Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protektory zažívají renesanci. Díky ekonomické krizi

Vypadá to jako Americký sen ve valašském vydání. Luděk Vraník si před dvaceti lety otevřel v rodné Trnavě pneuservis a pak se na zkoušku pustil do výroby protektorů. Dnes jeho firma Pneu Vraník nemá v České republice konkurenci a ve výrobní hale ve Slušovicích produkuje přes 150 tisíc plášťů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e67t42r 47Č65e66r29n33ý 2178559464632

Vraníky jsem používal na offroad autech se kterými se jezdilo v těžkém terénu. Ti chudší z nás používali Vraníky i pro offroad závody - maratony i trialy. Za ty peníze rozumná volba, originály z USA byly mimo cenové možnosti (třeba 2-3x tolik). Teď bydlím v USA a na Jeepu jsem mám originály toho, co z čeho Vraník kopíroval vzorek na své protektory (Super Swamper apod.). Je to samozřejmě úplně o nečem jiném, samočistící schopnosti pneumatiky jsou díky jinému materiálu o mnoho lepší, pneumatika je daleko poddajnější, má o mnoho lepší trakci. Jenže kdybych se vrátil zpět do ČR, tak začnu používat zase Vraníky, protože za rozumné peníze se třeba Good Year Wrangler MT/R Kevlar v ČR koupit nedá.

+1/0
4.3.2013 1:21

P91e37t65r 25K34r93á83l 6457676132370

Konečně někdo rozumný tady...

0/0
5.3.2013 16:45

L80u43k61á54š 96V12a28ň96u21r87a 1165174113823

Ono je to vse tak trochu masirovani spotrebitele. Driv se jezdilo na protektorovanych univerzalech a vse bylo v pohode. Dnes se musi pouzivat letni a zimni a protektory se take nelibi. Pritom kdyz vidim na jake hruze lidi jezdi. To by bylo lepsi, kdyby jezdili na celorocnich s dobrym vzorkem.

0/0
3.3.2013 23:21

F63r47a11n34t51i89š16e81k 44L20e19b89e58d55a 4714357949

dříve se také všechno tolik nešidilo jako dnes, dnes se všechno vyrábí tak aby to vydrželo do konce záruky

0/0
4.3.2013 0:48

J39i61n14d13ř21i31c31h 87Š58k34o74p63e84k 4365811370695

jenže nechal jsi si udělat protektor a vrátili ti zase ten s tvou kostrou. Nikoli s pneu, co má za sebou kdoví co.

Ano, dříve nebyly nutné zimní, letní pneu, směs byla jiná

0/0
5.3.2013 6:57

P55e81t21r 25H23a31n97á98k 9501451162521

To jsou zas kecy. Stačí se podívat do obchodního rejstříku a je jasno. Firma funguje, ale je to děsný šméčko. Tohle patří tak někam do Indie.

+1/−1
3.3.2013 12:10

S72t34a85n92i75s55l96a78v 74H41o26r22á74č26e24k 5511968185374

S Vraníkem mám špatnou zkušenost, asi před 10lety jsem koupil 4x pneu zimní a 3 z nich jsem vracel, nešli vyvážit. Od té doby protektory ani náhodou!

+1/0
2.3.2013 22:11

J80o29s13e72f 60B19r81o17ž62k14a 6624752258787

Odpadá problém s párováním pneu. Tak to mi nějak hlava nebere. Každý výrobce má přeci odlišnou vazbu konstrukce pneumatiky jak korunní kordové vrstvy, tak boční kordové vrstvy, patky i napojení patkové vrstvy. Byl jsem v pneuservise, kde měli zároveň prodejnu. Regál se dvěma podélnými trubkami, prostě klasika. Na něm naskládané na stojato pneu rozměru 205/55 x 16 různých značek. Na dalším pak třeba 195/65 x 15. Vše by mělo teda mít stejnou výšku. Ale nemělo. Zajisté víte proč? A já si mám koupit na auto 4 ks protektorované všehochutě. U NA bych to tak nějak bral, ale u OA za půl mega a výš? Před 8 roky jsem to udělal na dodávce u zimních, po měsíci jsem je vyhodil. Nedalo se na tom jezdit rychlostí přesahující devadesátku. Nikoho neodrazuji a uživatelům protektorů přeji příjemnou jízdu bez starostí.

+2/−1
2.3.2013 19:27
Foto

M25i34r48o81s86l39a38v 13Z61a38p39l68e45t98a97l 3787105908223

čím větší guma, tím víc se protektor stává rentabilní. Pro někoho je 17% úspora malá ale když se vezme v úvahu, že zde udávané internetové ceny jsou často jen hypotetické, protože za tu cenu novou gumu stejně neseženete (není na skladě) tak rozdíl bvá většinou od těch 25%, což znamená, že za cenutří gum obujete celé auto.. na malé feldě sou to stovky, na dodávce tisíce, na kamionu desetitisíce.  Já maám na dodávce od Vraníka gumy druhou zimu a zatím bez problémů, záběr dobrý, netřepou, ojíždí se rovnoměrně, příště půjdu jestě do křemíku, kdy jsou do směsy přimíchány zrnka a níp pak auto drží na ledu, je to podobné jak hřeby, na ledu to drží líp než jakékoliv lamely gumy.

Jinak na kamionu na návěs zásadně protektory, ona životnost je menší, ale cena poloviční a hlavně  na českých silnicích gumy trpí, gumu o něco říznete ani nevíte jak a co vám pomůže že by vydržela ještě 100000km, když na ní jezdit nemůžete, u portektoru tyhle nehody tolik nebolí, jak se ojedou, tak se ještě prořežou a pak jdou do šmelca .-)

0/0
2.3.2013 16:45

P63e86t49r 98N73e76s20v68a91d92b25a 2984265466969

Osobně nechápu že jsou protektory schváleny do provozu. Jak může někdo vědět že pneumatika není poškozená? Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně:-/. Opravdu je to tak zásadní? Osobně jsem koupil zimní o rozměru 195/65 R15 od Falkenu za 1180,- kus. Od 1 listopadu najeto cca 7000 km vzorek ubyl max. o milimetr a vlastnosti pneu vynikající.

+2/0
2.3.2013 15:45
Foto

M50i77r42o64s67l78a34v 28Z90a72p13l24e20t83a37l 3627235508213

na desetileté gumě se akorát tak někde zabijete když vám hezky zteří a pak s ní vjedete na dálnici.....

+1/0
2.3.2013 16:47

P37e39t25r 59N71e70s27v46a45d86b62a 2214915716949

Proto ty uvozovky ;-D

0/0
2.3.2013 16:52

P30e65t23r 42K21r86á44l 6947756952580

Zázrak;-D. To jsou teorie, že by se jeden dosr@l.... Klikrá jste byl ve firmě na výrobu pneumatik?

0/0
3.3.2013 11:55

P65e36t40r 38N78e74s86v87a17d81b89a 2154705466309

Co to s tím má společného? Jaké teorie? Vy šetříte 200,- na jedné pneu?

+1/0
3.3.2013 13:51

P43e46t65r 79K79r41á29l 6887276242300

Cituji: Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně. Konec citátu teorie o o průšvihu a propočtu úspor.

0/0
3.3.2013 14:22

P11e62t75r 42N63e28s10v15a44d86b18a 2654215746329

A co je na ní špatně? Konkrétně :-/

0/0
3.3.2013 14:23

V84í88ť14a 25K94r76u21t77i50š 9787254943648

V celkových nákladech na auto je rozdíl v ceně protektoru a na nové gumy naprosto zanedbatelný. A tento rozdíl rozhodně není 1/3, jak je zmíněno v článku, ale často výrazně menší. A pak už nevidím u osobního auta žádný důvod pro koupi protektorů.

Namátkou jsem si vyjel ceny běžných rozměrů R13 (Felda) a R15 (Oktávka), tedy kategoriíí aut která se ve statisících pohybují po našich cestách a kde by u starších a méně používaných aut asi byl předpoklad, že se majitelé budou ohlížet po levnějších alternativách obutí, a srovnal to s Barumkami na internetových obchodech.

Pneu Vraník R13 (letní/zimní) - 666 / 666

Barum R13 - 713 / 804

Úspora: 6,5% / 17%

Pneu Vraník R15 (letní / zimní) - 849 / 931 Barum R15 - 1045 / 1175 Úspora: 19% / 21% Pak je otázka, zda se skutečně vzhledem ke spolehlivosti a životnosti vůbec jedná o nějakou úsporu. A to lze často ještě koupit levnější gumy než Barumky (Matador, Debica ...). Nemluvě o různých čínských nebo vlastně jakých značkách.

0/0
2.3.2013 12:43
Foto

R39u76d18o26l18f 77K22o21n55e53č62n88ý 1107369594226

Já osobně českým firmám fandím a proto jsem si před pár lety koupil sadu zimáků od Pneu Vraník. První rok super, záběr obvzláště na sněhu perfektní, ale další rok se mi na pláštích nadělali boule. :-/ Takže auto celý vybrovalo a dezén se nerovnoměrně sjel. Strach s tím jezdit. Je mi líto, ale ač snaha byla, protektory si už nikdy nekoupím. :-/

+4/−1
1.3.2013 19:14

P34a89v56e94l 51S25t73a32v47j18a33n22í96k 1270676630701

Kupte si auto na které nepasují a máte pokoj. Já mám 215/55 R16 s indexem V a tím je to vyřešené.

0/−1
1.3.2013 21:16

J38i35n70d98ř87i98c63h 76Š41k36o24p25e67k 4265971100255

protektor ano pouze v případě, že to bude na mou kostru. Tzn budu vědět, co má protektorovaná pneu za sebou, jako se dělalo dřív. Na výměnný způsob bych nikdy nepřistoupil.

+4/−2
1.3.2013 19:06

P87e67t10r 22K24r13á85l 6787986542100

Na protektor máte záruku tak co ty bobky?

0/−2
1.3.2013 20:24

M23i37r84e97k 28T70u10r87e23č88e35k 4363792620252

Zaruka koncí v okamžiku, kdy se ji snažíš uplatnit.

+3/0
1.3.2013 21:03

P10e58t63r 30K20r32á95l 6187586662510

tak tady opravdu nemám protiargument. (snad jen to, že je to blbost)

0/−2
3.3.2013 11:41

J56i35n49d91ř98i43c98h 49Š48k55o37p95e53k 4675381840215

v případě, kdy by zprotektorovali pneu s poškozenou kostrou a protektor následně někde prasknul, jsou ztracený peníze za něj ten nejmenší problém.

+2/0
1.3.2013 21:24

P88e61t86r 47K96r23á54l 6317576882320

Nenechte se vysmát... I protektory putují každý jeden pod rentgen a na kinetické testy.

0/−1
3.3.2013 11:43

J13i15n78d28ř56i70c45h 60Š95k23o55p36e85k 4415161860145

možná jo, ale nevěřím. V době, kdy je vše určeno zisku (minimalizace nákladů, maximalizace zisku) bych si koupil protektor, pouze pokud by byl na mou kostru. Stejně tak bych si nikdy na auto nedal částečné jeté dovezené pneu (v některých servisech k dostání, zpravidla z Německa). Prostě nevěřím

0/0
5.3.2013 7:01

P14e95t90r 35K20r16á55l 6717296542430

Škoda, ale pokud bych si já koupil protektor, tak by mě vůbec nevadilo, že byl vyroben z kostry gumy jeté na Německé dálnici a cestě navíc servisovaný v Německém servisu.

0/−1
5.3.2013 16:44

P79e27t43r 20N20e94s43v69a37d80b34a 2174165416709

Už ti někdy bouchla za jízdy pneu? Již při 80 km/h je to docela "zábava". Pak je ti záruka víš k čemu?:-/

+1/0
2.3.2013 15:46

P65e62t74r 55K40r19á18l 6497346662630

Aha a nové gumy nebouchnou... Dělal jsem v Barumu 8 let a modlím se denně, aby nedošel policajt s  likvidátorem, že na bouchlé gumě bylo moje číslo.

0/−1
3.3.2013 11:38

P21e95t58r 17N97e11s37v64a42d61b12a 2444405526719

Tak to by jsi měl vědět že u protektoru je daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu,  pokud je tedy pořádně udělaná. :-/

+1/0
3.3.2013 13:49

P78e16t79r 95K89r59á63l 6537536802250

Vraník vyrobí nějakých 130000 kusů za měsíc a Barum 45000 denně. Jak je to s tou pravděpodobností tedy?

0/−1
3.3.2013 14:28

P88e45t34r 40N92e76s56v98a97d83b62a 2394785966519

Zmiňoval jsem někde "vzhledem k počtu vyrobených kusů"? Ne co? Tak co to sem taháte? Kdyby jste tomu alespoň trochu rozuměl tak víte že pneu která už najela několik desítek tisíc kilometrů nemůže být stejně spolehlivá jako nová....

0/0
3.3.2013 14:31

P72e79t67r 31K31r32á83l 6617136382520

Nerozumím tomu ani trochu, ale z čeho tedy vyplívá vaše pravděpodobnost... Snad z jedné nové gumy a jednoho protektoru. Z čeho tedy vychází daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu?

0/0
3.3.2013 14:43

P43e16t10r 67N52e77s90v19a65d12b34a 2494845556459

Z toho co jsem naspal má najeto několik desítek tisíc kilometrů. Kdo může vědět kolik děr, obrubníků pneu před protektorováním potkala? A kolik nová s nulou kilometrů? Už?

+1/0
3.3.2013 14:47

M42a67r18t49i36n 81B54ř26e79z94i32n31a 8578405370422

Tak nevím. Ale vzhledem k cenovému rozdílu cca 90,- Kč, mezi protektorem a novou pneu, není v mém případě, asi co řešit.

1. protektor - PneuVraník - protektor 165/70 R 13 HPL (M+S) - 660,- Kč

2. nová - levné pneu cz - BARUM Polaris 3 165/70 R13 79T - 756,- Kč1

+6/−2
1.3.2013 18:16

P95e86t58r 69K56r41á55l 6167706292230

No tak vy bude dobrá socka...:-/

0/−11
1.3.2013 20:25

M94a26r33t93i22n 85K88o64t74e21k 6759563977261

A ty dobrej jouda.

+4/0
2.3.2013 0:03

P36e14t44r 30K30r59á80l 6337156472890

Polarisy by si pan diskutující mel velmi rozmyslet. Zimák ve stejném rozměru od Pirelli stojí 1030,- a to je k trojnásobně delší životnosti dobrý kup. http://pneumatiky.heureka.cz/pirelli-winter-160-snowcontrol-165-70-r13-83q/  joudo.

0/0
3.3.2013 11:34

F25r98a13n85t61i47š29e23k 86L37e92b84e81d46a 4424927659

zimáky se většinou ale vyhazují kvůli tomu že jsou staré a ne sjeté, takže to o životnosti je trochu mimo

+2/−1
4.3.2013 0:54

P25e65t49r 87K41r42á51l 6957356842200

Říká Standa Huml a vy. Nevím o nikom z okolí, kdo by vyhodil po 4 letech zimní gumu. Pokud není ojetá na maximum....(takže to o životnosti je trochu mimo)

0/−1
4.3.2013 17:46

K47a88r88e78l 42B78a22r81t13á13k 3379913622686

Někdo socka, jiný hulvátRv

+4/0
2.3.2013 13:36

M70a33r51t32i97n 86B37ř93e65z66i65n58a 8578815570172

Můj předchozí příspěvek vyzněl poněkud nejednoznačně. Proto se vyjádřím srozumitelněji. Básník chtěl říci, že si raději připlatí za novou pneu, neboť cenový rozdíl mezi novou pneu a protektorem, alespoň v tomto rozměru, není tolik výrazný.:-)

+2/0
2.3.2013 8:55

M59a75r36t80i33n 97H58o59u16b68a 6633391889388

a propos - na levne penu ty levne gumy nemusi byt  tak nejak nove. ano, jou prve prodane, ale taky mohou stat nekde roky ve skladu.

0/0
2.3.2013 21:30

J32i13ř79í 27H18r90a29d97e47c 9578257810314

propagace protektorových pneu je srovnatelná s propagací tabákových výrobků...:-P

+4/−2
1.3.2013 17:16

T32o29m84á96š 64K73o52v37á10č20i38k 7701228726458

kolega, ak chcete taketo obvinenia pisat na nete, dajte sem nejake dokazy, napriklad fakturu o kupe od danej firmy, policajnu spravu o pricine nehody, inak je to ohovaranie.

+4/−1
1.3.2013 15:56

V62á43c57l47a65v 42V63l85č40e49k 3903374196223

Nedávno mi tento výborný výrobek české hlavičky udělal na voze škodu za skoro 100 000 kčs. Upadl pro jistotu celý plát protektoru a kolegovi prorazil olejovou vanu. Čest šetření, soudruzi!

+2/−4
1.3.2013 14:57

T75o81m93á19š 23K91o30v38á53č14i91k 7951438356628

ftp://storage@192.168.0.202/Moviez/BattleShip.2012.REPACK.TS.XViD.AC3-ADTRG%5Brbg%5D

0/0
1.3.2013 15:58

P62e41t39r 13K60r95á86l 6237256402570

Tak to ti nevěřím. Co s tím protektorem obul? Asi nějaký supersport...Olejová vana na LAMBORGHINI MURCIÉLAGO Roadster stojí 23443 Kč s DPH. Dál jsem nehledal. Čest !

+1/−1
1.3.2013 20:37

J83i88ř17í 96K57o49c94u92r89e31k 6845474105798

Vytekl olej a zadřel motor. Auto na odpis.

Víc jak 100.000 Kč na auto má. Na penumatiky každých 30.000 km  5000 Kč nemá.

Pokud jezdí 30.000 ročně .... tak má penež docela dost.

+1/0
1.3.2013 21:02

V19á19c30l90a53v 27V94l27č10e48k 3363474656533

Soudruzi, jste akorát závistiví.

0/−3
1.3.2013 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.