Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci aut žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut v Evropě a USA

Automobilky z obou stran Atlantského oceánu v poslední době hodně lobují za sjednocení homologací aut v Evropě a USA. Jako další krok pak žádají sjednocení nároků na bezpečnost aut takovým způsobem, aby nemusely upravovat auta pro různé druhy crash testů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R50a49d78o80v38a25n 15D72l79u80g29o47s23z 3416281548806

Jakékoliv sjednocení bylo vždy považováno za socialistický a komunistický přežitek hodný stalého ponižování a znevažování a vida, dnes se děje přesně to, co bylo nedávno (a někdy ještě je) kritizováno. Nazváno jinak, leč se stejným smyslem a je to hned lepší, kůl, in a moderní a nutné. Směšná tato doba atrapovitá, hrající si na něco více.

0/0
8.2.2014 11:32

R56a43d81o77v47a89n 61D49l95u80g62o95s53z 3266191548156

A propo, abych se vyjádřil také k tématu. Americké testy se zdají být v některých ohledech více vtaženy k reálu, než evropské.

0/0
8.2.2014 11:34

D13a39v13i67d 46R85y44c83h88e16t18s54k88ý 9606671750890

Tak ona je ostuda už jenom to, že se auta staví právě jenom aby vyhověla normovaným střetům, což rozhodně neznamená bezpečnost. Mám z toho takový pocit jako když Peugeot 3008 automaticky rozpozná evropský měřící cyklus a vypne dobíjení baterie a další věci.

0/−1
7.2.2014 15:13

J89a71n 56M89o81h30y48l51a 6572509239901

Víte, když o něčem nic nevím, tak většinou slušně mlčím a třeba poslouchám, abych se něco naučil. Fakt, že něco používám ještě neznamená, že tomu i rozumím.

+1/−1
7.2.2014 20:28

D83a50v48i98d 21R22y36c41h15e53t13s78k19ý 9116131260640

Teď jsem moudřejší o Váš bezobsažný blábol.

0/0
10.2.2014 12:19

D17a74v53i50d 64P64r50a78ž25á23k 6674562772636

Prosil bych převzít americké požadavky na automobily komplet. Aspoň by evropská auta mohla vypadat zase slušně i designově

+2/−1
7.2.2014 11:33

R83a38d27e69k 42P56r47o95c35h76á74z94k57a 2563569848

A co se takhle na jakékoliv povinné testy vykašlat, ať si každý vybere podle jakých pravidel a zkoušek je jeho auto testované? Maximálně by šlo ponechat povinné testy na ochranu chodců, protože chodec si nemůže vybrat, jaké auto do něj narazí.

0/0
7.2.2014 10:40

J62a88n 39N45o32v41á46k 9485308334745

Tyhle tedty o kterých se píše nejsou povinné - jak se v článku píše, je to nad rámec homologace.

0/0
7.2.2014 17:48

M20a57r86t60i54n 30Š11t47ě45p32á40n92e35k 3477353983841

Takze se automobilky odkopaly v tom,  ze pripravuji auta na specificke testy a to ze by auto melo vydrzet byt jen o kousek vic jim vadi. Udelat auto tak, aby bylo bezpecne vseobecne se jim nechce.

Ale jo, ja jsem za. Proste spojte oba testy, nic nevynechejte a mate to sjednocene...

+1/−1
7.2.2014 10:29

R27a97d38e36k 45P34r28o31c29h59á62z94k97a 2813479118

Podívejte se třeba na u.s. verze evropských aut, všechna mají mohutnější nárazníky. V Evropě ne, protože by byly dražší a lidi by brblali :-)

0/0
7.2.2014 10:45

L19e97o75š 11K11a64ň46a 6703941122637

A přitom jsou v USA auta levnější.

+3/0
7.2.2014 12:39

J60a51n 92M23o90h47y20l11a 6932339899921

KRistova noho, když nic nevíte, tak držte zobák. NELZE technicky zkonstruovat vůz pro "všeobecně bezpečné"!! PRoto se auta navrhují pro normované testy, protože ty odpovídají nejčastějším typům nárazů. Což je (což ale se svým IQ nepochopíte) logické, neboť když nelze zachránit všechny, je tak nějak humánní zachraňovat co největší podíl.

0/−1
7.2.2014 20:31

T58o57m33á19š 95Z82e26m26a71n 3775978364655

Ty americké testy mi přijdou smysluplnější.

Tuhost střechy, nižší přesah, náraz zezadu atd..

+6/0
7.2.2014 9:17

J87a97r74o28m32í36r 34S79v87o57b35o26d94a 2120521149687

Jsou zajímavé ty mýty o bezpečných autech. Již nikde se neříká, že je to jen do určité rychlosti. Poté je jedno co řídíte, fyzika je neúprosná a jak dopadnou vnitřní orgány po srážce např. se stromem ve 130 km rychlosti mohou vyprávět patologové :-/

0/0
7.2.2014 9:03

J56a62n 97J96e81l77í21n71e86k 8223715922676

No, už když se podíváte, jak dopadají auta při NCAPu, tak je to taky slušný a to je jen 64km/h.

+1/0
7.2.2014 9:09

P76e35t76r 50S22v49o83b45o15d35a 9257738360312

Furt je lepší narazit ve 130 do stromu s pětihvězdičkovým autem než s nějakou starou šunkou. Samozřejmě tě hvězdičky neochrání před zraněním, ale můžou zachránit život.

0/0
7.2.2014 10:10

R97a38d18o34v89a98n 76D75l54u31g95o41s44z 3756301508586

Zajisté. V 5 hvězdovém z vás bude doživotní apalik, frontál či vigil, ve staré šunce budete ihned KO ;)

0/0
8.2.2014 11:35

P23e18t10r 44S63v33o37b34o27d37a 9287438230242

Hned KO asi nebudete. Poškození vnitřních orgánů a vnitřní krvácení není žádná rychlá smrt. Dále při čelní srážce poranění páteře moc nehrozí, takže pokud to člověk přežije, tak má dobrou šanci na plné zatavení.

0/0
8.2.2014 12:21

J61i75ř51í 94Z96ý59k90a 9729643581520

takže se de facto přiznávají k tomu, že auta staví jen odolná crash testům a o bezpečnost posádky jim vůbec nejde.

Ještěže jezdím Volvem, kde je takové pitomosti nenapadají.

0/−1
7.2.2014 9:00

J44a77n 72J45e93l61í48n73e89k 8493525852716

To dělají skoro všichni. Na IIHS jsou i takové koráby jako Audi A4 hodnoceny v kategorii small overlap tou nejhorší známkou. Nedávno tam ještě bylo volvo samotné, které mělo všude nejlepší známku.

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s80/2014

0/−1
7.2.2014 9:13

J84i29ř17í 88Z36ý74k49a 9519373931770

legrace by byla, kdyby se dělaly testy podle současných interních testů Volva (čelní náraz na sloup, kutálení přes střechu, náraz zezadu, náraz z boku-z úhlu ...). By neprošlo téměř nic.

0/0
7.2.2014 9:34

R96a31d60e68k 73P16r28o21c50h53á89z68k77a 2813819588

Ale napadají. I Volvo musí projít testy a i kdyby měli své vlastní testy super dokonalé, tak přesto musí přežít i ty povinné, i kdyby nevystihovaly reálný provoz.

0/0
7.2.2014 10:42

J54i96ř28í 62Z23ý11k60a 9559533731280

to je snad samozřejmé. Těmi pitomostmi jsem ale měl na mysli to skuhrání, že se musí upravovat auta pro každý trh zvlášť podle místních crashtestů. To Volvo nedělá. Na všechny trhy dodává stejná vozidla (samozřejmě rozdílné jsou tachometry, skla zpětných zrcátek, světlomety, rádio, sw motoru atp. podle místních norem). Když to auto navrhnete komplexně bezpečné, nemusíte řešit, jestli to projde tím či oním testem. Projde i nově vymyšleným (viz XC90 a small overlap, IIHS).

0/0
7.2.2014 11:13

J86i44n51d62ř18i12c33h 93Š66k66o69p76e68k 4875831210655

Jsem zvědav, jak se byrokrati poperou se zmíněným sjednocením pravidel pro homologaci. Že bychom se konečně dočkali např. červených blinkrů ?

0/−1
7.2.2014 7:52

Š66t17ě66p45á45n 16V70a69n55ě44k 3333989127977

No to doufám, že nepoperou, červený blinkr je fakt hnus.

+2/0
7.2.2014 8:50

R54a72d55e71k 67P75r34o13c33h36á28z72k56a 2313139618

Řídil jste někdy v USA? A připadly Vám ty červené blinkry smysluplné? Mně tedy ne ;-D

+1/0
7.2.2014 10:46

J94i53n34d91ř66i68c61h 62Š30k36o83p26e71k 4945611340205

je neřeším jestli je to ok nebo ne. Já řeším, že to i tady třeba bude.

0/0
7.2.2014 10:50

V32l46a76d65i89m38í48r 19V93o49n89d20r42á81k 5443502814875

Doufám, že ke sloučení norem v crashtestech nedojde, to by tak nahrálo VW do karet a nemusel by se snažit, když by mu stačilo plnit pouze nenáročné evropské crash testy a ne crash testy s 25% přesahem, které jsou mnohem náročnější...

+6/−1
7.2.2014 7:44

M11i95c50h12a11l 47P62a14v97l24á71t 9813953514129

Nenarocne? Jak v cem. Navic se v Evrope resi ty kraviny s bezpecnosti chodcu, boduji se nesmyslne "bezpecnostni systemy",.. To taky neni uplne jednoduche.

+1/−2
7.2.2014 8:19

J60i69ř78í 50Z72ý16k56a 9359763391220

až srazíte chodce a tak bude rád, že Vám pocuchal měkkou kapotu a skončil "pouze s otřesem mozku". Také by se mohlo stát, že skončí s mozkem na kapotě. Možná si říkáte "co je mi do něj?" ... dle rozsahu jeho zranění se určuje výše vašeho trestu. A přijde mi mnohem lepší přijít o řidičák na půl roku, než o svou svobodu.

+4/−1
7.2.2014 9:03

J52a36n 86N92o16v39á23k 9265828374435

Nejlepší je nesrážet chodce vlastní vinou - co co se týká těch co si za to můžou sami, co je mi do nich.

+1/−3
7.2.2014 18:06

J44a80n 25M86o37h10y56l88a 6502759489601

To si povíme, až se budete potýkat s tím, že jste někoho zabil a třeba jste ho mohl jen lehce zranit. Ale co, jak je vidět, tak vola prostě nepodojíš.

+1/−1
7.2.2014 23:15

M84i92c48h81a36l 41P27a98v38l94á90t 9373373684119

A neni lepsi mit auto, jehoz strecha nebo narazniky neco vydrzi? O to jde - ze ty americke pozadavky jsou mnohem logictejsi. ;o)

0/0
10.2.2014 13:29

P28e54t19r 57P95r70u47s 7527945229382

Presne tak. stacilo by auta vyladit tak, aby vyhovovaly jen na jeden typ narazu. To by se jim libilo... :-)

0/0
7.2.2014 8:33
Foto

J71i74ř19í 88K12w21o95l46e45k 5273667788379

Tak tohle je zbožné přání. Tedy jednou to málem vyšlo, když chtěl Carter přejít na metrický systém. Ale nakonec to nedopadlo a v US zůstaly palce (značení průměrů ve zlomcích je totální masakr - například 3/8"), stopy, galony... Jedni i druzí jsou rozhodně jediné ti "best in the world" :-)

0/0
7.2.2014 1:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.