Diskuze

McLaren zbaví auta po 110 letech stěračů. Nahradí je ultrazvuk

Stěrače jsou nedílnou součástí automobilů už po zhruba 110 let. Mají je téměř všechna silniční auta, ta nejlevnější i ta nejdražší. McLaren, výrobce těch nejexkluzivnějších aut, teď chce se stěrači skoncovat. Namísto nich zavede ultrazvukový systém, který bude udržovat čelní sklo čisté za všech podmínek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Úžasné, jsem zvědavý jak si takový systém poradí s namrzlým sklem, nebo broukem rozplácnutým před nosem. Taky by mě zajímalo, jestli něco tak jednoduchého, jako je generátor 30kHz, zesilovač a pár měničů (výrobní cena pár korun) bude v případě poruchy taky o tolik levnější jako náhradní díl. Mám pocit že žádná z těch odpovědí se mi nebude líbit a tento systém přes jeho možnou užitečnost zařadím do kategorie naprostých zbytečností prodražujících auto, kde už se skví elektronická ruční brzda a rozjezdový asistent.

0 0
možnosti
MH

Kontrolni otazka.

kdyz mam klepnute sklo ci kdyz se mi rozplacne cmelak ci blato na skle tak to smazu, rozmazu a umyju.

Jak tp ted budou resit?

Kaminek ve skle = brzka pavucinka ?

A nez se mi stahne blaticko od projizdejiciho nakladaku tak to bude trvat jak dlouho?

0 0
možnosti
AK

A22l88e96x 36K42o97u44b53a

25. 12. 2013 20:25

McLaren asi moc ne, patent na ultrazvukový čištění skla je někdy z 80. let...

0 0
možnosti
LK

Mě by stačilo, abych nemusel skoro každý druhý rok měnit celé sklo rozflákané od šutrů, kterými se to na našich silnicích jen hemží. Asi i proto, že někteří nemají skoro žádné zadní zástěrky. O dírách v laku ani nemluvě, poďobané jak od neštovic.Se stěrači problém nemám, jsou dimenzované jak lopaty, poradí si prakticky se vším,  od hustého děště až po bláto.:-)

1 0
možnosti
AK

Copak o to, teoreticky by šlo udělat ultrazvukový generátor dost silný, že by ke sklu nepronikl ani ten kámen, nejen kapka.. Ale patrně by to vážilo pár metráků a minimálně pro psy v okolí by to bylo smrtící. Nevylučuji, že i pro lidi.. Takže podobné zařízení by pro osobák bylo poněkud nepraktické.

1 0
možnosti
JS

chudáci čoklíci okolo ;-)

2 1
možnosti
TV

A nejen okolo. Vozím psa a byl by zralej do cvokhausu.

0 1
možnosti

Ultrazvukový systém by pomohl výrobcům opět uspořit i několik kilogramů hmotnosti, zbavil by totiž auta relativně těžkých elektromotorků stěračů.

Honba za kilogramy je neskutečná blbost. Divím se, že ještě nenapadlo výrobce ze základní výbavy vyhodit zadní sedačky. Beztak lidi jezdí 1 - 2 a co kg by se ušetřilo ;-D

4 0
možnosti
PR

proč blbost honba za kilogramy, třeba škoda favorit váží stejně jako nový golf 7 generace, který je jak delší tak širší. o bezpečnosti,vybavenosti a komfortu snad spekulovat nebudem. nejde na jednom dílu ubrat třeba 100 kg, všechno se to nasčítává na jednotlivých komponentech a o přínosu lehčích aut snad taky spekulovat nebudem.

1 1
možnosti
AK

Tak si ten článek přečtěte sám.. Rozdíl mezi nanočásticemi a ultrazvukem je nesmírný.

1 0
možnosti
MS

dokážu si představit že to bude fungovat za provozu, ale co když zaparkuju a budu mít na skle bordel?

1 2
možnosti
JZ

J88a83n 24Z76e75l64i34n72a62r

24. 12. 2013 10:51

Urcite to nejak vymysli

2 0
možnosti
PN

P61a60v56e76l 38N88o28v60á74k

24. 12. 2013 10:40

čístě teoreticky co to udělá se zamrzlým oknem? Je mi jasný že McLaren asi zamrzlí okno mít nikdy nebude ale v budoucnu kdyby se to objevilo na obyčejných autech co to s tím ledem udělalo? Myslíte že by ho to rozlámalo tou frekvencí? :-)

2 0
možnosti
PD

A co udělají stěrače? Taky velký kulový.

Prostě zapneš rozmrazování, případně ostříkneš rozmrazovací směsí, a pak ultrazvuk zařídí, že ty kapičky začnou odskakovat pryč.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.