Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak se hledal krejčí pro favorita. Giugiaro škodováky vyhodil

Psal se rok 1983 a v AZNP v Mladé Boleslavi pracovali na novém voze. Chyběla jim však karoserie. Škodováci se tedy vydali na autosalon do Ženevy, aby tam našli designéra pro nový vůz. Zákulisí automobilky Škoda očima konstruktéra favoritu Petra Hrdličky odhaluje kniha z nakladatelství Grada V soukolí okřídleného šípu od Jana Králíka. Čtěte, jak vyjednávání v Ženevě probíhalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

Škoda, že se nevyráběla ta 720tka:-P

0 0
možnosti
LO

Co já se v něm v 18 letech nasouložil. ;-D

4 2
možnosti
LO

Úsměvný katalog. "Komfort, Prestiž...." 8-o Asi zapomněli, že na západě se prodává BMW 7...

3 2
možnosti
SP

S34e30i20d90l 38P46e80t18r

19. 3. 2013 20:41

Ing. Hrdlička ve své knize, která je jinak vcelku nadprůměrná a ukazuje na reálie doby, jaksi decentně opomenul fakt (a autor článku to víceméně z knihy opsal),   že Bertone neudělal jen pár skic karoserie favorita ale jeho firma dodala komplet technické a technologické rešení celého  nového auta. Ano, největší trable byly se subdodávkami od PALu či Jikova (proto se např. musela narychlo koupit licence od kanadského Pierburga na karburátor  a d.) a hodně omezené možnosti cokoli nakupovat ze Západu. No a v neposlední řadě nutnost aplikovat v té době 40 let starý motor z embéčka Š1000 protože investice na ukončení vývoje a přípravu výroby  nového motoru a postavení nové motorárny nepřicházela v úvahu. "Spolupráce" Škodovky s Bertonem byla v podstatě zakázka na klíč kdy vlastní vývoj měl na starosti hlavně to, jak a čím nahradit u nás nevyrobitelná/neloupitelná  Bertoneho řešení ...

2 0
možnosti
FM

Trochu smutné...za časů Sodomky jsem byli karosářská velmoc a v osmdesátých letech chodí Češi, žmoulající čepice, po italských stáncích s prosíkem...

4 1
možnosti
Foto

V43l46a94d57a 97V28a68n88e26k

29. 3. 2013 22:43

A co rudá ruka nezplundrovala :-P ?

0 0
možnosti
Foto

O79n91d95ř22e33j 33G37r17u98s

19. 3. 2013 10:55

Ve Favoritu a Formanu jsem najel něco víc jak 250.000 km. Nepamatuji si, že by to auto po mě chtělo víc něž běžnou údržbu a pravidelně benzin. Veškereé opravy doma v garáži a to pouze s třináctkou klíčem, plochým a křížovým šroubovákem .... prostě jednoduchý auto, který si opravil (když byla nutnost) každý průměrně zručný člověk doma v garáži .... škoda, že tak spolehlivá auta už dnes nevyrábí ....

2 1
možnosti
PH

Proč by měli vyrábět spolehlivá auta, když mohou rejžovat na opravách a náhradních dílech? Bohužel dnešní konzumní vedení života nepožaduje takovou kvalitu, všechno je jen na chvíli a pak koupit nový a dokud lidi nebudou chtít změnu, nic se nezmění... Také si cením že jsem bez jakékoliv znalosti motorů a jenom s montážní příručkou a trochy uvažování zpojízdnil Jawu 350, dneska by to bohužel nebylo možný... :-/

1 0
možnosti
LG

Jen mi na tom celém trochu vadí, že to je reklama Grady.

3 0
možnosti
AL

Možná by se mělo taky říct, jak se pak Bertone na Škodovku naštval, protože si některé věci upravili podle svého, jelikož ty jeho návrhy nebyli schopní vyrobit

1 2
možnosti
JB

To píšete špatně. Veškeré zavrhované změny studio Bertone odsouhlasilo, dokonce předělalo. U nás nebylo možné z vyráběných hlubokotažných karosářských plechů některé díly vyrobit. To samé byl tvar světel, protože na výlisek a galvanizaci oválných parabol byla jedna linka, na jiný tvar by se musela dělat nová, což bylo považováno za další OPN. A tak by se dalo pokračovat.

8 0
možnosti
Foto

Jo pamatuji, když ho děda v 88 přivezl. jeli jsme na výlet na Macochu, a lidi víc než Macocha zajímal Favorit. :-)

6 0
možnosti
AN

A49l61e63š 93N26o29v83á10k

19. 3. 2013 17:00

Tak tak, to můžu jedině potvrdit.. to samé jsem zažil, když si ho v osmdesátém osmém přivezl strýc.

1 0
možnosti
PF

Pekny clanek! Nejsem z oboru, takze jsem o techto zakulisnich vecech nemel tuseni. Jeste s odkazem odsud z diskuze pro mne spousta zajimavych informaci.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...