Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brusel: Automobilky hledají fígly, aby auta vypadala úspornější

Automobilky využívají nedokonalostí v definovaných podmínkách testů spotřeby a emisí, aby jejich auta vypadala úspornější a ekologičtější. Zjistila to nejnovější studie Evropské komise s tím, že až třetina z udávaného poklesu spotřeby jde na vrub vychytralým postupům při testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37g16r93. 53J39a44n 88F98i14a21l43a 9342407741146

Nejlepší by bylo testovat ve zcela reálném prostředí třeba desítky aut a pak udělat průměr spotřeby...

0/0
17.2.2013 12:04

J16a60r45o94m30í22r 40K56r87á98l 4520279524779

Vážení úředníci, ať vydáte stovky vyhlášek a nařízení, fyzikální zákony budou stále platit ! ;-D

0/0
14.2.2013 7:30

J21i30n55d28ř48i42c43h 10Š71k73o50p48e82k 4485511770575

Alibismus nejhnusnějšího zrna.

Udělat povinnost měřit spotřebu aut směrnicí, která nemá absolutně s realitou nic společného a pak se divit, že z toho lezou čísla naprosto odtržená od běžného života/provozu? A představte si, že si to dovolují automobilky plnit !

Příklad práce a užitečnosti EU aparátu.

+1/0
14.2.2013 7:26

P71e28t39r 21P43o46s96p12í82š96i59l 4168534866276

Tady, ale přece nejde vůbec o zákazníky. Tady jde o to, že se papírově vykazuje snižování emisí CO2, ale ve skutečnosti je stále stejné ne-li vyšší. To klamání zákazníků je až vedlejší produkt.

0/0
14.2.2013 6:24

J45a30n 92M90o87h16y91l42a 3698158886708

Zákazníci jsou ale klamáni díky špatně nastavené normě.

0/0
14.2.2013 7:56

A53l80e38x91a14n19d50r 79K97o23s65t76k82a 5579256659446

A co takhle prostě všechny vozy prohnat po stejné trati? V Evropě třeba slavnou Nordschleife na Nurnburgringu. Mají to tam víceméně všichni kousek, ať to tam objedou průměrem 60, 70 a 80 km/h a uvedou hodnoty spotřeby. Jak prosté milý Wattsone.

+2/0
13.2.2013 17:26
Foto

J83a93n 27M85r33á13z 5610556599891

jestli ta eko-teroristická honba za emisemi takhle půjde dál, budeme po roce auta jen tlačit...

+3/−1
13.2.2013 17:07

L51u79b85o68š 15K54ř74i52v31á53n14e54k 8953127179296

Dobrý den, když tak čtu vaše příspěvky napadá mě, že by bylo dobré, abyste si o této problematice zjistili více informací, aby pak nedocházelo k tolika mylným informacím. L.

0/−6
13.2.2013 15:57

J32i64r26i 18S40i90m36a96k 9858218708843

Vite, ono to je vsecko relativni. Ja mam dve auta a u obou je spotreba cajk, jedno jezdi za osm nafty a je to vyssi stredni, druhe za ctrnact benzinu a je to roadster.

Jelikoz s roadsterem ujedu rocne 5tkm kdyz je teplo, slunecno, sucho a vikend, tak by mi vubec nevadilo, kdyby zral dvacet, stejne zaplatim na udrzbe vic jak na spotrebe, treba jenom pneu vyjde na 20tisic co dva roky, celkova udrzba tak na 40tisic rocne spoctete si to na kilometry a jste na 8Kc za kilometr a to nepocitam amortizaci.

Co nam EU tluce do hlavy je, ze roadster ma zrat jako smart a tak to opravdu nefunguje. Me zajima, aby ta auta byla spolehliva, pekna, dobre jezdila, byla bezpecna a pokud budou podle EU pratelska ke kytickam a brouckum, tak to beru jako male bezvyznamne plus v konecnem rozhodovani, protoze jak znamo, nizkoemisni zony vubec zadne relane zlepseni ovzdusi neprinaseji.

A kazde auto ktere ma elektronicky rizene vstrikovani je de facto ekologicke, coz bylo vyreseno nekdy v 80 letech minuleho stoleti...

+7/0
13.2.2013 15:56

A30l77o76i46s 54S29t98a98r21ý 3539599317172

Tak ono je vůbec s podivem, že neexistuje nějaká nezávislá zkušebna, která by to testovala. Něco jako NCAP v bezpečnosti.

+2/0
13.2.2013 14:42

M14a92r21t40i38n 96N25o78v14o79t96n38ý 8519584597534

A on údajům výrobců o spotřebě ještě někdo věří?

+7/0
13.2.2013 14:06

T88o82m93á82š 89J32u52r76e67č10k75a 3123182179773

Asi jim to žere jen evropská komise složená z odborníků na slovo vzatých.

+1/0
13.2.2013 14:14

J14a93n 11L35i96b24i66c56h 9242558165263

Poslední slušná auta se dělala v 90. letech a to ještě jen částečně, od roku 2000 díky ekoterorismu se z aut staly naprosto udušené motory se zfalšovanými údaji o spotřebě atd.

+7/0
13.2.2013 13:55

J96a78n 17M12o69h48y54l32a 3708658486268

Fakt, že většinou neodpovídají realitě ještě neznamená, že jsou zfalšovány.

+1/−3
13.2.2013 20:06

J81a50n 44L71i38b31i22c69h 9952118915443

Současná "ekologická" vozidla s nízkou spotřebou jsou jen bruselskými papíry nadnesené lži, neb o skutečné spotřebě a ekologičnosti dnešních aut neříkají téměř zhola nic.

+3/0
13.2.2013 13:53

M49a33r62t39i32n 35K78a36r83á16s54e96k 1608964159634

Bruselská a jinak propagovaná honba za úsporností má krom klamání spotřebitelů podvrženými testy na svědomní i spoustu dalších nevýhod, z nichž některé jsou vyloženě nebezpečné. Vstřikování paliva vám totiž řídící jednotka neřídí jen podle potřeby řidiče, ale i podle ideálního spalování. Takže když potřebujete aby motor pořádně zabral, nikdy z něj nedostanete maximální výkon, protože by neměl ideální spalování. Výsledkem jsou rozjezdy na zbytečně vysoké otáčky aby to vůbec jelo a nebo přečipovávaná auta aby to jelo slušně. Takže automobilka vám zmrší palivové mapy kvůli bruselu a vy si připlatíte cca 20 - 50 kkč aby vám je nějaký servis dal zase do použitelného stavu. Jo dá se to často udělat i externím chipem cca do 5 kkč ale furt je to zbytečnost kvůli honbě za laboratorními hodnotami. Opel astra se kterým v práci jezdím se občas rozhodně že mi výkon nedá a pak to vypadá jak kdybyste se omylem rozjížděli na dvojku. Po pár vteřinách si to rozmyslí a vyrazí. Do křižovatky ale musíte dávat přednost s podstatně větší rezervou.

+1/−2
13.2.2013 13:07

J62a84n 17G47a55l83t 9531562783938

Nehledě na to že se spotřeba snižuje velmi často snižováním váhy vozy - což může být velmi nebezpečné při srážce

0/0
17.2.2013 12:42

M28a92r43t45i29n 95K85a72r62á46s85e25k 1108444859214

Řešit bezpečnost hmotností, je velmi nebezpečné zase pro případné ostatní účastníky srážky. Nemám rád auta bezpečná "protože offroad (tank)" vzhledem k tomu že crash testy obvykle projdou a jsou přísnější než "za starých dobrých časů" nebál bych se o sebe víc než dřív pokud nejezdím hůř než dřív. Spíš se bojím že tam kde jsem si dřív koupil auto, si teď koupím šmejd co nejede, nic nevydrží, oprava čehokoli se provádí výměnou kusu auta, ale hlavně že je to ekologické, vyrábí se toho tisíce aby se líp bojovalo s ojetinama (co ještě za něco stály), a může to cenově konkurovat ještě většímu krámu z Číny.

0/0
17.2.2013 20:25

V41á75c94l46a21v 40J25a58n17o21c93h 1546875641797

Zpráva dne: Brusel hledá další fígle, aby ještě více domrvil automobilový průmysl.

+3/0
13.2.2013 13:01

D15a59v37i16d 85R92y48c85h58e20t86s44k68ý 9776461830710

No jasně, je to vina automobilek, že se Bruselský ekofašouni zbláznili a rozhodli ze zničit autoprůmysl. V Evropském Svazu se nikdo svobodně dopravovat nebude, to by tak hrálo. Diktatura musí být, i kdyby to mělo zachránit je jeden lidský život nebo kytičku.

+3/−1
13.2.2013 12:48

J60i44r52i 77S61i41m82a87k 9768848378173

budes se mozna divit, ale treba takove BMW ma silnou lobby, aby byly ekoblaznive limity co nejprisnejsi.

A proc ?

Aby vysachovali cinany, korejce, francouze, italy, kteri nemaji zatim takovy technologicky naskok.

O ekologii tu vubec nejde, o usporu provoznich nakladu uz vubec ne.

Je to tvrdy byznys a kazdy zpusob jak zranit konkurenci se pocita ;-)

+2/0
13.2.2013 15:47

T11o41m83á96š 66V79a65l71d37e10r 7273920889

Tvrdit, že italové nemají technologický náskok v motorech je dost odvážné. Zvláště, když common rail vymysleli technici koncernu Fiat. Pokud se podíváte na další technické inovace, zjistíte pravý opak. Udávají tomuto odvětví krok a ostatní si od nich kupují licence. Proč si myslíte, že Fiat byl před bankrotem a před nedávnem si koupil chrysler, který mu nyní pomáhá? Autama to nebylo dosaženo. Stačí se podívat jaké portfolio má Magnetti Marelli, které také patří Fiatu. A číňani technologie okopírují  a pak všechny kopnou do zadku. Oni blbce ze sebe pouze dělají.

0/0
16.2.2013 6:21

V45í36ť33a 94K56r80u69t36i32š 9927524223118

Tak ono jde především o to, že už základní předepsaná metodika testování nemá s realitou nic společného. Namátkou - vypnutá všechna světla, klima, el. spotřebiče. Testuje se už mírně zahřátý motor. K tomu např. plynulé zrychlování z 0 na 50 km/h trvající 26 (!!!!) sekund. Když se k tomu přidá úsporná pneu, velmi kvalitní povrch apod., .pak je jasné, že výsledné číslo je dnes jen statistiké hausnumero.

Pěkně je to popsáno zde:

http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-vam-spotreba-vaseho-auta/

+10/0
13.2.2013 12:15

L53u27d53ě28k 19N18o20v78ý 2571789123461

Nevím na co si Brusel stěžuje, když to způsobil svými předpisy sám.

+14/0
13.2.2013 11:58

M11a96r79t21i43n 60J27i58r88o26u15s58e91k 7306145665798

Aby mohli snižovat výrazně emisi, museli by u motoru výrazně zvyšovat tepelnou účinnost, popřípadě výrazně snížit hmotnost vozu a jeho aerodynamický odpor.

+1/−1
13.2.2013 11:50

P78a48v41e83l 64K35u48r27a19l 5891194810190

Vzhledem k tomu že to je (nepočítáme li že je venku bude -20... kdy stejně musíme obětovat mraky energie na topení) už dávno na termodynamickém limitu používaných cyklů prakticky nemůžné.

Účinnost lze prakticky zvětšit pouze a jenom tím že použijeme chladnější chladivo...

+1/0
13.2.2013 12:13

L86u56k30á57š 54V82a89ň25u87r41a 1355624223373

Kvůli té nesmyslné normě se začnou vyrábět jen 3 válce přeplňované turbem. V laboratoři vyjde spotřeba úžasná, reálná je ale úplně jinde a to nemluvím o provozních nákladech a poruchovosti.

+8/0
13.2.2013 11:40

L21u94k36á88š 14V53a98ň77u39r70a 1625454703413

Doporučuji používat www.spritmonitor.de/en/

Mám zkušenosti z vývoje aut a měření spotřeby laboratorním způsobem na brzdě, kdy je motor vyndaný z auta. Takové údaje absolutně neodpovídají skutečnosti a reálná spotřeba je tak o 1 litr vyšší.

+1/0
13.2.2013 11:38

M92a34r70e17k 76F78l38e58k38a43č 2740304762643

Na pumpe zaflekuje Hummer H2, vystupí frajer v čiernych okuliaroch a začne tankovať. Tankuje 5 minút, 10 minút, hodinu, 2 hodiny, keď to už začne byť pumpárovi blbé, tak vyjde von a zakričí:

- Hej, šéfe a čo tak vypnúť motor?

+14/0
13.2.2013 11:25

Z89d17e15n31ě52k 97F36l32i81n11t15a 9382203191274

je fakt, že vždycky kvetu, když koukám na jakýkoliv test auta a tam se ten redaktor snaží, co to jde, a dostane spotřebu nejlépe tak 1,5 litru nad spotřebu udávanou výrobcem. Je to klamání spotřebitele a fascinuje mě, že z toho jsou až teď soudruzi v Bruselu tak překvapení.

+5/−1
13.2.2013 10:53

R58i94c18h21a57r31d 63K69á27b85a 8439988620650

Ono by úplně nejvíc pomohlo, kdyby si (nejen) uhnije našla jiného ideového nepřítele, než CO2 ...

+24/−1
13.2.2013 10:31

J92a23n 82M75o43h86y32l65a 3418928726148

Rád bych vzkázal Bruselským "rozladěným" úředníkům, že automobilky chápu a podporuji - je přece fér využívat všech pravidel tak, jak jsou nastavena. Ve sportu se to děje běžně a nevidím důvod, proč v průmyslu či kdekoli jinde to mělo být jinak. Byli to právě oni úředníci, kteří pravidla nastavili hloupě. Stejně tak to byli úředníci, kteří tlačili na automobilky, aby povinně zveřejňovali spotřeby a emise všech motorizací v každé reklamně. Tak ať si teď úředníci sypají popel na hlavu jen a pouze sobě. Co si zaseli, to sklidili. Ale ne, to by nebyli oni. Je přece běžné, že například teď v NMNM si všichni "féroví" biatlonisté vezmou horší zbraně a použijí horší vosky - pravidla sice dovolují lepší, ale proč by to dělali, mohli by přece být rychlejší, tak proč automobilky "zle a krutě podvádějí" zákazníky tím, že využívají hloupě nastavené normované procesy měření spotřeby.

+10/0
13.2.2013 10:26

P70e51t68r 12D47v68o29ř40á78k 9472657191298

Jakákoliv pravidla jdou obejít, milá EK.

+5/0
13.2.2013 10:22

J43a36n 46M86o44h19y98l73a 3668888866318

Problém je v tom, že automobilky je neobcházejí. Samotné fáze měřícího cyklu neodpovídají dnešnímu způsobu užívání, není brán v úvahu odpor vzduchu, nejsou nastavena doplňující pravidla - např. je běžné, že automobilky použijí jiná pneu při měření (s nižším valivým odporem pochopitelně) než která montují na vozidla dodávaná zákazníkům. Jenže když EU tlačí na to, aby spotřeby a emise byly neustále někde zákazníkům cpány na oči, tak se nemůže divit, že automobilky využívají všech pravidel ad absurdum, to by byli manažeři automobilek hloupí.

+4/0
13.2.2013 10:31

M62a75r31e93k 92F63l25e48k52a59č 2210114252473

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP dle techničáku a podle spotřeby počítané ručně to odpovídá taky...jsem za to rád:)

0/0
13.2.2013 10:06

B74a79r31b86o54r57a 72V56o10j60t84o78v95á 9837726407147

A moje autíčko rumunské výroby má ve skutečnosti ještě o litr nižší spotřebu, než udává výrobce.Rok výroby 2006:-)

+1/0
13.2.2013 10:48

T62o81m79á84š 91V96e45s84e82l50ý 5695758820259

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP cca o litr a půl vyšší než v TP a ve skutečnosti to je ještě o půl litru víc...

+1/0
13.2.2013 11:01

T45o71m95á43š 29V51e78s43e39l58ý 5165758700199

nemluvě o mém předchozím vozidle německé provenience vyrobeném v roce 1997, které si vzalo cca o 5 l víc než bylo v TP (a známým stejná auta brala v průměru o 10 l víc než bylo v TP), ale to holt byl turbobenzín ;-D

0/0
13.2.2013 11:14

L24u67d40ě74k 21N55o58v28ý 2441629813811

To je i o řidiči.

+1/0
13.2.2013 11:59

T84o11m71á17š 12V79e27s45e49l16ý 5985498530889

jasně, říkám že jen v mém okolí byl u stejného motoru rozptyl 5 l :-)

0/0
17.2.2013 17:25

T34o28m52á31š 78V26a36l36d70e25r 7193940649

1,8T ?

0/0
16.2.2013 6:57

T36o65m26á37š 43V61e46s65e76l71ý 5315558350579

přesně

0/0
17.2.2013 17:26

R35o68b17e67r89t 30K32u31r39f75ü22r82s65t 3548574401558

Proste nekupovat dvouvalce s turbem a podobny zhovadilosti. On uz si to trh vyresi sam.

+3/0
13.2.2013 10:01

J96a17n 24F89r78o32l78í65k 6876160325564

Jenže za chvíli se tady kromě dvou a tříhrnků s turbem nebude nic nabízet. K tomu automobilky vede právě direktivní nařizování EÚ. Jak zoufalá auta to jsou dokazuje m.j. test Renaul Clio se svým turbotříhrnkem.

+3/−1
13.2.2013 10:34

M56i30r75a 52J67a11n66č62a 7574297732411

Řešení je jednoduché. Přestat regulovat. Když někdo kupuje auto, tak se snad neřídí tím, kolik gramů CO2 na 100 km je psaných někde na papíře, většina lidí dokonce nevěří ani údajům o spotřebě od výrobce. Každý aspoň trochu slušný motoristický magazín tyto údaje testuje v reálném provozu a proto mají mnohem větší vypovídací hodnotu.

Jenom se bojím, abychom honbou za EKO, neobětovali po cestě bezpečnost. Ono auto, které má vyšší výkon je bezpečnější.

+10/−1
13.2.2013 9:30

T14o36m49á24š 59L95e91k18n46e25r 2345474211

No ono hlavně při honbě za EKO obětujeme prosperitu celé EU ve všech odvětvích. Copak jsme tu dobu již nezažili? Samé regulace, dotace a plánování...

+6/0
13.2.2013 10:24

J66a55n 45Š38l11é12g24l 8102730828553

Jak vyšší výkon ovlivňuje bezpečnost? 8-o

+1/−3
13.2.2013 11:57

T45o40m96á53š 89L76e97k76n42e82r 2855514821

Asi to bylo myšleno tak, že např. při předjíždění nemáš smrt v očích a se silnějším motorem předjedeš v pohodě, aniž by jsi se dostal do krizové situace...

+2/0
13.2.2013 12:36

Ř63e15h91o24ř 23V19l40a94s37á41k 2104544301346

Na nedostání do krizové situace stačí předjíždět adekvátně tomu, v jakém jedu automobilu. Tedy jedu-li v slabém autě, tak prostě musím s předjížděním počkat na obzvláště dlouhý přehledný úsek (a nebo až ten pomalejší někam odbočí, což bude často dřív). Nic víc v tom není.

0/0
14.2.2013 1:44

M55i27r59e41k 39T53u93r78e29č97e48k 4273692270562

Pri jakemkoliv predjizdeni je rychlost akcelerace s jakou to mohu  uskutecnit NEJDULEZITEJSI BEZPECNOSTNI parametr.

+1/0
13.2.2013 13:40







Najdete na iDNES.cz