Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poruchovost aut: premianti z Japonska, škodovky jsou průměrné

Síť německých stanic technické kontroly TÜV zveřejnila každoroční přehled spolehlivosti starších vozů. Pomohou při výběru té správné ojetiny. Některé výsledky jsou velmi zajímavé, třeba jedenáct let stará Toyota RAV4 projde technickou kontrolou bez závady mnohem častěji než tříletá Dacia Logan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i35ř27í 57K12r14a28m71p66l 4796144946636

výborné, šéf ADAC odstoupil kvůli podezření z manipulace s výsledky spolehlivosti aut. Kde to bere TUV?

0/0
18.2.2014 17:03

P54e67t80r 50V89i56n20t57r22l16í28k 3286274831

Toyota Rav4 je super kára, měli jsme tu nejstarší verzi a žádná porucha 6 let...auto k nezaplacení R^

+1/0
16.2.2014 13:31

M29a26r46t27i86n 59K14u14c44h94a88r93í90k 7292107223581

tak se mi zdá, že jestli Dacia a Citroen zapracují na žárovkách a brzdových hadičkách, tak budou na špici jako Prius... anebo TUV trochu moc zjednodušuje.

+1/0
15.2.2014 16:43

V27l44a34d81a 11S23i86m28o82n21i37k 3569773143505

Na prvním místě Prius - ten Prius, co už měl tři svolávačky?

+3/−1
15.2.2014 8:29

M82i85r11e87k 46P62ě67n76i76č93k62a 2758153933663

Nesbíral tyhle informace taky ADAC,dnes se už podobným infirmacím,zavánějícím upřednostňováním některých značek nedá moc věřit.A jestli se špatné seřízení světel považuje za drobnou závadu? Je to zrovna tak nebezpečné jako vadné brzdy,auto,které oslňuje každé protijedoucí  by mělo být okamžitě vyřazeno z provozu,ale policii je to jedno i když jsou sami oslňováni.;-O

+1/−2
14.2.2014 18:09
Foto

P26a65v92e16l 16M68i98t48á94š 9444449133988

Pracuji v automobilovém průmyslu a výrobky na evropský trh můžou mít oficiální číslo nekvality 1,66 ppm a na japonský trh 1,37, tady je vidět jak jsou Japonci na své dodavatele nekompromisní, není to jen honba na snižování cen.

0/0
14.2.2014 21:14

L41u31d92v17í48k 21G88a50j45d23o21š70í79k 2805663144342

"...Jestliže pak třeba Škoda Octavia jezdívá ročně 20 tisíc kilometrů, je podezřelé, když pětiletý vůz bude v inzerátu nabízen se 40 tisíci kilometry na tachometru..."

.

Proboha co je na tom podezřelého? To jako nikdo nemůže najezdit míň než je obvyklý průměr? Já mám třeba dvouleté auto a má necelých 20 000km.

+2/−1
12.2.2014 19:15

T29o33m52á76š 26P70a39š22e21k 1441752272119

Asi tak nějak.Osobně najezdím ročně něco kolem 8tis.Sice jezdím deně,ale po městě,takže to moc neskáče.

0/0
12.2.2014 21:46

A48n51t28o32n73í76n 62S41e81b97e55r55a 7363258560919

Takové auta jsou v nejhorším stavu, denní jízdy a krátke trasy. A ještě po příšerných cestách, kanálech a přes tramvajové pásy ve městě. Převodovka v háji, motor dodrbaný, podvozek rozbitý. Rv

+3/0
13.2.2014 9:06

I93v96a28n66a 37V39e19s83e75l88á 2531763469185

dobrej blabol ... mame fiestu devet let stara, 110 tisic natoceno, stale bez jedine zavady, jezdila pulku zivota po Praze priskokem, jak Prahu po dopravni strance zname, zbytek let jezdi i mezi mesty ... pravidelne servisovana v poradnem servisu ... je to jen o peci a trosku stylu jezdeni, ne jen o tom kde jezdi ...

+1/0
17.2.2014 13:50

K97a77r15e68l 95F19a31i38t 1628433408562

Ne každý to najezdí. Tchán má oktávku 7 let a má najeto ani ne 10tisíc.

0/0
5.3.2014 8:35

M66a91r69t78i70n 24H13o95u63b51a 6813291819818

az si budu chtit kopit v bazaru auto, tam nebudu koukat na TUV reporty, protoze ty nehodnoti uroven spolehlivosti auta, ale uroven pripravy na STK.

Normalne pujdu do znackoveho servisu, pockam si na nekoho z dilny ci z prodeje, dam mu flasku (nebo jine vsimne) a on mi rekne, jak si ten ktery model, rocnik atd stoji.

jednou mi obchodnik znackoveho prodece VW rekl, ze co prisel jisty model Passata (jaky model nevim, nevyznam se v techto autech), tak nevidel tolik kyselych ksichtu jejich majitelu. Ovsem na STK jdou vzdy az po generalce napravy, takze je to vlastne idealni auto. takovy lidovy vuz

+2/−3
11.2.2014 18:11
Foto

M23i87r23o88s11l72a87v 15S61t46e56i58n19e86r 6948834753895

Byl to Passat 3B, vyráběný do r. 2000. Především přední osa, xenonová světla a hlavně špatné V6-TDI, známé také z Audi, těm se zadíraly vačkové hřídele. Tento model i jeho následovník 3BG (do 2005) také silně korodoval.

0/0
12.2.2014 11:16

P14a93v98e61l 26O83d28r73a16z31i15l 6114239627860

Jo, jenže to pak taky můžete dopadnout tak, že si koupíte bicykl;-)

+1/0
12.2.2014 21:59

L76u36k49á24š 73V30a50ň55u92r13a 1645274333663

Jediná věrohodná informace by byla ze servisů co posílají do továrny. Jenže to si úzkostlivě chrání, aby se to nedostalo na veřejnost.

+1/0
11.2.2014 16:18

D54u86š76a56n 96P53e91š77e29k 3885609714260

Dotaz na redakci.

Proč se stále dokola vydává TUV Report za žebříček spolehlivosti!

Podle mě nemají závady na STK nic společného se spolehlivostí aut.

Pokud přijede na STK auto se závadami, svědčí hlavně to o mizerné kvalitě servisu, do kterého auto jezdí, případně o lemplovství a skrblictví majitele, nikoliv o nekvalitě auta. Pokud má nějaká značka na STK dramaticky více závad než jiná, měl by výrobce vozů té značky postavit do latě své značkové servisy, aby nejezdily na STK auta jejich značky se závadami.

Skutečný žebříček spolehlivosti je podle mého počet výjezdů žlutých andělů k autům porouchaným na cestě.

+9/−1
11.2.2014 15:16

L54u23d97v39í41k 54G44a56j98d28o56š35í74k 2395733574162

Ano. Například závady u světlometů ve statistice zcela chápu. Proč bych měl jezdit do servisu (doma si světla neseřídím - nemám na to vybavení), když vím, že přijedu na STK, technik světla změří a když geometrie nesedí, tak otočí kolečkem a na místě to došteluje. Nikdy se mi nestalo, že by se kvůli tomu zaseknul a nedal technickou, nebo to uvedl jako závadu. Musí samozřejmě fungovat motorky naklápění. To ano.

+3/0
12.2.2014 19:22

F33r79a63n56t81i63s59e24k 46P16r89o33u44z71a 7948845691771

jeste bych k tomu dodal pocet zarucnich oprav pri servisnich prohlidkach... Ale to asi vyrobci delat nebudou, nehlede na to, ze ne kazdy jezdi na servisky, protoze se za to plati...

0/0
17.2.2014 9:03

J38a48n 89F65r87o90l22í19k 6396760375494

Provozujeme 5 let dodávkové Logany (6 ks motory 1,4 a 1,6 benzin) se kterými se jezdí po stavbách a žádné v článku avizované problémy nemáme. Nyní mají najeto lehce přes 100 tisíc.

+1/0
11.2.2014 12:08

P27e27t48r 55A40g54u48l46á90r 4667258740804

Pro toto použití je to vhodné vozidlo. Pro rodinu se to podle mne moc nehodí.

+3/−1
11.2.2014 14:51

L39u97k49á19š 94V22a63ň79u53r14a 1785764833893

To ale se spolehlivostí asi moc nesouvisí, že? Dacia je pod záštitou Renaultu a pod jeho značkou je také na některých trzích prodávána. Není to zázrak, ale poměr užitečnosti a ceny je velmi dobrý a pořád je to lepší, jak auta z Číny. Znám člověka, co si pořídil Duster na hory k chalupě, výrobek z Rumunska, konstrukce Renault, motor Nisan. Auto šlape jak hodinky a na nákupy a popojíždění po okolí je lepší jak Oktávia 4x4, co měli předtím.

+2/−1
11.2.2014 16:15

M96a67r90t51i49n 84H68o78u49b15a 6273321499548

rekneme to tak, ze podvozek a prevodovka nisan, motor renault, kastle dacie. at je to jak chce, dacii se lidi vysmivaj, renault pomlouvaji a nisany jsou pry velmi kvalitni neb japonske, prestoze je to vse vyrobek jedne firmy.

+1/−1
11.2.2014 17:58

J25i39ř91í 57N33o49v23o19t81n21y 2898671413369

Proč by se nehodila. Do teď jezdí některé rodiny ve Škodě Forman či Felicia, tak proč ne Logan?

0/0
16.2.2014 18:35

D62a46v93i50d 60R76y63c56h92e97t34s32k41ý 9546381700680

Japonci jsou opravdu nejspolehlivější, je to ale dáno použitou technologií. Co si občas dovolí koncern připomíná experimentování na lidech (třeba první TSI). 

Češi kteří kupují ojeté turbodiesely na zimní cesty do Lídlu za cenu nového atmosférického benzínu se nemůžou divit. Spolehlivost je o výběru konkrétního modelu a motorizace, včetně ročníku (ke konci výroby jsou vychytané vady).

+2/0
11.2.2014 11:16

V88l94a41d40i98m87í49r 84V36o66n56d54r80á69k 5383932104465

Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají, aneb jednání se zákazníkem při nákupu koncernového auta... a pokud má nějakou závadu, tak hned je 1000 výluk, proč na TSI, nebo na TDI nelze uplatnit záruku.

0/0
11.2.2014 13:31

A23l52e79x38a97n92d47r 74C44h63y34t25i89l 2774362815281

Nevim jak v Nemecku, ale u nas se to da porad jeste uplatit...dokonce si nekteri rikaji o penize, i kdyz tam neni zadny zavazny problem. A kdyztak jsou schopni zarazit sroubovak az po rukojet do prahu a pak rict...je to zrezly. Jooo nase STK stanice. Ty jsou nej.

0/0
11.2.2014 11:12

I98v51a41n31a 16V94e62s21e91l36á 2891463529535

ale prosimvas ... zase si nevymejslejte ... to s tim uplacenim jeste jo ale ten zbytek je vtipnej ...

0/0
11.2.2014 14:00

A62l12e59x37a33n55d46r 24C13h41y15t50i73l 2494722415401

to není výmysl. tohle mi jeden udělal před cca 7 lety:)

0/0
11.2.2014 14:13

M64a12r42t55i75n 11H94o80u31b73a 6423451819548

papir resp. anonymni diskuse snese vsechno.

na druhou stranu jestli se nekomu podarilo zarazit sroubovak do prahu, tak to auto ma fakticky problem, neb prah je nosna cast karoserie a tak shnile auto na ni nema co delat

+4/0
11.2.2014 14:42

I47v54a26n81a 70V37e74s76e53l94á 2531153269285

pokud tohle nekdo udela je to na udani, v rodine mame a provozujeme aut hodne, ja sama dve, jedno stary jedno novejsi a nikdo se s timhle pristupem nesetkal ... normalne probehla kontrola bez buzeraci, uplatku a zbytecnych reci a to u nekolika stk .. pokud je auto ve stavu v jakem ma byt nevim co bych mela resit ...

+1/0
11.2.2014 15:15

A73l89e21x46a52n63d57r 15C87h50y29t56i83l 2364382735251

buďte ráda, já už jezdím jinam :)

0/0
11.2.2014 15:49

P50e69t95r 33V94á35c93l55a59v69e37k 6365658119797

tyto statistiky mají několik chyb.

1. to co je "těžká" závada pro STK nemusí být vůbec skutečně těžká závada. např. pokud nesvítí světlo auto STK neprojde. Pokud ale je svařené ze dvou kusů, tak tak se na něm udělá geometrie, žere olej tak to není závada kvůli které by přes STK auto neprošlo

2. Němci - co si budeme nalhávat, vždycky budou upřednostňovat své výrobky i když třeba takový motor 2.0TDI  2007 byl pěknej šmejd

3. Po fixlování s autem roku od Německého ADACu bych se ani nedivil kdyby toto bylo tak trošku podvrh

+4/0
11.2.2014 10:36

P57a89v63e12l 98F52l33a45j12š83h95a21n92s 5290177286915

Ano, Němci vždycky upřednostňují své výrobky, až z toho prakticky vždy vítězí japonská auta... ;-D;-D;-D

+3/0
11.2.2014 14:41

P27e65t78r 88V75á57c76l65a25v20e57k 6185978459607

no pokud je někdo o hodně hodně lepší na TK tak by to vypadalo divně že?   Nicméně si dokážu představit jak německý technik prasklou žárovku na VW označí za lehkou závadu, zatímco na dacii to samé označí v dotazníku za těžkou závadou.

nemusíme chodit daleko, polovina čechů řekne že škodovka je super auto, polovina francouzů to řekne renaultu a němec prohlásí že nejlepší je vw golf a proto stojí za to i falšovat statistiky jak jsme viděli u ADACu

+4/−1
11.2.2014 16:21
Foto

M24i63r55o13s78l48a20v 22S50t27e71i87n92e51r 6968444653495

Tedy zase přesně- 170 HP 2.0 l PD to byl. Od najetých 120 tis.km jste nevěděl, zda dojedete.

0/0
12.2.2014 11:20

R29o18l73a82n23d 77M10i87k54l31o85s18z 8347543750979

U většiny aut se kilometry stáčí. Jen u Francouzů se vytáčí. To aby na technické stav odpovídal nájezdu :D

+11/−2
11.2.2014 10:18

M74a42r15t52i71n 87N48e27r68m76u34t 9407157778329

tak já mám na tachometru čtvrt melounu (a to bylo v 80t kupován v áčkách),  během deseti let jsem dvakrát nenastartoval a to jenom kvůli vybité baterce (světla), odtah nikdy, celková péče prodprůměrná, z důležitých součástí vyměněny jen přední ramena a tlumiče, asi mám dobrý kus

+1/−2
14.2.2014 18:28

R67o59l72a41n95d 40M16i89k71l89o10s48z 8317663280419

Asi úterní kousek ;)

+1/0
14.2.2014 19:32
Foto

P63a62v47e75l 98M68i33t43á76š 9454849443958

A teď ještě tu o šípkové růžence, fakt miluju tyhle sedmilháře.Rv

0/0
14.2.2014 21:08

M19a32r62t24i26n 17N84e66r93m12u65t 9787127988619

měnil jsem samozřejmě kromě ramen a tlumičů ještě jiné věci jako kotouče, výfuk, rozvod jednou, pomocný rozvod, baterku asi dvakrát, oleje a filtry že ano, žárovky, a taky jsem jezdil dva týdny s prasklým předehřívátkem nafty, a nesvítí mi pár kontrolek, neměří teplotu motou a začala být unavená spojka, taky pod palubkou jeden čas bydleli potkani, ale citron vždycky vyjel a dojel i dlouhé trasy a nepotřeboval nikdy akutní servis.  (radši to ale zaklepu)

0/0
14.2.2014 23:55

F10r97a47n78t46i19š15e97k 50N25á83v90a60r13a 4185616631692

podstatně více by mě zajímaly poruchy se kterými majitel na tu technickou kontrolu vůbec nedojel. Jak často odchází vstřiky, turba, katalyzátory, čerpadla, za jak dlouho proreziví chladič klimatizace, nebo za jak dlouho u kterých modelů odejde řídící jednotka. A hlavně by mě zajímalo kdy to odejde po záruce. Nikoliv záruční opravy o kterých je zřejmě v článku řeč.

+7/0
11.2.2014 10:10

F14r36a92n90t25i68š52e12k 34N77á95v53a73r42a 4895316441242

...a kdy se vysype převodovka, odejde spojka, upadne výfuk, ucpe se egr ventil, nebo přestane fungovat škrtící klapka. To jsou závady se kterými se na technickou kontrolu nejezdí a při kterých majitelova peněženka krvácí.

+3/0
11.2.2014 10:15

P45e86t96r 26V71á22c56l25a74v90e11k 6745438979577

přesně tak, to je problém tohoto žebříčku, pokud vám nebude svítit světlo tak ořes STK neprojdete ale pokud vám každých 25000km odejde váha vzduchu tak to nikdo neregistruje

+2/0
11.2.2014 10:38
Foto

P27a48v38e57l 72M14a56k63o76v66e13c 8738725291

Při normách kvality nastavených ve výrobě aut to spíše vypovídá o péči majitelů o svá auta. Majitel Porsche se o své auto asi lépe stará než majitel Dacie...

+4/−1
11.2.2014 10:09

J40i27ř27í 23H86r26a48d34e27c 9398767280124

Zajímalo by mě, jak vypadá 9ti letá Toyota Verso. Je to Yaris Verso, Avensis Verso, Corolla Verso?

0/0
11.2.2014 10:00
Foto

M21i36r36o42s75l30a19v 74S84t72e81i16n66e71r 6818504623945

O tomto typu se píše:" Dělá radost rodinám". Váš dotaz se týká Toyoty Corolly Verso Typ R1, vyráběn 2004 až 2009. Tento typ může být vybaven i třetí, sklopnou řadou sedadel. Redakce doporučuje hledat ojetou verzi Linea Sol s perfektní klimaautomatikou a rádiem. Podvozek je spíš sportovně laděný. Benzinové motory běží velmi kultivovaně, ale moc netáhnou. V Německu nejrozšířenější a nejoblíbenější jsou 2 l diesly, do konce r. 2004 115 koní, koncem  2005 byl motor změněn na 2,2l se 136 koni. Současně pak byl zaveden i 2,2l diesel se 177 koni. Těch 177 koní často zničí převodovku, má 400Nm kroutící moment. Dvoulitr mívá problémy se zpětným vedením výfukových plynů, 136 koní mívá často ucpaný filtr částic. 70% tohoto typu projde technickou i po 9 letech bez závady, pokud je závada, je to na osvětlení, případně opotřebené části brzd. Poruchovost je zhruba poloviční, než je průměr celého testu. V testu stojí také typický nájezd 9 roků starého vozu: 104 tisíce km.   Já osobně bych si vybral versi LineaSol s 136 hp dieslem.  R^

+1/0
11.2.2014 10:21
Foto

M55i53r51o12s71l70a56v 26S84t69e10i98n13e39r 6438364373605

Doplňuji: zde najdete typického zástupce popisovaného vozu:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=244501547&asrc=st

V Německu u seriózního obchodníka takový vůz pořídíte za 5.500€, v případě exportu vám dá rád nejméně 10% slevu, odpadne mu záruka!!

0/0
11.2.2014 10:29

J65i39ř76í 41H95r97a30d51e41c 9508147200814

Děkuji za odpověď... Můj dotaz byl spíš šťouravě řečnický... V roce 2004/2005 bylo možno označit Versem mnou zmiňované modely, kdežto Toyota Verso se začala vyrábět někdy koncem roku 2009 (tuším)... Jinak byl jsem majitelem jak Corolly, tak Yarise Verso, a mohu jen doporučit.

0/0
11.2.2014 10:43
Foto

M62i45r88o24s33l56a67v 84S33t70e15i72n92e89r 6258714823125

Já jsem vám přeložil jenom to, co stojí na to téma Verso v citovaném sešitě. Kupuji si ty zprávy z německé TK už několik let po sobě, je vidět, jak se vše mění. Vozy, kterých testovali méně, než 100 tisíc, se neuvádějí. Vloni třeba Yeti ještě nebyl, letos poprvé ano. Nejcennější jsou ovšem informace o typických závadách určitého typu v určitých letech. Mnohé "prestižní" a drahé vozy, třeba Volvo, v těch komentářích hodně ztrácí. I některé německé vozy ze statistiky vyjdou s dost odřeným lakem, třeba Mercedesy A , C nebo E- Klasse před 2003.

0/0
11.2.2014 17:15
Foto

M37i37r54o22s11l38a25v 75S20t15e72i49n15e83r 6438644893275

U Škodovek přibyl Yeti, což znamená, že jich kontrolovali přes 100 tisíc. Také jich na německých silnicích potkávám více. Výsledek Yeti byl opravdu dobrý, shodný s VW Tiguan, jehož technika slouží i v Yeti. Nejméně poruchový byl 2 l diesel, závady mohou být ale u všech VW- motorů, občas potí trochu olej. Yeti posledních 2 roků budou jistě ještě lepší, několik chybiček se vychytalo. Bohužel však Yeti není levné auto, pokud bychom chtěli srovnávat třeba s Felicií. Ve srovnání s Tiguanem však je Yeti nejenom velmi zřetelně levnější, ale i uvnitř prostornější, což vysvětluje jeho oblibu v Německu. Nejvíc se ale prodalo Fabií, je to na německém venkově typické auto, ve kterém se dítě sveze do školky, maminka s ním jede na nákup nebo na odpolední kávu s dortem s kamarádkami. Proto tak málo kilometrů. Roomster si chválí naše trafikantka, která si v něm vozí zboží. Oktávie je zase levnější a prostornější než Golf, nejoblíbenější auto Němců. Na ježdění denně do práce, to bývá v Německu často i desítky kilometrů, je to ideální vůz.

0/0
11.2.2014 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.