Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice smrti neodpouští. Projeli jsme ji s odborníky na bezpečnost

Zatímco auta se neustále technicky zdokonalují, silnice máme mnohdy skoro stejné jako před půlstoletím, kdy jim vládla Škoda 1000 MB. Jeden takový hlavní tah, silnici I. třídy číslo 9 mezi Mělníkem a Českou Lípou, jsme projeli spolu s experty na bezpečnost dopravní infrastruktury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G32e12o45r65g 37K98o78m73b31e17r83e41c 9764121116251

Ono stačí přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky a svým schopnostem. Na toto nejsou zapotrebi zadny eurodotace.

0/0
1.3.2013 9:49

J96a51n 48H85o48r45á56k 3813820290441

co je nelogickeho na tech svodidlech za temi mustky? je tam plna, takze auta jedouci z mustku muzou zahnout jen do prava a svodidla je motivujou popripade zachranej od toho, aby nezahuceli zadni napravou do prikopu... mozna si autor clanku myslel, ze ty svodidla tam jsou z nejakyho duvodu pro auta jedouci po hlavni silnici. to je ale teda peknej vul a tim u me zneduveryhodnil zbytek tohoto nesmyslne dlouheho flaku plneho nesmyslu...

+1/0
24.2.2013 21:04

S26t53a45n48i28s48l26a57v 16S69e68d77l48á26k 1305479547

Hm.

Svodidla pro vozidlo vyjíždějící na silnici a past pro auta, jedoucí podstatně rychleji po hlavní. Jinak zdraví slouží?

0/0
28.2.2013 15:33
Foto

I74v57o 18R23o78t69t56e84n24b88e24r86g 3547638818178

Jakákoli úprava silnic a dálnic, nás blbce, kteří jezdí slušně, neuchrání před idioty v černých, chomovaných "pohřebácích" ;-(

+5/−1
23.2.2013 10:41

D63a62v30i85d 68Š65a91f59r54á94n55e37k 5727104697273

Názor fňuka, kterému každý ubližuje, nejlépe opakovaně. Mícháte jabka a hrušky. Ty dvě veci spolu nesouvisí.

+2/−4
26.2.2013 16:23

G96u12s17t34a21v 30S47l82a87m62a 4139594128696

proc je ten PR clanek tak strasne a zbytecne dlouhy? uz ve tretim odstavci bylo jasne o co te firme jde, dal jsem nemusel cist.

firma chce podojit ulopene...., vlastne ne, prerozdelene..., ne to taky neni to spravne politicky korektni slovo, uz vim DOTACE z eu a potrebuje k tomu aby ovce zahykaly ze maji strach ze spatnych a zlych silnic.

nemam nic proti PR clankum, ale 1, at jsou kratke a 2, at se nasnazi maskovat za odborny nebo dokonce filantropicky text. doufam ze redakce dostala od "redaktora" zaplaceno za takovy "clanek".

+8/−1
22.2.2013 9:11

M60a16r85t69i83n 63V10a61n84ě19k 7650575680827

To vypadá ,že ty dotace jdou z Vaší kapsy. Podle mne dělají záslužnou práci,kterou naopak zanedbává ŘSD. Až to někde naperete do tel.patky , tak budete nadávat na koho?

Dám Vám tip --- nadávejte na sebe.

+3/−5
22.2.2013 13:00

G24u28s22t24a29v 95S88l51a56m56a 4959434248466

mozna se budete divit, ale ano, jde to z me kapsy a pokud Vy nepracujete v nejake zlocinecke organizaci ktera je bud osvobozena od dani nebo je z dani dokonce placena, tak to jde i z te Vasi. DOTACE nejsou zadne penize ktere jsme dostali od jeziska, to jsou penize ktere byly nekomu uloupeny (cast treba i me).

az se socialismus rozbuji tak ze nebude treba penez, protoze budete spat ve statem urcenem pelechu, budete jist statem pridelene makarouny, sledovat statem schvalenou zabavu a jednou rocne dostanete pridel materialu na svuj konicek, zatimco budete chodit (pesky) do statem rizeneho zamestnani, tak budete nadavat na koho? mel byste na sebe, ze jste byl slepy, kdyz to zacinalo spolecnostmi ktere se prisavaly na dotace a taky na me, ze jsem nebyl dost trpelivy a nedokazal jsem otevrit oci nadkritickemu mnozstvi lidi.

+6/0
22.2.2013 14:01

A96n16t61o42n57í83n 43H48o51l13í25k 8157263454270

Woe, dotaci na uzitecnou vec nikdy nedostanes .. takze tihle panove jsou z obliga ..

0/0
25.2.2013 13:38

F96r68a63n61t63i68š69e50k 88L39e16b80e19d59a 4394737509

to je jasné, že za ty mrtvé mohou silnice, stromy, chybějící svodidla a tak dále, ale v žádném případě za to nemohou řidiči kteří přeceňují schopnosti své a svých aut, kteří při jízdě telefonují, spěchají, nevěnují se řízení a samozřejmě umí jezdit mnohem lépe než Michael Schumacher. Jen tak dál, řidičák každýmu troubovi který umí otočit volantem, a nemá žádnou zodpovědnost a slovo ohleduplnost je pro něj cizí slovo !

+8/−5
19.2.2013 1:11

D48a63v64i77d 56Š33a10f84r49á75n76e18k 5977234787523

Což je pravda jen částečně. Pokud vám dají do každé zatáčky protitankové ježky, tak tam statisticky bude vyšší úmrtnost, než kdyby tam bylo pole. A je jedno, jak rychle jede jednotlivec.

Sice chápu, že milujete ovoce z alejí od silnic, domnívám se ale, že stát by měl budovat především normální vozovky.

+5/−2
19.2.2013 21:24

G34u58s87t42a80v 60S77l37a64m71a 4129504128336

hykate spatne, tady se po Vas chce aby jste horoval za dotace z EU za ktere se pak dotycna firma pekne pomeje.

v tomto clanku zcela vyjimecne nejde o tom zatocit s ustavnimi pravy, nebo o prisnou regulaci povolene rychlosti.

+1/−1
22.2.2013 9:16

S87t22a39n74i66s62l79a48v 49S45e62d76l23á92k 1915419907

Kdybyste to přečetl do konce, tak tam najdete odpověď.

0/0
28.2.2013 15:36

M25i36c37h83a11l 50P40a68v87l85á37t 9223843304589

Ta silnice je jako kazda jina. Statistiky tam kazi akorat bezmozci na motorkach v Dubskych zatackach.

+12/−2
18.2.2013 13:32

P81e26t86r 64M78a32c56h 6254721847186

Páni experti věci jistě rozumí, ale ať berou do huby české řidiče včetně sebe - neznají ani pravidla - přísavky na čelním skle?? Mimochodem, dnes během cesty kolem Jablonce každý třetí protijedoucí řidič telefonoval.:-( - i to hraje roli

+9/0
17.2.2013 21:58

D51a78v14i46d 83Š44a33f80r86á23n73e49k 5867704977163

Nikdo nepopírá. Ale pokud se vám ten telefonista odrazí od betonového zátarasu do protisměru, je to vaše chyba, že vás smete?

+4/−1
19.2.2013 21:26

M77g76r52. 35J64a25n 14F93i96a15l36a 9612677671216

Nevím, tu silnici znám a nepřipadá mi tak nebezpečná, to spíš ty řidiči jsou nebezpeční...

+14/−3
17.2.2013 12:03

J64a97r91o98s61l63a50v 11K91a88r13á43s45e17k 2754107931800

souhlas, mě se dokonce ty zatáčky a prostředí líbí. Jenom nesmíš potkat vola, kterej to zbytečně brzdí, viz kameramani. Jet tam sedmdesátkou???? Nechápu. Doporučené rychlosti jsou dělané snad pro 30 let stará auta.

+1/−8
19.2.2013 13:25

M26a78r48e30k 59H52r36u74b20y 6497772171708

Motorkar? ;-)

+2/0
21.2.2013 10:42

D22a28n12i19e50l 93Š70e45v51č37í75k 7596450619808

...a pro staré silnice (špatně točené zatáčky, úzké pruhy, chybějící krajnice). Někde se prostě i s novým, rychlým autem, jet rychle nedá. A přesto to někteří zkoušejí a snaží se přečůrat fyziku.

0/0
27.2.2013 22:23

R68a85d30o15v42a79n 51D88l71u44g48o48s71z 3866531118326

K věčné diskusi zde: Problém nejsou jenom silnice, ale především řidiči auto, kteří mnohdy neznají chování svého auta v kritických situacích a neznají limity svého vozu pro bezpečné ježdění. To, co dá řidič s vozem bmw nedá se š100. SIilnice ani stromy za smrt mnohdy nemohou, jen v ojedinělých případech. Na vině jsou ve valné většině chyby způsobené lidským faktorem. ;-)

+6/−4
16.2.2013 14:18

M84a27r89t24i42n 97V35o15j32á45č73e51k 9722698238907

četl jste článek? tak znovu a lépe a snad pochopíte o čem ,že to je

+5/−5
17.2.2013 1:37

R54a15d33o28v72a74n 89D70l38u39g73o11s54z 3976571978356

Přečtěte si úvodní 3 slova mého příspěvku... Tomuto se řiká diskuse ;-)

+1/−3
17.2.2013 16:19

J52o74s28e70f 65N35o87v94a98k 5198442776478

Tak k věcné diskusi: Přečti si ještě jednou článek. V případě, že se do protisměru dostane bezohledný řidič a odtlačí vás do betonového zátarasu, kterých je na téhle silnici požehaně, k čemu vám bude znát limity svého vozu? Možná užijete deformačních zón, pokud ovšem, znaje limitů svého vozu, nepojedete přes 70 km/h....pak už je to loterie.

+1/0
28.2.2013 7:47

P98a73v35e56l 26O80d29r82a58z19i36l 6294849127330

Doporučuji autorům projet si třeba I-43. Devítka je pohodová silnice a všechny ty "zákeřné pasti" se týkají pouze těch, kteří se na té silnici nedokážou udržet.

+6/−5
14.2.2013 14:31

M33a60r33t86i74n 25V29o94j94á30č88e79k 9452338728657

no vždyť ano o to jim jde ,když už řidič udělá chybu tak .aby nemusel umřít --to je pointa toho článku ,nikdo neomlouvá řidiče a jejich chyby ty se stávají ,ale nemusí se umírat

+5/−2
17.2.2013 1:39

P55a91v90e40l 10O75d96r81a76z78i52l 6924649907500

Dostaly mě ty zákeřné neznačené zatáčky ;-D

+5/−4
14.2.2013 14:17

J79a32n 63G70a48l84t 9571122313798

Jojo schválně si všimněte, že cokoliv co dělá stát se za posledních x let defakto vůbec nezměnilo, inovace minimální a v nějakých případech i z horšilo - silnice, úřady, zdravotnictví, policie.

Ale za stejnou dobu ve všem ostatním do čeho stát tolik pracky nestrká nastal obrovský pokrok.....

Nevypovídá to snad o efektivitě státu ?:-)

+12/−1
14.2.2013 8:08

M78a39r36e37k 11H83r59u85b52y 6807362931718

Neni pravda ze se nic nezmenilo - treba dane jsou o poznani vyssi ;-)Rv

+7/−1
15.2.2013 16:13

L33u57k62á51š 20V95a72ň35u39r13a 1785184573803

Byl tady názor, že čím větší, silnější a bezpečnější auto, tím je možnost nehody menší. Já bych spíš řekl, že taková řidič bude víc riskovat, víc zrychlovat a když to nevyjde, tak se srazí ve větší rychlosti. Nejčitelnější řidič je ten, co plynule zrychluje a zpomaluje, ten který nedělá náhlé změny\ směru jízdy, nedělá myšky, před zatáčkou přemýšlí a včas začne plynule brzdit, hlavně tak, aby již nemusel brzdit v zatáčce. Také dodržuje rozestupy mezi auty a nepředjíždí tam, kde nevidí nebo kde neví, zda se bude moct včas vrátit. Sám jsem zažil případ, kdy ze zatáčky proti mě vyjely dvě auta, kdy to co předjíždělo jelo v mém pruhu. Musel jsem auto poslat mimo silnici a nebylo to příjemné. Oba řidiči samozřejmě ujeli. V té době jsem jezdil s dieselovým Mondeem se 132kW (po čipu) a nebyl to žádný lenoch (maximálka cca 230km/h při jízdě po Německu). Zrychlení fakt parádní a to třeba i na 6ku. Ale chci tím říct jedno, velké zrychlení pomáhá uniknout z nebezpečné situace, ale také láká k předjetí tam, kde by s normálním autem nepředjížděl. Teď mám větší a slabší auto a raději se dívám po krajině než abych se honil po co nejrychlejší jízdě.

+13/−3
13.2.2013 22:53

P62a34v79e97l 88O68d60r31a45z70i53l 6754939927170

Dívejte se raděj před sebe a do zrcátek, víte, jak takové kochání může dopadnout?

+5/−2
14.2.2013 14:19

L21u20k24á85š 59V40a22ň84u42r47a 1165584533483

Před sebe koukat nemusím, tam člověk kouká automaticky a při mé jízdě přede mnou stejně nikdo nejede a do zrcátek koukám, ale co tam uvidím? Akorát šílence, kteří se snaží předjíždět nepovolenou rychlostí. Všem takovým doporučuji zklidnit nervy a emoce, nesnažit se za každou cenu předjet a nahnat pár minut, mohly by to být poslední minuty v jejich životě. Kdysi se dělal test dvou stejných aut kdy jedno jelo pohodově a druhé se snažilo předjíždět a jet co nejrychleji. Na úseku cca 100km byl rozdíl doby trvání jízdy cca 10min. Za to rychlejší auto spotřebovalo o 20% víc paliva a víc opotřebovalo brzdy a pneumatiky. Za dobu co řídím (28 let) jsem měl 3 nehody, kdy první bylo nabourání do auta, které se na křižovatce z vedlejší rozjelo a pak najednou zastavilo. Já se rozjel a díval, zda něco nejede po hlavní a tak jsem do stojícího rychlostí cca 10km/h naboural. Proč ten přede mnou uprostřed silnice zastavil nedokázal vysvětlit. Podruhé do mne naboural ten co jel za mnou - řítil se do nepřehlední zatáčky, kde jsem stál v zácpě. Naposled do mne z boku naboural člověk, který se rozhodl, že se otočí a nepodíval se do zrcátka. Tím chci říct, že nejsem žádnou brzdou silnic, jen dodržuji předpisy. Neb jak tu někdo psal, maximální povolená rychlost neznamená, že se musí jet minimálně touto rychlostí.

+4/−1
17.2.2013 10:10

P35a56v29e52l 13O95d60r72a82z46i34l 6214129217910

Ano, to plně souhlasím. Ostatně také nechápu, proč mě někdo musí se sazema lítajícíma z výfuku se svou oktou tédeí přefrčet osmdesátkou v obci, aby mě pak za obcí trapně brzdil. V obci jedu pade a hotovo, neřeším, jestli se to tam hodí, nebo nehodí a kam spěchá služební oktávka s lyžama.

+3/−1
19.2.2013 11:04

G97u43s11t79a27v 27S92l64a32m96a 4499494498476

jedete pade pred skolou v zatacce do ktere neni videt, proste proto ze je to v obci a formalni pravidla to povoluji? tak to jste presne ten ridic ktery potrebuje euro"dotace" na "bezpecne" silnice.

0/−2
22.2.2013 10:16

G60u82s20t16a81v 19S24l34a32m90a 4959554488366

jsem alergicky na slovni spojeni "povolena rychlost", ktere je pouzito na misto "bezpecna rychlost" - tyto terminy nejsou absolutne v zadne koleraci. jsou mista kde povolena rychlost daleko prevysuje rychlost bezpecnou a naopak!

preji Vam aby jste se nedostal do krajni nouze a kdyz uz ano, tak aby jste nenarazil na nejakeho samozvaneho strazce poradku.

+1/−1
22.2.2013 10:11

G76u60s48t37a11v 91S44l13a14m78a 4359304428906

taky se da rict, ze cim vetsi a silnejsi vuz, tim bohadsi (a nejen financne) majitel a tedy pravdepodobne i ridic, ktery si vice vazi, kdyz nic jineho tak sveho, zivota a sveho majetku.

0/−2
22.2.2013 9:58

J96i55r62k56a 21H34o32n63c24ů 2154294111778

A co přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky?

+10/−3
13.2.2013 20:28

O73l21d20ř82i70c77h 65Ř86e70z58n22í47k 7565122564778

zajet na první letiště a letět?  ;-D

+1/−2
18.2.2013 16:16

R41o79b61e76r32t 36V75i37l48i44m23o14v23s46k42ý 1189985244708

A co z článku plyne? Inu další silniční fašismus - povaříme žábu pěkně pomalu - ano, dáme všude sníženou rychlost a nejlépe s PaChy a radary. Státní i obecní kasy skomírají;-€;-ORv Kristepane, už nyní někteří lidé nepoužívají obsah lebky a spoléhají na různá udělátka a hejblátka v autech a potom se diví, že fyzikální zákony platí i navzdory ESP,ABS........A silnice bez stromů jsou krajinný hnus. Jo a taky je to bezva v zimě, když zafouká z polí......bez stromů a keřu je rázem po jízdě. Sněhové zábrany z kovu zmizely a ty dřevěné více méně taky. Nakonec i silničáři, kteří by je vztyčovali. Jo, lajny chybějí i na dálnicích. POkud by byl kvalitní povrch a slušné lajny s patníky, tak pro mě za mě může kolem silnice být i zeď. Zabije se pako a nebo může v mizivé promili mít smůlu někdo s technickou závadou, ale to už je osud. Hlavně z této silnice udělat "jedničku" není moc moudré. Ona tam nejde rozšířit ani napřímit, ale za to je krásná krajinou a kochací potenciál má velký. Bez stromů, zapchaná svodidly a retardéry ........hnus. Jo a jak si vzpomínám, tak když se tam semotamo ukazují PaChové, tak kupodivu nikdo neleští silnici přilbou v protisměru. Stačí, když tam jsou, ani nemusejí otravovat.

+7/−5
13.2.2013 7:45

M91a93r94e64k 51H75r13u36b96y 6507182641328

Podle clanku vychazi jako efektivni odstranit polske kamiony ;-)R^

+8/0
13.2.2013 14:25

J74i85ř82í 35E67r33b54e46n 1443814446367

Ona to ta "jedničková" silnice je už několik desítek let. Předtím to byla císařská silnice. Kategorizace tříd I, II a III vychází z historické potřeby, "jedničky" bývají dálkové spojnice důležitých měst. A proto jsou taky tak zašvihané kamiony...

+1/0
15.2.2013 5:49

P63a61v73e33l 25P14a47u41l41s64o82n 5451256193110

A vidíte - a bejvala to moje nemilejší projížďka na cestě na Mácháč a vůbec nasever. Zejména na motocyklu. Uznávám, že v mnoha z těch zatáček je padesátka na hranici, ale krajina je krásná, a právě proto, že vás přinutí jet pomaleji, si tu jízdu užijete.    Puk

0/0
12.2.2013 20:39

M28a10r78e86k 39H79r90u39b37y 6637172491758

Bohuzel, spousta motorkaru si z tehle silnice delal zavodni drahu, a nekteri i posledni cestu.Rv Takze bydlet ve vesnicich lemujicich tuhle trasu je opravdu prijemne, padesatka ve vesnici je pro spoustu ridicu spis koeficient nez absolutni hodnota :-/

+8/0
13.2.2013 7:06

J69i33n56d21ř60i37c86h 24Š39k12o80p46e69k 4325891200125

u tý fotky s betonovými bloky mi nesedí popis. Betonové bloky nemusí suplovat svodidla, ale mohou bránit vjezdu na zrušené parkoviště. V mém okolí je podobných věcí několi.

+7/0
12.2.2013 19:51

M46i19c58h32a36l 45R64y94b14a 9562720312468

Jezdím po té silnici už dvacet let a nikdy se mi tam nic nestalo. 

Ale kdybych byl dopravní expert....

+6/−4
12.2.2013 18:23

M68a17r63e71k 71H18r17u71b84y 6867312861888

Ti, kterym se neco stalo, uz do diskuse nepisou ;-)

+8/−1
13.2.2013 7:10

G96u96s50t68a56v 11S29l34a27m97a 4899534438866

proc? ne kazde neco musi koncit fatalne.

me se na silnicich neco deje neustale (neni den aby me nekdo vice ci mene neohrozil) a nekdy zase ja udelam chybu, ktere sice nasledne lituju, ale diky okolnostem a/nebo schopnostem ostatnich ridicu nikdo neutrzi zadnou skodu. ale muzu rict ze se neco stalo a presto do diskuze pisu.

+1/0
22.2.2013 10:29

E90d26u55a80r24d 91B91l42a73z81e97k 1603810125405

Tak za 1. jeli rovný úsek před propustkem, ale zatáčka sice za ním, chrání jen vám zdánlivě nelogicky umístěné svodilo před nárazem do kolmého čela propustku právě ze zatáčky z druhé strany, neb 99% amatérů nevylétá po smyku ze ale paradoxně do-vnitř zatáček...

 2. dodávka vá nepředjížděla na plné čáře, ale na přerušované a jen dokončení s ohledem na vás protáhl prakticky jen k začátku plné čáře kdy policie podobně jako u červené na semaforu rozlišuje a trestá rozdílně, zdali jste projel na 1.s červené nebo jestli jste vjel když už notnou dobu svítila coč je skrarozdíl, na plné začít předjíždět, nebo již jen dokončovat předjíždění do té doby na přerušované jak vidím z videa.

 3. nevydržel řidič dodávka vašich 90kmh??? Dle čeho jste usoudil kolik jedete? Alespon dle GPS?! Ale i ta kecá v zatáčkách do plusu, natož tachometr, který kecá u Renaultů a škodovek tradičně i o víc jak o +10%!!!!!!!!

Vy "objektivní" posuzovači... ;-D

+2/−9
12.2.2013 14:55

P60a32v37e44l 46O47d66r53a44z10i70l 6124219517190

Přes plnou samozřejmě předjíždění dokončit můžete, stejně jako můžete na červenou dopřecházet přechod pro chodce. Řidič obvykle není vědma a nevidí, zvlášť před předjížděné auto, že přerušovaná čára za (třeba) 60 metrů končí.

+1/−1
14.2.2013 14:21

V73á28c38l30a26v 54S38v16o16b94o96d63a 3331679700940

tohle je náhodou super silnice na víkendové vyjížďky pro radost. Potkávám tam spoustu motorkářů co si to tam užívaj. To že spousta lidí neumí prostě zatáčet a vlastně pořádně jezdit a tak by potřebovali všude dálnice je věc jiná. A těch tam tedy bohužel člověk potká taky hodně...

+6/−3
12.2.2013 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.