Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku už testují mýtné pro osobní auta. Má být férovější než známky

Dálniční známka za 1 500 korun se zdá dnes drahá. Ale bude hůř. Práce na zavedení výkonového zpoplatnění, tedy mýtného, jsou dál než jen u prohlášení nového ministra dopravy. Rok a půl už běží pilotní projekt, který má hlavně nastavit ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a85r11d78a 87S42o20k87o27l 1966728661541

Nejde o nic jiného než co nejvíc vyždímat z lidí zase jinou formou. Dnes jsou to dálnice,zítra daň ze střechy pozítří z počtu stromů na zahrádce atd.

+1/0
12.2.2014 7:17

M95o80n 18D88e52j74l 1863143925483

Vtipné... Takový keců a přitom to jde zas jenom na jednu velkou hromadu daní zvanou rozpočet a dál budeme hopsat po panelech, akorát to bude víc nasírat...

+2/0
6.2.2014 22:09

J21a61n 55O78p46i27s 3873398882615

Já jezdím celkem hodně po celé republice, ale už hromadu let jsem neviděl že by někde vážili kamiony. Většinou stojí celňáci u sjezdu s nastartovaným motorem aby mohli v zimě topit a v létě chladit, ale ven je nikdo nedostane.[>-]:-/

+2/−1
6.2.2014 14:15

P44a68v15e82l 80O59d67r78a83z28i26l 6404189177950

Mně rozčilují, když stojí na zebře pod majákama a hnípaj. Co kdyby si stoupli tak, aby nebyli překážkou v silničním provozu.

0/0
11.2.2014 21:08

J71i35ř76í 47N88ě74m62e80č18e39k 9313309579427

pokud bude 1 km za 40h, tak jim na tankodromy kašlu, raději pojedu pomaleji po okrsce, měli by se raději soustředit na přetížený kamiony a pořádně je zkasírovat , ty ničí silnice nejvíce

0/0
6.2.2014 13:25

L47a59d55i77s25l17a29v 73P29a47s91t15o54r34e69k 1813927448255

Co tak silniční daň zrušit, když už máte z PHM...

+2/0
6.2.2014 12:40

K69a39r30e26l 13V22o23j54t93a 6511117718292

Takze nas z dalnic vyzenou

+2/0
6.2.2014 7:17

J45i57ř35í 85Š77e80j62n39o80h64a 4152133274513

Zbytečné. Ten kdo hodně jezdí zaplatí hodně  na spotřební dani  a DPH.

Všechny silnice potřebují  údržbu. Městské, okresky i dálnice.

Problém je, že daně vybrané na PHM se zvětšiny prožerou, místo aby šly do silnic.

Mýtné by měly platit náklaďáky a  autobusy, protože vzhledem k opotřebení vozovky mají zanedbatelnou spořebu PHM.

+2/−1
5.2.2014 22:59

J81a57n 36L82i69b48i37c22h 9262778305343

Za ty naše tankodromy může platit jen blázen, stát by měl proplácet zničené podvozky aut. Pokud se peníze z mýtného a dálničních zámek z většina rozkradou nebo zaplatí režie, tak na údržbu dálnic zbyde jen minimum.

+1/0
5.2.2014 22:24
Foto

P61e21t94r 16A28c35h95i90l42l34e87s 6216562170660

aja,zase srovnavani cen se zapadni evropou.kdy si ti myslitele uvedomi,ze v zapadni evrope maji ctyrnasobne platy?brat v tydle republice 60 litru za "obycejnou praci",tak budu klidne davat 2 koruny za ujetej km po dalnici...

+2/−1
5.2.2014 19:57

S44t16e10f49a61n97o 19S95i13n21i93g73a88g59l95i30a 3228687103591

Ctyrnasobne platy??! A kdepak je maji, v parlamentu? Protoze prumerny plat italskeho delnika je v rozpeti 900-1400€ drahy pane.

0/−2
6.2.2014 0:02

V38a76c68l68a98v 83K90u55b90i24s 5111931579917

Ja si deval na prumerne platy v Praze, Brne a srovnatelnych mestech na zapade. V Praze je prumerny plat kolem 30 tis v Londyne, Dublinu, Berline, Mnichove, Vidni, Milane atd je to mezi 70 a 90 tis. Platy nizkoprijmovych skupin se tolik nelysi ale u vyssich prijmovych skupin uz je to podstatnejsi (v prumeru je to 3x vic) . Bavil jsem se s kolegy v Rakousku, Nemecku a Irsku a porovnaval jsem kolik nabizi pobocka banky v CR tak to vychazi v IT na polovinu. V Risku a investmentu na dve tretiny a retailu a lidi na pobockach to vychazi ma polovinu a to mluvim o cistych penezich. Takze rozdil je sice o trochu mensi ale neni maly jak se nekteri snazi tvrdit

+3/0
6.2.2014 12:40

J30i55ř81í 70Š30e83j10n23o85h20a 4242243114263

Na prvníphled to vypadá rozumě. Ouřadové to ale  nasmlouvají s Kaschem tak "výhodně", že to nakonec bude pro průměrného řidiče   5x  dražší a do státní kasy  přijde  méně než teď.

Takže bych to raději neměnil. Nespravedlností máme mnohem více.

0/0
5.2.2014 18:50

K53l74i91m90e43n47t 65P83i77j32á79č91e97k 7347145572298

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mytne-na-dalnicich-v-cesku-09o-/automoto.aspx?c=A140204_122810_automoto_fdv

Italové platí průměrně 1,70 Kč, Francouzi 2,43, Chorvaté 1,43, Španělé 1,83 a třeba Portugalci 2,05 Kč za kilometr.

Proč nevzpomenou Slovinsko - ve skupině B2 - lehké dodávky, mikrobusy - trasa Šentilj - Maribor 16km 1100,-Kč (40,-Euro)  t.j. 68,75 Kč za km.  Při cestě zpět z dovolené musíte mít po týdnu novou vinětu zase za 40 Euro.

0/0
5.2.2014 13:16

K78l72i93m11e14n10t 65P86i39j39á53č76e55k 7827885692768

Kopírování části textu z článku je tady ošetřeno skutečně kouzelně. Při vložení textu sem nic nevidíte, při vložení přes Word je to vloženo už opakovaně i s linkem. To chce fištróna :-)

+1/0
5.2.2014 13:19

T53o74m69á36š 12C66h58r81a88s96t91n96ý 2148189249601

Průměrná mzda v mediánu k roku 2012

Španělsko 48 100 Kč

Itálie 50 300 Kč

Francie 65 800 Kč

ČR 20 407 Kč

+3/0
5.2.2014 13:46

T15o65m94á32š 52C59h73r86a89s76t60n36ý 2538349559341

U těhle diskuzí si vždy vzpomenu na kamaráda, co pracuje u letiště pro nějaké soukromé letecké cargo.

Jak se mu vyplatí mít být placen jako zahraniční zaměstnanec, mít zahraničního operátora, zahraniční bankovní účet, zahraniční registraci auta, a nechat si dovážet letadlem benzín v rámci cargo cesty.

Až sem jsme to dopracovali...

+4/0
5.2.2014 13:03
Foto

P18e19t64r 36A14c53h19i46l90l43e54s 6286762880460

musite myslet pozitivne.heledte,aspon ze to jde :) driv by to neslo ;-)

+1/−1
5.2.2014 20:00

J42a48k68u40b 31M82a13t81ě31j32ů 5205612241755

takze cela tahle saskarna je proto, ze 15% ridicu jezdi po dalnici bez znamky? takze proc to delat jednoduse a vymyslet snadny zpusob, jak techto 15% ridicu chytit potrestat a misto toho vymyslime kompletni drahou zmenu systemu. ze se v cr vubec divim...

+4/0
5.2.2014 12:42

V80í30t 61K52u66č51e78r98a 6154959789612

Pan Reyman do dole počítal pro cestování z Kladna do Prahy.

Já zkusím lepší variantu - Praha Brno (kdo zde jezdí ví, že dálnice není prázdná...)

Takže pokud nyní počítají "průměr" 0,4Kč/km (jak je v článku uvedeno) tak to bychom měli :

Praha Brno a zpět 400 km

1500 Kč za známku / 0,4 = 3 750 km za cenu roční známky

3750/400 = 9,4 - takže asi 10x krát bychom za tuto cenu mohli za rok navštívit Prahu (to je jednou za měsíc) Tak nevím kde na těch "průměrných" cenách byli...

+1/0
5.2.2014 12:21

I50v22o 16J68a39n42á71č10e71k 8893213841852

Tak trochu mám pocit, že stát chce opět zvýšit nezaměstnanost, další překážka v cestě za prací na obzoru.

0/0
5.2.2014 12:18

V93i85k36y60r 54B82o31h98u83m75i67l 73S96t24r45a79n89s69k68y 9357358146509

Čsl a česká realita. Jako kluk se pamatuji, že se zrušila "silniční daň" a jako spravedlivější bylo zvoleno řešení zatížit daní pohonné hmoty dle logického že kdo víc jezdí, víc "projezdí". Postupně si stát navěšel na PHM další a další daně a i to nestačilo a tak se vymyslela dálniční známka. Nyní jí máme za "pakatel" 1500 Kč/p.a., přičemž po D1 se ejzdit nedá, ostatní jsou v jednom pruhu často zcela zaplněné náklaďáky a od jara do pozdního podzima máme (viz poděbradská, mladoboleslavská atd.) osttaní vždy nejméně v délce cca 19-15 km v "rekonstrukci" firem, které nejenom že odfláknou kvalitu, ale nedělají o víkendech, natož v noci. No a nyní si k tomu všemu opět uděláme TU ZRUŠENOU silniční daň. Vítejte v reálstánu.

+7/0
5.2.2014 11:44

R40a18d25o50v32a81n 13D79l58u71g41o80s64z 3846231778446

Tak to je, bohužel. Pokud hlidací pes demokracie nezačne na tato svinstva a manipulace a lží poukazovat a vytvářet tím tlak na příslušné instituce, nic se nezmění. S krátkodobou paměti lidi operuji mocní od nepaměti. Tady něco slibíme, a za nějaký ten pátek, až lidé zapomenou proč byla změna učiněna, co se slibovalo, tak se zavede to, co mělo být dle původního slibu nepřípustné.

+1/0
5.2.2014 12:02

M34i78r29o23s32l92a71v 68U74r85b36a19n 1306257271689

Tak dlouho budou napinat strunu, az praskne... jako se SD na PHM...chteli moc a nakonec jsou radi, ze maji to same, protoze ti co nas vyuzivaji jen jako tranzit, tak natankuji v zahranici a nemame z toho nic a cele to dopadlo jen na tuzemske ridice..

+7/0
5.2.2014 11:39

R59a32d20o23v73a16n 57D61l92u63g92o48s51z 3146971358846

Člověk se zdravým úsudkem toto věděl od počátku. Nutno za každou změnou, politickou, v ČR vidět zkryté úmysly, osobní zájmy.

+1/0
5.2.2014 12:04

J55i56ř90í 78K71r21a93m91p57l 4596234386936

současný systém je nespravedlivý pro ty, co jezdí po dálnici málo a mají více aut. Mnohem lepší řešení by bylo platit je za to, co ujedete a můžete to přenášet i mezi více auty. Známku musíte koupit pro každé auto a ještě za paušál. Možná proto to stát nezavedl, protože by tratil

+2/−1
5.2.2014 11:36

J31a62k20u65b 47M25a62t55ě34j21ů 5145222651705

eh... neplati se timto zpusobem uz spotrebni dan za benzin? Asi neni uplny problem, pokud mate vicero aut, jezdit po dalnici jen s jednim. Jen si spocitejte, jake vsechny dane platite pri provozu auta od koupe az po koncovy prodej, kdy se auta zbavujete...

+1/0
5.2.2014 12:38

J98i18ř74í 36N44o32v20o94t39n70y 2218681523489

Vám připadá normální platit další poplatky. Nebylo by lepší zpoplatnění dálnic zrušit?

0/0
9.2.2014 8:40

M11i79r23o10s11l78a34v 97Š26i88m92k42o 7875683922105

V článku není nic  konkrétního o cenách v souvislosti s nájezdem km. Ten, kdo jezdí denně do práce, tak by se nedoplatil. Takže nějaký strop? Při současných mzdách je to nesmysl. Naopak sváteční řidič, co jede párkrát za rok po dálnici by platil pár korun? Takže nějaký minimální poplatek, i kdyby nejel vůbec? Umím si představit, že by to nebyla symbolická suma.

0/0
5.2.2014 11:28

V65i67k66y97r 37B31o57h50u47m12i59l 98S51t24r35a75n14s92k13y 9857198346989

Podmínkou tohoto systému musí ovšem být zcela přijatelný stav lokálních silnic a ne ty dnešní tankodormy. Všimněmež si toho, že např. tak kde ve Španělsku byla postavena dálnice a s ní NEEXISTUJE souběžná státní silnice, tak se za tyto úseky neplatí, neboť stát - který je placen občany - nenabízí levnější variantu. Totéž by mělo platit v ČR. Chceš ušětřit /nebo máš čas či se chceš kochat krásami krajiny/, jeď DOBRÝMI státovkami. Spěcháš? Jedeš za kšeftem, který to všechno vynahradí? Zaplať. Mám ovšem obavu, že český ystém dopadne tak, že budeme všichni platit více za stále méně.

+2/0
5.2.2014 11:48

P65e68t29r 82H75o19f55m38a77n17n 6709774215130

Nemuze se ten nekdo za praci radeji prestehovat nez dojizdet autem? Usetri penize, nervy, cas a zivotni prostredi.

0/0
6.2.2014 15:22
Foto

M83a80r12t51i91n 51K59o41k32e48š 3268464781170

Panu ministrovi by měl někdo vysvětlit, že dálnice se opotřebovávají především těžkými nákladními automobily, pokud takový automobil přetížíte o pouhých 10 % proti normě, opotřebení běžné asfaltové vozovky stoupne o 45 %.

+5/0
5.2.2014 10:58

V22i64k10y95r 79B58o42h98u71m62i37l 67S70t91r14a70n72s17k64y 9977918896289

Též pak silnice tím, že zemědělci, dřevaři /viz např. úsek z obce Butoves na Miličeves/ absolutně nečistí kola stálě větších a těžších mechanismů a tak se stařičké silnice 3. třídy stavěné  "pro koníčka se žebřiňákem" nejenom hroutí pod vahou, ale drolí z bahna, kamenů, kusů větví těžařskou/zemědělskou - dnes vždy soukromou - společností. A policie, starostové atd. pochopitelně netrestají pokutou nic.

+5/0
5.2.2014 11:51

T14o17m81á17š 24B18í87l60ý 2375920187

Chybí mi tam poplatek za dálnice našeho souseda - Německa. :-/

Prorok 2013 stanovilaspolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

napříjem 1150Euro měsíčně( cca28.750,- Kč ).

Každýobčan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvekna bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranicechudoby...

…Stát, kterýrozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

+5/0
5.2.2014 10:41

T59o70m94á15š 76B24í32l35ý 2475130797

Oprava:

Pro rok 2013 stanovila spolková vláda hranici chudoby pro německé občany 

na příjem 1150 Euro měsíčně ( cca 28.750,- Kč ).

Každý občan s nižším příjmem má právo na plnou sociální podporu, příspěvek na bydlení, energie a pod. a na dorovnání příjmu do hranice chudoby...

…stát, který rozpoutal dvě války, jednu dokonce světovou.

0/0
5.2.2014 17:20

D38a23n 91K69u40t44a 6540726708519

člověče, co ten Váš kurz EURA??? Už nežijeme v pravěku ..... máme ho teď lepší, větší .....

0/0
6.2.2014 13:14

J23i71ř20í 77S74v50i60t91á57k 6536493177437

Nemám co bych ještě dodal do diskuse, vše již bylo řečeno a jak všichni víme zcela zbytečně , názory lidu se nikdo zabývat nebude protože nejsou podstané ale co je nejdůležitější všichni co o tom rozhodují by přišli o zdroje financí a jak známo jakmile sáhnete politikovi na penězovod ihned začne křičet že je to nelegální a na politickou objednávku. Jsem pro to aby se hledali schopní jedinci nejlépe v kosmu protože v Česku, jak ukazuje více jak 20 letá historie je to samej zloděj, kontrolor, funkcionář, politik a sem tam nějakej muzikant.

+1/0
5.2.2014 10:28

T98o95m21á12š 22H58u30d77e66č92e65k 3143113779103

"Kdo využívá infrastrukturu víc, měl by nést větší břímě"

Ale to už platí více než dostatečně. Kdo víc najede, načerpá více paliva. Litr paliva je v současné době zdaněn 50%, takže pokud automobil jezdí za 3Kč/km, platí z každého km 1,50Kč do státní kasy. Ano pokud by nebylo daní, platili byste u čerpačku za litr nafty/benzínu kolem 18Kč/l.

Tak si to prosím opakujme každý den a nenechme se špehovat tou bandou idioutů, kteří si říkají "veřejná správa".

+15/0
5.2.2014 9:52

M25a28r30t92i47n 44R87a28y80m42a66n 4462568833868

To je sice pravda, ale je dokazany ze prujezd jednoho kamionu plne nalozeneho, ma na podlozi a komunikaci stejne velky dopad jako prujez 90 000 aut. Myslim ze myto pro auto nebude ani 9x levnejsi natoz 90 000x...

+2/0
5.2.2014 13:00

Z21b32y84n73ě84k 35Č40e47c43h 4708578915921

Myslím, že stát přichází stále o hodně peněz.

Zavedl bych nové daně -např: Za odebírání vzduchu, lesovné,., 

Nějak mi rychle došel dech :-/ za všechno ostatní už vlastně daně platíme...8-o

+4/0
5.2.2014 9:45

J93i52ř83í 19K46ü58h23r 2560376310866

Co takhle daň na blbé kecy?

0/−3
5.2.2014 10:06

T50o60m61a33s 83N41o26v63o40t20n19y 3771916788929

To byste se nedoplatil

+2/0
5.2.2014 10:06

Z36b40y91n88ě54k 14Č72e39c35h 4878478235611

To by stát přišel na hunt...

0/0
5.2.2014 10:33

V47e46r38o96n74i56k51a 97R84o79t85t19o86v26á 9750385635425

Ještě by to člověk pochopil, kdyby ruku s mýtným byla zavedena možnost odečtu mýtného a paliva z příjmu v zaměstnání. To by snižovalo nezaměstnanost a lidi s dojížděním nelikvidovalo.

0/0
5.2.2014 9:37

M74a40r53t78i30n 29R96a38y97m94a55n 4872928573538

Tak si to spocitam. Jezdim denne Kladno Praha a zpatky. Po dalnici jedim 15km. To je 30km/den. Pracovnich dni mam 23/mesic. Kouknu-li se na zbytek Evropy a budu-li doufat, ze daji sazbu 1kc/1km, tak nam to dela 690kc/mesic. A mesicu, jak vime, do roka je 12 - 1 mesic dovolene, takze 11 mesicu. To mame 7590 kc/rok. A to jeste nepocitam, cesty ktere jezdim po dalnici mimo praci. Dopadne to jednoduse. Vstavat budu o 5 minut driv a vesnice v okoli dalnice se maji na co tesit. A to si myslim ze cesta z Kladna do Prahy po R6 neni dlouha. Takze jediny auta co budou jezdit po dalnici budou sluzebni protoze firma si to da do nakladu.

+10/−1
5.2.2014 9:15

V77e50r77o72n71i49k94a 13R46o83t42t16o18v67á 9930855235585

To  mně by to vyšlo 35 420 Kč :-/

0/0
5.2.2014 9:26

M58a83r80t86i17n 91R59a75y55m58a23n 4102898333978

No prave, to ja jezdim docela kratkou trasu. A opravdu si nemuzu dovolit naklady na dopravu zvysit ze 4000 mesicne za benzin jeste o 700 za dalnici.

0/0
5.2.2014 9:42

V26a38c71l97a87v 84H69a13j89e58k 3746839459

a co takhle zkusit vlak??

+3/−2
5.2.2014 9:28

V63e31r88o37n61i11k79a 97R93o92t68t90o65v78á 9890285575865

Z Kladna možná. Jak to mám pane Hájku udělat já?

+1/0
5.2.2014 9:31

V70a42c26l84a68v 77H56a50j60e70k 3986219839

vy nemáte nějakou veřejnou dopravu?? Třeba bus, nebo kombinaci bus+vlak??

0/−6
5.2.2014 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.