Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

McLaren P1 je technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

McLaren konečně v Ženevě zcela odhalil svůj nový hypersport P1. Auto, které má patřit k těm nejrychlejším na planetě, je doslova prošpikované technikou. Ta si často bere inspiraci z formule 1. Jelikož však není omezena pravidly, je ještě lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D82a93n34i95e34l 46S11o39b85o17t57a 9789274276790

Článek o supersportu, který z poloviny popisuje jeho elektromotor. Tohle už vážně přestává být pro mě zajímavé :-(

0/−1
6.3.2013 10:52

K77a95r39e31l 64V85a18c30h34u15t 9123492569803

Jasné je, že tohle AUTO si koupí jen ten, kdo má i svou vlastní závodní dráhu.. ;-)

A tak to má být, tak je to správné! ;-D R^

0/0
6.3.2013 10:45

M51a33r11t61i11n 34P50r24a75v90d73a 8851168928547

U McLarenu P1 elektromotor "nakopne" auto ve chvíli, kdy je motor v nízkých otáčkách a turbodmychadla se teprve nadechují. V takové chvíli je ale možné dodat turbodmychadlům "štávu" elektromotorem na jejich hřídeli. Na tom se pracuje od devadesátých let min. st., ale kam to pokročilo?

0/−5
6.3.2013 9:23

P36a69v74e50l 87O81d25r47a29z40i50l 6624699297920

To pak můžete mít turbo a k tomu normální kompresor, Martine. Honit turbo elektromotorem je úžasná myšlénka.

0/0
6.3.2013 11:20

M84a89r30t87i61n 16P94r76a91v76d65a 8111158648457

Když ovšem vezmete v úvahu, že turbo hnané elektromotorem může ve vysokých otáčkách při přebytku výkonu, který se běžně řeší obtokem. Poskytovat skrze elektromotor, který lze snadno změnit na generátor, elektrickou energii. Pak to až tak "úžasná myšlénka" není. Normální kompresor totiž energii pouze spotřebovává;-)

0/0
8.3.2013 8:37
Foto

M57a91r63t93i63n 40G61r61o73c64h14o13l 7696218486641

Konečně, konečně je tady ... nejrychlejší, nejtechničtější, ve všem nej ... teď budu  čekat na test auta na našich okreskách a betonštráse, aby se objevily nějaké ty další nej ... prostě já nevím jak vy, ale já mám další Vánoce ... takový vůz, takový vůz ...

+1/−7
6.3.2013 9:05

K30a30m90i10l 53P96y54t86e58l58a 8762960841859

na nakupy do Tesca dobry.

+1/0
6.3.2013 9:45

J76a60n 11P71a48p85a67j 8159887412332

Před nedávnem jsem zaregistroval první hypersport z dílny arabských investorů (už i ten se ovšem montoval v Itálii a rýsoval nejspíš na britských monitorech:-) ). Prý njdražší auto všech dob. Nacpli do něj diamanty velké jak hrášek, sedačky prošili zlatou nití a na palubku postavili akvárium se safírovou rybkou z očima ze smaragdů, co sere platinový hovínka. 

Tento McLaren je ovšem jen dalším potvrzením toho, že váha know-how a invence stále leží u nás, ve Starém světě! Kéž bychom zcela pragmaticky a prozíravě alespoň drželi, když už rovnou nenavyšovali rozpočet a investice do vzdělání a vědy na úkor těch méně prozíravých.V[>-]EU

+6/−4
6.3.2013 8:19

L25a64d83i57s45l83a38v 36K56a44l20o14u20s 7475136141140

Jak koukám na ty prahy, tak je to u nás nepoužitelné auto. Každá druhá díra je hlubší, než světlá výška toho vozu.

+5/0
6.3.2013 7:14

F44r85a42n76t74i96š14e12k 41L31u34p79í59n40e88k 8671846886232

To by me zajimalo, kde sel ten McLaren jeste dal oproti F1 a v jakych disciplinach je ji schopen zastinit. Je to spotreba paliva.

 Auto je dokonale a takovy bulvar si opravdu nezaslouzi. 

 technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

Z toho se obraci zaludek.

+11/−3
6.3.2013 1:52

D95a51n 74J29a50n 9509490759716

Asi tak, a přitom jeden monopost stojí minimálně 10x více jak toto civilní auto, ale je vlastně lepší. Inu zázraky na počkání....

0/0
6.3.2013 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.