Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asketa jde do výroby. VW se spotřebou 0,9 litru bude za 1,5 milionu

Vypadá jako malý sporťák, avšak trochu klame tělem. Model XL1, jehož výrobu Volkswagen oficiálně potvrdil, má přísně aerodynamické tvary kvůli spotřebě. Na 100 kilometrů mu má stačit méně než litr nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17o54s73e10f 71S19v63o66b32o67d67a 7386522979834

Ocenuji snahu VW (a zajiste nemale investice) vyvinout auto s minimalni spotrebou. Tento vuz je dukazem toho ze to je mozne a pokud VW chce dokazat ze to mysli vazne pouzije- zaplatitelne- technologie  v nejakem - lidovejsim voze. Samozrejme ze by byly nutne kompromisy ale zajiste je mozne udelat - LIDOVY- vuz

0/−1
7.3.2013 19:31

V41o34j86t44ě59c25h 24P86u93l79e39c 8335428651

achjo, když už lidé pochopí, že u plug in hybridu není spotřeba 0,9l/100km, ale 0,9l/100km + x kg uhlí / 100km?

+3/0
6.3.2013 19:48

J74i83ř41í 29S10c47h53w22a77c22h 5206749717944

nebo nějakej ten miligram uranu....

0/0
6.3.2013 22:37

P73a11v62e97l 36O27d52r13a88z35i67l 6394929677780

Proč lidé, stačí, když to pochopí novináři.

0/0
8.3.2013 10:36
Foto

K29a41m84i31l 10Ř57e82h36á19k 4529604395289

Vážně? Jak jste to spočítal.

0/0
9.3.2013 13:10

M55a74r34i83á53n 28L22i92p26t40á95k 9249234702947

Krásné auto. Připomíná mi hodně "zakázané ovoce" GM EV1.. je to už  téměř 20 let a stále ho nic nepřekonalo.

+1/−2
6.3.2013 18:50

F16r60a69n54t85i42š58e79k 34K53u70b47i89š 6747531559751

Dovolim si nesouhlasit, GM EV1 sice bylo super auticko, ale v soucasne dobe uz je prekonane napriklad seriovymi elektromobily od Tesla Motors.

Aktualne Tesla Model S dokonce vyhrat Motor Trend Car of the Year.

Verim ze parametry si dokazete najit, ale pokud ne, tak vam napovim: z 0-100km/h za 4.6s, misto pro 5 dospelych + 2 deti, 745 litru kufr vzadu + 150 litru kufr pod predni kapotou, dojezd 500km ciste na elektrinu, 90kW dobijeni...

Doufam ze jsem vas dostatence navnadil aby jste si o nem precetl neco vic primo na webu Tesly www.teslamotors.com :-)

0/0
9.3.2013 1:10

F86r34a56n24t11i82š85e73k 54S85c12h10l88i16c86h86t87s 9295572811155

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!

Heute, das VW ist nicht Auto!

+1/−2
6.3.2013 17:31

M53i84c96h93a98l 40Ž81í80l31a 4274719843303

!! Dobry den, pokrok je predevsim ve vyse zminovanem pomeru vykon/spotreba. Toto VW s 0,9l/100km s 51kW strci vase 20let stare polo s temer polovicnim vykonem a 4nasobnou spotrebou lehce do kapsy...

+4/−3
6.3.2013 18:37

J36i87ř23í 80Z15ý77k83a 9799403561550

ve chvíli, kdy potřebujete odvézt další 4 osoby, bude to Polo mnohem šetrnější. S tímto XL1 byste musel jet 4x.

+2/−1
6.3.2013 20:37

J79i45ř46í 82K60o12u54t95n72ý 7699439485596

To jako myslíte 5 lidí v Polo ? 8-o Díky ......

+1/0
6.3.2013 21:56

J11i51ř13í 92S33c67h39w25a67c79h 5976729177244

no a v případě potřeby odvézt 45 lidí je lepší a šetrnější autobus, Polem by se muselo jet 12x ;-)

+1/−1
6.3.2013 22:44

J78i97ř35í 23S38c51h23w63a93c98h 5306299727754

no jo ale není "litr" jako "litr", že....

to tvoje "litrové Polo" je vlastně 4 litrové (i když ten tvůj údaj o spotřebě je hodně přibarvený)

0/−1
6.3.2013 22:42

P22e59t92r 49N63e60c13h35a79n86i16c87k25ý 7643766668830

Beru to jako dobrý začátek a třeba jednou aut s takovou spotřebou budou plné ulice. Otázka je co pak na to ceny ropy.

+2/−2
6.3.2013 17:29

F86r93a40n26t73i44š30e20k 17S16c47h57l14i72c14h94t63s 9125172861585

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!,

0/0
6.3.2013 17:29

M19a56r20t53i28n 48K16o50t36e58k 6859373247431

Ten zadek se mi moc libi, otvirani dveri taky. A interier? Parada, nadherne strohe. Kamery misto zrcatek ... vtipne jednoduche. Ovsem resit defekt zadniho kola, to bych opravdu nechtel.

O cene se asi nema cenu bavit, ale kdyby to za par let dotahli treba u maleho mestskeho auta do skutecne seriove vyroby, mohlo by to byt podstatne zajimavejsi.

0/−2
6.3.2013 17:17

T34o42m58á48š 25K72o38c56i54a65n 9764759237126

Nechápu toto auto. Pokud chci být ekologický, tak si koupím elektromobil. Třeba Tesla radster. (ikdyž ani elektromobil není ekologický...někde se musí elektřina vyrobit - např v uhelných elektrárnách. Jen se odsouvá "špinavý vzduch" z měst do okolí elektráren) Podle mého celkové ekologické zatížení dejme tomu toho VW Up! i s nájezdem 100tis. km je menší, než celkové zatížení s nájezdem 100tis. km u toho litrového skvostu. Myslím tím vývoj, výrobu a provoz.

+1/−1
6.3.2013 15:16

M92i60c61h69a78l 34S77e47m29r72á54d 3952236697799

Aha takže to bude jezdit na litr nafty a temelín... co na to odpůrci jádra?

0/0
6.3.2013 15:16

M56i61c30h88a39l 78F62r15ý63d91a 1242309613122

No tak to jsem na to zvědavý. S Priusem mám hodně zkušeností (a desítek tisíc ujetých km) a velice rychle jsem pochopil, proč v tom autě je, na první zdání zcela nelogicky, použitý zážehový motor bez turba. Fyzika je pořád jenom jedna a platí úplně stejně pro Toyotu, jako pro Volkswagen.

0/−2
6.3.2013 15:10

J53i75ř52í 34S14c56h74w96a25c57h 5896649867224

nevím jak jsi to pochopil ty ale v případě Priuse je použita atmosféra hlavně proto, že Toyota žádný turbobenzín jaksi nenabízí. V tom není žádná nelogičnost.

+2/0
6.3.2013 15:44

M84i92c28h58a68l 75F96r14ý55d85a 1832329393552

Zkus to znova, tudy cesta nevede :-)

Malá nápověda: odpověď je v té poslední větě s fyzikou

0/−1
6.3.2013 19:34

J96i76ř64í 14S25c45h75w95a12c71h 5196229157594

no jenom vysvětluj, jak jsi to pochopil tu nelogičnost, já se nechám poddat...

0/0
6.3.2013 22:49

M45i72c98h73a91l 49F29r70ý72d64a 1602859143482

spalovací motor paralelního hybridu pracuje v režimu, který který turbo rychle odrovná a vznětový motor v tom režimu také dlouho nepřežije. To je o principech a ne o tom, kdo umí vyrobit nebo neumí. Ten režim je prostě pro použití takového motoru nevhodný. Fyzika je pořád jenom jedna :-)

0/−1
7.3.2013 9:09

P29a65v49e80l 27O28d98r48a92z84i49l 6514459877900

Můžete být konkrétnější? Skoro bych řekl, že vím přesně, co je to paralelní hybrid a na režimu spalovacího motoru v něm nevidím nic mimořádně zvláštního.

0/0
8.3.2013 10:40

L56a49d56i69s47l68a82v 86K20a40l88o36u36s 7145986531380

Nyní můžeme vozy kategorizovat způsobem. 1.case - provoz 1%, údržba 99%,2.case  50/50, 3.case 90/10 apod.

0/−1
6.3.2013 15:07

D40a36n76i45e31l 38T94o85m59e96k 8799245348506

Mně se to poctiově strašně líbí, že někdo jde do výroby takto úsporného auta. Nejsem člověk, který by mohl dát mego a půl za hračku. Ale jsou takoví a nějak se začít musí, aby to časem nějak proniklo i do výroby pro masy. Kdybych si to mohl dovoliti finančně, tak bych si to pořídil, fakt mi to připadá zábavná stylovka.

+1/−2
6.3.2013 14:48
Foto

M14a40r79t25i25n 14Š25i66m79e46k 5785389502375

Neříkám že to tak bude, ale u tohoto modelu by se mohl do jisté míry zaplatit vývoj motoru a dále do třeba Citiga či Fabie by mohl motor přijít již za rozumnou cenu

0/−1
6.3.2013 15:16

J91i71ř43í 92Z41ý20k20a 9199213541340

viděl bych to naopak - noví majitelé běžných VW budou tuhle XL1 "dotovat", stejně jako tomu bylo u Veyronu.

+2/0
6.3.2013 15:24

D20a60v83i86d 71I13z72a85k 9887848951561

skvélé tvary, budoucnost z mého dětství je tu, jen ta cena :-(

+1/−2
6.3.2013 14:32

J87i82ř48í 22Z73ý56k39a 9669923861660

nějak mne nenapadá, kdo by si tohle chtěl koupit. Ten kdo řeší spotřebu, řeší i cenu auta. A ten kdo neřeší cenu auta, tak neřeší ani spotřebu.

Prakticky jediná skupina, která by o to mohla mít zájem jsou eko- pomatené celebrity.

Nicméně jako technické cvičení si to zaslouží R^Kéž by takto experimentovalo více automobilek. Frantíci jsou v tomto skoro "mrtví", Ford za poslední desetiletí jen skupoval technologie, vývoj prakticky žádný. A korejci? ;-DCo nezkopírují, to nemají.

+4/−2
6.3.2013 14:28

D92a86v62i85d 82I23z39a93k 9287348891141

převážně v zahraníčí je velká skupina zbohatlíků pro které je in být eko, věřím, že se po 50ks zapráší jen v Californii

+3/0
6.3.2013 14:32

O52t41a78k17a42r 16D52e60y51l 2952259555195

v principu to je hodně, říkám hodně vylepšená dieselelektrická lokomotiva  sTatraplánem  a Velorexem- hadrákem.:-)

0/0
6.3.2013 14:33
Foto

L91u96k46a62s 80K87u41b32e93n89k98a 8192269890724

Ja bych si ho koupil, protoze se mi libi. Neresim spotrebu ani cenu:)

0/0
6.3.2013 17:30

M59a90r76i31á96n 77L95i80p93t48á96k 9609494362257

Na ekologii kašlu, žádné auto není eko :D Já bych si ho koupil kvůli designu a elektromotoru.

0/0
6.3.2013 18:57

J96i71ř17í 75Z89ý25k92a 9419463461580

nezastírám, že to nemá líbivý design, ale za tyto peníze je možno koupit třeba nový Porsche Cayman, což je mnohem hezčí, výkonnější, bezproblémovější auto s mnohem větším "sex appealem". A troufám si tvrdit, že ten šestiválec bude mít mnohem lepší dynamiku než tento VW elektromotor.

+1/0
6.3.2013 19:28

J80a58k50u79b 97K26l25í79r 6105608299929

No musím jen reagovat na ty Francouze - tak PSA vyvíjí pohon Air hybrid - tedy dieslový motor v kombinaci se stlačeným vzduchem a plánují v roce 2015 sériově vyrábět první vozy, které by měly být mnohonásobně levnější než vozy s elektromotory, díky levnější výrobě. Takže experimentování určitě probíhá, jen informovanost není v tomto směru na běžném médiu tak masová.

0/0
10.3.2013 14:27







Najdete na iDNES.cz