Diskuze

Autem roku 2014 v Česku je Mazda 6, octavia skončila druhá

Titul Auto roku 2014 v České republice získala Mazda 6. Druhé místo patří domácí Škodě Octavia, třetí skončil Mercedes Benz třídy S. Rozhodla o tom odborná porota složená z motoristických novinářů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Asi odpovídající výsledek. Sice nejlepší z těch tří je určitě ten Mercedes, ale vzhledem k jeho ceně je to auto pro většinu lidí naprosto nedostupné. Takže docela chápu, že skončil až třetí. Pořadí na prvních dvou místech jsem po vyhlášení ankety tak nějak předpokládal - tedy hlavně to, že Škodovka nebude první a že Mazda má hodně šancí.

JInak ty žabomyší války Mazda vs. Škoda jsou akorát k smíchu, zvlášť při přečtení některých "argumentů": Mazda má jen atmosférický benzín bez turba, oni ho neumí? (Umí, ale nedali se cestou hloupého downsizingu, kdy motory jsou úsporné a mají malé emise jen v laboratoři). A z druhé strany: V Oktávce není vzadu místo na nohy, tam se nedá dát ani diplomatka a sedne si tam leda tak pětileté dítě, ale ne dospělý člověk. (Autor zřejmě od doby Octavie I žádnou další neviděl, jinak by takový nesmysl nenapsal, protože už do O II si dozadu sedne v klidu chlap vysoký 190 cm a s metrákem váhy).

0 0
možnosti
LB

Co jsem viděl starší Mazdy tak to byly držáky. Spousta známých s nimi začínalo po autoškole..jeli do áček, vzali Mazdici a jezdili co to dalo :-)

1 0
možnosti
PM

Držáky jsou i starší Oktávky. Známý má 1.9 TDi 66 kW z roku 1996, najeto kolem 400 tisíc km a dodnes to vypadá líp než kdejaké mnohem mladší auto. Fakt je, že ji koupil novou a vždycky s ní jezdil jenom on nebo jeho žena, takže žádné střídání šoférů ve firemním autě.

0 0
možnosti
FH

Nejsem si jistý že mazda je tak super.Nedávno jsem vyděl 3 roky starou mazdu CX7 zespodu.A můžu říct že byla zrezlá jak plechovka.

2 0
možnosti
PO

Hm, a co má jako bejt?

0 0
možnosti
ZO

Hele šváchu, dej si hlavu do ledničky a pak něco blábol...a jestli na víc nemáš než na základ, tak si kup fabku s nejmenším obsahem a místo klimy si otevři okýnko.jestli to půjde samozřejmě.a ušetříš si nervy, čas i peněženku.když nemáš na příplatek tak to neber a jezdi tramvají ty trumbelíne...budeš mít levnej servis, malou spotřebu a vzadu místa pro habána 2.1m vejšky.a ten kufr...;-Dty jseš fakt odborník....k čemu mi bude nějakejch 220 koní....co s tím,mě stačí to co má.a jinak vedle ve vsi prodává jeden celý stádo koní.takovejch 60 kobyl.ale na to nemáš tu trulíne.:-P

0 0
možnosti
JS

hele uršulo ať ti nepraskne žilka ;-D

s těma blábolama začínáš ty, já je jen faktickým argumentem nebo ironií zesměšním a ty začneš blábolit ještě větší nesmysly, třeba o nějakým kufru.... o nějakých 220 koních, kobylách o nějakým závodění....na moje otázky neodpovídáš....

jsi naprosto neschopný udržet téma protože nemáš argumenty tak začneš urážet ....

2 1
možnosti
MM

Je to pěkné auto, jenže - stejně se mi nejvíc líbily ty první "šestky".

1 0
možnosti
MJ

Mám pár dotazů. Pořád je v Mazdě 6 málo místa na nohy na zadních sedačkách a pořád to rezne až běda, nebo už to má nejnovější řada vychytané. :-)

0 0
možnosti
JF

J92a48n 82F13o95ř41t

21. 1. 2014 14:39

Záleží na verzi, větší rozvor má kupodivu sedan, kombi je kratší. Vzadu je podle mě místa dost, akorát tam není nic moc výhled a člověk tam hrozně zapadne (nic pro důchodce). Jestli reznou se bude vědět až časem.

0 0
možnosti
DR

Sociální edice Chrochtávie stojí 340 tisíc. Samozřejmě jsou přítomné sviňárny typu doplatek 4000 za dálkové ovládání (ano, v roce 2014 budete jako strkat klíč do zámku). 

Druhá výbava stojí už 395 tisíc, a to jsme pořád u 1.2 63kW s 5-ti kvaltem. Pokud se pokusíte dostat na úroveň Mazdy, která začíná na spolehlivém atmosférickém dvoulitru, budou ceny obou aut víceméně stejné.

Příplatek za kombík je u Škody lidových 30.000,-, u Mazdy 0,-. Nakonec si porovnejte podvozek (včetně toho lepšího u Oktávky) a plačte...

6 0
možnosti
JS

a postav benzínové Octě RS alespoň vzdáleně rovnocennou Mazdu 6 a po.er se .....

dopadneš stejně blbě jakou u té volby za 400 tisíc....

0 9
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
ZO

no barták koukám že píšeš k věci co?takže taky nuda že jo?:-P

0 0
možnosti
JF

J90a13n 39F56o67ř77t

21. 1. 2014 12:55

S tímto výsledkem se dá souhlasit, škodovka by se měla trochu zamyslet nad cenou, protože abyste s oktávií nevypadali jako sociální případ, tak do ní budete muset vrazit kolem půl milionu - a to je k Mazdě už velice blízko, vezmeme-li v potaz i to, že mazda je celkovým provedením o něco honosnější. Design bych neřešil, to je subjektivní, mě se líbí mazda pro skutečně "elegantně" provedené vlnky a prolisy (není to rozteklá hrouda jako Hyundai), Škodovka je strohá, čistě geometrická, což jí zajišťuje jakousi designovou dlouhověkost (třeba Octavia první generace je pořád fešák). A stejně je to všechno jedno. Podle auta roku si auto vybere asi málokdo...

5 0
možnosti
MC

M58a33r18e48k 26C52e37r69n48y

21. 1. 2014 17:34

konecne nekdo k veci...

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti