Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Známá auta s netypickou značkou: mercedes od Renaultu, alfa od Nissanu

Takzvaný badge engineering zažívá především v posledním desetiletí v automobilovém průmyslu velký rozmach. Prodej jednoho auta pod více značkami je totiž velmi jednoduchou cestou, jak ušetřit peníze na vývoj i výrobu vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P43e77t55r 60T14u28r18e22č78e70k 8202312327475

Lancia Thema nebo Chrysler 300 že jsou necharismatické? To bude asi věc vkusu, mi se líbí hodně.

0/0
21.1.2014 11:20

L97i33b73o76r 60P75o12l35á45k 9472866115539

Pane Luďku Vokáči nezbývá než Vám poděkovat za ucelený přehled.

Dobrá práce R^

0/0
19.1.2014 12:16

J58a88k81u64b 15N57o47v28á13k 8170803650412

Seat Toledo - Chery Windcloud; Lancia Thema, Saab 9000, Fiat Croma, Alfa Romeo; Lancia Phedra, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Citroën C8 a mraky dalších...

0/0
18.1.2014 20:57

M45i89l92a96n 77V32o31t27a26v41a 5634876611912

proč chodit tak daleko nebo do takové exotiky. Co třeba SUV co Mitsubishi Outlander vyrábí pro Peugeout jako 4007 či Citroen jako C-crosser.

0/0
18.1.2014 17:05

L18u65k26á78š 58V77a81ň70u35r76a 1275614423503

Teda přátelé, to oblbování zákazníků. Ovšem perlou je ten Mercedes, který má být přelepený Renault, ale mě to spíš připadá jako Dacia Logan s nalepeným čumákem. Je to ostuda pro automobilky, že se k něčemu takovému sníží. O čem pak značka je? O ceně, kvalitě, servisu nebo technické úrovni?

+2/0
18.1.2014 14:02

L81u92m75í35r 58V56i67t30h68a 2137117956172

To není Logan, ale Logdy, následník Loganu

+1/−1
18.1.2014 21:51

L55e80o66š 59N47a87v26r83á40t51i24l 9723100255655

Lodgy

0/0
20.1.2014 10:10

A41l25b24e16r96t 53K10á63m97e22n 9154678269811

FIAT 600 sa vyrábal nie len ako Seat ale aj ako Zastava, tuším som zaregistroval že aj ako Puch či NSU. Ale "lepšie" na tom bolo Suzuki Swift, alias Chevrolet, Geo, Maruti, Holden, Pontiac, Subaru Justy, a tuším že aj pre Čínu sa vyrábalo pod nejakým čínskym označením.

0/0
18.1.2014 12:42

L17u69m21í37r 18V78i68t38h69a 2707807756892

Pozor, Subaru Justy byla čtyřkolka, na rozdíl od těch ostatních. Jen Swiftů se dělalo pár 4x4

0/0
18.1.2014 21:53

A43l15b58e50r27t 14K53á57m68e87n 9454648919411

Tak, tak. Všetci sa navzájom nejako líšili. Ale keď som prvý krát zbadal Justy, tak mi padla sánka, že "SWIFT" 4x4. Vo švajčiarsku to bolo samé Subaru u nás len Suzuki.

0/0
19.1.2014 11:14

R73a69d16e46k 33S27c71h34ö83n 2966893915555

Motor od Renaultu se objevil v MB třídy "A". Je to 1,5 dci. Jen tak mimochodem: MB už dávno není co býval. Žije jen z tradice, ale kvalita tomu zdaleka neodpovídá.Rv

+1/−2
18.1.2014 12:15

L54u13k16á45š 47V67a83ň38u82r32a 1315704623663

Motor 1.5dCi je v podstatě Nisan, který používá Renault. A je to náhodou moc dobrý motor.Na rozdíl od původních dieselů od Renaulta. Ty původně vycházeli z italské konstrukce. A třeba nejoblíbenější motor do asijských SUV je 2.7HDI od PSA.

0/0
18.1.2014 14:04

R40a89d64e66k 79S49c89h33ö73n 2766393175165

PSA není aliance Renault- Nissan. Motory od PSA jsou výborné, o tom žádná

0/0
18.1.2014 19:01

R83a96d80e41k 78S91c30h55ö67n 2766423895605

A ještě jednu maličkost: motor 1,5 dCi je Renault používaný v Nissanu;-)

0/0
18.1.2014 19:59

J84a94k35u11b 32D17a50v93i49d 7621314394

Kžadej je poslední dobou chytrej, jak kvalita mercedesu není co bývala. Krom problémové 10 let staré řady E staví mercedes benz samá kvalitní auta. V TÜV žebříčcích si vede výborně. Ale češi, co nemají na Mercedesy peníze ví, že kvalita není co bývala aniž by se v nvém mercedesu někdy projeli. R^R^R^

+2/−1
18.1.2014 16:51

R58a12d89e86k 33S66c54h24ö93n 2166983745265

Vážený pane, pokud se pořádně podíváte na TÜV reporty, tak si MB nevede zrovna tak, jak by se od něj očekávalo. Jediný SLK je na tom relativně dobře. Ale ostatní modely? Pokud se před nimi bude umísťovat taková značka jako je Ford, je něco špatně, že?;-) A k vaší invektivě, zřejmě jste dost bohatý na to, abyste jezdil MBR^ To víte, zbytek národa jsou chudáci;-D

+1/0
18.1.2014 18:59

M47a73r80e35k 60C96e44r21n22y 5713572421227

posledni MB ktery si toto oznaceni zaslouzil byl W124, aspon dle meho skromneho nazoru, nebot' mi slouzi vesele dodnes.R^

0/0
21.1.2014 17:55

R91o43b81e14r60t 88P39r46a39ž38a98n 9251182730510

V BMW 116d  motor 1.6 HDi od PSA a u PSA 1,6 benzin od BMW. Taková výměna.

0/0
18.1.2014 11:08

J13a36r28o50s20l16a26v 18V74o76r11e88l 2490148969141

Od té doby, co jsem viděl v BMW motor z Renaultu mě už nic nepřekvapí...

0/−1
18.1.2014 10:53

R55a75d21e93k 96S81c80h24ö65n 2926223855845

V jakém BMW je motor od Renaultu?

+3/0
18.1.2014 11:00

T51o87m31á68š 45B95í13l96ý 2155390847

Spíš si mohl vidět motor z BMW třeba v Oplu Omega B, 2,5TD :-)

+2/0
18.1.2014 11:06

J72i92r70i 96J44o79n64á68š 2383499597211

a jak tam praskaly hlavy .......

0/0
18.1.2014 21:25
Foto

V20l69a95s37t25i33m53i38l 34Č12á52p 3819641242138

Kdyz jsem poprve videl MB citan tak jsem si rikal jak je mozne ze vyrobyli tak divny auto s tak prisernou vnitrni vybavou.

0/0
18.1.2014 10:51
Foto

P96a25v75e44l 19M79a17r95t90i52n95e50k 9715315241503

A co koncern GM a Toyota? Jeden cas byly GM auta a to vsechny znacky s karoseriemi Toyoty.

0/0
18.1.2014 10:37
Foto

M14i85r28o92s28l84a83v 92S37t18e11i69n49e48r 6428714423375

Typizace a normalizace se nedá zastavit. Můj Yeti je, pokud si odmyslím vnější plechy, VW Tiguan, i na součástkách jsou orig. VW čísla. Můj zeť má Tiguana, uvnitř minimálně jinak. Q3 také své příbuzenství při pohledu zdola nezapře. Ovšem zadní sedačky Yeti  jsou orig. Škoda Roomster, vpředu však téměř shodné s koncernovými bratry a sestrami.

Vlastně je to logické, jeden typ motoru se vyskytuje v několika vozech koncernu. K tomu koncernové převodovky, poloosy a ve stavebnici jsou pak na výběr levné nebo lepší nápravy. Bohužel se pak i konstrukční vady kopírují do celé řady koncernových vozů, viz třeba rozvodový řetěz 1,2 a1.4 TSI.

Větší problémy má Mercedes s Renaultem. Jsou to tradicí neslučitelné firmy- stačí se podívat na zvednutý Renault nebo zvednutý Mercedes. Provedení třeba zavěšení kol, brzd nebo výfuků- nebe a dudy. VW je dost přesně právě uprostřed- provedení spíše úsporné, ale dostatečně solidní.

Při zkoušce bezpečnosti získal u Renaulta vyráběný Mercedes právě jenom tři hvězdičky, jiný emblém na kapotě nepomohl. Při zkoušce trvanlivosti lze očekávat stejný výsledek. Hodně se však liší ceny. U Mercedesů výsledek crashu ovšem způsobil krizi, prý se na karoserii muselo něco měnit.

+3/0
18.1.2014 10:27

L81u14k23á46š 61M94r43k34v85i57č17k37a 9616844385602

Bohužel to trošku mícháte. Koncern VW pouze sdílí některé díly, nebo technická řešení, nejsou to stejná auta s jiným čumákem. Teda kromě Audi A4 B7 a Seatu Exeo, tam je právě jen jiný čumák a zadek. Spíše než Yetiho a Tiguana bych zmínil Audi navigaci v Lamborghini, společný základ Touarega, Q7 a Cayenne a nebo takovou pitomost jako jsou stejná "tlačítka" ovládání sedačka napříč koncernem. 

Pak je tu třeba ta věc, že si člověk řekne, že má ve Fabii stejné DSG jako má A6, ovšem v A6 je úplně jiný typ této převodovky, stejně jako v Lamborghini.

0/0
18.1.2014 23:29

L79u59m50í73r 97V21i95t82h26a 2347947246682

Domotal jste, pane, spoustu věcí dohromady.

Třeba Vauxhall. Žádná taková automobilka už neexistuje. Je to jen značka, pod kterou se prodávají Oply konzervativním Britům, kteří by si Opla nekoupili.

Totéž Holden a Austrálie.

Naopak Vám tam chybí třeba fordovská nákupní strategie, kdy Ford Fiesta rovnal se Mazda 121, Ford Focus = Mazda 323, ford Maverick = Nissan Terrano II, Ford Galaxy = VW Sharan...

To, že se prodává Daia Duster jako Nissan Terrano, na to není nic divného, když Nissan a Renault včetně Dacie jsou jedna fima...

+1/0
18.1.2014 10:06

J81a50n 35J11e33ž88e51k 3171765137245

Ktera verze Fordu Focus se rovna ktere verzi Mazdy 323?

0/0
18.1.2014 13:17

L79u81m33í88r 58V12i32t53h61a 2217857566432

Ta první

0/0
18.1.2014 21:56

J81a56n 32J62e48ž47e50k 3981605187615

Nesmysl. Mazda 3 sdílí "platformu" s Fordem Focusem druhé generace a dokonce i s Volvem S40. Ale nikdy se Mazda nerovnala s Fordu Focusu.

0/0
19.1.2014 9:04

T61o92m67á79š 44J13u59r56e69č98k65a 3303172809133

Vauxhall ani jako automobilka nikdy neexistovala, vauxhall motors se specializoval na předělávky aut s levostranným řízením na pravostranné. Vauxhall patří pod britskou odnož GM a je to australská značka s hlavním sídlem V UK. Ale, ano Britové považují Vauxhall za značku výrobce aut. Pane Vitha Mazda 323 s fordem neměla naprosto nic společného, a následně mazda po totálním propadáku 121(vím měl jsem ji) se od fordu naprosto distancovala a udělala jenom dobře 121 bylo opravdu hodně špatné auto až na motor který byl originál mazda 1.3i a narozdíl od forďácké 1,2ky se nekazil.

0/0
20.1.2014 8:45

M43a10r16t65i65n 59B95r72u88h46a 6420188352303

Přeznačování by tak ani nevadilo. Ale zvrhlé až smutné mi přijde, že tradiční výrobci na úkor nákladů výroby začínají používat levnější dodavatele. Známý má Mercedes CL500 .. tři měsíce před koncem záruky se mu "vylágroval" motor - výměna motoru za 1,2 mio a pak mu prodejce řekl, že to byla výrobní vada série, jelikož Mercedes začal prý používat do motorů jiného levnějšího dodavatele ze Španělska nebo Portugalska (předtím prý Bosch). Takhle u toho prodejce řešili dvě auta v rozpětí dvou měsíců. Mercedes asi o tom věděl a v tichosti to nechal, aby doběhla dvouletá záruka. To mi přijde hodně smutné u auta za 3 mega.

+1/0
18.1.2014 9:59

K80a61r40e44l 82B88a97r93t69a90k 9686521165216

A co za ty prachy ocekaval, zlata vejce? Jo, za kvalitu si holt musi priplatit.

0/−1
18.1.2014 11:49

K39a31r10e61l 63B82a26r42t27a56k 9736611555366

Ono to stejně dopadne tak, že bude výrobce v Americe, Evropě a Asii. Když dobře. Jinak jeden v Asii. Je to jen otázka časuRv

0/0
18.1.2014 9:31

M12a30r47c39e70l 19P37a89v39l10í35k 7291724988269

ak idem písať, najprv si musím niečo prečítať. nie všetko je na webe a wiki. napríklad fiat 600 a 600D sa líšili NA PRVÝ POHĽAD otváraním dverí - na foto je už neskorší 600D, nie 600.

a žiguli, lada sa rovnako líšili od fiat-u, ak nie iným, tak veľkosťou.

0/0
18.1.2014 7:32

L26u66m71í88r 14V14i45t39h30a 2777147296282

Vyvedu Vás z omylů :-)

1) na obrázku je sice skutečně fiat 600D, ale ten se od fiatu 600 zpočátku lišil vizuálně především umístěním předních blinkrů (600 je měl nahoře na blatníku), měl jiný tvar i koncových světel, jinou přístrojovou kapličku, ale první fiaty 600D měly skutečně ještě dveře zavěšené vzadu a zámkem vpředu. Vím to, protože to bylo naše první rodinné auto, otec ho kupoval v roce 1963.

2) Vaz 2101 byl přesnou kopií fiatu 124, vyráběl se na lince dovezené do Togliatti z Turína, kde se v té době začínal vyrábět fiat 128

+1/−1
18.1.2014 10:00

K96a57r27e49l 70B50a29r18t45á41k 3509853722106

Když už chcete někoho vyvádět z omylů :-)

Vaz 2010 NEbyl přesnou kopií fiatu 124. Příště laskavě uvádějte skutečnost a nepředvádějte zde svou neznalost.

+5/−1
18.1.2014 10:44

L59u89m34í72r 52V26i17t97h83a 2747447396692

Vaz 2010? Nejdřív se popasujte s neznalostí svou, a pak poučujte.

To, že u žigulíka zesílili sloupky, dali tam bubny místo kotoučů a upravili motor, jak píše třeba pan Novotný, nepovažuji za nijak zásadní rozdíly.

0/−1
18.1.2014 22:07

A40l40b43e35r35t 79K16á22m35e80n 9164318259811

Fiat 124 a Vaz 2101 sa líšili predovšetkým tým, že prvá skúšobná várka F124 mala po pár stovkách km po ruských cestách zničené nápravy a pri mínus 20 nechceli štartovať. Rusom by bolo také auto na dve veci. Na veľké H a na nič. Takže tieto úpravy boli veľmi podstatné. Nepodstatné boli napr. také zmeny ako iný tvar vonkajších kľučiek na dverách a pod.

Keď už sa bavíme o F 124, tak ja som fascinovaný, že koľkokrát nájdem obrázok F 124 (auto epoca), takmer stále objavím iné predné či zadné svetlá, inú prístrojovku,  sedadlá, . . . až má človek pocit že toto predsa nemôže byť VAZ 2101, teda pardon, F124.:-P

0/0
19.1.2014 11:02

J75i54ř26í 51N80o68v71o93t53n57y 2778541393939

VAZ měl oproti fiatu vyztuženou karoserii, upravenou zadní nápravu, jiné pérování a brzdy, přepracován byl též motor.

+3/0
18.1.2014 11:47

M33a14r10c42e72l 66P53a72v16l71í19k 7541394748339

tak o 600 beriem, ale bol to fiat, alebo zastava?

a postavte vedľa seba žiguli a fiat. počínajúc rozmermi, cez proporcie ...

0/0
18.1.2014 12:03

L20u28m60í27r 45V10i76t68h92a 2677837536872

rozměry i proporce Vaz 2101 a Fiatu 124 jsou totožné.

Co se týče Zastavy 750, ta měla dveře zavěšené vpředu.

Zde je obrázek prvního Fiatu 600 D (takový jsme měli, dokonce i tutéž barvu) https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338

a zde Fiatu 600 https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338#facrc=_&imgdii=_&imgrc=nvCDRmuhrpDZhM%253A%3BM41eC2L63CLSXM%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Fimages%252F600_5.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Ffiat600trasformabile.html%3B800%3B600

0/0
18.1.2014 22:12

L59e73o63š 40N35a58v44r79á51t22i96l 9203800435815

pouzivejte skracovace URL....   napr: www.goo.gl

0/0
20.1.2014 10:21

R58a96d17e62k 98D83o97l27e12ž30a28l 2749723860640

Jak říkal předřečník, dveře s panty vzadu měla 600D až do roku 1964.

Hlavně to mělo jiný motor a tak. 600 poznáte podle toho, že nemá ve dveřích to vyklápěcí větrací okénko, takže paradoxně vypadá jako novější model. A Seat poznáte podle toho ozdobného trojúhelníčku na boku za zadním okénkem, mimo jiné.

0/0
18.1.2014 10:48

L42u95k97a60s 15N31o28v31a94k 4659219923838

Pane Vokáč, plete te se.

Volkswagen Caddy se coby picku-up vyrabel na zaklade skody, jako uzavrena verze vsak vychazel ze Seatu Inca.

0/0
18.1.2014 3:42
Foto

M69a26r46t93i86n 78K57o21u34b12e93k 3899517218636

uzavřenej Seat Inca jsme měli a přední polovina bylo obyčejný Polo

0/0
18.1.2014 4:12

J55a36k40u41b 59H32o47f34b32a26u10e84r 3608460125407

Chronologicky vzato to bylo takhle: začátkem 90. let Seat vytvořil řadu Ibiza/Cordoba, ze které pak vzešla i Inca. Tou dobou se ve škodovce vyráběl i pickup z favorita/felicie. VW už žádné takové auto neměl, Caddy první generace z jedničkového Golfa už bylo dávno za zenitem. I rozhodli se ve Wolfsburgu, že vezmou a přejmenujou Incu na nové VW Caddy, ale protože to byla jen uzavřená plechovka, tak to samé udělali i se škodovkou, aby v nabídce byl i klasický otevřený pickup. Později následovalo i podobné převzetí osobního Seatu Cordoba, ze kterého vznikl VW Polo Classic (který ale s původním německým VW Polo neměl nic společného).

0/0
18.1.2014 11:20

J79a62k13u60b 90H37o43f14b55a50u70e54r 3268490495797

http://www.vw-caddy.de/caddy-neu.jpg

0/0
18.1.2014 11:22
Foto

P29a34v40e52l 53M56a46r57t38i84n85e70k 9495535351943

Caddy byl v tech letech opravdu Felda, jeste jich tady na ostrovech jezdi hafo. Maji jen zmeneny znak za WV a CADDY.

0/0
18.1.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.