Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čech, co skoncoval s auty, ujede na elektřinu 350 km. Má fešnou teslu

František Kubiš je nadšený elektromobilista. Auto, které by nabíjel elektřinou ze solárních článků na střeše svého domu, sháněl tenhle Rožnovan pět let. Předloni začal jezdit jako první v Česku elektrickým Nissanem Leaf a vzápětí si objednal velký sedan Tesla S. Od září s ním jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a50r60t20i29n 57V88o19k29o39u51n 9498653783526

mimochodem, vite o tom ze to je nejbezpecnejsi auto vsech dob?

0/0
8.4.2014 17:25

M88a28r44t25i30n 95V78o69k78o75u79n 9278673633336

Elon Musk nam umoznil nahlednout, jak budou auta vypadat za par let. Nyni to pusobi jako zjeveni, auto jako ze scifi, ale brzy to bude bezna vec. Dekujeme Elone!

0/0
8.4.2014 17:24

J90o48s72e46f 38N61o29s82k10a 8543415663527

Hodně se tu zmiňuje využití FVE k dobíjení (pan Kostelanský). Průměrný roční zisk kWh z 1m2 FV panelů viz.

http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/fotovoltaicka_zarizeni/$FILE/oued-fotovoltaika_graf1-20100315.jpg

Problém jsou velké výkyvy v dodávaném výkonu v čase. V létě budou nespotřebované přebytky a v zimě naopak velký nedostatek. S autem navíc nejste neustále připojeni k FVE.

Tzn. panely na střeše běžného RD produkují od listopadu do února průměrně cca 200kWh měsíčně. Tj. max 4 plná dobití za předpokladu neustálého připojení když FVE vyrábí. Velká část elektřiny se však v tomto období primárně spotřebuje na provoz RD.

0/0
28.2.2014 11:19

D75a86v30i21d 49E78v63a17n 6963970391131

Největší vtip je jak vůbec nesvítí a auta kolem něj svítí, to je přesně to co by mi vadilo, pořád přemýšlet, jestli svítit, ačkoliv to je u nás povinné, jestli si můžu přitopit, jestli si můžu zapnout klimatizaci, navigaci, rádio, atd. Nejlepší řešení pro všechny ekology je dát si do Tesly na zimu naftová kamínka;-D

0/0
21.2.2014 9:19

O77t80a80k43a49r 40F30u55k95a 8481123751294

škoda,že se v článku neřeší,že tato auta nemají v čr homologaci a je s podivem, že dostaly registraci. na těch úřadech to asi funguje pořád stejně

0/0
4.2.2014 0:31

O50n89d68ř45e43j 70B88u38r35e93š 5910554683769

Něco málo o TESLE: http://www.youtube.com/watch?v=4oAJwlS0Wrs

0/0
29.1.2014 22:08

R88a98d25i92m 49K43a42l60a80s 2480486592231

Samozřejmě nás to jednou čeká všechny a Tesla nabízí zajímavý model, ale zatím je těch nevýhod poměrně hodně. Cena, dojezd, vyhřívání kabiny a neověřená životnost baterií. Jinak se na elektromotor, pokud jde o kroutící moment anebo hlučnost, těším. I když ve městě i přes dodatečný zvukový projev třeba z reproduktorů to asi nebude pro chodce nic moc.

0/0
27.1.2014 14:07

H20o21n55z36a 83T53a91r 3989872944712

Supercharged bez poplatků .

Tesla Road Trip - Europe gets Supercharged: Germany, Netherlands, A

http://www.youtube.com/watch?v=7F8cXHseMNc

0/0
23.1.2014 2:00

P62a37v50e74l 51N86e88č87á80s63e41k 3558802551629

Jsem zvědavý na cenu 6 - 7 let starých ojetin s výhledem na investici do již dožívajících baterií. Já si tipnu - 20% pořizovací ceny max.

0/0
21.1.2014 22:23

V41i85l89é19m 30B96a83r56á77k 1278793668178

Homer říkal, že s elektromobily jezdí jenom homosexuálové. Simsonovi jsou jediný pořad v televizi, kterému se dá věřit.

0/−1
16.1.2014 13:56

M11i75c76h10a14l 53K39o22ž92e67n19ý 4926595590772

Dokud to nepujde nabit za cas srovnatelny s tankovanim 70ti litrove nadrze, je to kram.

0/−5
16.1.2014 9:40

P59a78v65e74l 80M31a22r15e19š 7782731746782

Nabiješ to za půl hodinky. Čas akorát na jedno kafe. Pochopitelně, že rychlonabíjením, kteréžto asi nebudeš mít doma v garáži.

Ale zase nějakých 8 hodin z obyčejné domovní zásuvky ti doma nemusí vadit. nabiješ přes noc.

+2/0
19.1.2014 11:10

P80a71v56e70l 30O80d86r14a85z41i50l 6364259507470

Ovšem pro Kýekaunt megasejls manažéry, neboli obchoďáky, to moc vhodné není, zejména proto, že si na to v životě nevydělají a žádná firma jim to nekoupí

0/0
22.1.2014 21:16

R27a79d25o70v46a15n 96S98t61a14s84t85n88y 7705672305402

Jediny problem ze nemuze jezdit s otevrenymi dvermi? Muze mi nekdo vysvetlit co to znamena?8-o Jinak auta nad milion nejsou o setreni ale proto ze na to mam. Stejne jako tahle Tesla tak i S-classe a Bentley si najde sve majitele a ti urcite nepotrebuji setrit.

+3/0
15.1.2014 19:34

P78a60v40l30a 20T47o72m77á72š73o72v46á 9245475654808

Problém to dělá třeba ve chvíli, kdy si chcete odvézt z obchodu skříň nebo prkna, která se do auta nevejdou celá, aniž by musel být otevřený kufr, a s otevřeným kufrem auto prostě nejede.. ovšem pochybuju,že to by v tomhle autě vozil :-P

0/0
17.3.2014 16:25

J73o87s38e62f 13P37e73t82r72á94s66e44k 4944975437273

Už před 10 lety jsem říkal, že moje další nové auto bude na baterky, zatím mi LPG Oktávka slouží výborně, a já se snažim na to ušetřit.. Pánovi nezávidím, jako několik diskutujích tady, ale naopak velice fandím! Tohle je cesta kterou musí někdo razit, není to kalkulace, ta zatím úplně nevychází. Tohle budoucnost, jak se zbavit závislosti na parchantech kterým teče ze země ropa.( zajímavé, kromě Norska a USA neumí ty země zhola nic než si pozvat firmu, a pak nesmyslně utrácet)

+2/0
15.1.2014 8:42

J20a20n 57D64l19o26u16h42ý 8526910723410

Já jsem míval 120tku a taky byla na baterky.... Věčně v servisu. Hm, asi jsem byl už tenkrát pokrokový... ;-D

+1/0
16.1.2014 12:16

P33a61v46e65l 29M14a24r82e38š 7662361506852

Ono základní cena té TESLY je srovnatelná s novým lépe vybaveným BMW 5kové řady.

A to má kde který lépe vydělávající člověk

+1/0
19.1.2014 11:13

J57a57r25o79s38l81a74v 39Z54a35h13r88a10d71n56í80č95e20k 7215640424591

Neřešte cenu baterie, stejně se nedopočítáte. Baterie vydrží 10 let v klidu a kdo ví co bude za 10 let za baterie nebo kolik budou stát. Za 10 let klidně můžou stát třetinovou částku, oproti dnešní době.

+2/0
14.1.2014 17:20

K21a57r11e24l 90N82o60v87á53k 8833178778606

Taky může být za deset let ráj na Zemi a pečení holuby budou lítat do našich úst.

Tak proč řešit cokoliv ?

+2/−4
15.1.2014 0:59

J68a90r61o24s19l96a11v 77Z36a43h75r29a42d66n12í42č56e25k 7845530964461

Může, ale ráj nebude. Vy řešíte v případě koupi auta, kolik po 10 let bude stát nový např. motor?

+3/0
18.1.2014 8:31

P66a78v23e90l 91M78a65r81e29š 7802321206872

Za deset let to auto majitel prodá a koupí nový model. 

Takže baterie ho nemusí trápit

0/0
19.1.2014 11:14

P88a43v95e11l 66O40d80r83a24z34i94l 6574259587550

No, nejspíš bude trápit toho, kdo to bude kupovat, že, a ten tomu přizpůsobí svou cenovou nabídku, že.

+1/0
22.1.2014 21:18

K95a68r32e33l 62Z32a34c82e10k 7271159311217

Pořizovací cena je šílená, v životě se nemohou náklady vrátit po dobu životnosti auta. Snad, když s tím najezdíte 500 tisíc km, ale to u mě nehrozí ani za celý život.

+2/−2
14.1.2014 2:50

P53a23v93e96l 31M78a22r98e60š 7232271236262

Pořizovací cena je srovnatelná s limuzínami od BMW nebo MB. Druhý jmenovaný dokáže být i o hodně dražší.

A Tesla není žádný holobyt, konfort a interiér je minimálně s BMW na srovnatelné úrovni

+2/0
19.1.2014 11:19

P61a51v53e28l 42M75a30r20e85š 7602581976562

tak pro vás tohle auto evidentně není, tohle je pro člověka s ročním nájezdem 50.000 a více. Takoví si obvykle kupují auta od BMW, cenově srovnatelná s Teslou

+2/0
19.1.2014 11:21

K64a64r60e94l 82P61r19ů68š40a 1105408979350

Jedno nabití někde okolo 400-500Kč (dle tarifu) --- To se teda se vyplatí :) to je sice 2x levnější než benzín, ale ty nevýhody, čekání , pořizovací cena, akumulátory mají omezenou životnost a jsou hodně drahé....no já nevím.....

+2/−5
14.1.2014 1:32

L46u45k56á44š 54O14m20á46č70k81a 5381804841396

Máš ty počty nějaké divné... Při běžném tarifu D22d, kdy máte bojler je cena při nočním proudu kolem 2 stovek za plné nabití, při přímotopném tarifu i přes den nabijete za cenu cca 250,- Kč.

+4/0
14.1.2014 12:46

M10a11t67e62j 45F97i74l24i57p 9482644396

Ten tarif který myslíte je D25d (obyčejný s bojlerem, 8h nočního proudu), ne D22d. Jen opravuji název tarifu, jinak souhlas.

0/0
14.1.2014 15:17

L65u13k56á30š 51O23m30á16č39k84a 5631504151536

Ano přesně to je on.

0/0
14.1.2014 16:12

T87o19m93á81š 31J24u97r32e18č67k71a 3463942989603

Shrnuto podtrženo, nesmíte si zapnout topení, klimatizaci prostě cokoli co je na elektřinu( na duc duc v autě zapomeňte) protože jinak nikam nedojedete. Řekl bych, že pánovi je ekologie u zádele a kvalita jízdy taky, prostě chtěl být jen první borec v ČR

+3/−14
13.1.2014 11:25

J87o18s78e24f 48P16e88t49r39á25s59e77k 4104255477273

Kolikrát za rok ujedete za den víc než 250 Km???

+2/0
15.1.2014 8:44

V57l90a19d64i29m74í26r 50H41r43u94b88ý 1584141287312

Kolikrát za rok? Přesně tolikrát, kolikrát potřebuji nebo jen chci. Ovšem to platí pro auto se spalovacím motorem.

.

Nebo snad chcete tvrdit, že auto za 2.5 mega má sloužit k ježdění do obchodu a zpátky?

.

Dokážu si představit, že se omezenému dojezdu a složitému doplňování energie přizpůsobím a nebudu jezdit delší trasy, nebo budu plánovat každých 300km nocleh s dobitím. Ale stačí jedna sněhová kalamita nebo hromadná nehoda na cestě, pár hodin čekání v mrazu a veškeré plánování je v ***, akumulátory prázné a auto nepojízdné - a elektřinu z kanystru někde u krajnice prostě nedolijete.

0/−1
16.1.2014 8:06

I55v16a96n 55D70o89l15e80ž30a53l 3521155636306

Ehm, do firmy a na letiště to dojede. Kam jinam byste potřeboval jezdit když si teslu koupíte jako čtvrté auto do rodiny.

0/0
16.1.2014 14:21

P32a91v30e54l 87M14a88r94e12š 7222901386822

Proč nocleh?

Dnes už existuje síť rychlonabíjecích stanic ( 30 minut až hodinka) kolem 300 km od sebe. Takže tím klidně přejedete západní Evropu.

Myslím, že je to zmíněno i v článku

+1/0
19.1.2014 11:29

P15a20v98e90l 34M95a38r31e92š 7282901556672

Pravdu máte v tom, že elektromobil není o ekologii. Baterie obsahuje spoustu materiálů ne zrovna enviromental friendly a jejich těžba fakt není ekologická.

Elektromobil je o provozních nákladech a o nulových emisích z provozu.

A ano v této chvíli také o jisté vyjímečnosti. Ale někdo musí být první.

první automobily si také pořizovali boháči a kůň s bryčkou by je vyšel levněji

+1/−1
19.1.2014 11:26

M84a37r44t75i32n 21V85o21k20o13u68n 9138253243416

ano a vsech tech asi 30tis lidi, kteri si to auto koupili a jsou z nej nadesni (ma jednoz nejvyssich indexu spokojenosti zakazniku) jsou uplne trotlove

0/0
8.4.2014 17:25

L59i14b83o63r 42M17a10l70í30č62e27k 6188355976382

To, že nabíjení elektromobilu je nezatíženo daní je jen dočasné. Pokud se elektromobily rozšíří, čeká spotřební daň na elektřinu k dobíjení. Stejné jako u CNG. Kdysi dočsně bez spotřební daně, dnes se musí platit. Pokud máte plnící stanici doma jste povinni si pořídit měřák množství natankovaného plynu. To samé čeká elektřinu.

+4/0
12.1.2014 19:50

M72a38r98t30i28n 60K60a36r88á79s51e71k 9938173408878

No sledovani elektriny bude trochu slozitejsi ...... napischnout to mimo spesl merak totiz bude extremne jednoduche. Spis se to bude resit silnicni dani i pro nepodnikatele nebo mytem.... ale to je hodne vzdalena budoucnot podle me..

+2/0
13.1.2014 10:27
Foto

J44a37r23o59m84í66r 23V23e15g12r 2607220812390

Svět se mění a elektromobily ho změní ještě více. Chvilku bude boom prodávat červené FV panely, neboť modré spočítá každý úředník na snímku z družice či letadla. Pak jen napaří daně.  Zatím to tak není a tak si svá auta nabíjím z klasických FV panelů a stačí to mnohdy i na 350 km denně.

+2/0
13.1.2014 10:58

P98e77t93r 83V89i45n15t62r89l73í17k 3366384371

tak teď jen vymyslet benzinky na elektřinu aby si to lidi nemohli nabíjet doma a nebude problém to sehnat, ne jak dnes, že si to může člověk nabít doma + další nesmyslné zákonné regulace, stk apod ;-)

0/0
12.1.2014 17:21

P90a58v22e77l 98M83a24r85e26š 7702201496522

Doma to normálně nabijete. Teda pokud máte garáž, nebo dostatečně dlouhou prodlužovačku

+1/0
19.1.2014 11:32

P32e24t78r 14V33i48n96t74r32l84í41k 3116394271

myslel jsem to ironicky, protože i auta na spalovací motory reguluje zákon tak aby na tom stát vydělal ;-)

0/0
19.1.2014 16:41

H33o61n85z62a 63T20a17r 3989852924842

Test TESLA S

http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-2014-2

0/0
12.1.2014 13:55
Foto

M89i89r92o49s21l65a38v 87S57t62e55i64n88e22r 6748854113675

Životnost těch akumulátorů vyjádřená v ujetých kilometrech bude zatím ve srovnání s životností spalovacího motoru nehorázně nízká, cena nové baterie vysoká. To bude rozhodující bod. Zatím jsou moderní malé spalovací motory v hospodárnosti nepřekonatelné. Kde taky chcete brát miliony tun lithia vhodného na akumulátory?[>-]

+6/−2
10.1.2014 21:39

L73u79k76á69š 65Š89l34e40h18o56f39e45r 1323389845299

Asi to s zivotnosti baterii nebude uplne spatne, kdyz na ne vyrobce dava zaruku 8 let a neomezene km... ;-)

+8/0
10.1.2014 22:36

P42a57v13e35l 21O28d12r22a80z64i77l 6964959497880

Podívejte se, pane ŠLehofere, tady pan Pytlík vám to snad jasně vysvětlil, takže šlus a hotovo deset. Je přece logické, srovnávat životnost akumulátoru a motoru, to pan Pytlík musí vědět nejlíp, protože bydlí v Mnichově.

0/0
22.1.2014 21:22

H33o15n41z21a 23T17a30r 3349132254792

Něco na čtení pro nevěřící .

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-80000km

+1/0
11.1.2014 0:45

V56l81a58d22i40m27í79r 68H79r26u82b75ý 1564541777632

Každá liška si chválí svůj ocas ...

.

Ale tenhle majitel tu záruku asi využije, pokud by každý rok najel 80000km, tak je to za 8 let minimálně 1600 plných nabíjecích cyklů a to ty akumulátory vydržet nemůžou - opravdu ne, bez ohledu na to, co kdo kde napsal nebo co vy si "myslíte".

.

Jiná věc je, jestli mu pak tesla tu záruku uzná, když tak hrubě porušuje záruční podmíky - má jezdit do servisu každých 20000km, ale on tam jede jen 1x za rok (=až po 80000km), protože "autu nic není a prohlídka stojí moc peněz".

+4/−1
11.1.2014 10:21

H87o11n21z36a 43T68a66r 3159402904262

Kde jste přišel na tu životnost akumulátoru .Vždyt už u Akumulátoru Hi-MH

deklaroval Panasonic životnost 1500 plných cyklů.Když ostatní výrobci se zmohli sotva na 500.Vy jste snad tyto akumulátory typ 18650 měl možnost odskoušet/testovat,že tady uvádíte tyto údaje ?

http://www.hybrid.cz/tagy/liion-baterie?page=1

Test BMW i3 (od 34:10 min)

http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon-47-1

+1/0
11.1.2014 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.