Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Lada, padlá hvězda finských silnic

Věřili byste, že tahle automobilová fosilie patřila od sedmdesátých let do poloviny devadesátých do desítky nejprodávanějších aut ve Finsku? Legendární lada má dodnes v severské zemi mnoho příznivců. Pojďte na sraz finského Lada klubu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e36t81r 74M61a91r53e23č95e72k 1223591339538

Tak vzpomínám na svou "šestnáctku"  to auto fakt jelo a bylo pohodlné i prostorné. Se zimáky a menší zátěží v kufru nebyl problém ani v zimě. 2107 už tak dobrá nebyla.

0/0
2.3.2013 0:37

V87a49c17l16a11v 27M28a59c82h 1416130676830

Pokud bude ít někdo zájem o LADU - VAZ 2102 Kombi (viz obr na videu v článku v barvě slonová kost), výrobce VAZ Togliatti, rok výroby 1978, objem válců 1198 cm3, s výkonem 60 koní v pojízdném stavu, byť bez růžku v technickém průkaze - odhlášena z evidence a uskladněna na veterána ... po prvním majiteli ... kupovali jsme ji tehdy ve frontě s pořadníkem na Jarově ... nabízím k odkupu a odvozu v Praze ... cenu nabídněte na vaclav.mach@seznam.cz

0/0
1.3.2013 15:22

P83e32t78r 31N50e60c82h24a15n13i52c53k80ý 7573496748820

Není ten Juha Laaksonen příbuzný s Henri Laaksonenem tenistou co hrál proti nám na DC?

0/0
28.2.2013 20:27

M61g76r49. 47J57a98n 97F96i37a20l62a 9212537501706

U nás už taky rostou na ceně...

V

http://www.rajveteranu.cz/znacka-33-lada    

R^

+2/0
28.2.2013 16:17

M68i90c27h50a71l 98K49r39č82á46l 6638618296692

Nastartovala opravdu vždycky. A když motorem neotočil startér, tak se použila klika.

+3/0
28.2.2013 15:00

J77a84n 98F78r36o27l46í35k 6336790345224

A co na to simly clever:-P Jinak ten srp a kladivo nejsou to pravé ořechové. Blicky a kladivo, to je to pravé nářadí na terénního bolševika.;-D

0/−2
28.2.2013 13:52

J49i30ř12í 61S61c81h59w72a88c58h 5576419897764

jj, zažil jsem přechod ze Škody 100 na VAZ 2101 (ještě ne jako řidič). Oproti stovce to auto bylo o 2 generace lepší. Rozdíl byl ohromný na to, že obě auta vznikla v 60.letech.

+6/0
28.2.2013 13:41

J10i18ř74í 61S44c44h17w49a83c36h 5536719437754

samozřejmě to nebyla zásluha bolševika.

+1/−1
28.2.2013 14:00

J70o42s66e46f 26V58a58l28a 9360313843803

mohu potvrdit - ja prestupoval z S100 na 2102. Rozdil byl v tom, ze S100 se ve 110km/hod vlnila jako had, dilenske zpracovani bylo proti 2102 mizerne a po najetych 100T km na tachometru byla S100 skoro na odpis. 2102 jsem koupil uz s informaci, ze ma najeto pres 200T km a jeste par tisic jsem pridal. Pak bohuzel zacal motor zrat vic oleje nez benzinu  a generalka se servisu moc nepovedla-a to byl konec. Nastesti si ho odvezl ukrajinec domu

0/0
28.2.2013 14:29

R11a56d80i28m 36P66o88l58á26š37e60k 9706443889159

Škoda 100 bez tuningu bylo auto stavěné na rychlost  60 - 80 kilometrů v hodině.  To pak vydrželo bez problémů  ujet i 300 tisíc kilometrů. Hlupáci, co to nepoznali, že to auto v tak vysokých rychlostech protestuje i chováním na cestě i přehříváním motoru atd a honili to po dálnicích na 110 kilometrů  a víc, tak logicky tu Škodovku uhonili.

0/−3
28.2.2013 16:28
Foto

R98a45d74o17m89í47r 83Š12r55á90m20e25k 4418280806804

A tím jste jen potrdil že to nebylo moc dobré auto... :-)

+3/0
28.2.2013 19:05

R76i62c43h60a68r65d 10P85o81d84z58i42m81e95k 2121367526

Zase pokud ho někdo uhonil a oddělal motor, tak se to dalo za pár korun dát zase do cajku. Nebo sehnat celý funkční motor a jednoduše ho vyměnit. Nicméně jezdit bych v tom už nechtěl. Úroveň cestování dost bída.

0/0
1.3.2013 8:41

D81u61š23a94n 42P27e53š35e36k 3265519564400

Souhlas. Moskvič nebo Lada se takhle "uhonit" při běžné a na dálnicích povolené rychlosti 110 km/hod nedaly. Byly to ve své době rozhodně lepší a hlavně spolehlivější auta, než Š100.

My jsme v té době neměli Ladu, ale Moskviče. A musím potvrdit, že důvody, pro které jsme to auto měli rádi byly stejné, jako u těch Finů. Odolnost a spolehlivost.

0/0
1.3.2013 14:03

J56o16s93e80f 55V54a40l79a 9740303173623

ackoli nejsem automechanik, tak budu odporovat : motor byl to jedine, co se nemuselo moc opravovat - tedy alespon blok motoru. Neustale praskaly hadice, casto odesel termostat a tim se auto mohlo uvarit (pres leto jsem ho vzdycky vymontoval), tlumice nevydrzely vic nez 30T km a spodek auta rzi jenom kvetl. nemluve o tlumici vyfuku, ktery prorezl snad kazdy rok, dalnici auto poznalo jenom okrajove a to na useku 14 km od Prahy, tam se na tech 125 km udavanych v TP ani nestacilo rozjet. A honit auto nekdy nad 110 km/hod  ? to byl adrenalinovy sport, protoze ono ani nebylo kde........

0/0
28.2.2013 20:50

P34a68v72e94l 18K87r87e68u97z28i39g81e30r 7254160430389

"Ladisté" a podobní nostalgici (například já jako volvista a saabista) mají po zavedení ekovýpalného v Česku utrum.

+9/−1
28.2.2013 13:09

M83i43l35a53n 23R84e74s 1119303800975

Vypadá to, že do budoucna udržovat jakéhokoli veterána bude složité, emisní povolenky do měst a podobně...

+2/0
28.2.2013 13:38

J28i12ř86í 91Z86ý79k91a 9839613411170

stávající veteráni to mají jednoduché, na ty se ekovýpalné ani emisní povolenky nevztahují. Horší je to s potencionálními youngtimery - ty leda zavřít na 10let do stodoly a počkat až dosáhnou patřičného stáří pro veterána.

+5/0
28.2.2013 13:56

P63a68v70e46l 37K76r22e60u39z47i95g51e89r 7854810180219

Nechápu naše byrokraty, třeba ve Velké Británii nejenže nemají ekovýpalné, ale od letoška se nemusí s veterány chodit na STK, stát jaksi počítá s tím, že lidé se o stará auta starají s láskou a technický stav si ohlídají sami. To je ráj. :-) No, jinak se v nejbližších letech chystám stěhovat někam do Skandinávie, ne kvůli autům, ale rozhodně bude příjemnej bonus moct si koupit starého Saaba bez obav ze "zelených zón" nebo ekovýpalného.

+8/−3
28.2.2013 17:25







Najdete na iDNES.cz