Diskuze

Naděje pro elektromobily: volvo chce skladovat elektřinu v karoserii

Baterie, které potřebují elektromobily, jsou těžké a zabírají místo. Jejich prodeje se ne a ne rozběhnout, protože výrobci i zákazníci čekají na průlom v uchovávání elektřiny. Volvo se podílí na projektu, který chce elektřinu ukládat v karoserii vozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

To je ten nešťastný český výraz - kondenzátor. Kondenzátor má tepelná elekrárna v parním okruhu, v kondnázátoru kondenzuje pára na vodu a ta se pomocí napaječky žene do kotle, kde se z ní vyrobí pára atd.

Kapacitory, tedy v tomto případě ultrakapacitory, jsou velim perspektivn komponenty zejména pro špičkové ukládání a dodávání energie.

0 0
možnosti
MG

Tak to bude asi drahá výměna baterií/kondenzátorů... Tesla Roadster má bateriové články schované všude možně po karosérii a je to hrozně nepraktické. Mnohem lepší řešení má Tesla Model S. Baterie jsou v podvozku - na anglické wiki je pěkná fotka podvozku. Model S je, řekl bych, prvním praktickým a zároveň luxusním elektromobilem. (dlouhý dojezd, těžiště nízko a ve středu, aktivní tlumení, dva kufry, až 7 míst k sezení - dvě místa v kufru pro děti, rekuperace...)

0 0
možnosti
BM

Kondenzátor má nahradit akumulátor? To jako myslí vážně?

0 1
možnosti
TV

ano, je to nejlepší cesta k dalšímu zdokonalování spolu s akku :-)

0 0
možnosti
PK

Jo, z karosérie by se asi dal udělat slušný kondenzátor ;-D

0 0
možnosti
JK

J90i29ř77í 42K32r54a65m41p71l

22. 10. 2013 16:06

nechci vidět ceny za karosářské díly

2 0
možnosti
EB

A na to jste prisel jak pisalku z iDNES , ze aku jsou tezke a zabiraj moc mista???8-o Byl jsem pred cca mesicem na srazu v Ustu n Orlici a tam byl hreb dne predvadeni seriove!!! vyrabene nove Tesly S 1. ceskeho majitele a to auto byla velka 5-ti dverova limuzina ala Ford Mondeo a i luxusni užvybavou toto velke auto na tusim 17“ kolech vazilo cca 2100kg a melo kufr vzadu bez jakehokoliv omezeni stejne velky jako 5-ti dver. Mondeo nebo Octavia a jeste stredni kufr i vepredu! Dojezd s modernimi nejspis LipoFE akumulatory je minimalne 500km! A to jel majitel okolo Mnichova, kdyz si byl auto vyzvednout, i 180kmh!!!

 V lete na srazu el.mobilu ve Slavonicich meli rakousti kolegov  pickupy s dojezdem az 600km!

0 2
možnosti
RP

jak pisete... jenze lidi este porad elektromobilum moc neverej. Je to trochu podobny jako predtim s dizlaky. Jeste v devadesatejch letech se mezi autickarema rikalo "nafta patri do kamen". Dneska je vetsina aut na naftu, paradoxem je ze je nafta drazsi nez benzin.

U tohodle projektu je dulezitej aspekt ze to platila evropska unije, jinak by na to nikdo prachy nedal...

0 1
možnosti
JP

Mně fascinujou diskutující chytráci, kteří nepřemýšlí o tom jak by to vyřešit šlo, ale hledají důvody proč to nejde.

Jak by to šlo? Třeba zavedením silniční daně pro elektromobily. Nebo mýtné pro elektromobily, .... už vidím jak píšeš, že to nebude fungovat jak chytrý Čech umí oblbnout mýtnou bránu falešnou SPZ,...:-/

0 0
možnosti
AK

Tzn. že by to šlo zavést jedině státním okrádáním jedněch ve prospěch druhých. Když se poroučí větru, tak lítají třísky?

2 0
možnosti
RP

Teda trochu bych se bal v tomdle bourat. Nabita lipolka pri mechanickym poskozeni docela rada exploduje a hori. Je znamej dokonce pripad pozaru kterej zpusobil pes tak ze rozkousnul mobil a ten zacal horet. A to byla baterka o kapacite jednotek wathodin, tady se bavime o desitkach kilowathodin.

Jinak je to skvelej napad a bylo jen otazkou casu kdy se dotoho nekdo pusti ve vetsim. Tvorit nosnou konstrukci, karoseriji nebo jeji casti z baterek bych jako nic inovativniho nevidel ale vytvorit baterije ktery se daj vyrobit v libovolnym tvaru - v tom vidim velkej pokrok...

1 1
možnosti
AK

Právě, že ono to není li-pol, ale něco jiného. Kondenzátory z uhlíkových nanotrubiček by měly být maximálně tak schopné se při poškození vybít, ale ne hořet.

0 0
možnosti
AS

Myslím, že klíč je poslední odstavec: "Na projektu financovaném v rámci výzkumného projektu Evropské unie pracuje Královská univerzita v Londýně spolu s osmi dalšími partnery od Švédska přes Belgii a Německo až po Řecko. Jedinou automobilkou, která se na projektu podílela, bylo právě Volvo."

Co na tom, že to je jasně slepá cesta výzkumu, když to platí EU?

1 1
možnosti
AK

A) proč jste si tak jistý, že je to slepá cesta vývoje? Když odborníci naopak předpovídají, že mají uhlíkové baterie (kondenzátory) před sebou velkou budoucnost. B) Který výzkum běží bez grantu? C) Elektromobily, nebo alesůoň elektrifikaci nějakého modelu má prakticky každá druhá automobilka, akorát, že VOLVO se přímo podílí i na vývoji baterií. Ostatní je prostě vezmou, jak jim je výrobce dodá. D) Právě to, že se podílí VOLVO je docela zajímavé. Oni se totiž podíleli na dost věcech, které máte dneska prakticky v každém automobilu. Nechci kecat, ale mám pocit, že i ABS je vlastně jejich nápad.

1 0
možnosti

J73i18ř78í 12Ř25e57h91o21ř

22. 10. 2013 14:12

skoro nikdo z diskuze to nedočetl až k té větě o otvírání nových možností pro konstruktéry a designéry. Všichni si hloupě myslí, že když se nová technologie testuje na aktuálním modelu, tak to tam od zejtra budou montovat za stávajících podmínek, stávající infrastruktury, stávající ceny čehokoliv. Jediné co bude stejné až tohle půjde postupně do praxe, budou vaše zabedněné hlavy zamrznuté v čase :)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!