Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protektory zažívají renesanci. Díky ekonomické krizi

Vypadá to jako Americký sen ve valašském vydání. Luděk Vraník si před dvaceti lety otevřel v rodné Trnavě pneuservis a pak se na zkoušku pustil do výroby protektorů. Dnes jeho firma Pneu Vraník nemá v České republice konkurenci a ve výrobní hale ve Slušovicích produkuje přes 150 tisíc plášťů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e26t23r 25Č48e77r18n91ý 2278629294332

Vraníky jsem používal na offroad autech se kterými se jezdilo v těžkém terénu. Ti chudší z nás používali Vraníky i pro offroad závody - maratony i trialy. Za ty peníze rozumná volba, originály z USA byly mimo cenové možnosti (třeba 2-3x tolik). Teď bydlím v USA a na Jeepu jsem mám originály toho, co z čeho Vraník kopíroval vzorek na své protektory (Super Swamper apod.). Je to samozřejmě úplně o nečem jiném, samočistící schopnosti pneumatiky jsou díky jinému materiálu o mnoho lepší, pneumatika je daleko poddajnější, má o mnoho lepší trakci. Jenže kdybych se vrátil zpět do ČR, tak začnu používat zase Vraníky, protože za rozumné peníze se třeba Good Year Wrangler MT/R Kevlar v ČR koupit nedá.

+1/0
4.3.2013 1:21

P33e25t14r 32K73r73á72l 6747136372370

Konečně někdo rozumný tady...

0/0
5.3.2013 16:45

L38u50k29á48š 60V16a58ň24u73r71a 1135194503193

Ono je to vse tak trochu masirovani spotrebitele. Driv se jezdilo na protektorovanych univerzalech a vse bylo v pohode. Dnes se musi pouzivat letni a zimni a protektory se take nelibi. Pritom kdyz vidim na jake hruze lidi jezdi. To by bylo lepsi, kdyby jezdili na celorocnich s dobrym vzorkem.

0/0
3.3.2013 23:21

F17r79a38n89t36i77š15e80k 90L82e21b77e39d10a 4524397899

dříve se také všechno tolik nešidilo jako dnes, dnes se všechno vyrábí tak aby to vydrželo do konce záruky

0/0
4.3.2013 0:48

J36i82n87d83ř74i28c38h 57Š85k67o48p55e60k 4305151630225

jenže nechal jsi si udělat protektor a vrátili ti zase ten s tvou kostrou. Nikoli s pneu, co má za sebou kdoví co.

Ano, dříve nebyly nutné zimní, letní pneu, směs byla jiná

0/0
5.3.2013 6:57

P65e92t44r 84H75a59n32á56k 9581461372811

To jsou zas kecy. Stačí se podívat do obchodního rejstříku a je jasno. Firma funguje, ale je to děsný šméčko. Tohle patří tak někam do Indie.

+1/−1
3.3.2013 12:10

S75t58a71n43i81s76l36a61v 35H42o61r98á41č49e19k 5661358395624

S Vraníkem mám špatnou zkušenost, asi před 10lety jsem koupil 4x pneu zimní a 3 z nich jsem vracel, nešli vyvážit. Od té doby protektory ani náhodou!

+1/0
2.3.2013 22:11

J15o24s27e43f 58B94r14o59ž32k65a 6364252808117

Odpadá problém s párováním pneu. Tak to mi nějak hlava nebere. Každý výrobce má přeci odlišnou vazbu konstrukce pneumatiky jak korunní kordové vrstvy, tak boční kordové vrstvy, patky i napojení patkové vrstvy. Byl jsem v pneuservise, kde měli zároveň prodejnu. Regál se dvěma podélnými trubkami, prostě klasika. Na něm naskládané na stojato pneu rozměru 205/55 x 16 různých značek. Na dalším pak třeba 195/65 x 15. Vše by mělo teda mít stejnou výšku. Ale nemělo. Zajisté víte proč? A já si mám koupit na auto 4 ks protektorované všehochutě. U NA bych to tak nějak bral, ale u OA za půl mega a výš? Před 8 roky jsem to udělal na dodávce u zimních, po měsíci jsem je vyhodil. Nedalo se na tom jezdit rychlostí přesahující devadesátku. Nikoho neodrazuji a uživatelům protektorů přeji příjemnou jízdu bez starostí.

+2/−1
2.3.2013 19:27
Foto

M75i20r19o75s21l78a53v 78Z11a86p33l41e44t52a35l 3497645318283

čím větší guma, tím víc se protektor stává rentabilní. Pro někoho je 17% úspora malá ale když se vezme v úvahu, že zde udávané internetové ceny jsou často jen hypotetické, protože za tu cenu novou gumu stejně neseženete (není na skladě) tak rozdíl bvá většinou od těch 25%, což znamená, že za cenutří gum obujete celé auto.. na malé feldě sou to stovky, na dodávce tisíce, na kamionu desetitisíce.  Já maám na dodávce od Vraníka gumy druhou zimu a zatím bez problémů, záběr dobrý, netřepou, ojíždí se rovnoměrně, příště půjdu jestě do křemíku, kdy jsou do směsy přimíchány zrnka a níp pak auto drží na ledu, je to podobné jak hřeby, na ledu to drží líp než jakékoliv lamely gumy.

Jinak na kamionu na návěs zásadně protektory, ona životnost je menší, ale cena poloviční a hlavně  na českých silnicích gumy trpí, gumu o něco říznete ani nevíte jak a co vám pomůže že by vydržela ještě 100000km, když na ní jezdit nemůžete, u portektoru tyhle nehody tolik nebolí, jak se ojedou, tak se ještě prořežou a pak jdou do šmelca .-)

0/0
2.3.2013 16:45

P83e32t66r 58N24e22s48v76a26d14b95a 2974265796979

Osobně nechápu že jsou protektory schváleny do provozu. Jak může někdo vědět že pneumatika není poškozená? Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně:-/. Opravdu je to tak zásadní? Osobně jsem koupil zimní o rozměru 195/65 R15 od Falkenu za 1180,- kus. Od 1 listopadu najeto cca 7000 km vzorek ubyl max. o milimetr a vlastnosti pneu vynikající.

+2/0
2.3.2013 15:45
Foto

M65i39r10o89s24l59a19v 36Z23a40p20l26e59t60a33l 3817105158953

na desetileté gumě se akorát tak někde zabijete když vám hezky zteří a pak s ní vjedete na dálnici.....

+1/0
2.3.2013 16:47

P96e78t18r 61N94e62s72v12a36d74b14a 2874175616469

Proto ty uvozovky ;-D

0/0
2.3.2013 16:52

P86e95t49r 74K17r67á74l 6947536272140

Zázrak;-D. To jsou teorie, že by se jeden dosr@l.... Klikrá jste byl ve firmě na výrobu pneumatik?

0/0
3.3.2013 11:55

P95e87t25r 91N31e94s92v29a82d29b57a 2774155366509

Co to s tím má společného? Jaké teorie? Vy šetříte 200,- na jedné pneu?

+1/0
3.3.2013 13:51

P57e81t61r 18K51r13á63l 6237736372410

Cituji: Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně. Konec citátu teorie o o průšvihu a propočtu úspor.

0/0
3.3.2013 14:22

P34e96t38r 31N82e63s43v89a66d84b86a 2434525186949

A co je na ní špatně? Konkrétně :-/

0/0
3.3.2013 14:23

V86í78ť27a 39K28r44u48t65i20š 9927434443758

V celkových nákladech na auto je rozdíl v ceně protektoru a na nové gumy naprosto zanedbatelný. A tento rozdíl rozhodně není 1/3, jak je zmíněno v článku, ale často výrazně menší. A pak už nevidím u osobního auta žádný důvod pro koupi protektorů.

Namátkou jsem si vyjel ceny běžných rozměrů R13 (Felda) a R15 (Oktávka), tedy kategoriíí aut která se ve statisících pohybují po našich cestách a kde by u starších a méně používaných aut asi byl předpoklad, že se majitelé budou ohlížet po levnějších alternativách obutí, a srovnal to s Barumkami na internetových obchodech.

Pneu Vraník R13 (letní/zimní) - 666 / 666

Barum R13 - 713 / 804

Úspora: 6,5% / 17%

Pneu Vraník R15 (letní / zimní) - 849 / 931 Barum R15 - 1045 / 1175 Úspora: 19% / 21% Pak je otázka, zda se skutečně vzhledem ke spolehlivosti a životnosti vůbec jedná o nějakou úsporu. A to lze často ještě koupit levnější gumy než Barumky (Matador, Debica ...). Nemluvě o různých čínských nebo vlastně jakých značkách.

0/0
2.3.2013 12:43
Foto

R11u41d73o50l64f 89K70o94n90e60č46n92ý 1437249684656

Já osobně českým firmám fandím a proto jsem si před pár lety koupil sadu zimáků od Pneu Vraník. První rok super, záběr obvzláště na sněhu perfektní, ale další rok se mi na pláštích nadělali boule. :-/ Takže auto celý vybrovalo a dezén se nerovnoměrně sjel. Strach s tím jezdit. Je mi líto, ale ač snaha byla, protektory si už nikdy nekoupím. :-/

+4/−1
1.3.2013 19:14

P69a47v18e10l 56S25t84a95v44j18a96n85í41k 1270386480291

Kupte si auto na které nepasují a máte pokoj. Já mám 215/55 R16 s indexem V a tím je to vyřešené.

0/−1
1.3.2013 21:16

J67i88n34d20ř45i77c62h 47Š98k94o28p80e46k 4835301780105

protektor ano pouze v případě, že to bude na mou kostru. Tzn budu vědět, co má protektorovaná pneu za sebou, jako se dělalo dřív. Na výměnný způsob bych nikdy nepřistoupil.

+4/−2
1.3.2013 19:06

P49e54t34r 44K29r84á56l 6777166562910

Na protektor máte záruku tak co ty bobky?

0/−2
1.3.2013 20:24

M83i63r73e31k 96T72u75r34e44č55e34k 4683552610562

Zaruka koncí v okamžiku, kdy se ji snažíš uplatnit.

+3/0
1.3.2013 21:03

P29e66t25r 96K33r75á17l 6417766832230

tak tady opravdu nemám protiargument. (snad jen to, že je to blbost)

0/−2
3.3.2013 11:41

J84i47n13d77ř42i39c31h 69Š63k45o31p95e82k 4725181940445

v případě, kdy by zprotektorovali pneu s poškozenou kostrou a protektor následně někde prasknul, jsou ztracený peníze za něj ten nejmenší problém.

+2/0
1.3.2013 21:24

P53e25t84r 78K81r72á64l 6887616182320

Nenechte se vysmát... I protektory putují každý jeden pod rentgen a na kinetické testy.

0/−1
3.3.2013 11:43

J25i75n32d95ř47i83c87h 37Š30k65o23p94e47k 4855971200965

možná jo, ale nevěřím. V době, kdy je vše určeno zisku (minimalizace nákladů, maximalizace zisku) bych si koupil protektor, pouze pokud by byl na mou kostru. Stejně tak bych si nikdy na auto nedal částečné jeté dovezené pneu (v některých servisech k dostání, zpravidla z Německa). Prostě nevěřím

0/0
5.3.2013 7:01

P70e42t34r 25K80r72á86l 6607976432120

Škoda, ale pokud bych si já koupil protektor, tak by mě vůbec nevadilo, že byl vyroben z kostry gumy jeté na Německé dálnici a cestě navíc servisovaný v Německém servisu.

0/−1
5.3.2013 16:44

P74e48t87r 79N30e97s53v86a23d35b57a 2974845796739

Už ti někdy bouchla za jízdy pneu? Již při 80 km/h je to docela "zábava". Pak je ti záruka víš k čemu?:-/

+1/0
2.3.2013 15:46

P77e40t30r 46K92r83á61l 6667286292830

Aha a nové gumy nebouchnou... Dělal jsem v Barumu 8 let a modlím se denně, aby nedošel policajt s  likvidátorem, že na bouchlé gumě bylo moje číslo.

0/−1
3.3.2013 11:38

P17e44t12r 45N44e48s49v85a62d81b76a 2424735486419

Tak to by jsi měl vědět že u protektoru je daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu,  pokud je tedy pořádně udělaná. :-/

+1/0
3.3.2013 13:49

P20e96t71r 22K43r49á44l 6167936552400

Vraník vyrobí nějakých 130000 kusů za měsíc a Barum 45000 denně. Jak je to s tou pravděpodobností tedy?

0/−1
3.3.2013 14:28

P61e50t27r 22N80e69s59v45a89d19b83a 2764895186579

Zmiňoval jsem někde "vzhledem k počtu vyrobených kusů"? Ne co? Tak co to sem taháte? Kdyby jste tomu alespoň trochu rozuměl tak víte že pneu která už najela několik desítek tisíc kilometrů nemůže být stejně spolehlivá jako nová....

0/0
3.3.2013 14:31

P97e27t91r 10K97r55á96l 6607736642940

Nerozumím tomu ani trochu, ale z čeho tedy vyplívá vaše pravděpodobnost... Snad z jedné nové gumy a jednoho protektoru. Z čeho tedy vychází daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu?

0/0
3.3.2013 14:43

P16e85t44r 72N37e18s88v14a86d98b67a 2494115176829

Z toho co jsem naspal má najeto několik desítek tisíc kilometrů. Kdo může vědět kolik děr, obrubníků pneu před protektorováním potkala? A kolik nová s nulou kilometrů? Už?

+1/0
3.3.2013 14:47

M38a57r32t35i29n 81B13ř84e50z26i24n92a 8578835630882

Tak nevím. Ale vzhledem k cenovému rozdílu cca 90,- Kč, mezi protektorem a novou pneu, není v mém případě, asi co řešit.

1. protektor - PneuVraník - protektor 165/70 R 13 HPL (M+S) - 660,- Kč

2. nová - levné pneu cz - BARUM Polaris 3 165/70 R13 79T - 756,- Kč1

+6/−2
1.3.2013 18:16

P52e57t84r 62K73r10á27l 6807756872840

No tak vy bude dobrá socka...:-/

0/−11
1.3.2013 20:25

M58a39r77t89i92n 24K27o49t38e48k 6449223127101

A ty dobrej jouda.

+4/0
2.3.2013 0:03

P93e56t23r 24K41r30á33l 6197246912250

Polarisy by si pan diskutující mel velmi rozmyslet. Zimák ve stejném rozměru od Pirelli stojí 1030,- a to je k trojnásobně delší životnosti dobrý kup. http://pneumatiky.heureka.cz/pirelli-winter-160-snowcontrol-165-70-r13-83q/  joudo.

0/0
3.3.2013 11:34

F18r37a40n51t58i41š95e81k 36L20e47b33e10d42a 4664237609

zimáky se většinou ale vyhazují kvůli tomu že jsou staré a ne sjeté, takže to o životnosti je trochu mimo

+2/−1
4.3.2013 0:54

P22e72t60r 73K16r69á66l 6617556642960

Říká Standa Huml a vy. Nevím o nikom z okolí, kdo by vyhodil po 4 letech zimní gumu. Pokud není ojetá na maximum....(takže to o životnosti je trochu mimo)

0/−1
4.3.2013 17:46

K48a25r85e73l 48B15a88r18t85á89k 3129263302726

Někdo socka, jiný hulvátRv

+4/0
2.3.2013 13:36

M18a88r23t97i62n 19B58ř20e78z52i92n44a 8318705830952

Můj předchozí příspěvek vyzněl poněkud nejednoznačně. Proto se vyjádřím srozumitelněji. Básník chtěl říci, že si raději připlatí za novou pneu, neboť cenový rozdíl mezi novou pneu a protektorem, alespoň v tomto rozměru, není tolik výrazný.:-)

+2/0
2.3.2013 8:55

M84a40r83t87i94n 61H59o61u36b77a 6153731249198

a propos - na levne penu ty levne gumy nemusi byt  tak nejak nove. ano, jou prve prodane, ale taky mohou stat nekde roky ve skladu.

0/0
2.3.2013 21:30

J55i39ř10í 32H61r76a47d57e12c 9878897140164

propagace protektorových pneu je srovnatelná s propagací tabákových výrobků...:-P

+4/−2
1.3.2013 17:16

T31o54m70á66š 47K11o92v27á84č46i84k 7871558396618

kolega, ak chcete taketo obvinenia pisat na nete, dajte sem nejake dokazy, napriklad fakturu o kupe od danej firmy, policajnu spravu o pricine nehody, inak je to ohovaranie.

+4/−1
1.3.2013 15:56

V70á84c13l83a95v 68V95l62č43e98k 3183174576373

Nedávno mi tento výborný výrobek české hlavičky udělal na voze škodu za skoro 100 000 kčs. Upadl pro jistotu celý plát protektoru a kolegovi prorazil olejovou vanu. Čest šetření, soudruzi!

+2/−4
1.3.2013 14:57

T38o95m96á89š 54K37o16v65á20č67i71k 7301918706928

ftp://storage@192.168.0.202/Moviez/BattleShip.2012.REPACK.TS.XViD.AC3-ADTRG%5Brbg%5D

0/0
1.3.2013 15:58

P25e43t15r 47K85r85á26l 6837156182470

Tak to ti nevěřím. Co s tím protektorem obul? Asi nějaký supersport...Olejová vana na LAMBORGHINI MURCIÉLAGO Roadster stojí 23443 Kč s DPH. Dál jsem nehledal. Čest !

+1/−1
1.3.2013 20:37

J34i91ř36í 66K38o93c44u88r55e49k 6865974115118

Vytekl olej a zadřel motor. Auto na odpis.

Víc jak 100.000 Kč na auto má. Na penumatiky každých 30.000 km  5000 Kč nemá.

Pokud jezdí 30.000 ročně .... tak má penež docela dost.

+1/0
1.3.2013 21:02

V55á14c73l45a22v 74V75l35č68e28k 3653134686713

Soudruzi, jste akorát závistiví.

0/−3
1.3.2013 23:53







Najdete na iDNES.cz