Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová octavia exceluje v crash testech. I díky vystřelovací kapotě

Od nové Škody Octavia se ani jiný než skvělý výsledek v crash testech nečekal. Podmínky pro zisk pěti hvězd však plní s nebývalým přehledem. Spolu s ní mají plné hodnocení i Renault Zoe a Toyoty Auris a RAV4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e94t71r 14M60a92r91š97o69u81n 5585958596316

cele testy pomalu a jiste jsou jiz jen na H... hodnoceni nejakych blikatek, ktere mne opravdu pri nehode nazachrani. Stejne tak jednou je v clanku receno, ze Euro NCAP ocenuje bohatou nabidku dalsich bezpecnostnich systemu, jez mohou mit zakaznici treba za priplatek. A podruhe naopak se rika, ze neuznalo omezovac za priplatek, protze tvrdi ze si ho stejne nikdonekoupi... (jak tedy vedi ze ony hovadinky psane vyse si nekdo vubec koupi?) Rv

0/0
14.3.2013 13:57
Foto

M67i76l28a83n 63S77t93r39n76a30d77e48l 4741876469720

V čem že to EXCELUJE ? ;-D Není tohle už trochu moc? Takové články na mne působí ANTI ! Už proto bych si nikdy žádnou schade nekoupil, 

i30 vs. rapid vs. ochcáva !!

http://www.euroncap.com/results/hyundai/i30/478.aspx

http://www.euroncap.com/results/seat/toledo/495.aspx

http://www.euroncap.com/results/skoda/octavia/512.aspx

Takže ještě jednou, v čem je nová šáde tak excelentní? Rv

+2/0
8.3.2013 9:55
Foto

K71a63r71e69l 27H54r85u55š55k25a 2651551568707

Octavia, Octavia, Octavia ... a o tom, že VW uvedl Golfa Varianta místní Škoda-nazi  redakce nenapíše ani řádek. Že by obavy z oslabení popularity nové Okiny? No nic, mrkněte sem: http://www.autorevue.cz/volkswagen-golf-variant-kombik-sedme-generace-odhalen

+2/0
8.3.2013 6:58

J10i36n87d59ř45i67c91h 42Š36k12o52p74e85k 4215501140565

určitě o něm článek bude, ale ne hned. Vždyť o Golfu byl nedávno, s odstupem pár dnů se dočkáš

http://auto.idnes.cz/vw-golf-gti-gtd-premiera-zeneva-dma-/ak_aktual.aspx?c=A130301_122126_ak_aktual_ada

0/0
8.3.2013 8:46

J15i76n23d62ř67i13c79h 83Š13k62o30p45e83k 4875311210935

Novou octávku bych koupil až tak za 2 roky. Za tu dobu jednak konstruktéři vychytají případné mušky, něco jako menší facelift třeba, a jednak se vyzkouší v praxi funkčnost různých více či méně zbytečných el. systémů a objeví se návod, jak je deaktivovat. Protože jet do servisu jen proto, že čidlo bude třeba tvrdit, že řidič sedí křivě, je drahý výlet.

+7/0
7.3.2013 18:32

M25i67l71a62n 41Š58v77a13g59r94o83v56s35k40ý 9752479225398

Herr Gott, to se bude bourat. ;-D

+1/0
7.3.2013 18:31

J41o57z20e29f 52K83o96s25t32e17l53a15n90s58k59ý 8285482879716

Dávať body za obmedzovač rýchlosti mi príde úplná hlúposť. Skôr by som za to body bral. Niekedy náhle pridanie rýchlosti môže zabrániť nehode. Budem v meste obiehať 50-kou auto, ktoré ide ledva 40, odrazu sa predo mnou v protismere objaví auto či iná prekážka, chcem pridať rýchlosť a - nič. Zastaví ma obmedzovač. Kým sa spamätám a uvedomím si, v čom je problém, a ako ho odstrániť, môže byť už neskoro.

Moderné systémy sa snažia z vodičov robiť hlupákov. A rovnako aj skúšobné testy.

+3/0
7.3.2013 17:20

M97a37r72t62i66n 82K55a54r52á36s24e18k 9168513398218

Ja mam v aute omezovac ktery funguje tak, kdyz zamecknu plyn na podlahu tak se automaticky deaktivuje (prave kvuli tomu co zminujete). Pocitam ze i u jinych to funguje obdobne.

0/0
7.3.2013 20:11

J90o51z40e69f 56K39o33s14t72e22l11a45n65s17k47ý 8675772209486

Díky za vysvetlenie. Ja mám v aute len klasickým tempomat. O autá sa však intenzívne zaujímam, ale nikde som nečítal (až teraz u vás), že sa ten obmedzovač dá takto inteligentne vypnúť. Ale to je o dnešnej dobe typické - veľa sa píše o blbostiach, ale podstatné veci novinárom unikajú.

0/0
8.3.2013 8:49

M73a74r63t74i98n 57K81a17r26á65s23e92k 9988163288578

Mam citrone C4 druhe generace a funguje to tak no. Plynovy pedal jako by dva dorazy, kdyz dam se zmackne lehce na doraz tak to omezovac nevypne, ale kdyz se jeste trochu pritlaci tak doraz povoli a vypne omezovac.

0/0
8.3.2013 9:16

M91a57r48e92k 64H59r61u31b27y 6487172831578

Ford se chova uplne stejne.

0/0
8.3.2013 10:21

P14a68v39e77l 64O57d26r51a81z86i49l 6234679897780

A přibržďuje to z kopce?

0/0
8.3.2013 11:00

J23i93ř26í 17H25r88d29l84i54č88k24a 2518571250663

Tyhle NCAP nemají moc velkou váhu. Zaprvé automobilky dodávají do crashtestu vyztuženou verzi konkrétního auta a zadruhé testuje jen 2 typy nárazu. Takové Volvo testuje přes 70 (!) různých typů nehod, vč. převrácení, atd. a podle toho vychytává nastavení. Do má podle mě smysl, ne tyhle ,,ideální" nárazy.

+3/−10
7.3.2013 13:33

T24o98m77á47š 85K86n58a45i81f63l 6453700527430

Do kohos to duši dal. Ne, automobilky do testu žádné speciálně vyztužené verze aut opravdu nedávají.

Tyhle ideální nárazy nemají za úkol vypovídat o bezpečí toho kterého auta v absolutní hodnotě - ale jako srovnávací ukazatel, aby bylo možné porovnat více autíček různých výrobců podle jednotného kritéria.

+9/−2
7.3.2013 14:50

P12a84v46e66l 15O19d32r27a63z72i58l 6794259357170

Jasně, automobilky tam posílají úplně náhodně vybraný auto, který nemá vůbec žádný úpravy. Jo tak to ti věřím.

+1/−1
8.3.2013 11:00

Z42d59e37n82e19k 11Z36a79j41í43c40e40k 1791466712557

Honzo , prosím tě kde jsi vzal , že se auta speciálně vyztužují? Nejprv si něco nastuduj o NCAPU a potom tady pouštěj svoje moudra.

Jsem ochotný připustit, že to jsou auta mimořádně kontrolovány , že z deseti aut vyberou jedno, všem autům bylo ultrazvukem kontrolovány svařovací body, a pokud ultrazvukář vyhodnotil svařovací bod s malou čočkou , a těch bodů byly 2% už se auto neposílalo na NCAP.Ale žádné odchylky nebo výztuhy se nepředělávaly ani nevyztužovalyPodotýkám s tou kontrolou svařovacích bodů to dělá každá automobilka..

+3/−2
7.3.2013 16:01

K49a81r69e51l 56J46o47a91c49h59i36m28s67t70á61l 2513132320362

Zdeněk: co to plácáš pan já tu nevidím že bi Jan něco psal o tom že tam dávaj spěciálně vystužený karoserie ale zato u pana Jiřího to vidím napsané

+1/−1
7.3.2013 17:11

K62a60r51e16l 98J70o51a16c36h34i72m59s71t24á89l 2883382670882

KJ: sorry překlep !BY!

0/0
7.3.2013 17:13

Z68d49e19n76e55k 89Z43a65j28í88c39e17k 1131266842307

A co podle tebe znamená vyztužená verze  daného vozu??? To jako tam dávají silnější plechy? výztuhy??? prostě plácá hovadiny a ty s ním..

+1/−2
7.3.2013 18:38

J48i49ř21í 27H44r30d21l73i41č76k45a 2468391380123

Povím to asi takto. Byl jsem u toho, když jedna nejmenovaná automobilka vezla testovací vůz na NCAP. A to konkrétní vozidlo mělo extra vyztužené prahy a nosníky. Přiznal mi to mezi 4 očima i zástupce automobilky. Není se čemu divit. Jde o velké peníze a nikdo nechce koupit pekáč, který v dnešní době dostane jen 3 hvězdy. Jenže vyrobit opravdu bezpečné auto je finančně náročné a u levných aut by to nešlo.

0/0
8.3.2013 10:15

P72a81v62e22l 58O17d70r17a50z79i80l 6214979327180

Dělám v jiným průmyslu a i tady se typově zkoušeným výrobkům věnuje mimořádná péče...

+1/0
8.3.2013 11:02

L87u39k33á74š 78M70r92k47v76i93č18k41a 9416184605142

Jako fajn, Octa dostala plnej počet, ale to video mne lehce znepokojuje. Auto to napálilo do toho bloku v nějakých 50km/h nebo 60, jako vždy a celej čumák se proměnil v placku. Co to udělá v 80 nebo dokonce stovce?

+4/−1
7.3.2013 10:58

M63a55r16e76k 93H53r19u24b23y 6967682391168

taky placka, jenom o trochu tenci ;-)

+7/−1
7.3.2013 10:59
Foto

P46e96t13r 85Š12r53a69i67e68r 9453642942877

Díky té placce přežije posádka - říká se tomu "deformační zóna"...;-) Ovšem i zde jsou fyzikální hranice...:-P

+2/−1
7.3.2013 15:10

M54a79r27e97k 19H12r86u34b74y 6447132781978

Fyziku samozrejme neoblafnes ;-)

Je potreba ale vedet, ze deformacni zony jsou spocitane na NCAP testy - tzn. presne specifikovany naraz v predem zname rychlosti. Jak to dopadne pokud ridic nebude bourat certifikovanym zpusobem uz vyrobce neresi.

+1/0
8.3.2013 10:25

R73o26b35e15r49t 63A55n49t72o18n16í87n 70T50l91u67č98h59o28ř 1310243362207

v placku se promeni i cestujici! ;-D

+7/−1
7.3.2013 11:10

J20i20ř44í 63S70c42h28w14a21c85h 5286649277144

Tomu se totiž říká deformační zóna. Deformační zóna svou DEFORMACÍ pohltí kinetickou energii auta a to se "zastaví" s menším přetížením pro posádku. V případě absolutně tuhé konstrukce by náraz při 50-ce znamenal pro posádku x-násobné přetížení, které by jí trhalo vnitřnosti na kusy.

+9/−2
7.3.2013 12:30

M88a24r32t78i48n 91P55e56ř27i43n87a 5731550223887

Přesně tak. Úkolem automobilu je se "rozumě zdeformovat" aby pohltil co nejvíce energie. Samozřejmě se ale nesmí zdeformovat tolik, aby došlo i k deformaci pasažérů....Při rychlostech okolo 100km/h už ale málokdo přežije boční nebo i čelní střet, nebo to přežije ale s velikou újmou na zdraví....

+3/−1
7.3.2013 15:24

M87i69r15o24s69l84a92v 23J31o67c95h 3302681153328

No ve stovce už to nikoho moc nemusí zajímat, protože přetížení vám pocuchá vnitřnosti tak, že z nich bude sekaná. ;-)

+5/−1
7.3.2013 12:42

T87o78m83á37š 48Z82e31m79a62n 3855758324705

Pokud do něčeho nabouráte v 80 nebo 100, tak váš to už nemusí zajímat.

+2/−2
7.3.2013 13:12

J18i58ř53í 75H26r51d79l14i94č42k21a 2758911640823

rána ve 100 se dá přežít, kámoš takhle boural čelně do stromu s Peugotem 206 a přežil to. Pár dní si poležel ve špitálu, ale přežil. Tacho zaseklé na 100 km/h.

0/−1
7.3.2013 13:34

M28i32r50o33s39l64a13v 45J16o39c66h 3712341823398

Dají se přežít i větší rychlosti, když máte štěstí. To bohužel nic neříká o tom, že náraz do pevné překážky ve 100 Km/h je pro většinu bourajících fatální. Ta energie stoupající s druhou mocninou rychlosti je prevít.

+3/−3
7.3.2013 13:54

T90o97m75á43š 69K54n50a53i49f64l 6203890767120

To, že se ten čumák proměnil v placku, není chyba, to je vlastnost a smysl toho, proč tam ten čumák je :)

+2/−1
7.3.2013 14:51

M90a72r65e64k 98H39r39u56b20y 6297352111298

Hmm, tak dobre boura...ted jeste, aby i dobre jezdila :-P

+2/0
7.3.2013 10:41

M22a95r65t76i16n 47F23r38a77n66t39i43š62e61k 7215720503735

formulace "úchyty Isofix jsou jen na dvou zadních místech" je vůči Oktávce nespravedlivá. Já vzadu tři dětské sedačky potřebuji a tři isofixy nejsou ani u všech MPV. Sedany, kombíky i SUV mají běžně jen dva.

+7/−4
7.3.2013 9:56

M67a42r94t35i28n 71F72r74a24n82t50i58š84e98k 7525240333985

to mínus je od borca, co má čtyři isofixy vzadu v trabantu?

+5/−2
7.3.2013 10:53

D95a53v59i37d 85R41y98c94h93e58t18s61k60ý 9546281700950

NCAP je zbytečný, protože se proměnil v soutěž o ochranu chodců. Po nárazu chodec se cítí lépe než před ním. O aktivní kapotě bylo už vše řečeno - po nárazu například do dopravního kužele následuje system shutdown a auto dále nejede - výborná věc, pokud se to stane na cestě do nemocnice nebo v -25 ve vánici. Následuje, odtah +výměna pyropatron a čepů kapoty a snadných 7500 Kč pro servis. Přitom to jde udělat na stlačený vzduch a kapotu pak stačí zatlačit zpět. Good job.

+13/−2
7.3.2013 9:24

M42i32l50a32n 90S61z32a95b63ó 4527781244256

Souhlasím .. NCAP už nemá co společného s bezpečností posádky. Kromě vámi zmíněné ochrany chodců která majitele auta asi moc nezajímá stejně zohledňuje i kraviny jako připomínač pásů - co to má proboha co dělat s bezpečností auta ? Stejně jako debilní omezovač rychlosti .. při výběru auta, kdybych se díval na testy bezpečnosti, tak mě zajímá bezpečnost moje při nárazu .. ne omezovač pro dementy a pípátko že někdo neni připoutanej.

+7/−2
7.3.2013 9:54

J19i62ř64í 66H22r22d87l35i43č98k41a 2688621200243

Přesně tak. Co je mi po nějakém chodci, který mi skočí pod kola? Hlavně moje rodina v autě aby byla v cajku. R^

+1/−2
7.3.2013 13:36

L69u64k79á62š 52M76a12l90v42i47n73s56k95y 2838174273838

na stlačený vzduch? to by muselo být extrémně natlakovaný aby se to vyrovnalo efektu pyropatrony. A dále by se muselo to natlakování neustále udržovat. Zkrátka nebylo by tak funkční jako pyropatrona a bylo by to i složitější a tedy dražší.

+1/−1
7.3.2013 10:39

R84i41c92h50a49r47d 66P91o37d95z10i62m86e22k 2751917676

moment jak system shutdown. To jako, že když to vystřelí kapotu tak auto přestane jet? To snad ne?!

+3/0
7.3.2013 12:23

J26i10ř98í 12S22c33h76w24a90c19h 5266379797184

no prý jo. Jak bys taky mohl pokračovat v jízdě autem, co má odstřelený panty kapoty. To by ti ta kapota, taky mohla při následném nárazu třeba ufiknout hlavu.

V českých luzích a hájích se asi velmi brzy objeví "tuningový" návod, jak ty pyropatrony deaktivovat.

+7/−1
7.3.2013 12:38

D58a24v10i75d 21R70y75c13h71e52t65s52k23ý 9246781650550

Pokud se stane nemožné a opravdu někoho sundáte a přijde se na to že jsou pyropatrony deaktivované tak je to vražda v nepřímém úmyslu. Beze srandy.

0/−4
7.3.2013 12:40

J16i40ř94í 84S14c15h59w18a26c11h 5416329197854

no pokud bude ten chodec mrtvej, tak to je průser v obou případech

+3/0
7.3.2013 15:04

P83a77v81e10l 85O74d50r10a87z94i73l 6434569877960

Nic jako "vražda v nepřímém úmyslu" neexistuje.

0/0
8.3.2013 11:04

P54e20t68r 84M77a31r52š74o12u97n 5155828746796

jak tu nekdo pise, mrtvej chodec bude pruser tak jako tak, a pak jako pokud budou existovat auta bez vystrelovaci kapoty tak jejich ridici budou o to vice zabijaci,enbo co nam chcete rici???? ;-D

0/0
14.3.2013 14:07

R48i66c26h87a73r83d 51P37o48d37z65i66m20e66k 2601377266

Já myslel, že to jde zacvaknout zpátky tj. panty jsou na to konstruovaný, ne že je to nenávratně zničí a následně se jen vymění pyropatrony 8-o Takový tuningový návod nepochybně vznikne a vůbec se nedivím, že si to lidi nechají deaktivovat. Nepotřebuju aby mi to za drahý peníze vystřelila kdejaká mulda sněhu nebo sněhový jazyk, který nárazníkem rozrazím. Osobně bych si to deaktivoval taky.

+1/−1
7.3.2013 15:33

Z17d15e96n57ě25k 62H10r65u20b80ý 5785758271216

Jak přesně funguje Front Assist? Jak se tento systém zachová v situaci, kdy se řidič rozhodne pro předjíždění kamionu, ale špatně to odhadne a jediným východiskem ze situace bude na to pořádně šlápnout a zařadit se před kamion? Asi před 20 lety jsem jel ze školy stopem a zažil přesně takovou situaci. Vyšlo to o milimetry, obě zrcátka vozu ve kterém jsem seděl byla pryč, do smrti na to nezapomenu.

0/0
7.3.2013 8:47

R94o12b42e71r16t 98A59n15t60o57n27í54n 12T73l21u70č25h58o94ř 1920173352587

Normalka, zahamstne brzdu a pocka az te ten protijedouci nakladak rozsmelcuje na kasi. ;-D

+2/0
7.3.2013 8:54

P26e47t10r 16D17v93o18r34a25k 3521350327949

Kolizi srnčí hlavy s chladičem zabrání kapota jak?

+3/−2
7.3.2013 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.