Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Aerodynamika ušetří víc paliva než odlehčení auta. Záleží na detailech

Propracovaná aerodynamika a nízký odpor vzduchu dokážou uspořit více paliva než extrémní odlehčování vozů. Jak lze úspor dosáhnout pomocí opravdu téměř neznatelných detailů, nám ukázal šéf aerodynamiky automobilky Mercedes-Benz Teddy Woll.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Aerodynamika má význam na dálnicích, na kterých se jezdí často rychlostí 180-200 km/h. Při běžné rychlosti na okresce nebo českých rychlosilnicích je i takový Yeti poměrně úsporný- stačí dole zakrýt podlahy a nevozit nic na střeše. Na druhé straně vůz slouží i k dopravě zavazadel- co naplat, aerodynamická esa mají zavazadelník tak na dvě aktovky.[>-]

0 0
možnosti

To ovšem samozřejmě pravda není. Když dám na kopec dvě tělesa, jedno těžší a druhé lehčí, tak z kopce naberou stejnou rychlost, protože Ep=mgh se mění na Ek=1/2mv^2. Tedy pokud by neexistovalo tření, tak jsou na tom obě auta stejně, pokud tření (valivý odpor, odpor vzduch) existují, tak auto s menší hmotností má také menší energetické nároky na cestování do kopce a z kopce.

0 0
možnosti

Koukám, že jsem to napsal úplně jinam. :-)

0 0
možnosti

Velký vliv na spotřebu mají i ztráty na převodovce a pneumatikách.

0 0
možnosti

Což se někdy řeší tak, že dálniční kvalt je přímo propojená hřídel od motoru do diferenciálu. Takže převodový poměr je 1:1.

0 0
možnosti

objavili ameriku!

der dojče štrásenfrkér cca 77-80 mal dvojstranuá o vyplnené podlahy na embéčke, w353w polystyrénom a následných meraniach spotreby. to všetko v "domácich podmienkach", v obyčajnej premávke.

podobne (asi svet motorov) robievali súťaže spotreby a účastníci prelepovali páskami "fugy" medzi karosárskymi dielmi ....

0 0
možnosti

Top Gear, nevím už který ročník, rekord na Hockhemheinring, Ford Transit. Kolik času udělá na kolo vyházení nepotřebného, odstranění rušivých prvků olepení spár.

0 0
možnosti

J92a82n 22J76e21l26í71n55e91k

18. 7. 2013 15:24

Jsem student a když jezdím do školy, tak se vždy pověsím za kamion a jedu za ním. Nevěřili by jste, jak se dá ušetřit. Sice jedu 90, ale na těch 20 kilometrech je to jedno :)

0 0
možnosti

úspornější je hodit mu kotevní lano na nárazník, dát tam neutrál a vypnout motor ;-D

2 0
možnosti

Hmotnost vozu se projevuje stále, ale na 80km/h se začne projevovat i aerodynamika.

0 0
možnosti

odpor vzduchu sa prejavuje od 40 km/hod. pri 50 už "nevhodná poloha" na bicykli znemožní zrýchlenie, hoci kopec je dostatočne strmý.

1 0
možnosti

Když zapátrám v teoreticky starých testech aut, tak tam měřili dojezdovou rychlost. To je, že třeba rozjeli auto na 80 km/h, v daném bodě vyřadili a měřili jak daleko auto dojelo. Pochopitelné prohřáté jízdou.Jsou to překvapivé hodnoty. Ale tam asi dnešní testeři nedosáhnou, protože by třeba zjistili, že taková Fabie dojede tak do 2/3 trasy, než taková podstatně starší Toyota Corolla. To je z vlastní zkušenosti. A nejsou to auta se zrezivělými brzdami.  Pasivní odpory poznáte už jenom tím, že do auta zatlačíte.

1 0
možnosti

Na šetření je jednoduchá rada - nebrzdit :-). Nejlepší je jezdit tak, abych brzdu využíval minimálně a zachoval si rychlost. Mimo akceleraci využívat nejvyšší možný stupeň na který se auto "utáhne", ale nedusit ho do kopců. Z kopců to chce vhodně kombinovat brzdění motorem a neutrál (tam, kde pojedu pak zase do kopce a rychlost zase využiji nebo pokud je svah pozvolný a musel bych "přikrmovat" plynem). Takhle se lze dostat bez problémů i litr pod tzv. "klidné řidiče" (manželky, důchodce) a přitom nezdržovat, samozřejmě záleží na trase, ve městě je to horší..

8 0
možnosti

Ve městě to přes den moc nejde, ale mimo mám trasy, kde se tímto způsobem dostanu na hodně nízkou spotřebu.R^

4 0
možnosti

Aerodynamika dokáže ušetřit více paliva než snížení hmotnosti jen v tom případě, že jezdíte konstantní rychlostí.

2 1
možnosti

tak na dálnicích se to hodí ne? ;-)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč