Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednostopý retro sen: motorka na páru

V době moderních technologií a všudypřítomné elektroniky potěší nápad studenta designu Colbyho Higinse,, který navrhl studii parního motocyklu. Říká mu Train Wreck.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a51n 79S52k54ý32p77a84l29a 7947512182171

Parádní Steam Punk! O reálnou funkčnost vůbec nejde, ale do nějakého Steam Punk Anime by to skvěle sedlo!

0/0
9.1.2014 16:30

F39r23a69n76t17i25š83e93k 42B24o79č51e81k 2568237178303

Proč nereálné? Myšlenka jeto zastaralá, a kdyby ten nápad nepocházel z hlavy studentadesignu Colbyho Higinse, o jehož původu není nikdy zmínka, řekl bych žese jedná o plagiát. Parní motocykl se účastnil, tuším, v roce 1992 závoduna čtvrt míle v Trutnově. Konstrukce to byla sice mamutí, přesto strojjel. A jel zatraceně rychle. A nejednalo se o žádný kostitřas. Rám i kapotáž byly stejné jako u běžného okruhového motocyklu.

0/0
9.1.2014 9:16

P87a17v78e83l 30M78a54t93o38u18š19e71k 5430367108654

Na design nekoukám, ale v principu není problém, aby něco takového fungovalo. Autoři některých níže uvedených názorů si patrně pod pojmem parní stroj představují parní lokomotivu, jejíž vývoj až na drobná vylepšení de facto ustal před cca 100 lety (což je možná škoda). Před 100 lety se zřejmě zasekl i autor článku. Není důvod, aby takovýto stroj měl výrazně vyšší spotřebu paliva než běžná motorka, s tou výhodou, že v kotli lze téměř dokonale spalovat podstatně méně kvalitní kapalné palivo než ve spalovacím motoru (v kotli lze topit i jinými palivy než dřevem a uhlím). Jistě by šlo o kotel (či parní generátor) vodotrubný (voda ohřívá v trubkách, kolem nichž proudí spaliny), který tím, že pracuje s minimálním objemem horké vody, není zdaleka tak nebezpečný jako kotel žárotrubný, který se používal u lokomotiv. Nehledě k tomu, že není problém jej odizolovat, podobně jako válce spalovacího motoru. Aktivace takového vozítka by jistě nebyla otázkou hodin (není to parní lokomotiva o 3000 koních), ale minut. Dnešní parní vozidlo by navíc nebyl problém prošpikovat elektronikou podobně jako vozidlo se spalovacím motorem, čímž by takový stroj mohl být dostatečně "blbuvzdorný".

0/0
9.1.2014 8:24

J92i12r31k67a 34D44v64o96ř36á27k 4445640683608

S tím ukončením vývoje parních lokomotiv se trochu mýlíte, neskončil před 100 lety, pak ještě nastaly zásadní reformy v konstrukci a na svět tak přišly o dost silnější a rychlejší lokomotivy s lepší (= méně mizernou) účinností. Před 2. sv. válkou se jelo přes 200 km/h. Zajímavé jsou i modely do tisícikilometrových tras australskou pouští s kondenzací a rekuperací páry. Poslední zajímavý "výkřik" nastal někdy kolem 1980.

0/0
10.1.2014 12:00

P64e93t15r 56H26l95o43u88š96e12k 9906733175731

vypadá to dobře, ale jízda na tom by byl zřejmě slušný adrenalin ;-D

0/0
9.1.2014 0:11

M75a20r12t87i33n 17J71i39r44o56u71s73e29k 7226695625218

To bude mňamka, až jezdci ta ojnice chytne nohu. :-);-D

+2/0
8.1.2014 20:41
Foto

P51e76t42r 46P13r81o18c91h52á40z56k50a 3152986702594

To není sen,to je nesmysl.Pokud by to autor nakreslil pro dětský komiks tak čert to vem.S technického hlediska je to však nereálné,nefunkční,nepoužitelné a nebezpečné.Nemám nic protií odvážným návrhům ale musí mít alespoň minimální možnost uvedení do praxe byť třeba jen jako pokus.Tohle by prostě nefungovalo.

+4/−1
8.1.2014 17:29

J50i82ř79í 66S12c48h20w95a61c15h 5816489547654

Souhlas, vážilo by to asi tak 4 metráky a možná by to mělo 20 koní. Nemluvě o tom, že mít před ksichtíkem natlakovanej kotel.....to by byl opravdu "adrenalín" Pokud designérovi vadí kryty a elektronika a chtěl retro, tak měl použít nějakej velkej pomaluběžnej čtyř nebo šestiválec....;-)

+4/0
8.1.2014 18:25

J97a41n 35V37e70l61e47k 2206648675347

Z technického hlediska tam vidím problémů víc, ale třeba hlavně nemůžu najít odvod spalin. A s palivem a vodou by to asi byl taky trošku problém.

+1/0
8.1.2014 19:44

J55i86r14k88a 31D52v13o40ř27á78k 4165690913608

Pro váš názor nevidím argument.

0/0
10.1.2014 12:01

M10a92r62t79i11n 43D96u94r89c34h74á11n60e42k 7729287256

Proč píšete o takový nesmyslech? Technicky úplná blbost. Způsob uchycení zadního tlumiče a vůbec celá zadní kyvka je totální nesmysl a kotel v obličeji?? Tohle zase dělal  nějakej výtvarník co nemá ani PÁRU o tom co vymýšlí.

+3/−1
8.1.2014 16:48

P55e18t14r 63Š37i54n37d36e59l93á44ř 5649432550378

Staci zajit na Nabrezi paromilu v HK a lze tam spatrit napr. toto v provozu:

http://www.vlaky.net/upload/galeria/005489/177410.jpg

Povidani o cele akci z lonska: http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=5489&page=1

+3/0
8.1.2014 16:46

J93i20r91i 54C76e28e 5135671412918

No, musím říct, že pánové Hildebrand & Wolfmüller zvládli to samé před 120 lety podstatně lépe...

0/0
8.1.2014 16:32

V17r12á55t33n57ý 22K15a51r76e54l 7370285420843

je to především o designu.. v nějakém steampunkovém filmu nebo komiksu by to taky zafungovalo.

+2/0
8.1.2014 15:42

O47n53d74ř47e16j 51V66í62t73e79k 7650956978276

Nápad určitě zajímavý, ale student designu si asi ještě nikdy nesedl na rozpálený kotel ;-D

+5/0
8.1.2014 15:06

L89i30b44o26r 58J85e18l51í69n94e66k 9868420185206

Čistá krása! :) R^

+1/0
8.1.2014 14:07

D97a25v87i67d 24J98e49ž98e69k 8812920485420

Já bych tento design nezavrhoval, naopak si myslím, že kdyby se to udělalo jako model, tak by mohla být ozdobou kdejaké místnosti. Reálně by se na ní moc jezdit asi nedalo ale je nádherná :-)

+9/0
8.1.2014 13:59

Z63d49e80n89ě59k 40W71e21r58n38h11a52r64t 6127375252608

Tak to se hlásím. V mém obýváku by to rozhodně místo našlo...

+3/0
8.1.2014 14:03

O96n10d96ř67e16j 91P33a86v87e29l 3740410766110

To je motorka pro člověka bez pravé nohy. Zdravému tu pravou nohu beztak ojnice urve...:-/

+5/0
8.1.2014 12:04

Z59d46e18n80ě86k 12W28e54r77n68h38a17r64t 6577955132508

No, hodně custom motorek má podobně otevřeně umístěný primární převod řemenem. A že to je pořádný řemen! A vzhledem k tomu, že se nikdo nezmiňoval o nějakém nadstandardním množství úrazů, tak to asi problém nebude. Spíš bude dělat problémy kmitavý pohyb sem a tam poměrně velké masy té ojnice, to rozhodí stabilitu motorky - ale popravdě řečeno - ono se na tom stejně jezdit nebude, to je hlavně na koukání... R^

0/0
8.1.2014 12:24

J20a97k27u27b 89Š21a26f13a51n80d92a 7905337781861

Spíš by mě zajímalo, jak se to občas s tou jednou ojnicí rozjede.

Myslím, že u nás máme v muzeu motorku, sice s benzínovým motorem ale klikovku nahrazuje osa zadního kola. Ale je to myslím 2válec se dvěma ojnicemi.

0/0
8.1.2014 12:37

P71e50t81r 77T32á35b35o65r23s87k29ý 6190656871467

Asi se bude muset trochu inspirovat u parních lokomotiv. U malých snad stačil dvojčinný s posunem o 90°. Tady u toho by byl mrtvý úhel a dost vibrace. Hlavně ale myslím měla lokomotiva větší spotřebu vody než uhlí. Asi tak 8x.

Ale jako stroj je to nádherný.

+2/0
8.1.2014 12:52

Z54d27e58n21ě19k 83W79e96r18n35h20a63r69t 6217175372738

To možná i víc, než 8x. Albatros dojel s plným tendrem uhlí z Prahy do Budějovic, ale vodu musel dozbrojovat několikrát. A to tendr 935.0 má 14 kubíků uhlí a 35 kubíků vody.

0/0
8.1.2014 13:03

Z26d57e24n73ě33k 26W26e78r69n25h48a94r64t 6847605882628

Občas se to chytne naopak, alespoň bude nějaká legrace, ne? ;-D

+5/0
8.1.2014 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.