Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brusel: Automobilky hledají fígly, aby auta vypadala úspornější

Automobilky využívají nedokonalostí v definovaných podmínkách testů spotřeby a emisí, aby jejich auta vypadala úspornější a ekologičtější. Zjistila to nejnovější studie Evropské komise s tím, že až třetina z udávaného poklesu spotřeby jde na vrub vychytralým postupům při testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91g33r82. 45J22a42n 39F25i74a77l75a 9252947971686

Nejlepší by bylo testovat ve zcela reálném prostředí třeba desítky aut a pak udělat průměr spotřeby...

0/0
17.2.2013 12:04

J93a48r72o69m25í85r 70K62r79á95l 4980599524579

Vážení úředníci, ať vydáte stovky vyhlášek a nařízení, fyzikální zákony budou stále platit ! ;-D

0/0
14.2.2013 7:30

J57i45n10d98ř98i70c11h 69Š18k14o41p40e51k 4565881790455

Alibismus nejhnusnějšího zrna.

Udělat povinnost měřit spotřebu aut směrnicí, která nemá absolutně s realitou nic společného a pak se divit, že z toho lezou čísla naprosto odtržená od běžného života/provozu? A představte si, že si to dovolují automobilky plnit !

Příklad práce a užitečnosti EU aparátu.

+1/0
14.2.2013 7:26

P45e42t53r 53P49o46s56p40í53š28i62l 4668594516796

Tady, ale přece nejde vůbec o zákazníky. Tady jde o to, že se papírově vykazuje snižování emisí CO2, ale ve skutečnosti je stále stejné ne-li vyšší. To klamání zákazníků je až vedlejší produkt.

0/0
14.2.2013 6:24

J59a28n 75M27o33h66y46l62a 3678938486128

Zákazníci jsou ale klamáni díky špatně nastavené normě.

0/0
14.2.2013 7:56

A67l55e76x66a31n49d53r 51K70o71s21t22k13a 5569556599336

A co takhle prostě všechny vozy prohnat po stejné trati? V Evropě třeba slavnou Nordschleife na Nurnburgringu. Mají to tam víceméně všichni kousek, ať to tam objedou průměrem 60, 70 a 80 km/h a uvedou hodnoty spotřeby. Jak prosté milý Wattsone.

+2/0
13.2.2013 17:26
Foto

J54a38n 64M84r77á72z 5910156199301

jestli ta eko-teroristická honba za emisemi takhle půjde dál, budeme po roce auta jen tlačit...

+3/−1
13.2.2013 17:07

L85u12b83o87š 46K14ř26i94v21á82n84e57k 8193737349566

Dobrý den, když tak čtu vaše příspěvky napadá mě, že by bylo dobré, abyste si o této problematice zjistili více informací, aby pak nedocházelo k tolika mylným informacím. L.

0/−6
13.2.2013 15:57

J54i34r59i 20S48i88m77a23k 9268218808523

Vite, ono to je vsecko relativni. Ja mam dve auta a u obou je spotreba cajk, jedno jezdi za osm nafty a je to vyssi stredni, druhe za ctrnact benzinu a je to roadster.

Jelikoz s roadsterem ujedu rocne 5tkm kdyz je teplo, slunecno, sucho a vikend, tak by mi vubec nevadilo, kdyby zral dvacet, stejne zaplatim na udrzbe vic jak na spotrebe, treba jenom pneu vyjde na 20tisic co dva roky, celkova udrzba tak na 40tisic rocne spoctete si to na kilometry a jste na 8Kc za kilometr a to nepocitam amortizaci.

Co nam EU tluce do hlavy je, ze roadster ma zrat jako smart a tak to opravdu nefunguje. Me zajima, aby ta auta byla spolehliva, pekna, dobre jezdila, byla bezpecna a pokud budou podle EU pratelska ke kytickam a brouckum, tak to beru jako male bezvyznamne plus v konecnem rozhodovani, protoze jak znamo, nizkoemisni zony vubec zadne relane zlepseni ovzdusi neprinaseji.

A kazde auto ktere ma elektronicky rizene vstrikovani je de facto ekologicke, coz bylo vyreseno nekdy v 80 letech minuleho stoleti...

+7/0
13.2.2013 15:56

A75l61o46i61s 50S93t52a87r37ý 3689569487652

Tak ono je vůbec s podivem, že neexistuje nějaká nezávislá zkušebna, která by to testovala. Něco jako NCAP v bezpečnosti.

+2/0
13.2.2013 14:42

M91a59r68t82i61n 18N29o60v20o52t44n67ý 8679414777344

A on údajům výrobců o spotřebě ještě někdo věří?

+7/0
13.2.2013 14:06

T77o97m24á47š 81J93u70r14e15č43k21a 3863942209593

Asi jim to žere jen evropská komise složená z odborníků na slovo vzatých.

+1/0
13.2.2013 14:14

J80a70n 82L78i42b38i56c34h 9612218685243

Poslední slušná auta se dělala v 90. letech a to ještě jen částečně, od roku 2000 díky ekoterorismu se z aut staly naprosto udušené motory se zfalšovanými údaji o spotřebě atd.

+7/0
13.2.2013 13:55

J52a26n 11M40o51h18y29l68a 3378778246878

Fakt, že většinou neodpovídají realitě ještě neznamená, že jsou zfalšovány.

+1/−3
13.2.2013 20:06

J93a44n 30L11i66b47i25c55h 9762418575723

Současná "ekologická" vozidla s nízkou spotřebou jsou jen bruselskými papíry nadnesené lži, neb o skutečné spotřebě a ekologičnosti dnešních aut neříkají téměř zhola nic.

+3/0
13.2.2013 13:53

M57a80r96t62i93n 28K81a19r34á69s19e91k 1458294679704

Bruselská a jinak propagovaná honba za úsporností má krom klamání spotřebitelů podvrženými testy na svědomní i spoustu dalších nevýhod, z nichž některé jsou vyloženě nebezpečné. Vstřikování paliva vám totiž řídící jednotka neřídí jen podle potřeby řidiče, ale i podle ideálního spalování. Takže když potřebujete aby motor pořádně zabral, nikdy z něj nedostanete maximální výkon, protože by neměl ideální spalování. Výsledkem jsou rozjezdy na zbytečně vysoké otáčky aby to vůbec jelo a nebo přečipovávaná auta aby to jelo slušně. Takže automobilka vám zmrší palivové mapy kvůli bruselu a vy si připlatíte cca 20 - 50 kkč aby vám je nějaký servis dal zase do použitelného stavu. Jo dá se to často udělat i externím chipem cca do 5 kkč ale furt je to zbytečnost kvůli honbě za laboratorními hodnotami. Opel astra se kterým v práci jezdím se občas rozhodně že mi výkon nedá a pak to vypadá jak kdybyste se omylem rozjížděli na dvojku. Po pár vteřinách si to rozmyslí a vyrazí. Do křižovatky ale musíte dávat přednost s podstatně větší rezervou.

+1/−2
13.2.2013 13:07

J93a79n 18G72a51l24t 9511632243688

Nehledě na to že se spotřeba snižuje velmi často snižováním váhy vozy - což může být velmi nebezpečné při srážce

0/0
17.2.2013 12:42

M39a26r89t67i56n 15K10a55r62á19s60e56k 1208564809604

Řešit bezpečnost hmotností, je velmi nebezpečné zase pro případné ostatní účastníky srážky. Nemám rád auta bezpečná "protože offroad (tank)" vzhledem k tomu že crash testy obvykle projdou a jsou přísnější než "za starých dobrých časů" nebál bych se o sebe víc než dřív pokud nejezdím hůř než dřív. Spíš se bojím že tam kde jsem si dřív koupil auto, si teď koupím šmejd co nejede, nic nevydrží, oprava čehokoli se provádí výměnou kusu auta, ale hlavně že je to ekologické, vyrábí se toho tisíce aby se líp bojovalo s ojetinama (co ještě za něco stály), a může to cenově konkurovat ještě většímu krámu z Číny.

0/0
17.2.2013 20:25

V92á74c62l21a76v 95J38a33n19o57c72h 1856785771717

Zpráva dne: Brusel hledá další fígle, aby ještě více domrvil automobilový průmysl.

+3/0
13.2.2013 13:01

D33a21v78i76d 27R93y64c39h92e11t77s71k62ý 9696481260970

No jasně, je to vina automobilek, že se Bruselský ekofašouni zbláznili a rozhodli ze zničit autoprůmysl. V Evropském Svazu se nikdo svobodně dopravovat nebude, to by tak hrálo. Diktatura musí být, i kdyby to mělo zachránit je jeden lidský život nebo kytičku.

+3/−1
13.2.2013 12:48

J22i93r13i 94S81i63m74a64k 9628788908603

budes se mozna divit, ale treba takove BMW ma silnou lobby, aby byly ekoblaznive limity co nejprisnejsi.

A proc ?

Aby vysachovali cinany, korejce, francouze, italy, kteri nemaji zatim takovy technologicky naskok.

O ekologii tu vubec nejde, o usporu provoznich nakladu uz vubec ne.

Je to tvrdy byznys a kazdy zpusob jak zranit konkurenci se pocita ;-)

+2/0
13.2.2013 15:47

T75o76m45á15š 46V73a77l42d83e56r 7483240979

Tvrdit, že italové nemají technologický náskok v motorech je dost odvážné. Zvláště, když common rail vymysleli technici koncernu Fiat. Pokud se podíváte na další technické inovace, zjistíte pravý opak. Udávají tomuto odvětví krok a ostatní si od nich kupují licence. Proč si myslíte, že Fiat byl před bankrotem a před nedávnem si koupil chrysler, který mu nyní pomáhá? Autama to nebylo dosaženo. Stačí se podívat jaké portfolio má Magnetti Marelli, které také patří Fiatu. A číňani technologie okopírují  a pak všechny kopnou do zadku. Oni blbce ze sebe pouze dělají.

0/0
16.2.2013 6:21

V44í27ť21a 65K45r31u41t84i20š 9267404603728

Tak ono jde především o to, že už základní předepsaná metodika testování nemá s realitou nic společného. Namátkou - vypnutá všechna světla, klima, el. spotřebiče. Testuje se už mírně zahřátý motor. K tomu např. plynulé zrychlování z 0 na 50 km/h trvající 26 (!!!!) sekund. Když se k tomu přidá úsporná pneu, velmi kvalitní povrch apod., .pak je jasné, že výsledné číslo je dnes jen statistiké hausnumero.

Pěkně je to popsáno zde:

http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-vam-spotreba-vaseho-auta/

+10/0
13.2.2013 12:15

L21u27d75ě81k 44N40o89v74ý 2391329863211

Nevím na co si Brusel stěžuje, když to způsobil svými předpisy sám.

+14/0
13.2.2013 11:58

M85a91r12t20i61n 47J26i69r20o35u24s60e65k 7276615785938

Aby mohli snižovat výrazně emisi, museli by u motoru výrazně zvyšovat tepelnou účinnost, popřípadě výrazně snížit hmotnost vozu a jeho aerodynamický odpor.

+1/−1
13.2.2013 11:50

P40a54v13e30l 36K57u47r80a21l 5441314470260

Vzhledem k tomu že to je (nepočítáme li že je venku bude -20... kdy stejně musíme obětovat mraky energie na topení) už dávno na termodynamickém limitu používaných cyklů prakticky nemůžné.

Účinnost lze prakticky zvětšit pouze a jenom tím že použijeme chladnější chladivo...

+1/0
13.2.2013 12:13

L10u85k30á89š 15V98a54ň73u33r33a 1375504213733

Kvůli té nesmyslné normě se začnou vyrábět jen 3 válce přeplňované turbem. V laboratoři vyjde spotřeba úžasná, reálná je ale úplně jinde a to nemluvím o provozních nákladech a poruchovosti.

+8/0
13.2.2013 11:40

L10u15k70á19š 26V39a19ň21u70r17a 1265544473973

Doporučuji používat www.spritmonitor.de/en/

Mám zkušenosti z vývoje aut a měření spotřeby laboratorním způsobem na brzdě, kdy je motor vyndaný z auta. Takové údaje absolutně neodpovídají skutečnosti a reálná spotřeba je tak o 1 litr vyšší.

+1/0
13.2.2013 11:38

M89a35r89e78k 87F98l89e91k22a49č 2270744582133

Na pumpe zaflekuje Hummer H2, vystupí frajer v čiernych okuliaroch a začne tankovať. Tankuje 5 minút, 10 minút, hodinu, 2 hodiny, keď to už začne byť pumpárovi blbé, tak vyjde von a zakričí:

- Hej, šéfe a čo tak vypnúť motor?

+14/0
13.2.2013 11:25

Z34d54e58n56ě12k 33F19l40i98n70t31a 9412543891694

je fakt, že vždycky kvetu, když koukám na jakýkoliv test auta a tam se ten redaktor snaží, co to jde, a dostane spotřebu nejlépe tak 1,5 litru nad spotřebu udávanou výrobcem. Je to klamání spotřebitele a fascinuje mě, že z toho jsou až teď soudruzi v Bruselu tak překvapení.

+5/−1
13.2.2013 10:53

R90i80c93h38a47r56d 77K84á38b60a 8849828310260

Ono by úplně nejvíc pomohlo, kdyby si (nejen) uhnije našla jiného ideového nepřítele, než CO2 ...

+24/−1
13.2.2013 10:31

J71a29n 33M26o69h93y94l58a 3238308916498

Rád bych vzkázal Bruselským "rozladěným" úředníkům, že automobilky chápu a podporuji - je přece fér využívat všech pravidel tak, jak jsou nastavena. Ve sportu se to děje běžně a nevidím důvod, proč v průmyslu či kdekoli jinde to mělo být jinak. Byli to právě oni úředníci, kteří pravidla nastavili hloupě. Stejně tak to byli úředníci, kteří tlačili na automobilky, aby povinně zveřejňovali spotřeby a emise všech motorizací v každé reklamně. Tak ať si teď úředníci sypají popel na hlavu jen a pouze sobě. Co si zaseli, to sklidili. Ale ne, to by nebyli oni. Je přece běžné, že například teď v NMNM si všichni "féroví" biatlonisté vezmou horší zbraně a použijí horší vosky - pravidla sice dovolují lepší, ale proč by to dělali, mohli by přece být rychlejší, tak proč automobilky "zle a krutě podvádějí" zákazníky tím, že využívají hloupě nastavené normované procesy měření spotřeby.

+10/0
13.2.2013 10:26

P42e33t65r 68D57v98o28ř70á79k 9932377151668

Jakákoliv pravidla jdou obejít, milá EK.

+5/0
13.2.2013 10:22

J32a40n 25M21o98h33y48l79a 3788248876988

Problém je v tom, že automobilky je neobcházejí. Samotné fáze měřícího cyklu neodpovídají dnešnímu způsobu užívání, není brán v úvahu odpor vzduchu, nejsou nastavena doplňující pravidla - např. je běžné, že automobilky použijí jiná pneu při měření (s nižším valivým odporem pochopitelně) než která montují na vozidla dodávaná zákazníkům. Jenže když EU tlačí na to, aby spotřeby a emise byly neustále někde zákazníkům cpány na oči, tak se nemůže divit, že automobilky využívají všech pravidel ad absurdum, to by byli manažeři automobilek hloupí.

+4/0
13.2.2013 10:31

M24a81r70e45k 73F20l10e43k88a42č 2570924882273

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP dle techničáku a podle spotřeby počítané ručně to odpovídá taky...jsem za to rád:)

0/0
13.2.2013 10:06

B61a27r61b68o72r10a 62V45o74j65t89o90v89á 9887756387427

A moje autíčko rumunské výroby má ve skutečnosti ještě o litr nižší spotřebu, než udává výrobce.Rok výroby 2006:-)

+1/0
13.2.2013 10:48

T98o27m87á77š 83V40e70s64e21l66ý 5685928210409

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP cca o litr a půl vyšší než v TP a ve skutečnosti to je ještě o půl litru víc...

+1/0
13.2.2013 11:01

T81o32m65á74š 54V90e61s62e69l47ý 5555198690829

nemluvě o mém předchozím vozidle německé provenience vyrobeném v roce 1997, které si vzalo cca o 5 l víc než bylo v TP (a známým stejná auta brala v průměru o 10 l víc než bylo v TP), ale to holt byl turbobenzín ;-D

0/0
13.2.2013 11:14

L37u45d43ě52k 96N52o68v26ý 2601839613981

To je i o řidiči.

+1/0
13.2.2013 11:59

T72o89m87á69š 90V79e63s98e30l97ý 5785578920169

jasně, říkám že jen v mém okolí byl u stejného motoru rozptyl 5 l :-)

0/0
17.2.2013 17:25

T76o34m71á96š 26V31a69l33d19e11r 7953840649

1,8T ?

0/0
16.2.2013 6:57

T75o96m38á34š 23V16e38s40e76l10ý 5705748650319

přesně

0/0
17.2.2013 17:26

R10o91b57e80r43t 32K98u72r20f32ü53r17s37t 3378754721658

Proste nekupovat dvouvalce s turbem a podobny zhovadilosti. On uz si to trh vyresi sam.

+3/0
13.2.2013 10:01

J98a67n 70F61r13o44l43í13k 6606640815624

Jenže za chvíli se tady kromě dvou a tříhrnků s turbem nebude nic nabízet. K tomu automobilky vede právě direktivní nařizování EÚ. Jak zoufalá auta to jsou dokazuje m.j. test Renaul Clio se svým turbotříhrnkem.

+3/−1
13.2.2013 10:34

M27i43r65a 49J31a98n58č53a 7794947922171

Řešení je jednoduché. Přestat regulovat. Když někdo kupuje auto, tak se snad neřídí tím, kolik gramů CO2 na 100 km je psaných někde na papíře, většina lidí dokonce nevěří ani údajům o spotřebě od výrobce. Každý aspoň trochu slušný motoristický magazín tyto údaje testuje v reálném provozu a proto mají mnohem větší vypovídací hodnotu.

Jenom se bojím, abychom honbou za EKO, neobětovali po cestě bezpečnost. Ono auto, které má vyšší výkon je bezpečnější.

+10/−1
13.2.2013 9:30

T93o62m16á34š 50L94e15k85n68e72r 2435984911

No ono hlavně při honbě za EKO obětujeme prosperitu celé EU ve všech odvětvích. Copak jsme tu dobu již nezažili? Samé regulace, dotace a plánování...

+6/0
13.2.2013 10:24

J64a11n 34Š85l29é40g86l 8652680588673

Jak vyšší výkon ovlivňuje bezpečnost? 8-o

+1/−3
13.2.2013 11:57

T71o54m19á92š 19L33e44k10n19e27r 2805174511

Asi to bylo myšleno tak, že např. při předjíždění nemáš smrt v očích a se silnějším motorem předjedeš v pohodě, aniž by jsi se dostal do krizové situace...

+2/0
13.2.2013 12:36

Ř36e19h96o57ř 56V21l31a38s79á79k 2584654581606

Na nedostání do krizové situace stačí předjíždět adekvátně tomu, v jakém jedu automobilu. Tedy jedu-li v slabém autě, tak prostě musím s předjížděním počkat na obzvláště dlouhý přehledný úsek (a nebo až ten pomalejší někam odbočí, což bude často dřív). Nic víc v tom není.

0/0
14.2.2013 1:44

M24i93r68e30k 73T32u29r67e80č46e46k 4233242620492

Pri jakemkoliv predjizdeni je rychlost akcelerace s jakou to mohu  uskutecnit NEJDULEZITEJSI BEZPECNOSTNI parametr.

+1/0
13.2.2013 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.