Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opomíjená superstar: Mazda 6 je českým Autem roku právem

Krásná a velká šestka je nejlepším automobilem, který bude letos brázdit české silnice. Aspoň podle soutěže o Auto roku ČR, kde japonský stroj porazil ambiciózní octavii. Mazda 6 je skvělé auto a zároveň je to přehlídka moderní techniky. I když v trochu jiném pojetí než u ostatních značek. Titul si však rozhodně zaslouží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P83e70t53r 77A90c83h48i71l51l55e89s 6206472450620

zdravim,je tu nekdo,kdo dokaze objektivne porovnat mazdu 6 vs mondeo?mam mondeo kombi z roku 2003 dvoulitr benzin a po mazde 6 koukam porad.samozrejme mam favorita v novem mondeu,ale at uz je to poruchovost,spotreba,nebo vzhled vse hraje pro sestku.snad jen pozitek z rizeni by meli mit srovnatelne,ale mazdu jsem nikdy neridil.dekuji za nazory

0/0
15.2.2014 23:52

D28u55š76a73n 81P15e12š85e50k 3205799464470

Krásný a dobrý vůz. Ale v ČR mají lidé (bohužel pro Japonce i pro sebe), na očích klapky s nápisem Das Auto.

0/0
28.1.2014 17:24

P94e70t92r 67M84i40c71h48a25l 2650484171522

Das Auto je taky dobrý. Nejhorší jsou auta, co začínají na "F" - Ford, Fiat a fšechny francouzský. :-)

0/0
29.1.2014 1:26

S51t73a89n91i59s77l58a78v 83H47a54v52e59l82k42a 3600730402532

Ahoj, mámdoma dvě Mazdy. 5 let starou šestku a novou dvojku. Jediné co kdy odešlo, byloložisko v pravém předním kole (6), ale to mi opravil kamarád v BMW za 3210,- vč.práce (originál díl asi půlka ceny). Také jsem utrhnul roletu v kufru –oprava sám asi 0,00nic. Novou Mazdu musím mít!!!, je nádherná, ale vlastně jínepotřebuji. Moje 6ka má ještě stále co nabídnout, už tenkrát jsem v základudostal i věci, které jsem dodnes nepoužil, což Škoďáci neznaj. Jenom všemnedoporučuji ten servis. Za opravu rolety chtěl pán AutoPalace Spořilov 8tis a za novéložisko nevím, protože mě po sdělení technika probíraly z komatu. Atechnická úroveň tohoto autorizovaného servisu je také špatná. Mohl bych vyprávět,ale on by se toho někdo chytil a … Můžu srovnávat s Pass, A4 a nyní s c220,ale 6 mě prostě vzala V. VW byl větší, ale dnes je vyloženě ošklivej. A4 je furtkrásné auto, ale už není ono. Je nějak všude, kam se podívám. A Mercedes jevyloženě malej. Maximálně dva lidi. Vzadu není místo na nic. Nechci sem míchatlitry paliva nebo olejů a podobně, jen se na to dívám zvenku a hlavně od volantu. A také nenávidím dětské nožičky a botičky na zádech (A4 i c220) a to u 6ky nemám. Chápu, že někomu více sedí VW, také jsem měl jako malej Fávo a nedám na nějdopustit! Nakonec jsem ho vyměnil za svůj první digital a ten sežral pes. Prosté jsem tímto výlevem chtěl říct, že výjimečněs novináři souhlasím. 6ka je nejhezčí auto, které i velmi dobře jede.Stejně tak pěkně jede i ta Škůdka jenom jí VW drží designově u dna EU.

+3/0
28.1.2014 12:36

J88a77n 77J83a69d58a48m97u29s 2951791482334

Vzhledem k tomu, že s novou Mazdou 6 ve verzi sedan už jezdím půl roku, tak mužů potvrdit slova autora tohoto článku. Pokaždé, když sednu do auta, tak mám radost, že ji řídím. A co se týká vzhledu, tak hezčí auto ve střední třídě nenajdete, to se jim v Hirošimě povedlo. Navíc atmosférický benzínový motor s obsahem 2 litry a spotřebou 5,5l je úžasný. Mazda jde proti konvencím a jde ji to velmi dobře.

+3/0
26.1.2014 9:27

P31e17t24r 19M36i72c60h11a62l 2980494271422

Tak před tím motorem nezbývá než smeknout. Teda předpokládám, že jezdíš běžný režim a ne nějakou eko jízdu.

Mně jezdí Oktávka 2.0 TDi CR 81 kW kolem 5 litrů na sto (kombinovaný provoz, teď v zimě je to cca 5,3 - 5,4), loni v létě Chorvatsko za 4,5. Ale u nafty to tak nepřekvapí, takže Japoncům gratulace k motoru. I proto, že, jak správně píšeš, jdou proti fanatixmu s downsizingem a udělali normální motor s normálním objemem a velmi slušnou spotřebou.

0/0
26.1.2014 19:10

J83i52ř79í 97S17c71h76w69a38c68h 5816259507934

Kolega Jadamus mluví o papírových 5,5 l/100 nebo super eko jízdě, skutečná spotřeba je okolo 7 - 8 l,  viz sprintmonitor, to jsou reálnější čisla, např.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&page=2&powerunit=2

to jsou reálnější čisla

0/0
26.1.2014 19:49

P39e80t78r 39M59i25c47h37a49l 2560684981722

Kolega Jadamus psal o tom, že s tím autem už jezdí půl roku, proto jsem se ptal. Mimochodem, já jsem na té stránce zadal specifikace mého auta a taky jsem došel k o něco vyšší spotřebě než píšu já o svém autě.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2013&power_s=109&power_e=111&gearing=1&powerunit=2

Ale je pravda, že já ji mám starou rok a půl, najeto necelých 30 tisíc a protože jezdím i s náklaďákem, tak umím tak trochu eco run a snažím se využívat kinetickou energii auta a brzdnou sílu motoru, možná proto jsem se spotřebou o něco níž než na uvedené stránce.

Mimochodem, spotřebu počítám podle ujetých km a tankování, ne podle palubního počítače.

0/0
26.1.2014 20:10

V77í53ť49a 59K45r98u26t78i50š 1890574295197

Samozřejmě mluví o super eko jízdě. Pokud budu s daným autem a motorem jezdit naprosto "normálně" v kombinovaném provoze a tak, jak odpovídá hmotnosti auta a výkonovému potenciálu a objemu motoru, dostanu se prostě někde k těm 7 litrům.

Což je hodnota odpovídající dnešním obdobně výkoným motorům (viz. např. 1.4TSi). Tzn. žádný zázrak se nekoná.

0/0
26.1.2014 20:28

P19e64t49r 91M72i25c95h91a81l 2700124821112

Nevypadá špatně, ale nebudu hodnotit, nejel jsem s tím. Jen mám dvě otázky:

1. Kolik tahle reklama stála?

2. Kdo vymyslel systém start-stop pro přeplňovaný motor?

0/0
26.1.2014 1:28
Foto

P88a92v37l82a 79N35o39v27á 7368200928685

Je to opravdu moc pěkné auto. Těší mě, jak si už i tento národ začíná uvědomovat, že jsou i jiná (a lepší) auta než Octavie. R^

+3/−1
25.1.2014 13:55

L64i45b10a 13R80u60s69n30á94k 2750554645341

Jestli si o uvědomuje národ to nevím. Určitě ale pan František Dvořák, podepsaný pod touhle reklamou. Navíc 4x4 by mně chybělo, minimálně párkrát do roka. Doskrát jsem už zažil situaci, kde jsem s 4x4 jel tam kde ostatní stáli.

+2/0
26.1.2014 1:57

A59n76t27o11n74í70n 47S69t52e70d42i97n24a 4597402914970

no tak hlavně aby nehnila tak brutálně jako její starší varianty....

+3/−2
24.1.2014 18:19
Foto

V25o94j83t55ě72c22h 24V40o22p50a17ř17i54l 2344686776160

Zajímavé. Toto auto testovali v článku "Test Mazdy 6 Wagon 2,2-D: superb z Hirošimy" v tomto provedení již na Novinkách a tam kvality řízení celkem strhali  - laxní automat, těžkopádnost, snížení citlivosti řízení a jeho špatná zpětná vazba či výrok "Jízda na zatáčkovitých silnicích vás bavit nebude, ...". Tady se píše pravý opak "...Muší váha zaručuje ohromující obratnost, ovladatelnost a taky pocitovou lehkost. ...", "... dokonalé řízení. Je skvělé rychlé, přesné a citlivé. Někdy možná až moc přecitlivělé ...". Kde je pravda? ?

0/0
24.1.2014 18:11

R62a33d64e56k 88S50c50h97ö31n 2466843525505

nečtěte Novinky:-) pravdu zjistíte jedině vlastní zkušeností. Každý novinář píše něco jiného a něco jiného mu vyhovuje. A myslím, že polovina z nich ani o autech nic neví:-/

+3/0
24.1.2014 18:19

J68i70ř14í 10P90e10l90n21á44ř 6465143606679

I v plátcích, co se tváří jako kdo ví jak odborné, se člověk v recenzi na normální auto vyšší střední třídy dočte hlášky jako "je škoda že se nechová sportovněji" a podobně, jako kdyby to od toho auta někdo čekal. U té Mazdy se stačí podívat na technická data. Pravda, automat co má nižší maximálku, pomalejší zrychlení a vyšší spotřebu než manuál je dnes u aut vyšších tříd k smíchu. Jenže tenhle levný povoz pro plivače na Oktávky není vyšší třída...

+1/−2
24.1.2014 18:34

D62u91š44a83n 92P36e45š90e94k 3825139574740

Ten plus je jen za první půlku příspěvku.

0/0
28.1.2014 17:28

J62o18s86e68f 73U70l50m45a16n 8250540428565

Spíše bych se přikláněl k redakci idnes, avšak bohužel ne na základě vlastní zkušenosti ale okolností. Kdyby toto auto bylo tak špatné, jak citujete, tak by zřejmě nevyhrálo Auto roku. Uznávám ale, že takové odvození není příliš hodnotné. :-)

0/0
24.1.2014 21:58

T42o68m57á71š 95V92a95l15d66e14r 7943110939

Rozdíl může být ve váze motoru. Diesely jsou všeobecně těžší na předek než benzíny v podobném obsahu. S benzínem se mi jezdí serpentíny lépe.

0/0
24.1.2014 23:22

M56o66j65m23í38r 12O38h90n14o52u70t74k63a 4246607472472

Mazda dělá auta, která je radost řídit. Pochopit to lze jen tehdy, když si to člověk vyzkouší a může pak porovnat. Nejde o výkon motoru, ale o jízdní vlastnosti. To že se tolik u nás neprodává je dáno tím, že evropa není hlavním trhem této automobilky. (Mimochodem v USA prodávali M6 s motorem o výkonu 270 koní.) Záleží však na člověku, co upřednostňuje. Proto ať si každý jezdí v čem je libo.

+3/0
24.1.2014 17:27

F11r36a60n66t86i28s97e89k 16M51i17k92e67s 8173927210162

Je to tu samy odbornik a expert;-)

+2/0
24.1.2014 17:03

K15a37r16e14l 86N62o38v14o70t93n93ý 7569456559586

Taky mám z redaktorů takový pocit...

+1/0
24.1.2014 21:08

D13a39v52i37d 23H74o58l76m58a70n 7315195703839

Tak opravdu nevím... Jedná se o reklamní článek nebo neskutečně pochvalné hodnocení redaktora ? ...lehká, skvělá, ladná, svěží.... Mazda určitě není špatné auto, nic to však nemění na tom, že se mi tento moderní a vychvalovaný tvar vůbec nelíbí a spletu si ho s korejcema, oplama a frantíkama.

+1/−5
24.1.2014 16:06

J21i40ř63í 68N36e18u56m59e83i71s32t88e72r 2922705623441

Skoro bych doporučil očního, v tom případě.

+8/−2
24.1.2014 16:25

D57a48v77i49d 39H92o27l62m39a56n 7655845933269

K očnímu pane pravidelně chodím. Ale co s tím naděláte ? Uvedená Mazda se mi prostě nelíbí !

0/0
24.1.2014 20:57

J78i27ř72í 17Č34e67r48n87ý 9958743402176

Krásné:-)  Interiér na úrovni Evropy před 10 lety...R^

0/0
24.1.2014 14:28

T63o64m30á13š 94C42h11r32a52s69t40n90ý 2928769349221

Takto je vlastně lichotka, jelikož Evropa ho nemění už 90tých let :D

+3/0
24.1.2014 17:03

P69e32t61r 43Š15i54m58e81č47e35k 2320735471812

Tchán z německa měl dvě protože u nich pracuje, ale obě šli po dvou letech dál. Teď má passata a zatím dobré. Jak píše kolega, kdyby se mě někdo ptal na seznam značek tak mezi prvními deseti by určitě Mazda nefigurovala. koukněte na ceny někde v bazaru u těchhle aut. Jsou na třetině ceny po 4tech letech, proč asi?! Já osobně mám octavku 4x4 z aaaček z Olomouce a už 4roky si nemůžu stěžovat, kromě nafty a oleje jednou za rok, jsem do ní nevrazil ještě ani korunu.;-D

+3/−5
24.1.2014 13:40

V17o70j84t74ě72c23h 66R96o54z43s42í33v84a86l 5330953815214

ukazte mi jedno auto (typ), ktere neni v po 4 letech na tretine ceny. na tretinu cena auta pada cca uz po dvou letech.

+6/−1
24.1.2014 15:01

P96e26t36r 62Š69i85m57e81č26e93k 2800305931282

Octavka a fabka stačí se koouknout do bazarů nebo na net (třeba tady:  http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=29042461&make=109&model=261&ymin=2010&ymax=2010&power=103-103 nová stála 500tis.......:-/

0/0
28.1.2014 22:32

R24a81d83e65k 27S78c19h36ö66n 2356893375575

Dobrý den,

můžu se zeptat, kolik km za rok najedete? Já totiž jezdím v Octavii TDi 4x4 a horší auto, co se poruchovosti týče, jsem v životě nemělRv Mám za dva roky 100.000km a v servisu jsem co měsíc;-O a nejsou to žádné maličkosti. 2x! haldex s diferákem, prasklé zadní pružiny, prorezlý chladič (ano po dvou letech), ložiska v kolech atd.atd.atd.

0/0
24.1.2014 17:59

L27i30b62a 98R35u37s16n47á84k 2220304225131

Se Scautem jsem za 5 let najel 200 tis km a kromě pravidelného servisu se s tím autem nemuselo dělat vůbec nic.

0/0
26.1.2014 2:02

P57e77t41r 45Š13i35m28e59č49e29k 2690535851542

Ta moje byla bouraná (to mi v bazaru řekli) a najezdím cca 40tis za rok (Ostarva - Praha -Ostrava). Mám ji 4tým rokem a jak říkám, nevrazil jsem do ní ani korunu. Profesionálně opraveno, žádný problém s geometrií, 4x4 funguje nadmíru dobře, vše OK. Jaký máte rok?8-o

0/0
28.1.2014 22:36
Foto

M54a71r35t97i14n 51K64o93k81e89š 3668744821180

Já jsem prodal pěkně zachovalou a udržovanou po čtyřech a půl letech se 108000 km za cca 45% původní ceny.

0/0
25.1.2014 14:49

H16o93n68z80a 17K49o46p 1726334410171

To je jednoduchá odpověd proč. Protože podprůměrná inteligence kupuje oktávky, který jsou předražený a ti chytří, kterých je jak šafránu si zajdou pro lepší, luxusnější a levněkší mazdu.

+1/0
28.1.2014 9:04

R39a87d37i57m 75K76a53l80a65s 2790496802691

Nevím čím to je, ale když si tak představím, že si mám koupit auto, napadnou mě všechny možné značky, ale mazda v nich asi nebude. To není hodnocení kvality -  to je jen popis toho, na co si první vzpomenu. (A aby mě někdo nenapadal, nepomýšlím hned zrovna na mercedes s bmw.) A také to neznamená, že z toho myšlenkového výčtu značek považuji všechny za kvalitní. Zkrátka mazda v mém podvědomí příliš nefiguruje a skoro bych řekl, že nejsem sám. Nefunkční reklama, marketing? To už bych (když zůstanu u japonců) spíš měl asi tendenci uvažovat nad toyotou.

Jinak k autu - z venku pěkné, snad jen ten zadek je takový tuctovní, interiér mě nestrhnul, ale špatný není. Také bych se ozval proti tomu strachu z turba, nejsem přítelem downsizingu, ale turbo považuji dnes za naprosto standardní součást motoru. A když se k němu člověk chová slušně, není s ním problém. Navíc také dnes jeho výměna přijde na cca 12 tisíc, takže to zase není takové drama. A ozval bych se také proti strachu z elektroniky. Jezdím autem, která má čidla všeho možného i dost elektroniky, a jestli jsem měl s něčím problém, tak to bylo standardní čidlo teploty za tři stovky, které má na autě úplně každý.

0/0
24.1.2014 13:31
Foto

M65a27r31t67i20n 66K62o94k29e34š 3898684221290

Nefunkční prodej . to je jako ptát se, jestli bylo dřív vejce nebo slepice. Mazda je malá a samostatná automobilka z druhého konce světa a tuzemský ani evropský trh pro ni není prioritou. Drtívá většina produkce se prodává v USA, Rusku, Austrálii, Japonsku a až pak přijde na čadu Evropa. Tomu odpovídá i podpora zastoupení, které zase nemůže zahrát velké divadlo s malým kašpárkem. Netvrdím, že ten současný importér je ideální, ale za skomírajícího Auto Palace bylo definitivně hůř.

0/0
25.1.2014 14:54

L16u22k31a22s 63B94u19c76h93t88a 8279370184117

Já to říkám stále. Jezdím tady Mazdou, 6 pár let starou z áček a když sednu do něčeho jiného stýská se mi po samuraji...

+5/0
24.1.2014 12:36

M94a42r36t45i37n 50K58u49c38h79a20r38í21k 7812487293251

auto je to supr (máme ročník 2010) a svezení je skvělé. V porovnání s mondeem, passatem nebo oktafkou je patrná zejména obtížně popsatelná atmosféra vevnitř a při jízdě - klid, ticho, pohodlná sedadla a nadbytek místa, přitom je však útulná a s každým dotekem cítite bytelnost. Palubní počítač je nic-moc intuitivní, červené osvětlení já osobně nemusím, ale přežiju... ovládaní na volantu šipkama (jakoby roletkování z menu) dost odvádí pozornosť. A také je nemožné něco nastavit od spolujezdce! Kombík má větruvzdornou roletku, takže vám nenafouká dovnitř během nakládání věcí do kufru. Mám benzín, s kterým nebyl naprosto žádný problém, a má teď 160 tisíc. Bohužel má pětikvalt a spotřeba je tudíž pořád nad 8,5-9. Ale zas je to obrovské auto, takže se nebudu šklebit pro pár deci benzínu...

+4/−1
24.1.2014 12:32

V37l68a64d32i67m11i83r 39K14r75a75u10s 6921588194710

myslim, ze si vitezstvi zaslouzi. stejne jako oktavka druhe misto. ani jedno z nich neni vubec spatne auto. navic cenova politika mazdy vubec neni mimo misu, narozdil treba od me oblibene hondy. exterier mi prijde trochu moc radikalni, vice se mi libil posledni facelift minnule generace. interier je ale super, to je presne muj styl. kazdopadne pro mazdu R^

+1/0
24.1.2014 12:24

R29o67m83a95n 48K19r72a90t36o11c91h11v81í55l 6886607666294

Cenová politika?

Mě se podle ceníku Mazdy zdají drahé.

0/0
24.1.2014 12:49

T62o15m50á10š 20C13h32r69a60s50t65n89ý 2288189899701

Odpovídající kvalitě Mazdy, a nekvalitě konkurence :)

+1/−1
24.1.2014 13:09

R37o84m98a20n 52K46r42a62t39o66c28h37v49í52l 6196567466864

Takže levná není.

0/0
24.1.2014 15:20

T18o19m60á26š 44C24h44r97a52s81t71n28ý 2218319739951

Nechtěj slevu zadarmo ;-)

+2/0
24.1.2014 17:04

C56y78r18i29l 86P10a74v83e80l81k62a 4796602148135

Mazda 6 má vše, co od auta očekávám. Motor bez turba s dostatečný objemem a výkonem, krásný design, je velká, má perfektní jízdní vlastnosti, nestaví své kvality na elektronických kurvítkách a ne škrabce ve víčku nádrže, cena je přiměřená. Asi proto vyhrála anketu. Perfekt. R^

+9/−1
24.1.2014 11:38

R78a81d19i56m 73K35a22l50a11s 2670696732241

Já se na škrabce ve víčku nádrže také nerozplývám a nikdy jsem škodovku neměl, ale... Při každodenním ježdění člověk ocení ty úplně nejobyčejnější věci, které sice nejsou cenově nákladné, ale mají smysl a řidič jich využívá velmi často. Ať jsou to odkládací prostory v autě, ať je to způsob zavírání kufru (pokud není v elektrice), protože mít každý den špinavou ruku a sedat s tím do auta, je celkem otrava. Když se pak posunu dál, tak je to vyhřívání volantu, teď v zimě než se to všechno zahřeje a vyhřeje (ne všechny modely aut mají tuhle možnost v příplatku). Dnes také říkám, že když kupovat auto tak buď rovnou s nezávislým topením anebo ho tam aspoň nechat dodělat. Protože ta ranní rozmrazování jsou celkem otravná, nehledě na to, že se ničí motor. Zásuvka v zavazadelníku, možnost gumové podlážky, úchytky, aby věci v kufru nelítaly atd. atd.To jsou věci, se kterými se potýká každý, ale kolik aut je podobnými prvky vybaveno? A při popisu a hodnocení vozu hodnotí (někteří novináři), jestli je tlačítko klimatizace kulaté nebo hranaté a jestli je pěkný nebo hnusný klíček/karta k autu...

+5/0
24.1.2014 13:45

R51a18d91e32k 80K70l44u88d68s46k22ý 9349381771639

auto roku, ale ať se podívám kam se podívám, tak všude píšou Mazda 6, přitom správně je to Mazda6, bez té mezery mezi Mazda a číslovkou 6 ;-) to je takový problém, to napsat správně??? To si toho profíci novináři nevšimli, jak se to píše? jak píšu, je to téměř na všech webech, není to kritika tohoto konkrétního článku, ale všeobecná otázka.

0/0
24.1.2014 10:39

D64a63n40i93e73l 98K62r70o46n94e60r 7554544216477

The Mazda6 or Mazda 6 (known as the Mazda Atenza in China and Japan) is a large family car produced by the Japanese car manufacturer Mazda since 2002, now in its third generation.

+3/0
24.1.2014 11:24

S54i72l57v65e90s57t11r 90Ž45i70l44k66a 3652570799776

Bez stálého pohonu všech kol  nemá automobil smysl. Kdo jednou pohon všech kol vyzkouší  nemění.  Měl jsem řadu automobilů včetně Audi, BMW, Mazda....ale prostě po vyzkoušení Subaru Impreza jsem propadl kouzlu stálého pohonu a již značku neměním.  Dnes mám Subaru Forester turbo, perfektní.

+1/−13
24.1.2014 10:30

J20a70n 58H20a17v93r69d21a 4521149234409

Píšete hlouposti. Vy jste klidně mohl propadnout kouzlu pohonu 4x4, ale obecně tvrdit, že auto bez stálého pohonu všech kol nemá smysl může jenom popleta.

+14/0
24.1.2014 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.