleje bez poruchy. Za poslední rok 2x odtahovka... tedy auto jezdí krásně, ale po téhle zkušenosti mi už nesmí jakékoliv VW (nebo cokoliv z koncernu) domu.

+2/0
12.2.2013 21:52

V73í82ť90a 26N65o40v40á90k 1598203365491

Jake stáří?

0/0
12.2.2013 23:03

J30i87ř97í 16V53o30g64e54l 6562162456668

Byla to T5 ročník 2004. V době prodeje měla najeto 160 000 Km. Podotýkám, že na tom auto odešla dobrá řádka věcí, které příliš nesouvisí se stářím. Jinak podobnou zkušenost mělo i pár kolegů se zcela novými kusy.

+3/0
12.2.2013 23:07

P43e66t21r 18F13e66i10g93l 5228433870362

Nemyslím si, že nejlepší, ale praktické to ano...

+1/0
13.2.2013 8:23

J18a69n 15N57o65v45á10k 3815303666859

Co třeba Peugeot 307 sw ?

0/−4
12.2.2013 19:09

P21e95t30r 35A54g85u35l42á67r 4467348820984

jakykoliv 7seater. nektere jiz byly vyjmenovane. ale napriklad nepadlo mitsubishi outlander. nabizi se ve variante s pohonem vsech kol a automatickou prevodovkou. a jeden mazlik z ameriky - toyota sienna. taktez automat a pohon vsech kol. to musi maminky milovat! a kdyz je jezdi na lpg, zere to o dost mene nez mensi naftak.

0/0
12.2.2013 18:30

E29v32a 87Š92p20a42l37o85v98á 8706970823252

To jsou problémy, Já jsem vozila 3 děti i v Polu a taky to šlo.

+2/−1
12.2.2013 18:10

B17a88r21b15o63r45a 75D80o98s21k81o41č54i18l85o11v30á 3891820856162

vzadu? to jakože vás jelo v tom autě 5? A všechny 3 děti byly v autosedačkách?

0/0
12.2.2013 22:43

J42i56ř17í 71V87o39g98e21l 6342312516398

Tak my jsme jezdili každý víkend na chalupu vlakem... a taky to šlo. Ale to neznamená, že je vlak, či VW Polo ideálem pro cestování s dětmi.

+2/0
12.2.2013 23:09

Ř81e87h17o27ř 29V20l15a60s64á33k 2504844781806

Vlak mi popravdě řečeno přijde ideální. Tedy pokud mezi požadovanými místy jeden v požadovaný čas a pokud jsou to děti starší, které si chtějí povídat nebo hrát společenské hry.

0/0
12.2.2013 23:34

E78l87i19š31k50a 55K16u63č87e24r41o52v17á 7549302983893

otázka je, zda to přijde ideální spolucestujícím. větší prostor vlaku dává menším dětem možnost usilovat o pobíhání a zkoumání. a to  jsou někdy - když se nezavřou třeba dveře - nervy.

+1/0
13.2.2013 7:46

Ř35e16h55o53ř 48V86l53a34s62á47k 2794914811866

Proto mluvím o starších dětech ;-)

Tříleté dítě s potřebou pobíhat a všechno osahávat holt vyžaduje docela dost pozornosti, aby neobtěžovalo ostatní, s tím souhlasím

0/0
14.2.2013 18:33

Z84d17e28n53ě26k 10J48o79n90á20š 9861369886150

O Toyotě Verso ani zmínka....

+3/0
12.2.2013 17:30

F44r86a16n12t90i97š18e40k 65H58á56j37e80k 2836529811585

R^

0/0
12.2.2013 18:03

V49á47c56l56a78v 53V15á43v41r87a 5556249451667

V zemi kde se Chevy Aveo doporucuje jako rodinne auto, je mozne vsechno. Ja Aveo nepovazuji vubec za auto a jeden muj znamy ktery pracuje pro GM a nejakym omylem si Aveo pronajal mi rekl jen ze se za svoji firmu stydi. No ja delal pro Forda dlouha leta a Fiesta pro jednotlivce jako mestske vozitko toleruji. Focus ovsem rodinne auto neni. Snad nova Fiesta. Od Chevy se dobre prodava Sonic (male auticko hatchback, Chevy Spark je hanba snad mensi nez Aveo.Chrysler nedela nic mensiho nez jejich starej Fiat 500, Zrovna ted koukam po novem aute, a reknu, ze vybrat si.... je tezke. Snad se snizim i k tomu koupit auto z Asie (Nissan? ). Evropa nepripada v uvahu (nic krom nekvalitniho VW se sem do USA nedovazi a nakonec  co tam dnes kvalitniho v autech je?)

Rodinne auto nepotrebuji a kazde z nich tu v USA pohodlne pojme 3-4 deti. Ty vetsi SUV maji dokonce tri rady sedacek kde by mohly tri mensi deti i lezet. (Ford Expedition, Lincoln Navigator.. Suburban,  co s tim? Cech by to doma neuzivil. Tam hraje hlavni roli spotreba a cena. Bezpecnost nula.

0/0
12.2.2013 16:49

J21a97r48o89s75l41a77v 11J83a77k54u50b69o95v 8872295635377

nechcem ti brat iluzie, no nove Aveo je v podstate Americky Sonic..

0/0
12.2.2013 17:06

T18o60m47á88š 41J57u64r42e10č68k58a 3203622259293

Asi tak a navic americká auta jako je navigator, expedition atd. která jsou určená pro americký trh, jsou obzvláště nekvalitní a odfláknutá, jelikož jsou v améru nižší nároky. Měl jsem tu smůlu a vezl jsem se v Navigátoru určeném pro trh USA a lépe by to poskládal i "Vomáčka- domácí kutil". Nic nesedí plasty vržou a mají spoustu ostrých hran Takže o bezpečnosti se nedá vůbec bavit.

0/0
12.2.2013 17:16

N91i45k 39A41d93l76e50r 8804470629789

Proč tady tapetujete s vašimi americkými poznatky? Myslím,že je úplně jedno, co si myslíte o Aveu nebo jiném autě.

+1/−2
12.2.2013 20:16

J12a37c83h19y54m 22K33a28v16a84n 1280329658905

Vedel by nekdo kolik cm musi mit zadni lavice aby se tam ty 3 sedacky nejak daly?

Myslim ze staci 130cm, mozna je ale potreba kupovat trochu uzsi sedacky (alespon jednu).

0/0
12.2.2013 16:14

V34l42a40d19i52m73í25r 38H31r76u60b58ý 1864681597672

V článku chybí jedna zásadní informace. Pokud se vám na zadní sedadlo tři autosedačky nevejdou, tak lze třetí dítě přepravovat i bez sedačky, ovšem musí být starší než 3 roky a musí být připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Viz  § 6 odst.1 písm.f) zákona o silničním provozu, dle kterého je řidič povinen přepravovat ve vozidle kategorie M1 a N1, které je vybaveno zádržným bezpečnostním systémem a ve kterém jsou na zadním sedadle již umístěny 2 dětské autosedačky a nedostatek prostoru neumožňuje umístit třetí dětskou autosedačku, třetí dítě starší 3 let a menší než 150 cm na zadním sedadle pouze, je-li toto dítě za jízdy připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Bez toho je článěk poněkud zavádějící.

+4/−1
12.2.2013 14:31

R78a10d35o62s55l36a58v 90K23l45a85u43d19a 5444728224732

Dětskou sedačku používám kvůli zdraví a životu svých dětí a ne kvůli nějaké vyhlášce. Čtyřleté dítě se bezpečnostním pásem i při drobnější nehodě spolehlivě oběsí.

+5/−2
12.2.2013 21:21

M50a69r43t20i71n 94K88a62r72á16s16e58k 9958353638678

asi tak R^

+2/0
12.2.2013 23:58

V48l15a28d96i13m45í96r 82H48r94u16b86ý 1804291867142

Samozřejmě,  ten pocit sucha a bezpečí je k nezaplacení, o tom není pochyb.

.

Asi si nerozumíme. V článku chyběla podstatná informace, že pokud potřebujete (např.) 3x za rok zajet se třemi dětmi k babičce do sousední vesnice a tři sedačky se vám na zadní sedadalo nevejdou, tak máte možnost to řešit i jinak, než nákupem velkého auta, nebo necháním jednoho dítěte doma. A je to pořád bezpečnější, než jízda autobusem - proti které zřejmě žádné námitky nemáte.

.

Co se týká toho oběšení na pásu, to jste si "trochu" zapřeháněl. Chápu, že někteří lidé potřebují mít na mikrovlnce napsáno, že v ní nesmí sušit kočku - a tak do ní dají sušit křečka. Ale snad je každému jasné, že pás nesmí vést dítěti přes krk. Což je automaticky splněno u dvoubodového pásu, kterým na prostředním místě disponuje velká část malých aut, když je tam pás tříbodový, tak je velmi snadné jeho šikmou část po zapnutí prostě nepoužít a strčit ji dítěti za záda.

. Bezpečnost je důležitá, o tom není sporu. Ale stále ještě platí, že můžete mít třeba padesát dětských sedáček, pokud je nebezpečný ten element mezi volantem a pedály, tak je vám to houby platné.

0/0
13.2.2013 8:54

P47e84t46r 98K26o57v17á14ř 2459986819304

nemate pravdu. Lide, ktere "sestrelil" namistrovany pubertak v tatove Q7, by mohli vypravet o tom, jak jezdi bezpecne.

Pokud mate 3-bodovy pas, musite ho jako trojbodovy pouzivat.

Vazne chcete srovnavat bezpecnost ditete v dalkovem autobuse a v osobnim aute bez sedacky? Ze vy si myslite, ze v pripade nehody ve meste udrzite dite na kline?

0/−1
13.2.2013 9:05

P52e42t27r 20K31o75v70á38ř 2549256699154

dokonce jsem videl obrazky deti, ktere pas v podstate dekapitoval (fotky hasicu primo z mista nehod nekde v Nemecku). Myslel jsem, ze vydrzim leccos, ale na miste jsem se pozvracel a 3 tydny jsem se v noci budil hruzou...

0/0
13.2.2013 8:58
Foto

L71a60d70i75s87l11a81v 53T28o11n20c21a88r 6641517898975

V létě jsem se touto problematikou hodně zaobíral. Věděl jsem že potřebuji auto pro tři děti (3 x IsoFix) a nechtěl jsem starší než tři toky a limit 200.000,- zkoušel jsem kde co ale nakonec jsem skončil u Citroenu C4 Grand Picasso. Dlouho jsem si musel zvykat na tolik prostoru, opravdu za mě povedené auto. R^

+1/0
12.2.2013 14:07
Foto

A23n60t13o62n76í39n 16Š77i95m65č15í57k 3587589320240

Mám Citroen Xsara Picasso první edice. Vybrali jsme si ho právě kvůli tomu že se tam tři sedačky krásně vlezli. Týden po koupi auto prošlo větším testem , kdy si ho půjčili rodiče a s tetou a další dvojicí starších lidí jeli 200 km do Jeseníku. Po návratu si tetičky jen pochvalovali pohodlí v zadu. A to nejsou žádné modelky ale pravé slovácké babičky!!

+1/0
12.2.2013 19:08

Ř41e36h65o86ř 41V26l43a27s38á11k 2504314161316

Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc.

+4/−12
12.2.2013 13:56

M65a33r79t40i40n 63K66a51l93e30n63d96a 1910453750

No spíš je problém s ČR jako bazarem evropy. Sedimístné provední Q7 je za příplatek 14000 tj nula nula nic. Stejně tak ostatní auta která jsou zmiňována jako nevyhovující. vzadu pak může sedět ten nejstarší s dětí bez sedačky - nehledě na to že segment MPV je tu právě od toho a ten autor článku zcela přešel (právě proto že MPV není v bazarech tolik protože jsou to auta co slouží rodinám dlouhá léta)

0/−1
12.2.2013 15:01

J94a69n52a 87M95o56l37á85k13o65v96á 7277856346754

Mozna jste dlouho nejel po silnici v CR, ale jako druhe auto pro manzelku opravdu moc lidi nema q7. Ja trebas jezdim focusem, manzel ma mondeo a to si myslim, ze se mame nadprumerne.

+2/0
12.2.2013 23:37

L88i84b71o73r 98J80i77ř27í 28B67e57n88e41š 1442334432336

Řehoř Vlasák: "Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc."

=================================================

 Abys poznal, zes napsal hloupost, udelej si maly test. Jed pouhou tricitkou a pruce zabrzdi! Pokud predem spolujezdce neupozornis , tak budes mit rozbite celni sklo, a kolega(yne) v lepsim pripade hlavu, Vlasáku.

A dite by to pravdepodobne neprezilo.

+3/−1
12.2.2013 19:07

Ř97e50h42o40ř 97V42l19a73s38á47k 2754734431466

S jakou pravděpodobností by podle Vás to dítě nepřežilo? 60 % 90 % ? Neostýchejte se, fabulujte. ;-D

Můžete i rozvést tu myšlenku, proč má mít kolegyně větší šanci na přežití než dítě.

0/0
12.2.2013 20:46

Ř80e27h28o41ř 77V35l27a46s94á27k 2514344291486

Pro začátek můžeš vymyslet, proč v Tvém příběhu nás zašlápnutí brzdy zabije málem všechny, zatímco

naráz autobusu "v plné rychlosti" má za následek "většinou lehká zranění" při kterých "nikdo není v ohrožení života".

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/213831-v-brne-slatine-se-srazily-autobusy-ridic-mel-mozkovou-prihodu/

+1/0
12.2.2013 21:13

P67a94v50e79l 32M73a29r44e90š 6440897526617

Kupte si učebnici fyziky - pro šestou třídu ZŠ bude postačovat

+1/−2
12.2.2013 21:20

Ř10e69h42o11ř 53V83l31a76s71á23k 2134544171156

Fyziku na úrovni šesté třídy ZŠ nepochybně ovládám. Nebojte se záležitost rozvést.

Platí na cestujcíího v autobuse nějaká jiná fyzika než na cestujícího v automobilu? Nebo čím to je, že různá divoká zašlápnutí autobusových brz nebo i srážky autobusů v městských rychlostech obvykle nekončí masakrem?

+1/0
12.2.2013 21:25

P61a55v25e87l 73S23t69a15v43j96a95n51í69k 1270456350831

Smrtí to zpravidla končí, když někdo proletí sklem. Viz nehoda trolejbusu a šaliny na Provazníkově/Lesnické. Proletět sklem v autě není bez pásů takový problém.

+1/−1
12.2.2013 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.