Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Octavia: mezi starou a novou je velký pokrok, nejen v rozměrech

Najeli jsme prvních tisíc kilometrů s novou octavií, další porci přidali v té současné. Výsledek srovnání? Fotky to nevystihnou, ale naživo je novinka téměř ve všem lepší. Fascinuje hlavně tichem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i82r40o43s75l31a34v 40N53e17v49e21s65e52l53ý 2721925164945

Řekl bych, že poslední hezká škodovka byla Octavia II před faceliftem pak to už šlo od destíti k pěti co se týče vzhledu o fábii a jiných modifikacích se raději nezmiňuji to jsou podle mě průšvihy jako mraky, těmi modifikacemi myslím roomster a citigo opravdu nejsou to hezké auta a myslím že za to co nabízejí jsou trochu s cenou víš než by měli být. Rapid je průšvih, zkazili legendu navíc proč si kupovat auto co je velké jako fabia a vypadá jako octavia, rapid měl být coupe kde by verze RS byla rozhodně na místě. Také si nejsem jist jestli přeplnované benzíny jsou to pravé ořechové, ano má to nízkou spotřebu a vyšší výkon na nižší obsah, ale pořád to turbo vidím jako možnou příčinu budoucího problému jehož oprava bude stát velké peníze. Sečteno podtrženo škodovka toho moc nepřevádí jako v minulosti když vyšla první octavia, která je opravdu držák a mít ty prachy tak si spíš koupím ojetou octavii I před nebo po favceliftu, než ty peníze použít na první splátku za nějaké jiné auto z rodiny škoda.

0/0
10.4.2013 21:04

P93a36v25e17l 19M71e22n50š68í12k 8290826565

Právě mám pujčenou Octavii 1,6 tdi na dva dny ,promo akce škodovky,asi po padesáti ujetých kilometrech jsem se šel dozadu podívat ,jestli mi náhodou nedali Rapida.

0/0
20.3.2013 22:20

J16o82s41e39f 25Z32a85j79í75c 8196600696713

Mám novou octávii III. půjčenou na dva dny, je to 1,6 tdi a musím napsat, že jsem zklamán. Nejsem sice odborník, ale moje soukromá octavie II. s 1,4 tsi mi příjde výrazně lepší, daleko pružnější. Dokonce na stejné trati mám spotřebu s dieslaem jen o půl litru nižší. Té 1,6 citelně chybí tah a lepší převodovka. Interiér je jen ambiente a je to oproti fotkám v eleganci propastný rozdíl, jinak místa je vevnitř dost, kufr mi přijde stejný. Nevím, jestli nejsem ovlivněn diskusí, ale zdálo se mi, že nová malinko hůř sedí na asfaltu a hlavně, že víc drncá. Třeba je to ale horší silnicí. Celkově - rozpaky, hlavně když se k tomu podívám na cenu v ambiente a s pár doplňky jsem prostě nad 550 tisíci, a to je hnus.

0/0
27.2.2013 18:47

J94i18ř44í 90S98c26h55w25a11c20h 5106749317704

Srovnáváš nesrovnatelné: 1.4 TSI je výkonově ekvivalentem  2,0 TDI, takže je celkem logické, že ta 1.6TDI je výrazně slabší a jen 5st. manuál je další nevýhodou co se týká např. spotřeby.

0/0
1.3.2013 22:47

M62a80r64e37k 33B33o91j15a81n21o23v56s70k29ý 1257277270631

Ta první fotka je výmluvná, nejhnusnější versus nehezčí oktávka.

0/0
26.2.2013 1:01

R47o47b76e13r15t 77V13i12l37i41m14o71v40s63k93ý 1609335974208

Lepší než chodit pěšky Marku:-P Doba hezkých aut s motorem skončila před 20 lety. Možná dřív.:-(

+1/−3
26.2.2013 7:36

T80o37m45á78š 89V35e32l76e51m55a35n 4985835927453

a která je pro vás ta hezčí ?

0/0
26.2.2013 11:48

P37e83t93r 59H75o86r33á30k 1959603109204

Taky se neodvážím tipovat, kterou myslel. Doufám, že ne ten nepovedený facelift s korejskými světly.

0/0
26.2.2013 19:03

M80a58r61e19k 95B27o16j45a36n12o67v86s76k82ý 1107607560111

Jen se odvažte R^

0/0
26.2.2013 21:54

M41a30r77e94k 36B20o66j72a32n33o57v16s48k28ý 1887247510271

ten zmršenej facelift to asi nebude :)

0/0
26.2.2013 21:52

J88i45ř39í 81S76c56h19w35a25c17h 5816919867714

Myslím, že první a nejpoužívanější návod na tuning O3 v Česku bude "Deaktivace pyropatron kapoty"

+1/0
25.2.2013 21:38

P72e94t28r 79K41r84á32l 6517526332940

Myslím, že to bude deaktivace vypnutí asistenta jízdních pruhů.

0/0
26.2.2013 20:00

J82i87ř29í 62S49c97h61w40a81c71h 5216709597524

asistent jízdních pruhů bude za příplatek v malém množství aut, ale pyropatrony kapoty budou (asi) v každým autě.

0/0
2.3.2013 1:01

O31n84d11ř93e59j 89T39o45m84á43š53e98k 1182827651945

Tak s novou O III jsem najel necelých 600km, s testovaným motorem. Je dobře, že je auto výrazně lehčí, jde to poznat a já si myslím, že to jde poznat i na spotřebě, 6.4l, které měli v testu, tak to jsem neměl ani ve městě, trošku se divím, co s tím autem prováděli. Fakt je, že úspora hmotnosti např v nových mazdách CX5 a 6 je poznat mnohem víc. Design nebudu hodnotit, to je dost subjektivní. Kvalita zpracování velmi vysoká, auto prostě padne do ruky a příjemně se ovládá, všechno je prostě tam, kde má být. Co se mi ale vůbec nelíbí a nic s tím nenaděláme, tak jsou podle mě zcela zbytečné elektronické systémy. Nová O III mi dáva smysl bez Columbusu (nechápu proč je to pořád ten 2DIN krám, který v ČR v autě nepřežije na ulici týden), byť šlape jak hodinky a je jinak povedený, bez jizdních asistentů, postačí ASR, ESP, ABS ..a konec, bez vystřelovací kapoty (tu bohužel vždy dostanete,ale za to nemůže Škoda ale eurobyrokraté). Auto v podstatě zákl. výbavě je to pohodlné, prostorné a praktické. Stejně mi pořád nejlíp vychází Mondeo s obstarožním 1.8 TDCI, 92kW bez FAP filtru, bez hromady elekronických zbytečností (Trend). Za mnší peníze, lepší svezení, jednoduší a trvanlivější technika.

+3/0
25.2.2013 21:31

P47e91t16r 86H93o67r88á71k 1759193309604

U fordu trvanlivá technika? To je protimluv, ne?

+1/−1
25.2.2013 21:39

O15n10d60ř33e68j 37T20o10m30á56š91e42k 1642467131855

Predsudky pane, predsudky. Zkusenost, tu vám zde psát nebudu. Ale podívejte se do jakéhokoliv dlouhodobého testu Mondea nebo Focusu, pročtěte si recenze a zjistíte, že F Mondeo v motorizaci 1.8 TDCI, byť je to prehistorický motor, je z dnešní dieselů maximálně nezáludný a spolehlivý. O jeho spolehlivosti si můžou motory VW jen nechat zdát. Jo, Ford si to hold vyžral s první generací 2.0 TDCI, ale poučil se. Trošku problémový je 1.6 TDCI např. ve Focusech, ale to za a) díky FAP filtru, b) bývá problém s životností turba, ale i to je nic proti problémům 2.0 TDI.

+1/0
25.2.2013 21:45

M18a49r88t78i74n 85P34e28ř64i71n57a 5621950383287

Předminulý týden jsem prodal moje "staré" Mondeo z r. 2006 s poctivým nájezdem 247tis. km. Motor (2.0Tdci 96kW 6r.) byl s původními vstřikovači, turbem, čerpadlem, na podvozku kromě zadních tlumičů vše originál a motor špapal jako hodinky. Teď mám novější model ale chci říci, že při slušém zacházení a kvalitní naftě vydrží Mondea hodně. Bohužel značná spousta lidí si tento jinak dobrý vůz koupila někde v Áčkách apod....lila tam co nejlevnější naftu atd.....Mondeo prostě vyžaduje dobrou naftu, olej a zacházení...

0/0
25.2.2013 22:17

K50a69r77e40l 83V81a29c39h80u71t 9653732899103

Kvalitní nafta? ... Kde ji chcete spolehlivě nakupovat? ... Vozíte si s sebou snad testovací laboratoř? :-/

0/0
26.2.2013 11:00

M72a31r56t64i13n 63P35e29ř50i85n28a 5751420683957

To ne;-D ale osvědčila se mi nafta Verva diesel od Benziny a ještě ta prémiová nafta od OMV, di každé druhé nádrže jsem dával aditivum, nejdříve Stanadyne a později VIF....asi jsem měl i štěstí.....

0/0
26.2.2013 14:04

J78a56n 13T91o38n 9516712866163

Ono se stačí podívat na různé tabulky spolehlivosti TÜV, Warranty Direct, ADAC, všude je Ford lepší než Škoda.

0/0
26.2.2013 11:11

P29e14t88r 20H18o16r18á21k 1439283909504

Myslíš třeba tady, kde fordy okupují spodní patra a třeba mondeo je nejporuchovější ve své třídě, daleko za octavií. ;-D

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=auto_testy%2Ftest-spolehlivosti-aut-adac.htm

0/0
26.2.2013 18:56

P11e97t92r 74H91o30r28á90k 1219173499604

A zde opět mondeo v roce 2012 téměř nejhorší ve své třídě, daleko za octavií.

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=automoto/statistiky-spolehlivosti-aut-adac-2012.htm

0/0
26.2.2013 18:59

P42e12t24r 61H81o61r57á10k 1439493459974

Všimněme si, že octavia je v tabulce ve střední třídě.

Jinak také potvrzení, že tam fordem, zpět busem. ;-D

0/0
26.2.2013 23:12

M74a25r21t43i76n 16P42e23ř76i55n76a 5581200273467

Je to kus od kusu, já jsem měl štěstí, ale je pravda že se staršími modely TDCi se hodně lidí "vyběhlo" a bylo to neštěstí.

Ale mě to za ten risk stálo, raději pohodlené a prostorné Mondeo než stísněnou, tvrdou a nepohodlnou oktávku. Jezdím týdně oběmi dvěmi auty, tak mám srovnání.

0/0
27.2.2013 8:58

P30e52t94r 94K21r64á37l 6767156912550

focus  3dveře 1.8 TDDI je moje láska

0/0
26.2.2013 20:02

J39a81k69u89b 16Š60a62f93a10n75d19a 7845237141741

Tak ta vystřelovací kapota není výmyslem byrokratů. Je třeba splnit určité technické podmínky a automobilky to často řeší tou kapotou. Není to ale jediná cesta.

0/0
26.2.2013 8:16

P35a82v86e34l 65O51d63r24a37z57i48l 6544349437460

Já nevím. Spínačka má být mezi sedadlama a ne tam, kde mám koleno.

0/0
6.3.2013 11:24

T48o15m51á30š 76Z59e52m86a48n 3255958264275

Nějak si nemohu pomoci, ale základní motor měl být 1,4 a 2,0 TDI (třeba omezená na 90kW) ta 1,2 a 1,6 jsou prostě málo.

Když si vezmu, že Cruze má 2,0 120KW za cenu 1,6 77kW Octavie, tak je to hrůza...

0/0
25.2.2013 21:27

T69o21m67á80š 90V45e38l53e88m80a35n 4145745667423

1.2 je TSI motor, která odpovídá slušnější 1.6

0/0
26.2.2013 8:33

V42í67ť16a 37K60r62u36t13i42š 9917374253818

A to jen Váš pocit nebo zkušenost? Když vezmu už jen základní 1.2 63kW, tak jízdní parametry má obdobné, jako 1.6MPI 74/75kW v první generaci a výrazně lepší, než 1.4 16V nebo slabší 1.6MPi. A  když srovnám silnější verzi se 77kW, tak ta má parametry dokonce lepší než tehdejší 1.8 20V 92kW nebo 2.0 85kW. A také třeba výrazně lepší, než Cruze se základní, sic papírově výkonnější 1.6-kou. A obdobně v dieselu. OI začínala s 1.9 SDi, která měla sprint přes 18s. Dnes už základní 1.6 TDi nabízí obdobné svezení a dynamiku, jako stará 1.9 TDI 81kW (pro mnohé už málem závodní motorizace ;-D).

 

A k srovnání cen Cruze vs. Oktávka. U prvního se jedná o slevovou akci u auta, jehož se v Česku prodá asi 700 kousků ročně. Naproti tomu beznadějně morálně zastaralých OII (9 let starý model) se ještě loni prodalo přes 22t. Myslíte, že v době, kdy na trh teprve přichází zcela nová generace, která je nepatrně dražší než dojíždějící dvojka, má Škoda potřebu na malém českém trhu jít na cenu korejce?

+2/0
26.2.2013 10:41

P95e48t18r 68H34o46r53á26k 1889663639874

Zajímalo by mne, koli ušetří na jednom autě, když tam strčí jednoduchou nápravu. Jestli to stojí vůbec za tu ostudu.

+2/0
25.2.2013 20:30

J14i91ř59í 34S25c26h11w92a20c53h 5796199677654

1. tak to se zeptej třeba u Honďácké "ostudy" Civicu, ti už to možná budou mít ekonomicky vyhodnoceno.....

2. jinak pokud to bude pouze úspora v řádech stokorun, tak při plánováné roční výrobě 400 tis, se úspora může klidně přiblížit ke 100 milionům, ale může to být i řádově více.

3. Samozřejmě, že 90% řidičů vůbec netuší jakou konstrukci náprav má jejich auto natož, aby poznali nějaký rozdíl mezi nimi.

+3/0
25.2.2013 21:13

T63o43m17á34š 87V62e30l55e57m49a72n 4655795387223

myslíte, že jsou všici tak tupí, že nepoznají, když jim auto odskakuje na nerovnostech ?

+1/0
26.2.2013 8:31
Foto

I26v53a11n 52K49o55p70t76a 5787272751367

Není všechno zlato co se třpití. Myslím, že pro 99% řidičů je multilink naprosto postradatelný a to bez znatelného omezení komfortu.

+1/0
26.2.2013 9:23

T31o71m51á68š 98V11e68l82e20m19a63n 4775105677583

Když nemají srovnání tak asi ano. Nebo pokud mají upravenou torzku, jakou používá třeba OPEL, tam to není tak znát. Na české dálnici nebo díravé okresce to je poznat... Motoristé tělem a duší a nepíšou jen obecné prndy to také potvrzují.

0/0
26.2.2013 9:33

J44i19ř61í 58S45c72h79w93a10c77h 5656289197924

ano, velká většina to rozhodně nepozná.....nemusí být tupí, ale problematika je nezajímá a o autě vědí jen to že má 4 kola volant, řadící páku a pár dalších čudlíků..... jo a něco co uvnitř "vrčí" když to nastartují ;-)

0/0
26.2.2013 10:03

K66a37r17e21l 36V97a82c15h79u72t 9643202549123

Ach ti Škodováci! ... Světla vylepšili - mřížku chladiče mezi nimi naopak pokazili... :-/

A tedy výsledek? - Nula od nuly pošla! :-( ... Ách jo !!!

0/0
25.2.2013 20:22

K17a88r32e52l 80V96a35c66h27u67t 9393632519773

Kéž by tu mřížku chladiče nechali aspoň takovou, jakou ji má Rapid vyráběný daleko v horké Indii... :-( .... moc by to celkovému výrazu prospělo! R^

0/0
25.2.2013 20:45

P51e89t42r 82K58r89á53l 6807566652720

to je všechno co jste si všimnul????

0/0
26.2.2013 20:05

J69a74n 39M38u87ž93í35k 4272774862219

No já jsem z nové octavie naprosto v rozpacích. Mám doma jak octavi I tak octavii II a po jízdě v nové octavii III u toho velmi rád zůstanu. Nevím v čem radaktoři seděli, ale dal bych ruku do ohně za to, že ta 1,6 TDI, ve které jsem měl možnost se svézt je hlučnější než moje starší octavia 1,9 TDI PD. Ze sadaček v nové octavii jsem byl velmi zklamán. Nedají se absolutně srovnat s těmi v octavii II ( je pravdou, že mi prodejce řekl, že v lepší výbavě jsou i lepší sedačky. Pak, ale nevím proč na předváděcí akce dávají tu " horší" verzi ) Vůbec nemluvím o lícování čalounění dveří a palubní desky, neboť to vypadá jako by dveře byly z jiného auta. Design by celkem ušel, kdyby škodovka neudělala rapida. Podle mne tím novou octavii hodně degradovala. 9 z 10 lidí nepoznají mezi těmito auty rozdíl. Neříkám, že je to špatné auto, ale je na něm bohužel obrovsky vidět tlak na cenu. Sice dostanete vystřelovací kapotu, ale budete jezdit v sedadlech bez bočního vedení. Tak nevím????

+1/0
25.2.2013 20:06

J55i23ř46í 22S66c10h19w49a80c72h 5556159627894

jak to, že nevíš v čem seděli, když je to v článku zcela jasně napsáno a napovím 1,6 TDI to opravdu nebyla, takže ano v článku popisují hlučnost jiného motoru..... ;-)

0/0
25.2.2013 21:00

J40a81n 60M64u57ž35í42k 4652784212329

Myslíš, že je velký rozdíl v hlučnosti mezi 1,6 TDI CR a 2,0 TDI CR. Já myslím, že není. A tak to taky bylo myšleno.

0/0
26.2.2013 8:49

J37i39ř73í 14S45c73h90w40a44c28h 5456469337534

podle toho co naměřili tak tam asi nějaký rozdíl bude, těžko říci jak hluk uvnitř ovlivňují výbavy použité v testovaných modelech, Při lepší výbavě může být lepší odhlučnění....a v jakém stavu byla ta ojetina.....

0/0
26.2.2013 9:59

D70a17v83i10d 23R68y75c48h57e21t73s62k29ý 9606781880440

(530 xD) s benzinovým šestiválcem

 

Ach jo. Jenom pan Švindroch je schopen srovnávat pětkové BMW a Octavii (a vyhraje octavia, převeze totiž lednici a má škrabku)

+6/−3
25.2.2013 18:06

J35i89ř70í 71S79c74h76w37a81c23h 5326549217464

A pro by pan Švidrnoch nemohl srovnávat hlučnost v Octavii a v BMW řady 5. Poškrábej se tou škrabkou na čele....a uveď mi jediný důvod....

+1/−1
25.2.2013 21:25

D24a41v14i63d 35R81y78c96h62e29t87s81k61ý 9406821530390

legrační mi přišlo hlavně to 530xD s benzinovým šestiválcem

+1/0
26.2.2013 9:38

T60o55m83á19š 55M61a80r90n41ý 4170712402546

Zapoměli zmínit "aktivni kapotu", kde se při projetí sněhovým jazykem nebo při trefení zajíce odstřelí panty, kapota se zvedne a jízda končí. (původně to je vychytávka pro bezpečí chodců) Zaplatíte odtah a dvojku nebo kolik za nové panty, i když autu se jinak nic nestalo. Jo není nad pokrok.

Kdyby místo pyropatrony dali elektromagnet a pružiny, tak to člověk zacvakne zpátky a jede dál, ale jak máte někde ve vánici řešit vypnutou řídící jednotku, protože máte ustřelené panty na kapotě, to mi moc jasné není.

Navíc třeba děti v autě.... děkuji pěkně. Tuhle oktávku nechci ani zadarmo!!

+5/−3
25.2.2013 17:58

R52a93d45i74m 58K31a24l95a52s 2160656372361

Řekl bych, že tyhle "aktivní kapoty" jsou jen o snímačích a nastavení systému. Je to zhruba podobné, jako kdybyste měl strach, že vám vystřelí airbag ve chvíli, kdy do vás někdo při rychlosti 10km/hod drcne. A že airbagů není v dnešních autech zrovna málo...

Pokud je to dobře fungující systém, pak ho zajíc nebo sníh nemůže zaskočit.

+2/0
25.2.2013 18:09

T50o83m97á23š 46M53a38r82n70ý 4970362362676

Je v tom zásadní rozdíl. Airbagy vystřeluji na základě akcelerometrů, kdy zaznamenají prudké zpomalení auta, které převyšuje pevnostní limity (auto se bortí) a v zásadě může být způsobeno pouze nárazem.

Oproti tenhle vynález má reagovat na náraz do člověka, tedy na bouchnutí do senzoru u SPZ při rychlosti od nějakého limitu.

Senzor ale nemůže poznat, jestli to byl člověk, větev, zajíc nebo třeba hrouda bláta. Pokud by se dalo zastavit kapotu, zacvaknout a pokračovat, tak s tím nemám problém, ale pokud to znamená odstavení vozu a odtah (odstřelená kapota nemá panty), tak k čemu je takový auto?

+3/0
25.2.2013 18:15

R78a33d72i93m 73K16a66l17a75s 2920456852801

To zrychlení vám může měřit i snímač, který bude "nalepený" na kapotě v okolí místa, kde by mohlo dojít k nárazu. Auto klidně může stát. Lidské tělo je specifické (kolem nárazníku se obtáčí a pak dopadá na kapotu) Kombinací těchto snímačů jste schopen vyloučit chybu. Hlava naštěstí ve většině případů dopadá až jako poslední.

0/−1
25.2.2013 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.