Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec slavné značky. Lancia bude živořit v Itálii

Konec Lancie začal někdy před deseti až patnácti lety. Dnešní trapné přežívání kdysi slavné italské značky se chýlí ke konci. Lancia se stáhne do Itálie, kde zůstane v nabídce jen maličký ypsilon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H75o40n57z22a 91T95a88r 3219312434942

Lancia to je podobný příběh Jako ALFA ROMEO .Mateřská společnost FIAT má problémy sama se sebou a svoje dceřinné společnosti opomíjí a nedává jim prostor k růstu;-( .

0/0
23.1.2014 1:42

D98a94v63i34d 19R55y90c35h40e77t47s83k16ý 9356561940170

Lancia má rozhodně charakter. Poslední dobou mám v okolí několik případů, kdy se česká rodina při shánění auta vyprdla na vylítanou Chrochtávii TDI z AAA a koupí si místo toho třeba Lybru. Je to trochu jiný zážitek při stejné ceně. Bez dvouzónové klimatizace se ani nevyráběla.

+1/0
14.1.2014 15:26

T50o67m84á37š 17K76a22p41l41a74n 8213549423263

Může redaktor vysvětlit, co si představuje pod slovem "protěžovaného"

+1/0
14.1.2014 10:38

J49o77s57e40f 53V27o56s80i38c47k23y 4153587376553

Asi chraneneho, preferovaneho, protekcniho, NE ?

0/−1
14.1.2014 13:44

M51a85r45t10i81n 70F63r57a67n91t28i51š91e77k 7795780803975

ne. spis tezenim prohlubovaneho.

+1/0
14.1.2014 14:54

J60i97ř16í 57N94e12u77m59e68i39s47t23e11r 2272845843881

Původní tvar toho slova je protežovaný. Je to ze slova protege. To, že to nezná a představuje si něco jiného pan novinář je ostuda, která ale dnes už nepřekvapí.

+3/−1
14.1.2014 15:03

J88o75s54e60f 55V85a29l89a 9470353753633

rekl bych, ze se jedna pouze o marketingove tanecky FIATu. Znacka mu patri od r 1969 a muze si s ni delat, co chce. je fakt, ze se Lancia pokousela o opravdu netradicni design a do dneska nechapu, proc Stratos a Delta HF "nekopali" za Fiat, ale za ve svete malo znamou Lancii. Ale zrejme proto, ze Fiat je obycejna tuctoiva znacka a s kabatem Lancie a s obrazky z WRC se dala technika FIATu lepe prodat. To same plati o dalsi majetek FIATu , a to Ferrari. A v Nemecku to udelali to same, kdyz techniku VW prodavaji pro znackou Porsche nebo Audi, protoze milionarske vozidlo se nemuze jmenovat Volkswagen (typicky priklad neuspesneho Phaetonu)

+2/0
14.1.2014 10:03

D13a57n67i42e17l 96S38o49b93o90t42a 9329314116340

No a, běžná věc? Toyota/Lexus, Nissan/Infinity... nic Vám to neříká?

0/0
14.1.2014 10:53

J20o54s89e10f 66V17a87l90a 9130353473153

nevim, co jste chtel sdelit - ja jsem chtel pouze napsat, ze znacka jako takova zde nema zadny vyznam, pouze se ulozi "k ledu" a Fiat ji zase oprasi, az bude chtit. Tedy marketingovy tanecek - viz moje prvni veta. Kapisto ?

0/0
14.1.2014 11:33

J22i85ř66í 57N76e12u94m64e80i79s79t93e29r 2552455943971

Zrovna Infinity a LExus je pro mne dodnes nepochopený fenomén, protože tak něco tak designově nepovedeného se mezi jejich konkurencí nevidí. Ale to jen na okraj.

+1/−1
14.1.2014 13:02

J43a31n 38J53a60n19e45č56e34k 9190563240656

Podle mě, kdyby nebylo trhu USA (kvůli kterým ty značky vlastně vznikly), tak by v Evropě neměly šanci.

+1/−1
14.1.2014 16:55

Z16b68y91n26ě63k 36J42e64h30l35i45č52k39a 8734958799201

přesně tak, obě značky vznikly jako "luxusní" odnož svých mateřských společností pro USA. Že se občas něco dostane do Evropy jsou drobky

0/0
16.1.2014 23:00

R70a92d92i68m 14K18a61l60a75s 2310106522911

Nechápu, proč vymýšleli nové modely a nepokusili se postavit novou Deltu s retro designem,tak jako se např. vrátil mustang, mini a další? Delta má pěkné tvary i dnes. A možná by stačilo, kdyby to bylo výkonné a "zábavné" auto pro radost z jízdy. Ne nutně výkřik posledních elektronických novinek. Maserati také v elektronice nepatrně pokulhává a přitom se mu daří celkem dobře.

+5/0
14.1.2014 8:44

A47l50e24x25a72n34d37r 38K81o67s64t78k11a 5139176189796

Klid, značka samozřejmě nekončí, jen bude na pár let položena do šuplíku. Podívejte se na Renault/Dacia.

0/0
14.1.2014 8:21

R70a59d53i97m 85K31a72l94a12s 2590396652861

Nerozumím, jak jste to myslel? Dacia přeci činnost neukončila a nebo ano?

0/0
14.1.2014 8:45

R15a42d21i37m 86K94a37l24a11s 2700516812881

neukončila - v minulosti před převzetím Renaultem nepřerušila

0/0
14.1.2014 8:52

9351374890127

Velmi smutná zpráva. Ač čeští řidiči znají Lancie především jako rezavějící krámy, ne moc hezké a předražené, pro většinu světa je Lancia téměř synonymem pro motorsport. Většího jména v historii rally nikdy nebylo a nejspíš už ani nebude. Stratos, 037 a Delta jsou už dnes naprostými ikonami a jednou se svým vnukům budu chlubit: ,,Chlapci, já jsem se svezl v Deltě HF Integrale".  Bohužel, jak víme již mnoho let, italové vše vymyslí, ale prostě pořádně to udělat nedokáží. Ani tak slavná jména jako Ferrari nebo Maserati, které jsou, stejně jako Lancia pod křídly Fiatu neplatí za kvalitní vozy. Ano, jsou úžasné, jsou krásné, jsou jiné, málokdo se v takovém jižanském plnokrevníkovi netouží svézt, ale málokdo by si to koupil domů. Lancia měla naději, kdyby zůstala italskou značkou v pravém slova smyslu. Ale pak přišel hřebíček do rakve v podobě amerických aut se znakem Lancia, která měla v eleganci italských linií co dohánět. Mě bude Lancia chybět, přestože bych jí v garáži nechtěl. Sbohem

+7/0
14.1.2014 0:41

T15o54m52á95š 59J49u98r93e61č29k51a 3293692749973

Stratos, delta jsou slavné protože záhadným způsobem fungovaly. Stratos měl motor Ferrari jinak elektronika moc nefungovala, ale to bylo úplně jedno protože se dobře řídil a delta byla snad jediná u které víceméně fungovalo vše jak mělo. 037 trpěla hrozně na poruchy a když se podíváte na rozhovory závodníků co s ní jezdili, skoro všichni se shodli, že bylo peklo ji řídit. Beta, gamma, Alfa...to byla věc.... každá jednotlivost těchto aut měla něco do sebe, ale dohromady to prostě nefungovalo, buď se to rozpadalo, nebo to bylo téměř nepoužitelné auto. Přiznám se, že doteď mi na zdi v garáži visí Delta HF, Audi Sport Quattro S1, Opel Manta B2 400, Peugeot 205 Turbo 16 a Škoda Fabia WRC 04. Tato značka má svou minulost, ale bouhužel od 90. let nemá ani žádnou budoucnost.

+2/0
14.1.2014 6:14

D72a93n61i31e66l 73S25o21b79o64t69a 9889114266950

Nemyslel jste místo Alfy jiný typ? Protože zrovna Alfa je přes sto let starý model.

0/0
14.1.2014 10:52

R95a44d14i10m 54K84a22l90a55s 2920226432341

Nevím, ale Ferrari má image velmi dobrou. Je to kusovka, která během výroby prochází nesčetně kontrolami, bloky motorů se rentgenují, stejně tak švy na sedačkách atd. atd. Napsat, že je Ferrari nekvalitní bych si netroufal.

0/0
14.1.2014 8:50

R75a85d93i40m 95K53a18l93a72s 2160336382881

švy se samozřejmě neretgenují:-), ale kontrolují... asi bych dnes neměl nic psát...

0/0
14.1.2014 8:53

T42o72m40á88š 60J96u77r65e32č16k25a 3693302229593

A víte, že si to klidně troufnu. Dostal jsem se, není to tak dávno, do řeči s jedním pánem(majitel admiral casina) o jeho F430. Ze začátku jen chválil a já slintal a záviděl, ale později když se debata po třech pivech začala rozvíjet, tak to z něho lezlo.....tamto se mi furt s...e, a tamto a vyšlo mu, že je to auto v servisu víceméně každej měsíc.(opravy samozřejmě zdarma, ale moc si s tím neužije) no a jak se tak dívam, tak má teď Bentley continental GT.

0/0
14.1.2014 10:48

P13a16v38e53l 40Z90a44j92í70č38e91k 8564170116330

No nevim... jestli je to nekvalitou materialu nebo konstrukcni chyba ale u F40 vydrzi chladic necelých 35 000 km coz je tak obměna co dva roky a tech casti krom spotrebaku které jsou na tom podobne je povícero.

0/0
14.1.2014 9:07

9381804710647

kvalita ale není o tom, co vše se kontroluje, ale o tom, jak dlouho to po té kontrole vydrží. Znám 3 Ferrari, které měly po 20tis. km odvařenou převodovku. Jakto, že například u Porsche se to nestává?

0/0
14.1.2014 13:41

P51a49v59e65l 41Z24a64j68í52č79e78k 8704750406580

Také jsem se svezl v proslule delte hf martini.... a az jednou budu mit nejaky peniz bokem snad se podari ji mit v garazi... protože je to opravdu zážitek z rizeni

0/0
14.1.2014 9:08

J90o65s76e78f 97V97o96s78i69c60k67y 4493697636983

Ta Delta se zpocatku na rallye prosadila tim, ze jako prvni prisla s pohonem na vsechny kola (integrale). Obdivuhodne take bylo, ze si to prvenstvi dokazala udrzet i potom, kdyz i ostatni meli pohon 4 kol .

0/0
14.1.2014 13:38

P76e43t97r 64F70e20i52g50l 5968383740312

Nemyslím si, že byla první s 4x4...Quattro bylo podle mě dřív...ale možná se pletu...

0/0
14.1.2014 13:42

D91a22n90i67e25l 26S58o20b66o61t11a 9739654546690

První bylo Audi a právě 037 byla poslední zadokolka, která v rally dokázala vyhrát šampionát. Italové s 4x4 přišli o pár let později než Audi.

0/0
14.1.2014 14:20

J89i15ř72í 74K94o15č52í 9124449722207

První nebylo Audi ale anglická značka Jensen a ta začala montovat 4x4(torsen) do svých GT v roce 1956.Jinak jsem se svezl v Lancii Delta HF Integrále a je to úchvatný.

0/0
14.1.2014 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.