Diskuze
Naděje pro elektromobily: volvo chce skladovat elektřinu v karoserii
Děkujeme za pochopení.
P22a95v17e97l 80O42d82r58a66z50i26l
To je ten nešťastný český výraz - kondenzátor. Kondenzátor má tepelná elekrárna v parním okruhu, v kondnázátoru kondenzuje pára na vodu a ta se pomocí napaječky žene do kotle, kde se z ní vyrobí pára atd.
Kapacitory, tedy v tomto případě ultrakapacitory, jsou velim perspektivn komponenty zejména pro špičkové ukládání a dodávání energie.
M79a81r74v24i84n 20G80j33e82p62a75l67i
Tak to bude asi drahá výměna baterií/kondenzátorů... Tesla Roadster má bateriové články schované všude možně po karosérii a je to hrozně nepraktické. Mnohem lepší řešení má Tesla Model S. Baterie jsou v podvozku - na anglické wiki je pěkná fotka podvozku. Model S je, řekl bych, prvním praktickým a zároveň luxusním elektromobilem. (dlouhý dojezd, těžiště nízko a ve středu, aktivní tlumení, dva kufry, až 7 míst k sezení - dvě místa v kufru pro děti, rekuperace...)
B87o18h93d15a50n 48M20a71r11e26k
Kondenzátor má nahradit akumulátor? To jako myslí vážně?
T72o11m15á21š 82V56a45l90d47e59r
ano, je to nejlepší cesta k dalšímu zdokonalování spolu s akku
P92a29v68e48l 84K38r42e40j40č83í21ř
Jo, z karosérie by se asi dal udělat slušný kondenzátor
E13d23u67a90r17d 32B76l51a92z20e60k
A na to jste prisel jak pisalku z iDNES , ze aku jsou tezke a zabiraj moc mista??? Byl jsem pred cca mesicem na srazu v Ustu n Orlici a tam byl hreb dne predvadeni seriove!!! vyrabene nove Tesly S 1. ceskeho majitele a to auto byla velka 5-ti dverova limuzina ala Ford Mondeo a i luxusni užvybavou toto velke auto na tusim 17“ kolech vazilo cca 2100kg a melo kufr vzadu bez jakehokoliv omezeni stejne velky jako 5-ti dver. Mondeo nebo Octavia a jeste stredni kufr i vepredu! Dojezd s modernimi nejspis LipoFE akumulatory je minimalne 500km! A to jel majitel okolo Mnichova, kdyz si byl auto vyzvednout, i 180kmh!!!
V lete na srazu el.mobilu ve Slavonicich meli rakousti kolegov pickupy s dojezdem az 600km!
R39o53b77e93r87t 35P65e65l19n76á40ř
jak pisete... jenze lidi este porad elektromobilum moc neverej. Je to trochu podobny jako predtim s dizlaky. Jeste v devadesatejch letech se mezi autickarema rikalo "nafta patri do kamen". Dneska je vetsina aut na naftu, paradoxem je ze je nafta drazsi nez benzin.
U tohodle projektu je dulezitej aspekt ze to platila evropska unije, jinak by na to nikdo prachy nedal...
J42a17r80o80s36l78a59v 12P79r58o75c56h78á61z76k41a
Mně fascinujou diskutující chytráci, kteří nepřemýšlí o tom jak by to vyřešit šlo, ale hledají důvody proč to nejde.
Jak by to šlo? Třeba zavedením silniční daně pro elektromobily. Nebo mýtné pro elektromobily, .... už vidím jak píšeš, že to nebude fungovat jak chytrý Čech umí oblbnout mýtnou bránu falešnou SPZ,...
A29n32t80o47n51í82n 53K96o87n98e32č93n72ý
Tzn. že by to šlo zavést jedině státním okrádáním jedněch ve prospěch druhých. Když se poroučí větru, tak lítají třísky?
R52o34b83e35r50t 50P71e43l18n80á80ř
Teda trochu bych se bal v tomdle bourat. Nabita lipolka pri mechanickym poskozeni docela rada exploduje a hori. Je znamej dokonce pripad pozaru kterej zpusobil pes tak ze rozkousnul mobil a ten zacal horet. A to byla baterka o kapacite jednotek wathodin, tady se bavime o desitkach kilowathodin.
Jinak je to skvelej napad a bylo jen otazkou casu kdy se dotoho nekdo pusti ve vetsim. Tvorit nosnou konstrukci, karoseriji nebo jeji casti z baterek bych jako nic inovativniho nevidel ale vytvorit baterije ktery se daj vyrobit v libovolnym tvaru - v tom vidim velkej pokrok...
A77l31e24x36a57n34d13r 57K84o92s49t19k35a
Právě, že ono to není li-pol, ale něco jiného. Kondenzátory z uhlíkových nanotrubiček by měly být maximálně tak schopné se při poškození vybít, ale ne hořet.
A62r23n79o35š80t 83S36t36á92r16e20k
Myslím, že klíč je poslední odstavec: "Na projektu financovaném v rámci výzkumného projektu Evropské unie pracuje Královská univerzita v Londýně spolu s osmi dalšími partnery od Švédska přes Belgii a Německo až po Řecko. Jedinou automobilkou, která se na projektu podílela, bylo právě Volvo."
Co na tom, že to je jasně slepá cesta výzkumu, když to platí EU?
A20l28e13x21a51n10d69r 30K67o27s48t62k94a
A) proč jste si tak jistý, že je to slepá cesta vývoje? Když odborníci naopak předpovídají, že mají uhlíkové baterie (kondenzátory) před sebou velkou budoucnost. B) Který výzkum běží bez grantu? C) Elektromobily, nebo alesůoň elektrifikaci nějakého modelu má prakticky každá druhá automobilka, akorát, že VOLVO se přímo podílí i na vývoji baterií. Ostatní je prostě vezmou, jak jim je výrobce dodá. D) Právě to, že se podílí VOLVO je docela zajímavé. Oni se totiž podíleli na dost věcech, které máte dneska prakticky v každém automobilu. Nechci kecat, ale mám pocit, že i ABS je vlastně jejich nápad.
J73i18ř78í 12Ř25e57h91o21ř
skoro nikdo z diskuze to nedočetl až k té větě o otvírání nových možností pro konstruktéry a designéry. Všichni si hloupě myslí, že když se nová technologie testuje na aktuálním modelu, tak to tam od zejtra budou montovat za stávajících podmínek, stávající infrastruktury, stávající ceny čehokoliv. Jediné co bude stejné až tohle půjde postupně do praxe, budou vaše zabedněné hlavy zamrznuté v čase :)
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...