Diskuze

Audi bude svítit lasery, svůj koncept představilo v Las Vegas

Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas ukázalo Audi koncept Sport Quattro s laserovými světlomety. Po BMW tak na novou technologii sází už druhá značka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

14. 1. 2014 2:16

v 60. letech podepisovali lidé v Anglii petici za zrušení halogenových světel, neboť ta oslňovala více, než tehdy běžné klasické žárovky. O podepisování petice při přechodu z petrolejky na žárovky žádné zmínky sice nejsou, ale i tak věřím, že se to lidem nelíbilo. Zkrátka se, milí diskutující, smiřte s tím, že technologický pokrok jde kupředu. Xenony nemohou za vaše oslnění, za to mohou pitomci, kteří ty xenony neumí použít. Já mám xenony na autě 5 let. Na druhém mám teď full LED světlomety a nikdy se mi nestalo, že by mě někdo problikl, že oslňuji. Nivelace a ostřik funguje a světla jsou vždy perfektně seřízena

3 0
možnosti
PO

Technologický pokrok dopředu nejde, kdyby šel, tak výrobci navrhují světlomety, které neoslňují. Jenomže ve skutečnosti navrhují světlomety, které oslňují čím dál více. Kupříkladu včera jsem stál na křižovatce a přes nic v protisměru auta do kopce. Pitomec nepitomec, svíili mi do ksichtu a těžko to mohli nějak ovlivnit. Samozřejmě auta s víc svítícími světly mě oslňovala víc. Logicky.

0 0
možnosti
LM

Laserová světla asi nemá cenu moc komentovat, vzhledem ke směru diskuze, ale rád bych něco vyvrátil. Padlo zde, že xenony mají automatickou nivelanci a řidič do toho nemůže sáhnout. Opak je pravdou. Minimálně u jedné značky se to dá komplet vypnout a světla svítí ještě o kousek výše, než při zapnuté a horní poloze (neboli s prázdným kufrem).

0 0
možnosti

když budeš chtít, nechají se světla upravit u každý značky. Spíš by to chtělo uvažovat běžný stav, bez zásahů.

nemůže sáhnout - nebylo to myšleno tak, že to dělá automatika (tedy pokud ji neupraví), že nemusí prostě točit regulačním kolečkem ?

0 0
možnosti
JH

Proc tu nejsou obrazky jak to sviti a porovnani s ostatnimi druhy svetel?

7 0
možnosti
FK

Prijde mi ze je pomalu cas prejit ze skel na velke OLED monitory misto celnich skel. A bude po problemu s oslnenim. Zvysi se tuhost karoserie, nebudou potreba zrcatka. Proste sama vyhoda.

1 0
možnosti

a až zhasne OLED zakrývající celé sklo, tak jedeš naslepo :-)

0 0
možnosti
RK

R81a38d66i24m 59K83a59l85a54s

13. 1. 2014 12:18

Nevím, ale na rozdíl od většiny mi nevadí xenony, ale neseřízená světla... S tím se na silnici potkávám častěji než s tím, že by špatně fungovala automatická nivelace. Plus se k tomu někdy přidávají dálková světla od auta, které jede za vámi.

5 0
možnosti

není reálné, že by u většiny xenonů, co potkáš nechodila autonivelace. Xenony se nedělají zas tak dlouho, že by již byly ve větší míře poškozené provozem.

To co potkáváš jsou xenony dodělaný a ty zpravidla autonivelaci nikdy nemají, protože na to kutilové už nemají prachy.

0 0
možnosti
TR

T69o96m73á88š 29R84a86k

13. 1. 2014 11:06

těším se, až dostanu tímhle do xichtu. xenony stačí.

2 1
možnosti
JM

J26a33n 54M71o57h25y19l40a

13. 1. 2014 11:14

Tady je ta pravděpodobnost oslnění o dost menší.

2 0
možnosti
Foto

Já myslím, že ještě větší čuňárna je automatické přepínání potkávacích a dálkových. Nevím jestli mám vadný kus, ale ten můj krám (když mám tohle zapnutý), tak přepíná na potkávačky až v posledním možném okamžiku (pozdě), kdy ten protijedoucí řidič už musí být zákonitě oslněn. Takže to opět přepínám ručně. Ale děsím se toho potkat nějakou mařku, která si to zapne a pak se diví, proč na ní všichni protijedoucí blikají...

0 0
možnosti
JV

J22o98s21e21f 19V79a95l96a

13. 1. 2014 12:20

nastesti tohle mi do auta nedali, ale ono staci uz jenom to, ze Audi nema kontrolku klopenych svetel a clovek nevi, jestli automatika nechava zapnuta jenom svetla pro denni sviceni nebo uz mam klopena svetla. Jedine voditko pro klopena svetla je nocni vzhled navigace

0 0
možnosti
JJ

J96a26n 84J94e39l10í66n48e25k

13. 1. 2014 11:01

Koukám, že nejsem jediný, komu vadí rozštelované svělomety na starých a všelijak různě upravovaných autech. Vždyť to seřízení tolik nestojí.

5 0
možnosti

Tohle není o seřízení světlometů na starém autu, ale nevychytané funkci u nového.:-)

0 1
možnosti
MT

Bezte s nema do haje! Uz tak me ty modre LED nebo Xenony (nebo co to je) oslnuji jako prase a to i za bileho dne. Normalni zarovky me zdalek tak neoslnuji i kdyz se divam do dalkovych...

1 7
možnosti

já nevím, ale klasická modrá zářivka svítí nahouby, takže tipuju, že spíše než oslnění vadí její nezvyklé světlo

Chceš-li vidět v noci kulový, dej si do světel modrý žárovky

0 0
možnosti
Foto

No, to bude silniční masakr. Doufám, že se to moc rychle nerozšíří, protože už teď je u nás spousta bl*bečků kteří neví jaký je rozdíl mezi světly potkávacími a dálkovými a nechávají zapnuté dálkovky nonstop. Nebo jak už tu padlo v diskusi, neseřízená světla jsou taky bomba. Nebo když si někdo do kufru naloží metrák a světla nechá v původní poloze. Na světla kategorie Xenony a vyšší by se měl dělat speciální zbrojní pas (nebo alespoň nový řidičák, kde by podmínkou byl plný počet bodů z testů a praktická zkouška nastavování světlometů).

6 1
možnosti

origo xenony mají automatickou nivelaci.

Za HID sady a další nepovolené úpravy bych natvrdo sbíral řidičáky

10 0
možnosti