Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Enfield 8000 je malý elektromobil, který předběhl dobu o téměř 50 let

Elektromobily jsou tak staré jako automobilismus sám. V jejich historii najdeme revoluční modely i zapomenutá vozidla. K těm druhým patří i britský Enfield 8000, označovaný také jako Thuderbolt. Malé elektroauto, které koncepcí připomíná mnohé moderní elektromobily, však ve své době neuspělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a79n 81Š38p69e93c46i70á40n 2920870289909

Čistý elektromobil je dodnes neefektviní a nevyplatí se. Nejefektvivnější řešení je elektromobil s malým spalovacím motorem pro dobíjení baterie. Do baterie teče energie ze spalování stále stejně, spalovací motorek je nastaven na nejlepší parametry otáčky spotřeba výkon. A dynamické použití energie do kol zajišťuje elektromotor, který při jízdě s kopce můe baterii dobíjet. A pokud je dlouhodobě vyšší odběr energie z baterie než přísun, tak si dáte hodinku pauzu na benzínce.

+1/−2
3.1.2014 20:08

R66a18d45e97k 16N56e34u20m42a24n28n 5392582208615

Komedie

Elektromobily jsou komedie - "recenze" je stará 50 let, ale vyměnit pár slov, platí o dnešních autech furt: moc drahé vůči užitkem srovnatelné konkurenci, krátký dojez, netopí, děsně malé ;-D

Nebo můžeme napsat, že současné elektromobily mají stále problémy 50-100 let staré

+4/0
2.1.2014 10:47

Z63d59e50n93ě34k 86W33e49r73n64h59a72r46t 6887515332168

... Přesně, osobně mi nejvíc vadí, že tam není patrný nějaký výrazný pokrok, jako že každá další generace by byla o kus blíže reálnému použití a za pár let to už bude ono - na to to zkrátka nevypadá a padesát let staré autíčko mělo plusmínus stejné parametry, jako ty aktuální.

+2/0
2.1.2014 10:58

R96a83d35e65k 66N44e94u13m95a61n57n 5462672198395

resp. problémy 50-100 let starých elektroaut jsou stále stejné

Dokonce se dá říci, že před 100 lety byl rozdíl mezi benzínem a elektřinou menší než dnes - rozdíl v dojezdu, pohodlí a ceně nebyl tak velký

+2/0
2.1.2014 11:00

A44l36e19x75a42n47d34r 65K79o83s94t33k51a 5969606729536

Tesla, reálný dojezd 400-500 km. Ale ano, stále stejný problém, studené aku v zimě, stále stejný problém, že je to drahé..

0/0
2.1.2014 12:13

T71o94m33á60š 35Z35e97m92a16n 3975308894715

Reálný je spíše 300, to je slušné, ale jen za situace, že budete mít k dispozici výměnnou stanici, jestli musíte nabíjet, jste zase v bruseli..

0/0
2.1.2014 12:55

R91a36d95e49k 42H12o62d42a57ň 9726597591693

Elektromobil z roku 1915, dojezd 100 mil. Nic moc zlepšení ;)

0/0
3.1.2014 12:43

J85a81r48o71s61l98a10v 83Z92a94h24r16a83d10n82í77č49e41k 7355440894211

Komedie.

U spalovacích motorů došlo snad k nějaké změně po 100 letech? Nebo už se prodávají auta ze spalovacím motorem, který má výkon 100 kW ze spotřebou jednoho litru? Až bude mít spalovací motor cca 90% účinnosti, tak pak bude spalovací motor pro mě dobrý.

0/−1
6.1.2014 19:40

V13á95c54l57a28v 70H89o39s46c59h 8116758652221

a co teprve takovy Sir Sinclair, ktery se po vyrobe ZX Spectra pustil do vyroby elektrovozitek, taky neuspesne..

0/0
2.1.2014 10:15

L20i66b36o68r 90F71i17l42á11k 3350365273623

Ropná lobby bude o výrobě ekologických vozítek ještě pěkných pár let rozhodovat...

+2/−3
2.1.2014 9:54

R58o78m33a27n 33P34o94l70á44č74e16k 1500816220135

Tot otázka. Už ted se řve proti jaderným elektrárnám, plynové jsou mimo provoz kvůli ceně a uhlí? To je akorát přesun výfuku toho auta mimo město.

+1/0
2.1.2014 10:02
Foto

J65a76r55o82m33í27r 65V38e73g97r 2747980492940

Uvažovali jste někdy o účinnosti elektrického pohonu a že lze díky těmto vozidlům stabilizovat výkyvy OZE? Proč ta skepse, pochybnosti , nedůvěra,opozice, plivání do bot....

+1/−1
2.1.2014 10:42

Z63d53e31n90ě52k 37W79e67r36n82h52a40r26t 6497325612618

... no protože tyhle všechny teorie nejsou vidět v praxi. Elektromobily jsou starší, než auta na spalovací motor a za sto let není vidět žádný posun v praktických parametrech. Pokud ta technologie je tak úžasná, proč nejsou na každém rohu tři elektromobily?

+4/0
2.1.2014 11:00
Foto

P49e89t94r 39P45r58o80c44h38á41z23k93a 3532346592954

Jak chcete stabilizovat OZE pomocí elektromobilů?Kam přebytečnou energii nacpete.Není možné zajistit aby se vozítka nabíjela zrovna když OZE jede naplno.Jediné řešení by bylo výměnná baterie,ale to má hned několik podstatných nedostatků.Auta by se musela prodávat bez baterií.Musela by být zajištěná unifikace a to jak elektrická tak rozměrová.Dostupnost nabitých článků na každé pumpě.To je samo o sobě nereálné.Pokud bych uvažoval,že jen polovina vozového parku byude nahrazená elektromobili tak si myslím,že by to současné rozvody nezvládly řešit a musela by se změnit celá síť.Těch problémů kolem elektromobilů je strašná spousta.zatím je to a dlouho bude jen v oblasti experimentů a pokusů.K tomu obrovská cena za baterie a jen málo lidí na to kývne.I obyčejné elektrokolo je neúměrně drahé,má malou výdrž a malý výkon.

+2/0
2.1.2014 11:02
Foto

J30a48r21o62m29í89r 68V75e84g19r 2287980802860

Počítám s tím, že se nahradí všichni čmoudi elektřinou. Chytré sítě  zvládnou nejen akumulaci do vozidel ale hravě všech 5 miliónů auťáků. Auto jezdí cca 2 hodiny denně, zbytek dne stojí v blízkosti zásuvky, protože ty jsou prakticky všade. Jejich spotřeba bude pouze cca 10% současné naší výroby energie. nechce to jen myslet na základě nějakých informací, ale zjistit si přesné a relevantní  informace a trochu si třeba započítat.

My ukazujeme jak to jde, ostatní ukazují, jak to zatím pořád nejde.

0/−4
2.1.2014 11:39

R48a88d51e46k 23N58e59u10m33a18n72n 5202182978485

Jenže tímhle příspěvkem se měníš z "hobby-propagátora" na zaslepeného fanatika.

"čmoudi", "chytré sítě", "hravě 5 milionů auťáků", "zásuvky jsou všude" ;-D

Vedle problémů s dojezdem, cenou a nepohodlím je tady nemalý problém s nabíjením:

Většina vhodných majitelů elektroauta bydlí ve městě - na sídlišti - kde se nedá dobíjet (pomíjím, že obyvatel sídliště nemá prachy na tuto drahou hračku). Ideální je garáž. Jenže majitel rodinného domu v Praze se nespokojí s malou nepohodlnou hračkou, majitel domku na vesnici zase potřebuje větší dojezd.

V práci se v drtivé většině nabíjet nedá

+2/0
2.1.2014 11:55

M53i42r39o27s80l29a28v 83S50i98n30d98e35l62a59r 2485617444572

p. Vegr byl vzdy "aktivista" a proti oponentum (ci zastancum jinych nazoru) casto pomerne arogantni, mel jsem parkrat tu cest...

+1/0
2.1.2014 23:58

P54e74t14r 12H87á46j46e70k 4470862541554

"chytré sítě"...

To spíš věřím těm unifikovaným výměnným bateriím na benzinkách.

0/0
2.1.2014 15:39

T78o60m77á45š 65Z85e69m63a15n 3285698664955

Elektromobily budou přes den jezdit a v noci se nabíjet. ideální k solárním panelům :-D

+3/0
2.1.2014 12:57
Foto

J23a38r59o74m69í57r 33V57e72g50r 2937770372370

Již jsem o tom psal, OZE není jen fotovoltaika, chytrý  a soudný člověk to ví a také jsem psal a vím, že elektromobil je v provozu většinou pouze několik hodin denně a zbývající čas může být připojen k zásuvce. Všechno toto je pouze možnost, netvrdím, že to tak již dnes a všade funguje. Jde o to, že to je možné v budoucnu. Čím dříve " se bude chtít" tím lépe pro všechny. Nemyslete pouze na sebe ale trochu povšechně a globálně. Nejsou technické problémy, problémy jsou v myšlení lidí a jejich sobeckosti.

0/−1
2.1.2014 13:19

R38a44d81e57k 45H62o54d73a29ň 9746847241823

Uvažoval jste někdy o účinnosti celého procesu? Že dokud 50 % EE v ČR je z uhlí, pak argument že "z elektromobilu se nekouří" je asi stejné, jak tvrdit že z auta spaliny nejdou protože ty jdou přece z výfuku? Jistě, z toho elektromobilu ten čoud nejde, ale jde z té elektrárny. Zvlášť absurdní pak různí zelení fanatici kteří se nad elektrovozem rozplývají, a současně se připoutávají řetězem k JE protože "to je svinstvo".

Proč ta nedůvěra? Elektromobily existují 180 let. A těch 180 let je protkaných informacemi o "revolucích", a pořád nic. Tedy vlastně ne, vůz se spalovacím motorem jezdí až od 1885. Za posledních 100 let se dojezd elektromobilu zhruba zdvojnásobil... s "papírovými" čísly Tesly se zhruba ztrojnásobil. Nic moc.

+1/0
3.1.2014 12:53
Foto

J75a74r92o48m55í43r 44V91e32g18r 2207720262950

Ano, a dost. Účinnost spalovacího motoru je v praxi 20%. Tzn., že zaplatíte deset litrů a osm Vám vyfouká chladič a výfuk naprosto bez užitku, tedy jen vykouří. Čmoudi mohou sice jezdit i na alternativní palivo, ale za jakou cenu.Výroba paliva z řepky, nebo benzínu z břidličných písků je mnohem dražší. Elektromotor má účinnost téměř 100%, stejně jako akumulátory a elektromobily nemají ztráty třeba v převodovce. Je to technicky skoro dokonalé, jednoduché ,racionální a energeticky velice úsporné. Možná by někdo řekl, že ekologické, mě jde o tu energetickou účinnost a možnost jezdit na opravdu obnovitelnou energii. Dopadá jí na naši planetu mnohonásobně více, než potřebujeme a kdyby byly FVE na střechách budov v místě spotřeby a ne na polích, kde se má pěstovat jídlo (ne řepka) , bylo by to ještě lepší. Ale to je názor proti názoru. My prostě jezdíme tak, jak se nám to líbí a uspokojuje naše dobré úmysly. Pokud někdo zpochybňuje údaje a říká jím papírové, my na to máme certifikát z knihy rekordů pod dohledem rozhodčích a zrovna čekám, až mne nějaká Tesla překoná, abych měl nějaké následovníky. A třeba jí to pak ještě nandám.

0/−1
3.1.2014 14:52

R31a30d86e36k 51N86e58u41m34a70n45n 5222312428685

Aha.

A firma mercedes koupila patenty na trabanta, aby je tráboš nepřeválcoval, že?

0/0
2.1.2014 10:55
Foto

M64i39r98o84s43l49a81v 96S56t55e32i92n92e46r 6218734473715

Enfield ukazuje tu reálnou cestu. V dobách, kdy byl benzin za 4 Kčs neměl šanci, dnes však ano.

Technicky na první pohled nevhodné balonové pneumatiky. Kola z Citroena 2 CV by se rozhodně hodila lépe. Dnes lze také realizovat rekuperaci při brzdění, takže dojezd by se i s těmi malými akumulátory hodně zvýšil. Rekuperace vrací proud do akumulátoru, místo ničení energie v brzdách.

Maximálka 70 km/h by i dnes na okreskách stačila, dojezd 100 km je reálný- akumulátory jsou dnes také dále. Pro dvě osoby a místo na nákup nebo nářadí, kdo potřebuj na denní přesuny více?:-)

+1/0
2.1.2014 9:45

J46i57r51i 98D87o57b71r95ý 9278439683

S rekuperaci je to tak, ze dnes neni problem zmenit brzdnou energii na elektrickou. Problem je tu elektrickou energii ulozit. Pokud by se poslala do akumulatoru, nabijeci proud bude vyssi nez dovoleny a zkracuje se vyrazne zivotnost akumulatoru. Dnes se to resi tak, ze ze do aku posila jen maximalni dovoleny proud, zbytek se pali. Vetsi vozidla mohou sebou za ucem ulozeni brzdne energii vezt superkondenzatory, ktere sice zaroven pomuzou pri rozjezdech, ale jsou neuveritelne drahe. A trolejova vozidla posilaji enegrii zpatky do troleje, kde se doufa v odber jinym vozem.

+1/0
2.1.2014 10:12
Foto

J76a20r31o22m58í62r 53V79e73g41r 2627800482880

Toto platilo před 20 lety pro olovo. Nicd , které jsou v PSA vozidlech od roku 1995 lze rekuperovat přes 20 kW a to vyhoví zcela pro běžný provoz. Těchto vozidel zde jezdí již téměř 100 ks.

Dnešní lifepo akumulátory umožňují rekuperovat mnohem větší energii, můj P106 např. 150 kW, stejně jako nabíjet.

Chcete-li se dozvědět více, přijďte mezi nás, první schůzka je již za týden, více na  www.elektromobily-os.cz

+1/0
2.1.2014 10:35

R79a94d64e64k 48N86e59u71m73a58n95n 5212222408215

ale vždyť to má stejné problémy jako před 50-100 lety

je to jen hračka pro nadšence "přijďte mezi nás"

+2/−1
2.1.2014 10:51
Foto

J36a70r53o64m63í86r 78V21e70g79r 2877580302670

Jsme sice nadšenci, ale osobně nejezdím ničím jiným,než elektrikou. Za posl. dva roky jsem najezdil přes 100 tisíc km. Vše, co by mi poskytly čmoudi, mi poskytnou má auta, akorát jezdím podstatně laciněji a když např. u nás na vsi nejde proud, čmoudi stojej u benzinky frontu a já jezdím. Nabíjím si z vlastní elektrárny na střeše atd.

jak chcete...My jsme připraveni.

0/0
2.1.2014 11:02
Foto

P97e15t93r 69P59r97o77c76h41á61z93k80a 3272486562624

Dovolím si polemizovat.Nabíjím s vlastní elektrárny na střeše?!Tedy s FTE.Co když bude večer?Co když nesvítí slunce?Pokud FTE nejede jako ostrovní pak je dotováná námi všemi.Nemá li střecha velkou plochu tak můžete získat maximálně řekněme 6kW.Připočtu li ztráty v měničích a podobně tak toho moc nenabijete.Pokud doplňujete s FTE baterie a s nich pak vozítko je to ještě horší a méně ekologické než čoudi.Emise moderních automobilů jsou nízké (euro 5,6) pokud nejste zastánce JE pak ty ostatní produkují víc škodlivin při vašem dobití jak čoudi.Pokud chcete ve vozítku zajistit i komfort jako je topení,nebo klima tak se vám zkrátí dojezd a to dost podstatně nebo budete muset sáhnout po jiné energii.Plyn a podobně.Elektromobil je fajn věc ale pokud se jedná o napájení baterií je na nic.Budoucnost parří kondensátorům a hlavně palivovým článkům.

+3/0
2.1.2014 11:12
Foto

J62a51r40o48m61í14r 90V37e82g34r 2917260522920

Pánové,

Na střeše mám 5 kWp, jsem schopen v dobrých podmínkách- duben-vyrobit až 35 kWh denně. Na 10 kWh lze ujet 100 km. Za rok vyrobím 5000 kWh, Na to lze ujet oněch 50 000 km ročně. Topím benzínem a to jen, když je velká zima a za hodinu spotřebuje Webasto decilitr. Přemejšlejte, nehádejte a vyzkoušejte si, co dovede třeba Tesla Model S, nebo Koncept one, který za jediný rok postavil 24letý Chorvat v obyčejné malé dílně, kterou jsem viděl když jsem jel s manželkou k moři na dovolenou. Víc času již nemám, mám také jinou práci, než osvětu.

0/−1
2.1.2014 12:04

R67a98d11e50k 16N59e90u26m51a80n23n 5582932218135

Každý má nějaké hobby - někdo jezdí na kole i v únoru, jiný sbírá známky, psali o rodině v Anglii, která třídila odpad (a měla za rok snad necelé kilo netříděného odpadu) - je to hobby a ne seriózní dopravní prostředek.

Ještě je otázka, jestli tvé dobíjení "z vlastní elektrárny na střeše" neznamená, že proud papírově prodáš ČEZu za 10,- a koupíš zpět za 2,50? Tak jak to dělají z 99,9 % fotovoltaici

+2/0
2.1.2014 11:17
Foto

P15e61t72r 24P26r35o17c88h28á46z10k13a 3412766722844

Potíž je v tom,že cena elektromobilu je větší než klasiky.Navíc pokud budu chtít auto pro normální ježdění je benzín nebo nafta méně problematická.Tankování bezproblémové stejně jako dojezd.Zatím žádný s elektromobilů mě nepřesvědčil jako života schopná koncepce.Možná až budou motory integrované v kolech a pohon zajistí palivový článek pak do toho bude mít cenu jít.zatím je to někde v oblasti experimentů,kutění a pokusů.Myslím si,že je to slepá cesta,vývojový mezičlánek,který na nějakou dobu může být životaschopný,ale dlouhodobě určitě ne.Co se emisí týká je to jen přesun na jiné místo .Viděl jsem vaše stránky a v podstatě mi to jen potvrdilo,co si myslím.Nadšení neodsuzuji ba naopak,ale cesta pro širokou veřejnost tudy opravdu nevede.

+2/0
2.1.2014 10:56

J59i88r67i 36D81o26b96r49ý 9138719343

Dnesni elektromobily maji stale stejne problemy. Lifepo akumulatory maji sice vyssi nabijeci proud, ale to plati jen pro "normalni" teplotu. Bohuzel se pri provozu zahrivaji a provoz za vyssi teploty se projevuje na zivotnosti. Jsem z oboru, tak vim o cem je rec. Nejde o provoz za idelanich podminek, ale v situaci, kdy v lete je ve voze pres 50st i na parkovisti.

0/0
2.1.2014 15:22
Foto

J88a67r48o55m96í26r 79V65e86g64r 2787780502720

Pane Dobrý, nevím co děláte, ale asi modelařinu. Tam se používají jiné podmínky, než v běžných autech a baterky se možná zahřívají. Pokud nabíjím proudem 100A při napětí 150V, tak se mých 400Ah nezahřeje ani náhodou a účinnost je velmi vysoká, stejně jako životnost přes milion km. Znám spoustu elektromobilistů ale neznám nikoho, kdo by nabíjel příkonem 150 kW, protože taková přípojka není běžná, ale asi bych se toho nebál a rád bych to i vyzkoušel. V praxi se nabíjí , i u nás, příkonem 50 kW -a takové stanice provozuje nejen naše sdružení, ale i většina proud distribujících společností.

Na webu jsou reportáže http://www.drehstromnetz.de/2012_wave.html

Loni jsem tuto Rally absolvoval ještě za větších teplotních rozdílů a opět bez problémů, letos to bude obdobné a nepochybuji o tom.

 To co píši je praxe. O Vánocích jsem si z Magdeburku na přívěsu přivezl tepelné čerpadlo.Byl to výlet, kdy jsem navšívil kamaráda v Drážďanech. Dovedu se přizpůsobit a nijak mne to neomezuje.

Pokud by někdo měl zájem o elektromobil, může si přijet nezávazně vyzkoušet .

Pane Dobrý, jezdíte elektromobilem, nebo jaký je Váš obor? Spletl jsem se?

0/0
2.1.2014 18:52

J92i61r86i 23D89o23b19r13ý 9498739433

Nejezdim elektromobilem, ja do nich delam "jen" regulace. Ta nejmensi ma pres 200kW motor. No osobni auta to nejsou. Konkretnejsi nebudu. Ale to, ze otepleni baterii je velky problem se kterym se konstrukcne musi pocitat za to vam rucim jak u "olova" tak u "zeleza" i u "niklu". Ano je to vetsi vykon nez u osobaku, ale take ta baterie vazi vice nez cele auto.

0/0
2.1.2014 21:34
Foto

J32a44r42o32m44í75r 73V23e63g81r 2107600972530

Pokud je to tak, měl bych zájem o spolupráci, uvažuji o nějakém silnějším autě-sportovním, něco jako udělal pan  http://www.rimac-automobili.com/concept_one/introduction-20  Pokud Vás to bude zajímat, můžete mne kontaktovat.

Prostě asi tak 4 Vaše autobusy do jednoho sporťáku.

0/0
2.1.2014 23:02

J15i25r96i 17D96o94b19r87ý 9848199323

Technicky to problem asi neni, ale bohuzel nemuzu. Prvni duvod je, ze nesmim vytahnout nic z toho na cem delam z duvodu "NDA". Druhy duvod je cena, jen ve vyvoji prototypu bez zapocteni materialu je tolik hodin, ze se bavime o nekolika clovekorocich prace a tomu odpovidajici miliony (neprehanim nejde jen o ty "draty" i regulace musi byt preciznejsi diky nulove vykonove rezerve menice v plnem zatizeni a nemuzete si uz z hmotnostnich duvodu resit to predimenzovanim elektroniky. A to se nebavim o EMC).

Uprimne tohle si muze dovolit jen milionar nebo clovek, ktery tomu doslova obetuje vsechno. Ale je to hezke vozitko.

0/0
3.1.2014 0:33

J44i61r88i 80D21o78b63r97ý 9818629923

Mimochodem si vsimnete, ze ten koncept ma kapalinou chlazene akumulatory. Ale 4x250kW spickove v takto malem voze, v tom bych se i rad projel :-)

0/0
3.1.2014 0:44

R44a32d63e29k 12H15o37d19a21ň 9616367251463

Ignorujete fakt, že přes 50 % ceny benzínu tvoří daně potřebné mmj. k tomu, aby bylo po čem jezdit. Navíc současný stav je takový, že kalkulace zda se vůz vyplatí vychází pro elektromobily celkem nepříznivě především proto, protože na popojíždění po městě se nevrátí investice do výrazně dražšího elektromobilu protože nenajezdíte tolik aby úspora na "palivu" hrála roli, a pokud jezdíte hodně, elektromobil je zase nevhodný protože má omezený dojezd a je třeba dobíjet.

+1/0
3.1.2014 13:00

Z17d93e15n42ě75k 48W22e56r56n23h22a40r21t 6347815702308

Proč dneska není na trhu takovýto elektromobil? Úplně jednoduché, levné přibližovátko na ježdění do práce a zpět? Já bych si to klidně koupil. Co je na trhu, je výrazně dražší než parametricky nesrovnatelně lepší auta na benzín...

+1/0
2.1.2014 8:47

T95o98m71á52š 32Z62e83m43a74n 3165828574985

V článku píší že nebyl levný, ale velice drahý.

A dnes by to nebylo jinak.

+3/0
2.1.2014 9:51

R20a82d35e73k 44N13e84u57m64a15n24n 5792872748495

Protože to levné prostě není.

.

Proč nestojí nový Mercedes E 100000 korun ? Hned by si ho koupilo víc lidí ;-D

+1/0
2.1.2014 10:53

M16a71r92t12i36n 50K40u39ř25í73t64k70a 6527576418725

My jsme taky nebyli pozadu. V 70. letech jezdil po Brně elektromobil EMA. Prošel všemi homologacemi, ale do sériové výroby ho soudruzi nepustili. Dnes je vystaven v Technickém muzeu v Brně.

+4/0
2.1.2014 7:31

Z16d72e98n24ě11k 57W85e60r47n66h45a48r43t 6657375512748

ano. Ještě dneska by to bylo velmi slušné vozítko do města.

0/0
2.1.2014 8:49

R18a92d68e44k 89N54e71u69m52a95n57n 5692482238155

kolik by stálo a jaký by mělo dojezd?

0/0
2.1.2014 10:56

M17i72l51a73n 24Š75v35a14g23r17o51v88s82k93ý 9902819175368

Soudruzi ho vyvinuli a pak ho do výroby nepustili.

0/0
2.1.2014 10:04

T29o77m49á48š 14T70a81t53í52č41e14k 5880132760278

Máte tam dvě chyby. Jednu stylovou - nepřipomíná to Mini Morisse, ale malucha, to jednak. No a pak tu faktovou - Reagan nebyl zvolen prezidentem 1976, to byl Carter, ale až o čtyří roky později... ;-)

+4/0
2.1.2014 3:19

J32o42s36e91f 85B77r59o42ž67k63a 6304812138827

Takže Fiat 126, později 126P.

+1/0
2.1.2014 7:24
Foto

J85a57r15o74m61í22r 93V37e66g34r 2477120412310

Je to pravda, kdo by chtěl vidět normálního MALUCHA, tím myslím elektrického (60 kW), bude mít možnost na naší první letošní schůzce. Technika je dnes opravdu jinde, než byla kdysi.

www.elektromobily-os.cz

0/0
2.1.2014 10:40

R81a72d19e27k 48N21e65u71m57a54n25n 5502502278165

"Technika je dnes opravdu jinde, než byla kdysi." ;-D;-D;-D

A proto mají elektrohračky stále malý dojezd, vysokou cenu a malé pohodlí

+1/0
2.1.2014 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.