Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legenda zhubla. Chce být stále vládcem Ameriky

Z evropského pohledu je to poněkud zvláštní, ale je to tak. Nejprodávanějším autem v USA je 32 let bez přerušení Ford F150. Žádný sedan ani kompakt, ale pořádný americký "truck", po našem spíš velký pick-up. Nová generace přináší několik zásadních vylepšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o16m20á58š 55C10h29r93a74s87t62n38ý 2978789849111

Prostě pracant. Žádná leštěnka. Nastartuje, oklepe ze sebe sníh, a jede :-)

0/0
5.2.2014 14:17

D84a58v54i37d 79P90r40a10ž89á43k 6824252932656

Das ist "Das Auto"

0/0
4.2.2014 12:28

J68i36ř52í 64Š28e94j49n78o61h35a 4252173404733

Jestli se někde Amíci dočtou o našem "boji s klimatickou katastrofou" tak se asi potrhají smíchy.

A dobře nám tak:-(.

+2/0
3.2.2014 23:10

L71u79k81á50š 54V42a51l61e56n62t36a 7893258756758

Líbí se mi že v USA neřeší nějaký Downsizing motorů. Je sice pravda že v USA ten výkon nevyužijí jelikož je tam na každém rohu policajt ale když už by ho chtěli tak ho mají, v tomhle je Evropa totálně mimo.

0/0
3.2.2014 20:02

L40u16k63á35š 48K44m97e19n12t 5399167484580

Ono to není o výkonu, ale o požadavcích na výdrž. Američan prostě od auta čeká, že ten motor najede až půl milionu kilometrů. Proto mají motory o větším objemu a přitom o něco nižším výkonu na litr objemu oproti Evropě nebo Asijcům. Současně chtějí, aby ten motor prostě jel i v nižších otáčkách, když šlápnou na plyn a to jde pouze vyšším objemem nebo turbem.

V Evropě se každý auta většinou zbaví, jakmile má přes 100 tisíc a většina motorů po 200 tisících kilometrech prostě mele z posledního. U nových malých turbomotorů se pak objevují problémy s výdrží ještě podstatně dříve. Viz. TSI a jejich rozvody v háji už kolem 30 tisíc najetých km. 

Američan prostě tolik neřeší spotřebu, protože ceny trochu jinde. A chce auto s motorem, který něco vydrží. Proto tam prostě malý přefoukaný čtyřválec nemá šanci. Ten si radostně koupíme my v EU, abychom se těšili papírovou spotřebou a mizernou výdrží za dvojnásobek ceny.

+1/−1
3.2.2014 21:00

J43i47ř95í 16S28c60h28w49a88c49h 5726419197164

Ale pánové ono to není o výkonu nebo u výdrži, je to o "tradici", co vyplynula z toho co je pro Evropu vhodné (a co je vhodné pro Ameriku vzhledem k potřebnému nájezdu). V celé poválečné historii se v Americe prodávala většinou auta s motory o objemu cca 3-5l a v celé poválečné historii byla v Evropě nejprodávanější jaká auta? Fiat 600, VW Brouk (1,2-1,6), v socdem státech auta s motory 1,0-1,2l. Takže to není jen o nějaké Evropské unii, jo ta tomu teď "napomáhá", ale není to jen o ní!!!

+3/0
3.2.2014 23:10

T10o61m48á52š 29J18u71r97e10č76k71a 3413632699493

Hlavně, Vám skoro každej američan, co je nucen jezdit domů po polních cestách a často třeba jezdí do hor, řekne, že pokud mám 8 válců a jeden odejde mám jich ještě 7. A zvlášť v horách na severu, kde není tel. signál a města jsou tam stovky mil od sebe.

+2/0
4.2.2014 6:42

I74r11e94n98a 14P64e49l43h75r71i74m86o36v66s74k53a 3291471820

Pred pul rokem jsem si koupila novy F150. Ridit nekdy neco jineho bude pro me za trest. Jeste nedavno jsem F150 a podobne nakladaky povazovala za auta rednecku z jihu, ale jak jsem do toho sedla, (protoze v pujcovne nic jineho nebylo), tak jsem se doslova zblaznila. Muj partner to odmita ridit, nechapal, jak budu paraelne parkovat, paradoxne parkuji pouze paraelne a to i do kopce a z kopce a dostanu se mezi auta do mezer do 20 cm z kazde strany celkem rychle. Jediny problem je zaparkovat, kdyz stoji auta jedno vedle druheho, protoze si musim najizdet jako veliky nakladak a to do dneska to nedokazu odhadnout, takze kdyz nemuzu parkovat paraelne, tak je na me pohled jak na zenskou, ktera to ridi prvne a netrefi se do diry.

Ma to neuveritelny odpich, kdyz stojim na svetlech prvni a padne zelena, tak to vyrazi a to se dotknu jen lehoucce plynu, tak rychle, ze malokdo me z dalsich pruhu staci a jezdi to krasne 140 km/h.

+6/−1
3.2.2014 15:23

J59i66ř82í 30S43c49h58w66a74c64h 5516589207524

no tak chudáci ti sousedi co stojí vedle ve vzdálenosti 20cm, ti maji otlučené dveře.... Rv

Nebo čekáte až odjedou? ;-)

0/−2
3.2.2014 16:01

J48i92ř49í 68S76c68h71w34a89c72h 5646929507964

chtěl bych vidět minusovače jak vstoupí z auta mezerou 19 cm (zvláště třeba po dešti, nebo výjezdu z "amerického venkova") ;-)

0/0
3.2.2014 23:16

H53o80n38z88a 81Z96e85m28a41n 6618458412385

Pane Schwach, zamyslete se nad tím co píšete - myslím že jste špatně pochopil jak paní parkuje. Ono tomu možná nahrává to využití výrazu paraelně, ale z textu se to dá pochopit docela snadno, jak to paní myslí. ;-)

+1/0
4.2.2014 7:28

J10i96ř84í 64S28c36h92w85a97c96h 5836569237924

Ano, paní to jaksi domotala, z konce příspěvku asi vyplynulo, že slovem "paralelně" nemyslí to správné "vedle sebe" ale naopak "za sebou". :-(

Dále mě popletlo, že vlastně neumí ten zcela nejjednodušší způsob parkování tedy ten "vedle sebe". 

Pokud jí dělá problém si s tou "krávou" trochu nadjet a vlézt se napřímo předkem do mezery mezi dvě auta tak nevěřím jejímu "odhadu", že naprosto snadno zaparkuje "podélně" s 20 cm na každé straně. To těch jejích 20 cm odhaduji tak minimálně na 1 m na každé straně. Neboť "nacukat" takové monstrum do takové škvíry s automatem co vyrazí na "lehký dotyk plynu" nepovažuji u takové řidičky za příliš reálné, tedy bez otloukání aut před a za ní.;-)

0/0
4.2.2014 10:53

S85t11e89p79a46n 94T77o37t85h 8818549715908

Jenze tohle auto, aby zatocilo 90stupnu to stani "vedle sebe", potrebuje najet vic nez 5 metru do sirky, jinak se co? nemuze trefit, protoze zadni kole nekopiruji stopu a takhle dlouhy auto to proste logicky nemuze mit jednoduchy. Podelne staci ale jen par "decimetru". To ale nepochopi nikdo, kdo nesedel za volantem vetsiho auta.

0/0
5.2.2014 15:46

L21u85d57v17í40k 75G70a85j68d70o46š71í17k 2525983694332

Mezera z každé strany 20cm není nic výjimečného. V ČR ale jen těžko najdete mezeru velkou aspň jako vaše auto. Na šířku (vedle sebe) i na délku (za sebou).

S toule obludou tu nemáte šanci zaparkovat prakticky nikde. Leda tak na benzínce v sekci pro kamiony. :-)

0/−1
3.2.2014 17:15

M25a95r95t94i95n 48H94o65r67ň13á52k 7271521222

naprosto chápu :) vaše rozhodnutí i pocity, a to parkování, jak bych to jen popsal, ještě se mi nestalo, že bych z Ikea na Zličíně odjel na první pokus, protože nikdo ještě nepochopil že s takovýmhle autem se musí najíždět jako s náklaďákem, a když si nemohu najet do "křižovatky" a chci couvat tak to nejde, protože se mi hned lepí na prdel, takže tam samozřejmě velkým autem jezdím jen když není zbytí

0/0
3.2.2014 18:41

P73a17v49e45l 77J66e31ř22á70b53e31k 7491392814367

Na Zličíně se dobře parkuje za budovami co je nějaký plot s parkovištěm komunální techniky. A k naložení se potom jen přejede.

Ale jinak, když se někdo lepí, tak to chce klid. Ono mu dojde, že když necouvne, že se nikam nedostane.

0/0
3.2.2014 23:47

P46a35v53e22l 88J85e58ř75á51b26e30k 7881132874577

Pro Evropu stačí menší příbuzný. I tak jsou tato auta v městě ke zlosti, když těch něco přes pět metrů délky musíte někde zaparkovat.

Navíc to co v domovině F150 její majitel najede od garáže na ulici, to tady v Čechách považujeme za celodenní výlet. Takže jiná země, jiné rozměry, jiné potřeby a nároky na auto.

Mimochodem - tady na korbu takového typu auta, pokud tam něco vozíte, potřebujete nástavbu se zámkem. Hodit na volnou korbu vidle a zajít si pro svačinu skoro znamená rovnou jít pro vidle do druhého krámu.

Jen těch 140 km/h tady v Čechách nějak nepovažujeme za rychlost. Takovou rychlostí se nezřídka i z kopce kde je 80km/h řítí nejedno evropské či japonské auto.

+3/0
3.2.2014 20:50

R28o72l94a63n95d 36M38i84k77l56o62s70z 8737553650239

Tohle a GT jsou dvě jediná auta od Forda, která bych chtěl vidět v garáži. I když, ta f150 by stačila ve vjezdu :)

0/0
3.2.2014 14:03

V22o57j40t24ě90c62h 41D92r46á32p90a29l 1563730788724

Ehm haló tady Mustang?? F150 je auto jak řemen a GT je jeden z nejhezčích supersportů, ale opomenout při vyjmenování Fordů co by kdo chtěl v garáži Mustanga je trestuhodné.

0/0
5.2.2014 15:59

J93o96s58e67f 52B13r52o50ž68k78a 6904502258397

Četl jsem, že Fordu T150 se v Americe prodá za rok i přes 1 mil. ks. A že se tím zároveň stává nejprodávanějším autem na světě.

0/0
3.2.2014 13:34

D92a61v39i67d 88R74y22c34h26e34t35s71k71ý 9756791640160

24 tisíc dolarů za pickup s poctivým 3,7L atmosférickým motorem. Příplatek za 5,0 V8 je dalších tisíc (!) babek. Zatlačil jsem slzu...

+12/0
3.2.2014 12:51

Š14t61ě64p22á15n 13V62a69n70ě88k 3603329507467

To jo, tady si za to koupíme Škoda Octavia v provedení Elegance. ;-€

0/0
3.2.2014 13:41

J11i10ř84í 92S32c39h80w60a53c56h 5686709857944

jo a další slzy by ti vytekly, až bys vytřesenej někde na D1 tankoval....ne, tráva kolem silnice tomu opravdu nestačí....

+2/−2
3.2.2014 14:28

D75a33v87i44d 63R26y35c38h19e36t39s90k67ý 9776371510710

To v USA není problém, protože 60% ceny benzínu netvoří daň jako v naší eurokomunistické zemi. Pro použití v našich zeměpisných délkách si to přímo říká o předělání na LPG. A ten 3,7L agregát je tovární FFV (bere i E85). 

Třeba v Golfu je v americe základem 2,5L motor, který běžně žere tak 8,5L/100, což bude žrát i vaše 1,2 TSI pokud od něj budete něco chtít - ale ta životnost bude jiná...

+8/0
3.2.2014 14:48
Foto

P86a24v33e50l 78D48v45o97ř14á61k 7579929920359

To žere (i víc) moje HTP Fóbie kombi s rakví na střeše. Když jsem jel ve 4 lidech po dálnici 130 (reálných). Tak mi to žralo 12,9 l/100 km.

0/0
3.2.2014 16:05

J19i36ř39í 81S36c35h44w95a22c37h 5746699927344

Fabia s HTP není samozřejmě primárně určená coby dálniční "křižník" a jízda s ním nad 100km/hod vede k rapidnímu navyšování spotřeby. Plyn neustále na podlaze už může dát ty tvoje čísla.

Ale v příměstském provoze se s tím dá jezdit okolo 6-7 litrů a ve městě okolo 7-8, což je zase zásadní problém pro V8 5l. To je skoro zázrak, když spotřeba ve městě klesne pod 14 litrů.

0/0
3.2.2014 16:22

D54a11v39i88d 66R41y44c30h16e56t40s34k83ý 9826151330410

Reálná spotřeba je něco mezi 13-15L, s LPG 17L, tedy finanční ekvivalent cca 9L benzínu. Při provozu na E85 to nesežere víc prachů než 3.0 TDI. A hodně lidí má V8 jako stroj pro radost na pár tisíc km a spotřebu neřeší.

0/0
3.2.2014 16:52

D12a98v98i10d 19R41y52c92h54e59t59s49k63ý 9566531930440

HTP je tím proslavené, ale i TSI při vyšším zatížení chladí katalyzátor palivem, takže při dálničních rychlostech zdaleka není střídmé navzdory konstrukčním předpokladům.

0/0
3.2.2014 16:24

J68i24ř93í 26S57c72h28w62a95c14h 5976539297214

zdaleka ne jako HTP. Nevím jak 1,2TSI, ale 1,4 TSI v Octě při 140 tacho ukazuje na computeru cca 6 l/100. 

A té poznámce, že "chladí katalyzátor palivem" moc nerozumím... chladit něco tak "rozžhaveného" jako je katalyzátor ve výfuku palivem nepovažuji za "efektivní"

0/0
3.2.2014 16:35

J63i19ř37í 74S69c83h92w11a18c83h 5386179907804

ještě doplním k té Octě, že měla 7st-dvouspojku ;-)

0/0
3.2.2014 16:46

D73a62v61i95d 65R68y87c88h75e68t82s45k13ý 9946201870330

V zatížení řídící jednotka obohatí směs a katalyzátor se chladí nespáleným palivem. Ono se dá rozžhavené chladit i hořlavinami, pokud u toho není kyslík. Proto TSÍčka žerou při zatížení, dělá to i to Vaše.

0/0
3.2.2014 16:57

J81i90ř49í 31S74c92h71w60a91c35h 5846849867344

no něco jsem "zaslechl", že přímý vstřik paliva se využívá pro chlazení válce přeplňovaného motoru, kam se vhání už horký stlačený vzduch ale chlazení katalyzátoru??? A chlazení palivem??? Vždyť to by snad šlo zařídit třeba prodloužením výfukového potrubí mezi motorem a katalyzátorem ne? Nejsem v této problematice odborník, ale vstřikovat palivo do motoru tak aby šlo i do výfuku a tedy i z výfuku? To by tam  i smrdělo a šlo zapálit, to mi říká můj "selský rozum"....

0/0
3.2.2014 23:25

M75i98c65h11a10l 47P38a64v39l44á94t 9363903704739

To mate jedno, stejne je to zanedbatelne. Po dalnici se da se stoosmdesatikonovou 1.4 jezdit velice svizne podstatne levneji nez s tou HTP. ;o)

0/0
4.2.2014 13:05

Š72t15ě77p36á91n 88V84a26n87ě11k 3113689697807

Tohle je auto a ne nějaký angličáky z Evropy.

+1/0
3.2.2014 12:33

T82o10m64á98š 69F26i44r13b56a80c32h92e46r 9950220394130

To ano. Pro řemeslníky nebo zemědělce.

+3/−1
3.2.2014 12:46

L29u97d54v24í98k 91G95a12j17d87o96š64í41k 2395663554642

A tam kde neprší a tolik se tam nekrade...

+1/0
3.2.2014 12:53

Š74t45ě34p20á56n 66V26a90n81ě84k 3883959757557

Nejen, nejsem ani jedno, ale pro toto auto bych měl rozhodně využití. Ale kupovat nové + provozní náklady to tady v Evropě zatlučou do země bohužel.

0/0
3.2.2014 13:43

S23t67e12p55a54n 69T88o86t97h 8568219715618

Tak s E85 by provoz nemusel byt tak spatny. Ja srazil na svym aute naklady o 1,5kc/km, coz je po sezone s ujetyma 4500 bahate odpracovana jednotka za 5000kc.Auto mam na praci a pracuje. A o tom to je. Jestli tohle bude bastit kolem 20l, tak je to naklad kolem 5kc na kilak, ale svezenicko paradni a prace jeste vic. Da se u nas koupit i plynak a to sme nekde na 3,5kc/km. Na nase pomery hodne. Ja mam na kokte nejakych 1,5/km, ale tohle je proste paradni pracant.

0/0
5.2.2014 15:36

D13a72n89i35e67l 27S11c70h12a82c45h12e16r71l 9393205942296

Nejvíc mě při tom posezu baví ten středovej panel.V Jak barovej pult ;) škoda, že většina evropskejch aut má mezi sedačkama grand canyon :-)

0/0
3.2.2014 12:06

P55e92t29r 94T18i86c68h77ý 4670661275334

A co teprve F150 raptor!

0/0
3.2.2014 11:19

M61a57r52e93k 36Z65a24h66r87a35d72i72l 6774659945821

A co teprve F-22 raptor!!

+4/0
3.2.2014 11:32

P24e59t92r 66T51i62c90h76ý 4520261135224

to uz jsme nekde jinde ;)

+1/0
3.2.2014 11:36

V67á11c10l76a19v 53R39o51s74e50n57b72e31r69g 6569827252627

Mě se víc líbí F650 :-P http://musclecarwear.com/wp-content/uploads/2014/01/ford-trucks-2012-147.jpg

0/0
3.2.2014 10:44

M98a34r71e19k 83Z10a24h64r42a83d15i35l 6894249965231

Jo, takhle si majitelé čtyřkolek představují ideální egobudič... ;-D

0/0
3.2.2014 11:32

D66a21v25i28d 42Č35e89r53n35o51h37o33r20s67k46ý 1376774276546

do toho se leze po žebříku ne ? ;-D

0/0
3.2.2014 11:48
Foto

P93ř37e66m85e45k 44H34o48m13o61l60a 5538435165206

me se libi jaky na to maj skoro vsichni uzasny kola. obrovsky a blejskavy, a rozhodne tim nejezdi jen na venkove :)

0/0
3.2.2014 9:26

M53a37r50t89i72n 54H98o29r80ň59á88k 7561271142

Jedno z mála aut za kterým se ohlídnu.

+6/0
3.2.2014 7:56

M16i86l80a94n 85K39r37á31l 8753908791381

Já taky ale viděl jsem ho jen jednou

0/0
3.2.2014 8:29

M73a38r10e91k 45Z27a78h82r27a56d64i32l 6284349235761

No, a mohlo to mít ještě mohutnější předek a kola, ať si majitel připadá ještě důležitější a respektnahánějící ;-DRv...

+1/−6
3.2.2014 9:28

M77a39r27t39i27n 60H32o65r74ň23á16k 7831431612

tak o tom to zrovna není, tohle je auto na farmu, velký aby hodně uvezlo, když vrazí do krávy lidem se nic nestane a podobně, to moc lidí tady nepochopí, tady jsme odkojený downsizing alá HTP das Auto a jak si plno lidí mlaská.....

0/0
3.2.2014 18:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.