Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen má svatý grál. Koncernové „lego“ konkurence otevřeně závidí

Volkswagen bude v příštích čtyřech letech investovat 70 miliard dolarů do zavedení univerzální podvozkové platformy. Slibuje si od ní obří úspory. Toyota potichu přiznává, že jí s variabilní platformou Volkswagen utekl. PSA představil podobné řešení před několika dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i78ř31í 26K65r54a41m94p57l 4526924366436

měl jsem golfa III z roku 1997 a jezdí ještě teď, ale u někoho jiného. To byl motor 1.6 benzin celou dobu absolutně bez problémů. Taky měl výkon 65kW a ne jako dnešní přeplňované ze všech stran 1.4 s výkonem i přes 100kW

Stejně tak u 10 let starého forda s motorem vůbec nic. 

Za to znám lidi s Audi, kde se vysypala převodovka. U nového BMW5 se vysypal motor po 2000km!

0/0
13.2.2013 16:32

J32i21r10i 38S59i16m24a79k 9738648438563

:)

njnjn, kdyz tam byl jen volant kola a par dilu co to drzelo pokupe, tak se na tom ani nemelo moc co porouchat.

Taky si porovnej praci automechanika v roce 1997 a v roce 2013 ;-).

+1/0
13.2.2013 16:42

J11i69n37d30ř82i30c96h 53Š90k47o10p16e73k 4665571690505

automechanik v roce 97 opravuje, ten v roce 2013 mění celé díly za nové..........

+1/0
14.2.2013 7:19

R23e65n37é 18H33a81l77l28a 8771738606786

Ale ono to není turbem.Já znám dva majitele aut s TSI motorem,kterým přeskočily rozvody. Jeden to měl naštěstí v záruce,druhý 3 měsíce po skončení prodloužené záruky a měl smůlu - v Ově dělali mrtvého brouka. Já mám třetí japonské auto a pouze jeden problém a jelikož jsem s tímto problémem nebyl první,tak ho zdarma odstranili.

+2/0
13.2.2013 13:10

R50a25d45i73m 25P94o27l20á22š36e55k 9486453959329

Já těm 70 miliardám docela věřím.

jedná se v podstatě o docela zásadní překopání většinu kosntrukčních dílů všech vyráběných typů, které se toho lega mají účastnit. Což může být i dražší než konstruovat nové auto.  Potom se jedná o kontinuální posuzování, které díly je vhodné využít, a které ne, protože ve slabších verzích by byly zbytečně moc dimenzované a tím i drahé. Tudíž tam bude spousta slepých uliček a tím vyhozené práce.

Totéž se bude týkat technické přípravy výroby, kdy veškerá výrobní dokumentace všech typů bude muset být zrevidována a spousta toho bude muset být potom udělána znova nebo aspoň pořádně upravována.

Totéž se bude týkat logistiky celého WW i nakonec kompletní politiky jakosti, v první řadě politiky jakosti komponent aut.

A nakonec se může měnit i obchodní politika, záleží jak moc se rozhodně VV vyižít to "lego" v PR marketingu prodeje aut.

A následně se bude měnit i systém zásobování náhradními díly. A nad tím vším musí neustále fungovat speciální koordinační tým, který kontinuálně posuzuje , jestli pro určité komponenty je vhodnější využít jednotné unifikované díly nebo díly speciálně vyvinuté pro potřeby nějakého modelu. Protože takové koncernové lego má svoje kladné, ale občas i výrazně záporné stránky. A pokud se takový unifikovatelný systém průběžně neudržuje, může naopak vygenerovat i velkou ztrátu. Na jménu koncernu i na ekonomice koncernu. Jinak soudím, že si musíme zvyknout, že velké mezinárodnéí korporace mají k dispozici na svých účtech znatelně víc prostředků než je roční rozpočet naší republiky a že to není nic zvláštního. Například ten WW, ale třeba taky Apple, Microsoft, Intel, brzo to budou i velké čínské firmy třeba vyrábějící pro svět elektroniku atd.....

+2/0
13.2.2013 11:48

T14o35m71á11š 46V73a66l18d36e34r 7333280919

Tady je člověk co vidí problém celého vývoje složitého stroje.R^R^

0/0
16.2.2013 17:03

M18a52r19t69i27n 13P74u11c36h90e77r49n46a 9567230669267

Mit na Q7 podvozek z Pola - to zni lakave... ;-D

+1/−1
13.2.2013 10:12

S90e22i11d77l 51P56e75t37r 1861221415874

Mašku, Mašku ... Když už někde něco opíšu tak  aspoň u toho krapet přemýšlím... :-/  70 mld USD je opravdu zcela mimo mísu. Např. celý vývoj a příprava výroby A380 včetně umělého kanálu a nového přístavu v Nice  stály nějakých 13 mld Euro ..:-)

+2/−4
13.2.2013 9:00

P20e49t95r 13H18r67o13m66á37d45k70a 1939942225568

Už to tu párkrát vzadu bylo. Ty náklady jsou i s implementací v dalších 4 letech. Navíc se nejedná o jednu fabriku, vždyť chtějí vyrábět deset milionů vozů.

+2/0
13.2.2013 10:39

K32a64r88e59l 98V91a44c22h32u50t 9493612759803

Blbé je, že zákazníci ty úspory pocítí leda až tehdy, až ty NÁKLADY na platformu zaplatí... ;-D :-/ ;-€ .... konfigurovat si vůz PODLE PŘEDSTAV se totiž zákazníkům (zejména u zmíněného koncernu) sakra nevyplácí !!! Rv

0/0
13.2.2013 8:31

T81o15m70á85š 89V85a93l74d40e78r 7533560389

Koukám, plno specialistů, ekonomů. Se divím, že vás VW nenabere, aby ušetřili další miliardy, když vše vyřešíte za pár melounů.. Namalovat, když ví co má malovat, dokáže v CADu každý studentík. Tady jde o myšlenku, O rozpracování na x modelů, simulace, zkoušky atd. . Jde to lehce konstruovat tak, abych měnil při každé modifikaci mnoho položek, nebo  zkonstruovat něco, co už nemusím tolik předělávat a pak opět simulovat, zkoušet atd.. Osobně se mi líbí platforma skyactiv.

+4/0
12.2.2013 23:40

J80i30r27i 15S64i94m33a21k 9488378228493

no tak ono je verejnym tajemstvim, ze priprava jednoho jedineho typu auta podle narocnosti vyvoje stoji 1-10 mld dolaru (radove).

Pokud se to dela uplne z niceho a je to vetsi - profachanejsi - technologicky narocnejsi auto, treba se pocita i s hybridem, tak jste klidne na 10 mld dolaru ZA VYVOJ JEDNOHO AUTA.

Ale zadani zni jinak, postavit na tom 40 ruznych modelu, od ekonomickych mestskych couraku az po limuziny s hybridem na spicce technologickeho vyvoje.

Jeste porad nekomu prijde cca sedminasobek az tricetinasobek bezne ceny za jedno auto jako moc penez ? Mi ne, protoze se odhaduje, ze vyvoj Oplu Ampery - Chevrolet Volt (coz je prekopana platforma pro takove plecky, jako je Astra, nebo Cruze) vysel sice "jen" na cca 2mld $ (udaje jsou tajne), ale pak vyrobce na kazdem prodanem kuse $ 50.000 prodelal.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Mozna stoji za uvahu, jestli neni lepsi to  vyvinout trochu lepe a pak generovat jen samy zisk, co myslite... ;-)

0/0
13.2.2013 16:36

T52o97m27á55š 62V55a90l31d84e32r 7733830149

S názorem souhlasím. Spíše bych vyslovil otázku za jak dlouho platforma technicky zestárne.Problém v počtu druhů vozidel nevidím, pokud se jedná o paralelní vývoj  v několika letech. Základ mohu využít a pak jen přizpůsobuji k velikosti a účelovosti automobilu. Beru globální trh od Ameriky až po Asii. Kolik stojí samotná platforma pro jednu modelovou řadu neznám.  Částka mi přišla adekvátní k práci co je potřeba na celý vývoj. Znám vývoj letadel a tam docela vím, co práce představuje a kolik to přibližně stojí. Ono to není jen o poskládání pár plechů. Dříve vozy byly bytelnější, dnes je to spotřebka. co mě stálo 1996 cca 678000 dnes koupím to samé za cca420000 ne-li méně. Vozidla se musí vyrábět jak cvičky, aby automobilky měly zisk a průměrný plat byl 34500 hrubého. Příspěvek jsem spíše reagoval na povrchní příspěvky. Tady se kritizuje kyvná náprava u nové Octavie a kolik lidí si ji projelo? Zkusil jsem ji v zatáčkách a chová se jako dobrá kyvka. Nejlépe je si je porovnat vedle sebe, ale kde na autosalonu budou mít 1,8TSI

0/0
16.2.2013 16:59

J19i27ř80í 90H85l44i13s69n20i24k94o27v84s54k37ý 9643421542911

Ještě spolehlivost. Audi je s motory druhé nejhorší. VW také nic moc. TSI mají jeden problém za druhým. K tomu ji MQB nepomůže. Vzhledem ke kvalitě a poruchovosti jsou VW a spol. prostě předražené. Tedy včetně nákladů na ježdění do servisu, pokud zrovna nepotřebují odtahovku. Sem tam vidím škodovku nebo VW odtahovat z cesty, aniž byly havarovány. Zřejmě řetězy ve slavném motoru TSI, ze kterých novináři blahem učurkávali a udělali z nich motor roku, dnes šroty desetiletí.

+3/−3
12.2.2013 23:30

M31i42c91h68a48l 22B84u86d31í71k 4166174468233

Zajimave je, ze titulek uvadi jak konkurence "otevrene zavidi", uvnitr clanku je pak ze "tise zavidi" a ve finale je to podlozeno nazorem jakehosi anonyma co je udajne manazer Toyoty. Aspon ze priznali, ze Toyota je porad co do prodeju pred VW, platformy neplatformy.

+4/0
12.2.2013 23:37

F94r46a23n42t35i13s34e52k 38M38r13z98e70n17a 3275365888399

Koncernama jezdim od roku 2001 a za tu dobu jsem nikdy nezustal nikde stat. Vsechny opravy byly vicemene planovane a duvodem bylo opotrebeni a nikdy to nebyla zadna draha, nebo pro jizdu dulezita soucastka (jako treba turbo, vstriky, cerpadla, ridici jednotka...) Pouze kosmetika, sem tam nejake cidlo.

+2/0
12.2.2013 23:59

J39i51ř50í 21H49l78i68s16n98i22k40o63v13s77k80ý 9313471402941

No vidíte. Já jezdím japonce a ani snímače nebylo třeba měnit. Jen olej, apod., dle rozpisu. Myslím si, že nejobejktivnější jsou statistiky pojišťovny proplácející opravy. Nějaké TUV, apod. neříká, co všechno bylo kdy měněno.

Více

http://www.autorevue.cz/nejnespolehlivejsi-motory-v-anglii-maji-mg-rover-audi-a-mini

http://www.auto.cz/honda-stale-vede-zebricek-spolehlivosti-ojetin-68557

0/−1
13.2.2013 0:04

K39a39r30e49l 92V14a88c68h76u14t 9663592429413

Jestli to nebude tím, jak KDO s vozem jezdí... ;-) ... potkávám dost machírků, co hned ráno, sotva vyjedou z promrzlého parkoviště, po pár stovkách metrů najedou na dálnici a hned PLNÝ PLYN a hurá pryč a všechny rychle předjet !?!?! ... ;-D ... No, to se pak nedivím, že jim ten jejich turbo-tryskáč tak rychle ODEJDE! ..................................    [>-] Rv

+4/0
13.2.2013 8:36

J75o64s94e11f 54B67r54o36ž35k89a 6924882348607

Nechápu, co tady řešíte? Podívejte se třeba na tohle, http://www.youtube.com/watch?v=qgOgFqYu3lM, http://www.youtube.com/watch?v=dlAfJi7hrug, a podobné. Uvidíte z čeho, a jakých dílů se skládá podlahová plošina, a jakým způsobem. Potom pochopíte, co je to vlastně ta platforma. Jen tak na okraj. Spoustu dílů právě pro tu platformu lisují specializovaní subdodavatelé.

0/0
12.2.2013 20:49

P31e76t33r 76H32o96r59á19k 1899583469324

Nevím, jestli to tady už dneska někdo připomněl, ale škoda octavia je auto střední třídy. R^

+1/−7
12.2.2013 20:45

J80a11n 63P48r48o79c98h86á48z81k78a 3756786855675

... nižší střední

+6/−2
12.2.2013 22:25

J13a48n 36P60r67o52c66h91á53z37k43a 3626826315845

... střední je SuperB

+5/−1
12.2.2013 22:27

M15a58r78t73i65n 90J86i86r20o92u11s85e77k 7526105535898

Vyšší nižší. ;-D

+5/−1
12.2.2013 22:43

V64l93a20d81i39m90i92r 65K87r57a35u14s 6851968764110

70 mld dolaru je samozrejme blbost. zrejme v tom budou poscitany vsechny hrusky se vsema jabkama, ktery v koncernu inzenyri zkonzumovali. proste v tak komplexnim prostredi vyvoje se neda jednoznacne priradit zadny naklad, takze si lze vymyslet libovolne cislo a to publikovat. stejne tak muzou publikovat libovolne cislo uspor, ktere je taktez vycucane z prstu. PR potrebuje presna cisla, aby jimi novinare i ctenare zahltili a presvedcili, ze jako vedi, co delaji.

+3/−3
12.2.2013 20:06

M42a33r10t12i23n 94K79a25r38á43s58e81k 9748243908108

byl bys mozna prekvapeny jak presne si dokazou i obrovske firmy spocitat co je kolik stoji.

+2/−2
12.2.2013 22:04

R46a78d68i71m 48P55o24l64á23š84e18k 9646813119229

Součet čísel vždy vyjde přesně, fakt je ale, že spousta nákladů se v praxi v podobných případech nedá přesně připsat konkrétnímu projektu. Pak se to musí všelijak dohodama či teoretickými rozpisy atd rozdělovat.

0/0
13.2.2013 11:51

E25d98u52a54r51d 97M39y94s83l77o81v48i79č 6181281509962

Od 2007 do 2012, vývoj za 70 miliard dolarů. Někdy kolem 1966 průměr 1400,-Kčs mzda a rozpočet státu 90 miliard Kčs. Vím ne zcela vystižné pro představu. No 7 miliard, budiž. Já měl kolegyni pro kontrolu rozpočtu. Ta dovedla z 50 tis.m3 zeminy uvažovat 5 mil. kubíků.

+2/0
13.2.2013 0:57

J56i88r35i 26S34i38m55a28k 9678868268143

taky se podivej a kriticky porovnej pokrok za cca 40 let realneho socialismu mezi tudorem a skodou 120 a zjistis, ze v obou jsou jeste dily okopirovane z prvni republiky. ;-)

Aneb slovy klasika, z h**** bic neupletes... ;-)

0/0
13.2.2013 16:39

P40e96t24r 25G27a59z38d30a 6718912699517

Fauvé bude mít 19 miliard dolarů roční úsporu, za těch 30 let to je 570 miliard - oněch 70 miliard náklady a máme tu plánovanou úsporu 500 miLIARD na 30 let, tedy 16,6 miliard dolarů ročně což je úspora cca 52 000kč ve výrobní ceně na jeden vůz, pokud jich počítáme 8 milionů vyrobených ročně.

0/0
12.2.2013 19:09

P93e90t88r 10G75a15z46d71a 6878602749567

půjde fauvé s cenou dolů? a nebo mu to hlupáci zaplatí tak jako vždy? protože 52 klacků ve výrobní ceně je mnoho .......

0/−2
12.2.2013 19:10

M87a86r52t34i85n 64K81y35p64r 2862635664304

Fauvé půjde s cenou dolů jen tak, jak ho donutí konkurence. Jít níž je nesmysl.

+11/0
12.2.2013 19:12

P29e78t96r 78G15a86z46d40a 6358442379797

takže auta se stanou uplně šedá .... nudná a stejná, a ještě to bude stát pořád stejně .... děkuji nechci

+1/−5
12.2.2013 19:13

V22á31c25l38a53v 64P50o39u36s40t16k14a 3440171202

Předpokládám, že vás nikdo nenutí.

+7/0
12.2.2013 19:18

J44a86n 17P36š32e79n55i35č48k91a 2820738383252

proc jako? "barvu" auta urcuje rozvor, rozchod, delka? Nebo linie karoserie, naladeni podvozku a td.

0/0
12.2.2013 19:18

M57a52r58t72i21n 64K49y53p80r 2982455334394

Existovali i ti, kteří je dělali zajímavě a jinak. Jenže buď dělají nedostupné chuťovky nebo už zkrachovali. Takže šedá a nudná je přesně to, co zákazník chce a je ochoten zaplatit. V základních kategoriích je příliš málo zákazníků ochotných si připlatit za jinakost.

+4/0
12.2.2013 19:19

M88a23r74t62i70n 94K51y59p33r 2972225574334

Ještě dodatek. Šedé a nudné se dá vyložit také jako solidní, spolehlivé, dostupné, nezákeřné, s náhradními díly na desetiletí (právě platforma MQB znamená, že náhradní díly budou dobře dostupné po dlouhou dobu). Většina zákazníků opravdu nehledá superindividuální chuťovku ke které by musel přistupovat jak k bojové stíhačce (10 hodin údržby na 1 hodinu letu;-D)

+7/0
12.2.2013 19:25

P85a81v32e55l 78Z36a34j80í83č80e42k 8924780676650

proto take vetsina zakazniku zabila automobilovy prumysl.. nevim jestli bych se radoval v garazi z neceho co je ve vsem prumerne.. vsichni chceme prumerne cervene jablka, prumerne jezdici auta, prumerne velke domy s prumernym vzhledem prumerne zeny... na to ze tu jsme jen jednou chceme docela malo

+1/0
12.2.2013 20:09

V62í86ť70a 13K92r89u42t60i84š 9317874313778

Kdyz se chcete radovat z neceho vyjimecneho, tak si asi nekoupite to levne, prumerne, konzumni. Na trhu je dostatek vyjimecnych aut, jen proste kvuli sve vyjimecnosti a poctu kusu jsou cenove jinde.

+2/0
12.2.2013 20:13

J91a59n 40M11o48h34y81l26a 3978128726218

Pravda. Většina zákazníků svými požadavky na kvalitu, prostor, bezpečí a výkon v kombinaci se spolehlivostí zabila automobilový průmysl.

0/0
12.2.2013 21:51

M51i54c18h79a80l 82B13u38d88í72k 4616944298673

A v ktere alternativni realite jim koncern neco z vyjmenovaneho poskytuje ?;-D

0/0
12.2.2013 23:28

P90e35t95r 11G67a57z57d42a 6318532799927

nejsme v hlubokém socializmu pane, abych se bál že nebudou náhradní díly, a za druhé ...... podvozkově bude stejné auto jak za 300 000 tak za milion ....... za co si pak člověk připlácí ty peníze?

0/0
13.2.2013 5:03

J67i96ř50í 67N60e23u59m60e47i80s62t79e12r 2272585423151

Vy jste právě ten řidič rebel. Asi. ;-D

0/0
13.2.2013 7:33

M40a63r21t43i57n 98K85a25r40á53s25e78k 9308113388858

Tak s cenou jde dolu (stejne jako vsichni) dlouhodobe. Novy golf je za dost dobrou cenu (kdyz se zvazi vybava)

0/0
12.2.2013 22:16

M22i85c61h69a37l 58Č11e43r80n85í38k 2556936823181

70 miliard dolarů? Dyt to nakreslí jeden člověk za 3 měsíce v autocadu....

+3/−3
12.2.2013 18:42

M24a52r11t66i41n 45P45e68t21r 6353372168979

R^;-D Kdyby najali Chucka Norrise, tak určitě, klidně i po večerech...

+4/0
12.2.2013 18:44

J80i40r45i 52S75i66m25a64k 9888148558383

nejlepsi mozky zapadu to za 70 mld dolaru vypiplaji k dokonalosti a cinani to do pul roku nakladem 70 mega dolaru okopiruji. A nehadejte se, bo mam pravdu :-P

0/0
12.2.2013 19:15

E30d39u57a29r53d 90M41y31s39l72o76v63i69č 6911491539742

To číslo svádí spíše o prospěšné spolupráci a učenlivosti, jak snížit odvody ze zisku.

0/0
13.2.2013 1:18

E36d42u31a60r30d 13M45y42s61l87o77v27i29č 6201951719462

Ono to s tím smyslem pro humor Michale není růžové. To ani nejde od mozkových trastů očekávat.

0/0
13.2.2013 1:28

M12i87c26h24a29l 92K15o76z34d13e76r75k59a 4350225501

Mno, těžko říct kdo se kým inspiroval. PSA dělalo už v roce 2010 všechna auta na třech platformách, teď je jen sjednotili.

Jejich problém byl v nedostatečných úsporách při konstrukci ostatních dílů. Snad už šli do sebe a brzy něčím příjemně překvapí. :-) ...snad...

+1/0
12.2.2013 18:29

V38á55c81l94a18v 26P92o24u66s64t23k24a 3120281762

No jo, jenomže tahle platforma se týká odhadem tak třicítky koncernových typů auta a to pouze těch současných.

0/0
12.2.2013 18:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.