Diskuze
Hyundai chystá diesel na benzin. Novinka bude levnější a úspornější
Děkujeme za pochopení.
P28e78t26r 64M37i28c29h26a10l
Zní to zajímavě. Ale zajímalo by mě, jak chtějí dosáhnout toho, aby vznětový motor na benzín měl při srovnatelném výkonu nižší spotřebu než motor spalující naftu, když nafta má poněkud vyšší měrné spalné teplo než benzín. On někde parlament zrušil fyzikální zákony?
J49a65r40o86s97l45a55v 91Z53a62h92r49a45d11n90í71č58e92k
Někteří by si měli raději koupit kolo.
T16o91m24á66š 32T19a67t40í52č92e24k
Zdar nafťáci!
Nene, nésu žádné zapřísáhlé benzíňák, i když, obojí má svoje výhody. Svýho času jsem jezdil starým dieslem (tenkrát to mohl byt jedině MB, byl to ještě ten se stojatéma světlama vpředu), a ten byl ideální na dlouhý cesty. OVŠEM to se tenkrát fakt ještě jezdilo na naftu. Dnes tam máte přimíchanýho 20 % biooleje, aby novodobí papaláši zbiozničili co se dá, a ten bioolej smrdí takovým způsobem, že se alespoň mně z toho votevírá kufr. Celé svět smrdí, jako kdyby každý druhý dveře byly vstup do smažírny hambáčů té nejposlednějši kvality. Ergo: udělejte si se svým bioautomobilem poslední výlet. Na vrakoviště, prosím. Děkuju předem.
J20i66ř55í 67Š91e98j44n32o65h85a
Jestli bude časem benzím levnější než nafta, tak by to mohlo jít na odbyt.
Na čem ale chtějí ušetřir, když má diesel pro benzin všechny komponenty jako diesel pro naftu, to nechápu.
Určitě má už teď smysl diesel na CNG a diesel na LPG !
J61a59r96d28a 33D25o81l77o35v92ě78d
"Určitě má už teď smysl diesel na CNG a diesel na LPG !" - to v žádném případě neplatí takhle paušálně. Záleží na mnoha faktorech (roční nájezd, spotřeba, pořizovací a prodejní cena, plánovaná životnost auta atd.), jestli je to pro konkrétní auto a pro konkrétního člověka výhodnější nebo ne.
I35v22a34n 85M81a42r30e28k
Nejsem velký odborník ale nafta v dieslu působí ve vstřik čerpadle v segmentech a a ve vstřikovačích jako mazadlo,benzín tuto vlastnost ale nemá,takže bude to jiný princip ? ? ?
P67a92v62e76l 43N94o47v81á52k
a jak myslíte, že to vstřikuje benzín do moderních benzínových motorů?
Mnoho povyku pro nic. Prostě vznětový (dieselový) motor, který místo motorové nafty spaluje palivo založené na benzínové frakci. Rudolf Diesel u svého prototypu vznětového motoru používal arašídový olej.
J11a55r48d92a 17D28o39l64o69v13ě84d
Tak tak.
Navíc tenhle motor spolehlivě zabíjí všechny výhody benzínového pohonu (kultivovanost, vysokootáčkovost, hlučnost, charakter...)
J52i57ř74í 66K30r41á41t42k42ý
Zase plná diskuze "odborníků". Jedni vychvalujou naftu, jiní benzín a navájem si pomlouvají to druhé. Každá verianta má své výhody i nevýhody a záleží na tom, k čemu auto potřebujete a podle toho dospějete k jednomu nebo druhému. Tak nevím, proč se tu tak hádáte...
J16a26r11d11a 47D28o93l97o81v63ě32d
Nicméně je faktem, že díky tomu, že diesely prošly celkem velkým vývojem v posledních 10 letech a benzíny vývojově zaostávaly, nyní se situace docela obrací a onen vývojový skok nyní prodělaly benzíny. A díky tomu se víc výhod přesunulo na stranu benzínových motorů.
D53a46n54i88e34l 40S82o15b79o98t19a
Mě by spíš zajímalo přímé srovnání GDCI a "obyčejného" benzínového motoru turbo+kompresor se stejným objemem, hmotnost, výrobní náklady, kroutící moment atd. Zatím je to jen plácání do vody a použitelný výsledek může vypadat trochu jinak.
J27o97s86e75f 54B23r48o47ž83k13a
Těmi maximálními otáčkami 4500 rpm je pravděpodobně myšleno otáčky nejvyššího výkonu. Protože ty moderní turbodiesely je sice překonávají, ale většině z nich už za hranicí 3800 rpm klesá značně výkon. Jestli chcete oponovat, tak si račte nejdřív prohlédnout výkonové diagramy.
J71a65r71d18a 75D12o35l60o68v80ě93d
Píšete o výkonu nebo kroutícím momentu?
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....