Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová octavia exceluje v crash testech. I díky vystřelovací kapotě

Od nové Škody Octavia se ani jiný než skvělý výsledek v crash testech nečekal. Podmínky pro zisk pěti hvězd však plní s nebývalým přehledem. Spolu s ní mají plné hodnocení i Renault Zoe a Toyoty Auris a RAV4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e30t94r 40M44a57r76š66o87u22n 5135278606746

cele testy pomalu a jiste jsou jiz jen na H... hodnoceni nejakych blikatek, ktere mne opravdu pri nehode nazachrani. Stejne tak jednou je v clanku receno, ze Euro NCAP ocenuje bohatou nabidku dalsich bezpecnostnich systemu, jez mohou mit zakaznici treba za priplatek. A podruhe naopak se rika, ze neuznalo omezovac za priplatek, protze tvrdi ze si ho stejne nikdonekoupi... (jak tedy vedi ze ony hovadinky psane vyse si nekdo vubec koupi?) Rv

0/0
14.3.2013 13:57
Foto

M68i69l24a18n 13S17t97r82n78a70d92e40l 4541686159300

V čem že to EXCELUJE ? ;-D Není tohle už trochu moc? Takové články na mne působí ANTI ! Už proto bych si nikdy žádnou schade nekoupil, 

i30 vs. rapid vs. ochcáva !!

http://www.euroncap.com/results/hyundai/i30/478.aspx

http://www.euroncap.com/results/seat/toledo/495.aspx

http://www.euroncap.com/results/skoda/octavia/512.aspx

Takže ještě jednou, v čem je nová šáde tak excelentní? Rv

+2/0
8.3.2013 9:55
Foto

K23a39r90e78l 65H97r89u27š98k54a 2501511448627

Octavia, Octavia, Octavia ... a o tom, že VW uvedl Golfa Varianta místní Škoda-nazi  redakce nenapíše ani řádek. Že by obavy z oslabení popularity nové Okiny? No nic, mrkněte sem: http://www.autorevue.cz/volkswagen-golf-variant-kombik-sedme-generace-odhalen

+2/0
8.3.2013 6:58

J37i76n59d79ř19i57c62h 85Š77k44o79p16e50k 4335461130135

určitě o něm článek bude, ale ne hned. Vždyť o Golfu byl nedávno, s odstupem pár dnů se dočkáš

http://auto.idnes.cz/vw-golf-gti-gtd-premiera-zeneva-dma-/ak_aktual.aspx?c=A130301_122126_ak_aktual_ada

0/0
8.3.2013 8:46

J17i60n66d97ř72i36c81h 19Š69k79o96p19e58k 4655561480255

Novou octávku bych koupil až tak za 2 roky. Za tu dobu jednak konstruktéři vychytají případné mušky, něco jako menší facelift třeba, a jednak se vyzkouší v praxi funkčnost různých více či méně zbytečných el. systémů a objeví se návod, jak je deaktivovat. Protože jet do servisu jen proto, že čidlo bude třeba tvrdit, že řidič sedí křivě, je drahý výlet.

+7/0
7.3.2013 18:32

M43i26l80a74n 58Š56v67a36g61r56o97v58s56k65ý 9792949505438

Herr Gott, to se bude bourat. ;-D

+1/0
7.3.2013 18:31

J89o77z64e63f 49K77o69s48t77e64l76a29n78s32k67ý 8345892309326

Dávať body za obmedzovač rýchlosti mi príde úplná hlúposť. Skôr by som za to body bral. Niekedy náhle pridanie rýchlosti môže zabrániť nehode. Budem v meste obiehať 50-kou auto, ktoré ide ledva 40, odrazu sa predo mnou v protismere objaví auto či iná prekážka, chcem pridať rýchlosť a - nič. Zastaví ma obmedzovač. Kým sa spamätám a uvedomím si, v čom je problém, a ako ho odstrániť, môže byť už neskoro.

Moderné systémy sa snažia z vodičov robiť hlupákov. A rovnako aj skúšobné testy.

+3/0
7.3.2013 17:20

M38a57r13t98i70n 20K79a82r60á23s23e27k 9238173328658

Ja mam v aute omezovac ktery funguje tak, kdyz zamecknu plyn na podlahu tak se automaticky deaktivuje (prave kvuli tomu co zminujete). Pocitam ze i u jinych to funguje obdobne.

0/0
7.3.2013 20:11

J69o60z78e75f 12K14o19s77t12e58l42a76n74s89k31ý 8755582719226

Díky za vysvetlenie. Ja mám v aute len klasickým tempomat. O autá sa však intenzívne zaujímam, ale nikde som nečítal (až teraz u vás), že sa ten obmedzovač dá takto inteligentne vypnúť. Ale to je o dnešnej dobe typické - veľa sa píše o blbostiach, ale podstatné veci novinárom unikajú.

0/0
8.3.2013 8:49

M84a85r77t92i53n 69K94a19r35á64s47e63k 9218553668968

Mam citrone C4 druhe generace a funguje to tak no. Plynovy pedal jako by dva dorazy, kdyz dam se zmackne lehce na doraz tak to omezovac nevypne, ale kdyz se jeste trochu pritlaci tak doraz povoli a vypne omezovac.

0/0
8.3.2013 9:16

M73a20r54e30k 33H47r35u95b22y 6777122171708

Ford se chova uplne stejne.

0/0
8.3.2013 10:21

P90a46v67e50l 93O46d79r91a67z35i15l 6164949837230

A přibržďuje to z kopce?

0/0
8.3.2013 11:00

J64i94ř30í 31H18r91d57l65i14č51k88a 2468601810793

Tyhle NCAP nemají moc velkou váhu. Zaprvé automobilky dodávají do crashtestu vyztuženou verzi konkrétního auta a zadruhé testuje jen 2 typy nárazu. Takové Volvo testuje přes 70 (!) různých typů nehod, vč. převrácení, atd. a podle toho vychytává nastavení. Do má podle mě smysl, ne tyhle ,,ideální" nárazy.

+3/−10
7.3.2013 13:33

T74o67m87á47š 43K27n79a22i26f18l 6853150157830

Do kohos to duši dal. Ne, automobilky do testu žádné speciálně vyztužené verze aut opravdu nedávají.

Tyhle ideální nárazy nemají za úkol vypovídat o bezpečí toho kterého auta v absolutní hodnotě - ale jako srovnávací ukazatel, aby bylo možné porovnat více autíček různých výrobců podle jednotného kritéria.

+9/−2
7.3.2013 14:50

P48a23v38e63l 21O41d26r57a80z97i77l 6434809627980

Jasně, automobilky tam posílají úplně náhodně vybraný auto, který nemá vůbec žádný úpravy. Jo tak to ti věřím.

+1/−1
8.3.2013 11:00

Z15d10e28n19e86k 60Z46a28j56í49c95e83k 1811136222327

Honzo , prosím tě kde jsi vzal , že se auta speciálně vyztužují? Nejprv si něco nastuduj o NCAPU a potom tady pouštěj svoje moudra.

Jsem ochotný připustit, že to jsou auta mimořádně kontrolovány , že z deseti aut vyberou jedno, všem autům bylo ultrazvukem kontrolovány svařovací body, a pokud ultrazvukář vyhodnotil svařovací bod s malou čočkou , a těch bodů byly 2% už se auto neposílalo na NCAP.Ale žádné odchylky nebo výztuhy se nepředělávaly ani nevyztužovalyPodotýkám s tou kontrolou svařovacích bodů to dělá každá automobilka..

+3/−2
7.3.2013 16:01

K85a51r80e64l 37J59o82a49c50h62i27m86s89t68á10l 2453262230212

Zdeněk: co to plácáš pan já tu nevidím že bi Jan něco psal o tom že tam dávaj spěciálně vystužený karoserie ale zato u pana Jiřího to vidím napsané

+1/−1
7.3.2013 17:11

K18a66r95e28l 33J11o94a80c23h24i56m44s53t68á74l 2913902100972

KJ: sorry překlep !BY!

0/0
7.3.2013 17:13

Z70d54e26n78e67k 33Z42a59j37í86c49e59k 1661686912137

A co podle tebe znamená vyztužená verze  daného vozu??? To jako tam dávají silnější plechy? výztuhy??? prostě plácá hovadiny a ty s ním..

+1/−2
7.3.2013 18:38

J64i88ř33í 56H62r42d78l68i34č92k28a 2728281240763

Povím to asi takto. Byl jsem u toho, když jedna nejmenovaná automobilka vezla testovací vůz na NCAP. A to konkrétní vozidlo mělo extra vyztužené prahy a nosníky. Přiznal mi to mezi 4 očima i zástupce automobilky. Není se čemu divit. Jde o velké peníze a nikdo nechce koupit pekáč, který v dnešní době dostane jen 3 hvězdy. Jenže vyrobit opravdu bezpečné auto je finančně náročné a u levných aut by to nešlo.

0/0
8.3.2013 10:15

P18a44v28e52l 65O90d87r37a93z89i51l 6664939727640

Dělám v jiným průmyslu a i tady se typově zkoušeným výrobkům věnuje mimořádná péče...

+1/0
8.3.2013 11:02

L88u74k61á64š 20M12r67k53v44i38č75k57a 9546744145692

Jako fajn, Octa dostala plnej počet, ale to video mne lehce znepokojuje. Auto to napálilo do toho bloku v nějakých 50km/h nebo 60, jako vždy a celej čumák se proměnil v placku. Co to udělá v 80 nebo dokonce stovce?

+4/−1
7.3.2013 10:58

M41a23r20e41k 25H48r26u35b21y 6767612391658

taky placka, jenom o trochu tenci ;-)

+7/−1
7.3.2013 10:59
Foto

P21e74t84r 94Š69r13a53i21e62r 9133742492907

Díky té placce přežije posádka - říká se tomu "deformační zóna"...;-) Ovšem i zde jsou fyzikální hranice...:-P

+2/−1
7.3.2013 15:10

M82a24r88e43k 42H62r88u30b20y 6527832411498

Fyziku samozrejme neoblafnes ;-)

Je potreba ale vedet, ze deformacni zony jsou spocitane na NCAP testy - tzn. presne specifikovany naraz v predem zname rychlosti. Jak to dopadne pokud ridic nebude bourat certifikovanym zpusobem uz vyrobce neresi.

+1/0
8.3.2013 10:25

R50o58b35e53r43t 50A38n86t33o62n90í61n 84T70l60u58č77h19o44ř 1900333642127

v placku se promeni i cestujici! ;-D

+7/−1
7.3.2013 11:10

J46i76ř43í 97S49c44h11w31a10c63h 5306629937844

Tomu se totiž říká deformační zóna. Deformační zóna svou DEFORMACÍ pohltí kinetickou energii auta a to se "zastaví" s menším přetížením pro posádku. V případě absolutně tuhé konstrukce by náraz při 50-ce znamenal pro posádku x-násobné přetížení, které by jí trhalo vnitřnosti na kusy.

+9/−2
7.3.2013 12:30

M19a69r33t21i13n 59P60e96ř81i57n91a 5371710413427

Přesně tak. Úkolem automobilu je se "rozumě zdeformovat" aby pohltil co nejvíce energie. Samozřejmě se ale nesmí zdeformovat tolik, aby došlo i k deformaci pasažérů....Při rychlostech okolo 100km/h už ale málokdo přežije boční nebo i čelní střet, nebo to přežije ale s velikou újmou na zdraví....

+3/−1
7.3.2013 15:24

M48i49r25o84s55l88a75v 98J51o88c52h 3312401893968

No ve stovce už to nikoho moc nemusí zajímat, protože přetížení vám pocuchá vnitřnosti tak, že z nich bude sekaná. ;-)

+5/−1
7.3.2013 12:42

T64o17m65á72š 68Z49e21m79a30n 3155508484945

Pokud do něčeho nabouráte v 80 nebo 100, tak váš to už nemusí zajímat.

+2/−2
7.3.2013 13:12

J84i16ř21í 72H68r87d61l23i14č77k47a 2958431690813

rána ve 100 se dá přežít, kámoš takhle boural čelně do stromu s Peugotem 206 a přežil to. Pár dní si poležel ve špitálu, ale přežil. Tacho zaseklé na 100 km/h.

0/−1
7.3.2013 13:34

M32i60r37o29s16l83a92v 83J71o98c72h 3922361693948

Dají se přežít i větší rychlosti, když máte štěstí. To bohužel nic neříká o tom, že náraz do pevné překážky ve 100 Km/h je pro většinu bourajících fatální. Ta energie stoupající s druhou mocninou rychlosti je prevít.

+3/−3
7.3.2013 13:54

T78o15m49á79š 23K45n76a79i61f51l 6373830597390

To, že se ten čumák proměnil v placku, není chyba, to je vlastnost a smysl toho, proč tam ten čumák je :)

+2/−1
7.3.2013 14:51

M27a75r34e79k 39H57r68u76b30y 6417212911318

Hmm, tak dobre boura...ted jeste, aby i dobre jezdila :-P

+2/0
7.3.2013 10:41

M49a72r95t94i34n 53F19r97a42n55t62i55š46e54k 7805740773785

formulace "úchyty Isofix jsou jen na dvou zadních místech" je vůči Oktávce nespravedlivá. Já vzadu tři dětské sedačky potřebuji a tři isofixy nejsou ani u všech MPV. Sedany, kombíky i SUV mají běžně jen dva.

+7/−4
7.3.2013 9:56

M10a42r54t53i32n 47F23r96a22n35t12i83š18e67k 7315230373165

to mínus je od borca, co má čtyři isofixy vzadu v trabantu?

+5/−2
7.3.2013 10:53

D65a56v12i39d 49R40y84c30h70e33t91s12k87ý 9116521620210

NCAP je zbytečný, protože se proměnil v soutěž o ochranu chodců. Po nárazu chodec se cítí lépe než před ním. O aktivní kapotě bylo už vše řečeno - po nárazu například do dopravního kužele následuje system shutdown a auto dále nejede - výborná věc, pokud se to stane na cestě do nemocnice nebo v -25 ve vánici. Následuje, odtah +výměna pyropatron a čepů kapoty a snadných 7500 Kč pro servis. Přitom to jde udělat na stlačený vzduch a kapotu pak stačí zatlačit zpět. Good job.

+13/−2
7.3.2013 9:24

M76i95l50a57n 81S37z41a83b95ó 4587471944346

Souhlasím .. NCAP už nemá co společného s bezpečností posádky. Kromě vámi zmíněné ochrany chodců která majitele auta asi moc nezajímá stejně zohledňuje i kraviny jako připomínač pásů - co to má proboha co dělat s bezpečností auta ? Stejně jako debilní omezovač rychlosti .. při výběru auta, kdybych se díval na testy bezpečnosti, tak mě zajímá bezpečnost moje při nárazu .. ne omezovač pro dementy a pípátko že někdo neni připoutanej.

+7/−2
7.3.2013 9:54

J32i27ř73í 19H30r75d69l92i23č67k12a 2768881140193

Přesně tak. Co je mi po nějakém chodci, který mi skočí pod kola? Hlavně moje rodina v autě aby byla v cajku. R^

+1/−2
7.3.2013 13:36

L46u10k40á54š 56M71a46l40v64i17n73s74k96y 2658444353818

na stlačený vzduch? to by muselo být extrémně natlakovaný aby se to vyrovnalo efektu pyropatrony. A dále by se muselo to natlakování neustále udržovat. Zkrátka nebylo by tak funkční jako pyropatrona a bylo by to i složitější a tedy dražší.

+1/−1
7.3.2013 10:39

R75i97c69h83a24r91d 31P86o50d65z62i37m48e80k 2911327316

moment jak system shutdown. To jako, že když to vystřelí kapotu tak auto přestane jet? To snad ne?!

+3/0
7.3.2013 12:23

J47i94ř27í 91S47c62h85w85a18c11h 5566109727364

no prý jo. Jak bys taky mohl pokračovat v jízdě autem, co má odstřelený panty kapoty. To by ti ta kapota, taky mohla při následném nárazu třeba ufiknout hlavu.

V českých luzích a hájích se asi velmi brzy objeví "tuningový" návod, jak ty pyropatrony deaktivovat.

+7/−1
7.3.2013 12:38

D78a42v29i10d 89R44y35c32h18e19t67s15k15ý 9836131260360

Pokud se stane nemožné a opravdu někoho sundáte a přijde se na to že jsou pyropatrony deaktivované tak je to vražda v nepřímém úmyslu. Beze srandy.

0/−4
7.3.2013 12:40

J81i52ř74í 28S49c17h88w38a45c82h 5966159907744

no pokud bude ten chodec mrtvej, tak to je průser v obou případech

+3/0
7.3.2013 15:04

P86a77v39e82l 94O28d80r11a86z95i24l 6864189347410

Nic jako "vražda v nepřímém úmyslu" neexistuje.

0/0
8.3.2013 11:04

P57e12t82r 91M74a73r56š96o18u39n 5345398716546

jak tu nekdo pise, mrtvej chodec bude pruser tak jako tak, a pak jako pokud budou existovat auta bez vystrelovaci kapoty tak jejich ridici budou o to vice zabijaci,enbo co nam chcete rici???? ;-D

0/0
14.3.2013 14:07

R60i37c27h27a43r79d 37P75o10d18z96i54m79e65k 2781137616

Já myslel, že to jde zacvaknout zpátky tj. panty jsou na to konstruovaný, ne že je to nenávratně zničí a následně se jen vymění pyropatrony 8-o Takový tuningový návod nepochybně vznikne a vůbec se nedivím, že si to lidi nechají deaktivovat. Nepotřebuju aby mi to za drahý peníze vystřelila kdejaká mulda sněhu nebo sněhový jazyk, který nárazníkem rozrazím. Osobně bych si to deaktivoval taky.

+1/−1
7.3.2013 15:33

Z98d63e95n87ě80k 24H23r25u11b39ý 5805308531706

Jak přesně funguje Front Assist? Jak se tento systém zachová v situaci, kdy se řidič rozhodne pro předjíždění kamionu, ale špatně to odhadne a jediným východiskem ze situace bude na to pořádně šlápnout a zařadit se před kamion? Asi před 20 lety jsem jel ze školy stopem a zažil přesně takovou situaci. Vyšlo to o milimetry, obě zrcátka vozu ve kterém jsem seděl byla pryč, do smrti na to nezapomenu.

0/0
7.3.2013 8:47

R87o19b56e35r68t 96A69n74t53o14n81í12n 74T93l29u92č90h28o15ř 1760343742757

Normalka, zahamstne brzdu a pocka az te ten protijedouci nakladak rozsmelcuje na kasi. ;-D

+2/0
7.3.2013 8:54

P65e79t23r 14D11v42o50r56a54k 3551470187459

Kolizi srnčí hlavy s chladičem zabrání kapota jak?

+3/−2
7.3.2013 8:34







Najdete na iDNES.cz