Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Asketa jde do výroby. VW se spotřebou 0,9 litru bude za 1,5 milionu

Vypadá jako malý sporťák, avšak trochu klame tělem. Model XL1, jehož výrobu Volkswagen oficiálně potvrdil, má přísně aerodynamické tvary kvůli spotřebě. Na 100 kilometrů mu má stačit méně než litr nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38o65s49e37f 80S74v65o12b98o16d78a 7776802789854

Ocenuji snahu VW (a zajiste nemale investice) vyvinout auto s minimalni spotrebou. Tento vuz je dukazem toho ze to je mozne a pokud VW chce dokazat ze to mysli vazne pouzije- zaplatitelne- technologie  v nejakem - lidovejsim voze. Samozrejme ze by byly nutne kompromisy ale zajiste je mozne udelat - LIDOVY- vuz

0/−1
7.3.2013 19:31

V70o29j89t60ě61c98h 14P92u76l94e82c 8155918741

achjo, když už lidé pochopí, že u plug in hybridu není spotřeba 0,9l/100km, ale 0,9l/100km + x kg uhlí / 100km?

+3/0
6.3.2013 19:48

J30i89ř80í 69S74c65h92w27a74c43h 5506599577784

nebo nějakej ten miligram uranu....

0/0
6.3.2013 22:37

P61a41v22e57l 26O31d40r49a59z21i42l 6204399607550

Proč lidé, stačí, když to pochopí novináři.

0/0
8.3.2013 10:36
Foto

K60a85m91i59l 20Ř33e85h87á96k 4209144305779

Vážně? Jak jste to spočítal.

0/0
9.3.2013 13:10

M11a24r26i21á48n 55L24i24p62t69á57k 9759534882507

Krásné auto. Připomíná mi hodně "zakázané ovoce" GM EV1.. je to už  téměř 20 let a stále ho nic nepřekonalo.

+1/−2
6.3.2013 18:50

F30r58a41n55t63i66š29e82k 64K67u97b67i37š 6547341609151

Dovolim si nesouhlasit, GM EV1 sice bylo super auticko, ale v soucasne dobe uz je prekonane napriklad seriovymi elektromobily od Tesla Motors.

Aktualne Tesla Model S dokonce vyhrat Motor Trend Car of the Year.

Verim ze parametry si dokazete najit, ale pokud ne, tak vam napovim: z 0-100km/h za 4.6s, misto pro 5 dospelych + 2 deti, 745 litru kufr vzadu + 150 litru kufr pod predni kapotou, dojezd 500km ciste na elektrinu, 90kW dobijeni...

Doufam ze jsem vas dostatence navnadil aby jste si o nem precetl neco vic primo na webu Tesly www.teslamotors.com :-)

0/0
9.3.2013 1:10

F26r20a71n57t96i26š97e89k 14S40c45h32l31i12c43h79t96s 9475752611725

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!

Heute, das VW ist nicht Auto!

+1/−2
6.3.2013 17:31

M74i23c44h94a42l 56Ž80í57l55a 4854179453953

!! Dobry den, pokrok je predevsim ve vyse zminovanem pomeru vykon/spotreba. Toto VW s 0,9l/100km s 51kW strci vase 20let stare polo s temer polovicnim vykonem a 4nasobnou spotrebou lehce do kapsy...

+4/−3
6.3.2013 18:37

J70i37ř78í 77Z71ý60k25a 9569723611870

ve chvíli, kdy potřebujete odvézt další 4 osoby, bude to Polo mnohem šetrnější. S tímto XL1 byste musel jet 4x.

+2/−1
6.3.2013 20:37

J46i41ř46í 94K33o57u57t86n83ý 7529539445576

To jako myslíte 5 lidí v Polo ? 8-o Díky ......

+1/0
6.3.2013 21:56

J23i11ř82í 51S19c56h83w59a24c85h 5156729527284

no a v případě potřeby odvézt 45 lidí je lepší a šetrnější autobus, Polem by se muselo jet 12x ;-)

+1/−1
6.3.2013 22:44

J68i13ř10í 56S28c50h82w16a94c24h 5446629327384

no jo ale není "litr" jako "litr", že....

to tvoje "litrové Polo" je vlastně 4 litrové (i když ten tvůj údaj o spotřebě je hodně přibarvený)

0/−1
6.3.2013 22:42

P59e57t22r 27N82e43c29h58a59n42i14c63k15ý 7133866278590

Beru to jako dobrý začátek a třeba jednou aut s takovou spotřebou budou plné ulice. Otázka je co pak na to ceny ropy.

+2/−2
6.3.2013 17:29

F89r60a15n39t27i80š52e95k 26S17c39h94l86i37c73h93t61s 9315642371925

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!,

0/0
6.3.2013 17:29

M55a68r83t49i53n 50K24o23t85e77k 6139183957831

Ten zadek se mi moc libi, otvirani dveri taky. A interier? Parada, nadherne strohe. Kamery misto zrcatek ... vtipne jednoduche. Ovsem resit defekt zadniho kola, to bych opravdu nechtel.

O cene se asi nema cenu bavit, ale kdyby to za par let dotahli treba u maleho mestskeho auta do skutecne seriove vyroby, mohlo by to byt podstatne zajimavejsi.

0/−2
6.3.2013 17:17

T71o71m33á29š 40K40o74c85i26a21n 9294639547766

Nechápu toto auto. Pokud chci být ekologický, tak si koupím elektromobil. Třeba Tesla radster. (ikdyž ani elektromobil není ekologický...někde se musí elektřina vyrobit - např v uhelných elektrárnách. Jen se odsouvá "špinavý vzduch" z měst do okolí elektráren) Podle mého celkové ekologické zatížení dejme tomu toho VW Up! i s nájezdem 100tis. km je menší, než celkové zatížení s nájezdem 100tis. km u toho litrového skvostu. Myslím tím vývoj, výrobu a provoz.

+1/−1
6.3.2013 15:16

M88i21c50h65a62l 32S95e14m45r55á77d 3362116817129

Aha takže to bude jezdit na litr nafty a temelín... co na to odpůrci jádra?

0/0
6.3.2013 15:16

M31i60c91h77a40l 89F31r89ý97d44a 1952619803812

No tak to jsem na to zvědavý. S Priusem mám hodně zkušeností (a desítek tisíc ujetých km) a velice rychle jsem pochopil, proč v tom autě je, na první zdání zcela nelogicky, použitý zážehový motor bez turba. Fyzika je pořád jenom jedna a platí úplně stejně pro Toyotu, jako pro Volkswagen.

0/−2
6.3.2013 15:10

J66i37ř34í 85S68c46h95w66a61c52h 5436619757664

nevím jak jsi to pochopil ty ale v případě Priuse je použita atmosféra hlavně proto, že Toyota žádný turbobenzín jaksi nenabízí. V tom není žádná nelogičnost.

+2/0
6.3.2013 15:44

M86i73c62h13a72l 14F23r89ý67d71a 1752459983882

Zkus to znova, tudy cesta nevede :-)

Malá nápověda: odpověď je v té poslední větě s fyzikou

0/−1
6.3.2013 19:34

J60i67ř27í 35S43c33h62w87a49c12h 5246229657344

no jenom vysvětluj, jak jsi to pochopil tu nelogičnost, já se nechám poddat...

0/0
6.3.2013 22:49

M93i39c35h95a38l 54F33r20ý70d43a 1572179773532

spalovací motor paralelního hybridu pracuje v režimu, který který turbo rychle odrovná a vznětový motor v tom režimu také dlouho nepřežije. To je o principech a ne o tom, kdo umí vyrobit nebo neumí. Ten režim je prostě pro použití takového motoru nevhodný. Fyzika je pořád jenom jedna :-)

0/−1
7.3.2013 9:09

P46a65v24e92l 11O96d76r11a84z25i35l 6414439347850

Můžete být konkrétnější? Skoro bych řekl, že vím přesně, co je to paralelní hybrid a na režimu spalovacího motoru v něm nevidím nic mimořádně zvláštního.

0/0
8.3.2013 10:40

L22a11d58i90s57l65a73v 42K50a48l69o44u36s 7565566901840

Nyní můžeme vozy kategorizovat způsobem. 1.case - provoz 1%, údržba 99%,2.case  50/50, 3.case 90/10 apod.

0/−1
6.3.2013 15:07

D25a84n43i12e45l 10T29o64m36e26k 8389495808126

Mně se to poctiově strašně líbí, že někdo jde do výroby takto úsporného auta. Nejsem člověk, který by mohl dát mego a půl za hračku. Ale jsou takoví a nějak se začít musí, aby to časem nějak proniklo i do výroby pro masy. Kdybych si to mohl dovoliti finančně, tak bych si to pořídil, fakt mi to připadá zábavná stylovka.

+1/−2
6.3.2013 14:48
Foto

M23a88r85t83i31n 56Š58i86m94e80k 5915809512615

Neříkám že to tak bude, ale u tohoto modelu by se mohl do jisté míry zaplatit vývoj motoru a dále do třeba Citiga či Fabie by mohl motor přijít již za rozumnou cenu

0/−1
6.3.2013 15:16

J36i42ř73í 37Z68ý43k55a 9279483511190

viděl bych to naopak - noví majitelé běžných VW budou tuhle XL1 "dotovat", stejně jako tomu bylo u Veyronu.

+2/0
6.3.2013 15:24

D64a57v70i92d 38I56z13a10k 9677678301471

skvélé tvary, budoucnost z mého dětství je tu, jen ta cena :-(

+1/−2
6.3.2013 14:32

J70i71ř69í 38Z66ý96k48a 9319533281760

nějak mne nenapadá, kdo by si tohle chtěl koupit. Ten kdo řeší spotřebu, řeší i cenu auta. A ten kdo neřeší cenu auta, tak neřeší ani spotřebu.

Prakticky jediná skupina, která by o to mohla mít zájem jsou eko- pomatené celebrity.

Nicméně jako technické cvičení si to zaslouží R^Kéž by takto experimentovalo více automobilek. Frantíci jsou v tomto skoro "mrtví", Ford za poslední desetiletí jen skupoval technologie, vývoj prakticky žádný. A korejci? ;-DCo nezkopírují, to nemají.

+4/−2
6.3.2013 14:28

D12a98v83i63d 22I21z68a66k 9707468421211

převážně v zahraníčí je velká skupina zbohatlíků pro které je in být eko, věřím, že se po 50ks zapráší jen v Californii

+3/0
6.3.2013 14:32

O91t10a25k11a51r 45D77e51y92l 2682219365665

v principu to je hodně, říkám hodně vylepšená dieselelektrická lokomotiva  sTatraplánem  a Velorexem- hadrákem.:-)

0/0
6.3.2013 14:33
Foto

L95u72k27a60s 51K13u87b21e39n92k89a 8392719480874

Ja bych si ho koupil, protoze se mi libi. Neresim spotrebu ani cenu:)

0/0
6.3.2013 17:30

M55a98r63i75á33n 39L58i45p65t80á46k 9789174502357

Na ekologii kašlu, žádné auto není eko :D Já bych si ho koupil kvůli designu a elektromotoru.

0/0
6.3.2013 18:57

J19i39ř72í 37Z54ý25k94a 9499203941380

nezastírám, že to nemá líbivý design, ale za tyto peníze je možno koupit třeba nový Porsche Cayman, což je mnohem hezčí, výkonnější, bezproblémovější auto s mnohem větším "sex appealem". A troufám si tvrdit, že ten šestiválec bude mít mnohem lepší dynamiku než tento VW elektromotor.

+1/0
6.3.2013 19:28

J32a79k70u32b 20K22l72í38r 6635468699579

No musím jen reagovat na ty Francouze - tak PSA vyvíjí pohon Air hybrid - tedy dieslový motor v kombinaci se stlačeným vzduchem a plánují v roce 2015 sériově vyrábět první vozy, které by měly být mnohonásobně levnější než vozy s elektromotory, díky levnější výrobě. Takže experimentování určitě probíhá, jen informovanost není v tomto směru na běžném médiu tak masová.

0/0
10.3.2013 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.