Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajemný superklíč má odemykat unikátní tříválcový supersport BMW

Internetem projela série fotografií avantgardního klíčku pro elektrický supersport BMW i8. Jenže fotografie klíčku nepublikovalo přímo BMW, ale objevily se v jednom internetovém fóru. Podle svědků však opravdu takový klíč BMW připravuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R75o71b38e45r53t 93K96r69e70j11z84a 5356281200577

Ha! Ta garaz bude Millennium Plaza :-)

0/0
6.1.2014 21:40

P48e23t88r 35P76o89s12p77í92š77i42l 4348314746536

Takové inovace já nechci. Ještě někoho napadne, že auto bude samo hlásit překročení rychlosti a policie mi bude automaticky zasílat pokuty na mobil nebo na tento klíč a já si je pak s radostí budu moci na displayi večer před spaním prohlížet.

A EU na to sesmolí směrnici.

+3/−1
6.1.2014 12:51
Foto

Č22e74s74t84m48í85r 53P26o23l21e81s75n21ý 5289678559149

No já bych klidně inovaci toho, aby mi auto samo dodržovalo vždy aktuální předepsanou rychlost bral. Aspoň by mi odpadlo neustálé sledování tachometru a strach jestli nemám už body v tahu, jen mi ještě poštou nedorazily "složenky" :-).

0/0
6.1.2014 17:20

V52á19c39l75a51v 38R29o58s84e68n60b51e74r61g 6719487942577

Podle mě to bude trochu jinak - klíč ti nedovolí s autem vůbec odjet, pokud nebudeš mít na speciálním účtu kredit na zaplacení minimálně 5 pokut. Při překročení rychlosti se ti z kreditu automaticky strhne daná částka. Při vyčerpání kreditu auto nepůjde dál používat. EU

+2/0
6.1.2014 19:15

M71a59r52t35i18n 61H68a71v21l65í18k 4360665747203

Tak si ještě budu muset hlídat i klíč od auta, aby se mi nevybil. Proč všechny tyhle krávoviny neintegrují do mobilu?

+1/0
6.1.2014 11:56

P85e29t78r 64P23o46s32p46í65š89i10l 4838654706456

A když někde zapomenete ten mobil, nebo se rozbije - co pak budete dělat?

0/−1
6.1.2014 12:42

M30a13r71t32i20n 83H53a98v83l31í23k 4820655177913

A když zapomenete ten klíč, nebo se rozbije, co pak budete dělat? Navíc ten klíč by byl jen aplikace, takže není problém ho obnovit do jiného zařízení.

0/0
6.1.2014 13:09

L76i42b93o76r 64T74e51s69a39ř 9437356373162

Proč nevymyslí něco na otisk prstu, žádný ptátoviny jako tohle nejsou potřeba

0/0
6.1.2014 11:00

P68e28t60r 84P16o50s29p87í32š93i51l 4108124756786

Skvělej nápad. Už vidím jak zloději řežou majitelům prsty, aby jim mohli ukrást auto.

0/0
6.1.2014 12:41

V79á91c32l49a79v 58S96v33o51b71o93d80a 3541609110920

otisk prstu není bezpečné zabezpečení

0/0
6.1.2014 12:44

V75á57c25l91a25v 13S61v97o58b66o71d88a 3201989340640

tříválcový supersport ;-( tak jestli je tohle supersport, tak co je pak F458 nebo Aventador atd.

0/−1
6.1.2014 10:57

M71a75r89t58i51n 13P87u35c20h30e37r42n44a 9567480429707

Soude podle druhe fotky to ma velikost telefonu... Moc velky, to by se mi nechtelo tahat. Zrejme se musi i nabijet (ten velky display + komunikace bude zrat), kdyz s tim treba v zime nebudu jezdit... Kdyby to melo velikost klice, proc ne...

0/0
6.1.2014 10:53

L91u58d33v53í59k 86G64a87j69d50o31š90í35k 2445403714682

"...i tak však majitel za palivo dost ušetří..."

To nepochybně majitele, který si pořídil auto za 2.5 mega velmi zajímá. ;-D

+1/0
6.1.2014 10:42

J26a81n 84J20e43l33í54n36e65k 8143815342646

No, to je u těhle aut přeci to nejdůležitější;-D

0/0
6.1.2014 22:58

J23i20ř32í 55S48c16h75w40a28c25h 5136939627434

"tuctových" supersportů co žerou i trávu okolo silnice jsou ve výrobě desítky, tedy v podstatě každý co se vyrábí. A milionářů co by si nechali pro korunu (dolar) "vrtat koleno" je také mnoho...... ;-)

0/0
6.1.2014 23:56

K46a14r28e94l 92V11a72c86h32u59t 9853802249103

A hele! - Kvůli trochu lépe vypadajícímu (designově vychytaném) udělátku lze napsat i celý článek!  ;-D .......  BRAVO! R^

0/0
6.1.2014 10:29

J98i32ř30í 59Z16ý44k85a 9179803121870

takto má vypadat pokrok R^ Jsem rád, že stále existují automobilky, které světu automobilismu přináší nová technická řešení a nestaly se z nich jen montovny existujících řešení do líbivého kabátku na 4 kolech.

0/0
6.1.2014 7:30

J91a65n 91J85a63n68e17č49e69k 9210893610856

Jistě, budou pravděpodobně první, ale tuhle věc jakožto něco převratně zázračného, aby se tomu mohlo říkat pokrok v automobilismu, fakt považovat nelze. :-P

+2/0
6.1.2014 7:38

J41i62ř50í 32Z10ý95k62a 9349603391290

tak pohon z energie vzduchu to není, nicméně pořád je to více, než co dělají mnohé "takyautomobilky".

Dovedu si představit, že další generace klíče bude umět multiuživatelské profily (prostě si v klíčku vyberu "Jirka" a auto se nastaví podle mých nastavení, když si ten samý klíček vezme třeba můj brácha, tak si vybere "Petr" a nastaví se podle něho), bude umět zobrazit a připomínat servisní intervaly, STK. Bude umět na dálku (třeba přes GSM síť) ovládat zámky, okna, topení, číst stav alarmu atp. Jiné automobilky (třeba Volvo) nabízí částečné řešení v podobě chytrého klíčku bez LCD (umí ale na dálku zjistit, jestli někdo ve voze je, případně jestli je uzamčen, profil nastavení auta je uložen ke konkrétnímu klíči - tj. každý řidič musí mít vlastní klíč), případně v kombinaci s mobilní aplikací v telefonu ovládat pokročilé funkce.

0/0
6.1.2014 7:59

J92i82ř43í 56P97e59l95n46á91ř 6145193166949

Já nechci tahat vůbec žádnou pitomost jako je nějaký klíč od auta. Na co budu tahat další zbytečnost, když všechno to cos napsal mohu dělat třeba přes mobilní telefon? Za inovaci bych považoval, kdyby vozidlo na dálku poznalo svého uživatele a nastavilo se podle jeho požadavků. Tohle je je zbytečně velká cetka, kterou se člověk bude bát strčit do kapsy, aby se mu neodřela...

+1/0
6.1.2014 8:24

J46i95ř26í 73Z74ý39k86a 9429673731280

nedokáži si představit technickou realizaci Vašeho nápadu. To by se jako odemklo i kdyby šel kolem můj dvojník (a že jich mám...)? Nebo jak si to představujete?

Ad mobilní telefon - to není zrovna nejšťastnější řešení, protože GSM se dá poměrně snadno odposlouchávat a to včetně dat. Proprietární řešení s vlastním šifrovaným protokolem mi přijde jako mnohem lepší řešení.

0/0
6.1.2014 8:29

J13a33k65u58b 12F91e38i40f40a55r 7449759336159

Tak technicky realizovatelné to samozřejmě je, např. přenosem šifrovaných dat přes BT, kdy dosah BT je dostatečný, aby se auto otevřelo a nastavilo podle vás, třeba i nastartovalo. Na druhou stranu, mobily nepatří mezi nejspohlivější zařízení z mnoha ohledů.

Otázkou však je, kolikrát potřebujete něco pořád nastavovat apod. Obzvláště takové auto má spíše jednoho "uživatele" než že by si ho půjčovala celá rodina a neustále se měnilo nastavení židlí, zrcátek, podvozku...;-)

0/0
6.1.2014 8:51

J23i23ř39í 64P48e93l36n52á43ř 6365623986459

GSM jsi prvně zmiňoval ty. Já od klíče takové hlouposti nepotřebuji, stačí mi když dokáže na přiměřenou dálku zapnout nezávislé topení a to umí už teď. A k tomu aby byl pochopitelně co nejmenší. Ta klika od blázince co je na fotce mi nijak extra zajímavá nepřipadá. V tom že někdo udělá něco, co si druhý neumí přestavit je právě ta inovace...

0/0
6.1.2014 9:16

J59i85ř10í 41Z59ý24k69a 9379933361390

mezi klíčem a autem může probíhat HW šifrovaná komunikace i přes to GSM. Mezi telefonem a autem může probíhat pouze SW šifrovaná a to je ještě otázka jestli to výrobce telefonu umožní.

0/−1
6.1.2014 10:31

P86e89t22r 79T75a63f90t 9603507504689

A proc pouzivat GSM, kdyz dnes uz kazdy telefon umi BT?

Ad sifrovani - ocividne nejste z oboru, aneb jaky si myslite, ze je rozdil mezi HW a SW sifrovanym signalem? Ja vam to povim, zadny ;o) Co umi dnesni klicky je signal "hezky" zarusit, tedy uz samotny prijem a identifikace jsou slozitejsi nez jasne dane standardy BT apod.

Zkratka otevirani auta telefonem pres BT (ale klidne i GSM nebo WiFi) je realizovatelne a bezpecnosti bych se nebal.

0/0
6.1.2014 11:07
Foto

L25u73k13á13š 34J33a76n80a32t31a 8487913925795

Tak základní versi toho, co popisujete, mám ve svém autě r.v. 1992. Jedná se o tři předvolby nastavení sedačky řidiče a spolujezdce. Prostě zmáčknete tlačítko a sedadlo se našteluje podle vás. Vleze brácha, zmáčkne druhé tlačítko, a sedadlo se nařídí podle něj. V pozdějších modelech šel tento (i další) výrobci ještě dál. Nastavuje se audio (předvolba, hlasitost), pak se přidalo nastavení zrcátek, klimatizace... Já osobně tu věc použil (nikoliv vyzkoušel) přesně 0 krát. V druhém autě to nemám (byť je taky "v plné palbě") a vůbec mi to nechybí ;-D Až bude čas, dám si do pucu třetí auto - Škoda 110 r.v. 1975. Ta je těhle k*rvítek úplně prostá. ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.1.2014 19:57

V54á54c13l25a18v 45Z84e28l13i34n60k14a 2232710673722

Pokrok??? To snad nemůžete myslet vážně. Vrazit do legendárního supersportu místo desetiválce, který byl ukázkou motorářské strojařiny a jehož zvuk byl hudbou pro uši každého motoristického fandy, turbem překrmované tříhrnkové bubladlo a k tomu přidat na přední nápravu elektrické bzučítko na akumulátory. Proč proboha tříválec? Každý, kdo není úplný technický imbecil ví, že když čtyřdobý motor, tak minimálně čtyřválec, aby během otočky klikovky nevznikaly hluché výseče nekryté expanzí v některém z válců. BMW 1,5HTP (zkratku nechť si každý doplní dle svého citu). To nebude supersport, to bude drahé šidítko. Aůůůůů, to bolí, to moc bolí.

To není poprok, to je zhůvěřilost non plus ultra. Zhůvěřilost diktovaná ekologistickými pošuky, pro které jsou slova fyzika nebo fyzikální zákony na úrovni vulgarismů. A k tomu řada elektronických fíčovinek, které u moderních aut akorát začínají pomalu ale jistě nepříjemně zvedat pravděpodobnost, že se něco vysype. V lepším případě pak nezamknete či neodjedete, v tom horším se někde rozmlátíte.

+2/−1
6.1.2014 9:28

J71i48ř93í 19Z26ý83k66a 9559213441140

nebylo tím myšleno celé auto, ale jen ta jedna fičurka - inteligentní klíč. Osobně bych byl také raději, kdyby BMW i8 byl benzinový osmiválec.

Já tím primárně narážel jsem na nešvar mnoha automobilek (zejména Kia, Hyundai, Chevrolet), co bouchají jedno auto za druhým. ABS od Bosche, vstřikování od Valea, světla od Hella atp. ... vše si nechají navrhnout a "jen" to poskládají do jakési designové krabičky s volantem a čtyřmi koly. Nic nevyvíjejí, protože je to drahé. A tím vlastně brzdí vývoj v daném segmentu. Svou nízkou cenou tlačí na cenu/okleštění vývoje i u ostatních automobilek.

Dovedete si představit, že by stejný "vývoj" probíhal v oblasti třeba mobilních telefonů? Ještě dnes bychom tahali kufříkové telefony, protože miniaturizace drahá, displeje drahé ...

0/0
6.1.2014 10:28

J26i54ř17í 64P51e29l86n94á19ř 6455573346419

To samé co dělají ty firmy které jsi jmenoval dělají všichni. Rozeber BMW a podívej se na to co je napsané na jednotlivých komponentách. Ten klíč mi připadá jako inovace a la Kia...

0/0
6.1.2014 11:20

V32á40c54l10a77v 72Z29e63l18i63n58k75a 2532970703372

Ano, vývoj se hodně zadil, protože se honí ceny dolů. S tím lze souhlasit. Ale také je třeba si připustit, že automobil s klasickým spalovacím motorem se pomalu dostává do situace, kdy posun jen o kousek vyžaduje skutečně extrémní náklady na vývoj. Technika má v každém oboru své určité hranice a možnosti. A čím více se jim blížíme, tím jsou krůčky vpřed menší a nákladnější.

0/0
6.1.2014 13:33

V69á45c68l96a11v 80Z12e57l26i94n61k92a 2842720633352

Pardon za překlep. Mělo tam být "hodně zazdil".

0/0
6.1.2014 13:34

J89i68ř77í 92S53c22h55w42a70c83h 5626459537164

Proč tříválec?

Protože v BMW jsou teoretičtí diletanti a nutně potřebují ve svém týmu teoretika Zelinku, aby jim vysvětlil, že žádný čtyřdobý tříválec, dvouválec či jednoválec přece nemůže fungovat....;-D

0/0
6.1.2014 11:41

V74á75c87l33a80v 75Z22e64l43i31n59k52a 2512600763662

No, technickými specifiky točivých pístových agregátů Vás zatěžovat nebudu, ale zkuste si provést pokus. Například se svézt třeba ve Fordu Focus s atmosférickou 1,6 16V a potom s výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI. Pokud nejste úplný řidičský analfabet, tak ten hrubší a hůře čitelný chod tříválce nemůžete nezaregistrovat. Ani to turbo to nezachrání i když proti 1,2HTP vývojáři zamakali, to se jim musí nechat. Čtyřválce mají díky spojitému navazování pracovních dob chod už z principu úplně jiný. Fyzika zkrátka tak úplně přečarovat nejde. A co teprve takový šestiválec, kde už se expanze částečně překrývají. To je teprve lahoda.

A současná zeleně magořící EU namísto toho, aby se díky technickému pokroku v obrábění a kovozpracování obecně výráběly kompaktní víceválcové agregáty, velí k výrobě takovýchto chrochtadel. Ony čtyřtaktní jedno a dvouválce samozřejmě v pohodě fungují například u motocyklů. Jenže tam je poměr hmotnost/výkon úplně někde jinde, čímž se ta hrubost chodu do značné míry eliminuje. Nic to ovšem nemění na faktu, že montovat tyhle překrmované sekačky do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna. Tam má bublat minimálně osmiválec.

0/−1
6.1.2014 13:30

J69i33ř90í 93S50c63h38w91a43c26h 5326239637394

Asi budu ten řidičský analfabet, protože mezi tebou uváděným "Focusem s atmosférickou 1,6 16V a výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI" nevidím v pravidelnosti chodu vůbec žádný rozdíl. Nejspíš to bude proto, že TSI je taky čtyřválec. ;-)

Ano HTP je tříválec, ale v jeho chodu na volnoběh či v trvalých otáčkách žádné nepravidelnosti nejsou, ano při akceleraci si trochu "zachrochtá", což uslyší jen ten kdo to zrovna poslouchá, 80% běžných řidičů si toho nikdy ani nevšimne.... např. oproti čtyřválcovým dieselům ten motor má zvuk "na úrovni". 

Ano pro mne je zvuk motoru oproti jiným parametrům naprosto podřadná věc a čím ho slyším méně tím lépe, za což konstruktérům dnešních stále lépe odhlučněných aut děkuji.

A při konstrukci tohoto BMW měli konstruktéři jako prioritu evidentně zcela jiné požadavky (jako je např. hmotnost a spotřeba) než nějaké "bublání" osmiválce. 

No prostě mi věř, že u BMW nejsou žádní blbečci.....a nevybrali tříválec proto, že je to pro někoho šťastné číslo....

Nemám rád kategorické výroky typu...tříválec do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna.... prostě tam bude a kdo ho nechce tak si ho nekoupí a bude slintat  nad tím osmiválcem na obrázku vedle.....;-)

+1/−1
6.1.2014 14:55

V95á48c21l72a88v 85Z27e95l48i81n59k77a 2142440713932

S tím TSi si sypu popel na hlavu. Práce kvapná málo platná. Ve spěchu jsem nějak smotal nadávání na 1,2TSI od kolegy z práce (začínají se jaksi projevovat jisté vady na kráse, co se týče výkonu a spotřeby, a zjistil, že zdelaka není sám) a kritiku, kterou uštědřil bývalý spolubydlící z kolejí (ten studoval zaměření na spalovací motory) opěvovanému litrovému Ecoboostu od Forda. Občas se nám povede se srazit někde na pivko a na přetřes přijdou samozřejmě i trendy v motorařině. Kdybych měl napsat jeho slova na adresu "supersportu" BMW 1,5(HTP), tak asi přijdu zaráz o všechny dukáty. Věřte mi, že nebýt zeleného třeštění a zaklínadla v podobě emisí CO2, tak tuhle prasárnu nikdo neudělá. On mnohé ty lidi zná osobně a tak se soukromě dozví jak to je.

Když se člověk baví s někým, kdo se v tom vyzná, tak je zábavné, jak se teoretické spotřeby těch přehoněných sekaček pak liší od těch skutečných při běžném používání auta. Krásně to neblahé paměti dokazovala a stále dokazuje slavná 1,2HTP, která sice papírově měla být úsporná, ale při větší zátěži anebo na dálnici spotřebou málem trumfovala i dvoulitry.

0/0
7.1.2014 13:34
Foto

L68u13k81á92š 26J91a21n61a21t34a 8227583415475

Tak vývojáři BMW vyvinuli přesně to, co po nich management automobilky požadoval, a zcela určitě to vymysleli nejlépe, jak to šlo. V tom problém není, ten je v té specifikaci. A mezi lidmi, kteří ji vymýšleli, je naprostých diletantů obávám se celkem dost ;-)

0/0
6.1.2014 20:07

V59á88c51l79a90v 62Z13e40l87i87n79k52a 2372510223892

Tak nějak. Inženýři za to samozřejmě nemohou. Ti se skřípěním zubů vytvoří něco, co vyhovuje požadavkům převážně humanitně vzdělaných a technikou či alespoň přírodními vědami naprosto nepolíbených zelených věrozvěstů, kteří lobují v Bruseli.

0/0
7.1.2014 13:37
Foto

J84a34c57h71y31m 63B19r81z46e79z56i98n20a 6769619142463

Pěkný, sice další věc o kterou se bát v kapse ale proč ne. Provázání internetu/PC přímo se systémem aut je jen otázka času.

0/0
6.1.2014 1:57
Foto

L16u44k10á87š 61J63a79n41a64t72a 8927143455485

No, vzhledem k tomu, že se v Evrpě ještě úplně neujalo ani spojení automobilu a rádiopřijímače, tak bych tak optimistický nebyl.

0/0
6.1.2014 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.