Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peugeoty a citroëny budou jezdit na vzduch. Vyvíjeli je v utajení

Francouzský koncern PSA je ve velkých potížích. Za loňský rok vykázal ztrátu pět miliard eur. Padající prodeje má zachránit nová moderní technika. PSA se nově pochlubilo modulární platformou, která zlevní a zefektivní výrobu. Trhákem mají být auta, která jezdí na vzduch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T25o84m75á47š 72M61a15r84n16ý 4590542192796

Budeme počítat:

pokud budu vezmu litrový motor, tak za jeden cyklus(2 otáčky) projde motorem litr vzduchu.

Při 3000/min tedy projde motorem 1500 litrů vzduchu za minutu. To by mělo při rychlost 90kmh stačit na 1,5km. Při tlaku v nádrži 200bar by měl takový vzduch objem 7,5l.

Spotřeba stlačeného vzduchu tedy bude 5 litrů na kilometr. Se 100l nádrží by tedy vzduch stačil na 20km.

A to nepočítám s tím, že pracovní tlak výstupního musí být vyšší než atmosférický, takže reálný dojezd je tak 10km maximálně.

0/0
21.2.2013 18:39

P85e72t26r 54M30a44r57š33o28u67n 5265248876456

a pocitate ve svych vypoctech i s tim, ze behem te doby budete nekolikrat pribrzdovat, brzdit, pojedete z kopce, takze budete zpet dotlakovat, tedy "doplnovat" onu zasobu stlaceneho vzduchu? Jak lze poznat jiz z clanku, tak na jizdu po dalnici to opravdu nebude (tam by to opravdu jen na vzduch daleko nedojelo pri stale rychlosti), ve meste se prave predpoklada ze s erozjedu pak brzdim, rozjedu brzdim...

+1/0
21.2.2013 20:51

T16o97m49á59š 53M46a50r71n83ý 4970532462366

To bude zcela neúčinné. Ochlazením stlačeného vzduchu přijdete o většinu uložené energie, při expanzi se pak dostáváte hluboko pod bod mrazu a budete si dost drsně ochlazovat motor.

Konec konců stlačení-ochlazení-expanze je princip ledniček, klimatizací, atd a celkovou účinnost takového pohonu si můžete klidně dopočítat.

0/0
21.2.2013 21:32

B34o65h31u93m80i29l 89M88i63c25h15a47l 3935404115951

Z článku to vypadá, že stlačený vzduch bude pohánět vůz přes ten kompresor, ne přes motor, takže motor se ochlazovat nebude. I tak bych ale všechny úspory vydělil asi tak 2 a bude to odpovídat realitě provozu.

0/0
25.2.2013 7:09

P26e59t33r 83M26a97r85e66č98e11k 1723391239888

5 mld. to je ranec :-/ .. ale to se dalo čekat .. sází to jeden model za druhým .. jeden horší než druhý a odbyt mizerný ..

0/−1
19.2.2013 22:47

J28o11s82e17f 32L66e96b73d44u93š97k55a 4522823433225

Je to moc složité. Postačil by klíček a hodinářské pero. Natáhnout a vyjet. A když dojde, tak znovu natáhnout. ;-D

+2/0
19.2.2013 17:38

M58a16r48c74e66l 47P30a61v20l36í79k 7641934798569

spomínate si?

http://www.autorevue.cz/tata-vyviji-auto-s-motorem-na-stlaceny-vzduch 

a okolo 1965 v baťovanoch vo fabrike jazdila posunovacia "lokomotíva", cez noc ju "nabíjali" parou (tá bola nielen technologická) a vez deň posunovali. a nebolo to málo vagónov čo zoraďovala - suroviny, výrobky, ...

+1/0
19.2.2013 14:23

P60a74v73e96l 14S63t85a17v44j98a51n24í38k 1850696540131

Papiňák ještě donedávna posunoval v Setuze. Byla to jediná naprosto nenáročná lokomotiva pro posun ve výbušném prostředí. Mám pocit, že někde je ještě v provozu.

http://spz.logout.cz/album/cz/cz_stz9982.html

+1/0
19.2.2013 15:09

P32a85v51e66l 89K48r31e79j79č31í96ř 2952861413796

Já jsem před časem četl o důlní lokomotivě na stlačený vzduch, která bez větších oprav vydržela v plném provozu asi 95 let :-)

0/0
19.2.2013 15:54

M64i47l46a80n 78K84r38á58t71k97ý 4146750245326

Bude tam hydromotor a hydrogenerátor. Přečerpávaná kapalina bude stlačovat plyn v nádržích.

0/0
19.2.2013 14:19

R90a75d50e80k 76J41a17n37č89a69ř36í51k 7261344428

Ještě by ty eko-auta mohly jezdit na splodiny z jiných aut ...

+1/−1
19.2.2013 13:48

K88r21y56š66t71o58f 90L48a87n75í27k 1939370795675

zajimalo by mne, zda po rozsireni vsech tech spotrebu snizujicich technologii bude ministr financi resit vypadek spotrebni dane jejim zvysenim ci se to bude kompenzovat jinde.

+3/0
19.2.2013 13:00

J85a71r16o56s88l54a56v 24B20r10ü71m37m56e75r 7544363686

Reálně se ušetří pár %.

0/0
19.2.2013 13:37

Z14d26e82n85e56k 19V52r73b98a 8369615143597

Jednoduše. Napřed se to bude ignorovat, až "ztráty" dosáhnou nějaké míry zavede se třeba mýto na všech silnicích, nebo daň z auta. Nejspíše ale obojí, nejlepší je totiž platit i nějaký ten "paušál". Tohle stát uměl vždy moc hezky a rozvoj technologií to umožňuje "dokonale" zmáknout. Za pár let budeme mít každý v autě krabičku, která nám nejenom vyměří daň za každý ujetý km, ale i rovnou sčítne všechny přestupky. A v rámci potírání dětské pornografie a terorizmu nás bude velký bratr sledovat na každém kroku. Ještě budeme při slintání do bryndáčku vzpomínat na staré dobré časy...

0/−1
20.2.2013 21:36

P46e79t57r 31M83a63r44š68o44u86n 5415958466656

zavede se dan na vzduch a je to ;-)

0/0
21.2.2013 20:53

P10a31v43e71l 43K48r58e89j21č95í80ř 2392611633826

Super, já bych přidal ještě pérko a klíček.:-)

+9/0
19.2.2013 12:24

P88a27v94e20l 59F62a91r79a 9354915898918

Krteček tak jezdil už před 40 lety!  ;-)

+2/0
19.2.2013 13:51

P98a68v38e50l 89K19r52e51j52č65í63ř 2272641113556

No přesně :-)

0/0
19.2.2013 15:52

D68a60n49i54e12l 79T85s55c68h46e85r85n12a18y 2505182799532

http://autonavzduch.cz tady je o tom asi nejvic

0/0
19.2.2013 11:29

D56a58n31i81e54l 90T29s19c22h40e33r62n76a54y 2585162339282

Pred 20ti lety niukdo nemel zajem o licenci za 12mega. Najednou to vyrabi tolik firem ? Ackoli tenkrat tvrdili, ze je to nesmysl. A ta vyroba v utajeni? Asi se cekalo az propadne puvodni patent?

+2/0
19.2.2013 10:51

J84a47r87o21s23l23a68v 14B13r32ü49m43m11e56r 7834733176

Přestává to být nesmysl, jen kvůli tomu, aby splnili papírové šílené požadavky EU,. V reálu to nic moc nepřinese.

0/0
19.2.2013 13:38
Foto

V51l34a85d15a 58V34a91n67e54k 9313166694408

Zoufalá snaha francouzských automobilek ! Jejich auto už nikdy ! Je li potřeba při výměně žárovky nutná demontáž nárazníku, při výměně akumulátoru demontovat topení,naftové motory u kterých praskají hlavy,ztrácí se kapalina atd.....:-P

+7/−7
19.2.2013 10:45

P37e94t84r 32V33á41c65l45a45v17e22k 6505878969687

nevím o jakém autě mluvíš, nejspíš si žádné jejich auto neměl. Měl jsem 2x  renault a 1x Peugeot jako služební auto a nemohl si je vynachválit, hlavně to pohodlí. Žárovku jsem měnil a na benzince bez problému, pouze u Renaultu na levé straně je mín místa kvůli baterce ale pokud nemá někdo gramlavé ruce tak za 5 minut je se vším hotov.

+5/−2
19.2.2013 11:07

M77i39c76h78a12l 46S17l81u46c22k36y22j 8944532676900

Nevím, o jakém autě mluvíš, já měl Citroeny 3 a nejvíc se kazila C5, prasklé palivové potrubí v motorové části, el. stahování oken 2*, problémy s vyměnou žárovek atd....Nehorázná Grcna!!Rv

+1/−3
19.2.2013 12:39

V62i44k71y94r 53B58o78h33u51m18i71l 15S26t73r64a69n37s33k89y 9257548366669

Škoda Octavia I/74KW GLS. 3x oprava el. stahování oken, 1x prasklé p. sklo /pnutí karoserie/, 1x výměna mechanismu stěrčů /zadřený/, neustálé problémy s osvětlením SPZ, 3x gumy př. stabilizátoru...mám pokračovat?

P 406 GLD Combi, 1x g.o. vstřikovacího čerpadla poté, co 2. řidič ujel na směsku nafta/benzín/natankoval super.../ 17 km! Jinak žádný problém. R Safarne 2,0-problém s el. zamykáním dveří, jinak bez problému. P 405 GLD, bez problému. Prostě čím "modernejší" a "úspornější" a nařezanější elektrikou, tím větší /obecně/ aušus!

+7/−1
19.2.2013 12:51

K93r29y23š47t19o95f 28L70a91n77í26k 1589160255115

proc si nekoupite normalni auto? na corolle jsem za 15 let krome bezne udrzby menil jen vyfuk.

+1/0
19.2.2013 12:58

J24a29k59u52b 36H93á73j11e64k 3710572650844

jo jo, Toyota super. V Na Carině (dnes jim říkají Avensis) kroutím 15. rok. Za tu dobu jednou zpuchřelo nějaké gumové těsnění u chladiče, výměna asi za 200 Kč, a  cca po 14-ti letech problém u spojky způsobený prostě užíváním a opotřebením. Tam sice stála oprava asi 4000,- ale od té doby přede jak za mlada. Za 16 let v provozu myslím slušné :-)

0/0
19.2.2013 18:06

A70n62t51o46n36i76n 77K74a40d20l68c36e33k 9462799371106

Sam premyslim o presedlani od amerik na japonce.  A to jsem se roky zarikaval...  Ty opravy jsou nekdy nesnesitelne!

0/0
19.2.2013 18:54

J25a57k54u35b 19H70á64j11e10k 3710292270584

Ono se traduje, že Japonci mají drahé náhradní díly, což je sice do jisté míry pravda, ale dokud nebouráte, tak ty náhradní díly u Japonce většinou nepotřebujete. Mě se moc líbí nová Mazda 6. Především to, že jde na úsporu jinou cestou, než přetechnizovaným (poruchovým) downsizingem motoru. A ještě krásně vypadá.

0/−1
19.2.2013 20:10

A75n61t40o43n98i38n 35K79a32d38l47c35e83k 9182909261136

Mazda ma zajimave modely, ale zatim ne dost velky minivan.  Ja asi budu muset skocit na Honda Odyssey o ktere jsem slysel jenom chvalu.  Muj Olds Silhouette neni az tak spatny, ale podobne problemy, ktere casto mivam by se pry u Japonce tak casto neobjevily.  Take hodne znamych v posledni dobe koupili tyto Odyssey a zatim spokojenost.

0/0
19.2.2013 20:26

K57r93y73š63t56o98f 21L58a60n91í85k 1449350155585

me ten vyfuk nestal ani 3000. jasne ze to neni znackovy dil, pry ale aspon 5 let vydrzi a to uz budu mit davno auris touring sports ;-)

btw. nekdy by si clovek i priplatil, ale kdyz mi po 11-ti letech odesla originalni baterie a chtel jsem koupit stejnou, Panasonic jsem proste nikde nenasel.

0/0
20.2.2013 15:32

J57o80s43e17f 95B88r46o51ž11k30a 6924292168987

Nová Octavia II po fejsu, 1,6 TDI po ca 5t. km prasklé potrubí od čerpadla. Za 3 km jízdy k servisu 1/4 nádrže pryč. Opravili to do druhého dne. Prý vzácná závada.

0/0
20.2.2013 7:32

J35a61n 73F84r96o24l35í52k 6936290615284

Na svém Citronku nemám problém s přístupem k osvětlení. M.j. první žárovku jsem měnil po 12 letech. Za to syn s Fordem musel do servisu. Jednak je přední reflektor nepřístupný a také tam jsou nějaké speciální hlavy šroubů a běžný křižák to nepovolí.

+2/0
19.2.2013 13:44

J83a48n 45F49i44k95a32r 9887777125734

Demontovat topení při výměně baterie .. .blbe kecáš nebo sem hoď typ auta.

0/0
19.2.2013 15:42

M82a29r23e20k 51H72r43u62b79y 6147592351408

Hmm, a ropni magnati nebudou mit co zrat ;-)

+5/−1
19.2.2013 10:33

M22i58l37o90š 33S14e86t24í54k 3769159974160

Však dobře jim tak, ne?

+5/0
19.2.2013 10:48
Foto

V61l84a95d95a 27V31a32n86e90k 9643836134828

Z čeho budou financovat  teroristy 8-o

+2/−2
19.2.2013 10:55

K79a59r65e81l 24V34a22c14h36u85t 9683412649723

Už bylo načase! ;-) ... Při neustále se zvedajících cenách benzínu by se BRZO automobilový průmysl ZADRHNUL ... ;-D

0/0
19.2.2013 10:30

M25i59l37o51š 17S21e45t20í58k 3669829854370

Však dobře jim tak ;-)

0/−1
19.2.2013 10:47

M13i52l31o92š 53S87e49t33í36k 3579729624800

Sorry, to mělo být o příspěvek výše

0/0
19.2.2013 10:47

P85a11v34e98l 37O63d62r57a17z37i62l 6234759907460

Výhody jsou zřejmé, běžné materiály, běžná zařízení na stlačený vzduch, oproti akumulátorům také nižší opotřebení. Nevýhoda je zřejmá taky, při stláčení se plyn zahřívá, při expanzi ochlazuje. Záleží na provozu a vyladění, které faktory převáží.

+5/0
19.2.2013 10:12

M68i11c98h98a37l 95N18a61c15h91t24m53a25n48n 8877112647880

Teda pokud ten vzduch bude opravdu hodně stlačený, téměř na kapalinu, pak při poškození té bomby, například při autonehodě, to asi nebude zrovna eňo ňůňo, co?

+2/0
19.2.2013 9:55

J36a35r43o85s59l39a28v 33T78a95c24h67o79v76s95k12y 2642350584730

Nahodou to bude super vychytavka. Pri adiabatickem rozepnuti brutalne poklesne teplota cimz dojde k hibernaci osadky do doby nez prijede ambulance.

+11/0
19.2.2013 9:57

O34l83d76ř49i28c16h 22O20l46e18š 3284361973331

;-DR^

0/0
19.2.2013 12:39

V65i13k82y50r 69B79o14h27u22m46i46l 22S46t56r22a83n62s51k90y 9637528586939

Správně, zmrzne-li poádka, nemůže téct krev! Nebude třeba tedy vozit autolékárničky a letáčky k nim, jak zavázat správně palec u nohy:-P. Záchranky a hasičí ale budou muset fasovat propanové hořáky.

+3/0
19.2.2013 12:54

J66i52ř26í 18S85c69h76w87a69c55h 5386409987814

pane bože, .....plyn stlačený "téměř na kapalinu"..... 8-o8-o8-o

+5/−1
19.2.2013 10:05

A83l88e92x30a66n63d13r 80K93o74s62t34k33a 5659836169696

Klid pane kolego. Řekl to blbě, ale oba snad chápeme, jak to myslel. A pro pana N! Klid, tlaku tisíců atmosér se určitě dosahovat nebude. Spíš tak pár desítek. A co se stane při nechodě? Patrně pššššššouk a bude po tlaku. Kdežto z akumulátorů elektromobilu buď utíká kyselina (u olověných aku) nebo se zahřívají až k požáru či dokonce výbuchu (lithium iontové). Bohužel, žádná forma uskladnění energie není bez jistého rizika.

+4/0
19.2.2013 11:08

J95a17r19o25s97l52a71v 27V56y45c57h76o65d18i26l 8224125775

To bych netvrdil. Například "hmota" je naprosto bezpečné uskladnění neskutečného množství energie ;-)

+1/−1
19.2.2013 12:36

P62e96t42r 85M93a89r85š58o50u54n 5605458206146

tak, ja mam uskladnenu energii ve svem OTP (ozdobnem tukovem prstenci) a ten ne a ne vybuchnout ;-D

+1/0
21.2.2013 20:55

J62a85n 41N33o89v65á85k 3455313136209

škoda že se ti Francouzi nešli nejdřív poradit sem na forum.. hned by věděli že to nejde....že to nebude fungovat.. že je to na dvě věci..  tolik peněz mohli ušetřit.. :-)

+11/−1
19.2.2013 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.