Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Michelin má zázračnou pneumatiku, vydrží skoro sto tisíc kilometrů

Na autosalonu v americkém Detroitu představil Michelin novou pneumatiku Premier A/S s technologií EverGrip. Díky nové konstrukci neztrácí pneumatika s najetými kilometry přilnavost a v brzdění na mokru dovede i opotřebená překonat nové špičkové pláště konkurence. Vše má pochopitelně své meze a pneumatika není věčná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B52o96n36i63f14á47c 90H68o18n90z20í18k 5252529813820

tak v USA je relativne standardni, ze se novy auta prodavaji na Allseason gumach

0/0
28.1.2014 16:34

P28a50v77e89l 98M47a14r32e78š 7532541966662

A pneumatikáři nebudou mít co žrát :-)...,

0/0
26.1.2014 8:55

D83a84v66i49d 11R25y47c25h96e38t93s71k70ý 9706981810860

Pokud někomu půjde o dlouhověkost pneumatiky a dobře si vybere (tzn. ne suprkůl nízkoprofilovky ale třeba 15") tak není problém se dostat i na sto tisíc. Tato pneumatika to třeba vydrží ale cenově bude nevýhodná.

0/0
23.1.2014 16:19

M10a92r49t69i33n 24H60o98u72b15a 6923141839608

proc by 15" plneu mela vydrzet vic nez treba 17" ?

+2/0
23.1.2014 17:11

J91i93n11d33ř15i52c67h 23Š36k44o66p30e21k 4825281370765

nějaký důvod, proč by se 17 '' měla ojet rychleji než 15 '' ?

+1/0
23.1.2014 17:16

M14a50r91t53i61n 56H96o60u70b16a 6493381209538

na opotrebeni gumy (pokud budu uvazovat, ze maji vsechny stejny vozrek, materia a zpracovani) ma vliv hlavne styl jizdy, rychlost, povrch vozovky, pokud prumer, tak spis naopak - mensi prumer (mensi obvod), vyssi opotrebeni.

Jeslit je guma nizka nebo vysoka to nemuze ovlivnit

+5/0
23.1.2014 17:22

D21a23v77i11d 76R68y46c93h38e29t85s65k15ý 9126121120760

Obvod je na stejném autě stejný.

+1/0
24.1.2014 10:25

A80l45e37š 88L63i91s16o40v46s14k72ý 9442464273848

No, zas nic tak zázračného. Mám SUV 4x4 a když to dobře půjde, tak na 2 sady pneumatik Dunlop (L+Z) najedu možná 160-180 tis.

0/0
23.1.2014 16:04

M25i90c55h17a43l 81P50a67v39l19á21t 9713663944519

Coz o to, pneumatiky z Ciny (PRC), ktere vydrzi 100 ticic km, uz se tu davno prodavaji (treba v hypermarketech). Ale jejich problem spociva v tom, ze se na nich neda bezpecne jezdit ani za sucha, natoz za mokra nebo nedej boze / prirodo v zime na snehu. Ale jsou fakt levne a sakra dlouho vydrzi. ;o)

+1/−1
23.1.2014 15:54

J93i57n67d38ř68i91c81h 63Š56k30o70p70e40k 4645731590905

to je jasný, vždy platilo, že buď pneu na silnici drží a rychleji se sjede, nebo má dlouhou výdrž

0/0
25.1.2014 17:51

R12o11m49a23n 56P93o68l94á39č76e97k 1780516290485

Nápad je tu super a věřím, že si své odběratele najde.

Na služební auto ve Španělsku (geofraficky), které těch 100 000 nalétá do 2 let naprosto ideální. Na auto pro běžného člověka, co těch 100 000 láme několik let na území jako ČR to moc vhodné není...

0/0
23.1.2014 15:43

M44i93c19h24a75l 17P57a91v43l36á97t 9853713204209

Bezny clovek v CR? Tri az ctyri roky jezdeni. Problem je v tom, ze jsou to univerzaly (nic moc v lete, nic moc v zime).

0/0
23.1.2014 16:01

M13a64r59t29i69n 65P54o37s46p63í98š43i39l 8255831836157

Pro běžného člověka tady je to cca 6 let

+1/0
23.1.2014 23:52

R11o31m36a45n 54P58o83l83á54č18e16k 1860586170955

Jenže základní údaj co mi tam chybí je i reálná životnost časová. Pokud to bude mít důchodce s nájezdem do 10 000 ročně, tak opravdu i po 10 letech bude mít stejnou výdrž?

0/0
24.1.2014 0:30

J28a72r42o29s32l59a81v 88M65y72š60á75k 8739279768591

Odpověděl jste si sám, nebude :)

0/0
24.1.2014 0:38

M51i91c84h49a82l 74N57e15z75v45a25l 9573484504

Ja mam v kufru rezervu, a ta vydrzela uz 180.000 km ... a porad jako nova.:-P

+17/0
23.1.2014 15:10

J86a55n13a 57P21e51t50ř64e82k51o48v47á 5783815970172

Tak málo. Já mám rezervu a ta vydržela 225 000km! A pořád je jako nová.

+1/0
23.1.2014 21:08

M19a36r41t56i44n 65P32o55s11p52í24š36i53l 8855431346497

A moje 330 tisíc a stále nová. To mne tak Napadá kolik nových pneu se takto vyhodí

0/0
23.1.2014 23:55
Foto

R25a84d15i72m 25K16r34o18u86t19i43l 7100451956759

To nebude fungovat.

To je proti zákonům plánovaného zastarávání. 

Vyrábět něco, co vydrží třikrát déle než podobné zboží, není dneska moderní.

+9/−1
23.1.2014 14:56

M17a67r36t88i25n 91H15o30u33b56a 6563671379248

a gumari nebudou mit co zrat

+8/0
23.1.2014 17:13

S20a95m 17S24e96l62d95r92i43c92k 8291177472575

;-D;-D;-D R^

0/0
23.1.2014 21:49

J56a87r54o64s56l47a29v 84M59y54š18á57k 8209639808251

Tak jak říkáte, my co děláme v gumárenství víme, že není nejmenší problém takovou pneu s touto běhounovou směsí vyrobit. Druhá věc je ovšem ta, že s "výdržností" běhounu jdou do háje ostatní užitné vlastnosti pneu. 

To co nyní Michelin na veletrhu je celoroční hybrid, který zajisté najde užití v oblastech s mírným klimatem. Do horských oblastí bych si tuto pneu věru nepořídil. 

Nicméně když nic jiného, tak jde o dobře rozjetou a dobře zaplacenou marketingovou akci, která, jak lze soudit dle tohoto článku, funguje dobře :))))

0/0
24.1.2014 0:42

R68u48d95o93l75f 22P35e85t48ř42e79k 4234336421

To platí i pro skláře!

0/0
25.1.2014 6:17

B68e18n 53P56a73v44k12a 1907203887931

Univerzálky hlavně nemají žádný ekonomický důvod oproti letní+zimní, když nepočítám skladování, pětikilo za přehoz v servisu či třeba že někdo v zimě nejezdí. Prostě v našem klimatu to je o ničem.

+3/−2
23.1.2014 13:31

J34i46ř61í 15K48o52c41u21r27e34k 6795204535808

Bože, to jsou gumy na Floridu!!! Ne do ČR! To že Vám se neoplatí, neznamená, že je to úplně stejné pro všecky lidi na celé planetě!

+2/−1
23.1.2014 13:52

B43e62n 67P26a24v67k15a 1607263857981

To byla spíš reakce na diskusi níže.

0/0
23.1.2014 14:01

M14i62c89h46a23l 76N38o17v98á50k 4755733807103

Víceméně s tebou souhlasím, ale jeden důvod uvedu - stárnutí. Pokud najedeš malý počet kilometrů, tak stejně po 5 a více letech jsou pneumatiky dost ztvrdlé a zralé na výměnu a to i přesto, že vzorek mají ok. A vyhazovat 2 sady pneu je přece jenom dražší než jednu.

+1/−1
23.1.2014 16:34

J88a48r12o15m17í88r 97S10v74o40b81o43d74a 2940301889727

Univerzálky, to je téma, které budí vášně. Kdo poznal, jezdí na nich a nestará se. Tady v ČR i jinde postačí v pohodě. V severských zemích, nebo na horách jasně zimní. Kecy o nedobrždění, jsou bezpředmětném dodržuje li se odstup a hlavně rychlost. Testy které se o tomto zmiňují a pneumatikáři je nikde neuvádí jsou zde:

http://www.auto.cz/testy-zimnich-pneumatik-2008-3-dil-rozmer-225-45-r-17-5927

Good year vector si tam nevede vůbec zle.

0/0
23.1.2014 11:18

J29i75n15d44ř89i51c74h 14Š56k51o12p54e39k 4675871860265

univerzálka nikdy nemůže plně nahradit klasickou zimní pneu. Nejsem proti jejich používání, ale stanovil bych, že na zasněžený úsek silnice jen na klasických zimákách.

Opravdu nevidím důvod, proč by měli lidi trčet v kolonách pod kopcem jen proto, že někdo šetří a nekoupí pravé zimáky nebo je lempl a nechce se mu vylézt z kabiny a nasadit řetězy (platí pro kamionisty)

+2/−3
23.1.2014 11:22

J35a29r12o54m19í96r 11S14v86o58b64o79d12a 2420851199777

A díval jste se na ty testy? Propadly renomované značky. To není o pocitech.  A s univerálkami pod kopcem trčet nebudete sám. Spolu s ostatními na zimákách před Vámi a garantuji vám, že tam, kde vy budete nasazovat řetězy, jaá s haldexem a na univerálkách pojedu dál

good luck!

+1/0
23.1.2014 11:54

T55o96m74á65š 97R96ó37t11h 2604466942559

Já jsem se díval, a ty Vaše Vectory dopadly na sněhu dost špatně.

0/0
23.1.2014 12:13

J44a72r92o55m57í69r 11S86v28o20b78o13d39a 2120911209347

Oproti jakým? V jaké disciplíně? Jak často jste ročně na sněhu? 

Univerzálky jsou pro možná 80% řidičů dobrá volba. 

A jen na odlehčení...nosíte taky stále prezervativ nasazený, co kdyby náhodou? ;-D

0/0
23.1.2014 13:04

T53o19m25á44š 61R21ó89t22h 2604366322749

Oproti zimním, brzdná dráha, trakce na sněhu (celková známka uspokojivá) pokaždé když nasněží (psal jsem že u lidí kteří mohou cestu odložit problém nevidím), pokud souložím tak ano

0/0
23.1.2014 13:09

J53a57r59o15m58í51r 85S70v33o53b71o84d32a 2590451289707

OK, o kolik metrů?? O 2,5m  oproti nejlepším!!! Sorry, ale to je mimo diskuzi. V testu se píše:

Pro příležitostné použití na tomto povrchu ale obstojně poslouží i celoroční Goodyear Vector+ či stejně typizovaný vredestein. Věhlasné značky Michelin a Bridgestone zůstaly v testu ovladatelnosti na sněhu za očekáváním, 

Tudíž soudím, že na hory na horskou chatu to nebude OK, ale pro lidi občas jedoucí do hor poslouží. A to je celé.  Takže jak jsem psal 80% a možná i více je to OK.

0/0
23.1.2014 13:14

T35o95m14á26š 76R16ó36t79h 2204826602129

A k tomu Vašemu Heladexu: pět let jsem pracoval v penzionu na horách a vsadím se v Vámi o co chcete že já s zimákama vyjedu víc než vy u univerzálama a Heladexem, a to se vůbec nebavím o brždění.

0/0
23.1.2014 12:18

J43a96r43o78m21í73r 61S28v97o80b60o15d48a 2100981479407

Jasně, máte pravdu. Já to vyzkoušel a vím, že to tak není. Haldex není všespasitelný, ale vím co dovede. A Ty univerzálky jsou opravdu dobré. Zkuste a uvidéíte. Jediné co vidím, jsou vášně, přesně jak jsem předpověděl. Boj za každou cenu OK. To není můj boj.

0/0
23.1.2014 13:02

T21o12m75á71š 50R35ó40t27h 2574756512339

Ale já je zkusil a vím že na sněhu ledu a v léte dobré nejsou, i váš test říká že jsou jen uspokojivé. S heladexem budete lepší ve vysokém sněhu ale na ledu a ujetém sněhu ne. Viděl jsem spousty 4x4 s univerzálama jak nezvládly to co já s zimákama, až trošku nasněží tak můžete přijed a já Vá protáhnu nějakou neudržovanou horskou silničkou.

Já hlavně nechápu proč? To šetříte? Kolik tím ušetříte?

+1/0
23.1.2014 13:18

J35i47ř68í 35K67o88c56u38r15e21k 6845824985728

Pokud ale někdo jezdí jenom po Brně, tak skutečné zimáky nepoužije. Proč mu je přikazovat, když 16% stoupání a led nemusí za 20 roků vůbec potkat, narozdíl od těch, co na tom jezdí 100 dnů v roce?

+2/0
23.1.2014 13:39

T53o44m98á76š 76R16ó88t48h 2974796842409

s tím souhlasím, pokud má tu soudnost a při kalamitě zůstane doma

+2/0
23.1.2014 14:06

J91i71n13d61ř62i97c20h 94Š71k43o90p79e80k 4205521190345

souhlasím, kdo po sněhu nejezdí, ať zimu přežije s univerzálama. Ale ať proboha na nich nejede na dovolenou do hor !

0/0
23.1.2014 18:06

P10e27t92r 71H77á80j94e27k 4790982441434

haldex, awd, 4x4 a já nevim co ještě je dobré pro trakci. Ale brždění neokecáte.

0/0
23.1.2014 15:43

J86a48n 88F49r37o96l83í35k 6536570865724

Kdysi jsme jezdili na letních diagonálkách celý rok a taky to fungovalo. Jezdil jsem služebně často na podtatranských silnicích nebo v Jeseníkách a žádný problém. Prostě kdo umí umí. Připouštím, že byl daleko menší provoz a nemusel jsem zastavovat v koloně v kopci.

0/0
23.1.2014 13:53

M14i10c19h53a29l 95P65a62v79l23á96t 9613903674249

Jak tehdejsi "letni diagonalky" vypadaly, to si take jeste pamatujete? Srovnejte s dnesnimi letnimi pneu.

Cim jste tehdy jezdil, S125? Srovnejte s dnesnimi vozy s typicky dvojnasobnou hmotnosti.

Ale jiste, kdo umi, ten umi. Jenze minimalne tretina ridicu NEumi ani na suchu. :o(

0/0
23.1.2014 16:00

T89o17m43á81š 97R74ó60t84h 2934126392529

Já je poznal a ten rozdíl  na sněhu nebo ledu oproti zimní pneumatice je obrovský, navíc v létě se víc opotřebovávájí takže se vyplatí je tomu kdo jezdí málo.

Já je doporučuju jen lidem kteří najedou málo km a můžou cestu odložit když nasněží.

0/0
23.1.2014 11:33

J23a68r83o80m51í40r 29S67v76o70b51o97d83a 2430811639727

Dříve jsme jezdili na MP11 tuším a to bylo. Ale taky jsme to dali i v Liberci, jen se jezdilo o dost opatrněni. Univerálky jsou fajn, jen to chce méně mediální masáže.

0/0
23.1.2014 11:56

T50o36m57á69š 81R92ó27t20h 2754876972529

Já jsem dřív jezdil na totálně sjetejch zimácích a taky jsem dal ale přece nebudu tvrdit že to bylo dobrý.

0/0
23.1.2014 12:15

J25a25r51o88m52í52r 93S94v42o55b31o71d98a 2470281659447

Ne, nebylo to dobrý, ale dali jsme to. Proč zimáky a ne univrzálky? Proč s kanonem na vrabce? A mohl bych pokračovat. Univerzálky mají své místo na trhu a špatné rozhodně nejsou. Zkuste je a pak pište. Já můžu. Mám zkušenosti.

0/0
23.1.2014 13:05

T97o64m92á96š 22R52ó74t80h 2824406742659

Naposledy, já jsem jel s univerzály (ne jednou) a dobrý to nebylo.

Rozumím že Vám to vyhovuje, klidně si na tom jezděte ale netvrdte lidem jek je to supr.

Proč zimáky? Protože jízdní vlastnosti jsou o hodně lepší při minimálním navýšení nákladů.

btw. mě ten rozdíl při brždění vychází 5m a ve vámi obhajovaném testu je výsledek (pro kombinaci povrchů) USPOKOJIVÉ tj. to co jsem psal na začátku, je to pro řidiče kteří najezdí málo a když je kalamita tak prostě nevyjedou

0/0
23.1.2014 14:03

J70a75n 52F31r25o60l55í10k 6196400905864

OR 11 Gumárně Púchov. Strašné gumy, ale jezdilo se.;-)

0/0
23.1.2014 13:55

M67i39c94h15a85l 69P44a73v60l74á77t 9323153554139

Ten test je v prikrem rozporu s vysledky jinych renomovanych testu. Rozhodne v porovnani zimnich pneumatik mezi sebou. Co si pak ma clovek myslet o tom, co namerili tem univerzalum? A mozna jste to nejak prehledl, ale je to test 6 let starych modelu pneumatik. Pritom rozdily i mezirocne nejsou vubec zanedbatelne.

0/0
23.1.2014 15:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.