Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levná indická auta jsou zabijáci, ukázaly crash testy. Mají nula hvězd

Organizace Global NCAP, která sdružuje regionální sdružení zabývající se testováním bezpečnosti aut, otestovala pět levných aut na indickém trhu. Ukázalo se, že auta poskytují v případě havárie mizernou úroveň ochrany pro posádku. Nejhůře je na tom Tata Nano, ale dobře si nevedl ani Volkswagen Polo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e72t31r 12N90e71s63v22a43d35b95a 2554195196989

Třeba v indii není takových kreténů na silnicích. Třeba mají Indové vyšší IQ  vědí že jet místo 50 km/h 70 není životně důležité a čas který ušetří jim za risk nestojí :-P

0/0
23.2.2014 13:55

I87v39a80n 81M90a39r97e21k 6644638202

"Bezpečnostní prvky" jako svého času náš "[>-]VELOREX[>-]" ? ! ? ! ;-DR^

0/−1
19.2.2014 18:21

J50i78ř19í 66K85o19c51u83r78e87k 6175774815818

Řekl bych to takhle: Většina lidí si kupuje auto, protože s ním chce jezdit. Ne bourat. Další možnost je jezdit na kole (crash test cyklisty?), motorce nebo narvaným vlakem (na střeše).

+1/0
19.2.2014 16:01

J10i46ř67í 69S17c71h39w50a86c19h 5116789347574

a já si doteďka myslel, že o bezpečnosti aut se mluví proto tolik, že lidi si kupují auta proto, aby v nich bourali! Takže díky za osvětu! ;-D

0/0
20.2.2014 0:30

M93i23r43o33s89l35a17v 53B71u63d25a 9382682987662

Pořád je pro indickou rodinu lepší jezdit v Tata Nano než ve čtyřech na skútru.

0/0
19.2.2014 13:10

L24u19d51v72í14k 18G56a96j74d96o93š13í77k 2485683794762

"...nicméně výrobci trochu šetří i v jiných oblastech..."

TROCHU šetří? Vždyť to jsou konstrukčně naprosto odlišná auta jen aby se ušetřilo. Stačí si detailně prohlédnout Škodovku z Boleslavi a navenek stejně vypadající, ovšem vyrobenou v Šanghaji pro čínský trh.

0/0
19.2.2014 11:05

R17o72b59e31r93t 92A43d58á91m74e39k 1247963523550

No, pro Inda, který celý život vozil celou svou rodinu na mopedu se zapřáhlym dvoukolákem, je např. nové Tata Nano za 40 tisíc korun mercedes..

Ochcávka za půl mega je pro něho asi jako pro čecha Bugatti Veyron...

0/0
19.2.2014 9:33

R10o80b86e51r85t 68A81d83á88m15e86k 1357253383220

Indie a bezpečnost je oxymoron

:-) http://www.youtube.com/watch?v=-0x2r22jzyM

0/0
19.2.2014 9:38

P92a24v56e58l 91K90u92r64f87ü57r79s69t 3588643325459

crash test favoritu, žigulíka, trabantu nebo olcitu by byl stejně zajímavý - a kolik v těchto autech jezdilo lidí, a jak vážné bývaly nehody? Holt, Indie se vyvíjí, za nějaký čas se i tam posunou nároky - ale když tam zatím není kupní síla ani přímá poptávka..

+3/0
19.2.2014 0:03

B82e96n 59P31a48v87k92a 1357313147761

V Indii je lidí jak s..., tak no stress:-P

+2/−1
18.2.2014 23:23

L46u14b87o56m33í75r 46V26r72t13a37l 6980517881941

Je snad každýho soukromá věc, kolik je ochoten riskovat, ne? Tatu Nano je ideální do města, holt když to do něj napere jiný auto, je vhodné mít dobrou životní pojistku.

0/0
18.2.2014 22:20
Foto

M57i30r79o34s13l29a55v 31S12t79e54i25n89e71r 6758684653655

Já jsem zase zažil cestu na letiště v Bangalore ve starém Fiatu 1500, který měl na jednom disku s pneumatikou  pouze jeden šroub! Neuvěřitelné, ale jelo to! Ta pneumatika měla už žluté fleky, tam kde byla guma sjetá až na podklad. Dokonce v monsůnovém dešti se s tím dalo jet! Musím se smát, co si všichni ti podplacení testaři navymýšlí kolem Mišelínů nebo Continentálů.

Jezdil jsem i několik roků v Citroenu 2CV- dóševó. Co by z těch trubiček a konzervového plechu zbylo po nárazu, jsem si mohl představit. Ostatně, jak by dopadl třeba Velorex Hadraplán?

+2/−1
18.2.2014 22:03

T69o88m87á50š 53Z90e22m35a87n 3855288194925

Jo jezdit se dá i na trakaři, ale ten rozdíl oproti autu i střední třídy je nepopsatelný.

0/0
18.2.2014 23:16

T32o96m98á96š 76R10ó33t51h 2424846422349

;-DCo vy máte pořád proti kvalitním pneumatikám? Micheliin i Continental jsou výborné pneumatiky možná trošku dražší ale né každý má potřebu škudlit každou korunu. Při celkových nákladech na provoz auta je těch pár stovek navíc jako plivnutí do moře, známému praskly na dálnici ,cestou do HR s těhotnou manželkou, dvě pneu. Opravdu jsou pneumatiky to nejlepší místo kde šetřit?

0/0
19.2.2014 7:46
Foto

M30i95r90o11s82l41a61v 39S84t32e34i68n42e39r 6808224163295

Continentály mi dodali s novým Yeti 4x a jsem rád, že jsem je na zimu sundal. Mám tam čínské Westlake, ty zabírají výborně i na sněhu a ledu- zatím a tuto zimu jen v Alpách. Ne, že bych ty Conti považoval za špatné, jsou to ale gumy na kvalitní a čistou asfaltku. V létě na dálnici jistě výborné ale už v trochu rozmočené louce se beznadějně protáčí.

0/0
19.2.2014 10:27

T43o26m60á45š 32R67ó48t78h 2694676882689

Tvrdit Westlake jsou lepší pneumatiky než Continental celkem úlet, to by snad neřelk ani výrobce.

To že se silniční pneumatika protáčí na rozmočené louce je samozřejmost od toho jsou ofroadové pneu. To je jako by jste tvrdil že Niva je lepší auto než esko protože na rozmočené louce vyjede víc

0/0
19.2.2014 11:38

V65á45c17l68a58v 86K15u91n94č27í35k 4609693912214

Tak myslim, že se to nebude moc lišit od felicie a podobnych aut. A že jich tu jezdí nespocetne. Také jednu vlastním a kolikrát si říkám jestli není bezpečnější z toho auta při havárii vyleťet ven.;-)

+7/0
18.2.2014 19:42

J75a71r18o67s93l70a30v 77B22u90r13s44í54k 8779245924812

No jo, ale standardy jsou jinde, než byly před 15 lety. Stará auta jsou na tom blbě, i když se to některým blbě poslouchá.;-D (vlastním také staré auto)..

+1/0
18.2.2014 23:22

M69i26r42o65s13l95a31v 21B62u28d24a 9502312437192

Stará auta přeci nemohou splňovat dnešní standarty bezpečnosti, to dá rozum. Jak na tom budou dnešní auta za 15 let?  Podle mne je ale provozní výdrž a nároky na údržbu těch starých aut mnohem lepší než těch dnešních. Jednou se z té bezpečnosti všichni zblázníme, za bezpečnost se dá schovat kdejaké bejkárna.

0/0
19.2.2014 13:17

P70e97t56r 67Z92a94v80a11d70i73l 7867891456957

Ideální pro tchýni... :-)

+2/0
18.2.2014 18:47

M11a56r49t48i21n 67H86o31r93ň43á16k 7141701712

nebo pro zetě :)

0/0
19.2.2014 21:52

J58a66n 59F97i49a81l11a 7444177255459

Ale je to daleko bezpečnější, než vézt 2 děti na mopedu, takže rozhodně pokrok.

+6/0
18.2.2014 18:43

T24o75m30á61š 64M41a31c44e31j27k31a 6221932807937

Kolik že má Indie obyvatel?

0/0
18.2.2014 16:16

J97o13s21e34f 72V59a88l75a 9390973243293

teoreticky by mi melo byt jedno, v jakem aute jezdi ostatni. Problem ovsem nastane, pokud zavinim nehodu a srazim se s jinym vozidlem. Pak je velky rozdil v tom jit sedet za zabiti  nebo zaplatit treba odskodne za (jenom) zpusobena zraneni. Sice jsem behem najetych 1.000.000 km nemel zadnoiu nehodu, ale potesi mne, kdyz i ostatni budou jezdit v bezpecnych autech

+2/−2
18.2.2014 15:42

P39ř47e55m29y55s14l 41Č94u31l71í55k 8720813512720

No ale na Indii je to ohromný pokrok, jinak by jeli rikšou nebo na motorce:-). A docela by mne zajímalo, jak by v tomto testu dopadl Trabant kombi, kterým jsem kdysi jezdil 7 let a vozil v něm 2 děti:-). A od nádrže nad motorem, v které bylo 26 litrů benzínu nás dělila plechová stěna....

+9/0
18.2.2014 15:20

T49o37m37á49š 37C85h55r10a16s46t14n14ý 2218519269411

Se podívejte :D

http://www.youtube.com/watch?v=oF4phDLfGF4

0/0
18.2.2014 15:22

P84ř35e42m17y24s91l 78Č75u92l47í75k 8620133802490

Tam byla asi prázdná nádrž, to nemělo sílu...

0/0
18.2.2014 15:55

J78i98ř76í 46C13v88r69č86e78k 8110616980283

Trabikem jste ale take nelítal tak rychle, jako se jezdi dnes.

0/0
18.2.2014 21:56

L49u67b37o89m19í29r 38V40r96t26a39l 6420237441701

Trabant 601 frčel kilo dvacet.

+1/0
18.2.2014 22:20
Foto

M61i92r18o33s52l42a32v 63S42t51e48i94n80e45r 6718294453895

Ale ta plasto-elastová karoserie byl vlastně ztužený montgomerák- předchůdce současných airbagů.

0/0
19.2.2014 11:03

Ř27e75h73o96ř 18V35l22a70s29á49k 2684794301736

Nejezdím autem proto, abych boural.

Jako chodec nebo cyklista budu mít taky nula hvězd, no a?

Navíc v evropských podmínkách se takovéhle malé auto kupuje spíš do města, a ve městě není 64 km/h zrovna typická rychlost.

+7/0
18.2.2014 15:01

P56ř56e51m18y49s67l 90Č93u95l34í14k 8350763772880

Nejezdíte autem proto, abyste boural. To já také ne. Ale vědí to i ti ostatní, že zrovna do vás nesmí čelně narazit? 50+50, není to rovných 100? To už bude docela slušná prda:-)

+3/−1
18.2.2014 15:23

H45o25n80z66a 22Z77e54m52a84n 6288208252275

S vaším názorem souhlasím, ale to sčítání rychlostí takhle nefunguje. To se trochu pletete.

+2/0
18.2.2014 16:38

P30ř60e44m91y82s67l 73Č17u87l25í76k 8360493582830

V čem se pletu?

0/0
18.2.2014 18:14

P79ř11e82m30y85s93l 50Č59u32l64í49k 8160443782960

Pokud vycházíte jen z kinetické energie, tak neuvažujte jen ten extrémně příznivý případ, že se srazíte s jiným TATA s hmotností 600-700 kg. Buďte realista a uvažujte nejběžnější auto, Octávku se 4mi lidmi a bagáží a bezmála 2 tunami. A že převážnou část energie absolvuje deformace TATA a hodně s tím pomůže j její řidič.

0/0
18.2.2014 18:33

P65ř63e49m79y77s78l 14Č52u90l83í94k 8310703172920

absorbuje:-). chudák:-(

0/0
18.2.2014 18:53

J51a45n 50F14i92a11l48a 7194417955449

Srazí-li se dvě stejná auta čelně a každé jelo rychlostí 50km/h, je to stejné, jako kdyby jedno z těch aut narazilo do betonové stěny rychlostí zase 50km/h. Nikoliv 100km/h. Nejedná se o součet, ale o vážený geometrický průměr. Pro stejná auta je tedy rychlost nárazu (50+50)/2=50.

+1/−1
18.2.2014 20:43

P66ř92e41m59y13s34l 10Č53u45l79í69k 8850193132110

Jak jsem psal již výše, se štěstím, že se srazím zrovna s TATA nelze moc počítat. Stačí Oktávka, ale je tu i dost SUVéček....

0/0
18.2.2014 21:31

L32u78b76o94m19í55r 38V60r56t55a64l 6970377911711

blbost. Rychlosti při nárazu se sčítají, podle vaší teorie kdyby se srazilo hvězdicově 5 aut při 50 km/h by prakticky nebylo žádné poškozené.

+1/−1
18.2.2014 22:23

J62i11ř70í 46K81u69c85h96t52a 6448285469167

najděte si příslušný díl Bořičů mýtů...

0/0
19.2.2014 1:19

Z48d15e64n79ě28k 83B96a46b85i62c29k49ý 6576463125988

To, co jste napsal, je aritmetický průměr. Geometrický průměr je druhá odmocnina z 50x50 :-) Výsledek je v tomto případě stejný..[>-]

0/0
18.2.2014 23:31

O55n77d45ř54e17j 87R96ů32ž17i42č64k50a 3191907962665

Mně tedy matematika nikdy nešla, ale podle vaší teorie mi vychází náraz do zdi jako (0+50)/2, takže nemáte pravdu.

0/0
19.2.2014 0:18
Foto

M21i20r24o49s16l58a42v 57S72t87e65i63n83e83r 6628304383605

Jenomže zeď můžete považovat za  hmotu s tendencí k nekonečnu, hne se po nárazu osobního auta nanejvýš o milimetry. Takže jde o ráz pružného s nepružným tělesem. Srážka dvou aut je ráz dvou pružných těles.

0/0
19.2.2014 10:37

S49t45a71n67i70s93l97a76v 81P94ř75i63b81y45l 1529378511906

Dělníci používají při výrobě přilby, takže ta auta fakt asi budou zabijáci!!!

+4/0
18.2.2014 14:56

M35a90r83t15i70n 85D21y59b24a19l66a 1521577805863

zajímavé, Polo s airbagy 4* bez 0. Jinak Tata chtěl bezpečnější prostředek než je moped:-)

+3/0
18.2.2014 14:46

Š88t61ě46p26á74n 47F56r78i22e60d65r74i77c22h 4114814480409

Co z článku vyplývá? -> Nekupovat ojetý Polo z indie! ;-D

+6/0
18.2.2014 14:46

J34a77k47u34b 57N60o66v95á83k 8820473620722

No, ono to má taky volant na špatný straně.

0/0
18.2.2014 22:45

M38i32c16h11a57l 63K74ř15í73ž 1594520371352

Známá věc , indové ač mají jedny z největších oceláren neumí vyrobit hlubokotažný plech.Když jsem dělal v avii kupovali plech tady , odvezli do indie , vylisovali a vezli zpátky sem na sestavení kabiny.S jejich plechem to totiž neprošlo testy a tudíž to nikdo nechtěl.

0/−1
18.2.2014 14:29

R58o35m55a84n 46P95o65l70á19č49e62k 1210246210685

Ona i Škoda vozí prakticky celá auta z Boleslavi a v Indii je pouze poskládá dohromady.

0/0
18.2.2014 14:38

M24i80c59h93a38l 22K12ř11í48ž 1884940801892

Asi jste mi nerozuměl oni koupili plech v čechách , lodí odvezli do indie , tam provedli lisování a šup zase s plechem sem kde se montovaly auta.

0/0
18.2.2014 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.