- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jezdil jsem v zaměstnání tři Corolly a jeden Auris, nyní mám doma jedno nové Verso. Jak v práci (kde byly i další Toyoty) tak v rodině na Toyoty nedáme dopustit pro jejich spolehlivost - nikdy žádný problém. Ale holt servis je o trochu dražší - no ale zase i to je relativní, protože si nevzpomínám, že by kromě brzdového obložení či mnou odřeného spojkového obložení tam něco museli měnit.
Čekám na model 1.6 , 1.8 turbo , příp. 4x4 a jdu do něj.
3 roky som jazdil Toyoty v zamestnaní, človek si zvykne na nie príliš dizajnovo moderne autá, ale toto je facing patriaci do roku 2003, nie do roku 2013..,
uvedomte si, ze evropa je pro Toyotu dost nezajimavy trh a tohle auto se neprizpusobuje mistnimu vkusu ani za mak... japonsky pojaty design (mnozstvi titernych detailu nahnacanych krizem krazem pres sebe bez ladu a skladu a plastovy interier)... benzinove motory s rozpacitym zaberem zespodu (pravda, netoci to uz 9000 jako donedavna u Hondy) a v posledni dobe nechutne katovani kostu i na japonske pomery.
Par kousku Toyot se mozna proda, to jeste zalezi, jak dlouha na ne bude cekaci doba a co vsecko je ve vybave, osobne nez takovejhle bazmek, tak vezmu radsi neco od Mazdy...
Auto se mi musí i líbit - a TAHLE Toyota se mi opravdu líbí ... ... o výbavě, která je už v základu, ani nemluvě!!! ...
Nyní jezdím s Fábií 1,2 HTP (47kW) a ne že by svezení v ní bylo špatné - ale přece jen mě motor Toyoty s objemem 1,33L s výkonem 74kW (!!!) a hlavně převodovkou se 6 rychlostními stupni DOST oslovil !!!
Auris to bude mít v místních podmínkách vcelku těžké a opakované srovnávání s Golfem aspoň mně osobně připadá trošku mimo. A to především z pohledu použitých motorů, kdy nabídka je na evropské poměry úzká a vcelku tragická. A těžko očekávat, že v dnešní době přeplňovaných motorů bude extra velká skupina příznivců vysokootáčkových benzínových motorů, kde jakýstakýs výkon člověk musí lovit v horní třetině otáčkoměru, zvlástě u běžného rodinného auta.
Před pár týdny byl na auto.cz srovnávací test této vrcholné motorizace Aurisu s naprosto běžnou a průměrnou motorizací posledního Golfu (1.4 TSi 103kW), kde ve všech výkonových disciplínách (maximálka, pružné zrychlení, spotřeba) Golf dosáhl výrazně až drtivě lepších výsledků. Takže Auris i přes papírově velmi solidní výkon na svůj objem nabídne jen o něco málo lepší svezení, než druhá základní motorizace Golfu, často vysmívané 1.2 TSi 77kW.
Teoreticky a jen do doby, nez vam prdne retez :) Jinak to VVTi na Toyota motorech dela hodne a jezdi se s nimi velmi prijemne i bez turba. Mozna nekam dojedu o par minut pozdeji, ale Golfistu s 1.2 TSi ve finale stejne dojedu na nejakem semaforu, takze ty papirove hodnoty jsou sice hezka vec, ale realny zivot je o necem jinem :)
Nevidím jediný důvod, proč bych měl koupit Golfa místo tohoto vozu. K tomu wow efektu, japonci se snaží konkurovat evropským nudným hranatým autům, tak tu nepiště, že je něco strohé, když jsem viděl tu nádheru designu v podobě nového Lexusu IS, tak jsem se musel smát, když jsem si představil, jak se toho budou zase lidi tady u nás bát. Jinak hlásím střed zájmů, mám Toyotu a Hondu.
a proč by kdokoliv kamkoliv nemohl napsat, že je "něco strohé"? Máme přece ještě svobodu projevu.....
Bez pochyby kvalitní, ale ne moc hezké a ze zadu v korejském duchu ...
"Korejsky duch" je ohrana pisnicka, ktera se pouziva jako vymluva proc auto pomluvit, kdyz dosly argumenty. Je to moderni a dynamicky design, auto nevypada jako skatule od koncernu - zarnym prikladem je ted Skodovka, ktera produkuje dve temer identicka auta s rozdilnou cenou, pricemz Superb ma dostat facelift ve stejnem duchu, takze ve vysledku bude mit tri stejny auta a k tomu Yetti, co dostane aspon stejny cumak. Dekuji, ale to fakt nechci. A konec koncu, design je subjektivni zalezitost.
Japoncofilové, kdybyste si měli dneska, resp. blízkém období vybírat mezi Aurisem v kombíku a novým Civicem v kombíku, jehož skicy se už objevily, na základě zkušeností s hatchbacky těhle dvou modelů, co byste vybírali spíše? Co mluví pro Toyotu a co pro Hondu? Vím, že obě tyhle značky mají kvalitní atmosferické benzínové motory. 1.6 Auris a 1.8 Civic. Pokud jsem s vozem schopný mít nájezd přes 300.000km, koukali byste v případě těhle dvou Japonců po dieselu? (pokud, tak bych koukal po těch silnějších dvoulitrových variantách) Když jsou oba dneska stavění v Evropě, od koho dostávají turba? Denso nebo něco Made in EU? Mám hodně odježděno na CommonRailu by Renault, takže si umím užit jak extrémně úspornou jízdu hluboko pod čtyři litry, tak i zábavné svezení. Se starymi (2001) 16V 1,6 renaultackymi benziny se necha jezdit na dlouhych trasach pod sest litru bez problemu. Necha se jezdit podobne usporne i s japonskymi benziny? Trochu se "desim" toho, ze bez podrazeni a vytoceni motoru se s tim benzinem nenecha moc jezdit, ale pak logicky leti spotreba vzhuru. :-) Mam zkusenost s NAckovou MX-5 od Mazdy, necha si ochotne libit brumlat 2000 obratek a souvisla jizda napr. po meste je komfortne mozna. (Akorat ze ten motor i tak obecne usporny neni :-) ) Dokud nevytocim motor nekam k 3,5tis. ot., tak je to lenive. Pokud bych vedel, ze tyhle moderni japonske 1.6ky, resp. 1.8 jsou v tom pasmu nizkych otacek opravdu sporive, byl bych klidnejsi. :) Diesel, hlavne u Hondy, je o hodne drazsi. :-( Po par stech tisicich km se to asi vrati, ale do te doby? Servisujete nekdo Toyoti a Hondi diesely? Odchazi jim pri slusnem zachazeni neco draheho (turba, vstrikovace, atd.) nebo je to "bezudrzbovy" motor? Moc diky dopredu vsem.
tenhle dotaz spíš na http://www.honda-klub.cz ale tam tě asi s dieselem pošlou "tam" . Ale jinak ti tam určitě odpoví na tvoje dotazy.
Škoda, že se čtenáři z článků prakticky nikdy nedozví, jaké mohou zažít svezení v nějaké SLABŠÍ motorizaci (a s jakou spotřebou) ... při současné situaci na trhu práce by to myslím nebyla až tak nezajímavá informace?!!!