Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda chystá nová kouzla. Motory vyvíjí jinak než ostatní

Japonská Mazda je jednou z mála automobilek, které se neženou do downsizingu motorů. Přesto agregáty Skyactive dosahují zajímavých úspor a Mazda chce zajít ještě dál. Nová generace Skyactive 2 má oproti té stávající uspořit neuvěřitelných 30 procent paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T36o16m67á73š 11V60a43l93d32e78r 7453720919

Taky jsem měl turbo a spínalo už od 1500ot/min. Nepříjemné při rozjíždění. Turbo je asi vhodné pro řidiče co rádi předjíždějí za každou cenu a ty co mají rádi konstantní tah  do kopce a nechtějí si užívat řízení vozidla. Co jsem se vrátil k benzínu klasik se mi řídí s větším potěšením. Už se těším až budu mít technologii skyactiv doma.:-)

0/0
8.2.2014 1:40

K12a13r23e69l 52V19a24c84h29u97t 9143752499653

Jen jestli oni si Japonci vůbec všimli, že my tu platíme nějaké povinné ručení právě podle kubatúry?!  8-o :-( .. navíc třeba zrovna Češi jsou velmi nedochvilní a tak (když blikne zelená) nevydrží čekat, až se motoru zachce rozjet... proto jim (buhužel) asi více vyhovují ty turba, za jejichž pomocí auto tak úžasně vystřelí vpřed!  R^

(A proč? - Přece aby mohlo k další křižovatce opět přijet na ČERVENOU!) ..........;-D

0/0
3.2.2014 8:28

J94o34s25e82f 47L46e47b76d25u67š13k54a 4262813203905

Vyšší kompresní poměr znamená vyšší tlak. Vyšší tlak znamená vyšší namáhání a to je nižší životnost motoru.

0/0
31.1.2014 13:09

Z29b73y89n79ě40k 11J76e69h94l51i15č81k17a 8184638979601

a nebylo by lepší vykopat tu EU komisi co nařizuje nesmyslné normy?

+4/−3
30.1.2014 23:02

J94i48ř68í 16S95c96h35w53a34c87h 5556659967914

Jo ty bys chtěl 6 dní v týdnu smog jak v Pekingu? Já tedy ne.

Nevěřím na ty kecy okolo CO2, ale beru v potaz vedlejší efekt. Tlak na méně CO2 = tlak na menší spotřebu = méně ostatních škodlivin. 

Vůbec nemám zájem na tom, aby když jdu (jedu) po ulici plné aut, tak mi podkuřovali V8 s 15l/100km ve městě....

+4/−2
30.1.2014 23:47

M41a73r37t78i39n 84T69e34p92l57a55n 9867940415653

Jenže tak to právě není. Naopak turbomotory produkují narozdíl od atmosferických vysoké množství kacinogeních látek. Čili snížíme CO2 (u kterého jsou auta prakticky malým producentem) za cenu toho, že generujeme zbytečně prach způsobující rakovinu. Pak na to nasadíme filtry, čímž jen děláme někomu business a ty nejmenší a nejvíc škodlivé látky stejně nezachytí.

+2/0
31.1.2014 8:34

J68i17ř14í 15S92c31h43w51a84c32h 5756639357164

a to jsi jak na to přišel, že benzinový turbomotor, tedy s úplně stejným palivem jen vyšším plnícím tlakem produkuje více karcinogenních látek, když spotřebuje méně paliva než atmosféra?

Nebo jsi do toho jen nenápadně zapletl saze z turbodieselů? Ty saze však produkují i diesely bez turba....

0/−1
31.1.2014 10:56

J23i31ř13í 96P58e72l17n78á39ř 6345223906699

http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

0/0
31.1.2014 11:01

J54i21ř59í 18S12c93h87w64a79c51h 5606149707974

v uvedeném článku je "údajný problém se sazemi" u všech benzínových motorů se vstřikováním tedy i u atmosfér ;-)

0/0
31.1.2014 11:54

M32a52r55t62i30n 43T28e79p35l52a89n 9457670585883

Já jsem na to nepřišel, přišli na to jiní viz třeba: http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088

Jinak saze nejsou úměrné se spotřebou paliva. Navíc ty staré diesely produkovaly saze o větší velikosti. Naopak u turbo motorů vznikají spíš menší částice, které jsou více nebezpečné.

Takže tak.

+1/0
31.1.2014 11:50

J77o78s91e11f 60L87e40b34d23u73š69k47a 4502423793515

Ono je to hlavně způsobeno biosložkami v PHM.

0/0
31.1.2014 13:07
Foto

M92i87r73o83s36l82a70v 90S56t51e73i84n17e28r 6668364393745

Termodynamika jim moc prostoru nedává. Plochu uzavřenou pod tím trojúhelníkem zvyšují kompresním tlakem, pak ale musí vstřikovat palivo v tuto chvíli. U benzinu to zatím dělalo problémy kvůli nedostatečné mazací schopnosti paliva. To je ovšem už minulost, bude zajímavé srovnat, jak se vyvine soutěž spotřeby u obou paliv.

Zkušený řidič ale ví, že komprese se během provozu motoru snižuje, písty a kroužky méně těsní. Takže druhý konec problému bude, jak dlouho bude takový moderní motor použitelný. Hodně přes půl miliónu km, jak bylo běžné u atmosférických dieslů Mercedesu, už asi nedokážou.

+1/0
30.1.2014 22:40

L12u71k67á12š 19K19m90e27n41t 5889607954760

Ano, musíme přeci šetřit, abychom neprodukovali CO2. Jako by tu ropu za nás nespálil někdo jiný. Je úplně jedno, kolik Evropa ušetří. Holt to bude Číně trval o rok nebo dva déle, než to spálí do poslední kapky. 

Je zcela jedno, kolik ropy tady ušetříme. Nakonec se stejně všechna spálí a na tom nikdo v EU nic nezmění. 

Pouze svými regulemi podkopává průmysl v Evropě a to nás bude za dvacet let opravdu mrzet, až to tu začne skupovat bohatá Čína.

+1/0
30.1.2014 22:35

J46i55ř10í 95S56c92h73w62a93c18h 5106539197244

ať si v Číně pálí co chtějí, jo hlavně je to laciný všechno vypouštět, trochu mne uklidňuje že ten jejich smog se k nám dostane už přefiltrovaný přes miliardu čínských plící. Ale nevidím proto důvod, aby moje plíce filtrovaly stejnej sajrajt....

0/0
30.1.2014 23:53

J55o26s93e17f 43L17e74b39d18u82š90k78a 4642913183505

EU svými programy na snižování CO2 dosáhla snížení celosvětové produkce CO2 v řádu desetin procenta, ovšem snížení výkonů své ekonomiky v řádu desítek procent. Je to tedy ohromný úspěch. Navíc od šílenství s globálním oteplováním se po provalení falzifikace dat ustupuje, zjišťuje se, že vliv CO2 je zanedbatelný a že v minulosti bylo na Zemi daleko tepleji i když bylo ve vzduchu CO2 daleko méně. Sice potichu, ale začíná se hovořit spíš o globálním ochlazování způsobeném aktivitou Slunce.

+2/0
31.1.2014 13:15

L80i40b60a 73R36u39s16n32á19k 2420654225181

Takže turbo vadí a kompresní poměr 18:1 je O.K.? Ty motory budou dostávat taky pořádně zabrat.

0/0
30.1.2014 19:11

V62a66c57l98a94v 45M11e47d81e27k 5871122175465

16:1 měly některé diesely už před 15 lety, a hravě bez větších problémů vydržely 750 tisíc km - tak v čem je problém?

0/0
30.1.2014 23:15

J27i15ř77í 38S80c53h52w36a69c92h 5446869257204

diesely měli kompresní poměr 18:1 už před 50 lety, jo vydržely, ale byla to poměrně těžká nevýkonná hovádka a nejlépe se hodila do traktorů....

+1/0
31.1.2014 0:11

A71l97e10x51a61n31d55r 25K42o78s68t55k17a 5139986229716

Mzda je fajn. Kamarád má 20! let starou a startuje na první ťuknutí. Kolik 20 let starých aut je vůbec provozuschopných, natož pak toto?

+1/−1
30.1.2014 18:36

P71a29v91e88l 27N40o14v83á68k 7641356969633

hodně... pořádně se rozhlédněte kolem sebe dost aut už těch 20 let má...

+2/0
30.1.2014 21:52

J63i18ř30í 90S74c83h27w46a49c84h 5906119717984

A čím je mzda vyšší, tím je více fajn.;-)

+2/0
30.1.2014 23:58

M68a34r46c49e37l 56P31a72v66l33í30k 7541664958669

i*iotské socialistické regulatívy nám prinášajú zhoršovanie životného prostredia. napríklad CO2 je odbúrateľný "dýchaním rastlín". avšak, ak sa "spáli" určité množstvo uhľovodíkov a z toho iba časť sa premení na plyn, zvyšok je tuhá zložka  - SA(D)ZE! a tých je vo výfukoch moderných benzínových automobilov ... no skúste prstom (nie bielou vreckovkou).+

+2/−2
30.1.2014 17:40

M92i65c29h28a78e24l 60K35o26n37e25č94n34ý 6312443119879

Jak se Vám líbí -Magda;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 16:01

A55n40t44o59n32í25n 97K50o42u90d50e96l69k30a 1265305786552

Nechápu, proč se tolik ohrnuje nos nad downsizingem motorů s turbem. Věřím, že za pár let to bude běžný trend automobilek.

+2/−4
30.1.2014 13:32

V28í70ť81a 92K84r18u97t29i21š 1220604955507

On je to běžný trend už teď a možná stejně jako u nafty, časem se to překlopí úplně ..

0/0
30.1.2014 14:13

J32i31ř41í 97P36e60l17n70á50ř 6315773456339

Já proti němu nic nemám, pokud je proveden v rozumné míře. Například když se místo motoru 4,2 FSI použije 4,0 TFSI, tak se to dá přežít...

+14/0
30.1.2014 16:45

J19i38ř55í 17S97c74h55w74a25c39h 5156629557354

jen to většina místních diskutérů coby nové nemůže zaplatit....;-)

+1/0
31.1.2014 0:01

M60a12r14c85e88l 46P49a28v74l38í31k 7891684718849

začali to pred viac ako 50 rokmi japonci, motor pod liter a mnoho tisíc otáčok. tuná sa vtedy ešte motory zabiehali R\R na stolici a plynom) ... platila úmera - vyššie otáčky, výkonejší motor, nižšia životnosť. spomínam, ako skúšali zabiehať jawy a čezety (diaľnice vo švajčiarsku) na jeden záťah.

0/0
30.1.2014 17:45

P77a49v14e56l 60N97o69v73á14k 7231856509753

nvm mě se to prsotě nelibí ;-) radši 1.8 atmosferu než 1.2 s turbem ;-)

+3/0
30.1.2014 21:54

J17i91ř35í 45Z79ý34k55a 9679463451870

takové pidimotůrky mi pod kapotu nesmí. Jak to nemá kolem 2,5litru, ideálně s turbem, tak mne to nezajímá.

0/0
31.1.2014 9:56

D98a82v90i62d 27R84y18c15h83e89t46s88k11ý 9156931370900

Můžou mi eurounijní ekofašisti vysvětlit, proč v roce 2014 pořád hlídáme produkci plynu který je v sodovce? A ničíme s tím auta? Ve chvíli kdy (jedna) největší nákladní loď světa vyrobí tolik CO2 jako auta v celé Evropě?

+17/−1
30.1.2014 12:52

P38a98v71e13l 94N72o20v81á12k 4843208435251

Je to jako s predbihanim ve fronte.

0/0
30.1.2014 13:08

J26i41ř14í 25K57o77c16u16r55e28k 6145794665858

Navíc, když nárůst koncentrace CO2 není příčinou ale dost možná naopak důsledkem GO. Nejvíc se oteplilo na přelomu 18 a 19 století, přičemž průmyslové využití uhlí přišlo o 1/4 až 1/2 století později.

0/0
30.1.2014 22:16

J70i12ř33í 40S84c96h64w39a46c72h 5846139197794

Ten nesmysl s tou lodí je na tomto fóru nesmrtelnej....;-D;-D;-D

0/−2
30.1.2014 23:56

L80a25d98i97s70l67a72v 14K84v85a57s26n30i83č81k80a 1663327383865

Ono jde o to, že ten CO2 není jenom v sodovce, ale i tam odkud se do té sodovky získává. A kterápak loď to je, určitě to víte, konkrétně, když je jedna. Nejspíš jste si to poletl s diskusemi o emisích pevných částic dieslových motorů podle  "studie" kterou někdo vypustil do světa, kterak X největších nákladních lodí vypustí do ovzduší víc škodlivin než všechna dieslová auta v celém známém světě. No a ono se to chytlo, je to jednoduché a vypadá to chytře, když to někdo použije v hospodě ( že v centru měst žije a dýchá víc lidí, než na otevřeném moři nikoho samostatně nenapadne). Chce se to víc učit, jaké bylo vysvědčení ?

0/−1
31.1.2014 10:02

D49a78v77i54d 34R46y59c86h94e40t39s53k67ý 9366351400290

Internetový hrdina je osoba nízkého sebevědomí, která si svůj komplex řeší urážlivými výlevy v diskuzích. Ty jsou pravým opakem toho co si dovolí v reálném světě, protože by byl k smíchu nebo dostal přes hubu.

0/0
31.1.2014 15:19

J16a19n 97L22i65b27i47c82h 9672768795563

Musím přiznat, že Mazda měla průkopnické motory a techniku vždycky, ať už šlo o rotační motory Wankelova typu nebo klasické spalovací s upraveným cyklem a vždy se výhybala turbu a kompresorům. Převodovky řadí plynule a jistě, to je u japonských aut celkem obvyklé (špatně na tom není ani Honda, Suzuki, Mitshubishi ad.), ale přeci jen Mazda s Hondou jsou o krok dál. Teď začala Mazda měnit i design, ale na inovativní Hondu zatím nemá. Je však dobře, že zatím nezkopírovala evropský styl jako některé nejmenované značky, podvozky už nejsou sice tak poctivé jako dříve, ale jsou levnější a pokud bude servis slušnější a náhradní díly cenově dostupnější, tak Mazda bude stále velmi dobrou volbou pro skutečné řidiče. Ještě bacha na korozi, první Mazdy 6 jí neskonale trpěly.

+2/0
30.1.2014 12:18

C65y15r62i73l 32P40a11v46e54l72k34a 4186852198545

Alespoň někde mají rozum. R^Netradiční cestou jde VW s těmi polozm... s turbem a ne Mazda s poctivým motorem, pane autore.

+21/−1
30.1.2014 10:40

M55a14r58t93i58n 51H61e60r22i40n74k 4839616396719

super auta;-D!!

0/0
30.1.2014 9:44

M65i69c78h39a39l 34N76o78v45á94k 4335933737423

Jako dlouholetý uživatel vozů Mazda 6 můžu potvrdit, že současná generace motorů Skyactive je opravdu poměrně úsporná. Moje benzínová Mazda 6 jezdí za průměrných 7l/100km, 90% cest je po městě (spotřeba je brána z počítače v autě, reálná bude o 2-3 desetinky vyšší).

Jediným negativem nového motoru je, že se blíží charakteru nafťáku - v podstatě vás nutí dát 6 rychlostní stupeň v 70km/h rychlosti, normální spektrum otáček považuje 1500-2500. Naštěstí kultivovanost benzíňáku zůstala.

+9/0
30.1.2014 8:29

K84r89y36š55t72o90f 78L19a81n31í15k 1149540495435

mohu se vas zeptat na zkusenosti? dosluhuje mi Avensis (spis moralne nez technicky) a puvodne jsem jej chtel nahradit jen novym modelem, ale abych pravdu rekl, Mazda 6 se mi libi vice a hlavne je ve verzi kombi vyrazne levnejsi. jde mi predevsim o poruchovost a korozi (benzinove motory jsou o neco slabsi, ale dvoulitr se asi vyrovna osmnactistovce u Avensise), zda je to u mazdy problem. prepokladam ze na urovni toyoty to asi nebude, ale pri najezdu nejakych 20.000 km rocne by to snad mohlo 10 let vydrzet bez vetsich problemu, ne?

0/0
30.1.2014 9:00

M57i56c48h16a82l 17N63o38v56á79k 4295783347233

Kryštofe, jak jsem psal, jsem dlouholetý uživatel, čiže moje rady určitě nebudou nestranné ;-D Co se týká poruchovosti, tak Mazda 6 má dle TUV v podstatě stejnou poruchovost, jako Avensis - obě tyto auta jsou na špici. Koroze bývala problémem Mazd, ale od minulé generace už také vymizela. Osobně jsem za posledních 10 let nepotřeboval jiný servis, než výměnu plniv.

Avensis znám jen povrchně, jel jsem s ním 2x-3x, ale musím konstatovat, že jízdní vlastnosti má zcela určitě lepší Mazda, Avensis má lepší diesel a je pohodlnější. Výkon se špatně porovnává, nová Mazda 6 je o více než 200kg lehčí, než Avensis. Mám motor 2.0 165k, a u 1340kg těžkého auta je to skoro až předimenzované ;-D

Zajděte si do salonu Mazdy, rádi vás nechají projet vybraným autem - osobní dojem je prostě nenahraditelný.

+2/−1
30.1.2014 10:42

M97a34r57c86e27l 37P50a47v37l88í48k 7921564868579

?

kúpil som sedemročný p405 1.9 grd s 220 tis km, za desať rokov najazdil 150 tis km, začali hrdzavieť podbehy, motor stále s 6.5 litra spotreby- investície - potreboval repasiu zadnej nápravy, výmenu gumičiek palivovej sústavy (bio palivo), spojka a ložiská kolies.

0/−2
30.1.2014 17:53

Z33d35e79n36ě45k 86M48á84č86a90l35a 1303615799750

Jako také dlouholetý uživatel vozu Mazda6 první generace s benzínem 2.0 a s pětikvaltem mohu také potvrdit průměrnou spotřebu dle palubního počítače rovných 7 litrů na 100 Km. 60% dálnice, 20% okreska, 20% město. A to nemám Skyactive. Svezení super, motor jde krásně za plynem. Bere vše od Naturalu 91 až po 100 Oct. Moje předchozí Mazda626 taká 2.0 benzín jezdila za 7,5L / 100Km

0/0
30.1.2014 9:04

E52r22i53k 94M83o95r57a26v36i22a 9911191289599

Taky jsem měl Mazdu 6, 1,8 benzín. Skvělý podvozek a svižný motor, pokud ho dostatečně vytáčíte. Nicméně při jen mírně sportovní jízdě na výše zmíněný "sporožiro" spotřeby můžete zapomenout a budete kolem 12 litrů rádi. Ve srovnání s tím BMW 330d (dvojnásobný výkon a téměř dvojnásobný motor) a měřím stejný způsob jízdy mou osobou a spotřeba 8,3 litru.

+2/0
30.1.2014 10:20

P67a89v59e76l 79N32o54v49á51k 7871356589493

no já ještě nedávno měl Fiat 126p (Maluch) o objemu 0,65 a jezdil jsem v průmeru za 6litrů. Sice to nebyl žádnej zázrak vědy a techniky, ale otočil se za ním každej R^

+1/0
30.1.2014 21:58

M69i95r91o16s88l67a60v 45J36o48c60h 3122601753188

2 litrový benzín za 7 ve městě 8-o. Člověče vy jste kouzelník, nebo jezdíte pořád z kopce. :-)

+1/0
30.1.2014 10:43

M52i24r52o77s30l34a29v 11Š74i52m80k56o 7315133692645

Mám Hyundaie 2,0, 16 let starého a spotřebu mám jako píší výše. U jízdy po městě záleží na tom, jak dlouho stojíte v zácpách. Pokud ale tak nějak jedete, jde to.

0/0
30.1.2014 11:12

J69i34ř56í 86N30e43u15m13e50i67s23t40e50r 2982735293551

A to je mi logika. ;-D

0/0
30.1.2014 17:42

Z45b95y37n45ě56k 38J24e50h93l27i62č18k21a 8394418669821

logika tam je - nejvic všechna auta žerou při rozjíždění

0/0
30.1.2014 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.