Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce přesvědčit lidi, aby se o auta podělili

Praha zvažuje zavedení takzvaného carsharingu, tedy sdílení a používání aut více obyvateli. Koncepci město vypracuje v rámci materiálu o rozšiřování zón placeného stání a má zohlednit potřeby obyvatel a možnosti carsharingu v Praze. Jeden projekt už se rozjíždí, stojí za ním prodejce škodovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75i39ř53í 65Š33e75j51n36o14h12a 4332883644443

Pochopitelně.

Stejně tak vystačí jedna žena pro dva a více mužů ;-D

Vzato čistě ekonomicky a ekologicky.

Ale málokdy to dělá dobrotu.

0/0
5.2.2014 23:08

R74o37b26i50n 91Ž75i12ž27k73a 2328944206946

Pokud má někdo pocit, že po tom bude poptávka, ať si z toho udělá svůj byznys, ale proč by to měla proboha podporovat Praha? 

Když už by měla někde Praha investovat do ekologičnosti dopravy, ať zafinancuje víc spojů na vytížených linkách MHD a nepouští se do nového projektu, který skončí draze zaplaceným fiaskem.

0/0
3.2.2014 18:28

J29i94ř95í 30Š39e48j33n11o25h52a 4422383174983

Fiasko. Záleží na úhlu pohledu.

Opencard taky pro vybrané lidi nebylo fiasko ale naopak zlatý důl :-)

0/0
5.2.2014 23:10

K79a66r75e36l 51N32o98v42o86t79n81ý 7829936139806

CAR4WAY - za projektem totiž stojí Pavel Louda, majitel autosalonů Škody, Volkswagenu a Audi v Poděbradech, Kolíně a Pardubicích.

Pan Louda potřebuje někde udat auta která mu leží skladem za tržní cenu a magistrát v Praze mu vytvoří podmínky jako je vytvoření preferenčních pruhů, zvýhodněné parkování nebo pronájem lokalit nutných pro provoz carsharingu. Další příklad toho, že kdo maže, ten jede...

http://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoby/pavel-louda/

+1/0
2.2.2014 14:18

P42e33t36r 84Z51d49e21n60ě68k 2934819644

Tohle řešení připomíná sovětské kuchyně v Moskvě, kdy jedna taková sloužila jako společná pro 7 rodin v sedmi pokojích. Děkuju nechci.

0/0
1.2.2014 22:54

J64a18n 60K88r97p68e76c 5696403924502

1. zahranicni i tuzemske zkusenosti ukazuji, ze projekt naprosto tragcky nefunguje, protoze se ho neucastni ani desetina procenta ridicu. kvuli tomuto zarizovat jakekoliv uprednostnovani v doprave je pouze omezeni vsech ostatnich.

2. velka cast, mozna i vetsina aut zaregistrovanych v praze nikdy v praze neujela jediny kilometr. straseni takovymi cisly pusobi jen na slaboduche. zaroven zde neni statistika a vozech ktere se odregistrovaly z prahy. takhle to vypada, ze kazdy prazak dela 4 pracovni smeny denne a na kazdou jezi jinym autem a pak ma jeste jedno jen na nakupy...

+1/0
30.1.2014 20:53

K22a25r90e47l 61D72r93d53a 6954832887

Auta v Praze je spíš problém Středočechů. Resp. Pražanů, kteří od roku 1990 z 1/3 přesídlili do okolí Prahy a pro nedostupnost MHD jsou závislí na autech a dojíždění za prací až do centra. Užívání P+R a přestup na MHD také není pro každého.

  Statistiky tady moc neplatí. Mnoho lidí si drží trvalý pobyt v Praze.

+4/0
31.1.2014 6:58

J63a83n 47K55r51p44e71c 5156853374822

hlavne jde o sidla firem a jejich firemni auta s prazskyma registracema, ktere jezdi po cele CR.

0/0
31.1.2014 20:19

L55u38k12á92š 39V69a67ň13u65r29a 1695384813883

Kazda firma chce mit centralu v Praze a pak jsou vsechna firemni auta registrovana v Praze, i kdyz v podsta jezdi a parkuji mimo Prahu. Naopak Moravaci maji problem, ze maji prazske spz.

0/0
1.2.2014 22:41

L67u59k56á76š 30V47a40ň30u92r12a 1745604253223

Souhlas, Prahu neucpavaji prazaci, ale stredocesi, kteri jsou lini pouzivat mhd a jezdi auty. Prazaci jezdi mhd.

0/0
1.2.2014 22:38

D47a67n46i62e79l 54T22o35m27e90k 8439225648376

Asi bych si radši auto půjčil v půjčovně; moc se mi nepozdává zapojení magistrátu - to bohužel nesignalizuje dobrou věc... Proč magistrát dotuje jednu půjčovnu?

Ohledně nákladů - ta cena je v pořádku. Kdo tu operuje náklady 3 káble na kilometr, tak ale nejezdí novou škodovkou. Mám obyčejná auta, ale komplet reálné náklady mi vždy vyšly cca 7 Kč na km.

+3/0
30.1.2014 14:30

M33i42c86h62a10l 25P31a50v68l40á34t 9223703184709

Ono hodne zalezi na tom, jakou metodiku pouzijete pro vypocet. Ale prosty fakt je, ze je dost vyrazne levnejsich pujcoven, kde stari vozu nepresahuje 2-3 roky a nejedna se o zadne vraky. (To k doprave celkem staci, neni-li jedinym cilem machrovat pred sousedy. ;o) )

0/0
30.1.2014 15:07

T64o40m58á25š 54C77h47r37a35s26t26n60ý 2448279699231

No vidíte, mě reálně náklady vyšli 4,7 na Ford Focus :))

0/0
30.1.2014 15:59

L30u32k18á78š 33V71a49ň47u54r13a 1755124163133

To je naklad na 1km i s palivem, pojistkou a servisem? Ja mel dve Mondea a pod 7kc/km jsem se nedostal. A to jsem najel kolem 35000km/rok.

0/0
2.2.2014 10:27

R64o98b43i86n 89Ž64i26ž94k13a 2918154726736

Včetně ceny auta?

0/0
3.2.2014 18:19

Ř42e76h16o51ř 26V96l90a86s67á66k 2424684581366

Nemůžete pro to najít nějaký český termín?

0/0
30.1.2014 12:48

R93o26l21a89n57d 71M19i31k22l68o39s54z 8947803520259

Co třeba auto na půl. www.autonapul.cz

Nejlesi auto je auto na půl! :)

0/0
30.1.2014 15:38

L66u62k36á80š 62V78a86ň70u17r53a 1795194483873

Jsem pro podporu a zvýhodnění městských aut do délky 3,8 metru, šíře 1,7 metru a hmotnosti do 1,4 tuny. Těmto autům bych umožnil i levné parkování. Ostatním bych výrazně zpoplatnil vjezt do měst.

+1/−5
30.1.2014 12:23

T53o39m27á55š 94C81h44r62a59s76t91n88ý 2618499889891

Souhlas, víc místa pro moji turbínu ;-D

0/0
30.1.2014 12:25

L26u37k17á80š 94V34a25ň78u26r54a 1375664603403

Je videt, ze se majitele velkych vozu ozvali. :) Kdyz vidim s jakyma obludama stredocesi jezdi do Prahy do prace, tak se nedivim. Same SUV a MPV, delka pres 4,5 metru.

0/0
2.2.2014 10:30

K26a23r48e77l 16N78o77v13o90t89n75ý 7779716209526

Jasně, ať si ty přerostlé Octávie parkují na poli za Prahou ;-D.

Pravdou ale je, že ranní a odpolední špičku, včetně toho, že přes den nejde nikde zaparkovat do Prahy přináší právě dojíždění za prací. Pokud by fungovala příměstská doprava a nestála víc než doprava autem, byla by situace asi jiná.

Tohle banda bezmozků z magistrátu ale neřeší, ty koukají na to, z čeho kolik kápne.

0/0
2.2.2014 14:40

S55a97m91u45e91l 73R62a64z20i30m 4913970100411

Znal jsem jednu partu a ta tvrdila že každý bude pracovat podle svého nejlepšího svědomí a v výdejnách si bude brát jen to, co potřebuje. A jak to skončilo. ;)

I v jedné rodině jsou vždycky minimálně dva, kteří se o auto přetahují a tady takovýhle pseudokomunismus. A co když budou chtít třeba ujet z Prahy před povodní, jak se budou domlouvat?

+5/−1
30.1.2014 11:19

L14u38d82v80í73k 10G97a85j70d26o78š72í81k 2185873594422

Tohle je zase jen reklama na "autopůjčovnu", které to asi moc nejde.

Neřeší to v žádném případě dopravní situaci v hlavním městě.

Tu může vyřešit jedině buď úplný zákaz vjezdu nerezidentů, nebo mocně zpoplatněný vjezd aut do centra města. S tím ovšem musí jít ruku v ruce citelné posílení MHD.

Žádné jiné řešení NENÍ.

+1/0
30.1.2014 10:37

D25a60n43i17e74l61a 39U83r67b43a48n32o96v14á 2124920145146

Aha, tak že žádné carsharing to vlastně není - nevlastní jedno auto víc lidí, prostě je to jen trochu jiný typ autopůjčovny.:-/ No nevím, ty ceny podle mne většinu lidí odradí, protože uvažovat o tomhle budou podle mého názoru hlavně chudší a střední vrstvy - ti pro koho koupě auta není "obrovská" žátěž pro rozpočet podle mého názoru budou mít stejně raději vlastní i když by je při součtu všech nákladů to půjčené vyšlo asi o něco levněji.

+1/0
30.1.2014 9:32

J92a46r69o46s19l42a13v 51M58a11j30s13t55r 6396681261734

všem, kteří mají pocit, že je to drahé, vzkazuji.....zatím ano

0/0
30.1.2014 9:18

K21a64r16e84l 76D71r17d92a 6804192337

Nerozumím k čemu by mi takové auto bylo?

  Dojet si na velký nákup za cca 500,-? Pak auto postavit zpět a vracet se hodinu domu MHD? Ehm?

  Vyjet si v létě na koupaliště za cca 1200,- za dopravu asi moc nehrozí, natož víkend na chatě za 3.500-4.500. Kouzlo auta, že jsem za 20 minut doma, třeba večer z tréninku, se vytrácí, pokud nebudu parkovat přímo před domem. 

   Při představě cen aut a benzínu, mi ty ceny přijdou neskutečné. Jistě, rozpočítat nové auto, amortizaci, provoz... budu na podobných částkách. Jenže, vlastním autem, které nemám potřebu vyměnit každé 4 roky za nové, teď jezdím za 1/10 těchto cen.

  A podpora města? To je řeč o parkovném. Platit k tomu komerční parkovné by takový projekt zazdilo již zcela.

  Navíc v práci střídám auta. Není to příliš bezpečné sednout do neznámého auta a pustit se obratem do pražského provozu. Motivovat vysokou cenou řidiče k neježdění je cesta do pekel, co se týká bezpečné jízdy.   Při počtu takových aut, nechápu jak by to pražskému provozu mohlo významně pomoci?   Podivná aktivita.

+14/0
30.1.2014 7:02

L42u13k45á97š 55V55a90ň90u23r40a 1405614443923

Jediné řešení je podpora malých aut ve městech (výrazné daňové úlevy) a vysoké daňové znevýhodnění a poplatky za parkování velkých aut.

+1/−2
30.1.2014 12:18

T23o19m55á77š 42C46h30r42a93s98t32n94ý 2378599429341

Já mám malý vůz, na rozměry, seč s vysokým obsahem s E3 a podporou termické turbíny jejíž klasifikaci EURO raději neodhaduji. 

Taky dostanu slevu? ;-D

0/0
30.1.2014 16:21

J48o62z85e21f 59H45r70i88c50i21š46i54n 4163280420326

No ale včem se situace zlepší. Malé auto zabere stejné park místo jak to velké a na silnici zabírají větší prostor rozestupy než auta samotné.

+2/0
30.1.2014 19:58

L68u64k43á76š 18V70a85ň80u72r98a 1785954443693

Malé auto zabere méně místa. Bohužel dnešní norma definuje velikost parkovacího místa 3x6 metrů. Malému autu by stačilo místo 2,5x4,5 metru. Je to krásně vidět třeba v Japonsku.

+1/0
30.1.2014 20:29

D44a41v55i51d 50R88y49c96h47e16t90s22k55ý 9736801850640

Tunel jako obvykle. Magistrát zakáže auta a pak si s nimi udělá kšeft.

"Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že carsharing potřebuje podporu regionálních a místních orgánů."

+6/0
30.1.2014 4:35

F85r38a46n23t64i60š63e37k 13S92o50k79o13l 7925294101106

Já to vidím skepticky. Zrovna říkám utopie. Navíc drahé. 5 Kč/km, 90 Kč/hod, navíc roční registrace 2000 Kč. Silně budou konkurovat například autopůjčovny. Co se mne týče, raději si ponechám své auto.

+7/0
29.1.2014 23:28

M23a97r47e24k 15H86r58u86b78y 6777902791338

Parada, takze budu moc jezdit s pujcenou skodovkou v protismeru jako na ilustracnim obrazku? ;-)

+4/0
29.1.2014 23:17

P71a25v21e44l 50M92o51r29a64v37e62c 1314505874367

Ne děkuji

+2/0
29.1.2014 22:24

J98i98ř91í 84S35m96a85z12a17l 2737152144732

V čechách nerealizovatelné. Buď ho nabourají nebo ukradnou, případně ukradnou co není přišroubované. RvRvRv

+2/−1
29.1.2014 21:37

M96a52r25e22k 44H61r73u85b51y 6507702781218

Staci jak dopadl projekt pujcovani jizdnich kol v Karline - pravda, stojany zustaly ;-)

+2/0
29.1.2014 23:18

F73r23a97n55t39i79š89e72k 83S70o14k84o74l 7595744721956

:-)Hlavně že ty stojany zůstaly.

0/0
29.1.2014 23:22

A32u16g41u77s43t 23F86o90r52m39á24n22e10k 6525619140446

Nebylo by lepší zlepšit a hlavně zlevnit MHD alespoň na úroveň před rokem 1989 ?

0/−5
29.1.2014 21:16

V34á11c40l12a87v 39J53e98b34a56v92ý 8150139823396

Myslíte zavřít bezdomovce do dolů a zredukovat počet aut na 1/4, aby měla MHD volnou cestu? No asi by to mohlo fungovat :)

V Praze je rozhodně lepší MHD než byla před 89. Akorát vyřešit ty dva problémy...

+5/−1
29.1.2014 21:41

Ř71e63h58o27ř 49V95l60a23s54á93k 2344444651706

A posílit. Zvlášť po optimalizaci je v některých spojích hlava na hlavě.

+1/0
30.1.2014 12:49

A53l67e25n54a 31J60a49n25d13o26v13á 7579478701585

Hudeček + a automati, max. ještě www.dopravní federace a podobní cucalové grantů a dotací. Pořád  chtějí mluvit do toho, co dělají druzí! Příkazy - DO práce na kole, sdílej auto, choď pěšky - co na tom, že Praha je samý kopec a každému není dvacet nebo třicet, že musí vodit děti nebo tahat tašky....

Nechte to na lidech, oni si sami vyberou, co je pro ně dobré...

+9/0
29.1.2014 21:00

V38á72c13l42a62v 98J54e58b36a68v78ý 8620579713856

Co je dobré pro jednoho, nemusí být dobré pro druhého. V autobuse nebo tramvaji může jet nějakých 50-80 lidí. Když tihle lidé pojedou každý svým autem, tak bude silnice ucpaná a ani to MHD se nikam nedostane. O tom to celé je, ale to je na více přemýšlení než co dneska asi udělá doktor Hanák.

+1/−5
29.1.2014 21:46

T43o18m92á59š 19Z53e75m11a54n 3455688234355

50-80 lidí kteří jedou každý odjinud a jinam, kteří by jeli o trochu jindy kdyby nemuseli jet dle řádu.

+4/−1
29.1.2014 22:57

Ř84e24h17o42ř 61V67l95a66s65á65k 2124234801816

Irelevantní. Jeli by plusmínus po stejných hlavních tazích, kudy jezdí dnes ty tramvaje a autobusy. Ano, možná by mezi nimi přejeli někdy někudy jinudy, ale rozhodně by nejeli nějakými bočními uličkami.

A ve špičkách jsou ve městě intervaly v řádu minut, "trochu jindy" by nemělo vliv.

0/0
30.1.2014 12:51

J81a46n 37V11a40s71e36k 9241579219771

Pokud chapu tak chteji udelat neco jako https://de.drive-now.com/en/#!/howto :-/

0/0
29.1.2014 20:51

J56a32n52a 58L94e98p11p40e58l90t70o13v76á 3494767893140

Pro více informací se můžete obrátit na Facebook CAR4WAY.

0/0
5.2.2014 13:06

R95o79b91e28r46t 26Š60i52m43e66č22e90k 6825361288178

90 kč/hodina + 5kč/km a ještě 2000 czk/ročně? to je nějaká sranda, ne?

+7/−1
29.1.2014 20:23

P41a30v19e15l 95N61o87v62á46k 7891776859653

tak nějak to vydělat musí :) Pro někoho kdo auto opravdu nepotřebuje denně ale jen párkrát do měsíce je to v pohodě :) otázkou je ovšem jeslti není nakonec levnější ta autopůjčovna....

+2/0
29.1.2014 20:41

L45u81d92ě55k 75Š71i24š54á65k 3657498269394

Presne tak. V půjčovně malé auto velikosti Fabie stojí i pod 1tis Kč na den a pak se už platí jen za phm...

+5/0
29.1.2014 21:06

A87u67g80u31s52t 93F18o24r23m12á85n22e27k 6405439200356

Celej žhavej budu půjčovat svýho Jaguára nějaký socce, aby mi to někde roztřískal. On bude bez starosti a já budu platit servis, benzín a nakonec přijdu jeho  vinou o body, protože dnes se netrestá řidič, ale majitel.

0/−1
29.1.2014 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.