Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záhadný prototyp hvězdou Paříže: škodovka maskovaná za tatrovku

Tahle škodovka je jednou z hvězd veteránského autosalonu v Paříži. Návštěvníci výstave Rétromobile znalecky prohlížejí unikátní prototyp, který sem přivezli z mladoboleslavské restaurátorské dílny. A ptají se, proč na stánku Škodovky stojí tatrovka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e41t46r 88M98a52r96š57o18u21n 5455888636436

že by to byla ukázka tehdejšího reverse engineering? ;-D

0/0
8.2.2014 0:00

P46a58v30e89l 62J80e37ř53á23b75e13k 7721752514757

Možná to měli předci vychytané, ale jestli trubka na vodu chlazení vedla tou nádrží bez tepelné izolace, či odděleně od benzinu, tak asi ten benzin celkem ohřívala.

Celkově to vidím nepraktické - velký chladič, velké blatníky, kabelku do prostoru pro zavazadla aby jeden dával vidlemi, protože dle mne je to dost na nahnutí přes blatník. Ale třeba to konstruktér tak postavil pro okolo jdoucí muže ve chvíli, kdy by zavazadla nakládala nějaká sličná dáma.

0/0
7.2.2014 21:56

O56n95d14ř62e57j 30Š10r61á65m59e90k 3783230431349

S tím benzínem jsem si to také říkal, ale jestli trubka vedoucí vodu od motoru do chladiče vedla jinudy nebyl to asi problém.

0/0
8.2.2014 15:23

D65a65l83i33b64o53r 40R75o22z34s34y48p28a70l 7850353756549

Koukám předchůdce Š 105,120 motor vzadu, chlazení vepředu, vedlo se to trubkami pod autem, obsah chladící kapaliny nějakých 10 l. Velké nároky na čerpadlo, občas to někde teklo a stejně byly problémy s chlazením.

+1/−2
7.2.2014 17:56

J81i61ř25í 41E36r16b23e45n 1953634406717

Akorát že Š105/120/130 má řadový motor skloněný vpravo, nemá kompaktní boxer s jednoduchým příslušenstvím nahoře a sběrný dvojvýfuk po stranách.

Motorový prostor škodověnek je nedomyšlený - je tam obrovské množství nepotřebného místa, které člově využije leda při výměně tlumiče výfuku nebo vodního čerpadla. Na ostatní a podstatně běžnější práce - denní čerpání benzínu do karbecu, roční výměna svíček/oleje/vzduchového filtru, občasná výměna klínového řemene apod., tam je místa tak pro ruce gynekologa. Tohle všechno šéfkonstruktér motoru Müller v 60. letech totálně zvoral... i když, on to vlastně zase musel přizpůsobit zástavbě chladiče vlevo od motoru u embéček.

+1/0
7.2.2014 18:21

M11i24r19o87s20l46a87v 51S86i32n26d29e90l37a32r 2805817904792

Zas bych to tak nedramatizoval... jedine pokud nekdo chtel docerpavat palivo, hrozilo, ze si uspini odev. Zbytek bude clovek delat v primerenem odevu. Vymena vzduchoveho filtru byla i pro "blondynu" - dva klipsy a jedna kridlovka, pristup k remenu take ok. Pro vymenu olejoveho filtru bylo nejlepsi sundat kryci plech motoru (2-3 srouby a 2 matky) a udelat to zespoda, alespon se pak snando dalo presvedcit, ze po montazi netece olej kolem.

0/0
8.2.2014 0:04

M33i25r33o40s81l19a33v 39S77i20n28d56e75l45a50r 2335207384392

Problemy s chlazenim byly spis vinou odflakle udrzby. Oproti S1000/S100, ktere mely problem s chlazenim hlavne pri vyssich rychlostech, bylo chlazeni vyborne. Zdroje problemu byly hlavne dva: bud uhnile kontakty od spinace ventilatoru dochlazovani, nebo podfoukle tesneni pod hlavou. Pak jeste lidova tvorivost, kdy nekdo vymyslel skvely napad povolit vicko expnzni nadoby, aby "eventuelni bubliny mohly ven".... S funkcni chladici soustavou to auto v podstate neslo uvarit, ze zkusenosti vim, ze dokazala uchladit i cca 100k motor.

S cerpadlem po zmene "vrtulky" 1983? problemy nebyly. Pokud to nekde teklo, tak to neudrzelo tlak a nelze se divit, ze se pak varilo. Co jsem kdysi zkoumal, tak s pretlakovym vikem se zacla voda v okruhu varit nekdy pri 116-120C (mereno v miste termostatu).

0/0
7.2.2014 23:56

L60u48d46v33í67k 59G45a94j49d97o82š41í62k 2155833164552

Ono to teklo, protože vedení bylo tak dlouhé, že muselo mít bezpočet spojů bezvadných jako zdroj úniku. Zvláště pak ty "zahradní" spojovací hadice pod autem. K tomu přidejte mizerné termostaty které zůstávaly zaseknuté a spínač dochlazovacího větráku umístěný tak, že okamžitě urezl.

A to pomíjím, že při skoro 12l chladící kapaliny to v zimě netopilo.

+4/0
8.2.2014 14:11

M76i82r37o78s85l17a20v 41S67i74n49d83e50l14a22r 2525517394402

Jake zahradni hadice pod autem? Tam byly hadice naprosto stejneho typu, jako ve zbytku auta. Zmineny spoj pod autem byl na servis hodne nestastny, ale hadice tam nastesti vydrzely pomerne dlouho, driv odesly motex pasky kolem. Hadice to chtelo preventivne tak za 10 let vsechny vyhodit, dat nove a byl klid. Spinac urezl asi tak za 10 let...

12l vody by sam o sobe problem nebyl (ono se ji do otevreni termostatu ohrivalo mnohem mene), problem byla nedostatecna cirkulace vody v topicim okruhu (hlavne pri mensi zatezi v nizkych otackach)...

0/0
10.2.2014 1:12

F85r90a65n80t46i23š82e40k 94K78o64p50e91c38k93ý 6555369110605

Tak nevím jak se autor článku orientuje v konstrukci automobilů, motory Tatra jsou narozdíl od Škody vzduchem, nikoliv vodou chlazené, válce mají uspořádané do V, nikoliv boxer......:-/

+3/−3
7.2.2014 14:35
Foto

J73a40r36o91m98í83r 94K21o98b92e70l87k21a 7744524291645

Tatra 11 a další?

0/0
7.2.2014 16:33

J20i12ř90í 65E13r75b24e61n 1123344576547

A co tatraplan - T600? Neměl vzadu náhodou (vzduchem chlazený) čtyřválcový plochý dvoulitr?

0/0
7.2.2014 18:13

M55a58r84t51i89n 65K10y59p98r 2662955504114

Ne jenom T600. Boxer je pro meziválečné konstrukce Tatra.poměrně charakteristický. Vždy mě pobaví, když má někdo s nepříliš širokými znalostmi potřebu poučovat autora.;-D

0/0
8.2.2014 11:26

L82u46d34ě89k 53K74r49a19t39o44c34h19v94í69l 9635214391954

T-10 - vodník, T-11 - boxer, T-12 - boxer, T-17 - vodník, T-20, vodník, T-70 - vodník ..........mám pokračovat?  Vzduchy do V se vyráběly až po válce.

+4/0
7.2.2014 18:51

M58i47l65a53n 44Š84v46a30g19r52o69v64s53k15ý 9502639295388

Cez válku a po válce.

0/0
7.2.2014 19:28

P89a70v58e59l 18Š45e26b23e59k 8414943942450

dovolím si nesouhlasit a to konkrétně T77 vyráběné od roku 34 a její následovnice T87 oba modely mají osmiválcové V

0/0
8.2.2014 12:35

L47u68d69ě47k 12K45r39a12t48o53c32h65v95í49l 9735894291684

To máte pravdu, ale byla to spíš vyjímka.

0/0
8.2.2014 13:22

E41d50u34a31r68d 46M98y39s30l36o30v35i14č 6351231179322

Motory Tatra 57, autojeřáby detto, jak BMW.

0/0
7.2.2014 20:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.