Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Škoda Favorit testovala brzdy převlečená za mazdu

Automobilovou událostí uplynulého týdne v Česku byla přednáška Petra Hrdličky, ústřední postavy vývoje Škody v osmdesátých letech minulého století. Jen na iDNES.cz můžete zhlédnout záznam přednášky o pozadí celého projektu a vývoji přelomového modelu Škody, kterou měl "otec favorita" v mladoboleslavském muzeu automobilky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V roce 1994 jsem měl Favorita, už od VW, s motorem 50k EFI. Zvuk jak šicí stroj, zavření dveří způsobilo zvuk, jak plechový vrata od stodoly. Používal jsem ho tak dva roky.

Šéf měl v tý době na práci Peugeot 306. Jednou jsme takhle seděli v kanceláři a šefovi někdo zavolal, aby za nim rychle přijel. Protože měl svoje auto v garáži a já Favorita před domem, požádal mne o zapůjčení auta.

Když se vrátil, měl oči navrch hlavy a křičel, že to auto mám dát okamžitě do servisu, protože v zatáčkách plave a ustřeluje mu zadek. Nemohl pochopit, že to je u nějakýho auta standard. Na jeho výzvu se na autě nechaly vyměnit všechny tlumiče, zkontrolovat čepy a gumy v ramenech, ale nestalo se nic.

Již nikdy takovej vrak.

2 1
možnosti

Asi byl šéf neschopný řidičRv

1 1
možnosti

Favorit= zlaté auto..máme doma dodnes favorita z roku 92" a slouží báječně den co den. Díly na to za hubičku. Ideální auto,když má člověk hluboko do kapsy. Neznám auto na,které pořídíte např. palivový filtr za 35,-kč ;-D sice to není moc bezpečný bez airbagů,ale na to ježdění do práce na chatu a 2x měsíčně delší trasu to bohatě stačí. Takže na konci měsíce se bude dělat už 11 nebo 12 technická...[>-]R^

1 0
možnosti

Co máme říkat my s Škoda 110 :D

0 0
možnosti

Díky za fajn exkurzi do dávné minulosti. Jen pro upřesnění –licenční brzdy Girling se v Autobrzdách Jablonec dělaly už před Favoritem,pro Š 105 – 120. A Autobrzdy vyráběly od úplného začátku i brzdy na Favorita, unás první jednopísty s plovoucím třmenem. Takže vyznění článku je mírnězavádějící. Škodovka a později další výrobci nikdy neměli s brzdamiz Jablonce žádné problémy.

Ovšem ta anabáze s bezasbestovým obložením je pravda, obloženíod první série bylo taky proto od Ferroda. Ještě si něco pamatuju, včetněveselic okolo tvárné litiny na držáky třmenů, kterou v té době u nás nikdoneuměl vyrobit v požadované kvalitě.

Favorit byl oproti 105/120 tehdy jasný pokrok, ale soudit hoz dnešního pohledu požadavků na auto je ovšem nesmysl.

3 0
možnosti

Ještě že je VW koupilo mohli taky dopadnout jako třeba JAWA.;-)

2 0
možnosti

Vždycky, když vidim Dacii Logan, jsem rád, že Škodovku nekoupil Renault.

1 0
možnosti

O co tady jde? Proč se propaguje ta nebezpečná sunka? :))

2 12
možnosti

J93i83r38i 31J91o73n57á29š

5. 10. 2013 23:32

prohlasil nekdo kdo tu dobu ani nezazil. Tomu autu mate vykat vy bezpecna kyto.

6 3
možnosti

J54a22n 58D10l88o36u70h63ý

5. 10. 2013 22:27

A prý jak to bylo za komunistů jednoduchý a báječný.

6 0
možnosti

Jo todle byl muj prvni vuz, naprosta parada. Dobra konstrukce jednoduche a funkcni navic me nikdy nikde nezklamal vzdycky dojel kam mel. Kazdou prkotinu sem si mohl opravit doma s normalnim naradim :-)R^

2 0
možnosti

Na tu dpbz byl favorit dobre auto, kdyby se dneska delal primo jako lpg ci v nafte, tak nema konkurenci. Ona by ta prodejni by mohla byti kolem 120 tisic a favorit sel na dracku. Koupit lucenci od skodovky a zacit vyrabet, frknout katalyzator a jefem .

2 0
možnosti

Děláte si srandu ze? Viděl jste vůbec jak vypada moderní auto VW nebo Škoda? :)

2 1
možnosti

díky za ten záznamR^

0 0
možnosti

Ten favorit třídvéřák vypadá luxusně R^

4 1
možnosti

V15i76t 56K90o77s73t47r26i50z

5. 10. 2013 18:01

Vychazel z Fiatu Ritmo. Nastesti si kazdy pod pojmem luxus predstavi neco naprosto rozdilneho, predstavivosti se meze nekladou ;-)

2 3
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...