Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polo(r)evoluce u Volkswagenu: stejné auto, nová technika

VW Polo je i po pětileté kariéře stále ve velmi dobré kondici a i když v Česku jeho prodeje váznou, v Německu jde o nejprodávanější auto své kategorie. Teď představuje rozsáhlou modernizaci, kterou se však na první pohled zrovna moc nechlubí. Nové polo už redakce iDNES.cz prozkoumala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a85n 83M60o55h61y47l61a 6482949329381

Já to nechápu, možná jsem mimozemšťan, ale ty výhrady jak si lidi otlačují nebo ošoupávají nohy a kolena o středový panel nějak nechápu. Ať sedím v jakémkoli autě, když si sednu tak, jak se sedět správně má, tak s tím problém nemívám. U vozů žádného koncernu.

0/0
7.2.2014 0:02

M97a93r32e95k 29M64a46l66ý 9759591827205

Das Auto

0/0
6.2.2014 12:37

T17o43m23á62š 59C53h94r57a92s18t65n64ý 2878599439871

Das šunto ;-D

+1/−6
6.2.2014 12:53

P14a81v69e78l 53S98v73r13č21i97n81a 1788261264937

Ty motory jsou velký úlet. No vidím to tak na 4 měsíce než Hjundaj Prijde s ohnutým displejem a Treba zbytečným foťákem s optickým zoomem a bude nám tvrdit ze je to jediné potřebujeme.

+1/0
6.2.2014 11:27
Foto

L44u84k64á34š 55N79o31v39o13t51n12ý 6866727148558

Krásná Dacia Sandero :)

0/−1
6.2.2014 9:22

A63l81e97x86a64n30d67r 10K27o63s85t30k76a 5499436169626

Sice mám (viz níže) k podobným motorům značné výhrady, ale za cenu jako ta Dacia by to bylo dobré vozítko. Mimochodem, už jsem viěl firmy, kde kompletně přecházejí na Dacie s tím, že nepotřebují image, ale jen a jen auto, které je levně a pokud možno spolehlivě doveze a odveze.

0/0
6.2.2014 10:58

M82i92c16h82a10l 26P55a29v58l11á47t 9483503574709

A ja uz videl i firmy, ktere takoveho rozhodnuti pomerne brzo litovaly. Ona uspora je dobra vec, ale ne za kazdou cenu.

0/0
6.2.2014 13:04

T25o48m93á36š 24C43h28r16a78s63t95n34ý 2388269459181

Aneb, jak nenápadně provést životně nutný upgrade, aniž by to vypadalo, že u minulé verze to totálně pokakali jak s úvodní generací Touranů...a ještě za to být oslavován ;-D

0/0
6.2.2014 9:08

A36l11e68x80a19n31d62r 57K97o96s69t19k11a 5199976789246

Až na tu litrovou zrůdnost v motorovém prostoru to zní docela dobře.

+2/−1
6.2.2014 8:35

K45a72r15e34l 93B22a35r67t58á87k 3759303622586

A jaký máte názor na Ford Focus 1.0 EcoBoost?

0/0
6.2.2014 8:46

A93l29e84x12a39n24d55r 11K43o38s72t73k66a 5449306459686

Totožný. Snižovat spotřebu ano, zmenšovat motory na úkor životnosti ne.

+2/−1
6.2.2014 9:05

P61e86t35r 58D12v10o45r30a76k 3741680837629

Ten motor ale neni menší na úkor životnosti. Zkontruovat dvoulitrový motor s 80kW s životností 300000km je stejné jako zkontruovat litrový motor se stejným výkonem se stejnou životností. Nechápu, kde laická veřejnost přišla k té hlouposti, že při stejném výkonu má menší motor nižší životnost. TO JE HLOUPOST !!!

Ten motor je od začátku konstruovaný na nějaké parametry a proto je schopen ten výkon vydržet !!!

+2/0
6.2.2014 9:10

A13l68e31x75a17n60d16r 88K23o76s83t31k27a 5139896649496

Ano, při dodržení všech vstupních parametrů tu trvanlivost teoreticky má. V praxi stačí trošičku odlišné palivo a bum, najednou je motor po 100 tisících zralý na generálku. Kdyby se raději soustředili na hmotnost vozidla, nahradit vše co jde hliníkem nebo plastem. Auto velikosti Pola s hmotností 600 kg (bez řidiče), by mělo s 50 kw motorem nádherně svižnou akceleraci a ještě o hodně menší spotřebu samo o sobě.

+1/0
6.2.2014 9:16

J61i10ř23í 66S39c61h10w70a68c69h 5826129937924

600 kg pro auto velikosti Pola dnes je naprosto nereálná.

I Trabant 601 měl pohotovostní hmotnost 615 kg a to měl jen dvouválcový dvoutakt 600 ccm, plastovou kastli, žádnou dnešní výbavu (tak -100kg), žádnou dnešní bezpečnost (dalších -100 kg ale spíš o něco více) a to byl o půl metru kratší a téměř o 20 cm užší!

+1/0
6.2.2014 9:44

A78l36e74x54a19n69d97r 23K53o38s17t54k96a 5229816279786

Jenže ta plastová kastle Trabantu byla dost těžká. Totéž podvozek. Dnes máme jednak pevnější materiály, dvak umíme využitím různých profilů a podobně dosáhnout větší pevnosti materiálu, při současné větší pevnosti. Motor, spojka, převodovka se vejde do 100 kg váhy. Podvozek a kola dalších max 200, těch 600-650 není nereálných. Uvědomte si, že váha zmiňovaných systémů (třeba ABS) se z velké části odvíjí od toho, jak těžké auto musí zvládat. Neboli ABS pro 2 tunové auto je "trochu" masivnější, než pro tunové.

+1/0
6.2.2014 10:20

V28í27ť85a 19K28r31u62t89i11š 1900244175897

Ano, teoreticky je to snad možné. Jenže pak je to taky otázka ceny jednotlivých materiálů a nutných výrobních postupů a technologií. Jenže dnešníauta jsou proti tomu trabantu ověšena takovým příslušenstvím a, asistenty, výbavou a elektronikou, že pak deka a kila skáčou ...

0/0
6.2.2014 10:37

P47e29t40r 74D88v37o47r76a24k 3191390907129

Stejně jako u toho dvoulitru...

POCHOPTE, ŽE ZADÁNÍ NENI VZÍT LITROVÝ MOTOR S VÝKONEM 40kW A "PŘEČIPOVAT" NA 80kW.

ZADÁNÍ JE VYVINOUT MOTOR SE SPOTŘEBOU 3 LITRY/100km A STANDARTNÍ ŽIVOTNOSTÍ 300000km.

NĚJAKOU CESTOU JDE MAZDA SE SKYACTIVE A NĚJAKOU CESTOU JDE VW, FORD...S PŘEPLŇOVÁNÍM MENŠÍCH MOTORŮ

+2/0
6.2.2014 10:30

T10o22m11á53š 55V72e55s87e64l32ý 5755758910269

zásadní omyl. Zadáním je vyrobit motor, který plní nesmyslné "ekologické" normy a vydrží o dva dny déle, než je na něj záruka. Stejně jako je to čím dál tím běžnější ve všech oborech.

+2/−1
6.2.2014 13:26

J55o33s56e79f 95V31o39s31i27c16k77y 4813177386503

Pan Dvorak ma pravdu. Zadani je, mimo splneni Eura 6, take dosahnout uspornosti dieslaku. V nekterych pripadech se to jiz podarilo. Neni duvod, proc by to nemelo byt, vzdyt obe paliva maji stejnou vyhrevnost. Benzinaci jsou za nizkych otacek brzdeny vakuem pri ssani. Take maji v tehto otackach prilis nizkou kompresi 1:6 ! Na obou problemech se pracuje.  Lide kteri ctou, nediskutuji, a naopak. Typicky diskuter si precte nadpis a jiz hyka a nadava !

0/0
6.2.2014 13:28

H79o49n70z98a 88K39o59p 1896884890691

Výkon možná chvilku ano, ale ty 1l přeturbený motůrky se rozpadnou někde mezi 100-150tk.

+1/−2
6.2.2014 10:09

J60i26ř91í 41S74c51h23w61a55c59h 5686859827214

to je pěkná hloupost....;-D

+1/−1
6.2.2014 10:17

J16a77n 82K79o36t48l93í73n 9799364815957

možná špatná zkušenost, mám taky jednu - do firmy se kupovalo pár Fabek 1.2TSi, všechny měly plný servis, kvalitní olej, bralo se palivo ze z čerpacích stanic známých firem. Přesto u jedné odešlo turbo dvakrát (15, 35 tisíc) u druhé jednou (25 tisíc). Je pravda, že ne každý kdo s nimi jezdil se k nim určitě choval hezky, ale stejně...je to auto, mělo by něco vydržet.

0/0
6.2.2014 11:11

J35i31ř27í 66S92c95h89w17a40c68h 5696109247464

no to je právě to "možná nechoval se hezky". Zátěž coby referentského vozidla a u soukromníka, to je nebe a dudy. 

Jeden můj známý pracuje ve firmě kde si mohli vybrat svoje služebáky, které mají napevno přidělené i pro soukromé účely. Vybrali si C5 (diesely za cca 700tis.), tuším celkem 4 ks. A v průběhu nájezdu cca 40 000 (za cca  rok a půl) s tím úplně všichni měli nějaké problémy. On konkrétně se spojkou a homokloubem. U ostatních nevím, ale říkal mi, že nikdo z nich by do toho auta podruhý nešel. A podle mne by takto bylo možné jít napříč každou značkou ve služebním poměru a vždycky by se něco našlo....;-)

Mám dva známý co mají TSI soukromě a ani jeden z nich problémy s turbem zatím neměl (30 a 60 tisíc km)

+1/0
6.2.2014 13:04

T16o65m25á87š 34C89h12r23a15s28t53n21ý 2158199439221

Když mi nedownsize TDCi chytřejší než opice na premiové benzínce při natankování prémiové nafty v ČR napsal, že na to nepojede, že požaduje minimálně naftu s 45 cetanem, na stojanu bylo deklarováno 60 cetanů a přechtřelej autokrám detekoval 39 cetanů...

Tak bych řekl že nějaký "designer automobilky ze země, kde do auta tankujete naftu, ne LTO, říká že to 300K vydrží" řeči to auto a jeho výdrž common railu, čerpadla, turba, a milionu a jedné další wifik...součástek tak trochu asi zajímat nebude... ;-€

0/0
6.2.2014 11:14

A31l27e60x48a68n26d36r 33K42o11s91t86k31a 5989466239206

Věřil bych "přechytřelému autokrámu". Papír (stojan benzínky) snese cokoliv, chudák motor asi ne.

+1/0
6.2.2014 11:47

V35í33ť57a 67K24r21u92t71i44š 1290134605747

TDCi je vlastně ještě větší downsize, než diskutované benzínové motory. Benzínová atmosféra má běžně litrový výkon někde mezi 55-60kW, s turbem se momentálně bavíme o 66-92. Takže nárůst řádově do 50%, u extrémních HH pak o nějakých 110kW/l (+80%).

Atmosférický diesel se pohyboval okolo 25kW/l, zatímco u TDCi se bavíme až o 60kW/l (+ 140%), u nejvýkonnějších dieselů ale už o 93kW/l (+270%).

+1/0
6.2.2014 12:19

R51a78d11i31m 34K56a77l96a85s 2660956972611

Možná je to dobré auto, ale ten design už je pro mě osobně poněkud únavný. Ale nejspíš je to tak, že v Německu je to vlastně druhé auto na nákupy a omlácení do města. A není potřeba k němu chovat nějaké vášně či snad dokonce city:-).

0/0
6.2.2014 8:34

M10a57r10t30i27n 95R54a73y91m98a17n 4882738593458

Ta by me zajimalo, jestli budou tak nemecky "spolehlive" jako predchozi TSi. ;-D Neni nad atm. dvoulitr v nove Mazde.

0/0
6.2.2014 8:22

K37a74r53e90l 14B38a49r27t45á51k 3979253872626

Do Pola. To je moudrý názor. Osobně bych tam doporučil min 3.6 V6, co?

+2/0
6.2.2014 8:48

T56o35m70á10š 27V22e41s71e86l28ý 5825438770959

já bych do pola nejraději 1.8T 20V 132 kW z přelomu tisíciletí ;-)

viděl jsem někde popis vestavby do Fabie I, takže realizovatelné to je.

0/0
6.2.2014 13:30

J15i18ř31í 26S66c14h46w49a39c30h 5536699947284

a proč takovou "vykopávku", když můžeš mít Polo R WRC s 2.0 TSI o výkonu 162 kW ;-)

0/0
6.2.2014 14:19

T59o13m81á54š 56V57e13s46e60l62ý 5125588270249

nostalgie ;-)

ale dobře, tomuhle bych se taky nebránil ;-D

+1/0
6.2.2014 14:56

M43i81r14o85s54l16a48v 48S46i88n93d70e94l52a87r 2315707964672

No nacpany jsem ho videl i v eRku ci S1xx.... takze jde lecos.

0/0
6.2.2014 22:42

J71i75ř67í 67S79c60h33w48a56c15h 5846659147114

Teď ještě sehnat Mazdu s dvoulitrem za 350 tisíc :-)

0/0
6.2.2014 8:53

V87a31c24l86a71v 65M19e72d53e64k 5421172675625

Tak 6ka to za ty prachy nebude, ta je kategorie Passatu

0/0
6.2.2014 23:35

J41i50ř17í 73S80c87h30w56a71c16h 5456279747554

ad spolehlivost nový Skyactive versus nové TSI:

zatímco nová TSI ve "druhé" generaci může díky vychytaným muškám získat na spolehlivosti, tak nový Skyactive díky "totálnímu odlehčování při navyšování komprese" nemusí být až takový držák jako předchůdci. Každopádně na nějaké jednoznačné hodnocení obého uplynulo zatím hodně málo času...

+1/0
6.2.2014 10:36

A24l10e88x83a19n14d90r 51K10o98s56t19k95a 5169656939246

Ano, ta Mazda už takový držák být nemusí. Ovšem, doposud je známa faktem, že motory testuje na výdrž velmi důkladně.

0/0
6.2.2014 16:57

P25e27t26r 80M93a72r43e58č39e30k 1983111679258

Ty motory to je šílenost :-/ . Když jsem kdysi viděl  Superba s jednadvojkou tak mi to hlava nebrala. A teď tohle ;-D.  Čtyři válce jsou absolutním minimem.

+2/−1
6.2.2014 1:04

K29a91r97e97l 49B42a27r83t53á37k 3589653722816

Kdybyste se trošku vyznal v motorech, věděl byste, že minimum je 6 válců.:-P

+3/0
6.2.2014 8:49

V41í21ť59a 65K50r50u13t59i37š 1970284945217

Mně by to hlava také nebrala ... Už jen z toho důvodu, že žádný SuperB 1.2 nikdy nebyl ...

+1/0
6.2.2014 9:20

J74i55ř60í 30S11c96h87w92a41c85h 5726959267744

"....nabídka benziňáků obsahuje ještě tříválec 1,2 TSI.... v šestnáctiventilovém provedení" ???

To jako, že ve dvou válcích je po pěti ventilech a v tom třetím je ventilů šest??? ;-)

+6/0
6.2.2014 0:29

9841974960507

Autor je asi znalec.1,2 TSI jsou čtyřválce. Dnes ve variantách 63 a 77 kW, u tohoto vozu a všech dalších se výkon zvýšil na oněch 66 a 81 kW.

0/0
6.2.2014 0:41

J45i83n92d65ř48i67c89h 17Š59k24o77p88e47k 4695511230315

ne, tři válce po pěti ventilech a poslední ventil je do rezervy

+1/0
6.2.2014 7:51

J72a77n 80K97o44t71l83í52n 9279284785767

nebo u rezervy...v kufru...náhradní ;-D

0/0
6.2.2014 11:13

J54i85n83d51ř98i31c54h 75Š90k61o93p81e42k 4175801430265

tak jsem to myslel

0/0
6.2.2014 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.