Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Octavia: mezi starou a novou je velký pokrok, nejen v rozměrech

Najeli jsme prvních tisíc kilometrů s novou octavií, další porci přidali v té současné. Výsledek srovnání? Fotky to nevystihnou, ale naživo je novinka téměř ve všem lepší. Fascinuje hlavně tichem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51i31r56o36s59l27a69v 12N76e89v59e91s29e54l48ý 2571325674845

Řekl bych, že poslední hezká škodovka byla Octavia II před faceliftem pak to už šlo od destíti k pěti co se týče vzhledu o fábii a jiných modifikacích se raději nezmiňuji to jsou podle mě průšvihy jako mraky, těmi modifikacemi myslím roomster a citigo opravdu nejsou to hezké auta a myslím že za to co nabízejí jsou trochu s cenou víš než by měli být. Rapid je průšvih, zkazili legendu navíc proč si kupovat auto co je velké jako fabia a vypadá jako octavia, rapid měl být coupe kde by verze RS byla rozhodně na místě. Také si nejsem jist jestli přeplnované benzíny jsou to pravé ořechové, ano má to nízkou spotřebu a vyšší výkon na nižší obsah, ale pořád to turbo vidím jako možnou příčinu budoucího problému jehož oprava bude stát velké peníze. Sečteno podtrženo škodovka toho moc nepřevádí jako v minulosti když vyšla první octavia, která je opravdu držák a mít ty prachy tak si spíš koupím ojetou octavii I před nebo po favceliftu, než ty peníze použít na první splátku za nějaké jiné auto z rodiny škoda.

0/0
10.4.2013 21:04

P53a18v20e94l 63M63e70n26š37í96k 8190626175

Právě mám pujčenou Octavii 1,6 tdi na dva dny ,promo akce škodovky,asi po padesáti ujetých kilometrech jsem se šel dozadu podívat ,jestli mi náhodou nedali Rapida.

0/0
20.3.2013 22:20

J69o46s21e66f 96Z74a15j22í38c 8806420596313

Mám novou octávii III. půjčenou na dva dny, je to 1,6 tdi a musím napsat, že jsem zklamán. Nejsem sice odborník, ale moje soukromá octavie II. s 1,4 tsi mi příjde výrazně lepší, daleko pružnější. Dokonce na stejné trati mám spotřebu s dieslaem jen o půl litru nižší. Té 1,6 citelně chybí tah a lepší převodovka. Interiér je jen ambiente a je to oproti fotkám v eleganci propastný rozdíl, jinak místa je vevnitř dost, kufr mi přijde stejný. Nevím, jestli nejsem ovlivněn diskusí, ale zdálo se mi, že nová malinko hůř sedí na asfaltu a hlavně, že víc drncá. Třeba je to ale horší silnicí. Celkově - rozpaky, hlavně když se k tomu podívám na cenu v ambiente a s pár doplňky jsem prostě nad 550 tisíci, a to je hnus.

0/0
27.2.2013 18:47

J57i58ř48í 27S56c15h80w53a36c35h 5416359917714

Srovnáváš nesrovnatelné: 1.4 TSI je výkonově ekvivalentem  2,0 TDI, takže je celkem logické, že ta 1.6TDI je výrazně slabší a jen 5st. manuál je další nevýhodou co se týká např. spotřeby.

0/0
1.3.2013 22:47

M87a10r41e15k 67B37o52j31a81n43o80v60s57k62ý 1727247360761

Ta první fotka je výmluvná, nejhnusnější versus nehezčí oktávka.

0/0
26.2.2013 1:01

R45o42b16e22r77t 20V50i13l81i62m43o20v78s41k14ý 1139265214958

Lepší než chodit pěšky Marku:-P Doba hezkých aut s motorem skončila před 20 lety. Možná dřív.:-(

+1/−3
26.2.2013 7:36

T75o74m31á78š 35V75e15l46e95m57a28n 4805215977643

a která je pro vás ta hezčí ?

0/0
26.2.2013 11:48

P88e59t64r 75H32o31r63á63k 1559883879704

Taky se neodvážím tipovat, kterou myslel. Doufám, že ne ten nepovedený facelift s korejskými světly.

0/0
26.2.2013 19:03

M63a48r55e53k 45B60o28j60a11n24o63v80s45k71ý 1737537550631

Jen se odvažte R^

0/0
26.2.2013 21:54

M81a31r22e24k 52B53o48j50a87n74o21v21s75k88ý 1467157510961

ten zmršenej facelift to asi nebude :)

0/0
26.2.2013 21:52

J50i14ř81í 29S92c46h62w74a95c82h 5406609577204

Myslím, že první a nejpoužívanější návod na tuning O3 v Česku bude "Deaktivace pyropatron kapoty"

+1/0
25.2.2013 21:38

P17e90t17r 66K58r48á94l 6117156932710

Myslím, že to bude deaktivace vypnutí asistenta jízdních pruhů.

0/0
26.2.2013 20:00

J53i49ř89í 47S73c44h40w29a75c13h 5516809617384

asistent jízdních pruhů bude za příplatek v malém množství aut, ale pyropatrony kapoty budou (asi) v každým autě.

0/0
2.3.2013 1:01

O74n61d77ř57e64j 20T37o26m11á13š83e80k 1792557121115

Tak s novou O III jsem najel necelých 600km, s testovaným motorem. Je dobře, že je auto výrazně lehčí, jde to poznat a já si myslím, že to jde poznat i na spotřebě, 6.4l, které měli v testu, tak to jsem neměl ani ve městě, trošku se divím, co s tím autem prováděli. Fakt je, že úspora hmotnosti např v nových mazdách CX5 a 6 je poznat mnohem víc. Design nebudu hodnotit, to je dost subjektivní. Kvalita zpracování velmi vysoká, auto prostě padne do ruky a příjemně se ovládá, všechno je prostě tam, kde má být. Co se mi ale vůbec nelíbí a nic s tím nenaděláme, tak jsou podle mě zcela zbytečné elektronické systémy. Nová O III mi dáva smysl bez Columbusu (nechápu proč je to pořád ten 2DIN krám, který v ČR v autě nepřežije na ulici týden), byť šlape jak hodinky a je jinak povedený, bez jizdních asistentů, postačí ASR, ESP, ABS ..a konec, bez vystřelovací kapoty (tu bohužel vždy dostanete,ale za to nemůže Škoda ale eurobyrokraté). Auto v podstatě zákl. výbavě je to pohodlné, prostorné a praktické. Stejně mi pořád nejlíp vychází Mondeo s obstarožním 1.8 TDCI, 92kW bez FAP filtru, bez hromady elekronických zbytečností (Trend). Za mnší peníze, lepší svezení, jednoduší a trvanlivější technika.

+3/0
25.2.2013 21:31

P48e97t86r 56H49o96r72á36k 1319483109404

U fordu trvanlivá technika? To je protimluv, ne?

+1/−1
25.2.2013 21:39

O81n16d65ř20e54j 38T82o86m27á53š49e83k 1442367471855

Predsudky pane, predsudky. Zkusenost, tu vám zde psát nebudu. Ale podívejte se do jakéhokoliv dlouhodobého testu Mondea nebo Focusu, pročtěte si recenze a zjistíte, že F Mondeo v motorizaci 1.8 TDCI, byť je to prehistorický motor, je z dnešní dieselů maximálně nezáludný a spolehlivý. O jeho spolehlivosti si můžou motory VW jen nechat zdát. Jo, Ford si to hold vyžral s první generací 2.0 TDCI, ale poučil se. Trošku problémový je 1.6 TDCI např. ve Focusech, ale to za a) díky FAP filtru, b) bývá problém s životností turba, ale i to je nic proti problémům 2.0 TDI.

+1/0
25.2.2013 21:45

M62a91r63t83i26n 73P64e52ř92i14n87a 5771870503357

Předminulý týden jsem prodal moje "staré" Mondeo z r. 2006 s poctivým nájezdem 247tis. km. Motor (2.0Tdci 96kW 6r.) byl s původními vstřikovači, turbem, čerpadlem, na podvozku kromě zadních tlumičů vše originál a motor špapal jako hodinky. Teď mám novější model ale chci říci, že při slušém zacházení a kvalitní naftě vydrží Mondea hodně. Bohužel značná spousta lidí si tento jinak dobrý vůz koupila někde v Áčkách apod....lila tam co nejlevnější naftu atd.....Mondeo prostě vyžaduje dobrou naftu, olej a zacházení...

0/0
25.2.2013 22:17

K25a20r96e44l 93V47a73c36h50u71t 9253832949573

Kvalitní nafta? ... Kde ji chcete spolehlivě nakupovat? ... Vozíte si s sebou snad testovací laboratoř? :-/

0/0
26.2.2013 11:00

M12a22r22t58i85n 72P38e84ř25i23n17a 5511230263507

To ne;-D ale osvědčila se mi nafta Verva diesel od Benziny a ještě ta prémiová nafta od OMV, di každé druhé nádrže jsem dával aditivum, nejdříve Stanadyne a později VIF....asi jsem měl i štěstí.....

0/0
26.2.2013 14:04

J49a15n 97T75o27n 9346732476913

Ono se stačí podívat na různé tabulky spolehlivosti TÜV, Warranty Direct, ADAC, všude je Ford lepší než Škoda.

0/0
26.2.2013 11:11

P53e48t88r 65H22o21r11á89k 1689933909914

Myslíš třeba tady, kde fordy okupují spodní patra a třeba mondeo je nejporuchovější ve své třídě, daleko za octavií. ;-D

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=auto_testy%2Ftest-spolehlivosti-aut-adac.htm

0/0
26.2.2013 18:56

P74e28t11r 77H95o40r93á82k 1379523339564

A zde opět mondeo v roce 2012 téměř nejhorší ve své třídě, daleko za octavií.

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=automoto/statistiky-spolehlivosti-aut-adac-2012.htm

0/0
26.2.2013 18:59

P84e11t66r 27H17o76r33á38k 1749303159474

Všimněme si, že octavia je v tabulce ve střední třídě.

Jinak také potvrzení, že tam fordem, zpět busem. ;-D

0/0
26.2.2013 23:12

M82a72r71t13i22n 26P81e28ř35i58n73a 5861950973317

Je to kus od kusu, já jsem měl štěstí, ale je pravda že se staršími modely TDCi se hodně lidí "vyběhlo" a bylo to neštěstí.

Ale mě to za ten risk stálo, raději pohodlené a prostorné Mondeo než stísněnou, tvrdou a nepohodlnou oktávku. Jezdím týdně oběmi dvěmi auty, tak mám srovnání.

0/0
27.2.2013 8:58

P93e78t63r 63K10r24á41l 6797216542830

focus  3dveře 1.8 TDDI je moje láska

0/0
26.2.2013 20:02

J81a91k70u61b 26Š54a22f63a93n33d68a 7905707201691

Tak ta vystřelovací kapota není výmyslem byrokratů. Je třeba splnit určité technické podmínky a automobilky to často řeší tou kapotou. Není to ale jediná cesta.

0/0
26.2.2013 8:16

P15a31v36e36l 79O30d19r55a39z58i21l 6654149337510

Já nevím. Spínačka má být mezi sedadlama a ne tam, kde mám koleno.

0/0
6.3.2013 11:24

T91o59m58á38š 44Z89e57m72a41n 3295738424135

Nějak si nemohu pomoci, ale základní motor měl být 1,4 a 2,0 TDI (třeba omezená na 90kW) ta 1,2 a 1,6 jsou prostě málo.

Když si vezmu, že Cruze má 2,0 120KW za cenu 1,6 77kW Octavie, tak je to hrůza...

0/0
25.2.2013 21:27

T96o35m87á92š 53V40e19l20e52m83a74n 4625715457403

1.2 je TSI motor, která odpovídá slušnější 1.6

0/0
26.2.2013 8:33

V13í15ť87a 18K39r52u40t18i41š 9427744793568

A to jen Váš pocit nebo zkušenost? Když vezmu už jen základní 1.2 63kW, tak jízdní parametry má obdobné, jako 1.6MPI 74/75kW v první generaci a výrazně lepší, než 1.4 16V nebo slabší 1.6MPi. A  když srovnám silnější verzi se 77kW, tak ta má parametry dokonce lepší než tehdejší 1.8 20V 92kW nebo 2.0 85kW. A také třeba výrazně lepší, než Cruze se základní, sic papírově výkonnější 1.6-kou. A obdobně v dieselu. OI začínala s 1.9 SDi, která měla sprint přes 18s. Dnes už základní 1.6 TDi nabízí obdobné svezení a dynamiku, jako stará 1.9 TDI 81kW (pro mnohé už málem závodní motorizace ;-D).

 

A k srovnání cen Cruze vs. Oktávka. U prvního se jedná o slevovou akci u auta, jehož se v Česku prodá asi 700 kousků ročně. Naproti tomu beznadějně morálně zastaralých OII (9 let starý model) se ještě loni prodalo přes 22t. Myslíte, že v době, kdy na trh teprve přichází zcela nová generace, která je nepatrně dražší než dojíždějící dvojka, má Škoda potřebu na malém českém trhu jít na cenu korejce?

+2/0
26.2.2013 10:41

P57e93t17r 15H86o15r57á14k 1699283229734

Zajímalo by mne, koli ušetří na jednom autě, když tam strčí jednoduchou nápravu. Jestli to stojí vůbec za tu ostudu.

+2/0
25.2.2013 20:30

J24i40ř48í 75S83c74h71w53a26c68h 5366419657134

1. tak to se zeptej třeba u Honďácké "ostudy" Civicu, ti už to možná budou mít ekonomicky vyhodnoceno.....

2. jinak pokud to bude pouze úspora v řádech stokorun, tak při plánováné roční výrobě 400 tis, se úspora může klidně přiblížit ke 100 milionům, ale může to být i řádově více.

3. Samozřejmě, že 90% řidičů vůbec netuší jakou konstrukci náprav má jejich auto natož, aby poznali nějaký rozdíl mezi nimi.

+3/0
25.2.2013 21:13

T60o65m27á55š 59V77e59l61e61m57a76n 4685755667863

myslíte, že jsou všici tak tupí, že nepoznají, když jim auto odskakuje na nerovnostech ?

+1/0
26.2.2013 8:31
Foto

I36v43a85n 74K43o25p21t91a 5417572671137

Není všechno zlato co se třpití. Myslím, že pro 99% řidičů je multilink naprosto postradatelný a to bez znatelného omezení komfortu.

+1/0
26.2.2013 9:23

T36o39m88á67š 74V49e83l54e91m86a23n 4675435237613

Když nemají srovnání tak asi ano. Nebo pokud mají upravenou torzku, jakou používá třeba OPEL, tam to není tak znát. Na české dálnici nebo díravé okresce to je poznat... Motoristé tělem a duší a nepíšou jen obecné prndy to také potvrzují.

0/0
26.2.2013 9:33

J78i89ř98í 24S98c15h65w88a35c49h 5656319867484

ano, velká většina to rozhodně nepozná.....nemusí být tupí, ale problematika je nezajímá a o autě vědí jen to že má 4 kola volant, řadící páku a pár dalších čudlíků..... jo a něco co uvnitř "vrčí" když to nastartují ;-)

0/0
26.2.2013 10:03

K73a84r97e91l 74V33a31c72h89u11t 9283902219943

Ach ti Škodováci! ... Světla vylepšili - mřížku chladiče mezi nimi naopak pokazili... :-/

A tedy výsledek? - Nula od nuly pošla! :-( ... Ách jo !!!

0/0
25.2.2013 20:22

K49a29r28e41l 30V62a42c11h42u43t 9683972699503

Kéž by tu mřížku chladiče nechali aspoň takovou, jakou ji má Rapid vyráběný daleko v horké Indii... :-( .... moc by to celkovému výrazu prospělo! R^

0/0
25.2.2013 20:45

P62e27t18r 28K95r15á27l 6117256742670

to je všechno co jste si všimnul????

0/0
26.2.2013 20:05

J89a40n 15M98u96ž95í17k 4922694482169

No já jsem z nové octavie naprosto v rozpacích. Mám doma jak octavi I tak octavii II a po jízdě v nové octavii III u toho velmi rád zůstanu. Nevím v čem radaktoři seděli, ale dal bych ruku do ohně za to, že ta 1,6 TDI, ve které jsem měl možnost se svézt je hlučnější než moje starší octavia 1,9 TDI PD. Ze sadaček v nové octavii jsem byl velmi zklamán. Nedají se absolutně srovnat s těmi v octavii II ( je pravdou, že mi prodejce řekl, že v lepší výbavě jsou i lepší sedačky. Pak, ale nevím proč na předváděcí akce dávají tu " horší" verzi ) Vůbec nemluvím o lícování čalounění dveří a palubní desky, neboť to vypadá jako by dveře byly z jiného auta. Design by celkem ušel, kdyby škodovka neudělala rapida. Podle mne tím novou octavii hodně degradovala. 9 z 10 lidí nepoznají mezi těmito auty rozdíl. Neříkám, že je to špatné auto, ale je na něm bohužel obrovsky vidět tlak na cenu. Sice dostanete vystřelovací kapotu, ale budete jezdit v sedadlech bez bočního vedení. Tak nevím????

+1/0
25.2.2013 20:06

J31i34ř11í 34S15c71h52w63a33c76h 5626809197724

jak to, že nevíš v čem seděli, když je to v článku zcela jasně napsáno a napovím 1,6 TDI to opravdu nebyla, takže ano v článku popisují hlučnost jiného motoru..... ;-)

0/0
25.2.2013 21:00

J91a98n 93M15u77ž48í13k 4532724392319

Myslíš, že je velký rozdíl v hlučnosti mezi 1,6 TDI CR a 2,0 TDI CR. Já myslím, že není. A tak to taky bylo myšleno.

0/0
26.2.2013 8:49

J36i11ř44í 46S60c14h10w11a56c95h 5836279707984

podle toho co naměřili tak tam asi nějaký rozdíl bude, těžko říci jak hluk uvnitř ovlivňují výbavy použité v testovaných modelech, Při lepší výbavě může být lepší odhlučnění....a v jakém stavu byla ta ojetina.....

0/0
26.2.2013 9:59

D54a58v60i50d 90R36y58c94h36e15t95s23k86ý 9916101120770

(530 xD) s benzinovým šestiválcem

 

Ach jo. Jenom pan Švindroch je schopen srovnávat pětkové BMW a Octavii (a vyhraje octavia, převeze totiž lednici a má škrabku)

+6/−3
25.2.2013 18:06

J61i70ř13í 77S69c18h27w72a71c62h 5796629757184

A pro by pan Švidrnoch nemohl srovnávat hlučnost v Octavii a v BMW řady 5. Poškrábej se tou škrabkou na čele....a uveď mi jediný důvod....

+1/−1
25.2.2013 21:25

D32a16v32i89d 52R12y80c13h72e41t73s38k50ý 9466271180100

legrační mi přišlo hlavně to 530xD s benzinovým šestiválcem

+1/0
26.2.2013 9:38

T53o28m31á55š 67M30a83r49n43ý 4770282732786

Zapoměli zmínit "aktivni kapotu", kde se při projetí sněhovým jazykem nebo při trefení zajíce odstřelí panty, kapota se zvedne a jízda končí. (původně to je vychytávka pro bezpečí chodců) Zaplatíte odtah a dvojku nebo kolik za nové panty, i když autu se jinak nic nestalo. Jo není nad pokrok.

Kdyby místo pyropatrony dali elektromagnet a pružiny, tak to člověk zacvakne zpátky a jede dál, ale jak máte někde ve vánici řešit vypnutou řídící jednotku, protože máte ustřelené panty na kapotě, to mi moc jasné není.

Navíc třeba děti v autě.... děkuji pěkně. Tuhle oktávku nechci ani zadarmo!!

+5/−3
25.2.2013 17:58

R41a60d95i23m 90K80a68l20a59s 2740796672401

Řekl bych, že tyhle "aktivní kapoty" jsou jen o snímačích a nastavení systému. Je to zhruba podobné, jako kdybyste měl strach, že vám vystřelí airbag ve chvíli, kdy do vás někdo při rychlosti 10km/hod drcne. A že airbagů není v dnešních autech zrovna málo...

Pokud je to dobře fungující systém, pak ho zajíc nebo sníh nemůže zaskočit.

+2/0
25.2.2013 18:09

T46o95m78á76š 35M54a54r78n18ý 4570852352636

Je v tom zásadní rozdíl. Airbagy vystřeluji na základě akcelerometrů, kdy zaznamenají prudké zpomalení auta, které převyšuje pevnostní limity (auto se bortí) a v zásadě může být způsobeno pouze nárazem.

Oproti tenhle vynález má reagovat na náraz do člověka, tedy na bouchnutí do senzoru u SPZ při rychlosti od nějakého limitu.

Senzor ale nemůže poznat, jestli to byl člověk, větev, zajíc nebo třeba hrouda bláta. Pokud by se dalo zastavit kapotu, zacvaknout a pokračovat, tak s tím nemám problém, ale pokud to znamená odstavení vozu a odtah (odstřelená kapota nemá panty), tak k čemu je takový auto?

+3/0
25.2.2013 18:15

R84a47d49i18m 33K62a39l92a98s 2230426362551

To zrychlení vám může měřit i snímač, který bude "nalepený" na kapotě v okolí místa, kde by mohlo dojít k nárazu. Auto klidně může stát. Lidské tělo je specifické (kolem nárazníku se obtáčí a pak dopadá na kapotu) Kombinací těchto snímačů jste schopen vyloučit chybu. Hlava naštěstí ve většině případů dopadá až jako poslední.

0/−1
25.2.2013 18:29







Najdete na iDNES.cz