Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peugeoty a citroëny budou jezdit na vzduch. Vyvíjeli je v utajení

Francouzský koncern PSA je ve velkých potížích. Za loňský rok vykázal ztrátu pět miliard eur. Padající prodeje má zachránit nová moderní technika. PSA se nově pochlubilo modulární platformou, která zlevní a zefektivní výrobu. Trhákem mají být auta, která jezdí na vzduch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o56m12á13š 27M55a55r95n62ý 4830192242886

Budeme počítat:

pokud budu vezmu litrový motor, tak za jeden cyklus(2 otáčky) projde motorem litr vzduchu.

Při 3000/min tedy projde motorem 1500 litrů vzduchu za minutu. To by mělo při rychlost 90kmh stačit na 1,5km. Při tlaku v nádrži 200bar by měl takový vzduch objem 7,5l.

Spotřeba stlačeného vzduchu tedy bude 5 litrů na kilometr. Se 100l nádrží by tedy vzduch stačil na 20km.

A to nepočítám s tím, že pracovní tlak výstupního musí být vyšší než atmosférický, takže reálný dojezd je tak 10km maximálně.

0/0
21.2.2013 18:39

P95e18t92r 45M41a13r71š24o50u73n 5975318116786

a pocitate ve svych vypoctech i s tim, ze behem te doby budete nekolikrat pribrzdovat, brzdit, pojedete z kopce, takze budete zpet dotlakovat, tedy "doplnovat" onu zasobu stlaceneho vzduchu? Jak lze poznat jiz z clanku, tak na jizdu po dalnici to opravdu nebude (tam by to opravdu jen na vzduch daleko nedojelo pri stale rychlosti), ve meste se prave predpoklada ze s erozjedu pak brzdim, rozjedu brzdim...

+1/0
21.2.2013 20:51

T84o83m56á87š 65M27a93r70n43ý 4120262872716

To bude zcela neúčinné. Ochlazením stlačeného vzduchu přijdete o většinu uložené energie, při expanzi se pak dostáváte hluboko pod bod mrazu a budete si dost drsně ochlazovat motor.

Konec konců stlačení-ochlazení-expanze je princip ledniček, klimatizací, atd a celkovou účinnost takového pohonu si můžete klidně dopočítat.

0/0
21.2.2013 21:32

B90o79h45u20m85i58l 75M16i66c43h49a54l 3635534525121

Z článku to vypadá, že stlačený vzduch bude pohánět vůz přes ten kompresor, ne přes motor, takže motor se ochlazovat nebude. I tak bych ale všechny úspory vydělil asi tak 2 a bude to odpovídat realitě provozu.

0/0
25.2.2013 7:09

P81e13t81r 25M75a70r22e15č95e52k 1953941359738

5 mld. to je ranec :-/ .. ale to se dalo čekat .. sází to jeden model za druhým .. jeden horší než druhý a odbyt mizerný ..

0/−1
19.2.2013 22:47

J90o28s52e41f 80L44e15b63d22u72š35k71a 4282493163425

Je to moc složité. Postačil by klíček a hodinářské pero. Natáhnout a vyjet. A když dojde, tak znovu natáhnout. ;-D

+2/0
19.2.2013 17:38

M12a73r51c68e61l 98P44a72v94l29í66k 7391234438619

spomínate si?

http://www.autorevue.cz/tata-vyviji-auto-s-motorem-na-stlaceny-vzduch 

a okolo 1965 v baťovanoch vo fabrike jazdila posunovacia "lokomotíva", cez noc ju "nabíjali" parou (tá bola nielen technologická) a vez deň posunovali. a nebolo to málo vagónov čo zoraďovala - suroviny, výrobky, ...

+1/0
19.2.2013 14:23

P80a80v91e52l 30S12t32a72v17j96a28n90í19k 1880146520711

Papiňák ještě donedávna posunoval v Setuze. Byla to jediná naprosto nenáročná lokomotiva pro posun ve výbušném prostředí. Mám pocit, že někde je ještě v provozu.

http://spz.logout.cz/album/cz/cz_stz9982.html

+1/0
19.2.2013 15:09

P98a63v49e32l 52K66r22e90j83č79í46ř 2602761743496

Já jsem před časem četl o důlní lokomotivě na stlačený vzduch, která bez větších oprav vydržela v plném provozu asi 95 let :-)

0/0
19.2.2013 15:54

M77i21l54a90n 36K96r84á39t79k11ý 4436710425186

Bude tam hydromotor a hydrogenerátor. Přečerpávaná kapalina bude stlačovat plyn v nádržích.

0/0
19.2.2013 14:19

R35a82d90e76k 94J40a59n92č38a37ř24í78k 7601464318

Ještě by ty eko-auta mohly jezdit na splodiny z jiných aut ...

+1/−1
19.2.2013 13:48

K84r21y40š31t77o22f 96L44a22n26í73k 1239330695315

zajimalo by mne, zda po rozsireni vsech tech spotrebu snizujicich technologii bude ministr financi resit vypadek spotrebni dane jejim zvysenim ci se to bude kompenzovat jinde.

+3/0
19.2.2013 13:00

J19a93r78o82s58l96a54v 83B81r44ü89m84m81e27r 7764563456

Reálně se ušetří pár %.

0/0
19.2.2013 13:37

Z48d18e93n88e12k 49V64r94b37a 8479785593307

Jednoduše. Napřed se to bude ignorovat, až "ztráty" dosáhnou nějaké míry zavede se třeba mýto na všech silnicích, nebo daň z auta. Nejspíše ale obojí, nejlepší je totiž platit i nějaký ten "paušál". Tohle stát uměl vždy moc hezky a rozvoj technologií to umožňuje "dokonale" zmáknout. Za pár let budeme mít každý v autě krabičku, která nám nejenom vyměří daň za každý ujetý km, ale i rovnou sčítne všechny přestupky. A v rámci potírání dětské pornografie a terorizmu nás bude velký bratr sledovat na každém kroku. Ještě budeme při slintání do bryndáčku vzpomínat na staré dobré časy...

0/−1
20.2.2013 21:36

P27e35t32r 17M27a29r98š76o87u34n 5405368576866

zavede se dan na vzduch a je to ;-)

0/0
21.2.2013 20:53

P87a37v25e27l 44K68r38e73j24č75í41ř 2162541243876

Super, já bych přidal ještě pérko a klíček.:-)

+9/0
19.2.2013 12:24

P30a58v75e33l 60F26a63r61a 9734985578568

Krteček tak jezdil už před 40 lety!  ;-)

+2/0
19.2.2013 13:51

P68a60v83e62l 62K54r61e75j66č21í30ř 2432891913526

No přesně :-)

0/0
19.2.2013 15:52

D20a56n75i20e73l 83T88s66c74h63e13r96n69a33y 2755502279862

http://autonavzduch.cz tady je o tom asi nejvic

0/0
19.2.2013 11:29

D22a68n23i40e22l 78T61s91c47h30e19r37n42a42y 2685732529142

Pred 20ti lety niukdo nemel zajem o licenci za 12mega. Najednou to vyrabi tolik firem ? Ackoli tenkrat tvrdili, ze je to nesmysl. A ta vyroba v utajeni? Asi se cekalo az propadne puvodni patent?

+2/0
19.2.2013 10:51

J97a88r82o72s78l92a18v 98B58r56ü91m52m90e69r 7134553776

Přestává to být nesmysl, jen kvůli tomu, aby splnili papírové šílené požadavky EU,. V reálu to nic moc nepřinese.

0/0
19.2.2013 13:38
Foto

V32l38a79d43a 95V58a81n45e68k 9573476314698

Zoufalá snaha francouzských automobilek ! Jejich auto už nikdy ! Je li potřeba při výměně žárovky nutná demontáž nárazníku, při výměně akumulátoru demontovat topení,naftové motory u kterých praskají hlavy,ztrácí se kapalina atd.....:-P

+7/−7
19.2.2013 10:45

P38e95t79r 70V52á38c13l48a89v29e32k 6235298149107

nevím o jakém autě mluvíš, nejspíš si žádné jejich auto neměl. Měl jsem 2x  renault a 1x Peugeot jako služební auto a nemohl si je vynachválit, hlavně to pohodlí. Žárovku jsem měnil a na benzince bez problému, pouze u Renaultu na levé straně je mín místa kvůli baterce ale pokud nemá někdo gramlavé ruce tak za 5 minut je se vším hotov.

+5/−2
19.2.2013 11:07

M94i38c48h33a85l 63S45l44u72c70k11y40j 8114362196450

Nevím, o jakém autě mluvíš, já měl Citroeny 3 a nejvíc se kazila C5, prasklé palivové potrubí v motorové části, el. stahování oken 2*, problémy s vyměnou žárovek atd....Nehorázná Grcna!!Rv

+1/−3
19.2.2013 12:39

V70i76k87y28r 95B71o30h27u74m51i38l 41S18t56r30a76n53s80k50y 9407188236449

Škoda Octavia I/74KW GLS. 3x oprava el. stahování oken, 1x prasklé p. sklo /pnutí karoserie/, 1x výměna mechanismu stěrčů /zadřený/, neustálé problémy s osvětlením SPZ, 3x gumy př. stabilizátoru...mám pokračovat?

P 406 GLD Combi, 1x g.o. vstřikovacího čerpadla poté, co 2. řidič ujel na směsku nafta/benzín/natankoval super.../ 17 km! Jinak žádný problém. R Safarne 2,0-problém s el. zamykáním dveří, jinak bez problému. P 405 GLD, bez problému. Prostě čím "modernejší" a "úspornější" a nařezanější elektrikou, tím větší /obecně/ aušus!

+7/−1
19.2.2013 12:51

K16r91y60š16t10o50f 97L12a22n80í83k 1619450405855

proc si nekoupite normalni auto? na corolle jsem za 15 let krome bezne udrzby menil jen vyfuk.

+1/0
19.2.2013 12:58

J14a32k18u30b 58H43á34j13e35k 3250492340864

jo jo, Toyota super. V Na Carině (dnes jim říkají Avensis) kroutím 15. rok. Za tu dobu jednou zpuchřelo nějaké gumové těsnění u chladiče, výměna asi za 200 Kč, a  cca po 14-ti letech problém u spojky způsobený prostě užíváním a opotřebením. Tam sice stála oprava asi 4000,- ale od té doby přede jak za mlada. Za 16 let v provozu myslím slušné :-)

0/0
19.2.2013 18:06

A30n84t78o36n56i42n 81K36a44d64l30c75e76k 9492269601346

Sam premyslim o presedlani od amerik na japonce.  A to jsem se roky zarikaval...  Ty opravy jsou nekdy nesnesitelne!

0/0
19.2.2013 18:54

J94a84k45u66b 76H27á31j87e63k 3100802870344

Ono se traduje, že Japonci mají drahé náhradní díly, což je sice do jisté míry pravda, ale dokud nebouráte, tak ty náhradní díly u Japonce většinou nepotřebujete. Mě se moc líbí nová Mazda 6. Především to, že jde na úsporu jinou cestou, než přetechnizovaným (poruchovým) downsizingem motoru. A ještě krásně vypadá.

0/−1
19.2.2013 20:10

A90n59t26o21n81i36n 11K56a14d12l58c59e68k 9672879531816

Mazda ma zajimave modely, ale zatim ne dost velky minivan.  Ja asi budu muset skocit na Honda Odyssey o ktere jsem slysel jenom chvalu.  Muj Olds Silhouette neni az tak spatny, ale podobne problemy, ktere casto mivam by se pry u Japonce tak casto neobjevily.  Take hodne znamych v posledni dobe koupili tyto Odyssey a zatim spokojenost.

0/0
19.2.2013 20:26

K93r18y52š11t30o63f 88L29a52n67í56k 1489910415105

me ten vyfuk nestal ani 3000. jasne ze to neni znackovy dil, pry ale aspon 5 let vydrzi a to uz budu mit davno auris touring sports ;-)

btw. nekdy by si clovek i priplatil, ale kdyz mi po 11-ti letech odesla originalni baterie a chtel jsem koupit stejnou, Panasonic jsem proste nikde nenasel.

0/0
20.2.2013 15:32

J47o19s73e69f 59B65r67o88ž58k76a 6904812858177

Nová Octavia II po fejsu, 1,6 TDI po ca 5t. km prasklé potrubí od čerpadla. Za 3 km jízdy k servisu 1/4 nádrže pryč. Opravili to do druhého dne. Prý vzácná závada.

0/0
20.2.2013 7:32

J17a59n 43F43r81o16l71í45k 6336700945364

Na svém Citronku nemám problém s přístupem k osvětlení. M.j. první žárovku jsem měnil po 12 letech. Za to syn s Fordem musel do servisu. Jednak je přední reflektor nepřístupný a také tam jsou nějaké speciální hlavy šroubů a běžný křižák to nepovolí.

+2/0
19.2.2013 13:44

J90a38n 68F54i18k21a70r 9577227595924

Demontovat topení při výměně baterie .. .blbe kecáš nebo sem hoď typ auta.

0/0
19.2.2013 15:42

M27a93r25e36k 29H93r33u38b81y 6127222451188

Hmm, a ropni magnati nebudou mit co zrat ;-)

+5/−1
19.2.2013 10:33

M22i15l19o35š 38S12e85t13í73k 3329739384290

Však dobře jim tak, ne?

+5/0
19.2.2013 10:48
Foto

V13l67a78d21a 38V94a57n66e26k 9483666784528

Z čeho budou financovat  teroristy 8-o

+2/−2
19.2.2013 10:55

K50a98r41e23l 34V78a91c60h41u13t 9123442299193

Už bylo načase! ;-) ... Při neustále se zvedajících cenách benzínu by se BRZO automobilový průmysl ZADRHNUL ... ;-D

0/0
19.2.2013 10:30

M72i88l52o70š 51S96e98t89í65k 3599699734270

Však dobře jim tak ;-)

0/−1
19.2.2013 10:47

M87i51l95o65š 52S55e84t60í85k 3719609974940

Sorry, to mělo být o příspěvek výše

0/0
19.2.2013 10:47

P45a68v71e64l 76O75d18r84a83z76i72l 6774249807520

Výhody jsou zřejmé, běžné materiály, běžná zařízení na stlačený vzduch, oproti akumulátorům také nižší opotřebení. Nevýhoda je zřejmá taky, při stláčení se plyn zahřívá, při expanzi ochlazuje. Záleží na provozu a vyladění, které faktory převáží.

+5/0
19.2.2013 10:12

M60i43c80h52a59l 61N14a18c45h47t58m87a43n58n 8857272917720

Teda pokud ten vzduch bude opravdu hodně stlačený, téměř na kapalinu, pak při poškození té bomby, například při autonehodě, to asi nebude zrovna eňo ňůňo, co?

+2/0
19.2.2013 9:55

J56a60r39o27s10l82a93v 64T41a14c73h33o86v37s74k41y 2982520894170

Nahodou to bude super vychytavka. Pri adiabatickem rozepnuti brutalne poklesne teplota cimz dojde k hibernaci osadky do doby nez prijede ambulance.

+11/0
19.2.2013 9:57

O47l42d41ř60i36c26h 27O87l74e35š 3964591793151

;-DR^

0/0
19.2.2013 12:39

V67i29k22y42r 42B97o58h94u29m98i44l 21S59t30r23a11n58s43k36y 9837348236299

Správně, zmrzne-li poádka, nemůže téct krev! Nebude třeba tedy vozit autolékárničky a letáčky k nim, jak zavázat správně palec u nohy:-P. Záchranky a hasičí ale budou muset fasovat propanové hořáky.

+3/0
19.2.2013 12:54

J78i90ř83í 64S15c89h15w17a24c52h 5816699547294

pane bože, .....plyn stlačený "téměř na kapalinu"..... 8-o8-o8-o

+5/−1
19.2.2013 10:05

A65l20e90x58a52n22d42r 25K24o65s95t73k72a 5759636339946

Klid pane kolego. Řekl to blbě, ale oba snad chápeme, jak to myslel. A pro pana N! Klid, tlaku tisíců atmosér se určitě dosahovat nebude. Spíš tak pár desítek. A co se stane při nechodě? Patrně pššššššouk a bude po tlaku. Kdežto z akumulátorů elektromobilu buď utíká kyselina (u olověných aku) nebo se zahřívají až k požáru či dokonce výbuchu (lithium iontové). Bohužel, žádná forma uskladnění energie není bez jistého rizika.

+4/0
19.2.2013 11:08

J79a53r10o43s50l57a43v 52V14y23c91h29o67d77i60l 8674815925

To bych netvrdil. Například "hmota" je naprosto bezpečné uskladnění neskutečného množství energie ;-)

+1/−1
19.2.2013 12:36

P33e44t35r 80M11a86r62š76o27u67n 5405278396526

tak, ja mam uskladnenu energii ve svem OTP (ozdobnem tukovem prstenci) a ten ne a ne vybuchnout ;-D

+1/0
21.2.2013 20:55

J90a57n 11N25o53v84á24k 3615573166489

škoda že se ti Francouzi nešli nejdřív poradit sem na forum.. hned by věděli že to nejde....že to nebude fungovat.. že je to na dvě věci..  tolik peněz mohli ušetřit.. :-)

+11/−1
19.2.2013 9:54







Najdete na iDNES.cz