Diskuze
Jak se hledal krejčí pro favorita. Giugiaro škodováky vyhodil
Děkujeme za pochopení.
L16u27k26á32š 25O62m73á87č17k52a
Co já se v něm v 18 letech nasouložil.
L58u33k61á95š 42O46m10á81č63k11a
Úsměvný katalog. "Komfort, Prestiž...." Asi zapomněli, že na západě se prodává BMW 7...
S34e30i20d90l 38P46e80t18r
Ing. Hrdlička ve své knize, která je jinak vcelku nadprůměrná a ukazuje na reálie doby, jaksi decentně opomenul fakt (a autor článku to víceméně z knihy opsal), že Bertone neudělal jen pár skic karoserie favorita ale jeho firma dodala komplet technické a technologické rešení celého nového auta. Ano, největší trable byly se subdodávkami od PALu či Jikova (proto se např. musela narychlo koupit licence od kanadského Pierburga na karburátor a d.) a hodně omezené možnosti cokoli nakupovat ze Západu. No a v neposlední řadě nutnost aplikovat v té době 40 let starý motor z embéčka Š1000 protože investice na ukončení vývoje a přípravu výroby nového motoru a postavení nové motorárny nepřicházela v úvahu. "Spolupráce" Škodovky s Bertonem byla v podstatě zakázka na klíč kdy vlastní vývoj měl na starosti hlavně to, jak a čím nahradit u nás nevyrobitelná/neloupitelná Bertoneho řešení ...
F40r59a15n93t62i83š32e78k 74M90ü22l20l90e18r
Trochu smutné...za časů Sodomky jsem byli karosářská velmoc a v osmdesátých letech chodí Češi, žmoulající čepice, po italských stáncích s prosíkem...
O79n91d95ř22e33j 33G37r17u98s
Ve Favoritu a Formanu jsem najel něco víc jak 250.000 km. Nepamatuji si, že by to auto po mě chtělo víc něž běžnou údržbu a pravidelně benzin. Veškereé opravy doma v garáži a to pouze s třináctkou klíčem, plochým a křížovým šroubovákem .... prostě jednoduchý auto, který si opravil (když byla nutnost) každý průměrně zručný člověk doma v garáži .... škoda, že tak spolehlivá auta už dnes nevyrábí ....
P21a32v52e38l 98H21a20l66b35i89c51h
Proč by měli vyrábět spolehlivá auta, když mohou rejžovat na opravách a náhradních dílech? Bohužel dnešní konzumní vedení života nepožaduje takovou kvalitu, všechno je jen na chvíli a pak koupit nový a dokud lidi nebudou chtít změnu, nic se nezmění... Také si cením že jsem bez jakékoliv znalosti motorů a jenom s montážní příručkou a trochy uvažování zpojízdnil Jawu 350, dneska by to bohužel nebylo možný...
L44u26d52v75í53k 43G87a82j88d71o70š88í43k
Jen mi na tom celém trochu vadí, že to je reklama Grady.
A81l91e35š 66L50i67s83o12v91s96k54ý
Možná by se mělo taky říct, jak se pak Bertone na Škodovku naštval, protože si některé věci upravili podle svého, jelikož ty jeho návrhy nebyli schopní vyrobit
J89o18s95e46f 86B60r43o97ž74k69a
To píšete špatně. Veškeré zavrhované změny studio Bertone odsouhlasilo, dokonce předělalo. U nás nebylo možné z vyráběných hlubokotažných karosářských plechů některé díly vyrobit. To samé byl tvar světel, protože na výlisek a galvanizaci oválných parabol byla jedna linka, na jiný tvar by se musela dělat nová, což bylo považováno za další OPN. A tak by se dalo pokračovat.
R44e75n52é 45Š79r88ů48t34e19k
Jo pamatuji, když ho děda v 88 přivezl. jeli jsme na výlet na Macochu, a lidi víc než Macocha zajímal Favorit. :-)
A49l61e63š 93N26o29v83á10k
Tak tak, to můžu jedině potvrdit.. to samé jsem zažil, když si ho v osmdesátém osmém přivezl strýc.
P83e32t66r 87F52r29ý96d84e44k
Pekny clanek! Nejsem z oboru, takze jsem o techto zakulisnich vecech nemel tuseni. Jeste s odkazem odsud z diskuze pro mne spousta zajimavych informaci.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Rodinný dům 5+1
Lochenice, okres Hradec Králové
4 230 000 Kč