Diskuze
Aerodynamika ušetří víc paliva než odlehčení auta. Záleží na detailech
Děkujeme za pochopení.
M98i43r36o74s96l89a52v 67S86t24e67i22n46e40r
Aerodynamika má význam na dálnicích, na kterých se jezdí často rychlostí 180-200 km/h. Při běžné rychlosti na okresce nebo českých rychlosilnicích je i takový Yeti poměrně úsporný- stačí dole zakrýt podlahy a nevozit nic na střeše. Na druhé straně vůz slouží i k dopravě zavazadel- co naplat, aerodynamická esa mají zavazadelník tak na dvě aktovky.
R11a54d98e42k 47H36o44l72e40c64e23k
To ovšem samozřejmě pravda není. Když dám na kopec dvě tělesa, jedno těžší a druhé lehčí, tak z kopce naberou stejnou rychlost, protože Ep=mgh se mění na Ek=1/2mv^2. Tedy pokud by neexistovalo tření, tak jsou na tom obě auta stejně, pokud tření (valivý odpor, odpor vzduch) existují, tak auto s menší hmotností má také menší energetické nároky na cestování do kopce a z kopce.
R38a46d36e43k 29H97o87l50e36c73e62k
Koukám, že jsem to napsal úplně jinam. :-)
L24u63k17á19š 52V80a35ň47u81r10a
Velký vliv na spotřebu mají i ztráty na převodovce a pneumatikách.
J60i35ř20í 71K72o16c90u68r59e36k
Což se někdy řeší tak, že dálniční kvalt je přímo propojená hřídel od motoru do diferenciálu. Takže převodový poměr je 1:1.
M12a71r61c67e52l 25P33a67v25l79í70k
objavili ameriku!
der dojče štrásenfrkér cca 77-80 mal dvojstranuá o vyplnené podlahy na embéčke, w353w polystyrénom a následných meraniach spotreby. to všetko v "domácich podmienkach", v obyčajnej premávke.
podobne (asi svet motorov) robievali súťaže spotreby a účastníci prelepovali páskami "fugy" medzi karosárskymi dielmi ....
J19o65s48e40f 44B34r37o82ž62k46a
Top Gear, nevím už který ročník, rekord na Hockhemheinring, Ford Transit. Kolik času udělá na kolo vyházení nepotřebného, odstranění rušivých prvků olepení spár.
J92a82n 22J76e21l26í71n55e91k
Jsem student a když jezdím do školy, tak se vždy pověsím za kamion a jedu za ním. Nevěřili by jste, jak se dá ušetřit. Sice jedu 90, ale na těch 20 kilometrech je to jedno :)
D95a81v76i47d 59R51y12c48h66e36t57s67k31ý
úspornější je hodit mu kotevní lano na nárazník, dát tam neutrál a vypnout motor
L11u39k50á68š 71V40a38ň80u62r84a
Hmotnost vozu se projevuje stále, ale na 80km/h se začne projevovat i aerodynamika.
M95a88r19c87e48l 90P41a98v61l21í33k
odpor vzduchu sa prejavuje od 40 km/hod. pri 50 už "nevhodná poloha" na bicykli znemožní zrýchlenie, hoci kopec je dostatočne strmý.
J82o88s42e28f 87B87r42o85ž70k55a
Když zapátrám v teoreticky starých testech aut, tak tam měřili dojezdovou rychlost. To je, že třeba rozjeli auto na 80 km/h, v daném bodě vyřadili a měřili jak daleko auto dojelo. Pochopitelné prohřáté jízdou.Jsou to překvapivé hodnoty. Ale tam asi dnešní testeři nedosáhnou, protože by třeba zjistili, že taková Fabie dojede tak do 2/3 trasy, než taková podstatně starší Toyota Corolla. To je z vlastní zkušenosti. A nejsou to auta se zrezivělými brzdami. Pasivní odpory poznáte už jenom tím, že do auta zatlačíte.
D15a77v70i80d 82R35y52c53h40e27t20s43k95ý
Na šetření je jednoduchá rada - nebrzdit . Nejlepší je jezdit tak, abych brzdu využíval minimálně a zachoval si rychlost. Mimo akceleraci využívat nejvyšší možný stupeň na který se auto "utáhne", ale nedusit ho do kopců. Z kopců to chce vhodně kombinovat brzdění motorem a neutrál (tam, kde pojedu pak zase do kopce a rychlost zase využiji nebo pokud je svah pozvolný a musel bych "přikrmovat" plynem). Takhle se lze dostat bez problémů i litr pod tzv. "klidné řidiče" (manželky, důchodce) a přitom nezdržovat, samozřejmě záleží na trase, ve městě je to horší..
J80a57r49o62s62l56a35v 37B95u55r97s28í49k
Ve městě to přes den moc nejde, ale mimo mám trasy, kde se tímto způsobem dostanu na hodně nízkou spotřebu.
R18a50d82e52k 94H94o90l39e90c20e48k
Aerodynamika dokáže ušetřit více paliva než snížení hmotnosti jen v tom případě, že jezdíte konstantní rychlostí.
V17á65c65l87a54v 30S93v23o48b91o61d69a
tak na dálnicích se to hodí ne?
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant
Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat:
34 310 - 39 458 Kč