Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geometrii má nejen matematika. Auto bez ní špatně pojede

Geometrie kol určuje jejich postavení k silnici. Její seřízení jednoduše řečeno potřebujete k tomu, aby se kola správně točila. Kontrolovat by se měla aspoň jednou za rok nebo vždycky, když máte pocit, že ta díra v silnici, kterou jste vymetli, byla už moc velká. Špatnou geometrii nejlépe odhalíte na nerovnoměrně sjížděných pneumatikách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a53n 71F54r94o57l61í51k 6736100795104

Geometrii je třeba nechat seřídit pokud se sjíždějí gumy krajem nebo se měnila ramena přední nápravy. Samotná výměna čepů se bez toho obejde. No a kdo chce sponzorovat opravce tak samozřejmě každý měsíc.:-P

0/0
7.9.2013 14:24

P83e25t20r 14N39e55s70v41a71d43b78a 2644445676929

Hmm tak že když Vám vymění čepy řízení není potřeba dělat zbíhavost?;-D A mám pro Vás asi novinu. Pokud vám udělám zbíhavost s čepy ramen které budou mít byť minimální vůli tak po výměně za nové je geometeie rozhozena.... Ale chápu že někdo si raději koupí nové gumy než aby udělal geometrii;-D

0/0
7.9.2013 23:10

B60r17o50n75i38s46l94a74v 28J75a13k54l 8910215465335

Jj, serizovat geometrii dvakrat rocne pri vymene kol, idealne, kdyby to bylo dano zakonem:o) Co uz ti servisaci nevyplodi za bludy .... ale tak, ja se jim nedivim, spis se divim, ze o tom nekdo dokaze napsat clanek ......

0/0
6.9.2013 23:45

T59o14m49á59š 54F88i60r91b85a58c70h35e85r 9810370744400

Kdo to psal ? ;-D Dírou na silnici se maximálně poškodí pneumatika a nebo disk a to nemá z geomerií nic společného. Pokud už je to taková rána, že dojde k deformaci prvků řízení nebo zavěšení, není to to na seřízení geomertie ale na výměnu poškozeného dílu , odborníci ;-)

+3/−1
6.9.2013 13:55

J22o92s58e23f 91T38i33k54v78a24r38t 2200794660

Pan redaktor se na to prý ptal v nějakém servisu a jen trochu popletl co mu tam o tom říkali :-P

0/0
6.9.2013 14:01

P86a78v32e42l 40Z84a63j53í10č61e61k 8254460606460

no neni to presne... geometrii meni ruzne pruzne dily a ulozeni napravy tudis zalezi jak na najetych km tak na typu cesty po ktere to jezdi. Ale rozhodne jak pisete to neni tak ze najedete do diry a povoli se matice serizeni a rozhodi se geometrie jak si to dle clanku vysvetluje vetsina... ono u predku to jde seridit ale ne kazdy zadek ma seriditelnou geometrii takze ty auta obcas pripominaj spise lode :-)

0/0
6.9.2013 21:13

D14a91n89i31e26l 26B80e33r40g11l 8909562310309

to uchyceni na pneu asi nebude z nejpresnejsich.

0/0
6.9.2013 10:00

P43e80t76r 56N47e90s68v97a12d15b42a 2984375396149

Opírá se to o disk který je rovný tak že nula problém....

+1/0
7.9.2013 23:13

J22a39n 75J18e18ž28e77k 3341275897445

>Kontrola by se měla provádět dle doporučení výrobce vozidla, minimálně však jednou za rok,

Myslíte si, že poškození geometrie je záležitost času? Já bych spíš řekl, že je to dáno množstvím najetých kilometrů (a samozřejmě spoustou dalších podmínek - "terén", kterým se jezdí, zatěžování auta...).

Pokud budu dodržovat kontrolu geometrie "jednou za rok" u auta co najede 5000 km a 50000 km, bude to stejné?

+3/0
6.9.2013 6:32

S70t61e51p18a10n 83T72o96t78h 8408279435688

Tak podle idesu jo ;-)

+1/0
6.9.2013 10:48

V13l97a23d33i90s29l20a83v 80N95o10h95e77j26l 7548227358621

No, po Praze vlitnu do diry tak 2x tydne, cili mesicne bych mel dat 8tis za geometrii?

+1/0
6.9.2013 1:17

J97a32n 29J10a33n37e49č62e34k 9980533660176

A co teprve, kdybys jezdil po Praze denně ;-D

+3/−1
6.9.2013 7:22

O43n98d57ř74e48j 25Z78d21e92r97a25d59i77č69k21a 6984865933798

pokud mas potrebu se takhle blbe ptat tak to auto prodej a budes mit klid..

0/−5
6.9.2013 8:10

P33e28t91r 79N70e79s78v22a10d62b78a 2574585816519

Tak článek je zase velmi přitažený za vlasy. Pokud nebudeš pozorovat rozdíly v chování vozidla není důvod nic řešit;-)

+1/0
7.9.2013 23:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.