Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lopraisova královna startuje na Dakaru. Podívejte se na trénink

Aleš Loprais startuje na slavnou Rallye Dakar poprvé se svou novou tatrovkou. Podívejte se, jak Královna 69, jak novému závodnímu speciálu říkají, trénuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A62l40e24s 39H79r55o40n21o51v88s21k73y 2171455502543

Loprais a Dakar - to je jako Gott a  Zlatý Slavík

0/0
9.1.2014 20:26

A62l55e70š 72L91i27s75o92v56s36k72ý 9702754913718

Tatra byla, stejně jako řada "pokrokové "techniky v SSSR vyvíjena hlavně pro armádu. Její používání v civilu bylo doplňkovým vedlejším produktem. Stejně jako tolik oslavovaná první ruská trysková dopravní letadla bylo jen civilní využití přebytečných vojenských bombardérů.

0/0
9.1.2014 9:06
Foto

S31t29a18n16i73s10l16a96v 51T11e51s55a54ř 9147774282484

No a není to jedno, jak to vypadá? Po pár etapách bude letošní vrak vypadat stejně jako ten loňskej.

0/0
6.1.2014 20:32

R97o22m53a44n 27K16o85s48t52a18l 7603478339477

Dakar za socíku ;-D ...no ONI venku socík neměli, tam je pořád normální svět :-)

0/0
6.1.2014 13:48

R50o81m24a31n 16S92o93u10č57e77k 1512335140299

a to auto má společnýho s kamionem, co?

+6/0
6.1.2014 8:42

R63o48m21a19n 66K84o37s48t63a70l 7803838689327

Přinejmenším celý podvozek ....

0/0
6.1.2014 13:48

A28l91e74s 45H17r57o55n95o36v36s94k44y 2681445722413

jo jo podvozek má úplně seriový; jen od auta které se nevyrábí.

Asi jako FabiaWRC - stoji 11 mega ale podvozek má z 1.2HTP, klasika ze série

0/0
9.1.2014 20:48

J35i59n30d57ř98i88c46h 78Š63k64o24p32e89k 4485851970455

dle vzhledu moc ne. Vypadá to skoro na speciál

+1/0
6.1.2014 18:32

P48a13v31e51l 55M87a44r83e89š 7162851586452

Co se Dakar jezdí v Jižní Americe, je povoleno GPS a nejezdí sérovky ale závodní speciály už to nějak není ono...

+8/−2
5.1.2014 23:10

A36l37e58x26a90n27d29r 53K10o37s52t88k46a 5709186519736

"Nákladní" vozy bez nákladového prostoru :)

0/0
6.1.2014 9:13

J83i79n16d10ř83i54c65h 55Š75k24o93p29e50k 4725551610435

přesně tak, v té části, že nejezdí sériovky, protože extra postavený auto moc o kvalitě produkce nevypovídá

0/0
6.1.2014 18:47

P20e24t94r 46V58i48n37t37r95l38í47k 3716494871

design není rozhodující, i když se mi taky moc nelíbí, důležitý budou jízdní vlastnosti, kamazy vypadají taky jak tatrovky před dvaceti lety a jezdí nejlíp :-P

+3/0
5.1.2014 21:26

O60n39d33ř60e20j 44Č51a16p86k85a 6701391823184

Loprais v rozhovoru na ČT říkal, že z hlediska jízdních vlastností je to v podstatě jedno, na řízení je dokonce lepší spíš verze bez čumáku - ale že po tom saltu z 2012 chce čumák kvůli bezpečnosti (u krátké tatry by to tehdy schytal přímo na kabinu a mohli jsme mít o posádku míň...)

0/0
6.1.2014 0:08

L39u15k89á93š 50K19e43l21l22e36r 6229393273495

No však to Amíci tvrdí neustále, že evropský typ tahače (cabover) je nebezpečný.

0/0
6.1.2014 13:33

O54n30d15ř44e40j 72Č86a42p63k12a 6251771353804

Jim se to říká, když mají limit na délku návěsu a ne délku soupravy... u nás by ty dva metry čumáku přišly zatraceně draho :-( Naštěstí se současnou technikou ten kamión spoustu krizových situací ustojí sám, i když řidič usne.

+2/0
6.1.2014 15:01

J18i14n52d18ř38i93c25h 82Š11k34o41p31e48k 4155181280255

jenže tamní silnice jsou úplně jiný. Už současné délky souprav jsou mnohde na hranici průjezdnosti

0/0
6.1.2014 18:35

O78n71d63ř73e32j 83Č54a61p56k36a 6301101463844

No a proto máme tahače bez čumáků. Ale na trasy, kdy se v podstatě celou cestu jede po dálnici, by se delší souprava použít dala (jediný problém je spaní na pumpě, kde je většina míst jen na standardní kamión - ale možná by se u delší soupravy už zase vyplatilo jezdit ve dvou a na spaní nestavět).

0/0
7.1.2014 13:37

J21a25k27u37b 21T12r79o17c78h 7437450124886

Rozjel to zvostra, ma WP1 vede. Kolomý šestá se ztrátou 1:19.

0/0
5.1.2014 21:08

J65a68r18e22k 20Š79t56y63a30k 2973607

Jak tady více lidí píše:Dakar není to co bylo;za socíku,to byl Dakar a tak dále.Jistě máte(máme) pravdu,ale co dneska neudělají nadnárodní firmy pro svou prestíž. Vždyť organizátoři stejně používají Tatrovky jako doprovodná vozidla(a to by mně zajimalo proč,že asi;-D) Přeji přece jenom všem závodníkům,ať dojedou ve zdraví,a hlavně [>-]

+4/0
5.1.2014 19:44

P18a66v67e96l 23M75a87r71e98š 7542341526152

Co se používá GPS, všichni už to není ono.

Legendární Paris -Dakar, kde jste mohl týden bloudit pouští, když jste se ztratil, spali ve spacáku pod autem, auťák si většinou museli spravit sami bylo dobrodružství.Dnes už je to jen sice (prý)nejtěžší, ale tuctový závod...

+6/−1
5.1.2014 23:16

K69a16r38e59l 20N63a51s63t51o36u90p40i58l 3750221430781

pánové, nejdřív si zjištěte fakta, závodníci nepoužívají GPS na navigaci, ale vozí pouze GPS logger pro pořadatele pro kotrolu check-pointů!!!!

+2/0
6.1.2014 8:58
Foto

F87i97l48i38p 64K21a57š55t64á72n72e38k 2729386544142

Nejkratsi cesta k bloudeni je pouzivani džipky. Bez map a navigatora to nejde. To jako myslis, ze maji tomatoma a ten jim rika, kde maji odbocit? To´s me rozesmal....

0/−1
6.1.2014 12:24

F65i58l67i52p 64V32e71s31e47l74o86u78š 2986735471322

Ta TATRA mi začíná víc a víc připomínat unimogy

+11/0
5.1.2014 16:51

R60o51m97a69n 78K42o41s42t98a15l 7163968919947

Víte něco o konstrukci Unimogu ?

0/0
6.1.2014 13:47

A97l71e68š 68N36o38v47á55k 6108880337116

Kolega měl na mysli vzhledově.

+1/0
6.1.2014 22:03

M16a14r69e58k 85K84l40u41f94a 3728334484166

Bohužel tahle soutěž už ztratila své kouzlo, zabily ji vysoké rozpočty některých týmů, užívání GPS a spousta dalších věcí, mimo jiné i pořádání kdesi v J. Americe.

Na druhou stranu je fakt, že si Afrika už pořádání Dakaru nezasloužila, když nebyla schopna zajistit bezproblémové fungování soutěže, ze které měla i velký profit.

Už to moc nesleduji jako dřív, kdy byl Dakar ještě Dakarem, ale našim fandit budu.

+13/0
5.1.2014 15:30

A73l62e68x80a95n62d44r 92K10o28s86t89k74a 5729406279896

Ano, tak nějak jsem to myslsl svým prvním příspěvkem, zcela dole. Dakar to byl, dokud se jelo do Dakaru. A GPS tam také nemá co dělat, byla to právě soutěž v umění jízdy a navigace v extrémně složitých podmínkách, co to dělalo atrakticní.

+1/0
5.1.2014 19:30

P91e22t84r 48S10c45h69u75b66e98r33t 9386364262749

Na Dakaru se GPS nepoužívá. Respektive používá, ale jako záznam trasy. V cíli etapy si rozhodčí vezme od závodníků "černou skříňku" a zkontroluje jestli závodník projel všechny kontrolní body.

0/0
5.1.2014 20:28

G15u34s42t37a28v 67S20o23j59k69a 1888243765464

Dávám mu 3 RZ než jako každý rok to auto rozbije.

+6/0
5.1.2014 15:18

S11t45e39f94a35n95o 65S48i82n44i36g51a16g90l38i11a 3658817593761

Takova prerostla buggyna s motorem a kolama z Tatry. Nelibi se mi to ani trochu.

Ale palce mu drzet budu.

+6/−2
5.1.2014 14:27
Foto

M75i24r12o51s13l23a54v 20Z48a18p15l20e72t19a27l 3257875118833

No ani kola ani motor Tatra nejsou, zbytek jo :-)

+2/0
5.1.2014 14:30

J20i82n75d32ř76i54c67h 90Š43k97o57p28e84k 4115311350615

Klasický 815 byly hezčí, vypadaly víc jako náklaďák

+13/0
5.1.2014 14:23

J36a34n 84S61m86e48j33k94a43l 6524418322

Za SOCIALISMU, to byly Dakary, kde Tatra a LIAZ předváděly velmi solidní výsledky. Tehdy za SOCIALISMU se v ČSSR vyráběly opravdu kvalitní vozy o kterých si západní státy mohly nechat jen zdát...

+5/−13
5.1.2014 13:14

P24a15v34e20l 23C68h42o76d66o83r 7668122903

Pěkná blbost. Dřív byl Dakar mnohem pomalejší a víc než technika rozhodovalo umění jezdce. Navíc specializace tatrovky je a byla na teréní nákladní vozy, což třeba u MANu nebyla pravda. Komunisti spíš zamrazili vývoj všeho na 40 let!

+11/−1
5.1.2014 14:28
Foto

M28i57r21o83s29l57a85v 70Z92a29p54l58e51t86a68l 3707975668413

Nechat jen zdát? To je trochu naivní představa.... spíš sme se je snažili neúspěšně dohonit.

+6/−3
5.1.2014 14:32

O97n57d66ř41e72j 61Č82a19p12k77a 6501521153374

V téhle kategorii (auta do těžkého terénu, ať už pro stavebnictví nebo pro armádu) jsme IMHO byli srovnatelní nebo dokonce lepší. Alespoň podle výsledků na Dakaru to tak vypadalo.

V mezinárodní kamionové dopravě jsme ale byli někde daaaaleko za Volvem a Scanií.

+8/0
5.1.2014 15:05

M75a25r54t14i50n 83V10y53s63k53o17c66i78l 3242208755440

Nedavno jsem cetl hezky clanek, vyjimecne nezaslepeny Tatra-nabozenstvim (a to mam Tatru rad), kde byla krasna glosa - ,,A pak se vedeni Tatry vzbudilo, zjistilo, ze mezitim vsude v civilizovanem svete stihli postavit silnice a genialni konstrukce se skvelou pruchodnosti terenem je mene a mene vyhodna."

+1/0
5.1.2014 21:40

O92n32d82ř91e87j 50Č17a68p78k90a 6801691263884

To se hodí spíš na ten vzduchem chlazený motor - je skvělé, že se dá opravit v polních podmínkách a že funguje v poušti i na Sibiři. Ale pokud to auto bude jezdit na stavbě 50 kilometrů za Prahou, je mnohem důležitější, že osmikolka Phoenix žere stejně, jako šestikolka terrno se vzducháčem. Když se něco rozbije, stačí stejně vzít mobil a do dvou hodin dorazí servisák z DAFu.

Průchodnost terénem se hodí pořád - hasiči, stavbaři, zemědělci, lesáci...

0/0
6.1.2014 11:12

J77i69n58d97ř33i24c63h 40Š86k26o87p81e31k 4485501770895

no zemědělci těžko a lesáci možná občas

0/0
6.1.2014 18:34

O31n61d69ř81e73j 23Č56a15p98k64a 6361801353124

Zemědělci třeba na bramborách nebo na řepě, tam je bahna, že se s trochou smůly zahrabe i traktor. Lesáci celý podzim/zima totéž (v zimě bez 6x6 a řetězů ani ťuk).

0/0
6.1.2014 19:55

S30t48e89p75a79n 62T36o38t53h 8958519535928

:-)))))))

Myslis treba tu tatru 138, ktera mela od statu tolik vyjimek, ze se to ani neveslo do technicaku, jinak by to ani nesmelo na silnici :-))))

Nerikam, ze to nebyly dobry stroje, ale spicka??? To ani omylem.

0/0
9.1.2014 12:30

L69u36b80o35š 93B64o44r74ů70v60k62a 3966445568768

... nic není jako dřív ... nic není jak bejvávalo ... ;-O!!

+4/−1
5.1.2014 12:38

R83o34b86e60r34t 88R58a37i34s95k95u84b 8290940806440

Je to čech a jede na autě které nese českou značku, nevidím důvod mu nefamdit i kdyby jel na tříkolce :-):-P[>-]

+9/−1
5.1.2014 12:27

P86a18v77e80l 43C47h12o38d45o77r 7358462233

Co je to za hnusný Berlingo?

+4/−4
5.1.2014 11:51
Foto

O12l24d55a 73V77a10r29h10á54n68e72k 5740554460486

Asi dospělý kamion nezvládne a tak jede s dodávkou. :-P

+1/−8
5.1.2014 11:44

M85a86r63t40i33n 57V33y60s65k30o39c69i31l 3712158605210

Co je pro vas dospely kamion? 815 8x8 VVN? Pocitam, vy dospely kamione, ze tam jede proto, aby vyhral (nebo se aspon pokusil), proto postavil stroj, ktery si mysli, ze bude konkurenceschopny. Kdyz postavime tohle a De Rooyovo Iveco vedle sebe, je to skoro to same...

+1/0
5.1.2014 19:31

M57a17r33t50i37n 22V54y49s44k95o11c31i23l 3492208885770

JInak se ted divam - 

De Rooy - Iveco Torpedo - 8600kg, 900 HP @ 2200 RPM

Loprais - Tatra 815-2 - 9200kg, 920 HP

Co z toho ze je ten kindr kamion a co dospely?

+1/0
5.1.2014 21:23

G77e78n57e 94H75a91m39m19o93n61d 9298911946594

To už nevypadá ani jako "kamion"...

+12/−2
5.1.2014 11:01

A27l56e27x34a21n49d46r 64K72o23s30t43k79a 5559806189356

Není to Dakar. Fuj!

+9/−3
5.1.2014 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.