Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šestikolový kanadský dělník zdolá každý terén a uveze i kulomet

Do České republiky nedávno dorazil stroj, nad kterým zůstává tak trochu rozum stát. Zepředu klasická terénní čtyřkolka Can-am, ale ze strany zaujme nezvyklá délka a hlavně dvě nápravy pod zadní korbou. Díky českému dovozci jsme měli exkluzivní možnost si žhavou novinku z Kanady vyzkoušet jako první v republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27a94r48t48i44n 72H41o74r87ň86á75k 7421901912

A taky to tak řve jako ostatní benzínové 4kolky?

0/0
12.2.2014 18:24

V63l73a27d42i34m13í23r 74R10o97z66e84h65n90a58l 5988860937416

připomíná vzdáleně KETTEN KRAD HK 101 bez pásů;-D

0/0
12.2.2014 17:56

I51v97a86n 51M79a57r36e74k 6694358212

Nová jednotka hmotnosti & nosnosti vozidla >>>> 1kulomet R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:04

Z83u14z10a40n28a 90K66u41b70á77t64o51v93á 1506813596174

Já bych na tom blbla až do rozlámání kostrče! Povedený kousek...

+3/0
12.2.2014 12:35

A50l25e88x98a80n10d48r 92K75o32s47t83k97a 5379526489886

Ale přesně k tomu to není (primárně) určené. Ono se také dá s Mercedesem Unimog jezdit terénem šíleně jako na lehké bugině, ale primárně je to pracovní stroj pro stavby, údržbu a podobně. Mimochodem, znáte vtip, že nejlepším teréňákem je služební Fabie? Kdo nezkusil, ten netuší, kam až se dá projet Trabantem.. (Z horské lesní cesty jsme se zbaběle vrátili, když to začalo vypadat, že se zužuje a nemuseli bychom se otočit. Ale jízdně to stále šlo. Na 30 let starý vrak s vlastnoručně vařenou vlaštovkou!)

+3/0
12.2.2014 13:02

Z23u61z84a34n71a 67K41u55b33á62t86o55v91á 1106963976284

Tady už se člověk nemůže pro nic nadchnout. Já vím, že to není určené pro rekreační drandění, jenže já mám pro terénní vozítka všeho druhu opravdu slabost :-) S Fabií jsem něco najezdila a je to přesně tak, jak říkáte. Kdo to nezkusí, ten to auto bude podceňovat.

0/0
12.2.2014 13:11

A34l53e46x21a13n13d60r 47K51o67s28t56k71a 5509216139156

Podobnou slabost cítím i já. Co jsem měl možnost se u kamaráda ve Španělsku projet lahůdkou.. Autíčko veterán, Mercedes zaný Pagoda, rok výroby asi 60 něco. Hliníková karosérie, tudíž velmi lehké, motor asi 150 nebo kolik koní (na tunu), čili dodnes velmi solidní odpich, Na místní dálnici se s tím dalo jet cca 200, a jaké bylo vyblbnutí na pobřežní silnici, serpentiny nad mořem.. Plus ještě ke všemu kabriolet.. Jeho šéf to koupil jako vrak a právě kámoš to dával dohromady.. Neskutečná krása, kůže, tmavozelená metalíza, chrom.. A druhé, co tam měli byl Rolls Royce Silver Shadow II, v podobném technickém stavu. Oprati méďovi v nádherné tmavomodré, plus již v té době s kliamtizací.. Motor dvojité zapalování, magnetto a ještě svíčky, snad 4.5 litru objem.. Také neskutečně krásný stroj. A pak jsem měl třetí možnost se potkat s velmi unikátním veteránem.. Kluk, který v ČR koupil za pár tisíc pojízdnou leč velmi solidně vrakovitou Corvettu. Bral mě tím chlápek na chalupě stopem.. Koupil to v bazaru, že si to opraví. Také zážitek na celý život.

0/0
12.2.2014 14:51
Foto

J37á29c74h81y77m 57L56u53k56e46š 2619461833322

pár sousedů má tenhle typ "čtyřkolek", měl jsem to půjčené od kamaráda a docela pěkně to jelo. Myslím, že to byl Polaris. překvapivě to jede stejně svižně jako moje malinká Honda Fourtrax. Lidi to tu hlavně používají na stahování losů z lesa a na lov celkově.

0/0
12.2.2014 12:17

A49l85e78x13a98n12d77r 20K58o33s86t29k98a 5229976609226

Na to je to určené, ne pro legraci jezdit o víkendu ničit les. Nebo třeba tady v praze máme 4kolky modifikované vysavačem a používá se to na vysávání psích ee z ulic. A viděl jsem silničáře používat verzi s kabinkou, právě že to projede všude a přiveze člověka i s lehčím nákladem.

0/0
12.2.2014 12:35

K74a52t86e72ř77i32n46a 55S95l89a66v55í65k97o10v67á 6453775690923

Jen škoda, že neumí plavat.

0/0
12.2.2014 11:21

P47a22v11e36l 26J70e50ř94á57b58e43k 7541942344857

Na to je MX II a nebo MAX IV, případně šesti či osmikolka od Havla (český výrobce). A jsou se střechou, uvezou stejně, lépe se ovládají a plavou.

0/0
12.2.2014 12:26

I93v95a59n 71M62a42r56e12k 6214208632

Nové měřítko "kvality" vozidel >>>>"uveze i kulomet " ! ! !  8-o ;-D R^ R^ R^

+8/0
12.2.2014 10:37

S91t35a86n61i62s43l38a67v 74H62a51v59r55a17n 9819505972479

Otázka je, jestli i se střelivem, nebo bez něj. Kulomet má asi 13 kg, dostatek střeliva vydá za jednoho spolujezdce. Takže ideální stroj do terénu, nejlépe tam, kde je vysoký výskyt vysoké nebo hajných.

0/0
12.2.2014 11:08

K55a22t59e41ř21i16n70a 85D16r16a60h89o19k88o26u61p77i25l18o95v94á 9986261372583

Já zásadně preferuji pouze vozidla, která kulomet uvezou. Nechci ve spěchu nastoupit do vozidla a zjistit, že kulomet neuveze. To by mě velice zkazilo den.

+5/0
12.2.2014 13:30

I33v51a46n 13M63a80r90e58k 6644658972

R^ R^ R^ ;-D

0/0
12.2.2014 15:03

R13o60b23e79r90t 76K37r31o16k 2833522622434

Na nějaký transsibiřský čundr by to mohlo být ideální s tím úložným prostorem.

0/0
12.2.2014 9:55

P92a39v66e42l 12N52o55v94á32k 7811876639343

Půl míče? Asi si radši koupim starou dobrou V3S :-P

0/0
12.2.2014 8:51

M81i51c35h68a41l 54M32o27u58c27h11a 9378149273714

Nojo, ta sice uveze víc, ale zase bude mít trochu problém s manévrováním mezi stromy :-)

+3/0
12.2.2014 8:54

A93l30e74x79a88n12d19r 34K24o58s56t22k19a 5139806779356

A 30% náklon se té V3S také nebude líbit, kdežto tahle šestikolka by měla zvládnout i horší.

0/−1
12.2.2014 8:58

R26o66m93a84n 95K47o52s97t39a26l 7443228649147

No tak to bych teda trochu oponoval - kdo dělá dřevo, tak ví, že se neproplétá mezi stromy, tedy pokud nekrade a nebo nesbírá větve. A  30% náklon ? 30 % je asi 15 stupňů pane....Naopak, V3S zvládne 100% náklon - to je 45 stupňů.....Jel jste v tom někdy ?

+7/0
12.2.2014 9:39

A96l34e82x10a11n17d17r 73K31o72s27t20k19a 5839426239246

Aha, díky za vysvětlení. V klasické vejtřesce jsem jel, ale jen po silnici a polňačce, ne v těžkém terénu.

0/0
12.2.2014 9:53

P76a48v75e20l 47J32e86ř97á82b31e81k 7591852734227

35% mám v obyčejném pick-upu který je postaven na jízdu lehce blátivých polňaček. To není žádný sklon, jen kdo sedí za volantem je z takového sklonu napoprvé trochu vyplašen.

Praga V3S dodnes v terénu moc konkurence nemá. Když si vzpomenu kam s nimi chlapi na stavbách, v lesích a v zemědělství jezdili, tam se dnes snad dostanou pravé offroady. A co se neprojelo, tak se protáhlo navijákem.

0/0
12.2.2014 11:24

P58a54v59e86l 36N12o78v70á28k 7511446319663

Ale nebude, když jede vejtra holt občas litaji třísky ;-D

+1/0
12.2.2014 8:59

Z84d37e67n65ě26k 12W67e73r88n92h58a12r95t 6127285842348

Ta si cestu udělá. Proto taky má tu traverzu místo nárazníku...

0/0
12.2.2014 9:08

A24n45t97o15n61í64n 34S55e86b21e96r76a 7563678130119

To vypadá jak ten vozík složený ze dvou, co sestavil Jeremy v Top Gearu. Vidím že koncept se ujal.R^

+2/0
12.2.2014 8:48

A29l23e54š 63L26i43s83o16v48s69k60ý 9102844393108

Hurá!! To chci! NAstartuju a do lesa cestou necestou!!!!

0/0
12.2.2014 8:46
Foto

P60a85v92e37l 98P32o61k32o71r42n20ý 2396894690952

Uveze přibližně to samé, co můj přívěs za autem. Ani na vožení dříví z lesa to není. A píše se něco o zatáčení, čtyřkolka v terénu úplně dobře nezatáčí, tahle na to bude ještě hůře. A kde je u nás terén na čtyřkolky, aniž by se tím něco ničilo, typicky lesní cesta, tedy pokud jí nezničili již dřevaři...

0/0
12.2.2014 8:36

A41l34e55x10a75n87d72r 31K18o80s60t91k65a 5919146339706

Předpokládám, že toto nemá být čtřkolka na hraní, ale pracovní nástroj. Asi by se tím dalo i tahat ono dříví z lesa, ale spíš to vidím na dopravu člověka plus materiálu tam a zpátky. Třeba kamarád dělal jeden čas na hranici obnovu hraničních kamenů. Ano, měli pravý teréňák, starý gazik. Jenže kvůli stromům museli dost často zaparkovat třeba kilometr od cíle. A neste si kilometr přes les metrákový hraniční kámen. Tato mašina by zřejmě v pohodě dojela až na místo s patníkem přivázaným na korbě. A díky hodně širokým gumám by to nemělo ani moc ničit přírodu.

+1/0
12.2.2014 8:49
Foto

P56a21v46e90l 63P40o13k77o67r89n81ý 2306164140932

Tahání patníků mě tedy opravdu nenapadlo... Já mám hraniční patníky úplně malé...

0/0
12.2.2014 9:24

P46a51v37e35l 54J83e63ř21á86b63e83k 7561472404947

Ten metrákový kámen doveze třeba na velmi levním pásovém transportéru (cena se pohybuje od 50 tisíc s nosností okolo 300 kg) . Osobně používám železného koně (ten ale levný není, pokud se nesežene starší) a když jsem začínal, tahal jsem ho za  škodovkou.

Tím ale nechci říci, že ta  šestikolka pro práce v lese nebyla od věci. jen ta cena je pro velkou část lesních či jiných terénních pracovníků trochu nad jejich možnosti. Ale třeba se vykalkuluje, že návratnost takové investice, díky užitným vlastnostem bude přiměřená. Ale obávám se, že za tuto cenu se nechá koupit celkem dobrý pick-up s pohonem obou náprav a tak kam neprojede, se převeze lehkou mechanizací

0/0
12.2.2014 11:18

M40i67c19h49a81l 77M32o14u77c93h51a 9318189973904

Proč nad tímto strojem zůstává rozum stát? Vždyť je to zcela logické, oproti čtyřkolce to přináší větší ložnou plochu, větší užitečné zatížení, větší stabilitu v podélném směru a lepší trakci a prostupnost terénem. Na dřevo, kamení, hrabání sněhu atd. je to ideální.

.

Čtyřkolka je primárně pracovní stroj a ani fakt, že se na tom hromady primitivů o víkendech prohání po lese, z toho volnočasové vozítko neudělá... ;-)

0/0
12.2.2014 8:36

M10i12c76h66a55l 24R63o77u77č85a 7926100590361

nepostradtelný pomocník při jízdě do tesca na nákup.

nebo si zajet do stavebnin pro kolečko písku a dva pytle cementu

za půl míče ze mně budou všichni paf8-o

0/0
12.2.2014 8:33

M78i82c65h47a71l 58M24o21u66c31h25a 9238469583414

Záleží, na co to člověk používá. Na chatku v zahrádkářské kolonii samozřejmě stačí Škoda Favorit a vozík domácí výroby. Pokud budeš stavět něco v kopcích uprostřed lesa, jinak než takovýmhle strojem tam ten písek a cement nedostaneš...;-)

0/0
12.2.2014 8:40

M13a61r54e23k 95S63l81a79b80i84h80o75u89d40e62k 7888771722773

Kolik tam naloží český chalupář dětí bez helmy?

+1/0
12.2.2014 8:09

M98a20r85t83i46n 48V75o88j45á54č50e42k 9763157451746

všechny;-D

0/0
12.2.2014 8:56

S34i47d86n62e72y 95S13i83s62k89a 3817332802135

Kdyby kulomet ... bezzakluzovy kanon se za tim taha.

+2/0
12.2.2014 7:51

A41l47e49x68a59n31d27r 77K18o73s29t73k46a 5349396529146

A já si hned říkal, že to bude trochu jinak. I těžký kulomet přeci unese jeden chlap, kdežto toto má nosnost skoro půl tuny. Ano, bezzákluzový kanon menší ráže plus nějaká munice, to by odpovídalo spíš.

+1/0
12.2.2014 8:18

R70i54c64h38a51r89d 19P14o12d16z11i31m55e66k 2521177416

Hlavně obojí má ve střední Evropě široký uplatnění ;-D

+2/0
12.2.2014 8:31

T23o12m91á17š 54Z24e57m56a38n 3235438984595

Co není, může být;)

0/0
12.2.2014 13:11

A77n54t19o84n20í78n 25J74a89n56č39a64ř56í24k 3259551625164

Jasně, ale tohle uveze kulomet ve předu, ne vzadu. Dozadu lze přidat malý kanónek.

+1/0
12.2.2014 8:34

J75i65ř15í 21K36o59c96u26r40e17k 6815234765758

Minometnou četu ...

0/0
16.2.2014 19:50

L15u52d38ě55k 21N69ě55m73e90c 5655331542614

Popravdě - s těžkým kulometem bych se tahat nechtěl.

+1/0
12.2.2014 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.