Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Volkswagen má svatý grál. Koncernové „lego“ konkurence otevřeně závidí

Volkswagen bude v příštích čtyřech letech investovat 70 miliard dolarů do zavedení univerzální podvozkové platformy. Slibuje si od ní obří úspory. Toyota potichu přiznává, že jí s variabilní platformou Volkswagen utekl. PSA představil podobné řešení před několika dny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

měl jsem golfa III z roku 1997 a jezdí ještě teď, ale u někoho jiného. To byl motor 1.6 benzin celou dobu absolutně bez problémů. Taky měl výkon 65kW a ne jako dnešní přeplňované ze všech stran 1.4 s výkonem i přes 100kW

Stejně tak u 10 let starého forda s motorem vůbec nic. 

Za to znám lidi s Audi, kde se vysypala převodovka. U nového BMW5 se vysypal motor po 2000km!

0 0
možnosti

J66i75r46i 61S77i69m62a79k

13. 2. 2013 16:42

:)

njnjn, kdyz tam byl jen volant kola a par dilu co to drzelo pokupe, tak se na tom ani nemelo moc co porouchat.

Taky si porovnej praci automechanika v roce 1997 a v roce 2013 ;-).

1 0
možnosti

R12e52n19é 87H38a33l76l97a

13. 2. 2013 13:10

Ale ono to není turbem.Já znám dva majitele aut s TSI motorem,kterým přeskočily rozvody. Jeden to měl naštěstí v záruce,druhý 3 měsíce po skončení prodloužené záruky a měl smůlu - v Ově dělali mrtvého brouka. Já mám třetí japonské auto a pouze jeden problém a jelikož jsem s tímto problémem nebyl první,tak ho zdarma odstranili.

2 0
možnosti

Já těm 70 miliardám docela věřím.

jedná se v podstatě o docela zásadní překopání většinu kosntrukčních dílů všech vyráběných typů, které se toho lega mají účastnit. Což může být i dražší než konstruovat nové auto.  Potom se jedná o kontinuální posuzování, které díly je vhodné využít, a které ne, protože ve slabších verzích by byly zbytečně moc dimenzované a tím i drahé. Tudíž tam bude spousta slepých uliček a tím vyhozené práce.

Totéž se bude týkat technické přípravy výroby, kdy veškerá výrobní dokumentace všech typů bude muset být zrevidována a spousta toho bude muset být potom udělána znova nebo aspoň pořádně upravována.

Totéž se bude týkat logistiky celého WW i nakonec kompletní politiky jakosti, v první řadě politiky jakosti komponent aut.

A nakonec se může měnit i obchodní politika, záleží jak moc se rozhodně VV vyižít to "lego" v PR marketingu prodeje aut.

A následně se bude měnit i systém zásobování náhradními díly. A nad tím vším musí neustále fungovat speciální koordinační tým, který kontinuálně posuzuje , jestli pro určité komponenty je vhodnější využít jednotné unifikované díly nebo díly speciálně vyvinuté pro potřeby nějakého modelu. Protože takové koncernové lego má svoje kladné, ale občas i výrazně záporné stránky. A pokud se takový unifikovatelný systém průběžně neudržuje, může naopak vygenerovat i velkou ztrátu. Na jménu koncernu i na ekonomice koncernu. Jinak soudím, že si musíme zvyknout, že velké mezinárodnéí korporace mají k dispozici na svých účtech znatelně víc prostředků než je roční rozpočet naší republiky a že to není nic zvláštního. Například ten WW, ale třeba taky Apple, Microsoft, Intel, brzo to budou i velké čínské firmy třeba vyrábějící pro svět elektroniku atd.....

2 0
možnosti

Tady je člověk co vidí problém celého vývoje složitého stroje.R^R^

0 0
možnosti

Mit na Q7 podvozek z Pola - to zni lakave... ;-D

1 1
možnosti

S20e30i46d25l 58P75e89t27r

13. 2. 2013 9:00

Mašku, Mašku ... Když už někde něco opíšu tak  aspoň u toho krapet přemýšlím... :-/  70 mld USD je opravdu zcela mimo mísu. Např. celý vývoj a příprava výroby A380 včetně umělého kanálu a nového přístavu v Nice  stály nějakých 13 mld Euro ..:-)

2 4
možnosti

Už to tu párkrát vzadu bylo. Ty náklady jsou i s implementací v dalších 4 letech. Navíc se nejedná o jednu fabriku, vždyť chtějí vyrábět deset milionů vozů.

2 0
možnosti

Blbé je, že zákazníci ty úspory pocítí leda až tehdy, až ty NÁKLADY na platformu zaplatí... ;-D :-/ ;-€ .... konfigurovat si vůz PODLE PŘEDSTAV se totiž zákazníkům (zejména u zmíněného koncernu) sakra nevyplácí !!! Rv

0 0
možnosti

Koukám, plno specialistů, ekonomů. Se divím, že vás VW nenabere, aby ušetřili další miliardy, když vše vyřešíte za pár melounů.. Namalovat, když ví co má malovat, dokáže v CADu každý studentík. Tady jde o myšlenku, O rozpracování na x modelů, simulace, zkoušky atd. . Jde to lehce konstruovat tak, abych měnil při každé modifikaci mnoho položek, nebo  zkonstruovat něco, co už nemusím tolik předělávat a pak opět simulovat, zkoušet atd.. Osobně se mi líbí platforma skyactiv.

4 0
možnosti

J74i89r46i 74S37i73m85a13k

13. 2. 2013 16:36

no tak ono je verejnym tajemstvim, ze priprava jednoho jedineho typu auta podle narocnosti vyvoje stoji 1-10 mld dolaru (radove).

Pokud se to dela uplne z niceho a je to vetsi - profachanejsi - technologicky narocnejsi auto, treba se pocita i s hybridem, tak jste klidne na 10 mld dolaru ZA VYVOJ JEDNOHO AUTA.

Ale zadani zni jinak, postavit na tom 40 ruznych modelu, od ekonomickych mestskych couraku az po limuziny s hybridem na spicce technologickeho vyvoje.

Jeste porad nekomu prijde cca sedminasobek az tricetinasobek bezne ceny za jedno auto jako moc penez ? Mi ne, protoze se odhaduje, ze vyvoj Oplu Ampery - Chevrolet Volt (coz je prekopana platforma pro takove plecky, jako je Astra, nebo Cruze) vysel sice "jen" na cca 2mld $ (udaje jsou tajne), ale pak vyrobce na kazdem prodanem kuse $ 50.000 prodelal.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Mozna stoji za uvahu, jestli neni lepsi to  vyvinout trochu lepe a pak generovat jen samy zisk, co myslite... ;-)

0 0
možnosti

Ještě spolehlivost. Audi je s motory druhé nejhorší. VW také nic moc. TSI mají jeden problém za druhým. K tomu ji MQB nepomůže. Vzhledem ke kvalitě a poruchovosti jsou VW a spol. prostě předražené. Tedy včetně nákladů na ježdění do servisu, pokud zrovna nepotřebují odtahovku. Sem tam vidím škodovku nebo VW odtahovat z cesty, aniž byly havarovány. Zřejmě řetězy ve slavném motoru TSI, ze kterých novináři blahem učurkávali a udělali z nich motor roku, dnes šroty desetiletí.

3 3
možnosti

Zajimave je, ze titulek uvadi jak konkurence "otevrene zavidi", uvnitr clanku je pak ze "tise zavidi" a ve finale je to podlozeno nazorem jakehosi anonyma co je udajne manazer Toyoty. Aspon ze priznali, ze Toyota je porad co do prodeju pred VW, platformy neplatformy.

4 0
možnosti

Nechápu, co tady řešíte? Podívejte se třeba na tohle, http://www.youtube.com/watch?v=qgOgFqYu3lM, http://www.youtube.com/watch?v=dlAfJi7hrug, a podobné. Uvidíte z čeho, a jakých dílů se skládá podlahová plošina, a jakým způsobem. Potom pochopíte, co je to vlastně ta platforma. Jen tak na okraj. Spoustu dílů právě pro tu platformu lisují specializovaní subdodavatelé.

0 0
možnosti

P67e68t28r 17H96o82r86á26k

12. 2. 2013 20:45

Nevím, jestli to tady už dneska někdo připomněl, ale škoda octavia je auto střední třídy. R^

1 7
možnosti

... nižší střední

6 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!