Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a22r98e20k 59H82r18u34b82y 6587592131248

Taxikar mel docela kliku, ze mu neodesla hlavni systemova baterka. Bez ni auto nejede a je docela draha :-/

Jinak je docela zname, ze Prius je dobre auto do mesta, jen se z nej nesmi moc vzdalit ;-)

0/0
5.1.2014 22:49

L64u24d57ě40k 19N70o70v24á34k 4291244686919

Z města se s Priusem současné generace vzdaluji a špatné to rozhodně není. (pravda, proti starší 1.5 je to iné kafe)

Jasně že kdo má velkou převahu dlouhých jízd po dálnicích nebo jedničkách, pro toho hybrid význam nemá. Kdo má denně jízdy řekněme do 20km, ne nutně po centru města, a o víkendu někam ven, pro toho vhodný být může.

0/0
6.1.2014 10:32

M89a46r25e52k 83H31r46u35b29y 6277242621148

Souhlas, pri beznych cestach mimo mesto mam spotrebu 6,5, takze v tom vyhoda neni. Po Praze to ale neni o moc horsi, a hlavne nezasmradi garaz :-)R^

0/0
6.1.2014 15:54

L43u52d64ě29k 39N77o94v49á32k 4371734666639

Se kterou generací? Já se na silnicích pohybuju těsně kolem 4 litrů, na dálnicích kolem pěti, po městě (popojížďky) záleží dost na teplotách - v létě kolem čtyř, v zimě přes pět.

0/0
6.1.2014 16:02

F23r72a31n14t87i78š95e90k 90M27o87s67s 8162753809779

Tomu docela věřím, s Toyotami má dobré zkušenosti. Akorát ten článek si v lecčems odporuje. Jednou píší, že to najelo milion bez poruchy s výměnou pouze bežných opotřebitelných dílů a pak v dalším odstavci píší, že se měnilo palivové čerpadlo.

0/0
4.1.2014 11:26

M38i93r40o25s56l66a37v 70D69i98o83p90a95n 2506239868772

Palivové čerpadlo je spotřebák.

0/0
4.1.2014 12:44

J27a67n 32B61u97r22i36a83n 5189527617464

tak to je v tom případě spotřebák všechno ;-D

0/0
4.1.2014 17:49

M41i70r71o29s68l54a98v 79D35i48o66p16a93n 2426289788212

Možná si pletete palivové čerpadlo, se vstřikovacím čerpadlem u nafty. palivové čerpadlo je elektromotor s čerpadlem a je umístěn v nádrži. Dovedete si představit el. motorek, který by vydržel se točit milion km? Aniž by neodešly třeba uhlíky?

0/0
4.1.2014 18:44

J10a93n 76B73u80r37i58a23n 5549767957274

chcete tím říct, že ostatní, při jízdě pohybující se díly v autě vydrží milion km?

0/0
7.1.2014 18:44

Z88b72y58n84ě18k 32J67e23h29l76i80č68k86a 8974908289651

u Toyoty je důležité místo výroby, což je u Priusu Japonsko. Ale podle mě je to auto o ničem, kamarád má nový Auris hybrid a všechny které vozí do práce to berou jako tragedii, ale on je spokojený

0/0
4.1.2014 11:14

V54í14ť79a 18N14o95v51á66k 1698673885431

To bude hit v Ačkach :-) r.v.2006 , 2.majitel , 85000km :-))

0/0
4.1.2014 10:30

J69i55ř98í 31S82c17h59w92a57c18h 5346949217974

už údaj, že od roku 2007 (od bůhví kolikatého měsíce) do 3. ledna 2014 jezdilo to auto OSM LET (!!!!) mi jasně říká která bije! ;-D;-D;-D

a že za tu dobu měnili jen brzdové destičky to jen dokresluje ;-D;-D;-D

baterie, čepy, ložiska, a spoustu dalších dílů má to auto marketingově naprosto nezničitelných ;-D;-D;-D 

za SEDM let by to auto muselo po Vídni jezdit 8 hodin denně 7 dní v týdnu průměrem 50km/hod, aby ten milion najelo, no je to možné, ale moc nevěřím, vzhledem k předešlému.....

+4/0
3.1.2014 22:13

P80e26t94r 14M92i38c66h93a87l 2320904471792

R^

0/0
5.1.2014 1:37

L67u61d42ě51k 62N98o33v84á17k 4351694656249

No je to hodně, ale možné to je. Když se v něm střídají řidiči na dvě směny a jezdí např. na letiště a zpět, tak se to dá.

0/0
6.1.2014 10:37
Foto

P82e68t72r 96P94r54o22c91h97á70z50k73a 3632946152124

Nevím jak je odolný hybrid.Jezdil jsem s Toyotou 4Runer a najezdila bez potíží s benzínovým motorem bez oprav 450 000.Pak odešel synchron v převodovce a Toyota se prodala.Po drobné opravě s ní majitel sváží dřevo v lese.Všeobecně se Toyoty řadí ke skvělým autům a držákům.Myslím,že při troše péče může klidně i ten hybrid nahrkat milion.

+3/0
3.1.2014 18:33

A60l20e98x91a69n78d35r 94K75o82s42t22k73a 5949196689446

A baterie, která se mění po 200 tisících km? Kolik stojí ta?

+2/0
3.1.2014 16:25

P37e23t83r 34N25e34s94v91a67d74b63a 2704105876459

Na to jste přišel kde že vydrží 200 000 km;-D

0/0
3.1.2014 17:29

M37a79r14t74i58n 66H32a23v89l46í11k 4280715797793

Jak může STK hodnotit poruchovost?

+1/0
3.1.2014 13:08

D34a74n41i14e28l 67S90o28b35o94t73a 9959764216590

Je to statistika toho, jak se řidiči o svá auta starají, ale protože se v horní části žebříčku kromě japonských aut umisťují německá, tak to Němci vydávají jako žebříček spolehlivosti. Když se člověk k autu chová jako prase a jede na STK s rozhozenou geometrií nebo sjetými destičkami, je auto vyhodnocené jako poruchové, naopak auto v dobrém mechanickém stavu vyjde jako skvělé, ale nikdo už neví, že se třeba před měsícem měnil kompresor klimatizace nebo elektrikáři dva týdny hledali chybu v elektroinstalaci.

+2/0
3.1.2014 13:34

P41e15t81r 53N76e45s25v14a93d85b69a 2904695446779

Řídit se podle těchto průzkumů a žebříčků může jen absolutní laik. Který si neumí dolít ani ostřikovače. Data z STK poukazují zejména na údržbu než na kvalitu a spolehlivost.

+1/0
3.1.2014 17:33

R33a76d29k86o 94K39ř94i68v83á26n69e88k 7850483625910

V článku chybí důležitý údaj o výměně trakčních akumulátorů a jejich ceně. To najezdil 1 mil. km na ty původní bez výměny? Těžko uvěřit.

+3/0
3.1.2014 12:58

L36u46b77o86m69í23r 89P35ř13e87c59e37c20h42t96ě98l 9587892265501

Zajimal jsem se o to a napr. ceske zastoupeni Toyoty zatim nevi o zadne vymene baterii u vozu prodanych v CR (od r.2004/5). jinak aku pack by mel byt do 2000 USD

0/0
3.1.2014 13:08

D29a56n33i64e12l 20S23o69b59o75t36a 9279544326770

Cena baterií by měla být kolem 80 000 Kč, o životnosti jsem četl několik verzí, od 200 tkm (v roce 2008 oficiální údaj Toyoty) až o půl milionu. Záruka by měla být na baterie 8 let, ale samozřejmě platí buď km nebo roky, podle toho, co nastane dříve. Mě to prostě připadá jako reklama Toyoty, protože zrovna skutečný údaj o životnosti baterií a o počtu výměn je v tomhle případě dost důležitý.

+2/0
3.1.2014 13:22

L64u33d66ě90k 63N62o39v61á90k 4501454416739

Očekávání se evidentně časem zvyšují jak s rostoucí kvalitou, tak hlavně s přibývajícími zkušenostmi z provozu. Extrémně jeté kusy (typicky právě taxi) mívají 500-700 tisíc km stále na první baterii. Běžného zájemce to tedy viditelně zajímat nemusí - mělo by to vydržet celý život auta, a i kdyby náhodou, tak výměna je cenově srovnatelná s leckterou dieselovou vyfikundací.

+2/0
3.1.2014 17:50

J83i71ř88í 37Š58e46j51n17o88h53a 4322673134763

Kdyby za  milion km neměnili baterii, tak by to určitě neopomněli zdůraznit.

Mimochode, právě režim kdy  se jezdí denodenně  a  dost velké porce  km, je pro baterku lepší než postávání v garáži.

Nejperspektivnější jsou auta na zemní plyn.

0/0
1.2.2014 15:46

J64a52n 21J32a19n64e19č29e44k 9340333340856

To je nuvěřitelné! Dokonce tak, že se tomu nechce věřit ;-)

+2/0
3.1.2014 12:08

M65i27l71a72n 60Š74v80a95g75r14o47v89s95k85ý 9352579445228

Co pak Prius, ale Škoda: http://auto.sme.sk/c/7054718/nova-generacia-skody-superb-uz-nebude-liftback.html

0/0
3.1.2014 11:43

R68o94m59a61n 95K48r38a22t32o18c73h51v53í12l 6346217656514

A jakou spotřebu měl během toho milionu km?

0/0
3.1.2014 10:29

J70a81k59u16b 37F94e68i76f17a84r 7289679326939

Kamarád to měl. Ve městě dobrý, akorát když jel Praha-Brno tak měl spotřebu skoro 10l/100km.

+1/0
3.1.2014 8:47

J86a89k20u65b 89Š15a65f74a33n31d61a 7585867111611

Tak tomu nevěřím ani náhodou. Leda že by jel stále na plný plyn.

+4/−1
3.1.2014 9:04

J92a87k70u74b 68F16e72i39f19a88r 7319659366709

tak jel naložený, to je pravda, ale 130 zase nijak dramaticky nepřekračoval.

0/0
3.1.2014 10:16

L31u36d13ě50k 51N57o66v22á24k 4541744456159

To opravdu muselo být něco špatně, tipuju na element mezi pedály a sedačkou. Faktem je, že tahle generace s 1.5 motorem na dálnici ztrácí dech a je to znát právě v rychlostech 130+, ale pokud se opravdu jede do 130, tak spotřeba neleze přes 6 litrů, maximálně 7. Aktuální generace v klidu do pěti.

+2/0
3.1.2014 10:43

R17o35m84a74n 45B81í75l55ý 5910405955577

Otázka je, proč kupovat drahý hybrid když žere 7l/100. Není lepší diesel?

0/−2
3.1.2014 11:24

L34u80d26ě79k 56N11o82v98á47k 4621104356559

Do města? V městském/příměstském provozu diesel ve srovnatelném žere řekněme 6-8, zatímco hybrid 4-5. O míře opotřebení nemluvě, popojíždění je pro diesel pohroma, zatímco hybrid v něm vede. A na dálnici je situace opačná. Zkrátka diesel je vhodný pro dálniční cestovatele, hybrid pro dojížděče.

+4/0
3.1.2014 11:29

A45l59e14x35a74n56d29r 93K69o67s32t82k14a 5559306549946

Čímž jste mimochodem přesně popsal, proč je Prius dobrý pro taxikáře. Normální městský řidič totiž v tom městě obvykle najede tak málo km, že má hybrid jen pro svůj dobrý pocit, nikdy mu to nezaplatí rozdíl v ceně oproti běžnému autu. Ovšem u taxikáře, který najede ročně minimálně 100 tisíc km (prakticky vše v městě, maximálně nejbližší okolí) je rozdíl spotřeby 2 nebo 2 litry na 100 ročně rozdíl 2 nebo 3 tisíce litrů. Což za těch naježděných 8 let obrovskou úsporu. (ať počítám, jak počítám, tak je to prakticky cena nového vozu)

0/0
3.1.2014 17:03

L74u43d72ě53k 92N32o85v94á43k 4971724626159

Ano a ne... Že pro taxikářský provoz je to extrémně výhodné, to je jasné, ostatním se to vyplatit i může a samozřejmě nemusí. Čím větší podíl města kdo má (a to nemusí znamenat nutně vnitřek velkoměsta, ale i popojíždění "okolo komína", prostě opak dálkových silnic), tím je to pro něj vhodnější. Do úspor je potřeba počítat nejenom samotné palivo, ale i menší náklady na pozdější opravy, které u (zejména "městsky" provozovaného dieselu) nevyhnutelně přijdou. Alternativně odpovídajcí odprodejní cenu. Zkrátka to kombinuje výhody benzinového automatu se spotřebou dieselového manuálu - a to je nejenom o penězích, ale i o pohodlí.

A jsme u toho rozdílu v ceně: s Dacií Logan to samozřejmě soupeřit nemůže, ale proti srovnatelnému autu s benzínem+automatem je navýšení řekněme 60-80tis (bez automatu řekněme max 100), což se leckomu může i vrátit. Vezmu sebe jako průměrného občana jezdícího pro osobní potřebu mix města a venku: cca 15 tis ročně, s dieselem jsem jezdil průměrně za víc jak 6, s Priusem pod 5. Čili na palivu šetřím nějakých 8 tisíc ročně, další cca 2tis na povinném ručení a k nezaplacení je, že nemusím řešit žádné vstřiky a dvouhmoty a DPFka a podobná kurvítka. Řekněme teda, že minimálně 10 tisíc ročně mi hybrid ušetří a za 5-8 let to mám zpátky, já nebo další majitel.

+2/0
3.1.2014 17:34

P71e83t49r 89M45i25c51h65a64l 2480374391212

Mám TDi 2.0 litru, jezdím občas město, občas příměstský provoz, něco mimo město a něco na dálnici. Spotřeba mi kolísá od 4,8 do 5,2 litrů na 100 km (loni Chorvatsko za 4,4, ale to byl extrém na dlouhé trase, i když jsem tam občas coural po výletech). Najedu taky cca 15 tisíc ročně. Proč bych si měl kupovat hybrid? Abych možná ušetřil za tok tisícovku nebo dvě? Nemluvě o tom, že na té delší trase bych s hybridem jel určutě dráž..

0/0
5.1.2014 3:02

L57u57d72ě96k 36N78o92v67á34k 4901824906659

Tak pokud se držíte na těchle spotřebách (skutečných, ne podle palubního počítače), tak fajn - asi máte jednak lehkou nohu, jednak vhodný provoz.  Ono se taky nedá jednoznačně říct "městský provoz" a "mimo město" - ježdění po městských okruzích je něco jiného, než na venkově nastartovat, ujet po kozí stezce sotva 10 km a po dvou hodinách zase. Takový provoz diesel odrovnává víc než atmosférický benzín a dřív nebo později člověka čekají náklady takové, že bude proklínat ušetřený litr na sto - úspornější v takovém scénáři diesel stejně není.

0/0
6.1.2014 10:55

P80a49v79e23l 31O31d16r61a63z20i29l 6164399197780

On vám jako snad ten hybrid někdo vnucuje, nebo vás tak naštval článek, který nekončí "A nejlepší na planetě je stejně Škoda Octavia ftédéí?"

0/0
2.2.2014 2:35

T65o91m74á47š 85J34u75r36e36č75k14a 3593572179533

tomu klidně věřte, je to městské autíčko a elektromotor používá jen při velmi mírné jízdě, po dálnici zabírá ta 1,8ka která není zrovna úsporná zvlášť s naloženým autem.

0/−2
3.1.2014 10:45

R87a74d42e37k 95V55a79c35l87a15v69i57k 4324644291623

Blbost. Za prve,elektromotr se pouziva i na dalnici - staci sledovat palubni pocitac. Za druhe,pokud se bavime o verzi s 1.8, tak ta je sama o sobe usporna. Na dalnici pri 160 mi bere 5,8. To je myslim slusne na mestsky benzin s automatem.

Ale abych jen nechvalil - uveze pouze necelych 400 kilo, takze ve 4 do Alp ee. Taky je to takovy plastak, docela velky hluk od kol, ale zase by bylo nefer srovnavat to s 2t auty,kde je odhlucneni logicky lepsi.

+2/−1
3.1.2014 10:58

T60o32m78á59š 83J69u51r91e71č97k16a 3873912269583

No já jel ve třech lidech kolem těch 140km/h a elektromotor opravdu nazapínal a papalo to kolem 8,5l ale máte pravdu s tou hlučností, lépe je odhlučněná i honda civic 7. generace a i tam mi vadil ten příšernej divně šedej interiér.

+1/0
3.1.2014 11:35

R44a42d66e59k 81V50a52c96l19a61v33i69k 4154564171713

Proste je treba mit na pameti,ze prius je (pri)mestske auto na kratsi trasy. Na dlouhe dalnicni trasy ho samozrejme porazi diesly - jak spotrebou,tak pohodlim a porizovaci cenou. Nicmene cesta po meste je maximalne pohodlna a usporna. Mel jsem pri oprave z pujcovny Passata 125kW DSG a ty kopance pri razeni a akceleraci se s plynulosti a ladnosti CVT vubec nedaji srovnavat. A spotreba skoro dvakrat takova...

0/0
3.1.2014 11:51

M26i28c68h47a61l 51F17r50ý13d14a 1892449343562

Já mám s Priusem na D1 spotřebu 5,5l/100 km. Asi dělám něco špatně...

+1/0
3.1.2014 9:34

L72a46d95i88s20l23a89v 96M68i80k19a 1791809494314

A ten elektrický vozík to ujede, takovou dálku? Já vím, je to hybrdiní paskvil, ale stejně 200km je 200km.

0/−4
3.1.2014 10:18

M45a80r86e25k 89Z44a70h72r56a21d81i89l 6594189775461

A proč by to HYBRID neměl ujet?

+4/0
3.1.2014 10:31

L61a61d83i14s60l32a19v 66M95i57k36a 1301989654514

To byla nadsázka, na tuhle elektrickou multikáru.

0/−4
3.1.2014 10:33

L71u35b10o81m67í18r 57P18ř66e38c74e32c41h98t41ě98l 9477602135721

To by se dalo pochopit tak mozna v pripade Peugeotu iON, ale tady?

+1/0
3.1.2014 13:10

J27a28n 64Z26e84l58i77n57a92r 3866445517576

No jo, zase kamarad

+1/0
3.1.2014 9:49

J54a39k27u34b 18F95e77i52f14a75r 7479319566859

vy žádné nemáte? Nebo vám všichni lžou?

0/0
3.1.2014 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.