Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový auris je skvělý, musíte mu však přijít na chuť

Auris je výborné a velmi talentované auto, obojí ovšem povrchnímu pozorovateli bohužel dost úspěšně skrývá. Toyota vyrazila do boje s oblíbeným VW Golf odvážně a rozhodně má co nabídnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F45r90a26n55t75i46š93e68k 35S65o75b68o90t59k69a 1227783644230

Jezdil jsem v zaměstnání tři Corolly a jeden Auris, nyní mám doma jedno nové Verso. Jak v práci (kde byly i další Toyoty) tak v rodině na Toyoty nedáme dopustit pro jejich spolehlivost - nikdy žádný problém. Ale holt servis je o trochu dražší - no ale zase i to je relativní, protože si nevzpomínám, že by kromě brzdového obložení či mnou odřeného spojkového obložení tam něco museli měnit.

0/0
27.2.2013 3:26

L11a83d83i81s39l71a40v 98K70a14l45o56u18s 7525596261410

Čekám na model 1.6 , 1.8 turbo , příp. 4x4 a jdu do něj.

0/0
18.2.2013 15:04

J56a91n 45K41r38a28l 4953937835630

3 roky som jazdil Toyoty v zamestnaní, človek si zvykne na nie príliš dizajnovo moderne autá, ale toto je facing patriaci do roku 2003, nie do roku 2013..,

+1/−2
16.2.2013 12:32

J43i31r21i 17S93i17m53a32k 9278618188863

uvedomte si, ze evropa je pro Toyotu dost nezajimavy trh a tohle auto se neprizpusobuje mistnimu vkusu ani za mak... japonsky pojaty design (mnozstvi titernych detailu nahnacanych krizem krazem pres sebe bez ladu a skladu a plastovy interier)... benzinove motory s rozpacitym zaberem zespodu (pravda, netoci to uz 9000 jako donedavna u Hondy) a v posledni dobe nechutne katovani kostu i na japonske pomery.

Par kousku Toyot se mozna proda, to jeste zalezi, jak dlouha na ne bude cekaci doba a co vsecko je ve vybave, osobne nez takovejhle bazmek, tak vezmu radsi neco od Mazdy...

0/0
18.2.2013 11:05

K82a45r47e33l 64V89a18c67h25u41t 9433382659853

Auto se mi musí i líbit - a TAHLE Toyota se mi opravdu líbí ... ;-) ... o výbavě, která je už v základu, ani nemluvě!!! ... ;-) V R^

+4/0
16.2.2013 11:05

K29a80r71e65l 86V86a55c18h95u76t 9593952519493

Nyní jezdím s Fábií 1,2 HTP (47kW) a ne že by svezení v ní bylo špatné ;-) - ale přece jen mě motor Toyoty s objemem 1,33L s výkonem 74kW (!!!) a hlavně převodovkou se 6 rychlostními stupni R^ DOST oslovil !!!

+2/0
16.2.2013 11:20

T63o30m41á64š 32V68a19l98d93e15r 7633160859

Nadšení chápu, zvláště pokud porovnávané motory mají přehozené číslice ve výkonu. Tříhrnek jsem měl možnost testovat v Roomsteru. Bída, bída a ještě jednou bída. Horší motor snad v té době neexistoval pro tento vůz.

0/0
17.2.2013 21:39

V26í48ť12a 87K82r51u17t86i71š 9597614733318

Auris to bude mít v místních podmínkách vcelku těžké a opakované srovnávání s Golfem aspoň mně osobně připadá trošku mimo.  A to především z pohledu použitých motorů, kdy nabídka je na evropské poměry úzká a vcelku tragická. A těžko očekávat, že v dnešní době přeplňovaných motorů bude extra velká skupina příznivců vysokootáčkových benzínových motorů, kde jakýstakýs výkon člověk musí lovit v horní třetině otáčkoměru, zvlástě u běžného rodinného auta.

Před pár týdny byl na auto.cz srovnávací test této vrcholné motorizace Aurisu s naprosto běžnou a průměrnou motorizací posledního Golfu (1.4 TSi 103kW), kde ve všech výkonových disciplínách (maximálka, pružné zrychlení, spotřeba) Golf dosáhl výrazně až drtivě lepších výsledků. Takže Auris i přes papírově velmi solidní výkon na svůj objem nabídne jen o něco málo lepší svezení, než druhá základní motorizace Golfu, často vysmívané 1.2 TSi 77kW.

0/0
15.2.2013 21:46

M41i74c49h69a73l 67B48u67d13í94k 4986774158953

Teoreticky a jen do doby, nez vam prdne retez :) Jinak to VVTi na Toyota motorech dela hodne a jezdi se s nimi velmi prijemne i bez turba. Mozna nekam dojedu o par minut pozdeji, ale Golfistu s 1.2 TSi ve finale stejne dojedu na nejakem semaforu, takze ty papirove hodnoty jsou sice hezka vec, ale realny zivot je o necem jinem :)

+5/−1
15.2.2013 23:17

V76í29ť86a 66K11r79u11t38i69š 9937874753548

Ano, mátepravdu, spolehlivost Toyoty je pověstná. Zde namátkou pár důkazů za posleních pár let:

http://www.auto.cz/toyota-svolava-k-oprave-temer-1-7-milionu-automobilu-54113

http://www.autoweb.cz/toyota-zase-svolava-milion-aut/

http://www.autoforum.cz/bleskovky/toyota-svolava-7-4-milionu-aut-honda-jen-pul-milionu-hrozi-pozar-od-ovladani-oken/

http://www.hybrid.cz/toyota-svolava-v-usa-670-000-hybridu-prius-celosvetove-277-mil-aut

http://www.lidovky.cz/japonska-automobilka-toyota-motor-svolava-do-servisu-1-5-milionu-vozu-1k3-/ln-auto.asp?c=A120802_183558_ln-auto_sk

0/−1
15.2.2013 23:38

P43a61v90e69l 78S89t11a37v43j59a33n41í95k 1670276230531

Nojo, řetězy v TSI problém, neřeší se, problémy HTP konstrukčního rázu, neřeší se, urvané kabely od baterky, nevystřelené airbagy při crshtestu, nikdo neřešil,… byl by to asi dlouhý seznam. Je mi mnohem příjemnější, když někdo uzná chybu a napraví ji. Proto bych si nikdy nekoupil koncernové vozidlo.

+3/−1
15.2.2013 23:46

V12í20ť76a 55K40r67u83t92i60š 9927304123158

Nemusíte si nic nalhávat, nikdo "nepřizná chybu". Tyhle problémy se řeší ve chvíli, kdy z toho kouká kolosální průšvih, a pak lítají miliardy. Jinak se prostě tiše zametou pod koberec. A těch průšvihů holt asi Toyota měla za posledních pár let požehnaně.

0/0
15.2.2013 23:55

M55i81c96h23a14l 16B21u35d29í86k 4146674428693

To neni tak uplne pravda, Toyota/Lexus meni i hovadiny - naposled fosforeskujici plastove packy v kufru, ktere slouzi hloupym americanum, kterym by se podarilo zabouchnout se v kufru, uniknout ven.

0/0
16.2.2013 0:11

M63i35c15h22a82l 25B25u90d77í98k 4976124938163

Asi tak nejak. Plus mam vtipnou informaci, ze VW provadi servisni a svolavaci akce. Svolavaci akce probehnou v pripade velkeho pruseru a VW pak verejne priznava pochybeni a svolava majitele pres media a dopisy k odstraneni nejake (zpravidla kriticke) vady. Pak jsou tu jeste servisni akce, kdy dojedete s VW do servisu, oni mrknou na VIN a v ramci garancni prohlidky vam vymeni airbag ve volantu, stabilizator, ridici jednotku a nejake cidlo. Nikdo vam ale o tech dodatecnych ukonech nerekne, probehne to v tichosti, aby na venek pusobila automobilka jako ukrutne spolehliva. Ne vzdy se to ale podari podchytit vcas, takze kamarad u VW uz menil v ramci zaruky cely motor, cast interieru (vydavajici hrozne zvuky), upadlou sedacku ridice a nasledne pak jakysi dil motoru, ktery ovsem neexistoval v te dobe jeste jako nahradni dil a tak VW cekal mesic az nekde v Evrope naboura stejny model vozu, aby z nej mohli ten dil pouzit. Ja jsem nastesti spokojeny se svymi Japonskymi vozy a tak me ke koncernu nic netahne :)

+1/0
16.2.2013 0:03

M75i28l95a79n 34Š38v14a50g43r82o62v21s11k27ý 9812329715878

Proč? Mám 2,5T.

0/0
15.2.2013 15:45

V96í97ť30a 67N54o80v46á86k 1888633135971

Volvo ? Saab?

0/0
15.2.2013 22:47

V24í11ť21a 14K58r11u90t33i42š 9147654223908

Ford?

0/0
15.2.2013 22:55

M31i59l71a23n 97Š18v55a36g20r15o95v85s18k72ý 9252439475498

Volvo.

0/0
16.2.2013 10:30

L49a47d45i67s60l98a96v 68K80a40l47o54u92s 7415176751330

Fordem tam, vlakem zpátky ?

0/0
18.2.2013 15:07

J31i74n73d90ř55i57c70h 14M95e25r27t50l37í74k 9891942636253

Nevidím jediný důvod, proč bych měl koupit Golfa místo tohoto vozu. K tomu wow efektu, japonci se snaží konkurovat evropským nudným hranatým autům, tak tu nepiště, že je něco strohé, když jsem viděl tu nádheru designu v podobě nového Lexusu IS, tak jsem se musel smát, když jsem si představil, jak se toho budou zase lidi tady u nás bát. Jinak hlásím střed zájmů, mám Toyotu a Hondu.

+4/0
15.2.2013 13:53

J74i55ř63í 97S72c25h38w36a24c87h 5646219637784

a proč by kdokoliv kamkoliv nemohl napsat, že je "něco strohé"? Máme přece ještě svobodu projevu.....

0/0
15.2.2013 15:37

J42i49n93d68ř72i57c93h 89M73e63r63t82l78í28k 9531652576593

protože je to v tomto případě záměr a proto by to nemělo být zmiňováno jako negativum v recenzi vozu.

0/0
15.2.2013 17:05

P38a26v41e29l 68S32t12a57v61j28a42n82í48k 1840616480181

Středem zájmu jsou obě auta? Nebo některé z toho středu vybočuje doleva či doprava?

0/0
15.2.2013 17:05

J86i80n31d31ř16i30c84h 81M98e43r88t45l20í82k 9581402156813

kdyby ano, asi nebudou středem zájmu:-)

0/0
15.2.2013 17:19

L46i46b22a 80R70u65s25n95á75k 2560904245781

No já zas nevidím jediný důvod proč si koupit tuhle podivnost místo Golfu

+2/0
15.2.2013 18:58

M31i40c19h66a84l 35B37u32d94í56k 4466684878223

Protoze tahle "podivnost" se na rozdil od Golfa za par let nevysype.

+1/0
15.2.2013 20:22

V21í51ť44a 83N51o43v12á24k 1118943165191

1:0 pro VW . Tohle fakt ekl

+1/−1
15.2.2013 22:48

T64o16m20á54š 37V90e84l64e66m15a10n 4265725147773

Bez pochyby kvalitní, ale ne moc hezké a ze zadu v korejském duchu ...

+3/−2
15.2.2013 11:49

M59i51c89h74a21l 81B52u13d53í40k 4726484808753

"Korejsky duch" je ohrana pisnicka, ktera se pouziva jako vymluva proc auto pomluvit, kdyz dosly argumenty. Je to moderni a dynamicky design, auto nevypada jako skatule od koncernu - zarnym prikladem je ted Skodovka, ktera produkuje dve temer identicka auta s rozdilnou cenou, pricemz Superb ma dostat facelift ve stejnem duchu, takze ve vysledku bude mit tri stejny auta a k tomu Yetti, co dostane aspon stejny cumak. Dekuji, ale to fakt nechci. A konec koncu, design je subjektivni zalezitost.

+4/−2
15.2.2013 23:10

I17v39a24n 59Z74y69k31á22n 9490283559836

Japoncofilové, kdybyste si měli dneska, resp. blízkém období vybírat mezi Aurisem v kombíku a novým Civicem v kombíku, jehož skicy se už objevily, na základě zkušeností s hatchbacky těhle dvou modelů, co byste vybírali spíše? Co mluví pro Toyotu a co pro Hondu? Vím, že obě tyhle značky mají kvalitní atmosferické benzínové motory. 1.6 Auris a 1.8 Civic. Pokud jsem s vozem schopný mít nájezd přes 300.000km, koukali byste v případě těhle dvou Japonců po dieselu? (pokud, tak bych koukal po těch silnějších dvoulitrových variantách) Když jsou oba dneska stavění v Evropě, od koho dostávají turba? Denso nebo něco Made in EU? Mám hodně odježděno na CommonRailu by Renault, takže si umím užit jak extrémně úspornou jízdu hluboko pod čtyři litry, tak i zábavné svezení. Se starymi (2001) 16V 1,6 renaultackymi benziny se necha jezdit na dlouhych trasach pod sest litru bez problemu. Necha se jezdit podobne usporne i s japonskymi benziny? Trochu se "desim" toho, ze bez podrazeni a vytoceni motoru se s tim benzinem nenecha moc jezdit, ale pak logicky leti spotreba vzhuru. :-) Mam zkusenost s NAckovou MX-5 od Mazdy, necha si ochotne libit brumlat 2000 obratek a souvisla jizda napr. po meste je komfortne mozna. (Akorat ze ten motor i tak obecne usporny neni :-) ) Dokud nevytocim motor nekam k 3,5tis. ot., tak je to lenive. Pokud bych vedel, ze tyhle moderni japonske 1.6ky, resp. 1.8 jsou v tom pasmu nizkych otacek opravdu sporive, byl bych klidnejsi. :) Diesel, hlavne u Hondy, je o hodne drazsi. :-( Po par stech tisicich km se to asi vrati, ale do te doby? Servisujete nekdo Toyoti a Hondi diesely? Odchazi jim pri slusnem zachazeni neco draheho (turba, vstrikovace, atd.) nebo je to "bezudrzbovy" motor? Moc diky dopredu vsem.

0/0
15.2.2013 11:27

M33i55c16h50a28l 20S46l65e52z72á21k 5291946367211

tenhle dotaz spíš na www.honda-klub.cz ale tam tě asi s dieselem pošlou "tam" :-). Ale jinak ti tam určitě odpoví na tvoje dotazy.

+2/0
15.2.2013 11:31

I12v65a24n 63Z51y14k88á59n 9740853659976

:-) dik moc aspon za ten tip na tu jejich sajtu, ta se mi bude hodit. ;-)

0/0
15.2.2013 11:36

D43a55v46i11d 70H29u36r58k96a 3960123211621

Proč by poslali. Honda 2,2 diesel je úplně něco jiného než TDI od VW. A předhoní i vzpomínanou 1,8 benzín. Jen pro neznalé - motor se musí vytáčet, jezdit za 2000 ot s benzínem je nesmysl. Každé auto je k něčemu jinému. Svézt se Civicem je o něčem jiném než v neustále propagovaném a slavném etalonu golf.

+1/0
15.2.2013 13:37

M93i64c47h58a29l 56S35l63e13z78á43k 5951406647621

jelikož členové honda clubu jsou fanoušci a nadšenci a troufám si tvrdit, že 95 procent z nich má svá auta pro zábavu. tudíž jsou to téměř vše vyznavači benzínu :-). Člověk, který si koupí nové CR-V pro rodinu většinou na hondaklub nechodí :-). Tím nechci hanit hondácký diesel. Patří ke špičce mezi diesely. Honda si jej vyvíjela taky sama pěknou dobu.

0/0
15.2.2013 14:39

J22i13ř19í 16S70c49h10w67a77c24h 5146629127114

no schválně, co je to "o něčem jiném" svézt se Civicem a Golfem?

0/0
15.2.2013 15:42

M50a88r65e25k 56K90l10u59f84a 3368894744166

Fakt to chce zkusit, to se musí zažít, to slovy nepopíšeš.  ;-)

0/0
16.2.2013 11:27

V25l57a24d11i66m47i58r 49K97r15a26u72s 6771928964690

Jako automobilovy japanofil jsem bohuzel soucasnou produkci v nizsi stredni tride (Auris, Civic, M3) dost zklaman. Z nejakeho duvodu se mi ta nabizena auta proste nelibi. Na Civicu to je odporny zadek (coz je ale pokrok, protoze predchozi generace tzv. UFO byla hnusna cela), u M3 zase ta rozesmaty predek. Auris ani produkce Toyoty se mi nelibi uz asi 10 let, posledni hezke veci Toyota delala nekdy v pulce 90. let, kdy delala takovou tu trosku hranatejsi Corollu. Novy Civic v kombiku jsem jeste nevidel a jsem moc zvedav. Trochu me mrzi, ze v ostatnich castech sveta Honda nabizi jine tvary Civica a podle mne mnohem hezci nez v Evrope. Kdybych ted chtel Hondu, tak nekupuju novou, ale koupim par let starsiho Accorda nebo Mazdu 6. ... k motorum - ze Honda umi vykonne, usporne a spolehlive benzinove motory, to je samozrejmost. Mam uz treti hondu v rade a ani u jedne nebyl nikdy zadny problem. Se starym Civicem (1.4, 6. gen.) jsem mimomesto jezdil bezne za 5 litru. Mel jsem Accorda s dieselem, ale z toho jsem tak nadseny nebyl - sice kombinovana spotreba lehce na 6 litru, ale proste nejsem diesovy typ. PS: spotreba leti vzhuru vzdycky kdyz potrebujes vykon, at uz mas turbo nebo vysokootackovou atmosferu.

0/0
15.2.2013 13:10

V92l32a62d62i89m77i79r 82K72r61a62u27s 6811268944420

oprava: kdybych ted chtel kupovat japonce...

0/0
15.2.2013 13:16

D84a20v63i22d 47H24u53r60k52a 3830493521771

Kterého D Accorda jste měl? Pozor, dříve neměla Honda své diesely, ale 2,2 je úsporná a je to nej... diesel. Mám 1,8sport civica 8g a nedám dopustit na jízdní vlastnosti.

0/0
15.2.2013 13:40

I97v13a88n 50Z22y95k52á53n 9620663469306

Dík Vláďo za názor. Chápu někde mezi řádky dobře, že nemá cenu hledat, co z dua Toyota a Honda je větší držák, protože to jsou poctiví držáci oba dva a ani s jedním člověk nešlápne příliš vedle? :-)

+1/0
15.2.2013 14:15

P82a74v96e86l 79S32t98a76v44j18a86n16í31k 1760786780111

Musím potvrdit nesmrtelnost starší produkce Hondy. Jen je trochu problém s tím, co se začíná vyrábět v Evropě. Měl jsem před hondou evropské mitsubishi a zkátka už to nebylo ono. Teď dojíždím japonskou hondu, která je k neutahání, ale pomalu se stává unikátem (11 let starý střep), tak začínají chybět spotřební náhradní díly. Jiné naštěstí nejsou potřeba.

Jinak to převalování ve 2000 otáčkách je psina, v těchto otáčkách se pohybuju se 4 stupňovým automatem někde kolem 80 km/h. Převalováním bych nazval něco kolem 1200 otáček :-). Příště asi zkusím nějakou evropskou klasiku, abych mohl srovnávat.

0/0
15.2.2013 17:12

L20a15d37i37s14l74a57v 72K76a69l29o52u88s 7315526261900

Máme v rodině Toyotu 9 let a o nějakém utahání nemůže být ani řeč, spíš jakoby sjela z výrobního pasu. I starý SEAT nám vydržel 17 let, ale ten se rozpadl korozí a nepredikovatelnými závadami. Toyota se musí točit, aby to jelo, nemá krouťák, protože má kolibří motor. Když se to však pořádně roztočí, tak to jede slušně a hlavně pořád se zkousnutelnou spotřebou.

0/0
20.2.2013 12:49

K63a49r56e72l 71V60a49c74h42u89t 9263822289453

Škoda, že se čtenáři z článků prakticky nikdy nedozví, jaké mohou zažít svezení v nějaké SLABŠÍ motorizaci (a s jakou spotřebou) ... při současné situaci na trhu práce by to myslím nebyla až tak nezajímavá informace?!!!  :-/

+2/0
15.2.2013 10:21

M27i72c52h51a61l 18S92l77e98z48á24k 5131626797331

Pánové děkuji za květnatou diskuzi. Užijte si svoje diesely, já jsem dostal chut dnes pěkně protáhnout svůj Accord 2,0. Není nad to, když sepne VTEC a motor ze sebe vydá zvuk, o kterém si zdejší ropáci mohou nechat zdát ;-D

+7/−1
15.2.2013 10:14

M55i85l43a88n 40Š22v38a32g37r47o54v86s62k70ý 9842409885578

Co z toho zvuku? Pusť si starý kazeťák a máš to za méně. ;-D

+1/−6
15.2.2013 10:21

M34i12c78h46a78l 90S17l97e84z49á17k 5581686977691

to ty nikdy nepochopíš ;-)

+2/0
15.2.2013 11:28

V50l86a13d81i92m87i32r 87K50r25a14u16s 6311408164240

Vim co myslis. Taky se vzdycky tesim na ten zvuk a zatah - ATR 2.2 :-)

+1/0
15.2.2013 13:12

M17a34r54e38k 76H54r19u16b52y 6807412361878

Malo valcu :-P;-)

0/0
15.2.2013 16:09

P24a77v78e56l 26S21t83a80v57j94a69n11í23k 1370306740831

Hmm, mám o nějaký válec v Hondě víc, ale že bych byl nějak nadšený zvukem či "šíleným" výkonem, to nejsem. Doteď lituju, že jsem si nekoupil Chryslera 300, kde bych měl o 150 koní víc. Jenže tehdy to byla nouzovka a chybělo mi ke štěstí 100 litrů korun. Na druhou stranu to provizorium udržuju v chodu 4. rok a ne a ne se rozsypat.

0/0
15.2.2013 17:17

M33a23r68t92i95n 76D96o39k22t55o95r 5109368467346

Subaru Boxer diesel, když mu šlápneš na krk má také pěkný zvuk...

+1/0
15.2.2013 22:39







Najdete na iDNES.cz