Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozvášněný prcek Audi S1 má pohon všech kol a 230 koní

Nejmenší Audi A1 je spíše městské či stylové vozítko. Automobilka se ovšem rozhodla, že i v jeho případě připraví ostrou verzi. Jmenuje se S1 a s pohonem všech kol a 170 kW, 230 koni pod kapotou se z něj stává pořádný dravec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o54m74á45š 48B15í33l72ý 2235640937

K dokonalosti tomu chybí ještě kufr 1,50m3 ;-);-);-D

0/0
24.2.2014 11:20

T54o46m73á54š 72K55u24c74h13a17ř 3937971138301

Vypadá to spíš jako upravená Fóbie..:-P;-D

0/0
23.2.2014 20:38

J18i36ř39í 37S11c15h72w95a33c93h 5676209327564

nu alespoň vidíš, že v designu Fabie (tolik zatracovaném částí místních diskutérů) dříme velký potenciál, který se nebojí využít ani Audi :-P

0/0
24.2.2014 9:48

K60a44m25i59l 38D39o97l58e97z38e59l 6352486774552

kolik ten krap vazi? to jsem v clanku nenasel, I kdyz je to pomerne zasadni informace

0/0
23.2.2014 12:07

D52a94v51i54d 37M21a74t95ě71j18ů 2905962307518

Audi to jeste nikde neoznamilo, takze jsou vse ohledne vahy zatim jen dohady.

0/0
23.2.2014 16:38

A16n43t49o98n62í39n 86S56e65b68e15r71a 7193978790129

Lehké auto se sportovním podvozkem a že se hodí do města? Na tramvajové pásy, kanály, retarderey a záplatované díry po výkopech pro infrastrukturu? Tak to si umím živě představit. Au....

0/0
23.2.2014 0:38

P61e37t27r 53M38i52c23h82a21l 2800634721172

Naše dálnice nejsou o nic lepší. :-)

0/0
23.2.2014 20:51

J67i40ř18í 55S51c63h87w59a71c19h 5896979867354

je třeba číst pořádně a vnímat souvislosti. O vhodnosti do města se píše o A1 původních variantách tedy např s 1,2 TSFI.

O popisované variantě S1 se už píše jako o "ostré" a žádnou zmínku coby o městském vozítku už v článku nevidím....

+2/0
24.2.2014 10:07

A45n81t27o23n94í93n 19S80e73b53e91r98a 7923608380289

ok :-/

0/0
24.2.2014 19:11

M97i66r78o88s34l59a59v 29M54e19d 3294396

Ale jo - na ježdění do práce bych to bral...

+2/0
22.2.2014 17:54

K52a46r29e65l 12F16l40o64r97i84a69n 6621367937862

230 koni? Jenom? Pokud nebude RS1, mohli tomu dat aspon 270 nebo 300 koni. Takhle to bude zase jen lepsi prumer za strasnou cenu.

0/−8
22.2.2014 7:45

H26o55n58z13a 59H40r73o51m21a19s 1625757857622

Ja to nechapu. Co delate s tak malym autem se 300 k? Jezdite po okruzich? Na tak male auto je 150 hodne a to uz v tom muzete docela radit.

+6/0
22.2.2014 8:06

K71a13r75e64l 66F43l53o87r88i92a62n 6951407437382

Zalezi na tom, kolik to bude vazit. 230 koni je ok u auta s vahou 1200-1300 kilo, a z toho bude jen slusne sviznej hatchback. Pokud to bude 1500+ kilo, pojede to slusne a nad prumer, ale treba uz to nebude zabava. Uvidime, nepredbiham, jen se trochu bojim, ze to proste bude lehkej nadprumer. Auto v ranku Octy RS a ne treba Cupry R. Nuda.

0/0
22.2.2014 9:33

R14o52b93e47r43t 13P70a51c59i87n65a 7104349205131

Kde by to vzalo 1500 kilo? To má velký kombík.

0/0
22.2.2014 16:40

K36a29r76e91l 93F18l15o94r91i49a97n 6361627957162

Haldex, interier, klima, EU regulace, to je hned. Navic vahu Audi jeste nesdelilo, coz je dost divny. Kdyby to vazilo 1100 kilo, tak se tim chlubi, takze jsem pesimista.

0/0
22.2.2014 16:57

J29i96ř44í 47S68c24h25w41a82c91h 5296539867974

Najděte si auťák se stejným zrychlením a pomocí trojčlenky z poměru výkonů si snadno spočítáte hmotnost.

0/0
22.2.2014 20:58

J66i18ř43í 84S62c72h84w13a45c34h 5336189597534

z výše uvedeného usuzuji, že to bude mít pohotovostní hmotnost (EU tedy včetně řidiče) mezi 1300-1400kg.

0/0
22.2.2014 21:42

D48a17v49i73d 44M40a89t30ě61j65ů 2945862937468

Takhle jednoduche to neni, musel byste zapocitat mnohem vice faktoru - prevodovku, pohon, asistenty, pneu, atd.

+1/0
23.2.2014 3:54

J84i72ř49í 30S16c38h82w15a23c72h 5896209137824

všechny tyto faktory jsou u všech aut dnes velmi podobné, takže je možné je pro uvedenou přesnost naprosto zanedbat....

0/0
23.2.2014 20:07

D71a21v39i18d 69M75a34t42ě27j83ů 2235962777148

Sorry, ale to asi nemyslite vazne, ze?

+1/0
24.2.2014 12:08

J52i48ř96í 68S35c10h39w94a13c26h 5786759477344

Sorry, to myslím naprosto vážně.

Ale schválně si od vás vyslechnu výčet toho, v čem by toto seriové Audi mohlo mít natolik odlišné převody, pohon či pneumatiky od podobně velkého v současnosti vyráběného sériového auta, s podobně výkonným motorem a se stejným zrychlením, aby to ovlivnilo dynamiku vozu výrazně více než právě jeho hmotnost s přibližnou přesností (rozptylem) na sto kilogramů.

0/−1
24.2.2014 13:55

D44a59v62i41d 56M27a18t32ě56j34ů 2215692137668

Prevodovka - mezi manualnim a automatickym razenim a mezi jednotlivymi automatickymi prevodovkami je takovy rozdil v rychlosti razeni, ze i pri uplne stejne hmotnosti a ostatnich parametrech bude rozdil ve zrychleni 0-100 kmh v radu sekund. Ten rozdil se bude dale vyznamne zvysovat podle pouzitych asistentu, a samozrejme podle rozmeru pneu, tedy schopnosti prenest dany vykon az na silnici. Uz jen jine kombinace techto faktoru pri pouziti stejneho motoru vam daji tak rozdilne hodnoty zrychleni 0-100 kmh, ze z toho vahu s presnosti na 100 kg neodhadnete. Jestli se trefite, bude to spis nahoda. Zkusite to? Az Audi vyjde ven s vahou S1, muzeme zjistit, jak se vam to podarilo. Sam jsem zvedav :-)

0/0
24.2.2014 15:50

J87i36ř33í 37S34c40h66w26a13c63h 5206729867684

Tvoje předpoklady by platily v případě, že bys porovnával nějaká nejlepší a nejhorší řešení, tam by ses dostal do rozdílů řekněme 1-2 sec maximálně. Já ale jasně píšu o potřebě srovnat podobná současná auta, tedy třeba prémiovku Audi s prémiovkou BMW. Pak se rozdíly zmenší na desetiny sekundy.

Ad převodovka: manuál versus dvojspojka rozdíl 0,1-0,2 sec, toto Audi má ale manuál není problém si pro srovnání vybrat opět něco s manuálem (popřípadě klidně s dvojspojkovým automatem). I zpřevodování bude podobné (u dnes vyráběné sériovky).

Ad pneumatiky a asistenti: pokud vyberu přibližně stejně veliké auto a přibližně stejně výkonné auto v přibližně podobné cenové kategorii je značný předpoklad, že jak pneu tak asistenti budou přibližně stejní. U audi S1 coby čtyřkolky budou hrát asistenti mnohem menší roli než u předokolky. Pro porovnání ale raději doporučím vybrat raději zadokolku, pokud se nenajde vhodná čtyřkolka. Z toho důvodu to může být třeba o o dost dražší BMW, třeba bude mít nějaké ty asistenty.

V příspěvku výše jsem tou mojí jednoduchou metodou odhadl hmotnost na 1300-1400 kg. Pro můj výpočet jsem si vybral BMW 3 Cabrio 335i. Má zrychlení 0-100 za 5,8 sec, výkon 225kW, pohotovostní hmotnost (EU) 1810 kg. Audi má při stejném zrychlení výkon 170 kW. Takže tou mou trojčlenkou se dostávám ke středu mého odhadu 1367 kg. Takže ten můj odhadovaný interval upřesním na 1317-1417 kg. ;-)

+1/0
24.2.2014 21:17

D94a59v42i31d 51M89a82t63ě52j65ů 2785682807948

Super, tak uvidime :-) PS: Netykame si...

0/0
25.2.2014 12:26

J23i85ř98í 32K42o51c68u79r87e54k 6445804185408

1500 kilo je pohotovostní hmontost golfu GTI 6. generace. :-/

0/0
24.2.2014 14:44

D94a52v67i69d 58M23a71t24ě12j69ů 2795292137448

Uprimne, nekdy je mi i v malem roadsteru 240 PS malo :-)

+1/0
22.2.2014 12:28

P69e54t67r 52M45i53c40h14a41l 2770314271882

Já mám v Oktě 110 a nestěžuju si. Ale je fakt, že mám auto na přepravu z bodu A do bodu B. Na zábavu by to nebylo. Mimochodem, nejvíc jsem si stejně užíval zimu ve stodvacítce,  s tím se na sněhu driftovalo ...

+1/0
23.2.2014 20:51

J16o15s96e50f 42Č58i87h21á84k 7951299550196

Stylové? Vždyť je odporné.

+1/−4
22.2.2014 7:34

H79o20n25z29a 12H39r17o97m34a30s 1115977377762

Mate pravdu, ze to zestarne spatne. Za par let to bude as uplne mimo. Viz stara a2 to je posusnanicko. http://static.classistatic.de/imagegallery/audi/a2/audi-a2-aud_a2_00_auto_1.jpg

0/−2
22.2.2014 8:15

J35o63s73e45f 51Č69i17h65á26k 7611369300416

Pravda. Ten kdo si to auto koupil musel mít hlaveň u hlavy.

0/0
22.2.2014 8:22

D90a58v73i35d 22M43a64t42ě24j84ů 2385482247298

Atmosfera nebo turbo?

0/0
22.2.2014 4:30

D63a85v14i98d 23M65a32t33ě46j49ů 2535582487528

Uz jsem to nasel - turbo. Coz je skoda, atmosfera by urcite byla jeste zabavnejsi :-)

0/0
22.2.2014 5:05

V63l58a88d97i69s47l57a34v 97B17u66r43y93š62e50k 1349352317324

atmosféra s 370 Nm 8-o

+1/0
22.2.2014 7:48

D16a30v61i27d 47M70a96t18ě53j19ů 2295762727908

Jj, to jsem prehledl, z toho je to turbo jasne. Atmosfera by mela min. o 150Nm min...

0/0
22.2.2014 12:27

M11i83r34o85s68l10a65v 93Š64i77m46k64o 7295123812985

Atmosféra 2,0 by asi zábavnější nebyla. A při stejném výkonu by měl motor vyšší nároky na úržbu a životnost...?

0/0
22.2.2014 9:24

D21a27v31i52d 27M90a45t20ě28j11ů 2615922477148

Prave ze atmosfera 2.0 s klasickym lankovym plynem je zabavnejsi nez turbo. A i pri vyssim vykonu, nez ma S1 s turbem, by zadne extra naroky na udrzbu ani zivotnost mit nemusela. Mrknete treba na motor, ktery davala Honda do S2000...

0/0
22.2.2014 12:19

M31i44r75o41s20l37a63v 65Š34i64m37k50o 7525243612285

Obecně: Nadupaná atmosféra je namáhaná v celé škále otáček, z toho plyne nižší životnost. Naopak turbomotor má nižší kompresní poměr, takže v běžném režimu je v pohodě. Jasně, atmosféra jde hezky za plynem, to jo. Zrovna Honda není dobrý příklad, protože je v motorech špička a také si to nechá zaplatit :-/

0/0
22.2.2014 14:14

D67a25v19i42d 91M97a34t54ě10j64ů 2725162847168

Napriklad motor F20C je klasickej atmosferickej dvoulitr a ma naprosto normalni servisni intervaly a zivotnost takovou, ze krome vyrobni vady v letech 1999-2000 se zadnej neznicil, alespon co vim z ruznych for. A to to toci 9.000 otacek. Takze mozna u jinych znacek, ale u Hondy ta snizena zivotnost rozhodne neplati. A zabava to je fakt vetsi nez s turbem :-)

0/0
22.2.2014 18:31

P17e27t88r 42M42i70c33h18a74l 2270424851612

To vypadá na malého dravce. :-)

+1/0
22.2.2014 1:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.